Auton luovutustodistus ?

ffdgdf

Möin viime viikolla vanhan auton romuni ja tehtiin luovarit ym ihan ok, paitsi että nyt jälkeenpäin huomasin että ostaja jätti merkkaamatta henkilötunnuksensa luovutuspaperiin.

No nyt sitten pari päivää sitten kaveri soitteli että olikin myynyt auton suoraan veljelleen ja sanoi että tuo mulle uudet luovarit.
Epäilen nyt kuitenkin että tässä saattaa käydä niin ettei autoa rekisteröidäkään uudelle omistajalle 7 päivän kuluessa ja sitä rataa.
Harmi kun ei tullut sitten otettua kopsua siitä ilmoitusosasta, tosin ei ollut mahdollisuuttakaan.

Eli riittääkö minulla nyt tässä vaiheessa tuo pelkkä luovari ilman henk.tunnusta osoittaa ettei auto ole enää minun? Ostaja on kyllä tuttu mies eli ei ihan kuka tahansa..

5

8634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      se riittää.Tarvii vaan tietää ostajan nimi ja osote.Autostahan tiedot on luovarissa.

      • ffdgdf

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Mutta mitäs mun täytyy tehdä jos vielä viikon päästä jolloin auton myymisestä on jo liki pari viikkoa, autoni näkyy edelleen vakuutusyhtiössäni kuten ennenkin eli luultavasti autoa ei ole rekisteröity uudelle omistajalle ja vakuutus ei ole lakannut?

        Entä siinä tapauksessa jos auto on lähtenyt ns. kiertoon eli menee jobbarilta toiselle, tarviiko minun huolehtia yhtään mistään kun mulla on toi luovari? Tietty laittaa kopsu luovarista akeen?


      • näin itse tein
        ffdgdf kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Mutta mitäs mun täytyy tehdä jos vielä viikon päästä jolloin auton myymisestä on jo liki pari viikkoa, autoni näkyy edelleen vakuutusyhtiössäni kuten ennenkin eli luultavasti autoa ei ole rekisteröity uudelle omistajalle ja vakuutus ei ole lakannut?

        Entä siinä tapauksessa jos auto on lähtenyt ns. kiertoon eli menee jobbarilta toiselle, tarviiko minun huolehtia yhtään mistään kun mulla on toi luovari? Tietty laittaa kopsu luovarista akeen?

        Itselle kävi niin että myin auton ja parin kuukauden kuluttua tuli käyttömaksu postissa,akelta tekstiviestillä kysyin kenen nimissä auto oli.Ei ollu ostaja rek.omiin nimiinsä,konttorille luovarin kanssa menin. Sieltä laittoivat akelle tiedon että auto on myyty.Samana päivänä irtisanoin vakuutukset ja soitin poliisille (vitutti) kerroin tilanteen ja sen missä tää veijari on töissä sekä kellonajan kun työt loppuvat.Seuraavana päivänä ajelin tän veijarin kämpän ohi siellähän se biili nökötti ilman kilpiä.(enää ei vituttanu yhtään).Vakuutukset/käyttömaksut katkee siitä päivästä mikä luovarissa on.KIvat rapsut tulee myös kun ei rek.omiin nimiinsä.


    • asdgadgagd

      vai jollekin muulle afrikan suurlähettiläälle?

    • vanhajuoppo_66

      Tapana on kirjoittaa se perinteinen ja oikea luovari ja täyttöhetkellä pitää olla kummankin osapuolen henkilötodistus olla saatavilla josta on helppo laittaa se sotukin sinne paperiin joskus venkoilevat ettei sitä tunnusosaa tarvitse ja luovarikin on turhaa.
      Sen verta montakertaa saanut lähetellä kopiota luovarista kun ei ole otettu nimilleen ja parkkisakkoja rupee tulemaan ja kiihkeimmät ovat ulosottoonkin jopa kerinneet ennen kun tajuavat omistajanvaihdoksen tapahtuneen.
      Puhumattakaan ajoneuvoveron katkeamisesta.
      Ostaessa ja myydessä sama juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe