Renault Trafic, Opel Vivaro, Nissan Primaster

ostaja

Kyseessähän on sama auto eli rellu. Paljon noita näkyy olevan liikenteessä. Edullinen hinta lienee syynä. Onkohan kellään käsitystä kuinka hyvin ovat kestäneet ? Pärjääkö esim. Transitille ?

21

35457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyjä

      Onko joku jo käynyt Kaivokselassa kysymässä välirahaa,miten kävi verrattuna Opeliin ja Nissaniin?Autothan lienevät samoja?

      • ostaja

        Ei haarukoinnin tässä vaiheessa. Tuulilasi
        kuitenkin kirjoittaa näin Opelista ja Nissanista.

        ****************

        Nissan Primastar, Opel Vivaro ja Renault Trafic ovat siis yksi ja sama auto. Moottori ja voimansiirto tulevat Rellulta, ja myös mittariston ja sisävarusteiden tyyli paljastaa ranskalaisperäisyyden.
        .
        .
        .

        Kaksi eri myyjää käytännössä samalle autolle merkitsee hintakilpailua. Hinnastojen perusteella Primastarin perushinta on 600 euroa Opelia halvempi, mutta jälkimmäisen hintaan kuuluu Webasto-lämmitin.
        Nissaniin saa 600 eurolla varastomalleissa olevan Nordic-paketin, joka sisältää Webaston lisäksi kauko-ohjatun keskuslukituksen, sähköiset ikkunannostimet, sähkösäätöiset ja lämmitettävät ulkopeilit, pyyhkimet takaovien ikkunoihin sekä kuskin istuinlämmittimen. Paketti kannattaa ilman muuta ostaa.

        Hyötyvaruste on myös 220 euroa maksava ikkuna oikean puolen liukuoveen. Tavaratilan vanerointi maksaa 520 euroa mutta on käytännössä välttämätön. Ilmastoinnista rokotetaan 1 350 euroa.

        Metallivärillä maalatun koeajoauton hinta oli 31 890 euroa. Ei siis aivan halpa mutta kuitenkin kilpailukykyinen. Opeliin nähden etuna on myös takuu, joka on kolme vuotta tai 100 000 km.


    • Kauko Kiito

      Vaihdoin syksyllä pakua ja kävin läpi koko tonniluokan sen lisäksi luin alan testit. Entiset kokemukset, hinta-varusteet-laatu päädyin minulle soveltuvaan 260/85-sarjan Transitiin.

      Minulla on ollut 2-Transiittia, Trafic, MB 207 ja 508,Fiatit Ducato ja nyt viimeksi Scudo.

      Sain kaikki varusteet: ABS,luistonesto, sähköpeilit, lämmitettävä tuulilasi, ohjelmoitava Eber, kahdet renkaat kesärenkaat alumiinivanteilla ja kontinverhoilu, loppusumma 26500 euroa.

      Auto on vakka, tilava josta on hyvä näkyvyys joka suuntaan, myös tien päällä hyvä ajaa. Koska ajan lähes aina kevyttä tavaraa pienempi kantavuuksinen 260 sopii minulle hyvin ja 85HV:n kone on siihen riittävä. Joka ajaa isomilla kuormilla 125HV kone ja 300-sarja on oikea valinta, mutta halvemmaksi tulee pitemmällä akselin välillä oleva kuorma-auto, joka sellaista tarvitsee.

      Huomasin koeajoissa, että uusi Ducato, Boxeri ja Vivaro pompotti tyhjänä kun kumipallo, jota ei 260 Transit ja Transporter tehnyt. Transitin 300-sarjassa on huonompi ohjaustuntuma kun 260-sarjassa, eli 300-sarja vaatii lastia jotta kulkee vakaammin. Hinnallisesti jäivät ulos MB ja Volkkari ja Hiace, niissä oli myös pieni ohjaamo.

      Viimekädessa heitin arpaa Volkkarista ja Fordista, mutta loppuhinta ja kokonaistarjous oli Fordilla parempi kun "Laakkosilla".

      Uusi etuveto Transit on vankka työkalu,jonka kestävyys on todettu hyväksi. Minulla ei ole 15 000km ajon jälkeen vielä minkäänlaista vikaa ilmennyt missään. Olen myös kysellyt 7..80tkm ajaneilta ja ovat olleet tyytyväisiä vehkeeseen.

    • -a-

      Transitti ei pärjää jos arvostellaan taloudellisuutta, ohjaamon ergonomiaa tai ajomelua. Nämä ovat mielestäni (ajan paljon) isoja tekijöitä, kun päivittäisenä 'konttorina' on pakettiauto

      Vivaro isommalla kantavuudella on ainakin tosi jämäkkä ajettava (itsellä lyhyt 100hp). Useimmiten ongelmana on se, että henkilöautot ovat tukkeena, kun ajetaan monttuihin ja mutkiin (oli kontissa tavaraa tai ei)

      • Kauko Kiito

        Uudessa Transistissa on tilava ohjaamo, myös ergonomia on paikallaan, sekä 85HV kone riittä minulle hyvin normaaliin käyttöön. Transit kulkee oman mittarin mukaan 160, joten sillä saa jo kortin kuivumaan helposti. Ajelen kesäkelissä sen sallitun 100, eli mittarilukemassa 110.

        Minulle periaatteessa riittä "pikku-transu" eli tämä Transit Connect, mutta ahneus voitti kun sain täyskoko pakun samaan rahaan.

        Scudo oli aika hiljainen olihan se Peugeot, mutta nyky Transit ei häviä pätkään Scudolle ( Tuulilasin testi 2003)

        Mitä taloudellisuuten tulee kesäkelissä vehje kulutti 8..9 l/100 talvella menee kaupunkiajossa 9...10 l/100. Kaverillani on uusi Transportteri isolla koneella ja kulutus on sama ...että se siitä 6 l/100 on paremmin teoriaa kun todellisuutta.

        Toisekseen, Transit on jämäkkä työkalu johon luotan enemmän pitkässä juoksussa kun Renault/GM/Nissan pakuun. Tunne ja tiedän myös Hiacen vankkana ja luotettava pakuna, mutta Transit riitti tarpeisiini.


      • -a-
        Kauko Kiito kirjoitti:

        Uudessa Transistissa on tilava ohjaamo, myös ergonomia on paikallaan, sekä 85HV kone riittä minulle hyvin normaaliin käyttöön. Transit kulkee oman mittarin mukaan 160, joten sillä saa jo kortin kuivumaan helposti. Ajelen kesäkelissä sen sallitun 100, eli mittarilukemassa 110.

        Minulle periaatteessa riittä "pikku-transu" eli tämä Transit Connect, mutta ahneus voitti kun sain täyskoko pakun samaan rahaan.

        Scudo oli aika hiljainen olihan se Peugeot, mutta nyky Transit ei häviä pätkään Scudolle ( Tuulilasin testi 2003)

        Mitä taloudellisuuten tulee kesäkelissä vehje kulutti 8..9 l/100 talvella menee kaupunkiajossa 9...10 l/100. Kaverillani on uusi Transportteri isolla koneella ja kulutus on sama ...että se siitä 6 l/100 on paremmin teoriaa kun todellisuutta.

        Toisekseen, Transit on jämäkkä työkalu johon luotan enemmän pitkässä juoksussa kun Renault/GM/Nissan pakuun. Tunne ja tiedän myös Hiacen vankkana ja luotettava pakuna, mutta Transit riitti tarpeisiini.

        Transportterin kulutuksesta en tiedä - Vivarolla en saa yhdeksää litraa menemään mitenkään (paikallaan tyhjäkäynnillä?) maantiellä 6 ja kaupungissa 7-8 litraa ovat itsellä käytännössä toteutuneita lukemia.

        Huippunopeus ei itselläni kuulu pakun valintaperusteisiin - sensijaan se, kuinka hyvin koneen sitkeys ja kiihtyvyys käy normaaliin kaupunki- ja maantieajoon (ohikin pitää maantiellä tarvittaessa päästä). Henkilöautojen tukkeena ololla tarkoitin (jos tarkkaan luet) nimenomaan alustasta riippuvia seikkoja - eli ne montut ja mutkat

        Itse pidän autoa sen pari vuotta, jonka autossa riittää takuuta - joten luotettavuusseikat eivät ole itselleni tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla (määräaikaishuoltojen sujuvuus ja 'tilapäisauto korjauksen ajaksi' - politiikka merkkaa enemmän). Mutta enpä ole mitään luotettavuusongelmia Vivaron (joka on ollut Suomessa markkinoilla tästä yhteistyöajoneuvostosta pisimpään) suhteen kuullut - joitain jo korjaantuneita lastentauteja lukuunottamatta.

        Itse en pidä Transitin ohjaamoa ergonomisena (tilava se kylläkin on) Vivaro/nissan/renu - ohjaamo on transporterin ja viton kanssa ainoat henkilöautomaiset ohjaamot: joystick vaihdekeppi (6vaihdetta), riittävät säätövarat pitkäjalkaiselle kuljettajalle ja siitä huolimatta selkänojaankin jää kääntövaraa. Transitin ajoasento jää 'perinteisen' pakettiautomaisen pystyksi samaan sarjaan peugeot/fiat/citroen kloonien kanssa. Samoin Transitin ohjausgeometria tuntuu ainakin omaan käteeni 'omituiselta' - mielipidekysymys? kenties.

        Itse pidän Vivaroani toistaiseksi onnistuneena valintana (ehkäpä 2.5DTI 135hp jos nyt pitäisi uusi ottaa?)


      • trafic
        -a- kirjoitti:

        Transportterin kulutuksesta en tiedä - Vivarolla en saa yhdeksää litraa menemään mitenkään (paikallaan tyhjäkäynnillä?) maantiellä 6 ja kaupungissa 7-8 litraa ovat itsellä käytännössä toteutuneita lukemia.

        Huippunopeus ei itselläni kuulu pakun valintaperusteisiin - sensijaan se, kuinka hyvin koneen sitkeys ja kiihtyvyys käy normaaliin kaupunki- ja maantieajoon (ohikin pitää maantiellä tarvittaessa päästä). Henkilöautojen tukkeena ololla tarkoitin (jos tarkkaan luet) nimenomaan alustasta riippuvia seikkoja - eli ne montut ja mutkat

        Itse pidän autoa sen pari vuotta, jonka autossa riittää takuuta - joten luotettavuusseikat eivät ole itselleni tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla (määräaikaishuoltojen sujuvuus ja 'tilapäisauto korjauksen ajaksi' - politiikka merkkaa enemmän). Mutta enpä ole mitään luotettavuusongelmia Vivaron (joka on ollut Suomessa markkinoilla tästä yhteistyöajoneuvostosta pisimpään) suhteen kuullut - joitain jo korjaantuneita lastentauteja lukuunottamatta.

        Itse en pidä Transitin ohjaamoa ergonomisena (tilava se kylläkin on) Vivaro/nissan/renu - ohjaamo on transporterin ja viton kanssa ainoat henkilöautomaiset ohjaamot: joystick vaihdekeppi (6vaihdetta), riittävät säätövarat pitkäjalkaiselle kuljettajalle ja siitä huolimatta selkänojaankin jää kääntövaraa. Transitin ajoasento jää 'perinteisen' pakettiautomaisen pystyksi samaan sarjaan peugeot/fiat/citroen kloonien kanssa. Samoin Transitin ohjausgeometria tuntuu ainakin omaan käteeni 'omituiselta' - mielipidekysymys? kenties.

        Itse pidän Vivaroani toistaiseksi onnistuneena valintana (ehkäpä 2.5DTI 135hp jos nyt pitäisi uusi ottaa?)

        200th ajettu renu trafic 2,5 cdi
        muuten on pelittäny alapallonivelet vain löyhiä


      • mua
        -a- kirjoitti:

        Transportterin kulutuksesta en tiedä - Vivarolla en saa yhdeksää litraa menemään mitenkään (paikallaan tyhjäkäynnillä?) maantiellä 6 ja kaupungissa 7-8 litraa ovat itsellä käytännössä toteutuneita lukemia.

        Huippunopeus ei itselläni kuulu pakun valintaperusteisiin - sensijaan se, kuinka hyvin koneen sitkeys ja kiihtyvyys käy normaaliin kaupunki- ja maantieajoon (ohikin pitää maantiellä tarvittaessa päästä). Henkilöautojen tukkeena ololla tarkoitin (jos tarkkaan luet) nimenomaan alustasta riippuvia seikkoja - eli ne montut ja mutkat

        Itse pidän autoa sen pari vuotta, jonka autossa riittää takuuta - joten luotettavuusseikat eivät ole itselleni tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla (määräaikaishuoltojen sujuvuus ja 'tilapäisauto korjauksen ajaksi' - politiikka merkkaa enemmän). Mutta enpä ole mitään luotettavuusongelmia Vivaron (joka on ollut Suomessa markkinoilla tästä yhteistyöajoneuvostosta pisimpään) suhteen kuullut - joitain jo korjaantuneita lastentauteja lukuunottamatta.

        Itse en pidä Transitin ohjaamoa ergonomisena (tilava se kylläkin on) Vivaro/nissan/renu - ohjaamo on transporterin ja viton kanssa ainoat henkilöautomaiset ohjaamot: joystick vaihdekeppi (6vaihdetta), riittävät säätövarat pitkäjalkaiselle kuljettajalle ja siitä huolimatta selkänojaankin jää kääntövaraa. Transitin ajoasento jää 'perinteisen' pakettiautomaisen pystyksi samaan sarjaan peugeot/fiat/citroen kloonien kanssa. Samoin Transitin ohjausgeometria tuntuu ainakin omaan käteeni 'omituiselta' - mielipidekysymys? kenties.

        Itse pidän Vivaroani toistaiseksi onnistuneena valintana (ehkäpä 2.5DTI 135hp jos nyt pitäisi uusi ottaa?)

        Kuka Vihtii ajjaa jollain hapettumisen kaavalla foord Voi polosia !


    • rlt

      Itselläni on vuosimallia 2007 Renault Trafic 150 dci. Aivan todella hyvä ajaa. Ei ole ollut mitään ongelmia. Kaikki toimii loistavasti. Suosittelen.

      • sekkuliini

        Minullon satatuhatta ajettu Trafic uusiksi meni yksi raidetangonpää, etu iskarit, vetonivelet ja takapäänlaakeri 1etupään laakeri voisiko tästä kehuja antaa


    • Nimetön

      en voi kehua kuin ajo ominaisuuksia. Kestoltaan huonoa tekoa...

    • jontte

      kaikis kai vikoi mut rellus ainaskii laatikko kytkin jarrut raidetangon päät

      • Relluni

        Tuo on totta eli alihankkijat tekevät tarjouspohjan ja tehdas ottaa usein halvimman valmistajan tuotteen. Eli ei halvalla saa hyvää . Autotehtaat ovat vain kasaus paikkoja näille alihankkijoiden valmistamille osille.
        Renault on kehitänyt omat systeemit joilla autoja korjataan. Esim kun moottorin öljypumppu pettää , että siihen päästään käsiksi niin öljypohja pitää poistaa ja se on liimattu sellaisilla myrkyillä kiinni että ko peltinen pohja vääntyy käyttökelvottomaksi. Ko pohja maksaa 200e jonka asiakas maksaa eli ensin pitää rikkoa että voi korjata. Tuo on hyvä rahastus systeemi eli hajoita ja hallitse.


    • hahhahhoijaa

      Transiittikuski kaivaa paskaa nenästään ja on vitun kateellinen.

    • märkää on

      onko kokemuksia veden vuotamisesta hyttiin kuskin puolelle?? turvavyö kokoajan märkä

    • 98ho

      parempi märkä kuin löysä

    • Autoni Renaul trafig 2,5 jättää jatkuvasti tielle. Voi käydä 20-100km ja sitten sammuu kun jonkin aikaa odottaa lähtee käyntiin. On ollut korjattavanakin tarkastettu, että polttoaine kulkee suodatin vaihdettu. mittaus ilmoitti polttoaine tunnistimen vian se vaihdettiin, vika jatkuu. Onko kenelläkään ollut samoja vikoja.

    • trööt

      Meillä oli samankaltaista oireilua ivecossa. Sammumista ei saanut millään kiinni, kun sitä tapahtui satunnaisesti. Merkkihuollossa tietokone ei sanonut mitään ja kuitenkin piti vaihtaa repullinen osia 800€. Vika ei poistunut. Lopulta kiikutin auton vanhalle kyläsepälle ja se soitteli tunninpäästä autoa hakemaan. Polttoainepumpussa oli vikaa. Se toimi välillä ja katkoi syöttöä. Ilmeisesti tässä kävi vaan tuuria, että pumppu sattui olemaan silloin mykkä, kun se meni toisen kerran huoltoon. Selvittiin pumpun vaihdolla.

      • Anonyymi

        Mulla ei scudo lähtenyt käyntiin. Vika oli polttoainepumpussa. Se menee joskus diiseleissä "tukkoon". Yks kylä seppä puhdisti parilla sataa. Ja kyl vanha fiatti kulkee taas. 1.9td.


    • kalle401

      Kiitos viestistä välitän tiedon kyläsepälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe