Äänenmurros

Lähes helium

Olen kasi-luokalla ja muutaman viikon päästä 15 vuotta. Lähes kaikilla muilla luokkalaisillani on ollut jo äänenmurros ja kaikilla on matala miehekäs ääni. Mulla on tullut 1-2 kuukautta jo sellaisia kiekaisuja mitkä liittyy äänenmurrokseen, niitä tulee harvemmin ehkä muutaman kerran päivässä.

Olen noin 165cm pitkä.
Milloin alkaa tapahtua ja tulla huomattava äänenmadaltumista?

29

5731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vampir dieu

      jaa-a, oon tuntenu kiekujia vielä lukiossakin.
      kyl se äänenmurros joskus tulee, vaikka tuliskin vähän myöhään, se tulee silti. tai se ei vaan ole niin radikaali muutos.
      itelläni on sairaan matala ääni ja se harmittaa laulaessa kun muut laulavat korkeammalta ja ne kuulostaa paremmilta laulajilta sen takia ja pystyvät hallitsemaan äänen paremmin..

    • Anticho

      Minulla on äänenmurroksessa se ongelma että minulla on se. Se on todella ärsyttävä! Varsinkin kun täytyy lukea luokan edessä kaikenlaisia esitelmiä ja muuta niin joudun viiden sekunnin välein sanomaan ¨Kröhöm¨. Ja kyllä se tulee aina jossain vaiheessa, joillekin myöhemmin kun taas joillakin se saattaa alkaa jo todella aikaisin.

    • Endo
      • ....b

        Joo sama juttu ite oon 15.5 vuotta eikä ääni ole madaltunut,vaikka kiekaisuja välillä tulee. Muuten olen kehittynyt ihan ok,että karvoitusta on kainalossa sekä alapäässä.


      • .............b
        ....b kirjoitti:

        Joo sama juttu ite oon 15.5 vuotta eikä ääni ole madaltunut,vaikka kiekaisuja välillä tulee. Muuten olen kehittynyt ihan ok,että karvoitusta on kainalossa sekä alapäässä.

        Netistä löytyy todella vähän tietoa äänenmurrokseen liittyen,jos tiedätte linkkejä hyville sivuille niin laittakaa tänne. Tai jos tiedätte tietoa kyseiseen juttuun liittyen sanokaa..


      • fdgfghfhh
        .............b kirjoitti:

        Netistä löytyy todella vähän tietoa äänenmurrokseen liittyen,jos tiedätte linkkejä hyville sivuille niin laittakaa tänne. Tai jos tiedätte tietoa kyseiseen juttuun liittyen sanokaa..

        mulla on kans ikäsekseni todella matala ääni ja kiekaisuja tulee tunnilla puhuessa ja nolottaa ku kaikki repee :D oon nyt 14. mulla on tullu äänenmurros 4kuukaudes.


      • Jumalan siunausta :)
        .............b kirjoitti:

        Netistä löytyy todella vähän tietoa äänenmurrokseen liittyen,jos tiedätte linkkejä hyville sivuille niin laittakaa tänne. Tai jos tiedätte tietoa kyseiseen juttuun liittyen sanokaa..

        Wikipediast löytyy äänenmurroksesta paljon tarvittavaa tietoa.

        Kiekasut lähtee kyl ajan kanssa :)

        Jumalan siunausta :)


      • lapsirakkauden
        Jumalan siunausta :) kirjoitti:

        Wikipediast löytyy äänenmurroksesta paljon tarvittavaa tietoa.

        Kiekasut lähtee kyl ajan kanssa :)

        Jumalan siunausta :)

        Minä olen 14 ja minulla on yhä jonkun 8-vuotiaan ääni, joskus se ärsyttää kun kaikilla luokkalaisillani on jo äänenmurros... Eikä minulle ole tapahtunut hormonaalisestikaan yhtään mitään sitten vaippaiän (vaikka käsissä on hieman karvoja). Minulla on siis varmaan hormonihäiriö... :(


      • Kokenut-2

      • myöhäs
        lapsirakkauden kirjoitti:

        Minä olen 14 ja minulla on yhä jonkun 8-vuotiaan ääni, joskus se ärsyttää kun kaikilla luokkalaisillani on jo äänenmurros... Eikä minulle ole tapahtunut hormonaalisestikaan yhtään mitään sitten vaippaiän (vaikka käsissä on hieman karvoja). Minulla on siis varmaan hormonihäiriö... :(

        No et oo ainoo, oon jo 16, ja mun kaveri sai äänenmurrokse 9 vuotiaana! Sen jälkee sen seuras ei oikee viitti puhuu...


    • joku11223322

      Olen vasta 11v. voiko mitenkään ennustaaa milloin alkaa äänenmurros tai joku muu juttu murrosiässä

      • ____________________

        Pojilla äänenmurros alkaa 13-16 vuotiaana.


    • sdsd3434dds

      oon 15 enkä ole edes varma onko mulla äänenmurros vai ei välliä tulee sellanen vikuminen .kun lukee luokan edessä tai muuten puhuu ei välttämättä pikään nii ääni menee möreäksi.onko tämä äänenmurros?

      • ahgaehah

        sain 15v äänenmurroksen ja nyt 16v ja kyllä sinulla on sama vaihde kun minulla kun itekkään en ollu varma mutta hei kaikki ajallaan muutuin yhtä-äkkiä saatanan möreeksi ja kaikki sanoi et kuulostin puhelimes joltain mieheltä lol repesin


    • Matuka

      Meikä on 14 ja puol vuotta noin. Karvat kasvanu jo 12-13v lähtie muna karvat. ja nyt alkanu kainalokarvat justiinsa. ei vielä viikset tai parta alkanu onneks. Onkshan viel tullu äänenmurroksen :P

    • xd

      Miä oon 15v nyt ja muna karvat kasvo jo 12v. Tavallaa äänenmurroskin tuli 12v koska tuli niitä korkeita ja matalia ääniä... Sitte se meni miehekkäämmäks joskus 6-7 luokalla.. :P

    • Äkkiä on miehen ääni

      Oon 16 vee poika..Ittellani kans saatanan möree ääni, ja muuttu ihan vuodessa helarista mieheks.. :)

    • 13,5v ja äänenmurros

      oon 13,5v ja matalaääni.. sanotaan että kuulostan amikselta jos ei vielä tunneta ennestään..matalassa äänessä se vittumaista että jos huutaa nii joku yli 20m päässä ei kuule, mutta jos kaverit kenellä ei vielä ole tullut äänenmurrosta niin heidän ääni kaikuu varmaan jopa sen 100m :d

    • Sdfffa

      Äänenmuurroksen huomaa tulleen sitten, kuin mies/poika ei enää pysty kiljumaan.

      • nsnsns

        Äänenmurros kestää aboUt vuoden tai jotain 2-6kk, riippuu henkilöstä. Äänenmurroksen aikana ei myöskään tule pelkkiä kukkoja vaan ääni on myös ns.rikkonainen. Kannattaa myös kokeilla kaulAa varovasti äänihuulten kohdalta, jos siinä on ns. Patti ( aataminomena) on murros ohi. Olen seiskalla ja luokaltani ainut jolla on ollut äänenmurros. Oikeastaan se on minulla loppusuoralla...


      • dafuq1
        nsnsns kirjoitti:

        Äänenmurros kestää aboUt vuoden tai jotain 2-6kk, riippuu henkilöstä. Äänenmurroksen aikana ei myöskään tule pelkkiä kukkoja vaan ääni on myös ns.rikkonainen. Kannattaa myös kokeilla kaulAa varovasti äänihuulten kohdalta, jos siinä on ns. Patti ( aataminomena) on murros ohi. Olen seiskalla ja luokaltani ainut jolla on ollut äänenmurros. Oikeastaan se on minulla loppusuoralla...

        Mitä sä horiset? Oon -99 syntynen ja 3kk pääst täytän 14v. Mul on kyl aika selvä aataminomena ja äänenmurros on viel kesken. Mistä sä repäsit että se tulee vasta ku äänemurros on ohi??


      • Kusinenpaska69

        Ite en pystykiljuu enkä pysty huutaa kunnolla ku tulee voicecrackei iha vitusti
        Oon 14.5vuotta


    • Ebin777

      Onkohan mulle tulos ännenmurrosta... ääni ei oo muuttunut mut sillon tällön tulee ärsyttäviä kiekaisuja

      • mul äänemurros?

        mulla on sillee et joskus ääni on kimee sikkun oon esim päivällä puhumatta nii se muuttu möreeks ja si pari tunni pääst normi ja illal taas möree.onko se äänenmurrosta?!


      • mul äänemurros?2
        mul äänemurros? kirjoitti:

        mulla on sillee et joskus ääni on kimee sikkun oon esim päivällä puhumatta nii se muuttu möreeks ja si pari tunni pääst normi ja illal taas möree.onko se äänenmurrosta?!

        mut nyt mul siis tulee voice crackkei ja vhän nyt madaltunu ääni eli onks mulla äänemurros?:o


    • voihemmetti3

      Mul on ääni madaltunut, on aatamin omena, kiakasuja tulee välil en voi kiljuu sillee.. ja tiedän että mulla on äänenmurros, mutta se on vituttavaa että mun ääni ei menny nii matalaks mitä oisin toivonu..

      • löl

        mul o niit vaihtelui mut en pysty kiljuu ja uskon et sikku koulut alkaa mul saatta olla kunno äänemurros meinaa mul voice crackäs eile ääni nii pahasti et mun omat korvat pamahti


      • 12v
        löl kirjoitti:

        mul o niit vaihtelui mut en pysty kiljuu ja uskon et sikku koulut alkaa mul saatta olla kunno äänemurros meinaa mul voice crackäs eile ääni nii pahasti et mun omat korvat pamahti

        Minä oon 12v poika. Minulla on silleen et välillä lapsen ääni ja välillä möremmpi mut ei aikuisen ääni. Laulaessa kiekasee. Onks mulla äänenmurros?


    • Kyllä se äänenmurros tulee.
      Kysy jumalalta


      Aamen

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe