Uotilan Talli

*zeepra*

Hei. kaikille niille jotka ajattelevat mennä tunneille tähän perttulassa sijaitsevaan ratsastuskouluun,sanon että älkää pilatko mahdollisuuttanne tulla hyväksi ratasastajaksi uotilassa se ei ikinä onnistu...sitä paitsi tallin omistaja puuttuu liikaa omanhepan omaavaan ihmisen asoihin.en kerro enempää että en paljastu:) mutta ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE

67

12268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö..

      mäkin oon ratsastanu uotilas ja itelläni on kans huonoi kokemuksii täst tallist.. hevone sai hepulin ja heitti mut täysil seinää päi.. opettaja vaa katto vieres ja kysy et sattusko..

      • : (

        Joo, minäkin olen ollut siellä. Olen ratsastanut jo n. 3 vuotta ja mua ja mun kaverii pidettiin sillases alkeisryhmäs, jossa oli myös talutettavii. Uskon, että taidot olisivat riittäneen paljon parempaan ryhmään. Nettisivuilla valehdeltiin sanomalla, että esteitä mennään joka 4 viikko. Ikinä ei tuohon aikaan menty esteitä!


      • Wwenn
        : ( kirjoitti:

        Joo, minäkin olen ollut siellä. Olen ratsastanut jo n. 3 vuotta ja mua ja mun kaverii pidettiin sillases alkeisryhmäs, jossa oli myös talutettavii. Uskon, että taidot olisivat riittäneen paljon parempaan ryhmään. Nettisivuilla valehdeltiin sanomalla, että esteitä mennään joka 4 viikko. Ikinä ei tuohon aikaan menty esteitä!

        Uotilan talli oli vaan niitä harvoja talleja jossa maltettiin opettaa rauhassa, eikä niin että kun on kerran ravia mennyt niin että selässä juuri ja juuri pysynyt niin sitten seuraavalla tunnilla laukkaa. Ihmiset eivät vain tahtoneet ymmärtää asiaa. Maastossa ei käyty, koska hevoset eivät olleet siihen sopia ja MAASTOJA EI OLLUT. Ja alku ajoissa uotilassa oli estevalmennuksia, kursseja tms. Hevosia vaan haluttiin säästäää joten estetunteja harvennettiin, tosin loppu ajalla oli joka perjantai estetunti. Uotila oli niitä harvoja paikkoja jossa sai kunnon perustan ratsastukselle. Harmi että lopetti!


      • Jonsku_Ponsku_Lonsku
        Wwenn kirjoitti:

        Uotilan talli oli vaan niitä harvoja talleja jossa maltettiin opettaa rauhassa, eikä niin että kun on kerran ravia mennyt niin että selässä juuri ja juuri pysynyt niin sitten seuraavalla tunnilla laukkaa. Ihmiset eivät vain tahtoneet ymmärtää asiaa. Maastossa ei käyty, koska hevoset eivät olleet siihen sopia ja MAASTOJA EI OLLUT. Ja alku ajoissa uotilassa oli estevalmennuksia, kursseja tms. Hevosia vaan haluttiin säästäää joten estetunteja harvennettiin, tosin loppu ajalla oli joka perjantai estetunti. Uotila oli niitä harvoja paikkoja jossa sai kunnon perustan ratsastukselle. Harmi että lopetti!

        Siis tarkoitatteko tuota Paimion Uotilaa?


      • sadfads
        Jonsku_Ponsku_Lonsku kirjoitti:

        Siis tarkoitatteko tuota Paimion Uotilaa?

        juu enpä usko. ei paimiossa oo tällasta käytäntöä. kivaa paskapuhetta jos näin on


      • asdwer

        Ikuisesti uotilan tallilla pysytään neljän seinän sisällä turvallisessa maneesissa. Kauniilla helteelläkin ollaan maneesissa, ettei aurinko vain häikäise. Maastoa ei tietenkään edes harkittu. hohhoijjaa.. väitätkö että tuntiratsastajat on paskoja ? Eiköhän tunneille mennä sen takia että opitaan ratsastamaan. Pitäisikö junan alle hypätä vain sen takia että uotilan talli vituttaa ? Aika paksua. Aina siitäkin valitettiin jos harjasi liian kauan. Tasoryhmistä ei ollut tietoakaan. Ja jos on ratsastanut kolme vuotta niin voisi mennä muitakin kuin puomeja ja mitäs menevät lupaamaan. Ponit on kyllä ihania, mutta henkilökuntaa en viitsi edes kommentoida. Turvajalustimetkin olisi sitten voinut hankkia, kun muuten huolehdittiin niin paljon turvallisuudesta. He valittelivat myös aina, että ovat kyllästyneet hevosiin.. Ja yhtäkään hevosta ei pitänyt myydä, vaan niiden piti elää koko elämänsä uotilassa, mutta nyt taitavat olla rahat vähissä, kun ovat myyneet pois. Ponitkin tulevat puolisokeiksi uotilassa :'D


      • Tuittuliina
        asdwer kirjoitti:

        Ikuisesti uotilan tallilla pysytään neljän seinän sisällä turvallisessa maneesissa. Kauniilla helteelläkin ollaan maneesissa, ettei aurinko vain häikäise. Maastoa ei tietenkään edes harkittu. hohhoijjaa.. väitätkö että tuntiratsastajat on paskoja ? Eiköhän tunneille mennä sen takia että opitaan ratsastamaan. Pitäisikö junan alle hypätä vain sen takia että uotilan talli vituttaa ? Aika paksua. Aina siitäkin valitettiin jos harjasi liian kauan. Tasoryhmistä ei ollut tietoakaan. Ja jos on ratsastanut kolme vuotta niin voisi mennä muitakin kuin puomeja ja mitäs menevät lupaamaan. Ponit on kyllä ihania, mutta henkilökuntaa en viitsi edes kommentoida. Turvajalustimetkin olisi sitten voinut hankkia, kun muuten huolehdittiin niin paljon turvallisuudesta. He valittelivat myös aina, että ovat kyllästyneet hevosiin.. Ja yhtäkään hevosta ei pitänyt myydä, vaan niiden piti elää koko elämänsä uotilassa, mutta nyt taitavat olla rahat vähissä, kun ovat myyneet pois. Ponitkin tulevat puolisokeiksi uotilassa :'D

        Nythän Uotilassa on uudet omistajat ja hepat. Henkilökunta vaikuttaa todella mahtavalta. Paljon poneja ja vain muutama iso hevonen.


      • lopen uupunut ratsu
        Tuittuliina kirjoitti:

        Nythän Uotilassa on uudet omistajat ja hepat. Henkilökunta vaikuttaa todella mahtavalta. Paljon poneja ja vain muutama iso hevonen.

        mahtavaa upeeta. varmasti on nyt asiat hyvin. ketkähä sitä kidutuspaikkaa piti pystyssä?? ratsastajat. kuka käski noiden käyä 3 v samassa tallissa..
        kenenkää teidän ei kannattas mennä muualle kun pimiään vessaan.


      • Suokkiratsastaja

        Moikkis! Tarkotatko nyt sitä lopettanutta uotilaa vai sitä nyky ajan viimevuonna korjattua?


      • suokkiratsastaja
        Wwenn kirjoitti:

        Uotilan talli oli vaan niitä harvoja talleja jossa maltettiin opettaa rauhassa, eikä niin että kun on kerran ravia mennyt niin että selässä juuri ja juuri pysynyt niin sitten seuraavalla tunnilla laukkaa. Ihmiset eivät vain tahtoneet ymmärtää asiaa. Maastossa ei käyty, koska hevoset eivät olleet siihen sopia ja MAASTOJA EI OLLUT. Ja alku ajoissa uotilassa oli estevalmennuksia, kursseja tms. Hevosia vaan haluttiin säästäää joten estetunteja harvennettiin, tosin loppu ajalla oli joka perjantai estetunti. Uotila oli niitä harvoja paikkoja jossa sai kunnon perustan ratsastukselle. Harmi että lopetti!

        Hyviä uutisia Wwenn! Uotilassa aloitti uusi ratsastuskoulutoiminta, mikäli et tiennyt niin aattelin ilmottaa. Oma suokkini sinne muuttaa hiihtolomaviikoolla ainoona yksärinä


      • uotila=best

        ei siellä oo tollasii ponei ja ilmeisesti et vain osaa ratsastaa :D


    • mnasta

      uotilassa viisi vuotta ja ja opin tulemaan toimeen kaikenlaisten hevosten kanssa, en ehkä ratsastamaan, mutta uskaltamaan. Mielestäni on naurettavaa tulla mustamaalaamaan tallia tänne. Omistaja on samanlainen ihminen kuin kuka tahansa meistä, mukava ja utelias nainen.

      • -veine

        On sitä koettu pahempiakin paikkoja, tosin vain parin kerran perusteella, mutta kuitenkin.
        Ko. tallilla tunti maksoi 10€, se alkoi JOSKUS ja loppui EHKÄ tunnin päästä, kello oli 15 vaille sovittu tunninalku ja hevoset oli loimissa pihalla (oli talvi) ja ne piti itse hakea ja laittaa. Tallin omistaja tai tunninpitäjä ei tuntenut ollenkaan hevosiaan, sanoi minulle että hevonen aika virkeä eikä sillä tarvi raippaa. No en sitä sitten ottanut. Siskolle sanottiin että hänen hevosensa on hieman samanlainen (newforest) mutta saattaa tarvita raippaa joskus, joten hänelle annettiin lyhyin mitä löytyi.

        Tunnilla käveltiin ja ravattiin, ja "ohjaaja" sanoi missä kohtaa aitausta (kenttää ei ollut, mentiin siis aitauksessa) otettiin käynti ja missä "juostiin". Lopputunnista kysyttiin että haluaako joku laukata, ja kun vastasin että joo, niin "ohjaaja" sanoi että no ota sitten vaikka laukka tähän päähän hänen ympärilleen. No, siinä yksin laukkasin hänen ympärillään pari ympyrää ilman mitään ohjeita tai neuvoja, kunnes piti ottaa käynti ja antaa löysät ohjat. Omaa heppaa sai potkia liikkeelle, ei meinannut edesa ravata ilman kamalaa potkimista ja ajamista, jos otti tuntuman suuhun niin ei liikkunut käyntiä reippaammin, saatikan siskon hevonen, se ei liikkunut mihinkään vaan olisi tarvinnut kunnon 120cm raipan että olisi saanut edes kunnon ravipätkiä otettua.

        Lopputunnista ei mitään palautetta tai muuta, suoraa vain alas selästä ja hevonen talliin. Itseä haittasi myös se että tunnin alussa eräälle talutettavalle laitettiin jalustimia ja kun istunta oli "tuoli-istunta" (jalat edessä), niin taluttaja sanoi että pidennetään jalustimia lisää niin saat jalan oikealle paikalle. Hohhoijjaa,
        jos siitä vielä pidentää jalustimia niin jalka ei edes yllä jalustimeen. Eipä siinä, tyttö meni lopputunnin sitten liian pitkillä jalustimilla eikä päässyt edes keventämään koska jalat ei ylttäny jaustimiin ja jalka oli edessä, mutta mikäs siinä, itsepä olivat niin neuvoneet. Minä olisin lyhentäny niitä jalustimia jopa 3 reikää.....


    • PAAASSKKKAAAAAAAAAA

      Olen itse ratsastanut uotilassa 2 vuotta ja siellä ei saa kunnon opetusta ja siellä on ihan älytöntä touhua!!!!!! Hevosia ei myydä vaikka olisivat hyvässä kunnossa vaan ANNETAAN OLLA TÄMÄ KESÄ LAITUMELLA JA SITTEN LOPETETAAN KOLME HEVOSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Viiitttttuuun tälläset passssskat!
      kaikki TALLILLA OLEVAT OVAT YLI MIELISIÄ RATSASTUS TAIDOISTAAN! ja kaiken lisäksi ei edes kunnon opetusta ei mitään! ihan hyvä vaan et lopetti...
      Mutta hevosten lopetuksesta en tykkää jos se on turhaa!!!!

      • :DD

        No miks ratsastit siel :D Sitä taietaan vaa olla paha ::P-.-.-.-.-.-.-.-


    • Uotilantalli82

      Edellinen kirjoittaja ei tainnut olla millään tasolla tietoinen hevosten lopetus syistä tai muistakaan tallin pitämisen perusteista. Itse ratsastin kyseisessä ratsastuskoulussa 7 vuotta ja työskentelin siellä.
      Mistään ei löydy niin rautaista ammattilaista mitä tallinpitäjä oli. Hevosista pidettiin hyvää huolta ja päätökset tehtiin niiden parhaaksi. Kyllä sieltä myös hyväkuntoisia hevosia myytiin, ei vain kenelle tahansa.
      Tallilla oli myös vuosien varrella useampia opettajia joten opetuksenlaatu vaihteli ohjaajasta riippuen. Opetus oli perusteellista jota se ikävän harvoin enää missään on, se mitä siitä irti sai riippui hyvin paljon myös siitä halusiko oikeasti oppia ratsastamaan vai ainoastaan temppuilemaan.
      Pikkusieluista huudella täällä henkilökohtaisia mielipiteitä monista asioista mitään tietämättä.

    • Sennu-ratsastaja

      Puhutteko te kaikki nyt sitten siitä Nurmijärven Uotilan RATSASTUSKOULUSTA vai jostain Turun suunnalla olevasta Uotilan TALLIsta? Näyttäis olevan, että kummastakin puhutaan, mut mitään tolkkua ei saa, että kumpi talli nyt oli jonkun mielestä huono ja kumpi hyvä. Nurmijärveläisen paikan oppilaat ovat näköjään ainakin pärjänneet kisoissa jne.

      • Tlöbö

        Tässä puhutaan Uotilan ratsastuskoulusta joka oli vielä vuonna 2004 Uotilan talli. Omistaja siis vaihtui pari vuotta sitten..


    • H_hhenna

      Kuule Zeepra ! Siellä onnistuu aina ! missä ite käyt jossain luhtajoella vai oot vähän tyhmä kun luulet että siellä ei onnistu ! Oonratsastant sillä 3_v ja oon onnistunu aia!

    • :( :P

      Se palo ja kaikki hevoset kuoli se yks uotilan talli:(Heppa raukat

    • Tlöbö

      No eihän kuollu. Vaan kakstoista, ja jos niillä on (oli) noin 20 hevost/ponii se ei oo kaikki :D Mut surullinen juttu kuiteskin. :( Ite ratsastin siel alkeiskurssin ku siel oli viel toinen omistaja. (Ja oikeesti "huono" opetus)

    • :)))))))

      itse käyn tällä hetkellä uotilan ratsastuskoululla, joo siellä tosiaan oli tänään tulipalo.. tosi kurjajuttu ;( hevosia oli sillä 24 ja kaks yksärii ja 10 tuntsarii kuoli:( tallille jäi vain 6 tuntsaria.. :((((

    • zaijuuk

      Tosi tosi surullista kun talli paloi ja heppoja kuoli. Varmaan moni kyyneleitä vierittää asian takia ;(

    • Aikuisratsastaja

      Voin kertoa, että tämä talli on mitä loistavin paikka uuden omistajan johdolla ja parempaa henkilöä ei voi ratsastustallin vetäjäksi kuvitella.

      Toivottavasti jaksavat jatkaa vaikka menettivät loistavat pienet tuntiponinsa sekä yhden hevosen ja pari yksityistä.

      Ratsastuksen opettaja Krista on ihana ja kannustava!

      • ------

        Nurmijärven Uotilan talli on surkea!!

        Puhelimeen ei vastata edes päivystysaikaan.
        Soittopyyntöihin ei vastata.
        Sähköpostia olen lähettänyt useammankin, niihinkään ei vastata. Oli kuulemma tietokone rikki. Pystyivät kuitenkin lähettämään laskun koneella, mutta eivät vastaamaan kysymyksiin, hah. Tietokoneet ja puhelin olleet rikki v. 2010 lähtien, kun ei vieläkään saa vastausta "hankaliin" kysymyksiin...?

        Kotiin lähetetyssä leirikirjeessä kerrottiin leirin alkavan aamiaisella. Nettiin olivat laittaneet myöhäisemmän aloitusajan, tiesivät jotkut leiriläiset. Leirin vetäjä tuli vasta kun soiteltiin puhelimella ja tunnin myöhässä (oli ollut nukkumassa). Mitään aamupalaa ei ollut, rupesivat vasta järkkäämään sitä kun huomautettiin ja leirin oli pitänyt alkaa jo 2 tuntia aikaisemmin! Leirin vetäjä vaan naureskeli, että harjoitellaan leirin pitämistä. Kyllä leiriohjelmat ja toimintatapa pitää olla kunnossa ennen leirin alkamista, varsinkin kun leirit ovat kalliita!

        Kesällä 2010 poni oli koko päivän helteessä ilman juotavaa aitauksessa, eikä sitä juotettu. Toinen poni oli päiväkausia sisällä. Olikin sitten vauhko kun ja mahdoton kun "pääsi" tunnille. Kun poni rynni päin hevosia, opettaja otti sen kiinni ja hakkasi raipalla päähän! jne.

        Nyttemmin palanut talli haisi vahvasti homeelle eli siellä oli kosteusongelmia.

        Luvattuja merkkisuorituksia ei ilmoiteta ratsastajainliittoon, kun eivät tule jäsenkorttiin.


      • uotila on BEST!
        ------ kirjoitti:

        Nurmijärven Uotilan talli on surkea!!

        Puhelimeen ei vastata edes päivystysaikaan.
        Soittopyyntöihin ei vastata.
        Sähköpostia olen lähettänyt useammankin, niihinkään ei vastata. Oli kuulemma tietokone rikki. Pystyivät kuitenkin lähettämään laskun koneella, mutta eivät vastaamaan kysymyksiin, hah. Tietokoneet ja puhelin olleet rikki v. 2010 lähtien, kun ei vieläkään saa vastausta "hankaliin" kysymyksiin...?

        Kotiin lähetetyssä leirikirjeessä kerrottiin leirin alkavan aamiaisella. Nettiin olivat laittaneet myöhäisemmän aloitusajan, tiesivät jotkut leiriläiset. Leirin vetäjä tuli vasta kun soiteltiin puhelimella ja tunnin myöhässä (oli ollut nukkumassa). Mitään aamupalaa ei ollut, rupesivat vasta järkkäämään sitä kun huomautettiin ja leirin oli pitänyt alkaa jo 2 tuntia aikaisemmin! Leirin vetäjä vaan naureskeli, että harjoitellaan leirin pitämistä. Kyllä leiriohjelmat ja toimintatapa pitää olla kunnossa ennen leirin alkamista, varsinkin kun leirit ovat kalliita!

        Kesällä 2010 poni oli koko päivän helteessä ilman juotavaa aitauksessa, eikä sitä juotettu. Toinen poni oli päiväkausia sisällä. Olikin sitten vauhko kun ja mahdoton kun "pääsi" tunnille. Kun poni rynni päin hevosia, opettaja otti sen kiinni ja hakkasi raipalla päähän! jne.

        Nyttemmin palanut talli haisi vahvasti homeelle eli siellä oli kosteusongelmia.

        Luvattuja merkkisuorituksia ei ilmoiteta ratsastajainliittoon, kun eivät tule jäsenkorttiin.

        PASKAT SULLE! MIKÄ VITTU NAAMA OOT! UOTILA ON MAILMAN PARAS TALLI! JA SIELLÄ EI OO KÄYNYTNOIN ETTÄ HEVOSTA LYÖDÄÄN RAIPALLA! JA PONEILLA KOKO AJAN JUOTAVAA!!!!!!


      • Vekku
        ------ kirjoitti:

        Nurmijärven Uotilan talli on surkea!!

        Puhelimeen ei vastata edes päivystysaikaan.
        Soittopyyntöihin ei vastata.
        Sähköpostia olen lähettänyt useammankin, niihinkään ei vastata. Oli kuulemma tietokone rikki. Pystyivät kuitenkin lähettämään laskun koneella, mutta eivät vastaamaan kysymyksiin, hah. Tietokoneet ja puhelin olleet rikki v. 2010 lähtien, kun ei vieläkään saa vastausta "hankaliin" kysymyksiin...?

        Kotiin lähetetyssä leirikirjeessä kerrottiin leirin alkavan aamiaisella. Nettiin olivat laittaneet myöhäisemmän aloitusajan, tiesivät jotkut leiriläiset. Leirin vetäjä tuli vasta kun soiteltiin puhelimella ja tunnin myöhässä (oli ollut nukkumassa). Mitään aamupalaa ei ollut, rupesivat vasta järkkäämään sitä kun huomautettiin ja leirin oli pitänyt alkaa jo 2 tuntia aikaisemmin! Leirin vetäjä vaan naureskeli, että harjoitellaan leirin pitämistä. Kyllä leiriohjelmat ja toimintatapa pitää olla kunnossa ennen leirin alkamista, varsinkin kun leirit ovat kalliita!

        Kesällä 2010 poni oli koko päivän helteessä ilman juotavaa aitauksessa, eikä sitä juotettu. Toinen poni oli päiväkausia sisällä. Olikin sitten vauhko kun ja mahdoton kun "pääsi" tunnille. Kun poni rynni päin hevosia, opettaja otti sen kiinni ja hakkasi raipalla päähän! jne.

        Nyttemmin palanut talli haisi vahvasti homeelle eli siellä oli kosteusongelmia.

        Luvattuja merkkisuorituksia ei ilmoiteta ratsastajainliittoon, kun eivät tule jäsenkorttiin.

        Kyllä puhelimeen vastataan, muttei aina, sillä ymmärtäähän sen että 1 ihminen ja 50 vastattavaa puhelua puolessatunnissa! Et kerkeäisi itsekkään!

        Olen itse ratsastanut Uotilassa 4v. ja opetus on laadukasta ja innostavaa. Käyn maanantaisin Kristan normaalitunnilla, ja perjantaisin Petran valkussa. Valkkuponini on welshponi tamma Mandy, ja hoitoponini on Sussu.
        Tallinomistaja on virkeä, iloinen ja rehellinen nainen. Talli on minulle kuin toinen koti.

        Poneista pidetään todella hyvää huolta, ja kyllä ne saavat vettä. Tuleppa maanantaina kantamaan Uotilaan kanssani vesiä laiskamato (nosta pyllys' ylös sohvalta) !!!

        Toivottavasta asia meni hyvin selkeästi perille!

        Uotila= best forever


    • yyy:(

      ihan kamalaa,kun se paloi:(
      En kest......

    • vihainen >:( !!!

      Nyt ne kaikki jotka luulee että uotila on huono paikka, niin pitäkää ne turvat kiinni! Mitään hevosta Ei ole pidetty kesähelteellä ulkona ilman vettä! Eikä ketään hevosta ole pidetty päiväkausia sisällä. Ja KETÄÄN hevosta Ei todellakaan ole lyöty raipalla päähän! Oon hoitanut uotilassa 3 vuotta, ja olin kyseisellä leirillä avustamassa.

    • Ponipolle

      Mitä ihmettä te täällä puhutte Uotilasta? Noi jutut ei liity uotilaan mitenkään. Ite alotin ratsastuksen uotilassa ja se on paras! Harmi vaan kun se palo. Olisin niin halunnu mennä Sissillä. :(

      • uotilan puolustaja

        niin mitä te puhutte oikein uotilasta!niin!nii ja mun oma pikku shettis kuoli siin palossa et älkää vaa nyt alkako...!jaa menin sissillä monta kertaa se oli ihan kiva ja nätti harmi kun se kuoli mul on ikävä mun omaa shettistä se on tavallista shettistä pienempi:)


      • Anonyymi

        Et olisi päässyt sissillä koska sissi oli kantavana palossa


    • Nykyinen asiakas

      Harmillista että täällä on näin paljon negatiivista kommenttia koskien tallia, etenkin kun suurin osa niistä on osittain sekaannusta.

      Kyseessä on siis Nurmijärvellä sijaitseva Uotilan Ratsastuskoulu, jonka omistajat vaihtuivat parisen vuotta sitten. Siksi on siis turha haukkua vanhan tallin toimintaa, kun se ei ole enää edes pystyssä. Kuitenkin se mitä tiedän edellisestä omistajasta on vain pelkkää positiivista ja todellakin erittäin tarkka hevostensa terveyden ja muun suhteen. Haluaa että asiat opitaan kunnolla ja on tarkka turvallisuudesta! Sitä luulisi muidenkin arvostavan. Jos ei teinit jotka kirjoittelevat tänne niin ainakin heidän vanhempansa.

      Nykyiset omistajat erittäin mukavia ja myös huolehtivat hevosista. Tietenkin tämä on heidän ensimmäinen ratsastuskouluyritys joten ei kaikkea voi heti osata. Kuitenkin iloisia ja valmiita toimimaan hevosten hyvinvoinnin ja ihmisten viihtyvyyden eteen. Tämän parempaa yhteishenkeä en ole vielä millään ratsastuskoululla nähnyt vaikka paikka onkin pullollaan eri ikäisiä ja tasoisia ratsastajia.

      Palo oli erittäin raskas kaikille ja varmasti etenkin molemmille omistajille, kun 12 hevosta kuoli ja kokonainen tallirakennus tavaroineen tuhoutui. Molemmat ovat kuitenkin vielä nuoria. Silti ovat hoitaneet palon jäleiet velvollisuudet hyvin tiedoituksesta ja lasten hyvinvoinnista huolehtiminen oli ensiluokkaista, vaikka heillä oli omakin surutyö vielä kesken.

      Tunneilla olen kokenut kehittyväni erittäin hyvin etenkin koulupuolella. Myös esteitä hypitään ja erikseen on olemassa vain esteitä meneviä tunteja, sekä valmennuksia jotka tähtäävän koulu- ja estekiosihin. Junioreihin panostetaan paljon ja järjestetään erilaisia tapahtumia kaikkien iloksi. En siis todellakaan voi haukkua tallin toimintaa. Jos täällä jää ulkopuoliseksi ja tuntee ettei kehity, siitä voi keskustella opettajalle/omistajille tai sitten vain syyttää itseään, sillä mahdottomiin ei tämäkään talli pysty. Molemmat opettajat ovat hyviä ja inspiroivia, vaikka molemmat eri tyylisiä. Ryhmien vaihtaminen ei ole ongelma jos kokee olevansa liian huonossa tai hyvässä ryhmässä. Ryhmät yritetään pitää madollisimman tasaväkisina ja hevoset ovat laadukkaita. Pari niinkin hienoa että minä henkilökohtaisesti ihan ihmettelen kuinka ovat raaskineet ostaa opetuskäyttöön. Hevosia lisäksi läpiratsastetaan aika ajoin ja myös hoidetaan niiden vaatimalla tavalla. Tilataan hierojia jos on tarpeen ja eläinlääkäreistä ja kengityksistä huolehditaan.

      Omistajat kirjoittavat myös blogia tallin menoista jos joku vielä ihmettelee tallin toimintaa. Sieltä voi vetää omat johtopäätökset toiminnasta ja sen laadusta:
      http://uotilantalli.vuodatus.net/

    • hiludus

      luin villivarsast sen jutun hei itkin kun luin sitä! miettikää ny niitä kaikikii hevosii ja ihmisii yhtäkkii sun hoitohevonen kuolee aika julma on maailma!

    • paras talli

      uotilan on mailman parhain talli mun mielest

    • mä vaan

      hävetkää uotilan haukkujat!!! se on milman paras talli ja mainio yhteis-henki! siellä syntyi welsh varsa huhtikuussa, ja siellä on uudet omistaja t jotka on tehneet paikasta M A H T A V A N !

    • --------

      Hei oikeesti!!!! Painukoot ****** kaikki uotilan haukkujat!! ite oon ridannu siel ekasta vuodesta lähtien (sii uusien omistajien ajan) ja paikka on mahtava! :) Oon ihan samaa mieltä nimimerkki nykyisen ratsastajan kanssa. Vanhan uotilan toiminnasta ei ole mitään käsitystä mutta uusi on paras talli jossa olen käynyt. Ratsastajista huolehditaan ja toiveet otetaan huomioon. Ketään ei jää yksin jos haluaa ja yrittää saada kaveraita. Hevosista pidetään hyvää huolta ja kaikki pääsevät tasapuolisesti tunneille. Hevosia ei lopeteta turhaa(esim. uotilan entinen asukas, Ismo lopetettiin jalkavaivojen takia jotka eivät olisi parantuneet koskaan ja haittasivat liikkumista, ponia ei siis lopetettu turhaa!) Ja omistajat ovat hauskoja mukavia ja positiivisia! kiitos heille :) Hoitajat auttavat kaikkia pieniä ja myös isoja ratsastajia tarpeen mukaan :) UOTILA ON SIIS UPEA TALLI! yhteishenki on paras mihin koskaan olen törmännyt:)

    • uotilan puolustaja

      lopettakaa uotilan haukkujat toi ei oo oikein et alkaa tehä oikein nettisivuja talliern pilkasta et lopettakaaa.siel kuoli nii ihanii poneja,pauli indy essi assi sissi jne.et älkää toi ei oo hauskaa ja uotila on tosi hyvä et niin vaan haukkujat!

    • uotilan puolustaja

      niin ja muistakaakin ja pukuttekoste uotilan ratsastuskoulusta vai uotilan tallista?ja ihan oikeesti ei oo reiluu tehä nettisivuja tallin pilkaksi!..... toi sun asias ei oo totto ei todellakaan ja muutenkin uotila on ihan sairaan hyvä paikka et nii teille haukkujat!tyttö... jus joo vaa!zeepra ei ole tootta toi!se on ihan satua!menkää uotilaan se on karseen hyvä paikka!

      • Uotila <3

        Uotila on hyvä paikka! se palo ja se oli kauheaa :< ja nykyään on hienompi ja parempi on opetus ja ihmiset mukavampia samaa mieltä kuin kaikki jotka uotilaa puolustaaa!!


    • Rymy fani

      uotila on best luhtis on surkee uotila on best kaikkialla muualla talleila on jotain tauteja paitsi uotilassa

      • Älä dissaa luhtista!!!

        Voi haista... On sielläkin moni poni ollut sairaana! Eikä Luhtiksella liiku mitään tauteja. Eli älä ala dissaa tallia, jossa et esim. edes ole ratsastanut! Penallakin oli kuumetta ja se on viety käymään klinikalla. Et äläs rupee väittää mitään paskaa. Kumpikin talli on ihan kuules yhtä hyviä.


      • Anonyymi

        Uotilassa on varmasti myös tauteja, kaikilla talleilla joskus on. Jos uotilaa ei saa haukkua nii ei sitten varmaan toisia tallejakaan? Kasva aikuiseks.


    • Ponipolle

      Uotila on paras talli mis oon ikin käyny enkä haluu ikinä lopettaa siellä käymistä!

    • Rymy fani

      Uotila on paras paikka

    • assiis

      Huomioikaa, että viesti obm kirjoitettu 2004, joten asiat ovat voineet muuttua suuresti.

    • Ponipolle

      oho en huomannu. :o Uotilahan ei sillon ollu sama ratsastuskoulu, joten noi jutut ei siis kai liity mitenkää nykyseen uotilaan. :)

    • Rymy fani

      uotilan on paras

      • {itiiiiiiiiiiiiii

        ffffffehygyed


    • tipe7

      Itse kävin Uotilan tallilla hetken aikaa. Minusta oli jotenkin outo paikka mutta iso ikävä jäi Marco-ponia

    • Elli03

      Itse käyn uotilassa leireillä:)mahtava paikka!

      • uotila okei

        Musta uotilalla pitäis enemmän panostaa opetukseen mutta muuten ihan kiva paikka


      • uotila okei
        uotila okei kirjoitti:

        Musta uotilalla pitäis enemmän panostaa opetukseen mutta muuten ihan kiva paikka

        Uotila on ny parempi paikka!!!!:D


    • uiiölkhsdgfertyu

      HAISTA PASKA UOTILA IS THE BEST

    • kuulolla ollaan

      oon kuullu uotilasta pelkää hyvää! kuule sinä eräs ponista olisi tullut hullu jo aika päiviä sitten jos sitä oltaisiin hakattu raipalla päähän ja "ne pari hevosta" hotka muka olivat ulkona ilman vettä ne hepat olis jo nääntyny nälkään/janoon jos niin olisi en usko sanaakaan tosta höperehtimisestä! uotila on hyvä talli ja harmi että palo silloin kuin luin siitä villivarsasta niin meinas tulla itku heppa raukat!

    • zzeb

      Tämä keskustelu osoittaa hyvin sen, miten sekaisin ratsastuksen harrastajat ovat päästään.

      • Anonyymi

        Tää xD


    • huokaus1

      Ja sen, että suuren osan äidinkieli ja itsensä ilmaisu on esikoululaisten tasolla.

    • juii

      Ei voi kun nauraa ;D

    • KaimaK

      Heippa!

      Aika epätoivoista ehkä huudella täällä, mutta olisiko jollain tietoa, missä Uotilan ratsastuskoulun (entinen?) opettaja Krista nykyään opettaa? :) Ilmeisesti siis vaihtanut Uotilasta jonnekin? Tai mitä olen ymmärtänyt niin Uotilassa vaihtunut henkilökunta? En harmikseni kyseissä paikassa koskaan päässyt käymään, mutta tuttujen kautta olen kuullut.

      Olen Kristan vanhoja oppilaita ennen Uotilaa. Minulla on nyt parin vuoden tauon jälkeen taas mahdollisuus aloittaa ratsastaminen kunnolla ja olen syksyn etsinyt sopivaa paikkaa. Olisi niin kivaa päästä tutun ja hyvän opettajan valvovan silmän alle. :)

      • kkkkkkkakakakakakaka

        Mikä kristan sukunimi oli?


    • Anonyymi

      Krista Mutanen

    • Anonyymi

      Eikö Uotila palanut tai, että sinne tuli tallipalo🥺🤔en oo käynyt, mutta miten hiton surullista toi on😰en oo varma millon sinne tuli se palo ja onko se talli saatu jo hyvään kuntoon

      • Anonyymi

        Talli on kait lopettanut toimintansa, palot tapahtu 2011


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talli on kait lopettanut toimintansa, palot tapahtu 2011

        Hei. Tallilla aloitettu uudestaan toiminta, uuden omistajan toimesta 2022, ja virallisesti opetus ja tuntitoiminta nyt 2023 vuoden alusta.
        Toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin ja tallilla on hyvä henki ja mukava porukka.
        Vähän on paikat rapistuneet edellisten omistajien/käyttäjien huolimattomuutta, mutta pikkuhiljaa siellä laitetaan paikkoja kuntoon. Opetus on todella hyvää ja tasokasta. Eteenkin junnujen opettaja on todella osaava ja lapset huomioiva. Aikuisillekin on omia tyhmiä ja siellä kans tosi kivat opettajat.


    • Anonyymi

      Hyviä asiakkaita, muuta ei voi sanoa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe