Passatin Webasto

passat 08

Pakkasten tultua Passatin webasto lakkasi pelaamasta, VW huoltoon pitkä jono, eivätkä tunnu antavan tietoa, kun on takuu voimassa (2vk).Oliskohan kellään hajua Webaston näyttöön tulevasta vikakoodista F81.

34

16777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivarmaantoi

      tommoinen löytyi 00517 Throttle Position Sensor - Wide-open Switch -F81

    • Erittäin laadukas

      Hienoa VAG.

      • - minä vain -

        Eikös se ollut polo, joka on vuoden auto. Ennen vanhaan fiatit olivat useana vuonna vuoden autoja, mutta nykyään niilläkin ajaa pitempään...


      • voi yksinkertaisuus.

        Volkswagenilla ei ole mitään tekemistä Webaston valmistuksessa, se on ihan eri tehdas joka niitä valmistaa.

        Taitaa Webasto merkkistä polttoainelämmitintä olla suurimmassa osassa erimerkkisiä autoja.

        Kyllä täällä joskus joutuu ihmettelemään jonkun nuijan kannanottoja.


    • - minä vain -

      Pirullinen kampe tuo webasto. Mullakin se toimii lähes varmasti autokatoksessa, mutta annas olla jos auton jättää johonkin jumalan seläntaka tosipakkaseen, niin ei varmasti sano webasto mitään. Sieltä saa räväyttää auton käyntiin ihan kylmiltään ja ajaa 30 km ennen kuin lämmöt ovat normaalissa.

      Oletko koettanut käynnistää webastoa liekkinappulasta "manuaalisesti". Mulla se saattaa käynnistyä, kun sinnikkäästi vain aina yrittää uudelleen. Eli jos se ei käynnisty, niin sammuttaa kokonaan (niin, että valo sammuu kellokytkimestä) ja sitten taas päälle. Jos saat sen käyntiin, niin pyöritä ainakin tunti yhteen soittoon, että ennättää lämmetä ja polttaa karstat pois sieltä... Webasto tykkää kun sitä käytetään...

      Osittain tuota varten minä laitatin autooni myös sähkötoimisen säteilylämmittimen, niin minä jotenkin pärjään tuon auton kanssa, vaikka webasto ei toimisikaan. Sehän on kovilla pakkasilla juuri tuo tilanne kuin sinulla - korjamoihin on monen viikon jono eikä oikein edes joutaisi autoa käyttämään pajalla. Kuitenkin pakkaset jatkuu ja ajaakin pitäisi...

      Mulla se virhekoodi on F02

    • 7+8

      Eiköhän sieltä ole jäähdytysnesteen lämpötilaa mittaava anturi rikki - niitä hajoaa aika hyvää tahtia TT-V mallisista Webastoista joita VW asentelee tehtaalla.
      Minikellon vikakoodeilla ei ole juuri merkitystä koska se ei ymmärrä puoliakaan TT-V:n vikakoodeista. Joskus toki nekin kertovat jotain. Vikakoodit saa parhaiten lukemalla je VCDS:llä tai muulla VAS yhteensopivalla testerillä.

      Toinen vaihtoehto on, että on vain tukossa kun automaattinen käyttö saa sen täyteen p*skaa pätkäajossa.

      Jos jollekin muulle (kuin merkkiliike) korjaajalle sen viet niin korjaajalla pitää olla VCDS tai muu VAS yhteensopiva testeri jotta saa nollattua Webaston vikakoodit saa nollattua vain ko. testereillä, ei Webaston omilla testereillä.

      • passat 08

        Kuinkas sattuikin ,että viime huollossa (30000km) kerroin webaston savuttavan pirusti, niin vastaus oli,ettei heidän testeri näytä mitään vikaa.(jos testeri ei näytä niin muuta ei tehdä) Ilmeisesti lämmitin on ollut jo kesällä tukossa.


      • - minä vain -
        passat 08 kirjoitti:

        Kuinkas sattuikin ,että viime huollossa (30000km) kerroin webaston savuttavan pirusti, niin vastaus oli,ettei heidän testeri näytä mitään vikaa.(jos testeri ei näytä niin muuta ei tehdä) Ilmeisesti lämmitin on ollut jo kesällä tukossa.

        Sen webaston kanssa kannattaisi toimia siten, että kun on nyt kylmän sään aikaan lyhyt ajo, niin laittaa aina kellolla sen webaston vähintään 15 min päälle. Eli vaikkei se matka kestäisikään kuin 5 minuuttia, niin jättää webaston sinne yksinään tohisemaan - se sammuu itsekseen kun aika tulee täyteen. Noin toimien se ei pääse karstoittumaan niin pahasti.

        Tuo Luxline on ollut mulla puoli vuotta, en tiedä miten entinen omistaja on siinä webastoa käyttänyt, mutta nyt se näyttää olevan hiukan epävarma toimimaan - lienee osittain tukossa sekin.


      • epävarmuudesta
        - minä vain - kirjoitti:

        Sen webaston kanssa kannattaisi toimia siten, että kun on nyt kylmän sään aikaan lyhyt ajo, niin laittaa aina kellolla sen webaston vähintään 15 min päälle. Eli vaikkei se matka kestäisikään kuin 5 minuuttia, niin jättää webaston sinne yksinään tohisemaan - se sammuu itsekseen kun aika tulee täyteen. Noin toimien se ei pääse karstoittumaan niin pahasti.

        Tuo Luxline on ollut mulla puoli vuotta, en tiedä miten entinen omistaja on siinä webastoa käyttänyt, mutta nyt se näyttää olevan hiukan epävarma toimimaan - lienee osittain tukossa sekin.

        Jos tehdasasenteisessa Webastossa on toimintahäiriöitä (sammuu omia aikojaan s**tanallisen savupilven säestämänä), vika on liian lyhyissä käyttöjaksoissa, joka johtaa akun (Webastolla on oma akku takakontin vasemmassa alasivussa) purkautumiseen (vikakoodi matala jännite). Pätkittäinen käyttö saattaa myös noeta laitteen perusteellisesti.
        Webaston oma akku on erotinreleellä erotettu auton muusta sähköjärjestelästä, joten pätkäajossa se ei saa latausvirtaa, koska käynnistysakku on priorisoitu ennen sitä.


      • 2+16
        epävarmuudesta kirjoitti:

        Jos tehdasasenteisessa Webastossa on toimintahäiriöitä (sammuu omia aikojaan s**tanallisen savupilven säestämänä), vika on liian lyhyissä käyttöjaksoissa, joka johtaa akun (Webastolla on oma akku takakontin vasemmassa alasivussa) purkautumiseen (vikakoodi matala jännite). Pätkittäinen käyttö saattaa myös noeta laitteen perusteellisesti.
        Webaston oma akku on erotinreleellä erotettu auton muusta sähköjärjestelästä, joten pätkäajossa se ei saa latausvirtaa, koska käynnistysakku on priorisoitu ennen sitä.

        Webastolla on oma akku vain jos tehtaan kellosarja ja se on lisävaruste. Minikello joka on jälkiasennettu Suomessa ei tuo toista akkua takakonttiin, mutta mahdollistaa esilämmittämisen kuten tehtaankin paketti. Itse Webasto on Passatissa toki vakiona (paitsi nyt viimeisimmässä vuosimallista on poistunut) tehtaalta, mutta se toimii vain moottorin käydessä.


      • - minä vain -
        2+16 kirjoitti:

        Webastolla on oma akku vain jos tehtaan kellosarja ja se on lisävaruste. Minikello joka on jälkiasennettu Suomessa ei tuo toista akkua takakonttiin, mutta mahdollistaa esilämmittämisen kuten tehtaankin paketti. Itse Webasto on Passatissa toki vakiona (paitsi nyt viimeisimmässä vuosimallista on poistunut) tehtaalta, mutta se toimii vain moottorin käydessä.

        Ei tuossa minun passatissa ole webastolle omaa akkua.

        Tänä aamuna webasto ei ollut aamulla kellon avulla kähtenyt käyntiin, mutta käynnistyi sitten kuitenkin kun manuaalisesti sammutin liekinkuvanäppäimellä kellon ja painoin uudestaan päälle. Sama juttu nyt päivällä työpaikalla. Aina sen on kuitenkin käyntiin saanut, vielä toistaiseksi. Mutta ei taatusti lähde 30 asteen pakkasella...


      • pakkasessa
        - minä vain - kirjoitti:

        Ei tuossa minun passatissa ole webastolle omaa akkua.

        Tänä aamuna webasto ei ollut aamulla kellon avulla kähtenyt käyntiin, mutta käynnistyi sitten kuitenkin kun manuaalisesti sammutin liekinkuvanäppäimellä kellon ja painoin uudestaan päälle. Sama juttu nyt päivällä työpaikalla. Aina sen on kuitenkin käyntiin saanut, vielä toistaiseksi. Mutta ei taatusti lähde 30 asteen pakkasella...

        Oli yhdessä autossa thermo top e malli. Lähti auton omalla akulla varmasti noin -20 asteeseen. Kylmemmässä kannatti laittaa akkulaturi illalla niin lähti -35 asteessa. Testi loppu kun ei ollu enää kylmempää.


      • Itsekin melko lämmin
        - minä vain - kirjoitti:

        Sen webaston kanssa kannattaisi toimia siten, että kun on nyt kylmän sään aikaan lyhyt ajo, niin laittaa aina kellolla sen webaston vähintään 15 min päälle. Eli vaikkei se matka kestäisikään kuin 5 minuuttia, niin jättää webaston sinne yksinään tohisemaan - se sammuu itsekseen kun aika tulee täyteen. Noin toimien se ei pääse karstoittumaan niin pahasti.

        Tuo Luxline on ollut mulla puoli vuotta, en tiedä miten entinen omistaja on siinä webastoa käyttänyt, mutta nyt se näyttää olevan hiukan epävarma toimimaan - lienee osittain tukossa sekin.

        Miten jälkiasennetun eberin kanssa tulisi toimia, kun on lyhyt matka noin 12 -13 min. Olen onnistunut tyhjäämään auton akun työmatkakäytössä(ei siis erillistä akkua eberille), vaikka autossa on ylläpitolaturi ja lämmitysaika vain 30-35 min. Kertovat, että autolla pitäisi aina ajaa sama aika kuin sitä lämmittää, mutta jos autoa lämmittää laturin kanssa aamulla ja ilman laturia iltapäivästä, pitäisihän sen se kestää? Ei vain kestä. Luonnollisesti prosessi on johtanut uuden akun tarpeeseen. Lisäksi auto (Golf V 2.0 TDI 2005) ei lämpiä juuri neljännestä lämpimämmäksi ilman lisälämmittimen käyttöä ajossakaan näillä 15-25 asteen pakkasilla. Ei vaikka ajelisi toista tuntia. Tyhjääkö lisälämmittimen käyttö ajon aikanakin akkua vai pitäisikö sitä käyttää koko ajon ajan näillä pakkasilla? Mulla se ei automaattisesti lähde päälle kuten näissä, joissa se on tehdasasennettu. Miten on löytyykö asiallista tietoa asiasta?


      • - minä vain -
        Itsekin melko lämmin kirjoitti:

        Miten jälkiasennetun eberin kanssa tulisi toimia, kun on lyhyt matka noin 12 -13 min. Olen onnistunut tyhjäämään auton akun työmatkakäytössä(ei siis erillistä akkua eberille), vaikka autossa on ylläpitolaturi ja lämmitysaika vain 30-35 min. Kertovat, että autolla pitäisi aina ajaa sama aika kuin sitä lämmittää, mutta jos autoa lämmittää laturin kanssa aamulla ja ilman laturia iltapäivästä, pitäisihän sen se kestää? Ei vain kestä. Luonnollisesti prosessi on johtanut uuden akun tarpeeseen. Lisäksi auto (Golf V 2.0 TDI 2005) ei lämpiä juuri neljännestä lämpimämmäksi ilman lisälämmittimen käyttöä ajossakaan näillä 15-25 asteen pakkasilla. Ei vaikka ajelisi toista tuntia. Tyhjääkö lisälämmittimen käyttö ajon aikanakin akkua vai pitäisikö sitä käyttää koko ajon ajan näillä pakkasilla? Mulla se ei automaattisesti lähde päälle kuten näissä, joissa se on tehdasasennettu. Miten on löytyykö asiallista tietoa asiasta?

        Jos autossa on ylläpitolaturi (= sähkökäyttöinen laturi), niin pidät töpselin seinässä aina kun auto on pihassa. Laturilla on sitten aikaa ladata, koska ylläpitolaturi lataa jotakin max 3 A tunnissa joten tyhjän akun täyteen lataaminen vie sillä aikaa hiukan toista vuorokautta. Siitä ei sitten ole mitään haittaa, vaikka yrittäisi ladata täyttäkin akkua - nykyiset älylaturit lataavat vain tarpeeseen.

        Jos tietää tarkasti lähtöajan, niin ohjelmoi eberin käynnistymään 20 minuuttia ennen lähtöä ja antaa eberin olla päällä koko työmatkan. Jos lämpö nousee normaaliin, niin sitten se kannattaa tietenkin sammuttaa.

        Jos on tuollaiset pakkaset, eikä lämpö tosiaan jaksa nousta pitkässäkään ajossa normaaliin, niin eipä siinä paljon auta muu, kuin pistää jäähdyttäjän säleikkö (lähes) tukkoon. Kyllä mulla ainakin passatissa lämpö pysyy ajon aikana normaalissa (vaikka ei olekaan webasto toiminnassa), mutta keula on lähes kokonaan peitetty. Mutta lämpeäminen ottaa kyllä pitkän ajan ilman webastoa...


      • 19+9=?
        Itsekin melko lämmin kirjoitti:

        Miten jälkiasennetun eberin kanssa tulisi toimia, kun on lyhyt matka noin 12 -13 min. Olen onnistunut tyhjäämään auton akun työmatkakäytössä(ei siis erillistä akkua eberille), vaikka autossa on ylläpitolaturi ja lämmitysaika vain 30-35 min. Kertovat, että autolla pitäisi aina ajaa sama aika kuin sitä lämmittää, mutta jos autoa lämmittää laturin kanssa aamulla ja ilman laturia iltapäivästä, pitäisihän sen se kestää? Ei vain kestä. Luonnollisesti prosessi on johtanut uuden akun tarpeeseen. Lisäksi auto (Golf V 2.0 TDI 2005) ei lämpiä juuri neljännestä lämpimämmäksi ilman lisälämmittimen käyttöä ajossakaan näillä 15-25 asteen pakkasilla. Ei vaikka ajelisi toista tuntia. Tyhjääkö lisälämmittimen käyttö ajon aikanakin akkua vai pitäisikö sitä käyttää koko ajon ajan näillä pakkasilla? Mulla se ei automaattisesti lähde päälle kuten näissä, joissa se on tehdasasennettu. Miten on löytyykö asiallista tietoa asiasta?

        35min lämmitystä ja 13min ajoa on huono yhdistelmä. Ylläpitolaturi tosiaan vaatii useamman vuorokauden jotta se saa akun täyteen, joten sen käyttö on aivan turhaa 2h ajastetussa tolpassa. Yksi vaihtoehto on vaihtaa ylläpitolaturi tehokkaampaan 10A laturiin, mutta ei sekään ihmeitä aikaan saa 2h ajastimella. Laturit toimivat parhaiten jos niille saa annettua virtaa jatkuvasti.

        Jos moottori tuntuu lämpiävän hitaasti ajossa niin jätä eberi päälle tai laita uudelleen päälle ajossa.
        Ajossa tapahtuva sähkölaitteiden käyttö ei tyhjennä akkua, mutta vähentää sen latautumista (eli laturi saa tuotettua vain tietyn määrän virtaa ja mitä enemmän sitä käytetään sitä vähemmän sitä riittää akun lataukseen). Mutta itse eberi ei juuri virtaa kuluta vaan auton omat puhaltimet sen virran vievät (niillä se lämpö sisään johdetaan). Ne puhaltimet ovat päällä joka tapauksessa ajossa, joten eberin käyttö ajon aikana ei juuri virtaa kuluta. Myös maskinsuojan hommaaminen varmasti auttaa ongelmaasi, sillä maskin peittäminen poistaa viiman konehuoneesta jolloin akkukin lämpenee moottori lämmetessä ja vastaanottaa paremmin virtaa laturilta. Jos autossasi ei ole automaatti-ilmastointia niin silloin pystyt kovilla pakkasilla tekemään niin että kytket sisätilojen puhalluksen kokonaan pois päältä. Tällöin eberi lämmittää vain moottoria ja sisätiloihin tulee pientä hönkäystä, mutta sisätilan puhaltimet eivät ole päällä jolloin virtaa ei kuulu juuri nimeksikään. Sisätilat lämpiävät siis lievästi ja autolla liikkeelle lähtiessä kun laittaa puhalluksen sisälle päälle niin lämpöä tulee hyvin. Automaatti-ilmastoinnilla tuo ei onnistu sillä sen toimintaa ei voi muuttaa.


      • .......
        Itsekin melko lämmin kirjoitti:

        Miten jälkiasennetun eberin kanssa tulisi toimia, kun on lyhyt matka noin 12 -13 min. Olen onnistunut tyhjäämään auton akun työmatkakäytössä(ei siis erillistä akkua eberille), vaikka autossa on ylläpitolaturi ja lämmitysaika vain 30-35 min. Kertovat, että autolla pitäisi aina ajaa sama aika kuin sitä lämmittää, mutta jos autoa lämmittää laturin kanssa aamulla ja ilman laturia iltapäivästä, pitäisihän sen se kestää? Ei vain kestä. Luonnollisesti prosessi on johtanut uuden akun tarpeeseen. Lisäksi auto (Golf V 2.0 TDI 2005) ei lämpiä juuri neljännestä lämpimämmäksi ilman lisälämmittimen käyttöä ajossakaan näillä 15-25 asteen pakkasilla. Ei vaikka ajelisi toista tuntia. Tyhjääkö lisälämmittimen käyttö ajon aikanakin akkua vai pitäisikö sitä käyttää koko ajon ajan näillä pakkasilla? Mulla se ei automaattisesti lähde päälle kuten näissä, joissa se on tehdasasennettu. Miten on löytyykö asiallista tietoa asiasta?

        Vähintään yhtä pitkää ajoa kuin esilämmittimenä toimiva Webasto/Eberi on päällä.

        20 min lämmitystä = vähintään 20 min ajoa.


      • akkujenlataus
        epävarmuudesta kirjoitti:

        Jos tehdasasenteisessa Webastossa on toimintahäiriöitä (sammuu omia aikojaan s**tanallisen savupilven säestämänä), vika on liian lyhyissä käyttöjaksoissa, joka johtaa akun (Webastolla on oma akku takakontin vasemmassa alasivussa) purkautumiseen (vikakoodi matala jännite). Pätkittäinen käyttö saattaa myös noeta laitteen perusteellisesti.
        Webaston oma akku on erotinreleellä erotettu auton muusta sähköjärjestelästä, joten pätkäajossa se ei saa latausvirtaa, koska käynnistysakku on priorisoitu ennen sitä.

        Eiköhän se pikkuakun lataus ala sillä samalla hetkellä kun moottori käynnistyy ja latausvirtaa on saatavilla. Käynnistysakun lataukseen sillä ei ole mitään merkitystä, laturi pystyy syöttämään virtaa kyllä, akut ei vaan ota sitä pakkasella vastaan.

        Etenkin kylmässä peräkontissa pikkuakku niin ei se oikein tahdo lämmetäkäänm ikinä.


    • passat08

      Vuosi vaihtui, mutta viat pysyy. Passatti oli päivän korjaamolla ja kuinka ollakkaan webasto toimi. Riemu ei ollut pitkäaikainen vaan jo kahden päivän päästä tuli ensimmäinen varoitus ja kolmantena webasto taas täysin pimeänä. Jälleen odotus huoltoon.....toivottavasti lämpenee.

      • - minä vain -

        Kylläpä tekee huolto-organisaatio tasaista laatua - mulla nimittäin kävi täsmälleen samoin! Oli huoltoon viedessä sellainen puhe, että jotakin osia sinne uusivat. Kun hain huollosta, sanoivat, että vähän säätöjä muutettiin ja nyt näyttää pelaavan.

        No eihän se mitään pelaa; loppuviikolla oli 35 pakkasta ja webasto ei edes yrittänyt käyntiin. Meikäläinen olisi ollut jalkamies, ellen olisi osannut ennakoida ja autoa hankkiessa asennuttaa siihen myös sähkölämmitintä... Rupesi se webasto sitten viimein pyörimään, kun kymmenkunta kilometriä oli autolla ajanut ja koko ajan koettanut sitä käynnistää. Sitten kun pääsin kotia ja auto seisoi kolme tuntia pihassa, ei webasto taaskaan enää lähtenyt käyntiin...

        Pitää ensi viikolla soitella huoltoon niin kuulee, meneekö tämä talvi sähkölämmityksellä...


      • jope58v
        - minä vain - kirjoitti:

        Kylläpä tekee huolto-organisaatio tasaista laatua - mulla nimittäin kävi täsmälleen samoin! Oli huoltoon viedessä sellainen puhe, että jotakin osia sinne uusivat. Kun hain huollosta, sanoivat, että vähän säätöjä muutettiin ja nyt näyttää pelaavan.

        No eihän se mitään pelaa; loppuviikolla oli 35 pakkasta ja webasto ei edes yrittänyt käyntiin. Meikäläinen olisi ollut jalkamies, ellen olisi osannut ennakoida ja autoa hankkiessa asennuttaa siihen myös sähkölämmitintä... Rupesi se webasto sitten viimein pyörimään, kun kymmenkunta kilometriä oli autolla ajanut ja koko ajan koettanut sitä käynnistää. Sitten kun pääsin kotia ja auto seisoi kolme tuntia pihassa, ei webasto taaskaan enää lähtenyt käyntiin...

        Pitää ensi viikolla soitella huoltoon niin kuulee, meneekö tämä talvi sähkölämmityksellä...

        oletko kokeilut korjaamolta saatavaa forten diesel fuel conditioneria , jota voi syöttää käsipumpulla polttoainelinjaan enne "webaston " annostelupumppua , ja antaa palaa sen sillä tehopuhdistusaineella , ja sitten loput tankkiin, ja sitten jätetään yön yli muhimaan, ennen kuin uudestaan käynistetään lämmitintä , kokemusteni mukaan se poistaa parafiinijätteet pumpusta ja putkistoista, sitähän kesän aikaisesta polttoaineesta aina löytyy jos ei omasta tankista, niin jakelijalta , koska ei niitä koskaan pesta puhtaaksi kun siirytään talvipolttoaineeseen . . .


    • Webasto-kokemusta

      Meillä on ollut monta vuotta GM:N auto ja siinä jälkiasennettu Webasto. Parina-kolmena talvena pakkasten alettua ei aina lähtenyt kellolla käyntiin, mutta kun sitä liekkinappia paineli, niin sitten saattoi lähteä, ja sen jälkeen kellolla joka kerta. Tänä talvena (viime joulukuussa) ei enää lähtenyt lainkaan, vietiin sitten huoltoon ja siitä oli rikki ohjainkortti ja jotakin muutakin. Korjaaminen olisi maksanut yli 100 euroa, ei sitten korjattu, kun auto meni vaihtoon. Webasto oli kytketty suoraan auton akkuun, vaihdettiin heti uutena parempi akku, ja ajomatkat meillä sen verran pitkiä, että akku kyllä latautuu vaikka Webasto sitä aamulla ensiksi purkaakin. Laitettiin aina se 15 minsaa etukäteen lämmittämään, oikein kovilla pakkasilla jopa puoli tuntia. Kyllä sillä auton melkein saunaksikin sai, kun kerran töistä lähtö pitkittyi tunnilla ja Webasto oli ohjelmoitu lämmittämään etukäteen. Oli jo sammunut, kun menin autolle kotiin lähtiessä.

      • tiisseliä

        älkää hyvät ihmiset laittako lisä- aineita dieselin sekaan, jos ette välttämättä halua uusia pumppusuuttimia


    • tommi -20

      passat 2008 tehdas webasto 08 diesel. webasto lakkasi toimimasta vikakoodi
      ensin F05 toimi parikertaa sulake testin jälkeen ja nyt ei lähde, ja nyt vika-
      koodi F08, mitähän tarkoittavat?

    • Apuva!

      Webasto temppuilee eikä suostu käynnistymään kuin satunnaisesti. Näyttänyt muutaman kerran vikakoodia F02 ja kerran F03.

      Mikä voisi olla vikana?

    • ostattelija

      Miten Passatin webaston toiminnan pystyy testaamaan näin kesäolosuhteissa?

    • 8+5

      Kylmäsprayta anturiin joka sijaitsee keskimmäisessä maskiritilässä.

      • passatman

        mulla kans näyttää vikakoodia f81 niin osaisko kukaan sanoa mitä se nyt sitten meinaa. ei tunnu googlettamalla löytyvän. auttakaa joku jos tiedätte. kiitos!


    • Harzan

      Minulla myös Webasto vikakoodi F81, testeri näytti ohjausyksikkövikaa. Googlettamalla ei f81 löydy. 1190 käyttötuntia laitteella. Kai se on loppuunajettu sitten....kallis remppa tiedossa.Purku hankala kun vaikeassa paikassa...

    • saksanlaatua

      Tuo Webaston Wikakoodi F81 takroittaa että auto ei suostu heräämään ennen huhtikuuta - turha lämmittää sitä ennen.

    • Passatin_Webasto

      Minulla loppuivat tehdasasenteisen Webaston temppuilut siihen kun vaihtoivat takuuseen koko laitteen paranneltuun malliin. Autoni oli silloin lähes neljän vuoden ikäinen. Nyt on menty jo toista talvea ilman pienintäkään ongelmaa. Viime viikollakin oli pakkasta -34 ja Webasto tulille ilman pienintäkään nikottelua. Ennen laitteen vaihtoa en olisi edes yrittänyt tuossa pakkasessa, koska pakkasraja alkuperäiselle oli melko tarkkaan -25 astetta.
      Kannattaa olla hyvissä väleissä merkkihuollon kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe