Oulun Pörhön huollon "asiakas"palvelua...

En voi suositella kenellekkään

Ostin vuodenvaihteessa Oulun Pörhön vaihtoautopuolelta vähänkäytetyn auton, jonka tehdastakuu oli voimassa maaliskuun alkuun. Jo ennen tehdastakuun päättymistä autossa ilmeni vikaa josta ilmoittelin myös jälkimarkkinointikyselyssä muutama viikko oston jälkeen, kun autossa oli tehdastakuutakin vielä jäljellä.

Lomien alkaessa päätin palata asiaan vasta nyt n. 20 päivää takuun jälkeen tietoisena siitä, että takuun käsittelyssä voi tulla ongelmia. No Oulun PÖRHÖN VW autojen huollosta vastaava ilmoitti lähettämiini takuu kyselyihin ja pitkiin vikaselostuksiin seuraavalla sähköpostilla:
"Hei,
Auton takuu on loppunut, ota yhteyttä auton myyneeseen henkilöön.
Terveisin: ..."

Tämä on sitä asiakas"palvelua"!!! Eikös sitä takuu- /huoltoasioissa käännytä ensimmäisenä huollon puoleen, eikä kravattikaulaisen myyjän?

Viat saan korjattua kyllä itsekkin, mutta kun olen autosta maksanut 25ke ja autossa on takuu, sekä tehtaan, että vielä myyjäliikkeen, niin haluan, että tyyppivioiksi lueteltavat viat myös korjataan! Näistä osista tyyppivioistakin myös maahantuoja tulee vastaan vielä takuuajanpäättymisen jälkeenkin, mutta eihän sitä Oulun PÖRHÖN huolto voi asiakkaalle sanoa, sehän nyt olisi jo suorastaan liikaa asiakkaan nöyristelyä!

Eli en suosittele yhdellekkään VW-auton omistajalle Oulun PÖRHÖN huoltoa. Siellä asiakkaan tulee tietää tyyppiviat ym. asiaan liittyvä, jotta voi pitää puolensa. Olen Oulun Pörhön huollon toiminnasta kuullut paljon paskaa jo useita vuosia sitten, mutta nyt se sattui omallekkin kohdalle jo ensimmäisellä asointikerralla. En ihmettele, että VW-huoltojen asiakastyytyväsyys rämpii pohjamudissa, jollei osata ottaa opiksi kansallisista asiakastyytyväisyys tutkimuksista tai asiakaspalautteesta.

Itse autonmyyntitapahtumasta ei ole pahaa sanottavaa, vaan ainoastaan positiivista, mutta ehkä se johtuikin siitä, että sen hoiti itse vaihtoautopuolen johtaja.

No käsittely jatkuu, periaatteestakaan en anna periksi...

33

8599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummaa

      Jos takuu on loppunut, niin eikö tuo ole ihan selvä tapaus? Eihän siitä mitään tule jos huoltomiesten pitäisi ruveta vastailemaan pitkiin sähköposteihin tyyliin" tämä narisee jne", mitäs tälle voisi tehdä. Heidän pitää välillä vääntää sitä jakoavaintakin.

      Oikea tapa on viedä auto huoltoon ja maksaa siitä. Tai sitten neuvottele myyjän kanssa, josko tulisivat vastaan. Minusta huoltomies on toiminut ihan oikein.

      • Ei mikään narisija

        A:
        En ole kysellyt suoraan jakoavaimen vääntäjältä, vaan kuten tekstistäkin käy selville "Oulun PÖRHÖN VW autojen huollosta vastaavalta henkilöltä" jonka hommiin kuuluu nimenomaan käsitellä nämä asiakaskyselyt ja on osa sitä asiakaspalvelua.

        B:
        Ja osan tyyppivioista maahantuoja korvaa vielä takuuajanpäättymisen jälkeenkin jonka maahantuojakin kertoi, kun sitä sieltä älysi suoraan kysyä. Mutta eihän sitä Oulun PÖRHÖN huolto voi asiakkaalle kertoa.

        Kuten jo tuolla aikaisemmissa ketjuissa oli puhetta, niin takuukäsittelyt huollosta maahantuojan suuntaan ovat sen verran työläitä ja hitaita, niin on helpompi kokeilla laskuttaa työ suoraan asiakkaalta (piste)


      • rami
        Ei mikään narisija kirjoitti:

        A:
        En ole kysellyt suoraan jakoavaimen vääntäjältä, vaan kuten tekstistäkin käy selville "Oulun PÖRHÖN VW autojen huollosta vastaavalta henkilöltä" jonka hommiin kuuluu nimenomaan käsitellä nämä asiakaskyselyt ja on osa sitä asiakaspalvelua.

        B:
        Ja osan tyyppivioista maahantuoja korvaa vielä takuuajanpäättymisen jälkeenkin jonka maahantuojakin kertoi, kun sitä sieltä älysi suoraan kysyä. Mutta eihän sitä Oulun PÖRHÖN huolto voi asiakkaalle kertoa.

        Kuten jo tuolla aikaisemmissa ketjuissa oli puhetta, niin takuukäsittelyt huollosta maahantuojan suuntaan ovat sen verran työläitä ja hitaita, niin on helpompi kokeilla laskuttaa työ suoraan asiakkaalta (piste)

        Takuunalaisista töistä huolto saa pienemmän tuntikorvauksen kuin asiakkaan piikkiin menevistä.


      • HOJ
        rami kirjoitti:

        Takuunalaisista töistä huolto saa pienemmän tuntikorvauksen kuin asiakkaan piikkiin menevistä.

        Hei

        Itse sain 2 huoltoa yhden hinnalla. Ensimmäisen ja Viimeisen samalla kertaa.


      • Roolit sekaisin?

        EIkös se huoltomies huolla autoja, ja työnjohtaja tai töiden vastaanottaja vastailee sähköposteihin?


    • Pelkkä ilmoittaminen

      Pelkkä ilmoittaminen jälkimarkkinointi kyselyssa ei riitä. On otettava yhteys myyjä liikkeeseen ja sovitava auton näytöstä ennen takuu ajan loppumista. Silloin voit vasta olla varma asiasta
      Muutoin asia jää hieman hataralle pohjalle jos myyjä liike ei jostakin syystä tunnekkaan teidän antamaa ilmoitusta. Tai ilmoituksen vastaan ottaja on esimerkiksi ..muualla suomessa.. (ns ulkoistetut toiminnat)
      Itsellä on hyviä ja huonoja kokemuksia autojen takuista.Itse vaihdatin 4 (?) kertaa 2 vuoden aikana auton moottorin (Tolppa)lämmitys laitteen ennen kuin löytyi autossa kestävä laite.
      Tosin liike kerkisi ilmoittaa 3 kerralla jo minulle ettei kuuluisi takuuseen..Mutta kun on liikkeellä tiedossa oleva vika joka uusii 2 viikon välein..niin ..ei kun korjasivat takuuseen. Lopulta erilainen osa korjasi asian.
      Joten takuu on takuu..
      Ja luotan edelleenkin kyseiseen liikeeseen.

    • vika

      Onko takuun alainen osa,jossa valmistusvirhe,työnnätellään joka puolella vikoja takuun piikkiin jotka ei edes sinne kuulu,autossakin niin palkon normaalisti kuluvaa osaa,ja jos vielä käyttäjä laiminlyö väärällä
      käytöllä,esim.,hirveät kiihdytykset,taas kauheat jarrutukset,huudatetaan konetta kovilla kierroksilla

    • Tourist car

      Kyllä toi Volkkarin takuuasia on perseellään muuallakin. Olin työkomennuksella Englannissa kolmisen vuotta sitten ja ostin tietenkin tax-free Passatin. Kun auto oli noin 2-viikon ikäinen ja ajettu muutama sata kilsaa tuli ensimmäinen pikku pakkasyö saarivaltakunnassa. Kuinka ollakkaan Passatin tuulilasi oli aamulla sitä putsatessani keskeltä siististi halki. Eikun asiasta valittamaan Lontoolaiseen VW-huoltoon. Koska kiveniskujälkeä ei lasista löytynyt vaadin sitä takuuseen. Takuuta ei voitu myöntää koska Passat oli Suomesta ostettu ja Englantiin laivattu. Näin VW;n tehdas ei tiedä missä auto on eikä sille näin ollen ole voimassa enää tehtaan takuuta. Korjaamopäällikkö tuli vielä itse vahvistamaan asian. Soitto suomeen VV-autoon jossa ilmoitettiin VW;n tehdastakuun olevan voimassa jopa Englannissa. Soitto Lontoon VW-huoltoon joiden mukaan Suomessa ei tiedetä mistään mitään eivätkä he aio asialle tehdä mitään. Lopulta soitin VW:n Englannin maahantuojalle ja kysyin eikö VW;n tehdastakuu todellakaan ole Englannissa voimassa. Kaveri ilmoitti asian olevan Bull Shittiä jolloin selitin koko episodin hänelle. Meni muutama tunti kun Lontoolainen VW-liike soitti minulle ja pyysi auton uudelleen nähtäväksi. Vein ja tuulilasia tutki korjaamohallissa kolmen-hengen tiimi. Kun kiveniskun jälkeä ei löytynyt edes tiivisteitä taivuttelemalla suostuttiin minulle vaihtamaan uusi tuulilasi takuuseen. Luulin tuon takuista tappelun olevan vain Englantilainen ilmiö, mutta samanlaista virttä olen saanut kuulla myös Suomessa kun takuusta on alettu keskustelemaan. Olen tapellut niistä ensin Stockmannilla (ilmamassamittari) ja viimeksi Laakkosella (vesipumppu). Kummassakaan ei edellämainitut osat kuulu takuuseen mutta soittamalla maahantuojalle olen saanut 50-70% osien hinnasta takaisin osittaistakuun nimellä. Summasummarum. VW;n korjaamopalvelut ovat näköjään yhtä perseestä niin Lontoossa kuin Helsingissäkin.

    • ei vw

      kyllähän korjaamo laittaa mielellään takuuviat kuntoon jos tehdas sen maksaa. ei huolto päätä siitä mikä menee takuuseen ja mikä ei, itse asiassa jotkut takuutyöt ovat korjaamolle erittäin tuottoisia hommia.

      • viimeinen VW

        Mutta kun VW:n huollossa asia ei ole noin yksinkertainen. Siellä asiakkaan täytyy vaatimalla vaatia viat korjatuksi, tietää mikä kuuluu ns. tyyppivikoihin ja kuluu myös takuun jälkeisiin korjattaviin vikoihin. Korjaamot ei näistä kerro jos asiakas ei osaa vaatia tai nosta suurta meteliä.

        Korjaamoilta kyllä löytyy maahantuojan antama lista jossa on lueteltu takuunjälkeiset viat jotka pitäisi korjata.

        En tiedä missä vika ja syy moiseen toimintaan/toimimattomuuteen, mutta mitään ei kerrota, pimitetään, pidetään asiakasta aivan amatöörinä...

        Terveiset PÖRHÖLLE


      • ei vw
        viimeinen VW kirjoitti:

        Mutta kun VW:n huollossa asia ei ole noin yksinkertainen. Siellä asiakkaan täytyy vaatimalla vaatia viat korjatuksi, tietää mikä kuuluu ns. tyyppivikoihin ja kuluu myös takuun jälkeisiin korjattaviin vikoihin. Korjaamot ei näistä kerro jos asiakas ei osaa vaatia tai nosta suurta meteliä.

        Korjaamoilta kyllä löytyy maahantuojan antama lista jossa on lueteltu takuunjälkeiset viat jotka pitäisi korjata.

        En tiedä missä vika ja syy moiseen toimintaan/toimimattomuuteen, mutta mitään ei kerrota, pimitetään, pidetään asiakasta aivan amatöörinä...

        Terveiset PÖRHÖLLE

        onhan se niin että joka autosta löytyy ns.typpivikoja, mutta ei ole tarkoituksenmukaista alkaa etukäteen korjaileen vikoja takuuseen "kaiken varalta" maahantuojan kampanjat ja takaisinkutsut on eri juttu. niistä pitään mainita takuuajan jälkeenkin jos asia on jäänyt korjaamatta.


      • Boraaja
        ei vw kirjoitti:

        onhan se niin että joka autosta löytyy ns.typpivikoja, mutta ei ole tarkoituksenmukaista alkaa etukäteen korjaileen vikoja takuuseen "kaiken varalta" maahantuojan kampanjat ja takaisinkutsut on eri juttu. niistä pitään mainita takuuajan jälkeenkin jos asia on jäänyt korjaamatta.

        Joo, takaisinkutsut ovat asia erikseen, mutta kun korjaisivat edes silloin, kun tulee niitä vikoja. Nekin kun pitää hirveän haloon ja kerjäämisen kanssa vaatimalla vaatia.


    • valohoito

      viime joulukuussa käytin polo-99 normaalissa vuosihuollossa, mitään poikkeuksellista ei löytynyt, normaalia nesteen lisäystä ym muuta pientä. ajoin noin 3 päivää sen jälkeen (120km) ja jouduin jalkaleikkaukseen, "ajokieltoa" tammikuun loppuun, helmikuun alussa soitin pörhölle edelleen vuotavasta vaihdelaatikosta ja siihen tehtiinkin korjaus, hyvä niin .

      mutta samassa huollossa huomasivat et toinen etujarrupala on aivan lopussa, no minä siinä ihmettelemään et autolla on ajettu noin 200km huollon jälkeen ja huollossa ei mainittu mitään kuluneesta palasta, vaan oli ok rastit jarrujen kohdalla,ja toiseksi jarrutettaessa ei kuulunu mitään kahinaa ja jarrut eivät puoltaneet mihinkään suuntaan. ei niillä ollut mitään sanomista siihen et miksi sitä ei ollut huollossa huomattu.

      meillä on ollut tapana käyttää merkkihuollossa kun on voinut luottaa että hommat hoituu vaikka maksaakin. mut tää nyt saa riittää,ei tämä ainoa tapaus meillä ole mut ehkä selvin valohoito tapaus kuitenkin.

      olen sitä mieltä et jos maksaa kalleinta hintaa huollosta niin ei todellakaan ole väärin myös vaatia parasta palvelua.
      ja jos sattuu muijasi viemään autosi korjaukseen tai hakemaan niin voi niitä ympäripyöreitä vastauksia missä vika oli , naisille ei tarvi ilmeisesti selittää niin tarkasti.
      no more Pörhö.

      • !!!

        Ostin volkkarin-03 pörhöltä,myyntipalvelu toimi hyvin myyjä lupasi jopa soitella muutaman päivän jälkeen kokemuksia uudesta autosta.Vuosi on kulunut eikä soittoa ole kuulunut..."Merkkikorjaamon"palveluihin olen myös joutunut pettymään,autosta meni tukivarsi väljäksi(rupesi kolisemaan)tämän korjaamiseksi minun piti käydä 3 KERTAA KORJAAMOLLA kunnes "kolina" paikannettiin tukivarteen.Täytyy vain toivoa että autoon ei tule mitään ihmeellistä vikaa koska näitä "tyyppivikojakaan"ei osata/haluta korjata.


    • Timppa

      NIMI ON VÄÄRIN SE EI OLE PÖRHÖ VAAN PÖLHÖ
      LOPUT KAIKKI LIENEVÄT YMMÄRTÄVÄT
      KOVA JULKISUUSHAN TUO MAINETTA.........

    • Polo

      Olisi uuden Polon ensimmäinen huolto edessä, mitä liikettä suosittelisitte? Kysymyksessä on 30000 määräaikaishuolto ja parin pikkuvian takuuhuolto. Oulun Pörhölle en mielelläni veisi, onko kokemuksia naapurikaupunkien liikeistä? Joku joskus tällä saitilla suositellut Ylivieskan Antti-Roikoa.

      Kiitoksia

      • Jossain on mätää...

        Itselläni ei ole kokemuksia Ylivieskan VW-huollosta, mutta olen myös kuullut, että moni Oulusta huollattaa autonsa Ylivieskassa tai jossain muualla kuin Pölhöllä.

        Tuntuu kyllä kummalta, että Oulusta saakka joudutaan lähteä huollattamaan auto niinkin kauas, koska ainakin asennevammainen ja kenties joissakin tapauksissa ammittitaidoton merkkikorjaamo näinkin suuressa kaupungissa toimii niinkuin toimii. Kumma, että edes maahantuoja ei puutu kyseiseen toimintaan. Luulisi, että jossakin vaiheessa tilanne näkyy uusien myynnissä, huolloissa tai varaosamyynnissä ja viimein myös Pölhön toiminnassa.

        Voisivat tässä asiassa ottaa oppia vaikka Toyotalta, jossa homma toimii.

        -ei merkkiuskollinen-


      • ajl
        Jossain on mätää... kirjoitti:

        Itselläni ei ole kokemuksia Ylivieskan VW-huollosta, mutta olen myös kuullut, että moni Oulusta huollattaa autonsa Ylivieskassa tai jossain muualla kuin Pölhöllä.

        Tuntuu kyllä kummalta, että Oulusta saakka joudutaan lähteä huollattamaan auto niinkin kauas, koska ainakin asennevammainen ja kenties joissakin tapauksissa ammittitaidoton merkkikorjaamo näinkin suuressa kaupungissa toimii niinkuin toimii. Kumma, että edes maahantuoja ei puutu kyseiseen toimintaan. Luulisi, että jossakin vaiheessa tilanne näkyy uusien myynnissä, huolloissa tai varaosamyynnissä ja viimein myös Pölhön toiminnassa.

        Voisivat tässä asiassa ottaa oppia vaikka Toyotalta, jossa homma toimii.

        -ei merkkiuskollinen-

        ...volkkarinne oulussa easy km:llä, alasintie 10 limingantullissa. Niillon valtuutettu vw huolto siellä.


      • vwmies
        ajl kirjoitti:

        ...volkkarinne oulussa easy km:llä, alasintie 10 limingantullissa. Niillon valtuutettu vw huolto siellä.

        myös easy-km:ää. Kerran olen passattiani siellä käyttänyt ja sain asiantuntevan oloista palvelua huomattavasti halvempaan hintaan kuin Pörhöllä. Varaosat vein itse mennessäni, nekun ovat easyllä aika lähellä volkkarin hintoja. Tekevät korjauksia myös siten, että tsekkaavat ensin mikä vikana ja sitten käyvät tarvikeosan hakemassa jostakin muualta, jos asiakas niin haluaa. Tämä ei onnistuisi ikipäivänä Pörhöllä. Takuu tietty tarvikeosilla lyhempi, mutta hintakin vain puolet "alkuperäisosista".


      • VeeW
        ajl kirjoitti:

        ...volkkarinne oulussa easy km:llä, alasintie 10 limingantullissa. Niillon valtuutettu vw huolto siellä.

        Siis, onko tuo Easykm ns virallinen huoltopiste, jossa voi huollattaa takuunalaisiakin autoja?
        Tekeekö myös takuuhuoltoja?

        Suurkiitos vastauksesta


      • passatti
        VeeW kirjoitti:

        Siis, onko tuo Easykm ns virallinen huoltopiste, jossa voi huollattaa takuunalaisiakin autoja?
        Tekeekö myös takuuhuoltoja?

        Suurkiitos vastauksesta

        ei ole vw:n kylttiä vielä easyllä. on vaan muuten erikoistunut ja porukka koulutettu vag:n tuotteisiin. vag:n testeri löytyy ja alkuperäiset/tarvike osat, miten kukanenkin haluaa. . . . . .


    • stikunafuulia

      saihan Pörhö kuitenkin Oulun vuoden 2003 stikunafuulia -yrittäjäpalkinnon!

      paljonhan jo sekin auton huoltoon vievien mieltä lämmittää... ;)

      • Ihmeiden aika ei ole ohi...

        Joo katoin kanssa ja ihmetelin, että millä ihmeen perusteilla.

        Onkohan tuokin maksettu?


      • Ei palvelua Pörhölältä
        Ihmeiden aika ei ole ohi... kirjoitti:

        Joo katoin kanssa ja ihmetelin, että millä ihmeen perusteilla.

        Onkohan tuokin maksettu?

        Pörhölän poikien jälkimarkkinoissa on vielä paljon oppimista,siellähän asiakas syyllistetään
        siihen tyyliin ähäs kutti, pöselökö kun ostit mitäs valitat. Vein audi raadon takuuajan tarkastukseen ja päällikkötason mies syylisti
        asiakkaan,itsepähän vian olet aiheuttanut.


    • ouzei

      Välinpitämätöntä ja virkamiesmäistä palvelua. Ei kavereita paljoa kiinnosta paljonko asiakas on sinne maksanut.. kun saan omat - merkkikohtaiset - asiat hoidettua, en aio liikkeessä asioida. Laskutusta vaikka ihan tyhjästä..

      • osssss

        Uusikin auto saadaan EU lain mukaan huoltaa muualla kuin merkkiliikkeessä.
        Onko ihmiset tosiaan niin huonosti asiasta tietoisia?


    • Kylmäalan huoltomies

      Olen nyt 2,5 vuotta huollattanut firman leasing pakua Oulun pörhöllä ja aina on jotain tökkinyt. Nissan huollosta tässä kyse, auton malli Interstar. Palvelu on aina takkuilevaa, ei vastata puhelimeen joten joutuu jättämään soittopyyntöjä ja kun asioi huoltoneuvojan kanssa niin palvelu on töykeää. 90tkm huollossa onnistuivat ajamaan jopa auton vänkärin puolen läjään jonka ansiosta sivuovi ei toiminut, korjasivat kyllä pellit ja oven ja antoivat auton siksi aikaa tilalle, mutta huoltoautosta kun on kysymys ja paljon varaosia yms. Mukana niin ei niitä kaikkia voi siirtää, elikkä omaa työaikaa meni hukkaan eikä ollut ensimmäinen kerta. Osat on aina tilaustavaraa, nyt viimeksi oli 120tkm huolto, ilmoitin ja varasin huollon. Veinkin sen sinne ja homma piti olla reilassa mutta kuinkas ollakkaan eivät olleet hoksanneet että 120tkm huollossa pitää vaihtaa jakopään hilut joten auto oli 2 päivää yhteensä tämän takia poissa pelistä kun osia ei ollut hyllyssä. 2 päivää huoltoautotta on kylmäalan hommissa aika fataalia. Tähän asti ollu ajatus että ihan sama missä käytättää huollossa kun firman auto on, mutta eipä enää.

      Joten voin myös sanoa että EN SUOSITTELE. Seuraava leasingi onki joku muu kuin pörhön merkit.

      • Kylmäalan huoltomies

        Kokkolan huolto pelannut taas paremmin, vaikka osat sielläkin tilaustavaraa, mutta ottavat asiat siellä paremmin huomioon ja palvelu pelaa.


      • osssss

        Jepulis.


    • Häikäilettömyys

      taistelua on ollut auton korjaamisen vuoksi,särkevät auton ja huiputtavat ihmisiä Pölhöllä.Missä Oulussa rehellisin autonkorjaus???Pölhöllä koraajat ovat mitä ovat ja aina maksat uudestaan heidän töppöilystään.Älä osta,Älä vie....!!!!!

    • ongelmia tieros

      Mitä onko oulussakin elämää ja folkkareita?

    • Anonyymi

      Joo, pörhö laskuttaa mutta ei palvele. Itse vaihdoin atoy ja yllätyin positiivisesti.

    • Anonyymi

      Juuri poistin VW pörhön "merkkihuollossa laitettu" autosta 11v vanhan ALKUPERÄISEN bensansuotimen, nämä pitäs normisti vaihtaa 3-4v välein. hienoa pörhö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe