Aurinkoenergia ja NCC-1 ohjeinyksikkö

kesämökkimiäs

On Mökillä Solar Power NCC-1 ohjainlaite akkua lataamassa. Laitteeseen ei ole minkäänlaista ohjekirjaa.

Osaisiko joku kertoa mitä ovat ne pienet punaiset merkkivalot lähellä yksikön oikeaa alareunaa, ne on numeroitukin 1, 2 ja 3.

On nyt alkanut sähkön saanti pätkiä jostain systä. Keskimmäinen merkkvalo syttyy silloin kun tupavalot sammuvat. Valon saa kuitattua pois mutta jossain vaiheessa katkos tulee taas. Ei ole koskaan ennen tehnyt sitä ja keväällä jaksoi vielä käyttää 150 W invertteriäkin. Mutta ei nyt, katkos tulee heti kun sen kytkee ja välillä katkoksia tulee vaikkei olisi kuin pienet tupavalot päällä. Ja taitaa ilman kuormaakin.

Elikkä mikä vikana? Voisiko lähes kymmenen vuoden ikäisellä akulla olla osuutta asiaan?

9

6390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevan

      sulakkeiden merkkivaloja. On sellainen haju, että minulla on samanlainen ohjausyksikkö. Eikö sitä kantta saa auki kuten minulla saa, neljällä ruuvilla kiinni.

    • asian

      Sama peli mulla on. Mullakin pätkii keittiövalo: sammuu ja syttyy taas vähän ajan päästä. Akku minulla on 8 vuotta vanha, joten kait se vetelee viimeisiä. Muuta en osaa sanoa kuin että sulakkeen merkkivaloja ne on. Minulla jopa lukee ko kohdassa sulakkeet.
      Mutta minulla taas ei pala valo, kun paneli lataa. Lataa se kuitenkin, koska koko kesän virtaa on jotenkin piisannut. Palaapiko sulla tämä valo ?

    • Jaakko M.

      Antamiesi tietojen ja monivuotisen kokemukseni perusteella uskon, että akku on nyt syytä vaihtaa uuteen. Hyvinpä se on palvellut, jos 8 vuotta on pelittänyt.

    • ,,-.,

      meitsillä on tosta ncc 1:stä vähän vanhempi malli (ei sulakevaloja). Jokunen vuosi sitten pätki ja lopulta ei toiminut ollenkaan mutta kun korjattavaksi vein, ei löytynyt mitään vikaa ja kun takasin paikalleen ruuvasin, se toimi taasen. Nyttemmin on latausvalo välillä päällä yölläkin tai sitten se ei pala ollenkaan. laitetta kun naputtelee niin se tokenee vähäksi aikaa. Muuten en ole käytössä häiriötä huomannut paitsi, että telkkarista (division 15" digi-tv) katoaa välillä kuva, ääni kyllä kuuluu. tätä se on tehnyt aina jos on paljon valoja päällä samaan aikaan tai akku tyhjillään (ilmeisesti ei saa tarpeeksi virtaa), mutta nyt se teki täydellä akulla (vajaan vuoden vanha) ja vaikka ei valoja ollu muita päällä. Tilanne taas parani kun vähän johtoja renksutteli ja koputteli laitetta.

      taitaapi jotain häikkää tuossa olla, onhan se tosin pirun vanha laitekin.

      • järven rannalla

        mutta on sulakevalot...mutta kun purkaa akut, mikä vaivaa onko
        diodit (diodi) mennyt. kun mittaan niin yhdestä paneeli liittimen takana
        olevasta diodista tulee eri arvo...oiskos muut(mahd. kytkeä 3paneelia)
        "kanavat" kunnossa. miten teillä pelittänyt. tämä noin 10v vanha


      • järven rannalla

        KIITOS KOVASTI TIEDOISTA!!!


    • virtalasi

      Mulla sama vika korjautui uudella akulla myös kanattaa tutkia juotokset jos vilkkuu ja pätkii.muuten hyvä peli ollut käytössä26vuotta

    • Anonyymi

      Punaiset ledit ovat outputnlinjat ja osoittavat että ovat ok. Mutta tuo katkoilu on minulla sama ilmiö. En ole päässyt mittaamaan akun jännitettä kun katko tulee mutta kuittaamalla jällenkytkimellä toimii taas ja myös varaustilaledi syttyy kun testaa. Mun acku ei ole mun mielestä vielä vanha. Vika on kysymysmerkki vielä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe