Renaultin loppu

Rellumies

Renault on ollut hyvä auto ajaa ja omistaa. Nyt kun vuosia ja kilometreja on tullut, niin huolto- ja korjauskustannukset ovat nousseet niin suuriksi, ettei sitä enää kannata pitää.
Nokkaremmi ym. 1000€, jarruhuolto 700€, kytkin 700€, keskuslukitus 550€, sytytyspuolat 340€, pakoputki 450€.
Huolto ja varaosahinnoittelu on tehnyt Rellun omistamisen mahdottomaksi.
Moneen muuhun merkkiin ei tarvitse tehdä nokkaremmin vaihtoa 60000 km välein ja muita kalliita vikakorjauksia, joita Rellussa vanhemmiten piisaa.
Ei näytä hyvältä Rellun tulevaisuus Suomessa.

26

10356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo mitä

      TOTTA, mutta kuka käskee käyttää autoaan valtuutetussa merkkihuollossa esim. takuu ajan jälkeen? Onneksi Suomen maasta löytyy varaosakauppoja jotka ovat erikoistneet juuri alkuperäisiin varaosiin mm. Autoartikkeli vantaalla, Kai Knuutila jne. Motonetistäkin/ AD-varaosa kaupoista saa lähes kaikkea alkuperäisiä osia, kun ei vaan sorru huonoihin jäljitelmiin. Ainakaan tällä hetkellä ei renua kannata ostaa uutena, sen tekevät mahdottomaksi vieläkin Volvo- Auto korserni myynteineen/huoltoineen. Ei maahantuojan vaihtamisesta ole mitään hyötyä, ei ainakaan näkyvää.

    • hihnan vaihtohuolto

      siis missä rellussa on muka 60tkm hihnan vaihtoväli? Kyllä se on ollut 2000-luvun puolella 90tkm.

      Ja tonnin hinta hihnanvaihdosta ei pidä paikkaansa edes V6 koneelle.

      Muutenkin hinnat kuulostavat sellaisilta ettei niitä joudu maksamaan edes pipliassa johon kukaan täysjärkinen ei muutenkaan vie relluaan enää takuun päättymisen jälkeen.

      • kalliitta

        Puoliakin saa jopa V6:een koko sarjan 6kpl yhteensä 228 eurolla.


      • vaihtoväli

        Ja kyllä, ainakin Megane I:n 1,6-16v ja 2,0 16v koneissa hihnanvaihtohuolto maksaa yli tonnin koska koko kone pitää irrottaa.


      • höpö!
        vaihtoväli kirjoitti:

        Ja kyllä, ainakin Megane I:n 1,6-16v ja 2,0 16v koneissa hihnanvaihtohuolto maksaa yli tonnin koska koko kone pitää irrottaa.

        ei sitä koko konetta tarvitse irroittaa, ainoastaan oikeanpuolen korvakko. tyhmyydestä sakotetaan! kyllä hihnanvaihdon saa alle 400€ (alkuperäis osilla) kun ostaa itse osat ja teettää rempan jossain muualla kuin merkkiliikkeessä


      • "moottorin irrotus...
        höpö! kirjoitti:

        ei sitä koko konetta tarvitse irroittaa, ainoastaan oikeanpuolen korvakko. tyhmyydestä sakotetaan! kyllä hihnanvaihdon saa alle 400€ (alkuperäis osilla) kun ostaa itse osat ja teettää rempan jossain muualla kuin merkkiliikkeessä

        V6 koneessa nokkahihna tekee ison lenkin kansien välillä ja yksin koneen kiinnityskorvake on tietenkin tämän lenkin keskellä.

        Korvake pitää irrottaa jotta hihan saa vaihdettua mutta samalla tilaakin tulee vähän enemmän. Kiinnikkeen irrottamisen takia kone pitää tukea mikä tee-se-itse miehen tapauksessa tarkoittaa öljypohjan alle potkaistua hallitunkkia jonka päälle laitetaan kakkosnelonen tai vastaava jakamaan painetta ettei pannu mene lyttyyn.

        Konetta ei tarvitse mitenkään nostaa kunhan keventää sen verran että irrotettavaan kiinnikkeeseen ei kohdistu painoa. Pienessä korjaamossa tämä tehdään yleensä moottorinosturin avulla mutta kummassakin tapauksessa tuohon menee viisi minuuttia mukaanlukien kiinnikkeen kolmen pultin avaamiseen kuluva aika.

        Mutta annas olla kun kysyt tarjousta V6 koneen hihnanvaihtoon. Ooooo! silmät pyörivät päässä ja kynän nysää pureskellaan posket lommolla huolestuneen näköisenä. Se on niiiiiiiin vaikea se homma kun siinä pitää ihan KONE IRROTTAA. Kyllä noin vaikean ja vaativan homman takia menee pitkälti toiselle tonnille.

        Mikäli esitys ylittää kesäteatterissakin siedettävänä pidettävän draaman kaaren kannattaa huoltoreiskalle suositella pikasuutarin avaamista marketin aulaan kun lahjat viittaavat selvästi avaimien jyrsimisen tasoisiin hommiin. Se on tosi vaikeaa se kolmen pultin avaaminen ja parin liinan kiinnittäminen koneen nostokorvakkeisiin.


    • rellu toimii

      Jos välttämättä haluaa maksaa niin menee merkkihuoltoon. Voi tietysti tehdä niinkin, että hakee leiman merkkiliikkeestä ja teettää mahdolliset korjaukset muualla. Itse haen osat Motonetista ja korjautan asiallisessa korjaamossa vaikka kuinka paljon halvemmalla. Huoltoplus mainostaa hintojaan. Lieneekö siellö halvempaa myös, en tiedä vielä.

      • maksoi

        ...koko homma kaikkine töineen ja osineen muistaakseni n. 400 euroo. Kyseessä Laguna -00 1.6 16V. Merkkihuollosta kyselin hintoja niin kyllä ne siinä 850-900 tienoilla pyörivät. Itse vaihdatin AD:llä.

        Vaihtoväli 90 000 km.


      • Pyörryttää
        maksoi kirjoitti:

        ...koko homma kaikkine töineen ja osineen muistaakseni n. 400 euroo. Kyseessä Laguna -00 1.6 16V. Merkkihuollosta kyselin hintoja niin kyllä ne siinä 850-900 tienoilla pyörivät. Itse vaihdatin AD:llä.

        Vaihtoväli 90 000 km.

        On hitto merkkiliikkeillä otsaa ottaa jakohihnan vaihdoista n800e phyi vittu!! oikea hinta olis 2000 malliseen diesseliin n80e sen mä ainakin maksoin hommasta.


      • JH-71
        Pyörryttää kirjoitti:

        On hitto merkkiliikkeillä otsaa ottaa jakohihnan vaihdoista n800e phyi vittu!! oikea hinta olis 2000 malliseen diesseliin n80e sen mä ainakin maksoin hommasta.

        Kannattaa huomioida, ettei se hihnan vaihto 900€ maksa. Siihen sisältyy myös tuo normaali 30tkm huolto.
        Eikä noita hihnan vaihtoja juuri halvemmalla muihinkaan merkkeihin saa. Mulla 2.2 DCi, jossa normi huolto merkkiliikkeessä alle 300€. En pidä sitä kovin pahana.


      • kelu
        JH-71 kirjoitti:

        Kannattaa huomioida, ettei se hihnan vaihto 900€ maksa. Siihen sisältyy myös tuo normaali 30tkm huolto.
        Eikä noita hihnan vaihtoja juuri halvemmalla muihinkaan merkkeihin saa. Mulla 2.2 DCi, jossa normi huolto merkkiliikkeessä alle 300€. En pidä sitä kovin pahana.

        Ymmärrän et huoltokirjaan pitää uudenkarheessa autossa leimaakin saada.Vanhassa -00 mallissa ei kannata tollasia hintoja vaan maksaa
        Huoltokirjalla ei ole enää mitään merkitystä koska mun jälkeen auto menee sit paalaimeen..:) Tai jos joku sen ostaa sen hintaisessa autossa ksk.


    • että kalliiksi käy

      Lagunan korjaukset on tullut maksamaan 3500e alle vuodessa.
      Panen sen vaihtoon.

      • kelu

        Jos noin paljon oot huoltanu älä enää myy.Aja vaan kai se jo kestää...:))


      • grh...

        mitäs ostit lelun,osta auto esim sakemanni tai japsi.


    • Entinen Rellumies

      Omistin aikoinani Renault 25-viistoperäisen ison henkilöauton. Se oli mielettömän hyvä ajaa talvellakin.Oli minkälainen valli keskitiellä,niin sillä kyllä oli turvallista lähteä ohituksiin.Se oli tilava tyylikäs ja hyvän näköinen auto .Ostin sen käytettynä Pirkanmaan käyttöautosta ja ajelin sillä yli viisi vuotta .kilometrejä kertyi noin 130 000.Myin sen rahapulassa.Ja silloin en enää tarvinnutkaan niin isoa autoa.Tilalle ostin halvan Nissan cherryn.Renaultin jakohihnan vaihto oli silloin 100 tai 120000 km.En muiista kumpi.Kerran sen vaihdatin.Myös vetoakselit vaihdettiin kertaalleen.Auto ei koskaan jättänyt tien päälle ja vei sitten niin uskomattoman vähän polttoainetta,että en viitsi edeskertoa,sillä ette ehkä kuitenkaan uskoisi.Jälkeen päin olen omistanut yhden Renaultin 19.Se ei ollut kaksinen auto .Lagunan vioista olen kuullut paljon ja käsitykseni mukaan Parhaat ja luotettavimmat Renaultit ovat Clio,joka muuten pitää hintansakin hyvin ja Safrane siis 25.n seuraaja.josta harvat ovat päässeet Suomessa nauttimaan Volvo-auton olemattoman markkinoinnin vuoksi.Kertokaa,jos olen väärässä. Tila-autoista Espace lienee myös ihan hyvä ja turvallisuudessahan rellut peittoavat muut,mutta Espace on vaan pirun hintava.Itse ajelen tällä hetkellä jo iäkkäällä mutta toimivalla Pontiac trans sportilla.Vaimolle haluaisin hommata Clion työmatka-autoksi,kun hän taloudellisen ja näppärän pikkuauton haluaa.

    • kadonneet

      kädentyön taito?

    • on tai oli

      niin.. monellakohan tällä palstalla lööperiä kirjoittavalla on oikeesti joskus ollut rellu tai ylipäätään jonkinlainen auto..luulenpa ettei kovin moni näistä edes omista autoa....

      • kelu

        Jumpe mulla on Rellu ja oon tyytyväinen autooni.Hyvä ajaa ja kaikki varusteet ja halpa huoltaa.Hinta ja laatu mielestäni hyvät.No proplemo!


    • Rellufani

      Bilian huolto on arvauskeskus, jossa vaihdetaan kalliita osia tuloksen tekemiseksi.
      Moni pikkuvika Bilian huolossa muodostuu kalliiksi kun sitä ei osata/haluta korjata. Jälki on sen mukaista. Asiakkaat kaikkoavat. Hyvistä autoasentajista on tietysti pulaa mutta sama ongelma on muillakin maahantuojilla. -Maksakaa asentajille paremmin.

      • rupiikki

        ei tunnu olevan ainoa rahastaja,mun laguna 2003 on seissyt ylihuomenna 3 viikkoa kouvolan merkkiliikkeessä.torstaina tulee 850 euron kokeilu kappale ranskasta edellisten 1200 lisäksi.eli moottorin ohjausyksikkö.ai jumalauta jos se ei rupeaa sen jälkeen valmistumaan sieltä niin tää poika hermostuu.


      • helvetin hyvä
        rupiikki kirjoitti:

        ei tunnu olevan ainoa rahastaja,mun laguna 2003 on seissyt ylihuomenna 3 viikkoa kouvolan merkkiliikkeessä.torstaina tulee 850 euron kokeilu kappale ranskasta edellisten 1200 lisäksi.eli moottorin ohjausyksikkö.ai jumalauta jos se ei rupeaa sen jälkeen valmistumaan sieltä niin tää poika hermostuu.

        Renaultin huoltokorjaamo Manhattanin takana tai ainakin oli vielä silloin kun omistin rellun. Toivottavasti on vieläkin. meinaan tiesivät siellä heti miten mikäkin Rellu korjataan eikä hintakaan ollut paha.Hinta ei kohonnut ehkä juuri siksi kun homma kävi nopeasti.


    • Iqlu

      Minkäs luvun renaultilla oikein ajat?
      Meinaan vaan, että 2000- luvuilla tehdyissä autoissa on jo tekniikka niin hyvä, että noin paljon korjauksia tuskin tarvitsee tehdä.
      Tai no, mistäs sitä tietää.:)

    • Nimetön

      Bilian toiminta ei ole nykyaikaista: Yrityksen tarkoitus on vain ja yksinomaa rahastaa aina kun siihen tarjoutuu pieninkin tilaisuus. Bilian tekemän mekaanikkotyön tuntihinnalla pienkorjaamo tekee korjaustyötä päivän.

      Asiakkaana voit takuuajan jälkeen valita pienkorjaamoja, joissa huollot ja korjaukset pystytään tekemään siinä kuin Biliassa. Heillä on jo tietokoneyksiköiden vaatimat vikakoodien luku- ja korjauslaitteet.

    • asdfgthyujio

      Ei tarvitse enään vaihdella remmejä koneeseen kun ottaa toisen 1.4 tce tai 2.0 dci. Molemmissa remmin tilalla on ketju.

    • laduna

      Onko jollain tietoo missä on rellu || 2001 ads ohjaus yksikkö

    • ÄkkiäPajatarve

      Renu on hukannut ihmismitat. Kehittelee istumisen mittija uudelleen "Tilaa Zoessa on ulkomittoihin nähden hyvin ja jopa paremmin kuin luokassaan varsin tilavaksi lasketussa Cliossa. Tämä johtuu sähkötekniikan syömästä melko pienestä tilasta, minkä ansiosta litrat ja sentit on voitu käyttää matkustajien ja tavaroiden hyväksi hieman totuttua tehokkaammin. Varsinaisia ergonomiapuutteita autossa ei ole, mutta ajoasentoa sopisi silti vielä kehittää."..

      Elektroniikkaa kyllä osaa hyvin. Jos auto on äänetön, laitetaan kaiuttimista tulemaan tekniikkamelua. Mistähän autossa maksetaan?
      http://www.is.fi/autot/art-2000005282491.html

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe