VAROKAA MEANDIA!!!!

Meandi huijaa

Ostin Meandi-firmalta lasten collegepuseron ja housut. Olivat pienet ja lähetin vaihtoon. Laskun laitoin mukaan koska sen takaosaan piti täyttää vaihtoon tarvittavat tiedot. Uusi paketti tuli ja siinä vain housut. Mukana oli lasku housuista. Maksoin sen heti. Pian tuli lasku maksamattomista ostoista laskutuslisineen. En ollut maksanut vanhasta laskukusta laskutuslisää ja lähetyskuluja. Niitä karhuttiin koron kera laskussa jonka. Ihmettelin asiaa laskuvastaavalle. Käskivät maksaa summan ja lupasivat laittaa vielä uuden laskun laskutuslisineen, koska korkoa on taas kertynyt. Kaikki tämä sotku vain siitä että olin halunnut auttaa kaveria kun sillä oli kotikutsut. HEI, ÄLKÄÄ OSTAKO TUOLTA FIRMALTA MITÄÄN. Siellä ei päde mitkään samat säännöt kuin asiallisilla firmoilla!!! Tiliasiakkaksikin liityt vaikka et haluaisikaan.

30

12295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***

      Eikö tästä nyt ole jo tarpeeksi varoiteltu joka ikisellä palstalla ja kuluttajairanomaisetkin olleet asialla.
      Osatakaa oikeista kaupoista, joilla on vastuullista ja selkeää toimintaa.

    • Lotta79

      Tässä yks kiva kauppa www.tiritom.com. Sieltä löytyy kivoja lastenvaatteita ja sisustusjuttuja. Vaatteita saa tilattua myös tilaustuotteina, eli tekee mittojen mukaan, joten on sitten takuulla sopivat :)

    • jp

      Ostin vuosi sitten kaksi mekkoa ja kahdet housut. Palautin toiset housut ja mekon, koska halusin vaihtaa ne kokoa isommiksi. En maksanut laskua, koska odotin, että lähettävät minulle uuden laskun niistä vaatteita mitkä jätin itselleni. Kohta sain kuitenkin kahulaskun koko summasta ja maksoin sen. Odottelin, että saisin vaihtoon lähettämäni vaatteet. Kului kuukausia eikä vaatteita kuulunut. Taas sain karhukirjeen! Siis laskusta minkä olin jo maksanut! Lähetin sähköpostia (puhelimitsehan heihin ei voi olla yhteydessä, kun ei ole numeroita) ja kysyin, miksi minulta karhutaan laskua mikä on maksettu ja vieläpä puolet tavaroista saamatta. Sain vastausken, että maksa vain ne mitkä olet jo saanut. Sitten saankin jonkun ajan kuluttua housut postissa (ei siis vieläkään mekkoa) ja mukana on LASKU housuista. Ja taa sähköpostia... Ei kuulemma tarvitse maksaa. Lopulta sain mekonkin, MUTTA voitteko kuvitella, että sain vielä yhden karhulaskun niistä hiton housuista!!!! Silloin sattui vielä olemaan kesäloma laskutuksen porukalla, että eivät vastanneet viesteihin edes. Otin myyjään yhteyttä ja onneksi ystävällinen myyjä otti laskun (ja maksoi sen :D), ettei minulle tulisi enempää ongelmia. Kai hän sai sen rahan joskus takaisinkin, en tiedä. Nyt ei ole enää laskuja näkynyt, mutta kyllä vannoin, etten ikinä osta mitään kyseisestä firmasta, vaikka kauniita vaatteita heillä onkin.

    • toinen näkemys

      Olen maksanut aina ostokset tilauksen jälkeen luottokorttimaksuna, en ole tiliasiakkaaksi päätynyt, kun en sellaiseksi ole tahtonut.
      Kaikki yhteydenpito on sujunut moitteetta, tarvittaessa edustajan välityksellä. Tämä koskee myös vaihtoja ja palautuksia. Palautuksesta raha hyvitettiin luottokortille, vaihto hoitui ilman kommelluksia.

    • tyytyväinen asiakas

      jep, fiksua porukkaa, siis nämä tänne kirjoittajat.
      Kyllä mulla on sujunut asiointi kyseisen firman kanssa ihan hyvin, myös palautukset. Enemmän mulla on ollut H6M ja elloksen kanssa ongelmia kuin me&i tilauksissa.

      • Toinen tyytyväinen

        Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia H&M:n tai eloksen kanssa. Rahat tulee nopeasti tilille, jos jotain palauttaa ja palautukset hoituu asiakaspalautuksina postimaksutta. Heleppoa kuin heinänteko.

        Minulla palautusten syynä on ollut se, että vaate ei ole vastannut kokoaan, vaan se on ollut selkeästi pienempi tai isompi kuin ilmoitettu koko. Joskus olen ottanut vaihdossa sopivamman koon, mutta jos kokoeroa on ollut huimasti, en ole käynyt arvailemaan, mikä kyseisen vaatteen kokonumeroista vastaa todellisuutta.

        Meandi´lta en ole koskaan mitään tilannut, koska en pidä heidän kuoseistaan ja malleistaan.


    • se huijattu idiootti

      OLen sitä mieltä, että MEandin kanssa asioiminen tulee kalliiksi. Ostimme 20 e maksavan paidan ja jostakin syystä tuo lasku unohtui johonkin. Loppusumma kohosi 80 euroon, vaikka yritimme asiaa sovitella ottamalla yhteyttä myyjään. Laskua vain pukkasi lisää. He hoitavat asiansa perintäyrityksen kautta, jossa palvelusta ei ole tietoakaan. Sellaista suunsoittoa sain osakseni soittaessani, joku iankaikkisen leipääntynyt "asiakaspalvelija" se siellä soitti suutaan.

      Varoitan, että jos tulee vaikeuksia kyseisen Meandin kanssa, niin takuulla maksat rutkasti lisää.

      Sen sijaan se emännän lahja oli minulle matkalla 7 kuukautta. Teimme ehdottoman päätöksen, että kyseistä roska yritystä emme tule koskaan käyttämäään.

      Terveisest vain sinne Meandiin tai hyvästit oikeastaan.

      • Meandi Sucks

        Jos haluaa menettää rahansa, niin eiku Meandiin yhteys. Saat roskaa paketissa ja lisäksi vielä kenkkuilut päälle sitä tyypillistä sontaa mitä tuutista voi tulla.

        Kiitos ei Meandia.


    • tyytyväinen

      Tjaa.. Minä ostin isompaa kokoa mitä poika sillä hetkellä käytti, juurikin tuosta syystä etten tiennyt ovatko heidän kokonsa reiluja vai pieniä.. Maksoin myös laskuni ajoissa ja mitään ongelmia ei ole ollut :)

    • Pettynyt456

      Ongelmana koin myös Meandin asiakaspalveun, jota siis ei ollut. Myös luvattu emännän lahja tuli 7 kk myöhässä. Myyjän kanssa keskustelin ihan asiallisesti, mutta tämä on irrallinen tekijä tästä Meandista eikä voi vaikuttaa tähän Meandin nihkeään rahastus politiikkaan. Onneksi löytyy muitakin lasten vaatekauppoja. Emme nimitäin enää asioi kyseisen yrityksen kanssa. 8 (.

    • mymmeli1

      kyllä joka ikinen firma perii saatavansa! vaikka tilaisit anttilassta etkä maksa postimaksuja niin 100% varmuudella tulee karhulasku perässä!! haloo ihmiset!

      • Pettynyt456

        Yleensä yrityksen kanssa voi neuvotella, mutta ei Meandin kanssa. Valitettavasti.

        Miltä se tuntuisi maksaa 20 e paidasta 80 e, jonka maksoin.


        Kyllähän sen nyt jokainen tietäää että yritys perii saatavansa. Mutta toiminta oli tässä joka oli ala-arvoista.


      • .............

        No ei niitä postimaksuja tarvi maksaa jos palauttaa tuotteen!


      • colligent
        Pettynyt456 kirjoitti:

        Yleensä yrityksen kanssa voi neuvotella, mutta ei Meandin kanssa. Valitettavasti.

        Miltä se tuntuisi maksaa 20 e paidasta 80 e, jonka maksoin.


        Kyllähän sen nyt jokainen tietäää että yritys perii saatavansa. Mutta toiminta oli tässä joka oli ala-arvoista.

        kävi samoin. palautin vielä housuni ja silti minulta karhuttiin jo 120e menevää laskua colectorilta. M&I en ikänä osta yhtikäs mitään . olkaa varovaisia myyjät siinä vie välistä ja ovat hyvin tyrkkyjä kauppaamaan tiliä koska saavat siitä liksaa.


    • Ellosmiinus

      Kyllä voin sanoa, että enemmän on ongelmia ollut Elloksen kanssa. Sinne maksoin laskun, josta olin vähentänyt palauttamani tuotteet. Perästä kuului korkolasku, josta soitin ja kysyin, mikä tää on. Niin korkoa joutuu kuulemma maksamaan kaikista tilaamista vaatteista, jos laskulla ottaa tilille, vaikkei niitä pitäisikään. Noh, maksoin sen sitten kiltisti. Myöhemmin tuli sähköpostia ylisuorituksesta, joka odottaa minua Elllos-tilillä. Eli saan sen hyvityksen vasta, kun tilaan Elloksen jotain. Hah hah, en varmaaan tilaa koskaan enää mitään. Rahana eivät sitä palauta, vaikka rahaa se on ollut mitä liikaa olen maksanut.

      • Oma mokasi

        Ei laskulta voi itse vähentää palauttamiaan tuotteita. Lasku maksetaan kokonaan ja laitetaan tilinumero mukaan, jonne firma maksaa palautettujen tuotteiden hinnan.


    • etäshoppaaja

      Olen yllättynyt näistä kommenteista, koska omalla kohdallani palvelu on ollut erinomaista. Ensinnäkin tuotteet ovat tulleet suht nopeasti, kertaa lukuun ottamatta oikein ja siinä kunnossa kuin pitääkin. Väärin toimitetun tuotteen tilalle tuli oikea todella nopeasti ja yhteydenpito asiakaspalvelun kanssa sujui sähköpostilla hyvin ja asiallisesti. Palautuskin on sujunut ongelmitta, olen vain vähentänyt laskusta palautettujen arvon, eikä aiheettomia karhuja nästä ole tullut. Maksuehto laskulla maksettaessa on mielestäni varsin kohtuullinen, vaikka lisäävätkin silloin laskutuslisän. Tapauksessa, jossa en saanut Itellalta pakettiani, me&i lähetti heti uuden tilalle, vaikken edes pyytänyt. Alkuperäinenkin lähetys löytyi sittemmin ja sen "häviäminen" oli kyllä ihan lähipostikonttorimme moka. No, itse ainakin menen lauantaina taas kutsuille enkä epäile tilata, jos jotain kivaa sattuu eteen :) Vähän hintaviahan nuo on, joten montaa vaatekappaletta en raaski kerralla tilata... Samoin ystäväni pitävät kutsuja kerta toisensa jälkeen, joten kovin onnetonta toiminta ei voi senkään puoleen olla. Ja myyjät ovat olleet ihan hyviä, heistä voisi olla myös apua mahdollisissa ongelmatilanteissa.

      Muutenkin tilaan paljon netin kautta eri puodeista, Suomesta ja Suomessa toimivista ulkomaisista. En voi sanoa kohdanneeni kuvatun kaltaisia ongelmia missään.

    • Vääräätietoa

      Minulle tuli kyseisestä firmasta sähköpostiin viesti jossa kerrottiin , että tilaukseni on lähtenyt matkaan. Pikku juttu, etten ollut tilannut sieltä mitään saati edes koskaan kuullut kyseisestä firmasta. Ilmoituksessa luki vielä väärä sukunimi... mistähän lie saanut sähköpostiosoitteeni.

    • anonyymi5

      Eli EI Meandia ikinä koskaan. Kiitos varoituksista, kerron muillekkin...

    • Mielensä pahoittanut

      Niin en vieläkään ymmärrä heidän toimintaansa. Jäi kyllä Meandin kanssa toimimisesta todella paha mieli. Se menee suoraan perintään ei mitään turhia karhukirjeitä. Jokainen uusi kirje ja 20 e korotus. SIinä paidalle tuleekin hintaa. Neuvotella ei voi. Meandi on omasta mielestään aina oikeassa.

      Näin on voi itse olla asioimatta epäasiallisen Meandin kanssa. Ja vielä kauppaa lasten vaatteita. Hyi hävetkää.

    • ..:)

      Voi voi! kyllä minulla ainakin vain hyvää sanottavaa kyseisestä firmasta! Meitä on moneksi!

      • Jäppinen

        MEitä on moneksi tarkoittaako tuo että Meandeja on enemmänkin. Se on ihan järjetön ajatus ja pelottava. No kun joudut sen perintärouvan kanssa tekemisiin, niin eiköhän voivottelu lopu. Yleensä vastoinkäyminen ei paljon kosketa, mikäli se ei satu itselle. Mutta toivon sinulle omakohtaista kokemusta tämän MEandin kanssa ja tule sitten kertomaan.


    • jep jep

      vali vali, tilasin yhden puseron kyseisestä firmasta, maksuaikaakin oli reilusti. kaikki toimi niin kuin pitikin. maksakaa laskunne ajoissa niin ei tule ylimääräistä maksettavaa. eihän kaupastakaan saa mitään jos ei maksa.

      • Vali Vali eikös niin

        Jep jepin kommentissa näkyy tuo empatian puute kun siis toiselle käy huonosti niin ei se mitään kunhan itsellä jalat ovat lämpimässä vedessä.

        Mutta kerron muillekin, että Meandin kanssa ei kannata asioida. Näin se verkostomarkkinonti toimii. Meandi ei sitä taida vielä ymmärtää : ).


    • entinen asiakas

      Itse pidin kutsut ja tilasin reilusti vaatteita, jotka tulivat muutamilla puutoksilla, mutta nekin saatiin hoidettua, kunnes tuli vaihtojen aika. Palautin kolme tuotetta koska halusin pienemmän koon. Yks kaks tuotteet ovat takaisin postiluukussani ja mukana lappu etteivät vastaanota käytettyjä vaatteita..

      Vai niin, edellä mainitussa paketissa kuitenkin oli mukana tilaukseen liittyvät laput ja liput joista näkee miloin tavarat on tilattu, tullut minulle ja milloin olen heille palauttanut, vaatteet ehtivät olla kotonani kaksi päivää, joten niitä ei kovin käytetyiksi saa sillä että sovitan ja totean liian isoiksi ja pyydän pienempää kokoa tilalle.

      Ilmoitin asiasta kutsuilla olleelle esittelijälle joka sanoi kuulleen että tällaista on tapahtunut enemmänkin.

    • Järkyttynyt

      Meandi lähetti emännän lahjan seitsemän kuukautta myöhässä. Heidän mielestään ihan asiallista toimintaa. Lahja oli tarjotin, joka varmaan maksaa viisi euroa Tokmanilla.

    • bubuu3

      Monelle tulee yllätyksenä, että kyllä vaan, lasku pitää maksaa vaikka palauttaisit tuotteet. Ja sitten rahasi palautetaan kun paketti saapuu firmalle takas ja voivat varmistaa, että siinä on kaikki tuotteet ja ne ovat uutta vastavia kaikki.

      Eli jos tilaat laskulla, et voi vaan tunkea laskun palautuksen mukaan: erityisesti isoilla firmoilla palautus/postin käsittely voi kestää eräpäivän yli.

    • hämmästynyt

      Eikös tuosta voisi tehdä jo lastensuojeluilmoituksen, joka menee tietysti myös poliisille. tuossahan selvästi yllytetään rikolliseen tekoon lapsia kohtaan. Tällainen tulee ilmoittaa, koska on rikollista olla ilmoittamatta. tarkoitan tätä ADasdasdasasdasdasd kommenttia jossa tosin nimimerkki on vaihtunut.

    • yrjänä

      Laskutusongelmista ei voi syyttää meandia. Collector ne laskutukset tyrii.

    • Entinenasiakas1

      Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia minkään postimyyntifirman kanssa. Palautukset ja vaihdot on aina sujuneet ja rahat palautuneet tilille. Toki laskut pitää kokonaisuudessaan maksaa ja niinhän avaaja ei ollut tehnyt: "En ollut maksanut vanhasta laskukusta laskutuslisää ja lähetyskuluja. "

      Ainoa, jolta en enää koskaan tilaa on Zalando. Maksoin laskun normaalisti ja sain kuittauksen maksusta, mutta jonkun viikon kuluttua minulle soitettiin, etten muka ollutkaan maksanut laskua ja kuittaus maksusta tuli minulle vahingossa jonkun toisen maksamasta viitteellisestä suorituksesta. Kerroin, että suoritus on todistettavasti lähtenyt tililtäni ja laitan kaikki tositteet siitä, jos tarvitaan.

      Tämän jälkeen firmasta ei kuulunut mitään, mutta luotto firmaan meni täysin. En tiedä, yrittikö joku Zalandon nimissä huijata minua, maksamaan uudelleen vai onko siellä tosiaan niin taitamattomia työntekijöitä.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe