Osaisiko joku selittää rautalankasta, miten kotiteatterista löytyy TV kanavat? Scartilla laitteet on kytketty ja eikö sen pitäisi riittää? Molemmat, sekä töllö että kotiteatteri on LG -merkkisiä. Kotieatterin DVD toimii ja ääni tulee kaiuttimista ja kuva töllöstä niin kuin kuuluu. DVD-leffoja voi siis katsoa, mutta ei TV ohjelmia teatterin kautta.
Ei tajua asennusta
7
377
Vastaukset
- ...
Onko "kotiteatterissasi" TV-viritinä? Ei niitä tv-kanavia miltään DVD-levyltä löydy...
- sama tollo
Heh.. öönä oon itekin, eipä tullut tuommoinen mieleen. No kyllä kait on, kun kaukosäätimessä on kanavat ja jotain TV nappuloita... kun ne ei toimi, ni en ole päässyt selville niiden tarkoituksesta. Ohjekirjasta en kyllä löytänyt mitään aiheesta. Mä en siis edes tiennyt, että onko sellaisia kotiteattereita, jossa ei TV kanavia olis..
- BS 4ER
sama tollo kirjoitti:
Heh.. öönä oon itekin, eipä tullut tuommoinen mieleen. No kyllä kait on, kun kaukosäätimessä on kanavat ja jotain TV nappuloita... kun ne ei toimi, ni en ole päässyt selville niiden tarkoituksesta. Ohjekirjasta en kyllä löytänyt mitään aiheesta. Mä en siis edes tiennyt, että onko sellaisia kotiteattereita, jossa ei TV kanavia olis..
Ei kannata vastata tuollaisiin provoihin. Näppäimet vaan kuluu turhaan noiden ääliöiden takia.
- ...
sama tollo kirjoitti:
En jaksa minäkään uskoa että olet tosissasi, mutta ihan mielenkiinnosta:
Miten olet kytkenyt antennijohdon siihen kotiteatteriisi? Jos siinä on antenniliitin, niin toki siinä silloin on myös viritin ja käyttöohjeissa varmasti neuvotaan kanavien haku. Tosin itse en ole koskaan kuullut kotiteatteripaketista jossa olisi viritin, ellei siihen sitten kuulu tallentava DVD-soitin, ja siinäkin tapauksessa viritin on tod.näk. analoginen etkä siis tee sillä enää mitään.
Jos siinä taas ei ole antenniliitintä, niin kannattaa nyt ihan tosissaan miettiä että mistä ne tv-kanavat siihen kotiteatteriin oikein tulisivat. Oikea vastaus ei siis ole DVD-levy, eikä myöskään kaukosäädin. Miten kaukosäätimessä voi edes olla tv-kanavia? Jotain tv-toimintoihin liittyviä painikkeita saattaa kyllä olla siksi, että samalla säätimellä voisi ohjata saman valmistajan televisiota. - nyt jo viisaampi
... kirjoitti:
En jaksa minäkään uskoa että olet tosissasi, mutta ihan mielenkiinnosta:
Miten olet kytkenyt antennijohdon siihen kotiteatteriisi? Jos siinä on antenniliitin, niin toki siinä silloin on myös viritin ja käyttöohjeissa varmasti neuvotaan kanavien haku. Tosin itse en ole koskaan kuullut kotiteatteripaketista jossa olisi viritin, ellei siihen sitten kuulu tallentava DVD-soitin, ja siinäkin tapauksessa viritin on tod.näk. analoginen etkä siis tee sillä enää mitään.
Jos siinä taas ei ole antenniliitintä, niin kannattaa nyt ihan tosissaan miettiä että mistä ne tv-kanavat siihen kotiteatteriin oikein tulisivat. Oikea vastaus ei siis ole DVD-levy, eikä myöskään kaukosäädin. Miten kaukosäätimessä voi edes olla tv-kanavia? Jotain tv-toimintoihin liittyviä painikkeita saattaa kyllä olla siksi, että samalla säätimellä voisi ohjata saman valmistajan televisiota.Ei ollut mikään provo, kirjoitin tuon, ennen kuin sen tarkemmin perehdyin siihen. Mä oikeasti olin ajatellut, että TV:n ohjelmat saa kaikista kotiteattereista, enkä tajunnut, että kysymys olisi tyhmä... En ole perehtynyt noihin sen kummemmin, mulla oli entinen LG:n kotiteatteri-yhdistelmä, jossa DVD, video, taisi olla vielä radiokin, sekä sitten se TV viritin, että ihan sen perusteella oletin. Ellei ny muisti pätki sitten... analoginen sekin oli kuten entinen töllökin, digiboksin kautta jotenkin meni. Siitä on jo aikaa, se kun hajosikin jo aikoja sitten ja nyt hankin tuon ihan summamutikassa nettihuutokaupasta. Tarvetta ny olikin lähinnä saada toimiva DVD. Liikkeissä jos olis käynyt, olisin varmaan viisastunutkin noiden suhteen.
Katoin sitten tuota itse tarkemmin, ja kanavat kaukosäätimessä ilmeisesti on radiota varten, se siinä on. Ja sille myös se antennipaikka. Vasta nyt luin ohjekirjasta radiosta. Pahoittelut, että kirjoitin liian hätäisesti, uskoin saavani täältä nopeammin tietoa viisaammilta.
Sitä en sentään olettanut, että TV kanavat löytyy DVD levyltä, enkä kaukosäätimestä. - ...
nyt jo viisaampi kirjoitti:
Ei ollut mikään provo, kirjoitin tuon, ennen kuin sen tarkemmin perehdyin siihen. Mä oikeasti olin ajatellut, että TV:n ohjelmat saa kaikista kotiteattereista, enkä tajunnut, että kysymys olisi tyhmä... En ole perehtynyt noihin sen kummemmin, mulla oli entinen LG:n kotiteatteri-yhdistelmä, jossa DVD, video, taisi olla vielä radiokin, sekä sitten se TV viritin, että ihan sen perusteella oletin. Ellei ny muisti pätki sitten... analoginen sekin oli kuten entinen töllökin, digiboksin kautta jotenkin meni. Siitä on jo aikaa, se kun hajosikin jo aikoja sitten ja nyt hankin tuon ihan summamutikassa nettihuutokaupasta. Tarvetta ny olikin lähinnä saada toimiva DVD. Liikkeissä jos olis käynyt, olisin varmaan viisastunutkin noiden suhteen.
Katoin sitten tuota itse tarkemmin, ja kanavat kaukosäätimessä ilmeisesti on radiota varten, se siinä on. Ja sille myös se antennipaikka. Vasta nyt luin ohjekirjasta radiosta. Pahoittelut, että kirjoitin liian hätäisesti, uskoin saavani täältä nopeammin tietoa viisaammilta.
Sitä en sentään olettanut, että TV kanavat löytyy DVD levyltä, enkä kaukosäätimestä.Jos vanhassa laitteessa oli videonauhuri, niin silloin siinä oli myös analogiviritin. Ja jos uudessa laitteessa on scart-sisäänmeno, niin siihenkin saa digiboksin kytkettyä (mitään ei kylläkään voi tallentaa). Mutta varmaan muitakin keinoja on saada TV-lähetysten äänet kuulumaan kotiteatterin kautta, jos sitä haluat.
Tarkoitatko nyt siis kaukosäätimen kanavilla numeronäppäimiä..? Tottakai ne on jokaisessa kaukosäätimessä, voihan niitä käyttää vaikka DVD-leffojen kohtausten selailuun... - nyt on ok
... kirjoitti:
Jos vanhassa laitteessa oli videonauhuri, niin silloin siinä oli myös analogiviritin. Ja jos uudessa laitteessa on scart-sisäänmeno, niin siihenkin saa digiboksin kytkettyä (mitään ei kylläkään voi tallentaa). Mutta varmaan muitakin keinoja on saada TV-lähetysten äänet kuulumaan kotiteatterin kautta, jos sitä haluat.
Tarkoitatko nyt siis kaukosäätimen kanavilla numeronäppäimiä..? Tottakai ne on jokaisessa kaukosäätimessä, voihan niitä käyttää vaikka DVD-leffojen kohtausten selailuun...Tuo on ihan hyvä noineen. Tuota kaukosäätimen toimintaa en ollutkaan vielä opiskellut kokonaan, tarvinnee tutustua paremmin, kun tulee katsottua jotain sillä. Kiitokset neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisit vihdoin ymmärtää
Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.222664- 1101611
- 161292
- 2441268
Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia
Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue1681190Ulkomaalainen yrittäjä
Minkäs alan yrittäjä tämä herrasmies on/oli? Poliisi epäilee varkautelaista 44-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murh181047Kannattaako omaan intuitioon luottaa
Kun minulla on tunne, että se mies tykkää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä? Siksi olen näin kauan tätä kaipaamista67923En tiedä sinusta
Mutta minä kaipaan sitä meidän välillä vuosia sitten käytyä "säpinää". Edellytykset oli vaikka mihin, varsinkin kun olet25882Olen niiiin vihainen sille naiselle...
Ymmärrän todellakin sua, jos koet joskus olevasi sodan keskellä. OMG. Anna sun kaikki kestää. Tsemppiä 🙏15844- 78811