yhdynnästä..

N19

Tiedän, tämä ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta en tiennyt mistä muualta saisin fiksuja vastauksia=)

Elikä olen 19-v. tyttö ja mulla on ongelma poikaystäväni kanssa...Hänen peniksensä ei mahdu sisääni (olen siis neitsyt), kokeiltu on monesti. Jännittämisestä tms. ei johdu, rakennevika, tiukka immenkalvo? Kysyisinkin, voiko gynegologi tehdä asialle jotain, ja kiitän kaikkia etukäteenn!

8

3448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottaja

      Luultavasti käyti gynegologilla olisi paikallaan. Laitan tähän pari muuta ajatusta, jotka tulivat mieleen.

      Voisitte kokeilla erilaisia liukastusvoiteita, niitä on saatavana apteekista. Kokeilkaa ensin emätintä sormalla (voiteen kanssa, jos on tarpeen). Immenkalvostakin voi näin saada selvemmin tietoa. Jos yksi sormi mahtuu hyvin sisälle, niin voisi lisätä (varovasti?) toisenkin sormen ja ikään kuin venyttää paikkoja. Näin varmistatte, missä menette, miltä asiat tuntuvat jne.

      Sitten. Kiihottuminen on tärkeää, kaikki mitä siinä tapahtuu, edesauttaa yhdyntää. En ole asiantuntija, joten en tiedä tarkkaan, miten homma toimii. Emätin kuitenkin kostuu ja samalla emättimen lihakset ehkä rentoutuvat tai mitä lie, ovat kuitenkin valmiimpia vastaanottamaan siittimen.

      Varmaa on, että normaalin kiihottuneen naisen emättimeen kalu menee sisään huomattavan helposti, kun kiihottumattomaan voi olla suorastaan tuskallista yrittään työntää. Omasta kokemuksista voin sanoa, että emättimen lihakset ovat joskus todella vahvasti puristuneet yhteen (ilman, että olisi kyse mistään jännitystilasta) ja silloin yhdyntä on mahdotonta. Tilanne korjaantuu hetkessä, kun kiihotun.

      Eli sinun kannattaa siis olla hyvin kiihottunut esileikeistä jo ennen kuin aloitette yhdynnän - tai vaikka näitä harjoituksia.

      Jos nuo neuvot eivät auta, niin gynegologi voisi tarkistaa paikat. Jos vaikka immenkalvo on luja ja estää yhdynnän, hän voi poistaa sen. On harvinaisia tapauksia, joissa emätin on todella pieni (esimerkiksi sinne ei mahdu edes lyijykynän pää) ja näissä tapauksissa auttaa vain korjausleikkaus.

      Toivottamasti teillä ei tarvitse mennä niin pitkälle.

    • tiina

      Luultavasti käyti gynegologilla olisi paikallaan. Laitan tähän pari muuta ajatusta, jotka tulivat mieleen.

      Voisitte kokeilla erilaisia liukastusvoiteita, niitä on saatavana apteekista. Kokeilkaa ensin emätintä sormalla (voiteen kanssa, jos on tarpeen). Immenkalvostakin voi näin saada selvemmin tietoa. Jos yksi sormi mahtuu hyvin sisälle, niin voisi lisätä (varovasti?) toisenkin sormen ja ikään kuin venyttää paikkoja. Näin varmistatte, missä menette, miltä asiat tuntuvat jne.

      Sitten. Kiihottuminen on tärkeää, kaikki mitä siinä tapahtuu, edesauttaa yhdyntää. En ole asiantuntija, joten en tiedä tarkkaan, miten homma toimii. Emätin kuitenkin kostuu ja samalla emättimen lihakset ehkä rentoutuvat tai mitä lie, ovat kuitenkin valmiimpia vastaanottamaan siittimen.

      Varmaa on, että normaalin kiihottuneen naisen emättimeen kalu menee sisään huomattavan helposti, kun kiihottumattomaan voi olla suorastaan tuskallista yrittään työntää. Omasta kokemuksista voin sanoa, että emättimen lihakset ovat joskus todella vahvasti puristuneet yhteen (ilman, että olisi kyse mistään jännitystilasta) ja silloin yhdyntä on mahdotonta. Tilanne korjaantuu hetkessä, kun kiihotun.

      Eli sinun kannattaa siis olla hyvin kiihottunut esileikeistä jo ennen kuin aloitette yhdynnän - tai vaikka näitä harjoituksia.

      Jos nuo neuvot eivät auta, niin gynegologi voisi tarkistaa paikat. Jos vaikka immenkalvo on luja ja estää yhdynnän, hän voi poistaa sen. On harvinaisia tapauksia, joissa emätin on todella pieni (esimerkiksi sinne ei mahdu edes lyijykynän pää) ja näissä tapauksissa auttaa vain korjausleikkaus.

      Toivottamasti teillä ei tarvitse mennä niin pitkälle.

    • tiina

      Olen pahoillani, että edellinen viesti tuli kahteen kertaan, täällä (suomi24:ssä) oli joitakin teknisiä vikoja ja yhteys katkesi moneen kertaan ja lopullisen sähellyksen jälkeen viestini näkyi tulleen kuitenkin kahteen kertaan eri otsikolla ja nimellä

    • Sara

      Saattaa olla, että jännität tiedostamattomasti. Mahtuuko sormi tai kaksi sisääsi? Sormien avulla voi yrittää "venytellä" varovasti immenkalvoa (joko itse tai sitten poikaystäväsi!).

      Gynekologi voi tehdä jonkin toimenpiteen tiukalle immenkalvolle, joten jos asia ei hoidu omin keinoin, niin kannattaa mennä gynekologille!

    • n24

      Joo eli gynekologi voi tarvittaessa "nipsaista" immenkalvoa pois. Ei mikään hirvittävä toimenpide, olen kuullut. Puudutuksessa taidetaan tehdä.

      Mutta omasta ja ystävieni kokemuksista voin kertoa, että useimmiten yhdyntä onnistuu kun muutaman kerran kokeillaan. Ehkä immenkalvo venyy hiukan näistä yrityksistäkin. Eli ei välttämättä vielä ole syytä huoleen. Ei kannata pakottamalla tehdä asioita, jaksakaa yrittää muutama kerta varovasti vielä. Ja kyllähän se ehkä lopultakin sattuu hiukan, sitä ei voine välttää. Itsellänikin siis onnistui vasta joku noin viides yritys (en muista varmaksi).

      Oletko muuten käyttänyt tamponeja? Se auttaa ainakin löytämään oikean suunnan, jonne penis menee. Ja sitten olen myös kuullut, että jos niitä pystyy käyttämään niin yleensä yhdyntäkin onnistuu. Joillain kun on niin tiukka immenkalvo ettei saa tamponeja käytettyä.
      Onnea yritykseen!

      • N19

        Kiitti kaikille vastanneille. Kokeillaan vielä, ehkä onnistuisi=)


    • ERKKI

      Oletteko kokeilleet mahtuuko anaaliin?

    • BlackHeartAngel

      Sinuna menisin gynekologille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe