liikaa kahvia? : O

....

..onko liikaa jos 15 vuotias juo päivässä 7-10 kuppia kahvia..?
..ja mitä haittaa täst on ..?

15

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jcmzcscfds

      ..vastatkaa :)

    • -

      Itsellä alkaa ahdistaa tavanomaista voimakkaammin, jos juon yli litran kahvia päivän aikana, mutta en tiedä käykö kaikilla samoin.

      • drdrdrdrdruraselpupu

        Tulee ylipirteäksi dddrrruraselpupuseksi joka hyppii pitkin seiniä :3 tosin se on vain mukavaa.


    • heikki 99

      en mä tiedä onks siint haittaa. mä juon kans saman verran päiväs kahvii. oon 12v, 179 senttiä pitkä ja näytän 15 vuotiaalta. eiks se oo aika epä normaallii?

    • Cofee and tee

      Jos juo liikaa kahvia voi saada kofeiini myrkytyksen. Mut en mä sitte tiedä mikä on liikaa......?

    • hartuska.h

      Se on ihan ihmisestä itsestään kiinni, että mikä on liikaa ja mikä ei. Jos et koe mitään ns. haittavaikutuksia niin se on ihan sopiva määrä. Itse on välillä tullut juotua 3-10 pannua päivässä, kun ei ole ollut muutakaan tekemistä tai kun olen ollut siskoni adhd lasten hoitajana. Energiaa siitä saattaa tulla, mutta niin kauan kun energisyys tai mikään muu vastaava ei haittaa niin tuskin olet juonut liikaa kahvia :) Ja tämä on vain minun näkemykseni asiasta :)

    • plörörörörö

      oikeestaan toi määrä kofeiinii päiväs vähentää elinikää.
      plus että kofeiini on psykedeeli joten lievii kuulo- ja näköharhoi saattaa alkaa ilmestyyn.
      plus että sulla tulee oleen vitunmoiset reflat ku yrität lopettaa/vähentää ja oot zombie .

      been there done that, vähennä asteittain. pirunmoist myrkkyy

      • hartuska.h

        joo totta tuokin, mutta mulla kun ei oo mitään ongelmaa ton kahvin juonnin vähentämisessä .. ku tulee yleendä juotuu aamukahvi, ns. jälkiruoka kahvi ja iltakahvi .. et tosiaan jos oon siskoni seurassa ni sitte tulee juotuu enemmänki ja toki saattaa olla sellasii päivii ettei kahvi ollenkaa maistu ni ei sitä sitte tuu juotuukaa :) että lopettaminen tai vähentäminen ei tuota ongelmaa :)


    • Kahvimies666

      Kofeiinille yliherkkiä ihmisiä on olemassa. Mutta juuri heidän KANNATTAA juoda kunnolla kahvia päivittäin, sillä he saavat siitä niin saatanan kovat PÖHINÄT.... hehehehehehee!!! :-)))))

      Tiedän kokemuksesta.... :-)))))

    • Tyranbanksit

      Voi löysätä paskaa ja kiristää verenpainetta. Molemmat mielestäni hyvin tervemenneitä vaikutteita. Vähemmä'lläkin taatusti pärjää ja gahvi mahistuu paremmalle kun vaikka puoleen tahikka joba kolmannecseen tuosta puottaa. kai sentään msutana kuitehi juot? Ja musita notta tummapaahde on terveellistisempää. Kaloriaki sua olla notta siitä vaan vaikka karkeasta LutkaKatriina-sepelistä pannukahvia pöyryyttämään riennä sa jo.

    • sdvsdf
    • Fobbeliini

      Joku lehti kertoi, että teetä aamiaiseksi juovat ovat viisaampia kuin kahvin juojat. No ryssät juovat teetä ja ovat tyhmempiä kun me tai ainakin näyttävät siltä;-)

      • retorinenvastaus

        Ennen vai jälkeen teen juonnin?


    • Tyranbanksit

      Koheviinin pirteyttäväisyys saattaa pohjautua siihen faktaseikkaloiseen notta se sallii atrenaliinin ja kortisoonin tai -soolin ynnäkä mahjollisesti muirenkin kehostomme hormoonien vapahtua koloistaan irti, julkisuuteen temmeltämään ja jotenkin käytökseemme ja reaktioihimme vaikuttamaan. Eli siinä itsessään ei kenpäties ookkaa mitään pirteyttä, se vaan antaa keholle avaimet joilla keho aukaisee hormoonituotantoelintensä salvat ja ukset.
      Vaan onko se kortisoolin jatkuva virtaus terapeuttista, vahi olisiko paree saada lisäpinkeytensä uinumalla kyllin, eikä poppaskekkulimenetelmin, kuten kahvia, amfetamiinoja, tubakkaa ja viinaholia siematen

    • kahviryystöäjä

      itekki juon aiva liikaa kahvia oon 13v mul ain on kouluaamuna rutiinina sillee et teen sitä kahvia suurinpiirtein litran kaadan siitänoin puolet termospulloo ja puoleenvälii tuoppia ku si juon aamula nii ain ryystäään joka välkällä siit termospullosta ja päivä päivältä niinku tuntuu et tarviin enemmä ja on tullu mielee et pitäs hankkia toinen termospullo ku se yks ei maha riittää milläää koulussa.. voiskko joku auttaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe