huumeilua

tiitiäinen

Kertokaapa tästä tapaus Kervisestä. Mikä on miehiään lääkäri Kervinen, joka jakelee huumereseptejä?

18

2900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rokkari

      lääkäri ja toimii edelleen saman työnantajan leivissä. Ei ole paljon muuta tietoa. Itse kyllä vähän kyseenalaistan tuon reseptien kirjoittelun. Ettei vain olisi oma toimisesti väärennetty noita reseptejä jälkikäteen. Mitä on tapahtunut menneinä vuosina. Itse kyllä annan oikeuden päättää ja tutkia ensin. Sitten teen oman johtopäätökseni?
      Ei saa tuomita, ennen kuin on tuomittu!

      • Henk.koht.kokemusta

        Satun tuntemaan kavereita jotka ovat hakeneet reseptejä kyseiseltä lääkäriltä ja monessa tapauksessa lääkkeiden väärinkäyttö on ollut niin ilmiselvää että ihmetellä täytyy lääkärin moraalia.

        Itse oon aikoinani käyttänyt, ja hain reseptejä kahdelta lääkäriltä, joista ainakin toinen oli itse huumaavien aineiden väärinkäyttäjä ja menetti myöhemmin lupansa, toinenkin sai potkut yksityiseltä lääkäriasemalta ja siirtyi muualle. Kyseiset lääkärit kirjoitti mulle niin tolkuttomia määriä mm pentobarbitaalia (Sombutol) ja Valiumia, että ihme on että olen hengissä tänä päivänä.

        Jokaisella ihmisellä tietty on ITSELLÄÄN vastuu mitä käyttää, eikä sitä vastuuta voi siirtää toiselle. Toisaalta, lääkäreillä itsellään on myöskin vastuu siitä miten lääkärintointa harjoittaa. Henkisessä ahdistuksessa kun millään ei oo mitään väliä tai valmiiksi jo koukussa lääkkeisiin, on selvää että jutut haetaan sieltä mistä saa, ja tässä kohden lääkärin pitäisi ohjata ihmisiä hoitoon eikä päinvastoin edesauttaa heidän itsemurhaansa. LÄÄKÄRIT VASTUUSEEN!!!!!!


      • Rokkari
        Henk.koht.kokemusta kirjoitti:

        Satun tuntemaan kavereita jotka ovat hakeneet reseptejä kyseiseltä lääkäriltä ja monessa tapauksessa lääkkeiden väärinkäyttö on ollut niin ilmiselvää että ihmetellä täytyy lääkärin moraalia.

        Itse oon aikoinani käyttänyt, ja hain reseptejä kahdelta lääkäriltä, joista ainakin toinen oli itse huumaavien aineiden väärinkäyttäjä ja menetti myöhemmin lupansa, toinenkin sai potkut yksityiseltä lääkäriasemalta ja siirtyi muualle. Kyseiset lääkärit kirjoitti mulle niin tolkuttomia määriä mm pentobarbitaalia (Sombutol) ja Valiumia, että ihme on että olen hengissä tänä päivänä.

        Jokaisella ihmisellä tietty on ITSELLÄÄN vastuu mitä käyttää, eikä sitä vastuuta voi siirtää toiselle. Toisaalta, lääkäreillä itsellään on myöskin vastuu siitä miten lääkärintointa harjoittaa. Henkisessä ahdistuksessa kun millään ei oo mitään väliä tai valmiiksi jo koukussa lääkkeisiin, on selvää että jutut haetaan sieltä mistä saa, ja tässä kohden lääkärin pitäisi ohjata ihmisiä hoitoon eikä päinvastoin edesauttaa heidän itsemurhaansa. LÄÄKÄRIT VASTUUSEEN!!!!!!

        HS: Porilaislääkäriltä oikeudet määrätä keskushermostolääkkeitä (28.12.2003)


        Terveydenhuollon oikeusturvakeskus on vienyt porilaiselta lääkäriltä väliaikaisesti oikeuden määrätä keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ja huumausaineita.


        Aamun Helsingin Sanomien mukaan lääkärin epäillään määränneen suuret määrät väärinkäytöksiin soveltuvia lääkkeitä, jotka ovat päätyneet katukauppaan.


        Poliisin mukaan Porin alueella on katukaupassa liikkeellä runsaasti huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä, joista suurin osa on saatu laillisesti lääkärien määrääminä.



        Uutislähde: STT


      • jasu
        Henk.koht.kokemusta kirjoitti:

        Satun tuntemaan kavereita jotka ovat hakeneet reseptejä kyseiseltä lääkäriltä ja monessa tapauksessa lääkkeiden väärinkäyttö on ollut niin ilmiselvää että ihmetellä täytyy lääkärin moraalia.

        Itse oon aikoinani käyttänyt, ja hain reseptejä kahdelta lääkäriltä, joista ainakin toinen oli itse huumaavien aineiden väärinkäyttäjä ja menetti myöhemmin lupansa, toinenkin sai potkut yksityiseltä lääkäriasemalta ja siirtyi muualle. Kyseiset lääkärit kirjoitti mulle niin tolkuttomia määriä mm pentobarbitaalia (Sombutol) ja Valiumia, että ihme on että olen hengissä tänä päivänä.

        Jokaisella ihmisellä tietty on ITSELLÄÄN vastuu mitä käyttää, eikä sitä vastuuta voi siirtää toiselle. Toisaalta, lääkäreillä itsellään on myöskin vastuu siitä miten lääkärintointa harjoittaa. Henkisessä ahdistuksessa kun millään ei oo mitään väliä tai valmiiksi jo koukussa lääkkeisiin, on selvää että jutut haetaan sieltä mistä saa, ja tässä kohden lääkärin pitäisi ohjata ihmisiä hoitoon eikä päinvastoin edesauttaa heidän itsemurhaansa. LÄÄKÄRIT VASTUUSEEN!!!!!!

        Ja keitähän nuo mainitsemasi lekurit ovat?


      • EntinenElvis
        jasu kirjoitti:

        Ja keitähän nuo mainitsemasi lekurit ovat?

        ketkä on ne lääkärit jotka minulle kirjoitti lääkkeitä huumetarkoitukseen?

        Ei ole mitään hyötyä laittaa nimiä tässä, varsinkin kun toinen toimii ammatissa vielä, nyt vaan eri paikassa, ja on tietääkseni muuttanut asennoitumistaan. Se mun eka lääkäri, jonka kautta pillerikierteeni pääsi vauhtiin, kuoli -80 -luvun lopulla. Uransa loppuaikana kirjoitti muutamia reseptejä mm. autokyytiä vastaan ja ehkä muistakin pienistä palveluista 'maksuksi'.

        Mun juttuja ei oo pakko uskoa, mutta ne jotka on asioista perillä tietää kyllä että tää on totta. Suurin osa asioista perillä olevista - jotka tietää lääkärit ja nimet ja systeemit tänä päivänä paljon mua paremmin - on itse käyttäjiä eivätkä halua puhua. ei ainakaan ennen kuin joku tosi hyvä ystävä kuolee tai tulee muuten pysähdys.

        Mulle on jokseenkin sama uskotko vai et, en tahdo mainostaa itseäni enkä ajatuksiani, pääasia että joku pysähtyisi !

        Elämä on liian arvokas tuhottavaksi.


      • E.E.
        EntinenElvis kirjoitti:

        ketkä on ne lääkärit jotka minulle kirjoitti lääkkeitä huumetarkoitukseen?

        Ei ole mitään hyötyä laittaa nimiä tässä, varsinkin kun toinen toimii ammatissa vielä, nyt vaan eri paikassa, ja on tietääkseni muuttanut asennoitumistaan. Se mun eka lääkäri, jonka kautta pillerikierteeni pääsi vauhtiin, kuoli -80 -luvun lopulla. Uransa loppuaikana kirjoitti muutamia reseptejä mm. autokyytiä vastaan ja ehkä muistakin pienistä palveluista 'maksuksi'.

        Mun juttuja ei oo pakko uskoa, mutta ne jotka on asioista perillä tietää kyllä että tää on totta. Suurin osa asioista perillä olevista - jotka tietää lääkärit ja nimet ja systeemit tänä päivänä paljon mua paremmin - on itse käyttäjiä eivätkä halua puhua. ei ainakaan ennen kuin joku tosi hyvä ystävä kuolee tai tulee muuten pysähdys.

        Mulle on jokseenkin sama uskotko vai et, en tahdo mainostaa itseäni enkä ajatuksiani, pääasia että joku pysähtyisi !

        Elämä on liian arvokas tuhottavaksi.

        En oo muutenkaan mikään 'vasikka'. Olen asioista huolissani ja toivon muutosta parempaan, mutta ---. Tunnen henkilökohtaisesti monia kavereita jotka käyttävät, toiset apteekkikamaa eli laillisia huumeita ja toiset laittomia, mutta en aio pettää näiden kavereiden mulle osoittamaa luottamusta kertomalla esim. poliisille asioita jotka oon heiltä kuullut. Tää on se linja jonka oon valinnut ja pidän siitä kiinni. Sydämestäni siunaan esivaltaa - jota ennen oon halveksinut - ja toivon että saisivat huumekauppiaita kiinni jne.

        TÄRKEINTÄ ei kuitenkaan oo se, että ihmisiä jää kiinni ja saa rangaistuksen, vaan että heidän elämänsä muuttuisi parempaan ja löytäisivät elämäänsä tosi sisällön, jotakin parempaa kun aineiden ja valheen ja pettämisen ja harhaisten elämysten ja vainoharhaisuuden ja väärän vallantunteen oravanpyörä.

        En jaa ihmisiä huonompiin tai parempiin. Mulla on itselläni tänä päivänä selkeät käsitykset oikeasta ja väärästä, enkä silti tahdo ryhtyä moralisoimaan. En ajattele että olen parempi kuin joku toinen.

        Ihmiset eivät muutu eikä parane moralisoimalla tai osoittelemalla. Tietysti tarvitaan sääntöjä, rajoja ja rangaistuksia, muutenhan ei yhteiskunta pysyisi pystyssä, mutta laki ei muuta ketään vaan rakkaus.
        Siinä on ainoa tie myös yhteiskunnan muuttumiseen, se alkaa perheiden parantumisesta ja perheiden parantuminen alkaa yksilön sydämen muutoksesta, joka alkaa siitä että toisten syyttämisen sijasta katsoo peiliin, näkee itsensä viallisena mutta silti tärkeänä... ja itseään vihaamatta alkaa etsiä tietä oikeampaa.

        Eli että mitkä on ne elämänarvot, jotka oikeasti palvelee elämää. Mistä tulee kestävä mielekkyys, kuinka löytyy ilo oikeista valinnoista - sen hetkellisen "ilon" sijaan jota mielihalujen ja kiihokkeiden toteuttaminen tarjoaa vain lujemmin sitoen mielettömyyteen ja suruun.


    • pyörremyrsky

      Eikö lääkäreiden työ ole myös kertoa itse, huumeista ?

      Miten heidän juttusilleen pääsee, on taas itsestä kiinni.

      PORI ei varmasti ole ainoa paikka, missä homma on vasta aluillaan... ?

      • E.E.

        Apua voi hakea. Ja jos ei itse tarvii apua voi lähteä auttamaan toisia. Porissa on esim. Kari Paukkunen päihdepuolella, vastaa muistaakseni neulojen jakelusta nyt, häneltä voi saada neuvoja hyviä?? Otapa yhteyttä A-klinikan kautta ja kysele. Sitten on erilaisia yhdistyksiä, Irti Huumeista ym.

        Suurin osa lääkäreistä varmasti tuntee vastuunsa! Vaikka vastuuttomia (ja sitten niitä joita yksinkertaisesti vain on liian helppo petkuttaa) on liikaa ja ongelma laaja, silti on ENEMMÄN niitä joilla on lääkärinä moraalia. Varmasti on niitäkin jotka yrittää auttaa ja ongelman tunnistettuaan ohjata hoitoon, lääkärit vaan on tänä päivänä niin kovan työtaakan alla että ei välttämättä aina oo motivaatiota eikä voimia paneutua asiakkaan tilanteeseen todella. TÄSSÄ TARVITTAIS EHKÄ JONKINLAISTA KAMPPANJAA?

        Olen sitä mieltä että yksilöt voi paljon! Lääkintöhallitusta voi pommittaa yhteydenotoilla, voi ottaa yhteyttä kansanedustajiin, perustaa yhdistyksiä. Ennen kaikkea omassa elämässään pyrkiä elämään oikein ja hyvin ja siitä käsin saada voimaa iloiten tehdä sitä minkä hyväksi kokee. TSEMPPIÄ!

        Ja hyvää Uutta Vuotta kaikille.


      • mimmu

        taistelu huumeita vastaan alkaa itsestä. on määritettävä mielipiteensä niitä kohtaan ja kieltäydyttävä kunniasta jos tarjotaan! moni puhuu ettei kokeileminen ole paha asia. ei varmasti jos osaa itse määritellä rajansa ja tietää milloin ei käyttö ole enää kokeilua ja onko tarpeeksi vahva kieltäytymään jatkossa. minä itse kieltäydyn jo kokeilustakin sillä en ole niin tyhmä että leikkisin elämälläni. monet tutuistani ihailevat huumeita sokeasti ja luulevat minunkin ihannoivan. osa heistä nolostuvat kuullessaan mielipiteeni siitä miten turhaa on asettaa itsensä alttiiksi jollekin mistä ei voi olla varmuutta pystyykö sitä hallitsemaan. tai he pitävät minua niuhona. eeei, olen vain mielipiteitteni takana. yksi näistä ihannoitsijoista taistelee nyt jatkuvasti huume kierrettään vastaan. työssäni joudun kohtaamaan hänet jatkuvasti hoidossa. koska hän on ystäväni (tai ollut joskus) minusta tuntuu pahalta aina nähdä hänet niin huonossa jamassa. sitten kun vastaan kävelee pari alaikäistä ympäri päissään ja aivan jossain aineissa tekisi mieleni huutaa ja takoa järkeä heidän päähänsä... miksi niitä on käytettävä? elämähän on parasta huumetta!!!


      • E.E.again
        mimmu kirjoitti:

        taistelu huumeita vastaan alkaa itsestä. on määritettävä mielipiteensä niitä kohtaan ja kieltäydyttävä kunniasta jos tarjotaan! moni puhuu ettei kokeileminen ole paha asia. ei varmasti jos osaa itse määritellä rajansa ja tietää milloin ei käyttö ole enää kokeilua ja onko tarpeeksi vahva kieltäytymään jatkossa. minä itse kieltäydyn jo kokeilustakin sillä en ole niin tyhmä että leikkisin elämälläni. monet tutuistani ihailevat huumeita sokeasti ja luulevat minunkin ihannoivan. osa heistä nolostuvat kuullessaan mielipiteeni siitä miten turhaa on asettaa itsensä alttiiksi jollekin mistä ei voi olla varmuutta pystyykö sitä hallitsemaan. tai he pitävät minua niuhona. eeei, olen vain mielipiteitteni takana. yksi näistä ihannoitsijoista taistelee nyt jatkuvasti huume kierrettään vastaan. työssäni joudun kohtaamaan hänet jatkuvasti hoidossa. koska hän on ystäväni (tai ollut joskus) minusta tuntuu pahalta aina nähdä hänet niin huonossa jamassa. sitten kun vastaan kävelee pari alaikäistä ympäri päissään ja aivan jossain aineissa tekisi mieleni huutaa ja takoa järkeä heidän päähänsä... miksi niitä on käytettävä? elämähän on parasta huumetta!!!

        Hienoa että on nuoria jotka ajattelee nenäänsä pidemmälle.

        Elämään kuuluu laajemmat kehät kuin oman navan karuselli ja "minä-minun-minulle"-maailmanpyörä, jossa kaikki perustuu hetkeen ja hetkellisiin iloihin.

        Tekomme vaikuttavat paitsi minuun, myös perheeseeni, läheisiini. Millaista esimerkkiä tahdon antaa? esim. lapsilleni? Jos minulla olisi lapsia, tahtoisinko että elävät tällaista elämää?

        Aineiden käyttämisellä antaa suoraan tai epäsuorasti kannatuksensa koko sille bisnekselle, jonka isommat pamput istuu ihan jossain muualla kuin baaripöytien nappikaupassa. Väkivallalle, huumemurhille, kiristykselle. On osallistumassa siihen tuhoon, josta luemme lehdistä päivittäin. Yksi amfetamiinin käyttäjä ampui tässä joitain aikoja sitten nakkikiskan jonossa Porin keskustassa hänelle entuudestaan tuntematonta henkilöä päähän, ihan vaan sanaharkan ja sitä seuranneen hermojen menettämisen tähden.


      • Antiporilainen
        E.E.again kirjoitti:

        Hienoa että on nuoria jotka ajattelee nenäänsä pidemmälle.

        Elämään kuuluu laajemmat kehät kuin oman navan karuselli ja "minä-minun-minulle"-maailmanpyörä, jossa kaikki perustuu hetkeen ja hetkellisiin iloihin.

        Tekomme vaikuttavat paitsi minuun, myös perheeseeni, läheisiini. Millaista esimerkkiä tahdon antaa? esim. lapsilleni? Jos minulla olisi lapsia, tahtoisinko että elävät tällaista elämää?

        Aineiden käyttämisellä antaa suoraan tai epäsuorasti kannatuksensa koko sille bisnekselle, jonka isommat pamput istuu ihan jossain muualla kuin baaripöytien nappikaupassa. Väkivallalle, huumemurhille, kiristykselle. On osallistumassa siihen tuhoon, josta luemme lehdistä päivittäin. Yksi amfetamiinin käyttäjä ampui tässä joitain aikoja sitten nakkikiskan jonossa Porin keskustassa hänelle entuudestaan tuntematonta henkilöä päähän, ihan vaan sanaharkan ja sitä seuranneen hermojen menettämisen tähden.

        lopun kuollut lääkäri nimeltään Lepp.... R....


      • Entinen Elvis
        mimmu kirjoitti:

        taistelu huumeita vastaan alkaa itsestä. on määritettävä mielipiteensä niitä kohtaan ja kieltäydyttävä kunniasta jos tarjotaan! moni puhuu ettei kokeileminen ole paha asia. ei varmasti jos osaa itse määritellä rajansa ja tietää milloin ei käyttö ole enää kokeilua ja onko tarpeeksi vahva kieltäytymään jatkossa. minä itse kieltäydyn jo kokeilustakin sillä en ole niin tyhmä että leikkisin elämälläni. monet tutuistani ihailevat huumeita sokeasti ja luulevat minunkin ihannoivan. osa heistä nolostuvat kuullessaan mielipiteeni siitä miten turhaa on asettaa itsensä alttiiksi jollekin mistä ei voi olla varmuutta pystyykö sitä hallitsemaan. tai he pitävät minua niuhona. eeei, olen vain mielipiteitteni takana. yksi näistä ihannoitsijoista taistelee nyt jatkuvasti huume kierrettään vastaan. työssäni joudun kohtaamaan hänet jatkuvasti hoidossa. koska hän on ystäväni (tai ollut joskus) minusta tuntuu pahalta aina nähdä hänet niin huonossa jamassa. sitten kun vastaan kävelee pari alaikäistä ympäri päissään ja aivan jossain aineissa tekisi mieleni huutaa ja takoa järkeä heidän päähänsä... miksi niitä on käytettävä? elämähän on parasta huumetta!!!

        ihmisiltä kommentteja tähän keskusteluun??

        No, kirjoitan ainakin tämän kerran vielä.

        "Jos osaa itse määritellä rajansa ja tietää milloin ei käyttö ole enää kokeilua...."

        Eräiden ystävien seinällä oli isohko teksti "KÄYTÄ HUUMEITA, ÄLÄ ANNA NIIDEN KÄYTTÄÄ SINUA". Jokainen luuli hallitsevansa käyttönsä. Ja kuitenkin suurin osa tyypeistä oli aineiden orjia, ei vain myöntäneet sitä.

        Kannabiksesta ajateltiin että se on vaan luonnontuote ja pitäis laillistaa. Tänä päivänä jokainen joka on tuosta kuviosta selvinnyt ja osa niistäkin jotka vielä jatkavat, myöntää että hamppu on tosi salakavala huume.

        Eli että valheita valheiden perään. Sellaista on huumemaailma..


      • Antiporilainen
        Entinen Elvis kirjoitti:

        ihmisiltä kommentteja tähän keskusteluun??

        No, kirjoitan ainakin tämän kerran vielä.

        "Jos osaa itse määritellä rajansa ja tietää milloin ei käyttö ole enää kokeilua...."

        Eräiden ystävien seinällä oli isohko teksti "KÄYTÄ HUUMEITA, ÄLÄ ANNA NIIDEN KÄYTTÄÄ SINUA". Jokainen luuli hallitsevansa käyttönsä. Ja kuitenkin suurin osa tyypeistä oli aineiden orjia, ei vain myöntäneet sitä.

        Kannabiksesta ajateltiin että se on vaan luonnontuote ja pitäis laillistaa. Tänä päivänä jokainen joka on tuosta kuviosta selvinnyt ja osa niistäkin jotka vielä jatkavat, myöntää että hamppu on tosi salakavala huume.

        Eli että valheita valheiden perään. Sellaista on huumemaailma..

        Voisitko vastata kysymykseeni, 80-luvun lopun kuolleesta lääkäristä. Oliko nimi Lep..... R....?


      • E.E.
        Antiporilainen kirjoitti:

        Voisitko vastata kysymykseeni, 80-luvun lopun kuolleesta lääkäristä. Oliko nimi Lep..... R....?

        kohdassa "Jaa että".

        Miksi haluat tietää kyseisen lääkärin nimen? Joku hyvä syy??


      • Antiporilainen
        E.E. kirjoitti:

        kohdassa "Jaa että".

        Miksi haluat tietää kyseisen lääkärin nimen? Joku hyvä syy??

        Jos vaan on sama, harrasti isolla rahalla uhkapelejä ja oli tunnettu persoona monissa ison rahan piireissä. En tiedä oliko lapsia? Tiedätkö sinä E.E.


      • mimmu
        Entinen Elvis kirjoitti:

        ihmisiltä kommentteja tähän keskusteluun??

        No, kirjoitan ainakin tämän kerran vielä.

        "Jos osaa itse määritellä rajansa ja tietää milloin ei käyttö ole enää kokeilua...."

        Eräiden ystävien seinällä oli isohko teksti "KÄYTÄ HUUMEITA, ÄLÄ ANNA NIIDEN KÄYTTÄÄ SINUA". Jokainen luuli hallitsevansa käyttönsä. Ja kuitenkin suurin osa tyypeistä oli aineiden orjia, ei vain myöntäneet sitä.

        Kannabiksesta ajateltiin että se on vaan luonnontuote ja pitäis laillistaa. Tänä päivänä jokainen joka on tuosta kuviosta selvinnyt ja osa niistäkin jotka vielä jatkavat, myöntää että hamppu on tosi salakavala huume.

        Eli että valheita valheiden perään. Sellaista on huumemaailma..

        sitähän minäkin.. ajattelin tuolla lauseella ennalta ehkäistä sitä palautetta kun aina tulee että "ei kokeileminen ole käyttöä" tai "ei kokeilemisesta jää koukkuun, en ainakaan minä jäänyt" tms. kyllä itsensä huijaaminen on minustakin turhaa...


    • Natti Mykänen

      Valistusta on lisättävä, myös Porissa.

      On todella surkeaa että kaksi nuorta pääsi kuolemaan, ilman että heitä olisi informoitu huumeiden vaaroista jo ajoissa.

      Kuka kantaa vastuun, ja mikä on rangaistus ?

    • sosiaalikulut aleni

      "On todella surkeaa että kaksi nuorta pääsi kuolemaan, ilman että heitä olisi informoitu huumeiden vaaroista jo ajoissa."

      Kävikö huumeet kimppuun jossain pimeällä kujalla vai? Kyllä narkki tietää mitä itseensä työntää ja jos on itse sen paskan itseensä ladannut, vika löytyy peilistä, ei valistuksen puutteesta.

      "Kuka kantaa vastuun, ja mikä on rangaistus ?"
      Vastuu ja rangaistus on ilmeisesti jo käyneet toteen." 2 kpl vähemmän narkkeja nyt likkeellä.

      Jos vika on itsessä, on naurettavaa koittaa syyttää yhteiskuntaa tai osoitella ylipäätänsä ketään muita asiasta sormella.

      Ei minuakaan kukaan pakota viskipulloa hakemaan, minä teen tietoisen päätöksen hakea sen litkun ja kaadan kurkusta alas ihan itse.Jos/kun kännissä sammun ojaan, vika ei ole yhteiskunnan, ei vanhempieni, ei koulukiusaamisen, ei ahdistuneisuuden, ei yksinäisyyden, ei vittu kenenkään muun kuin minun itseni.Minä olen se joka olen päätöksen juomisesta tehnyt.

      Turhaa siinä on patsastella ja sossutätinä koittaa hakea jostain muualta syyllistä kuin narkkareista itsestään.
      Itsensä ylentämistä ja jotain paremman ihmisen esittämistä kun aletaan kyselemään vastuun kantajien perään!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe