korvausten maksu??

Valtionkonttori

Kauanko menee korvausten maksussa valtionkonttorilta yleensä???

18

4935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maksa sinulle?

      muutama vuosi menee sillä ensin ulosottoruljanssi vastaajan kanssa jos ei istu linnassa ja sitten vasta valtionkonttori voi maksaa sinulle.minä sain 4 vuoden päästä.

      • tietämätön N83-

        Eli jouduin pahoinpitelyn uhriksi,ja syylliselle tuli tuhansien eurojen korvaus maksettavaksi.Hän on opiskelija ja ulkomaalainen.Mitenkä tuo korvaus puoli meneekään näissä tapauksissa?Enkait joudu ite henkilökohtasesti sopimaan maksujärjestelyistä hänen kanssaan vaan?hän on täysin tuntematon minulle ja varallisuutta tuskin hänellä on.


      • ulosottoon
        tietämätön N83- kirjoitti:

        Eli jouduin pahoinpitelyn uhriksi,ja syylliselle tuli tuhansien eurojen korvaus maksettavaksi.Hän on opiskelija ja ulkomaalainen.Mitenkä tuo korvaus puoli meneekään näissä tapauksissa?Enkait joudu ite henkilökohtasesti sopimaan maksujärjestelyistä hänen kanssaan vaan?hän on täysin tuntematon minulle ja varallisuutta tuskin hänellä on.

        Tekijä tuskin koskaan maksaa sinulle senttiäkään, joten käännyt suoraan ulosoton puoleen. Sitä ennen sinun pitää kuitenkin pyytää käräjäoikeudelta lainvoimaisesta tuomiosta kopio/ote, jota ilman ulosotto ei ota hakemustasi käsiteltäväksi. Ehkä vuoden parin päästä ulosotto ilmoittaa sinulle, että ulosotettava on varaton. Sen jälkeen uusi hakemus, nyt Valtiokonttoriin.


    • Chumbawamba
      • N83-

        Näistä oli apua iso kiitos..


      • aseellisen ryöstön uhri

        Vuosi meni ja sitten maksoivat korvauksen, ei ole väliä saako syylliseltä, uhri hakee valtion konttorilta joka hoitaa maksun, aikanaan ehkä hoitaa oman osuutensa. Ei kuulu minulle....enää


      • oppelille
        aseellisen ryöstön uhri kirjoitti:

        Vuosi meni ja sitten maksoivat korvauksen, ei ole väliä saako syylliseltä, uhri hakee valtion konttorilta joka hoitaa maksun, aikanaan ehkä hoitaa oman osuutensa. Ei kuulu minulle....enää

        10-12kk mutta kannattaa lähettää hakemus itse tai vaatia asian ajajaa hakemaan sitä välittömästi...mun asian ajaja haki vasta usean kuukauden jälkeen.


    • Justiina69

      Mulla meni vajaa vuos et tuli maksu ilmoitus.. Mut siihen ei oo merkitty eräpäivää.. Kertokaa joku kuin kauan maksuilmotuksen saapumisesta menee et rahat kolisee tilille..

    • nähtäväksi jää

      Omallakohdalla tekijä jäi tuntemattomaksi, joten ei edennyt ikinä tuomioistuimeen asti, asianajajan kanssa laput sisään kaikkine liitteineen viikko sitten.. tapahtumasta 1.5v, koska hoidot kestänyt jo niinkin kauan. Valtiokonttorilta ilmoittivat käsittelyajaksi 2-10kk.. Ennakkokorvausta haen ansiomenetyksistä mutta tuskin tulee sen nopeammin kuin muut korvaukset vaikka hakuprosessi venynyt tavallaan itsestä riippumattomista syistä kohtuuttoman pitkäksi. Itseäkin rupesi mietityttämään että käsitelläänkö asia 2-10kk, mutta maksu tule vasta 2 vuodessa :D

    • Tietäjä90

      6 - 8 kk

      • Kuutamollakin

        Onko jollain tietoa tämän hetkistä käsittelypäivää?
        Oma hakemus laitettu maalis-huhtikuunbaihteessa.


      • tietoasaatavilla

        Ootko kattonut valtiokonttorin nettisivuilta?


      • Kuutamollakin

        Ei sillä käsittely päiviä ole ilmoitettu ja käsittelevät saapumis järjestyksessä .
        Ajattelinkin jos jollain ois just korvaus asia käsitelty niin osais kertoa meneillä olevan päivämäärän milloin hakemuksen vireille laittanut.


    • Anonyymi

      Mielenkiinnosta kysyn, jos Valtionkonttori maksaa asianomistajalle (uhrille) oikeuden määräämät rikosvahingonkorvaukset, niin periikö Valtionkonttori sitten vastaajalta (rikoksen tekijältä) maksamansa summan takaisin?

      • Anonyymi

        Kyllä


      • Anonyymi

        Käytännössä kuitenkin usein mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä

        Jep. Valtiokonttori laittaa ne ulosottoon.

        Valtiokonttori ei koskaan maksa koko korvaussummaa, vaan siitä tehdään ensin perusvähennys, joka taitaa nykyisin olla 220 euroa ja sen ylittävältä osalta valtiokonttori harkitsee vapaasti, että korvaako koko loppuosan vai vaan jonkin osan.

        Suurista korvauksista yleensä jätetään maksamatta enemmän kuin tuo korvaus miinus 220 euroa.


    • Anonyymi

      Jos hakee ennakokorvausta niin kauankohan sen käsittelyssä mahtaa kestää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe