maatalouslomittajan palkka?

paljonko maatalouslomittaja ansaitsee tunnille/kuukaudessa, ylin palkka, alin palkka ja entä keskiverto palkka?
Ilmianna
Jaa

9 Vastausta

Työn raskauteen ja vastuullisuuteen liian huono palkka.Itselläni se oli 9.8€ tunti viikonloppulisät ja kilometrikorvaukset.8€ suunnilleen on alussa palkka jos on koulutus.Kuukausipalkat on tunneista ja kokemuksesta riippuen n.1300-1700€ lisät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
jep. yhdyn edelliseen. itselläni oli vieläpä niin että kun olin perheenjäsen, palkka oli alle 9 €... mut onneks en oo niitä hommia pitkilleen tehny, ja silloinkin kun tein, niin ihan omien töiden lomassa avittelin porukoita, ja revin kaupungilta rahat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sikamieheksi. kirjoitti:
jep. yhdyn edelliseen. itselläni oli vieläpä niin että kun olin perheenjäsen, palkka oli alle 9 €... mut onneks en oo niitä hommia pitkilleen tehny, ja silloinkin kun tein, niin ihan omien töiden lomassa avittelin porukoita, ja revin kaupungilta rahat.
just...töitä teen omien töiden lisäksi 7 päivää viikossa ja saan kk käteen 1200euroo... ei lisätyö/viikonloppukorvauksia saatika vapaapäiviä.. kyl on hullua hommaa...ovat niin hemmetin pihejä noi maajussit..
taidan vaihtaa maisemaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sikapiika kirjoitti:
just...töitä teen omien töiden lisäksi 7 päivää viikossa ja saan kk käteen 1200euroo... ei lisätyö/viikonloppukorvauksia saatika vapaapäiviä.. kyl on hullua hommaa...ovat niin hemmetin pihejä noi maajussit..
taidan vaihtaa maisemaa
Ei taida maajussit paljoa määräillä teidän palkkoja... eipä maajusseillekkaan paljoa rahaa käteen jää loppuviimeks
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
maajusseilla on rahaa ja tulee olevanki. palkkausta voitais parantaa ku aina lomittajat tekee jotain kuitenkin väärin jonkun mielestä. pieni palkka ja haukkuja ei innosta paljon,,,
Ilmianna
Jaa
No kuitenkaan ne jussit eivät maksa lomittajan palkkaa, vaan MELA. Paitsi jos työntekijä on suoraan työsuhteessa jussiin. Ja niitä ei taida montaa nykyään olla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olen tyytyväinen palkkaani. Olen ollut muussakin työssä. Tykkään, kun saan käydä aamulla ja illalla muutaman tunnin. Ehdin kivasti harrastuksiin päivällä. Tosin ne täytyy hieman valita. Matkakorvauksia tulee ihan kivasti, verovapaina, vaikka yhden reissun joudun menemään omasta pussista. Mennäänhän sitä omasta pussista muuhunkin työhön. Ei koskaan ole kotoa tultu hakemaan töihin. Aina on ollu pakko ihte mennä paikan päälle. Viimiset 25 vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lomittaja tienaa pääsääntöisesti 10-11e/h Kauimmin alalla olleet voivat saada 12e/h. Autonsa ja selkänsä saa työssä hajalle, lisäksi työ on psyykkisesti raskasta. Lomittaja on usean eri yrittäjän orja ja työhön liittyy palkatonta varallaoloa ja autossa istumista, esim 4h päivässä on aika tavallinen. Työohjeet ovat usein huonoja ja työ on usein hieman vaarallistakin. Sosiaalitilat ja vessat puuttuvat usein ja työt teetetään monesti tauotta, esim aamulla 4h yhteen menoon töitä painaen ja illalla sama uudestaan. Päivällä käyt välillä kotona, otat suihkun että saat paskanhajun pois, syöt, nukut 1,5-2 tuntia ja lähdet takaisin töihin pitkän matkan päähän. Palkalla elää kyllä, mutta ei näitä hommia kannata kenenkään kovin kauaa tehdä.
Ilmianna
Jaa
Itse teen lomitus töitä sekä kunnan kautta 11€/h + lisät sun muut.
Sitten olen solminut työsuhteita tiloille oman verokortin kautta töissä suoralla suhteella tilan pitäjään 15€/h + lisät sun muut.
Suoralla työsuhteella tilan omistajaan tekemäni työt sisältävät jo sitten muitakin tilan töitä niin paskan lappamisesta pelkkään raktorin kopissa istumiseen kuin myös rakennus apuna ja joka-paikan-apulaisena. Tunteja tulee mukavasti !
Tämähän ala on asenne työ ja harva pystyy näin monipuoliseen osaamiseen kuin itse maajussi tai lommitajat.
nimimerkillä kokemusta jo yli 10v tehnyt hommaa...
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

maatalouslomittajan palkka?

paljonko maatalouslomittaja ansaitsee tunnille/kuukaudessa, ylin palkka, alin palkka ja entä keskiverto palkka?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta