14 v nuorempi mies - mitä se näkee????

45........

Olen aina kuvitellut, että minulla on itsetunto kohdallaan. Ei taida olla. Kamppailen jatkuvasti epäuskoisuuden kanssa. Olen kumppaniani 14 v vanhempi, keski-ikäinen, painoindeksikin on 2-4 kiloa ylipainon puolella. Kaikenmaailman elämänmerkkejäkin jo kasvoissa.
Mies on taas timmi, komea, työssään menestyvä (tosin työasiat minullakin kohdallaan).

Alussa tuntui huvittavalta, kun niin paljon nuorempi mies alkoi piirittämään. Sitten kun aikaa kului, niin ikäero jotenkin hävisi. Olemme olleet yhdessä pian 4 v. Huomaan kuitenkin, että aikaajoin tämä ikäero vaivaa minua (ei miestä).

Mitä te ajattelette... Olenko ihan idiootti kun jäin suhteeseen näin paljon nuoremman miehen kanssa? Onko tämä epävarmuus jokin ikäkriisi? Puuh... Onko tällaisella ikäerolla kenekään suhde oikeasti kestänyt?

93

7957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia on toisinpäin

      Olen ikäsesi mies ja mun tyttöystäväni on
      kyllä enemmänkin kuin 14 v mua nuorempi.

      Eikä tämä ole meitä kumpaakaan haitannut.

      Olen kuulemma komea, usein sanoo niin.....
      noooh eipä tosiaan olen valittamista mullakaan:
      hoikka ja nätti ja mukava nainen, enpä vois enempää toivoa!

      • 45........

        ...että mies on vanhempi. Ja nainen nuorempi ja timmi jne. Meillä se vaan on juuri toisinpäin. Tosin ei valittamista miehessä. Upea nuoruudenlähde, mutta mksi ihmeessä se vaihtoi ensimmäisen vaimonsa itseään näin paljon vanhempaan.... Tuntuihan se hullulta olla miehen kolmekymppisillä, kun itsellä oli jo nelikymmpisetkin vietetty muutamaa vuotta aiemmin:)

        Kai meidän keski-ikäisten täytyy olla sitten vain rinta rottingilla, kun on nuori rinnalla. Huiomaan kyllä ihmisten hämmentyneet ilmeet, kun tajuavat meidän olevan pariskunta. Oikeastaan tämä hämmennys nousi taas pintaan, kun olimme miehen asiakkaiden kanssa ulkona. Yksi seurueen mies selkeästi kiinnostui minusta (50-55v). Kun mies tajusi, että olen illan isännän daami, niin hämmennys oli käsinkosketeltava. Silloin taas huomasin, ettei tämä ole niin yksinkertaista.....


      • They call it love
        45........ kirjoitti:

        ...että mies on vanhempi. Ja nainen nuorempi ja timmi jne. Meillä se vaan on juuri toisinpäin. Tosin ei valittamista miehessä. Upea nuoruudenlähde, mutta mksi ihmeessä se vaihtoi ensimmäisen vaimonsa itseään näin paljon vanhempaan.... Tuntuihan se hullulta olla miehen kolmekymppisillä, kun itsellä oli jo nelikymmpisetkin vietetty muutamaa vuotta aiemmin:)

        Kai meidän keski-ikäisten täytyy olla sitten vain rinta rottingilla, kun on nuori rinnalla. Huiomaan kyllä ihmisten hämmentyneet ilmeet, kun tajuavat meidän olevan pariskunta. Oikeastaan tämä hämmennys nousi taas pintaan, kun olimme miehen asiakkaiden kanssa ulkona. Yksi seurueen mies selkeästi kiinnostui minusta (50-55v). Kun mies tajusi, että olen illan isännän daami, niin hämmennys oli käsinkosketeltava. Silloin taas huomasin, ettei tämä ole niin yksinkertaista.....

        Ihan oikeasti. What the fuck?

        "Silloin taas huomasin, ettei tämä ole niin yksinkertaista..... "

        Ei vaan se on niin yksinkertaista.

        Jos olette yhdessä niin olette yhdessä.

        Ikäero toki vaikuttaa, mutta aivan toisella tavalla kuin siinä että joku ulkopuolinen hämmästelee. Itse vieroksun esimerkiksi kovin nuorten tyttöjen ja aikuisten miesten suhteita koska elämäntilanteet ovat niin erilaisia ja mielestäni niissä tilanne suhteessa ole ihan tasapuolinen vaikka siltä ehkä suhteessa olevilta tuntuisi.

        Mutta teidän tapauksessa molemmat ovat aikuisia ja ainut mikä teitä vaivaa on ulkopuolisten mielipiteet ja hämmennys sekä sinun epävarmuus.

        Mitä jos keskustelisit reilusti sen kumppanisi kanssa asiasta muttei milläään "olen säälittävä vanha akka, miks sä oot mun kanssa?" tyylillä.

        Uskoisin että teidän tilanne on parempi kuin monen muun.
        Kertoohan se nyt jostakin jos tuollainen mies on valmis olemaan noin vanhan ja ruma sekä kurttuisen vanhan käävän kanssa. ;)


      • . . .. . . . . . .
        They call it love kirjoitti:

        Ihan oikeasti. What the fuck?

        "Silloin taas huomasin, ettei tämä ole niin yksinkertaista..... "

        Ei vaan se on niin yksinkertaista.

        Jos olette yhdessä niin olette yhdessä.

        Ikäero toki vaikuttaa, mutta aivan toisella tavalla kuin siinä että joku ulkopuolinen hämmästelee. Itse vieroksun esimerkiksi kovin nuorten tyttöjen ja aikuisten miesten suhteita koska elämäntilanteet ovat niin erilaisia ja mielestäni niissä tilanne suhteessa ole ihan tasapuolinen vaikka siltä ehkä suhteessa olevilta tuntuisi.

        Mutta teidän tapauksessa molemmat ovat aikuisia ja ainut mikä teitä vaivaa on ulkopuolisten mielipiteet ja hämmennys sekä sinun epävarmuus.

        Mitä jos keskustelisit reilusti sen kumppanisi kanssa asiasta muttei milläään "olen säälittävä vanha akka, miks sä oot mun kanssa?" tyylillä.

        Uskoisin että teidän tilanne on parempi kuin monen muun.
        Kertoohan se nyt jostakin jos tuollainen mies on valmis olemaan noin vanhan ja ruma sekä kurttuisen vanhan käävän kanssa. ;)

        Tosi rakkaus ei katso ikää.Ei kokoa, ei painoa. Vaan sitä mitä olet omana itsenäsi,rakkaus katsoo sisimpääsi.

        Usein treffipalstoilla näkee ilmoituksia.
        Ole iältäsi esim. 40-45v
        ole painoltasi 60-70kg
        ole vaaleahiuksinen
        ole sporttinen jne.
        lista on loputon,,,huh huh.
        kaupantiskiltäkin on helpompi valita tuotteita kuin täälä elämänkumppania ;)


      • 45...............
        They call it love kirjoitti:

        Ihan oikeasti. What the fuck?

        "Silloin taas huomasin, ettei tämä ole niin yksinkertaista..... "

        Ei vaan se on niin yksinkertaista.

        Jos olette yhdessä niin olette yhdessä.

        Ikäero toki vaikuttaa, mutta aivan toisella tavalla kuin siinä että joku ulkopuolinen hämmästelee. Itse vieroksun esimerkiksi kovin nuorten tyttöjen ja aikuisten miesten suhteita koska elämäntilanteet ovat niin erilaisia ja mielestäni niissä tilanne suhteessa ole ihan tasapuolinen vaikka siltä ehkä suhteessa olevilta tuntuisi.

        Mutta teidän tapauksessa molemmat ovat aikuisia ja ainut mikä teitä vaivaa on ulkopuolisten mielipiteet ja hämmennys sekä sinun epävarmuus.

        Mitä jos keskustelisit reilusti sen kumppanisi kanssa asiasta muttei milläään "olen säälittävä vanha akka, miks sä oot mun kanssa?" tyylillä.

        Uskoisin että teidän tilanne on parempi kuin monen muun.
        Kertoohan se nyt jostakin jos tuollainen mies on valmis olemaan noin vanhan ja ruma sekä kurttuisen vanhan käävän kanssa. ;)

        Kiva viesti ja helpottava. Oikeastaan alun jälkeen en ole tätä asiaa miettinyt erityisemmin. Aika ajoin kuitenkin pohtii muiden ennakkoasenteita. Mies enemmänkin nauttii ihmisten hämmennyksestä, minä puolestani nolostun.

        Sitten kun ajattelen ihan oman elämänkokemukseni kautta, niin pakko sanoa että kyllä tämä on se ihminen, jonka kanssa arvot, asenteet ja tapa nauttia elämästä loksahtaa niin kohdalleen että oksat pois. Harmi ettei synnytty ajallisesti lähempänä toisiamme. Toisaalta taas tilanne olisi vielä ristiriitaisempi jos ikäeromme olisi vieläkin suurempi.


      • Mie(s) vaan....
        45............... kirjoitti:

        Kiva viesti ja helpottava. Oikeastaan alun jälkeen en ole tätä asiaa miettinyt erityisemmin. Aika ajoin kuitenkin pohtii muiden ennakkoasenteita. Mies enemmänkin nauttii ihmisten hämmennyksestä, minä puolestani nolostun.

        Sitten kun ajattelen ihan oman elämänkokemukseni kautta, niin pakko sanoa että kyllä tämä on se ihminen, jonka kanssa arvot, asenteet ja tapa nauttia elämästä loksahtaa niin kohdalleen että oksat pois. Harmi ettei synnytty ajallisesti lähempänä toisiamme. Toisaalta taas tilanne olisi vielä ristiriitaisempi jos ikäeromme olisi vieläkin suurempi.

        Itse olen yli 5-kymppinen mies. Takana (?) 2 pidempää suhdetta, ka > 10 vuotta. Kaverit olleet about 8-10 v nuorempia kuin minä itse. Nyt muutama vuosi ihan uusissa kuvioissa, eli tyttöystävä reilusti nuorempi, ikäeroa meillä 22 vuotta.
        EN ole "timmissä kunnossa", oon kyllä "nuorekas", (yleensä mun ikä arvioidaan n. 10 vee alle oikean), mutta kumminkin kilometrit näkyy.
        Mä en ole koskaan miettinyt "IKÄEROA".. miksi pitäisi, kenen näkökulmasta.. Me ollaan onnellisia, seksi pelaa, molemmat on tyytyväisiä ja onnellisia. JOS jotain häiritsee meidän yhteiselo niin so what.. up to them:)
        Älä sinäkään, rakas "45", mieti "turhia". Elämä on elämää, ota ja anna, nauti ja saa.


      • HELLYS
        45............... kirjoitti:

        Kiva viesti ja helpottava. Oikeastaan alun jälkeen en ole tätä asiaa miettinyt erityisemmin. Aika ajoin kuitenkin pohtii muiden ennakkoasenteita. Mies enemmänkin nauttii ihmisten hämmennyksestä, minä puolestani nolostun.

        Sitten kun ajattelen ihan oman elämänkokemukseni kautta, niin pakko sanoa että kyllä tämä on se ihminen, jonka kanssa arvot, asenteet ja tapa nauttia elämästä loksahtaa niin kohdalleen että oksat pois. Harmi ettei synnytty ajallisesti lähempänä toisiamme. Toisaalta taas tilanne olisi vielä ristiriitaisempi jos ikäeromme olisi vieläkin suurempi.

        Anna ihmisten pällistellä ja ole sinä onnellinen miehesi kanssa. OIKEIN HYVÄÄ UUTTA -VUOTTA 2011 terv. HELLYS


    • sellaisen väitteen,

      Että 30 naisille tulee ikäkriisi varsinkin perheellisille ja ajattelevat etteivät enää "kelpaa" kuin miehelleen! Voivat helposti pettää, jos nuori mies tulee "kehumaan" naisen ulkonäköä ja muutenkin naisen olemusta!

    • candida

      eikä 45 ole vanhakaan. tsemiä!

      • m-45v

        seurustelin jokune vuosi sitte naise kans joka oli minua 9 v vanhempi .... täytyy sanoa että kyllä vanhassa vara parempi .... se vuos oli tosi mukavaa ,, siis sitse olen nyt 45 v mies ... naine vielä hyvässsä kunnossa .. muodokas kaiki puolin ... ei ikä tosiaa ole mitää muuta ku numeroita ... etä rohkeesti vaa .. jos kerta kemiat kohtaa ; ,,,


      • 10+19

        Sinullahan menee tosi hyvin! Miksi teet ongelmaa asiasta jossa ei ole mitään ongelmaa??? Miehesi on tyytyväinen, samoin sinä.

        Ihan kuin etsisit oikeutusta onneesi muiden hyväksynnällä. Ole tyytyväinen että sulla asiat hyvin, nauti elämästä ja ÄLÄ AJATTELE LIIKAA!!!!


      • VANHANAKIN NUORI-KO?
        10+19 kirjoitti:

        Sinullahan menee tosi hyvin! Miksi teet ongelmaa asiasta jossa ei ole mitään ongelmaa??? Miehesi on tyytyväinen, samoin sinä.

        Ihan kuin etsisit oikeutusta onneesi muiden hyväksynnällä. Ole tyytyväinen että sulla asiat hyvin, nauti elämästä ja ÄLÄ AJATTELE LIIKAA!!!!

        Kun mies ettii vanhempaa naista niin hän etsii äitiä itselleen, onhan vanhemman naisen kainalo turvallisempi, eikä lähde vieraisiin niin helposti kun on upea uros vieressä. Sanotaan, että ihminen ryppyisen kuoren sisällä on aina sama mielihaluineen kaikkineen. Mietipäs kun olet 65v niin sun kaveris on vasta 40v, huh huh, kyllä et varmaan kehtaa sanoo kellekään, että olet sen sydänkäpynen, hah. Ja kun sua tuo asia kerran vaivaa niin et siitä pääse mihkään muuta kun eroa moisesta uroksesta ja anna nuorempien hoitoon.

        Vanhat ukot taas on ihan oma sarjansa, yäk, pervoja ukkoja jotka kyttäävät nuoria naisia. Ei heille kelpaa omanikäisensä nainen vaikka kuinka viriili olisikin. Tansseissakin ihan säälittää nuoret tytöt kun aina vanhat ukot hakee tanssimaan vaikka he toivois nuorten miesten tanssitettavaksi mut vanhat ukot ei tajua, luuleevat olevansa se mitä nainen haluaa, oi yäk yäk. Rupee etoomaan kun ajatteleekin, yäk noita pervoja vanhoja ukkoja, pysyisivät ruodussaan.


      • no huhhuh
        VANHANAKIN NUORI-KO? kirjoitti:

        Kun mies ettii vanhempaa naista niin hän etsii äitiä itselleen, onhan vanhemman naisen kainalo turvallisempi, eikä lähde vieraisiin niin helposti kun on upea uros vieressä. Sanotaan, että ihminen ryppyisen kuoren sisällä on aina sama mielihaluineen kaikkineen. Mietipäs kun olet 65v niin sun kaveris on vasta 40v, huh huh, kyllä et varmaan kehtaa sanoo kellekään, että olet sen sydänkäpynen, hah. Ja kun sua tuo asia kerran vaivaa niin et siitä pääse mihkään muuta kun eroa moisesta uroksesta ja anna nuorempien hoitoon.

        Vanhat ukot taas on ihan oma sarjansa, yäk, pervoja ukkoja jotka kyttäävät nuoria naisia. Ei heille kelpaa omanikäisensä nainen vaikka kuinka viriili olisikin. Tansseissakin ihan säälittää nuoret tytöt kun aina vanhat ukot hakee tanssimaan vaikka he toivois nuorten miesten tanssitettavaksi mut vanhat ukot ei tajua, luuleevat olevansa se mitä nainen haluaa, oi yäk yäk. Rupee etoomaan kun ajatteleekin, yäk noita pervoja vanhoja ukkoja, pysyisivät ruodussaan.

        kun nainen on 65v. ja mies 40v. niin ikäeroa 25v!! tällä aloittajalla ikäero on 14v!!


      • jjjtttt
        no huhhuh kirjoitti:

        kun nainen on 65v. ja mies 40v. niin ikäeroa 25v!! tällä aloittajalla ikäero on 14v!!

        Olen 45-vuotias ja voisin ajatella olevani suhteessa 30-vuotiaan kanssa mutta en 60-vuotiaan miehen kanssa. Kyllä mies päättää itse jos ei kehtaa mukana kulkea, älä sinä siitä huolehdi. Onnea suhteellenne.


      • Vanhat jäljet
        VANHANAKIN NUORI-KO? kirjoitti:

        Kun mies ettii vanhempaa naista niin hän etsii äitiä itselleen, onhan vanhemman naisen kainalo turvallisempi, eikä lähde vieraisiin niin helposti kun on upea uros vieressä. Sanotaan, että ihminen ryppyisen kuoren sisällä on aina sama mielihaluineen kaikkineen. Mietipäs kun olet 65v niin sun kaveris on vasta 40v, huh huh, kyllä et varmaan kehtaa sanoo kellekään, että olet sen sydänkäpynen, hah. Ja kun sua tuo asia kerran vaivaa niin et siitä pääse mihkään muuta kun eroa moisesta uroksesta ja anna nuorempien hoitoon.

        Vanhat ukot taas on ihan oma sarjansa, yäk, pervoja ukkoja jotka kyttäävät nuoria naisia. Ei heille kelpaa omanikäisensä nainen vaikka kuinka viriili olisikin. Tansseissakin ihan säälittää nuoret tytöt kun aina vanhat ukot hakee tanssimaan vaikka he toivois nuorten miesten tanssitettavaksi mut vanhat ukot ei tajua, luuleevat olevansa se mitä nainen haluaa, oi yäk yäk. Rupee etoomaan kun ajatteleekin, yäk noita pervoja vanhoja ukkoja, pysyisivät ruodussaan.

        Olisiko "etominen" kuitenkin oma omituinen ongelmasi ? Ihmissuhteista kun on kyse, niin "pervo ukko" ei saa nuorta naista, jos nuori nainen ei ole suostuvainen. Jos taas on, niin mitään ongelmaahan asiassa ei pitäisi olla.

        Itse ottaisin nuoremman miehen paaaljon mieluummin kuin vanhemman, mutta äidiksi en takuuvarmasti rupea kenellekään. Taitaa myös olla niin, että nuoret miehet nykyaikana osaavat paljon taitoja, joita vanhemmille ei ole aikanaan opetettu, että kyllä ovat ne "pervot", jotka edelleen sen äiteen tarttevat.


    • Paha Poika

      Notta sellaasta,, Nuoret plikat juo vinaa ja ravaat miehet syö salaattia..

      • ;) ...

        että kyllä vanhemmissa naisessa on jotai puoleensa vetävää erilailla ku nuoremmissa ... ehkä se just johtuu siitä että on enemmä elämä katsomusta ja kokemusta ... ei tarvii iha aakkosista asti alottaa .. tietävät just mitä tahtoovat ... .... jäi vaa mielee yhestä ihanasta naisesta ku se sano että kyllä vanhuus oh ihanaa ;) ...


      • Ei ummarra

        "Pahan Pojan" otsikko on hyvä ja tosi pohojanmaalaanen sanonta, mutta miten noo viinan juojat ja sallaatin syöjät liittyy siihen ?


    • wirsut

      Minusta sinun pitää nyt vain luottaa itsees,jos suhteenne on jo kestänyt noinkin kauan ei ole mitään hätää.
      Itse oli myös vastaavassa suhteessa ikäero vaivasi minua,ystävääni ei alkuun tuntunut haittaavan,mut hän jätti minut parin kuukauden yhdessä olo jälkeen .
      Baarissa nuoremmat naiset oli kysynyt häneltä et miksi olet noin vanhan naisen kanssa tuli MIRRI TAPPELU.
      iTSE OLE 45 JA HÄN 29.
      OLE ONNELLINEN

    • Yäk !

      Minusta tollanen on ällöttävää !
      Jätkillä jotka sekoovat vanhoihin ämmiin on aivovamma !

      • nuori mutta tyhmä?

        sultahan se on tosiaan kaikki pois. ;))


    • vp

      Vanhempaa naista ei tarvii opettaa elämän eri asioissa,siinä se.

    • Betsy

      Ei mitään nolostelua ihanasta tilanteesta! Itse olin kihloissakin melk 14 v nuoremman miehen kanssa. Aloittaessamme suhteen hän oli 31, minä 45. Suhde päättyi, mutta ei ikäeron takia. Monet nuoret miehet pitävät aikuisen naisen kypsyydestä, estottomuudesta, elämänkokemuksesta.
      Mulla nyt haku päällä, mutta ikäisiäni tai vanhempia en edes harkitse... ;))

      • Entinen nuori...

        Ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta.
        Olen "tosi vanha", 66-vuotias, mies 45-vuotias.
        Alkuun oli seksiä koko ajan. Nyt on muuttunut kumppanuudeksi ja ystävyydeksi. Viihdymme tavattoman hyvin yhdessä, seksiä en halua niin usein kun mies, en ota sressiä, jos hän haluaa niin voi lähteäkin, yhdessä vietetty aika on ollut kaiken arvoista.
        On elettävä silloin kun on elämisen aika, moni tuijottaa liikaa siihen mikä on sopivaa.
        Elämä kaikkineenkin on todella lyhyt, huvittaa kun kuvitellaan nuoruuden olevan pysyvä olotila.
        Riippuu paljon luonteesta kuinka yhdessä olo sujuu sitten kun vanhempi osapuoli on tullut oikeasti vanhaksi. Kyllä se nuorempikin vanhenee, aivan samalla tavalla.


      • woman 1962
        Entinen nuori... kirjoitti:

        Ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta.
        Olen "tosi vanha", 66-vuotias, mies 45-vuotias.
        Alkuun oli seksiä koko ajan. Nyt on muuttunut kumppanuudeksi ja ystävyydeksi. Viihdymme tavattoman hyvin yhdessä, seksiä en halua niin usein kun mies, en ota sressiä, jos hän haluaa niin voi lähteäkin, yhdessä vietetty aika on ollut kaiken arvoista.
        On elettävä silloin kun on elämisen aika, moni tuijottaa liikaa siihen mikä on sopivaa.
        Elämä kaikkineenkin on todella lyhyt, huvittaa kun kuvitellaan nuoruuden olevan pysyvä olotila.
        Riippuu paljon luonteesta kuinka yhdessä olo sujuu sitten kun vanhempi osapuoli on tullut oikeasti vanhaksi. Kyllä se nuorempikin vanhenee, aivan samalla tavalla.

        pystyisi olemaan itseäni nuoremman miehen kanssa. Minusta se on jotenkin luonnotonta. Koska olen ollut joko ikäiseni tai vanhemman kanssa. Jo parinkin vuoden ikäero on tullut esiin ajatuksissa ja asioissa. Miehen täytyy olla kypsä henkisesti, ei pelkkä ulkoinen olemus riitä. En edes pidä komeista miehistä , vaan säröä täytyy olla.


      • rakastunut nainen
        woman 1962 kirjoitti:

        pystyisi olemaan itseäni nuoremman miehen kanssa. Minusta se on jotenkin luonnotonta. Koska olen ollut joko ikäiseni tai vanhemman kanssa. Jo parinkin vuoden ikäero on tullut esiin ajatuksissa ja asioissa. Miehen täytyy olla kypsä henkisesti, ei pelkkä ulkoinen olemus riitä. En edes pidä komeista miehistä , vaan säröä täytyy olla.

        onnellinen ja nauti elämästä.
        Itselläni 20v nuorempi mies ja avioliitto kukoistaa todellakin. Ymmärrän kyllä ajatuksesi; itsekin välillä ajattelen "kauhulla" ikäeroamme..
        Mieheni näyttää hieman ikäistään vanhemmalta ja minä taas nuoremmalta kuin olenkaan, ainakaan tähän asti ei ympäristö ole mitenkään reagoinut..ja toisaalta, mitä väliä :)
        Hyvää uutta vuotta teille!


      • Ikä on mielentila
        Entinen nuori... kirjoitti:

        Ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta.
        Olen "tosi vanha", 66-vuotias, mies 45-vuotias.
        Alkuun oli seksiä koko ajan. Nyt on muuttunut kumppanuudeksi ja ystävyydeksi. Viihdymme tavattoman hyvin yhdessä, seksiä en halua niin usein kun mies, en ota sressiä, jos hän haluaa niin voi lähteäkin, yhdessä vietetty aika on ollut kaiken arvoista.
        On elettävä silloin kun on elämisen aika, moni tuijottaa liikaa siihen mikä on sopivaa.
        Elämä kaikkineenkin on todella lyhyt, huvittaa kun kuvitellaan nuoruuden olevan pysyvä olotila.
        Riippuu paljon luonteesta kuinka yhdessä olo sujuu sitten kun vanhempi osapuoli on tullut oikeasti vanhaksi. Kyllä se nuorempikin vanhenee, aivan samalla tavalla.

        Tämä oli hyvä. Näissä jutuissa ei oteta ollenkaan huomioon sitä, että tasaikäisetkin vanhenevat, kuolevat eri aikoihin ja varsinkin suhteet ja liitot hajoavat ennemmin tai myöhemmin myös heillä - tai varsinkin heillä.


      • max 5 v. ikäeroa

        vanhemman vanhentuessa, ei nuorempi koe häntä enää seksuaalisesti kiihottavana, seksi hiipuu ja suhde päättyy siihen. Tuloksena jompi kumpi hakeutuu vieraaseen syliin ... Syvälle luotaamalla suhde siis päättyy ikäeroon, vaikka syyksi jotain muuta halutaan uskoakin. Vai miten kävi Betsylle?


      • elämänkokemusta on

        osapuolella tällainen suhde voi olla pitkässä juoksussa pettymys. Vaikka rakkautta olisikin, voi mies jäädä ilman omaa lastaan, joka kaduttaa vanhempana todella paljon. Sitten kun vihdoin löydetään se oman ikäinen puoliso, voi ikä olla jo molemmilla lapsen teon este. Itse olen suhteessa miehen kanssa, jolla entinen suhde oli 14 vuotta vanhempaan naiseen. Minut tavattuaan hän vasta ymmärsi mitä rakkaus ja seksi parhaimmillaan on, vauvakuume heräsi yli 40-kymppisellä miehellä erittäin voimakkaana. Vanhemmalta osapuolelta kyseessä on mielestäni tietynlainen itsekäs rakkaus, ei osata ajatella toisen tulevaisuutta tai parasta,vaan eletään vain siinä hetkessä.


      • Wanha Harppu :P
        elämänkokemusta on kirjoitti:

        osapuolella tällainen suhde voi olla pitkässä juoksussa pettymys. Vaikka rakkautta olisikin, voi mies jäädä ilman omaa lastaan, joka kaduttaa vanhempana todella paljon. Sitten kun vihdoin löydetään se oman ikäinen puoliso, voi ikä olla jo molemmilla lapsen teon este. Itse olen suhteessa miehen kanssa, jolla entinen suhde oli 14 vuotta vanhempaan naiseen. Minut tavattuaan hän vasta ymmärsi mitä rakkaus ja seksi parhaimmillaan on, vauvakuume heräsi yli 40-kymppisellä miehellä erittäin voimakkaana. Vanhemmalta osapuolelta kyseessä on mielestäni tietynlainen itsekäs rakkaus, ei osata ajatella toisen tulevaisuutta tai parasta,vaan eletään vain siinä hetkessä.

        Voihan se noinkin olla. Vanhetessaan ihmiset muuttuvat ja kasvavat, eri asiat tulevat tärkeiksi. Joskus lapsia haluaakin vasta myöhemmällä iällä, toiset eivät halua niitä koskaan. Mitä jos sitä rakastuukin tulisesti 10 vuotta vanhempaan, pitäisikö hyssytellä ja odottaa että "sopivampi" kumppani tulee vastaan? Entä jos se tuleekin vasta 5 päästä, entä jos semmoista tunnetta ei tule koskaan? Ihminen elää aina siinä hetkessä, ei 10 vuotta tulevaisuudessa.

        Pidän hieman hassuna että puhut itsekkyydestä tuolla tavalla, eiköhän suurin osa ihmisten teoista ole itsekkäitä jollain tapaa. Myös lasten hankinta. Jokainen on lisäksi ihan itse vastuussa omista valinnoistaan, jos miehelläsi oli paha olla aiemmassa suhteessa, on täysin hänen omaa syytään, ettei siitä lähtenyt aiemmin, ei vanhemman naisen itsekkyyttä.


      • Hah !
        max 5 v. ikäeroa kirjoitti:

        vanhemman vanhentuessa, ei nuorempi koe häntä enää seksuaalisesti kiihottavana, seksi hiipuu ja suhde päättyy siihen. Tuloksena jompi kumpi hakeutuu vieraaseen syliin ... Syvälle luotaamalla suhde siis päättyy ikäeroon, vaikka syyksi jotain muuta halutaan uskoakin. Vai miten kävi Betsylle?

        Seksi "hiipuu" ihan kaikissa parisuhteissa aikain saatossa, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, toisilta kuoleentuu kokonaan pois. Seksi ei ole iästä eikä numerosta kiinni, se on ihan muu juttu ja sijaitsee korvien välissä. Joten "syväluotsaa" vaan sinne omaasi.


      • 45............
        elämänkokemusta on kirjoitti:

        osapuolella tällainen suhde voi olla pitkässä juoksussa pettymys. Vaikka rakkautta olisikin, voi mies jäädä ilman omaa lastaan, joka kaduttaa vanhempana todella paljon. Sitten kun vihdoin löydetään se oman ikäinen puoliso, voi ikä olla jo molemmilla lapsen teon este. Itse olen suhteessa miehen kanssa, jolla entinen suhde oli 14 vuotta vanhempaan naiseen. Minut tavattuaan hän vasta ymmärsi mitä rakkaus ja seksi parhaimmillaan on, vauvakuume heräsi yli 40-kymppisellä miehellä erittäin voimakkaana. Vanhemmalta osapuolelta kyseessä on mielestäni tietynlainen itsekäs rakkaus, ei osata ajatella toisen tulevaisuutta tai parasta,vaan eletään vain siinä hetkessä.

        Koskaan ei voi tietää tuleeko vauvakuume vai ei. On itsestään selvää ettei minusta tule enää äitiä. Tosin meillä kummallakin on lapsia jo ennestään, joten ainakaan kokonaan ilman omaa lasta ei kummankaan tarvitse jäädä. Tiedostan kyllä, että mies voi haluta lisää lapsia10-20 vuodenkin kuluttua, mutta ehkä sitä ei kuitenkaan tarvitse jossitella.

        Minä en allekirjoitra tuota, että vanhemmalla osapuolella on kyseessä itsekäs rakkaus. Samalla ajatuksen juoksulla voisi ajatella että nuoremman rakkaus on itsekästä, koska mahdollisesti vie vanhemmalta mahdollisuuden "vanhuus-suhteeseen" (siis jos nuorempi edellisen kirjoittajan mukaisesti säntäisi myöhemmin nuoremman matkaan).

        Niin tai näin, niin kiitos kaikille näkökulmista, joita tämä ketju on tuonut.


      • elämä on
        Hah ! kirjoitti:

        Seksi "hiipuu" ihan kaikissa parisuhteissa aikain saatossa, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, toisilta kuoleentuu kokonaan pois. Seksi ei ole iästä eikä numerosta kiinni, se on ihan muu juttu ja sijaitsee korvien välissä. Joten "syväluotsaa" vaan sinne omaasi.

        on mielestäni riski, jos tavoitteena on pitkä ja kestävä molempia puolia tyydyttävä parisuhde. Tämä on ihan realismia mielestäni ja komppaan max 5 v. ikäeroa. Eipä näitä esimerkkejä hirveän paljon näe, missä suhde on saatu toimimaan pitkässä juoksussa. Usein nämä nuoret pojat, jotka katselevat vanhempia naisia ovat jollaan tapaan vähän ressukoita ja väliinputoajia. Seksiseikkailut ovat tietysti asia erikseen, se ei ikäeroa katso puolin eikä toisin. Itse aikuisena naisena joudun usein torjumaan poikani ikäisten iskuyrityksiä ja ne sitten jaksavat huvittaa minua. Tosin vällyjen välissä on ollut muutaman kerran hauskaa, mutta aamulla nuoren kollin laittaa mielellänsä kotia kasvamaan ,-)


      • äly hoi
        elämä on kirjoitti:

        on mielestäni riski, jos tavoitteena on pitkä ja kestävä molempia puolia tyydyttävä parisuhde. Tämä on ihan realismia mielestäni ja komppaan max 5 v. ikäeroa. Eipä näitä esimerkkejä hirveän paljon näe, missä suhde on saatu toimimaan pitkässä juoksussa. Usein nämä nuoret pojat, jotka katselevat vanhempia naisia ovat jollaan tapaan vähän ressukoita ja väliinputoajia. Seksiseikkailut ovat tietysti asia erikseen, se ei ikäeroa katso puolin eikä toisin. Itse aikuisena naisena joudun usein torjumaan poikani ikäisten iskuyrityksiä ja ne sitten jaksavat huvittaa minua. Tosin vällyjen välissä on ollut muutaman kerran hauskaa, mutta aamulla nuoren kollin laittaa mielellänsä kotia kasvamaan ,-)

        Käsi ylös te kaikki iäkkäät naiset, jotka toivotte pojallenne itsenne ikäistä naista puolisoksi. Mä en ainakaan halua, siinä jää pojalta kokematta aika iso osa elämän upeita asioita. Kyllä pariutumisessakin saa järkeää käyttää.


      • Ei h-i !
        elämä on kirjoitti:

        on mielestäni riski, jos tavoitteena on pitkä ja kestävä molempia puolia tyydyttävä parisuhde. Tämä on ihan realismia mielestäni ja komppaan max 5 v. ikäeroa. Eipä näitä esimerkkejä hirveän paljon näe, missä suhde on saatu toimimaan pitkässä juoksussa. Usein nämä nuoret pojat, jotka katselevat vanhempia naisia ovat jollaan tapaan vähän ressukoita ja väliinputoajia. Seksiseikkailut ovat tietysti asia erikseen, se ei ikäeroa katso puolin eikä toisin. Itse aikuisena naisena joudun usein torjumaan poikani ikäisten iskuyrityksiä ja ne sitten jaksavat huvittaa minua. Tosin vällyjen välissä on ollut muutaman kerran hauskaa, mutta aamulla nuoren kollin laittaa mielellänsä kotia kasvamaan ,-)

        Kaikki parisuhteet ovat riskejä tyydyttävyyden suhteen - ja kaiken muunkin, eikä niissä asioissa numerolla ole mitään tekemistä. Ehkä tuo sinun kommenttisi loppu kertoo sen, miten juttusi alkuun tulee suhtautua: Kehtaat käyttää hyväksi ja sen jälkeen laittaa "kotiin kasvamaan", mun mielestä se olet sinä, jonka tulisi kehittyä ja kasvattaa jotain korvien väliin.


      • Älyä vaan vapaasti
        äly hoi kirjoitti:

        Käsi ylös te kaikki iäkkäät naiset, jotka toivotte pojallenne itsenne ikäistä naista puolisoksi. Mä en ainakaan halua, siinä jää pojalta kokematta aika iso osa elämän upeita asioita. Kyllä pariutumisessakin saa järkeää käyttää.

        Elämme kulttuurissa ja vuosituhannella, jossa ei valita lapsille puolisoita eikä pareja. Viisasten, fiksujen vanhempien jälkeläiset tekevät sen ihan itse, eikä siihen ole vanhemmilla mitään sanomista, ei ikä- eikä mihinkään muuhunkaan puoleen. Pariutumisasioissa vain hyvin harvoin käytetään järkeä, he ehkä vähän enemmän, jotka valitsevat vanhemman siitä syystä, että elämässä olisi jotain upeaa.


      • panostakaa ekaan
        Ei h-i ! kirjoitti:

        Kaikki parisuhteet ovat riskejä tyydyttävyyden suhteen - ja kaiken muunkin, eikä niissä asioissa numerolla ole mitään tekemistä. Ehkä tuo sinun kommenttisi loppu kertoo sen, miten juttusi alkuun tulee suhtautua: Kehtaat käyttää hyväksi ja sen jälkeen laittaa "kotiin kasvamaan", mun mielestä se olet sinä, jonka tulisi kehittyä ja kasvattaa jotain korvien väliin.

        lyö ravintolassa vetoa, siitä saako tuon vanhemman naisen mukaansa. Monta kertaa itse tunnen myötähäpeää keski-ikäisten naisten käytöksestä ravintolassa. Pojat kehuskelee, että vanhempi nainen maksaa kuluja ja hemmottelee rahallisesti ja tavaroilla ... tosi rakkautta. Suomessa on avio- ja avoeroprosentit niin korkealla, että järjen käyttö olisi oikeasti sallittua tai ihan jopa toivottavaa. Tästä showta kun yleensä kärsii eniten ne lapset. Monen iäkkäämmän ihmisen suusta on kuultu, että olisi pitänyt jäädä vain siihen ensimmäiseen suhteeseen ja pitää ratkaisujaan elämänsä pahimpana virheenä.


      • 45.......
        panostakaa ekaan kirjoitti:

        lyö ravintolassa vetoa, siitä saako tuon vanhemman naisen mukaansa. Monta kertaa itse tunnen myötähäpeää keski-ikäisten naisten käytöksestä ravintolassa. Pojat kehuskelee, että vanhempi nainen maksaa kuluja ja hemmottelee rahallisesti ja tavaroilla ... tosi rakkautta. Suomessa on avio- ja avoeroprosentit niin korkealla, että järjen käyttö olisi oikeasti sallittua tai ihan jopa toivottavaa. Tästä showta kun yleensä kärsii eniten ne lapset. Monen iäkkäämmän ihmisen suusta on kuultu, että olisi pitänyt jäädä vain siihen ensimmäiseen suhteeseen ja pitää ratkaisujaan elämänsä pahimpana virheenä.

        ... huomasit kai ettei kaikki suhteet ala noin. Kuten kerroin, olemme tavanneet työasioiden merkeissä. Kumpikin menestyy työssään ihan kivasti. Aika pitkään minulta meni, ennenkuin tajusin että ihastusta on ilmassa. Kummallakin kariutunut liitto takana ja kemiat ja arvot vaan sopii yhteen. Tietysti 4 v ei ole mikään pitkä parisuhde historia, mutta on kuitenkin pidempi kuin baari-illan valloitus.

        Tu sinun kokemasyi myötähäpeä on ehkä juuri se, mitä eniten... pelkään? Jotenkin ajattelen asiaa enemmän kuin mies. Siis juuri tuota että ikäiseni naiset ajattelevat miehen käyttävän minua jotenkin hyväksi tms. En tiedä onko se osa myös ikäisteni huonoa itsetuntoa. Kukapa tietää.


      • eräs ratkaisu
        45....... kirjoitti:

        ... huomasit kai ettei kaikki suhteet ala noin. Kuten kerroin, olemme tavanneet työasioiden merkeissä. Kumpikin menestyy työssään ihan kivasti. Aika pitkään minulta meni, ennenkuin tajusin että ihastusta on ilmassa. Kummallakin kariutunut liitto takana ja kemiat ja arvot vaan sopii yhteen. Tietysti 4 v ei ole mikään pitkä parisuhde historia, mutta on kuitenkin pidempi kuin baari-illan valloitus.

        Tu sinun kokemasyi myötähäpeä on ehkä juuri se, mitä eniten... pelkään? Jotenkin ajattelen asiaa enemmän kuin mies. Siis juuri tuota että ikäiseni naiset ajattelevat miehen käyttävän minua jotenkin hyväksi tms. En tiedä onko se osa myös ikäisteni huonoa itsetuntoa. Kukapa tietää.

        Minäpä kerron oman tarinani. Olin suhteessa 3 vuotta itseäni 15 vuotta nuoremman miehen kanssa. Rakastimme toisiamme kovasti, mutta minun omatuntoni alkoi vaivaamaan itseäni. Toivoin rakastetulleni toisenlaista loppuelämää kun minun kanssani olisi edessä. Päätimme pitkän keskustelun jälkeen suhteemme ystävinä. Yhteyttä pidämme vieläkin. Miehellä on nyt kaksospojat ja vaimo, johon hän on aivan hulluna. Mies on kiittänyt mua jälkikäteen monta kertaa epäitsekkäästä päätöksestäni, vaikka hän ei olisi suhdetta halunnut lopettaa. Rakastan häntä lopun ikääni, mutta näin on parempi, hänen kannaltaan.


      • Täh ?
        45....... kirjoitti:

        ... huomasit kai ettei kaikki suhteet ala noin. Kuten kerroin, olemme tavanneet työasioiden merkeissä. Kumpikin menestyy työssään ihan kivasti. Aika pitkään minulta meni, ennenkuin tajusin että ihastusta on ilmassa. Kummallakin kariutunut liitto takana ja kemiat ja arvot vaan sopii yhteen. Tietysti 4 v ei ole mikään pitkä parisuhde historia, mutta on kuitenkin pidempi kuin baari-illan valloitus.

        Tu sinun kokemasyi myötähäpeä on ehkä juuri se, mitä eniten... pelkään? Jotenkin ajattelen asiaa enemmän kuin mies. Siis juuri tuota että ikäiseni naiset ajattelevat miehen käyttävän minua jotenkin hyväksi tms. En tiedä onko se osa myös ikäisteni huonoa itsetuntoa. Kukapa tietää.

        "Myötähäpeä" ! Miksi h-ssä pitäisi ajatella ja luulotella mitä muut ovat mieltä mistäkin asiasta ? Mitä tekemistä niillä on sinun omien juttujesi kanssa ? Eikö ihmisen pidä itse tietää omansa kaikista parhaimmin ? Silloin muiden luuloilla eikä varsinkaan häpeöillä pitäisi olla mitään tekemistä eikä arvoa omassa elämässä.


    • kivvaa on

      olen itsenäinen 53 v nainen ja olen "seurustellut" 3 vuotta 13 vuotta nuoremman miehen kanssa joka on naimisissa. Itse hän halusi tavata minut erään sukulaiseni häitten jälkeen ja olin ensin hämilläni. En edes muistanut että hän oli ollut siellä samoissa juhlissa, oli morsiamelta saanut numeroni ja siitä se kaikki alkoi. Minulle sopii erittäin hyvin että hän käy silloin tällöin luonani, ei pelkästään sekstaamassa vaan muutenkin. Kun kysyin miksi juuri minä, vanhempi nainen kiinnostan häntä, niin vastaus oli se että vaimo ei rakastele muuta kuin silloin kun lapsia halutaan, hänellä on kaksi pientä lasta. Tuntuu aivan uskomattomalta että vaimo voi kohdella miestä näin. En tunne omantunnon tuskia asiasta, minulle sopii että toinen nainen pesee miehen pyykit ym, minä otan vaan sen parhaan päältä. Jos ja kun joskus käry käy niin sanat ovat valmiina suussani, vaimo ei syyttä kuin itseään, oma syy kurjuuteen jos ei miestä saa pidettyä. Ja minä en edes ole mikään missi, reilusti ylipainoinen ja erittäin köyhä, joten ei voida ajatella että mies käyttäisi minua rahallisesti hyväkseen....maailman paras tilanne minun ja ehkäpä hänenkin kannaltaan....

      • 11+3

        olet oksettava liero


    • Puumahenkilö

      kohta 4v asunut 13v nuoremman miehen kanssa. Sisareni on kihloissa samoin nuoremman miehen kanssa. Hyvä ystäväni on seurustellut monta vuotta, itseään nuoremman miehen kanssa. Kaikilla meillä on ikäero n. 13 v. Tsemppiä vaan, meitä on paljon. Puumanaisia..........rrrrrr

      • Mmmrrrrrrrr ....

        Kiinteässä parisuhteessa elävä nainen, vaikka olisi kuinka paljon miestä vanhempi, ei ole puuma. Puuma on 'syöjätär', joka saalistaa yhdeksi yöksi, korkeintaan pariksi.


      • mur sullekkin..
        Mmmrrrrrrrr .... kirjoitti:

        Kiinteässä parisuhteessa elävä nainen, vaikka olisi kuinka paljon miestä vanhempi, ei ole puuma. Puuma on 'syöjätär', joka saalistaa yhdeksi yöksi, korkeintaan pariksi.

        Tässä sellainen..


    • Itse seurustelen tällä hetkellä 20v itseäni nuoremman miehen kanssa. Olin todella hämmentynyt aluksi kun hän piiritti minua. Olemme jutelleet asiasta paljon ja ihmettelee miksi pohdin asiaa niin paljon, ihan suotta. Hänen mielestään rakkaus ei katso ikää. Tällä hetkellä ainut asia joka aiheuttaa ongelmaa lähinnä itselleni on se, etten voi antaa hänelle lasta jota tiedän hänen tulevaisuudessa haluavan. Hän kuitenkin sanoi ettei sellaista ole syytä murehtia. Olemme varsin tuore pari, mutta mies sanoo olevansa vakavissaan suhteeni. Pikkuhiljaa alan oivaltaa, ettei rakkaus todellakaan katso ikää. Sanoisinkin että nauti onnestasi äläkä murehdi, suotta!

    • keijo 2

      hei! olen ollut jo 5. vuotta naimisissa 11.v vanhemman naisen kanssa eikä ikäero haittaa mitenkään ja vaikka joku katsois tai sanois jotain niin ei kannata välittää olemme onnelisia vaimo 45.v ja minä 34.v

    • unimies

      When the waves are crushing down, pulling you to sorrow. I will sail you back to shore,when then are no more heroes...

    • Hermanni 2376543

      Tuossa vaiheessa naiset yleensä näyttävät vielä naisilta.Useimmiten ajan kuluessa naisista häipyy naisellisuus ja silloin miehesi ottaa nuoremman.Tämä on ihan luonnon laki uroot haluavat suvunjatkamiskelpoisia naaraita. Olen tämän havainnut lähiympäristössäni ja itsekin innostuin jo 20-senä 45v naisita mutta nyt kun olen 60v ei ei enään omaikäisenikään useinkaan saa sitä tunnetta aikaiseksi.Enkä tarkoita mitään Viagralla autettavaa,sitä en onneksi ole vielä tarvinnut. Totuus vain on se että aivan kuin kaikki autot muuttuvat vanhoina Opeleiksi niin naiset muuttuvat vanhoina miehiksi.Katsokaa vaikka saunanjälkeen peiliin.

      • Ajankuva

        Höpön löpön mitä paskaa, egoistista höpötystä vanhalta mieheltä, joka toivoisi että saisi edes jonkun. Tai no, sun nuorempihan onkin nykyään jo 55-vuotias, että sinänsä, helppohan se on nuoremmilla itsetuntoaan ja luulojaan nostaa. Älä valehtele itsellesi ja muille. 5kymppinen mies saa vielä hyväkuntoisena nuoremman naiset, noin 3kymppisenkin, mutta 6 kymppinen vain ja ainoastaan olemalla Niinistö: ja se ei tänne kirjoittele! Joten samassa yli 45:n ikäryhmässä sinä pysyttelet vieläkin senkin höperö käppänä!

        Naiset näyttävät naisilta koko elämänsä, ihan niinkun te vanhat kurtut miehetkin näytätte miehiltä: nahka on venynyt, kivekset roikkuu, tissitkin alkaa olla ja roikkua sukupuolesta (ja painosta) riippumatta, vaikka ois hoikkakin, on uurretta ja naarmua jo, useilla niitä kuuluisia ryppyjäkin, eipä ole hauis enää timakka. Jos muuta luulet, niin itsellesi valehtelet. Se on fakta. Katso vaikka ennen saunaa peiliin. Katso saunan jälkeenkin.
        Vaikka kävisit plastiikkakirurgilla, se ei sitä nahkaa koko kehosta nosta, käsiä muuta, kaulan aluetta kohota eikä pepusta tee nuoren miehen peppua. Eikä auta jumpat eikä mitkään, vahenet ja sitäpaitsi, jos sä et suostu viagraa ottamaan, se ei tarkota ettei sulla potenssissa häiriöitä ois koskaan. Niitä on kaikilla miehillä joskus elämässään ja kasvavassa määrin 45 ikävuoden jälkeen, sori nyt vaan: tääkin on jo julkisuuteen paljastettu tieto. Joten itse et ehkä viagraa koskaan ota, mutta oletko varma, ettei kumppanisi joskus toivoisi sinun ottavan?

        Mutta. Mikään näistä ei miestä pahenna, se on mies, vaikka vanhenisikin. Mies vanhenee, nainen vanhenee, ja silti voi olla suhteita, eri ikäsiiin, eri näköisiin, ja eri perusteisiin pohjautuen. Onneksi kaikki eivät hae suhteesta vaan biologiaa eikä pelkkä pinta riitä. Monilla suhteesta on toiveena kyllä se seksi ja erotiikkakin, mutta etenkin ystävyys, rakkaus, hyväksyntä, yhteiselo, ja niin miehillä kuin naisillakin. Samalla tavalla, kun kaikkia naisia ei se toisen ikä haittaa, vaikka se olisi paljonkin vanhempi, koska juuri hänen kanssaan haluaa olla, on kivaa, voi sopia asioita, juttu luistaa ja elämä sujuu, ei kaikki miehetkään perusta elämäänsä pippelin varaan, pinnallisesti ja aivottomasti hae pelkkää biologiaa. Mieskin voi rakastaa, olla älykäs, tuntea syvällisesti. Vaikka sinä et voisikaan, edes tuossa iässä vielä. Sääli, olet jäänyt paljosta paitsi.
        Ennen ei ollut niinkään hyväksyttyä ottaa vanhempaa naista, vaikka olisi halunnutkin. Mutta aina heitäkin on ollut. Tosiaan elettiin liikaa sen biologian ja "näin kuuluu olla" varassa. Mutta ajat ovat onneksi muuttuneet: jokainen saa vaita puolisonsa, ihmisten ikävuodet ovat lisääntyneet ja sitä myöten myös nuoruus, lasten tekokaan ei ole enää pakollista, ja miehetkin ovat alkaneet laajentaa siis haluamisiaan, uskaltavat rakastaa jo itseään vanhempaakin eivätkä pidä naista enää näyttelyesineenä ja oman itsetunnon mittarina (Ugh, minä Tarzan, sinä nuori, nätti, hoikka ja mielellään avuton ja aivoton Jane, vain silloin minä mies, ugh): miehille on rakentunut siis oma, vahvempi itsetunto (kuin teille vanhoille paatsoille).

        Hermannit, harmannit ja muut käppänät voivat siis enää haikailla vanhojen aikojen perään: pojasta on polvi parantunut, miehistä tullut syvällisempiä, ajattelevampia, rohkeampia ja kaikin puolin suvaitsevaisempia ja avoimempia. Siksipä myös naisilta täytys löytyä nykyään jotain muuta kun tissit ja nuoren naisen perse, jos aikoo hyvän miehen saada. Jäämme jännityksellä siis odottamaan, vastaako luonto huutoon ja miten käy Hermannien ennekuin aika jättää?
        Kääntyykö ikäerojakaumat toisinpäin, ottaen huomioon, että kun miehet näyttävät kehittyvät nykyään syvällisemmiksi jo 2kymppisinä, naiset lukevat siinä iässä vielä cosmoa raamattuna? Onko entisajan "tytöt kehittyvät nopeammin" kohta päin vastoin, pojat siirtyvätkin johtoon? Mielenkiintoista on!


      • Onnea odotellen
        Ajankuva kirjoitti:

        Höpön löpön mitä paskaa, egoistista höpötystä vanhalta mieheltä, joka toivoisi että saisi edes jonkun. Tai no, sun nuorempihan onkin nykyään jo 55-vuotias, että sinänsä, helppohan se on nuoremmilla itsetuntoaan ja luulojaan nostaa. Älä valehtele itsellesi ja muille. 5kymppinen mies saa vielä hyväkuntoisena nuoremman naiset, noin 3kymppisenkin, mutta 6 kymppinen vain ja ainoastaan olemalla Niinistö: ja se ei tänne kirjoittele! Joten samassa yli 45:n ikäryhmässä sinä pysyttelet vieläkin senkin höperö käppänä!

        Naiset näyttävät naisilta koko elämänsä, ihan niinkun te vanhat kurtut miehetkin näytätte miehiltä: nahka on venynyt, kivekset roikkuu, tissitkin alkaa olla ja roikkua sukupuolesta (ja painosta) riippumatta, vaikka ois hoikkakin, on uurretta ja naarmua jo, useilla niitä kuuluisia ryppyjäkin, eipä ole hauis enää timakka. Jos muuta luulet, niin itsellesi valehtelet. Se on fakta. Katso vaikka ennen saunaa peiliin. Katso saunan jälkeenkin.
        Vaikka kävisit plastiikkakirurgilla, se ei sitä nahkaa koko kehosta nosta, käsiä muuta, kaulan aluetta kohota eikä pepusta tee nuoren miehen peppua. Eikä auta jumpat eikä mitkään, vahenet ja sitäpaitsi, jos sä et suostu viagraa ottamaan, se ei tarkota ettei sulla potenssissa häiriöitä ois koskaan. Niitä on kaikilla miehillä joskus elämässään ja kasvavassa määrin 45 ikävuoden jälkeen, sori nyt vaan: tääkin on jo julkisuuteen paljastettu tieto. Joten itse et ehkä viagraa koskaan ota, mutta oletko varma, ettei kumppanisi joskus toivoisi sinun ottavan?

        Mutta. Mikään näistä ei miestä pahenna, se on mies, vaikka vanhenisikin. Mies vanhenee, nainen vanhenee, ja silti voi olla suhteita, eri ikäsiiin, eri näköisiin, ja eri perusteisiin pohjautuen. Onneksi kaikki eivät hae suhteesta vaan biologiaa eikä pelkkä pinta riitä. Monilla suhteesta on toiveena kyllä se seksi ja erotiikkakin, mutta etenkin ystävyys, rakkaus, hyväksyntä, yhteiselo, ja niin miehillä kuin naisillakin. Samalla tavalla, kun kaikkia naisia ei se toisen ikä haittaa, vaikka se olisi paljonkin vanhempi, koska juuri hänen kanssaan haluaa olla, on kivaa, voi sopia asioita, juttu luistaa ja elämä sujuu, ei kaikki miehetkään perusta elämäänsä pippelin varaan, pinnallisesti ja aivottomasti hae pelkkää biologiaa. Mieskin voi rakastaa, olla älykäs, tuntea syvällisesti. Vaikka sinä et voisikaan, edes tuossa iässä vielä. Sääli, olet jäänyt paljosta paitsi.
        Ennen ei ollut niinkään hyväksyttyä ottaa vanhempaa naista, vaikka olisi halunnutkin. Mutta aina heitäkin on ollut. Tosiaan elettiin liikaa sen biologian ja "näin kuuluu olla" varassa. Mutta ajat ovat onneksi muuttuneet: jokainen saa vaita puolisonsa, ihmisten ikävuodet ovat lisääntyneet ja sitä myöten myös nuoruus, lasten tekokaan ei ole enää pakollista, ja miehetkin ovat alkaneet laajentaa siis haluamisiaan, uskaltavat rakastaa jo itseään vanhempaakin eivätkä pidä naista enää näyttelyesineenä ja oman itsetunnon mittarina (Ugh, minä Tarzan, sinä nuori, nätti, hoikka ja mielellään avuton ja aivoton Jane, vain silloin minä mies, ugh): miehille on rakentunut siis oma, vahvempi itsetunto (kuin teille vanhoille paatsoille).

        Hermannit, harmannit ja muut käppänät voivat siis enää haikailla vanhojen aikojen perään: pojasta on polvi parantunut, miehistä tullut syvällisempiä, ajattelevampia, rohkeampia ja kaikin puolin suvaitsevaisempia ja avoimempia. Siksipä myös naisilta täytys löytyä nykyään jotain muuta kun tissit ja nuoren naisen perse, jos aikoo hyvän miehen saada. Jäämme jännityksellä siis odottamaan, vastaako luonto huutoon ja miten käy Hermannien ennekuin aika jättää?
        Kääntyykö ikäerojakaumat toisinpäin, ottaen huomioon, että kun miehet näyttävät kehittyvät nykyään syvällisemmiksi jo 2kymppisinä, naiset lukevat siinä iässä vielä cosmoa raamattuna? Onko entisajan "tytöt kehittyvät nopeammin" kohta päin vastoin, pojat siirtyvätkin johtoon? Mielenkiintoista on!

        Vanhempana usein syntymävuosi ja todellinen ikä eivät korreloikkaan keskenään. 30-50 vuotiaana niin miehet kuin naisetkin ovat jokseenkin täysi-ikäisiä, sukuvietin omaavia ja hormoonit toimivat. Eroja alkaa syntyä kuitenkin todelisuudessa jo yli nelikymppisten kohdalla todellisen iän ja fyysisen ja psyykkisen iän välillä. Naisilla vaihdevuodet voivat alkaa jo alle 40 iässä ja viimeisillä vasta lähes 20 vuotta myöhemmin. Eli nelikymppinen nainen saattaa olla tiettyjen fyysisten omisnaisuuksien suhteen olla vanhempi kuin 55 vuotias. Erot jo hormoonitoiminnoissa ovat suuret, samoin ulkonäön suhteen. Ongelmana parisuhteessa on kuitenkin jos nainen on vanhempi ne myöhemmät vuodet. Kun mies on kuusikymppinen, nainen on jo yli 70. Vaikka nainen olisi kuinka kaunis ja nuorekas ikäero on tuntuva, jos mies vastaa suunnilleen keskivertoa ikänsä puolesta. Toisaalta 14:n vuoden ikäero puolitettuna ei ole suuri jos nainen on noin 7 vuotta ikäistään nuorempi ja mies vastaavasti noin 7 vuotta ikäistään vanhempi. Puolisothan ovat suunnilleen saman ikäiset. Itse en voinut kuvitellakkaan itseäni nuorempaa tai samanikäistä puolisoa nuorena, olin itse varhaiskypsä enkä halunnut "lastenvahdiksi". Avioiduin 6 vuotta vanhemman kanssa ja seurustelin eronneenakin vielä 4-8 vuotta itseäni vanhempien miesten kanssa tai etsin itselleni puolisoa ko. ikäryhmästä. Nyt keski-iän reippaasti ylittäneenä eronneena naisena en osaa kuvitella enää rinnalleni edes samanikäistä, tuntuvat niin kovin vanhoilta ja itseäni vanhemmilta, lapsellisuuskin on kadonnut jo nuoremmistakin. Kuitenkin ikäero siten että mies on nuorempi tai huomattaavsti nuorempi on huolestuttava.


      • Yöäk !

        Oletko vanha kosla ikinä kuullut, että 'nainen on kuin viini, parenee vanhetessaan' ? Minkä ulkonäössä menettää, sen saa sisällön rikkautena moninkertaisesti takaisin. Siksi vanhat, perverssit ukot eivät jaksa kiinnostaa.


      • Ei menny ihan
        Ajankuva kirjoitti:

        Höpön löpön mitä paskaa, egoistista höpötystä vanhalta mieheltä, joka toivoisi että saisi edes jonkun. Tai no, sun nuorempihan onkin nykyään jo 55-vuotias, että sinänsä, helppohan se on nuoremmilla itsetuntoaan ja luulojaan nostaa. Älä valehtele itsellesi ja muille. 5kymppinen mies saa vielä hyväkuntoisena nuoremman naiset, noin 3kymppisenkin, mutta 6 kymppinen vain ja ainoastaan olemalla Niinistö: ja se ei tänne kirjoittele! Joten samassa yli 45:n ikäryhmässä sinä pysyttelet vieläkin senkin höperö käppänä!

        Naiset näyttävät naisilta koko elämänsä, ihan niinkun te vanhat kurtut miehetkin näytätte miehiltä: nahka on venynyt, kivekset roikkuu, tissitkin alkaa olla ja roikkua sukupuolesta (ja painosta) riippumatta, vaikka ois hoikkakin, on uurretta ja naarmua jo, useilla niitä kuuluisia ryppyjäkin, eipä ole hauis enää timakka. Jos muuta luulet, niin itsellesi valehtelet. Se on fakta. Katso vaikka ennen saunaa peiliin. Katso saunan jälkeenkin.
        Vaikka kävisit plastiikkakirurgilla, se ei sitä nahkaa koko kehosta nosta, käsiä muuta, kaulan aluetta kohota eikä pepusta tee nuoren miehen peppua. Eikä auta jumpat eikä mitkään, vahenet ja sitäpaitsi, jos sä et suostu viagraa ottamaan, se ei tarkota ettei sulla potenssissa häiriöitä ois koskaan. Niitä on kaikilla miehillä joskus elämässään ja kasvavassa määrin 45 ikävuoden jälkeen, sori nyt vaan: tääkin on jo julkisuuteen paljastettu tieto. Joten itse et ehkä viagraa koskaan ota, mutta oletko varma, ettei kumppanisi joskus toivoisi sinun ottavan?

        Mutta. Mikään näistä ei miestä pahenna, se on mies, vaikka vanhenisikin. Mies vanhenee, nainen vanhenee, ja silti voi olla suhteita, eri ikäsiiin, eri näköisiin, ja eri perusteisiin pohjautuen. Onneksi kaikki eivät hae suhteesta vaan biologiaa eikä pelkkä pinta riitä. Monilla suhteesta on toiveena kyllä se seksi ja erotiikkakin, mutta etenkin ystävyys, rakkaus, hyväksyntä, yhteiselo, ja niin miehillä kuin naisillakin. Samalla tavalla, kun kaikkia naisia ei se toisen ikä haittaa, vaikka se olisi paljonkin vanhempi, koska juuri hänen kanssaan haluaa olla, on kivaa, voi sopia asioita, juttu luistaa ja elämä sujuu, ei kaikki miehetkään perusta elämäänsä pippelin varaan, pinnallisesti ja aivottomasti hae pelkkää biologiaa. Mieskin voi rakastaa, olla älykäs, tuntea syvällisesti. Vaikka sinä et voisikaan, edes tuossa iässä vielä. Sääli, olet jäänyt paljosta paitsi.
        Ennen ei ollut niinkään hyväksyttyä ottaa vanhempaa naista, vaikka olisi halunnutkin. Mutta aina heitäkin on ollut. Tosiaan elettiin liikaa sen biologian ja "näin kuuluu olla" varassa. Mutta ajat ovat onneksi muuttuneet: jokainen saa vaita puolisonsa, ihmisten ikävuodet ovat lisääntyneet ja sitä myöten myös nuoruus, lasten tekokaan ei ole enää pakollista, ja miehetkin ovat alkaneet laajentaa siis haluamisiaan, uskaltavat rakastaa jo itseään vanhempaakin eivätkä pidä naista enää näyttelyesineenä ja oman itsetunnon mittarina (Ugh, minä Tarzan, sinä nuori, nätti, hoikka ja mielellään avuton ja aivoton Jane, vain silloin minä mies, ugh): miehille on rakentunut siis oma, vahvempi itsetunto (kuin teille vanhoille paatsoille).

        Hermannit, harmannit ja muut käppänät voivat siis enää haikailla vanhojen aikojen perään: pojasta on polvi parantunut, miehistä tullut syvällisempiä, ajattelevampia, rohkeampia ja kaikin puolin suvaitsevaisempia ja avoimempia. Siksipä myös naisilta täytys löytyä nykyään jotain muuta kun tissit ja nuoren naisen perse, jos aikoo hyvän miehen saada. Jäämme jännityksellä siis odottamaan, vastaako luonto huutoon ja miten käy Hermannien ennekuin aika jättää?
        Kääntyykö ikäerojakaumat toisinpäin, ottaen huomioon, että kun miehet näyttävät kehittyvät nykyään syvällisemmiksi jo 2kymppisinä, naiset lukevat siinä iässä vielä cosmoa raamattuna? Onko entisajan "tytöt kehittyvät nopeammin" kohta päin vastoin, pojat siirtyvätkin johtoon? Mielenkiintoista on!

        Kiva vuodatus, mutta tunnen monta vanhempaa herraa joilla on nuorempi nainen.


      • lähtivät jo..
        Ei menny ihan kirjoitti:

        Kiva vuodatus, mutta tunnen monta vanhempaa herraa joilla on nuorempi nainen.

        Vieläköhän noilla ne lienee??


    • 14

      ite oon seurustellu tässä reilun 2 vuotta itseä 14 vuotta vanhemman naisen kans minua ei ole ikäero vaivannut missään vaiheessa vai tätä minun naista on ruvennu tämä meidän ikäero härihteen että mitä täs osais tehä tämä asian kans kumpiki tykätään ja nautitaan toistemme seurasta et meneeköhän tuo jossai vaiheessa tältä naisen puolelta ohi tuo ikä hommeli

      • Taikinaa vaivataan

        Pidä vaan kovasti hyvänä ja näytä, että huolensa ovat turhia. Ole(t) kiva.


      • Oskari 43
        Taikinaa vaivataan kirjoitti:

        Pidä vaan kovasti hyvänä ja näytä, että huolensa ovat turhia. Ole(t) kiva.

        Jos olet valmis katselemaan kun 28 v muijasi pomppii ja etsii ikäistään muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, itse olen 43 v mies ja surkeata on touhu. On kuin Minttu ja Oskari.
        Hän oli vähä tintti kun tapasimme ,olisi jo silloin pitänyt aavistaa miksi 28 v alkaa seurustelemaan minun ikäisen miehen kanssa . Tulihan sekin paska koettua !!


      • Joni 46
        Oskari 43 kirjoitti:

        Jos olet valmis katselemaan kun 28 v muijasi pomppii ja etsii ikäistään muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, itse olen 43 v mies ja surkeata on touhu. On kuin Minttu ja Oskari.
        Hän oli vähä tintti kun tapasimme ,olisi jo silloin pitänyt aavistaa miksi 28 v alkaa seurustelemaan minun ikäisen miehen kanssa . Tulihan sekin paska koettua !!

        älä välitä, meitä on paljon ja rahan ja elättämisen toivossa ne meitä kusettaa!
        Saman teki mun ns tyttöystävä joka oli nuorempi 16 v mua.
        Olisihan se järki pitänyt olla itselläni mutta tavatessamme olin helppo saalis ja näyttelijän lahjat tämä muija osasi, kuulin jälkeenpäin etten ollut ainoa elättäjä ja kusetettu.


      • häpeänpilkku
        Joni 46 kirjoitti:

        älä välitä, meitä on paljon ja rahan ja elättämisen toivossa ne meitä kusettaa!
        Saman teki mun ns tyttöystävä joka oli nuorempi 16 v mua.
        Olisihan se järki pitänyt olla itselläni mutta tavatessamme olin helppo saalis ja näyttelijän lahjat tämä muija osasi, kuulin jälkeenpäin etten ollut ainoa elättäjä ja kusetettu.

        sehän tässä päähän ottaa ja hävettää pirusti.
        Minäkin polleana kehuskelin kavereille että nyt nuorta lihaa kotona, sattui vain että tämä nuoriliha oli myös nuorempien miesten ilona , tulihan se kalliiksi mutta tuo häpeä on ja oli kaikista paskinta.
        Pihalle lemppasin matkalaukkuineen, eihän sillä muuta ollut tullessa.
        Ikäero oli 14 vuotta. Mä 46 ja akka 32.


      • Heli 24
        häpeänpilkku kirjoitti:

        sehän tässä päähän ottaa ja hävettää pirusti.
        Minäkin polleana kehuskelin kavereille että nyt nuorta lihaa kotona, sattui vain että tämä nuoriliha oli myös nuorempien miesten ilona , tulihan se kalliiksi mutta tuo häpeä on ja oli kaikista paskinta.
        Pihalle lemppasin matkalaukkuineen, eihän sillä muuta ollut tullessa.
        Ikäero oli 14 vuotta. Mä 46 ja akka 32.

        Mitä itse vanhenevat ukot olette niin tyhmiä , kusettaa teitä on helppo , oma on vikanne, syyttäkää itseänne.
        Mä ainakin käytän teitä hyväkseni mutta nuoremmat miehet hoitaa sitten muun puolen.


      • Tellu 26
        Heli 24 kirjoitti:

        Mitä itse vanhenevat ukot olette niin tyhmiä , kusettaa teitä on helppo , oma on vikanne, syyttäkää itseänne.
        Mä ainakin käytän teitä hyväkseni mutta nuoremmat miehet hoitaa sitten muun puolen.

        Luuletteko te n. 50 ukonrääpäleet että me parikymppiset neitoset teidän kanssa rakkaudesta ollaan. hehhhe
        Ette taida peiliä omistaa tai päässä liian suuret luulot itsestänne. heh heh..


      • Snaijaatko ?
        Oskari 43 kirjoitti:

        Jos olet valmis katselemaan kun 28 v muijasi pomppii ja etsii ikäistään muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, itse olen 43 v mies ja surkeata on touhu. On kuin Minttu ja Oskari.
        Hän oli vähä tintti kun tapasimme ,olisi jo silloin pitänyt aavistaa miksi 28 v alkaa seurustelemaan minun ikäisen miehen kanssa . Tulihan sekin paska koettua !!

        No just; kantsisko siirtää ne vaivaiset ajatukset tälle tuhatluvulle, jospa ne nuoremmat naiset pysyisivät sitten paremmin paikallaan. Naisista useimmat ovat tempun tehneet, siis tulleet ajatuksineen tälle vuosituhannelle, elävät mielenpuolellaan nykyaikaa, siksi nuoremmat miehet niin kovasti tykkäävät.


      • MUKA rakkautta ;)))
        Tellu 26 kirjoitti:

        Luuletteko te n. 50 ukonrääpäleet että me parikymppiset neitoset teidän kanssa rakkaudesta ollaan. hehhhe
        Ette taida peiliä omistaa tai päässä liian suuret luulot itsestänne. heh heh..

        Rehellistä palautetta pillunkipiöille egoihinsa tukehtuneille ukonkäppänöille! ;))


    • 45.............

      Olipa tänne tullut monta kommenttia.... Kiitos. Tuntuipa hyvältä huomata, etten todellakaan ole ainut jolla on nuorempi mies. Hienoa, että mysö kumppaniaan nuoremmat miehet kommentoivat asiaa omasta näkökulmastaan.

      En murhedi sitä, että suhde päättyisi ikäeroon. Suhdehan voi päättyä muutenkin eikä samanikäisyys ole tae suhteen jatkuvuudelle.

      Nyt taas kaikki ok, mutta kyllä minä välillä ajattelen, mitä muut ajattelee. Sitten kun mies on kuitenkin rinta rottingilla vieressäni, häpeilemättä ja rakastaen, niin.... Se tuntuu hyvältä ja alkaa itseäkin naurattaa muiden katseet. Tai katseet joita kuvittelen näkeväni.

      Iloa ja Rakkautta kaikkien elämään!

      • madet_oja

        .. kerran kun joku katsoo, niin voisit miettiä, että teitä katsotaankin ihaillen. Minä ainakin varmasti saatan vähän katsoa, ehkä vähän tuijottaakin, mutta ihaillen. Minusta on ihanaa katsoa tänä päivänä myös tämmöisiä pariskuntia, joissa tuo ikäero ei olekaan niin patriarkaalinen. Onnellista elämää!


      • 45............
        madet_oja kirjoitti:

        .. kerran kun joku katsoo, niin voisit miettiä, että teitä katsotaankin ihaillen. Minä ainakin varmasti saatan vähän katsoa, ehkä vähän tuijottaakin, mutta ihaillen. Minusta on ihanaa katsoa tänä päivänä myös tämmöisiä pariskuntia, joissa tuo ikäero ei olekaan niin patriarkaalinen. Onnellista elämää!

        Olipa kauniisti kirjoitettu:)


    • Joseph^^

      Ikäerolla ei todellakaan ole merkitystä oikeassa parisuhteessa. Mulla on ollu naisia niin nuorempia kuin vanhempia, mutta kyllä jokin muu on aina merkitsee kuin ikä. Se on aina "se jokin" mikä iskee. Ei ikä eikä kilot. Nauti!

      • 2+16 on 18

        Olen kypsässä iässä oleva nainen, ja minulla on huomattavasti nuorempi poikaystävä. Ikäero on niin iso, että meillä ei oikeasti ole mahdollisuutta onnistua, mutta tällä hetkellä olemme hyvin onnellisia yhdessä. Ulkopuoliset paineet käyvät varmasti jossakin vaiheessa liian suuriksi, meitä siis todellakin katsotaan eikä todellakaan ihaillen, vaikka joskus niinkin on tapahtunut. Jos olemme yhdessä esim. baarissa, niin heti, kun hän selkänsä kääntää, ikäiseni ja vanhemmat miehet tulevat juttusille, koska kukaan ei usko, että emme ole äiti ja poika, tai työkavereita. Seuraavaksi alkaa poikaystävän iän arvailu (hän näyttää muutaman vuoden ikäistään vanhemmalta ja minä samoin hieman nuoremmalta), mutta siitä huolimatta ikäero näkyy selvästi.

        Minusta on mielenkiintoisinta, että nimenomaan ikäiseni miehet ovat "vastaan" suhdettamme, kun taas naiset kannustavat nauttimaan elämästä. Hänen ystävänsä ovat ihmetelleet asiaa, mutta hyväksyvät minut niin kuin ystävien kuuluukin. Myös minun ystäväni ja lapseni hyväksyvät hänet. Sekä hänen että minun ystäväni ovat esittäneet saman kysymyksen, eli mitä sinä häneltä saat? Mitä me sitten saamme toisiltamme? Aitoa rakkautta, huolenpitoa, hyviä keskusteluja ja uusia näkökulmia, hyvää seksiä, hauskanpitoa yhdessä, tavallista arkea, kotitöitä tai muuta yhteistä tekemistä.. samoja asioita kuin muutkin toisiinsa rakastuneet tai ihastuneet ihmiset.

        Poikaystäväni on aivan ihana, häntä ei hävetä liikkua kanssani ja hän uskaltaa näyttää tunteensa: pitää kädestä kaupassa käydessämme ja uskaltaa suudella vaikka kassajonossa. Ikäero vaivaa enemmän minua, häntä se ei ainakaan näytä vaivaavan. Olen pohtinut paljon, voiko suhteestamme olla hänelle haittaa tulevaisuudessa.. ehkä nuoremmat naiset ajattelevat hänessä olevan jotain "vikaa", kun on seurustellut huomattavasti vanhemman naisen kanssa. Hänellä on ollut samanikäisiäkin naisia, olen ensimmäinen huomattavasti vanhempi nainen, kenen kanssa hän on seurustellut. Hän ei ole tarkoituksella etsinyt "äitiä" itselleen, enkä minäkään ole tarkoituksella etsinyt nuorempaa miestä, näin vain kävi. Jossain vaiheessa on kuitenkin erottava, koska hänen täytyy saada elää se tavallinen elämänkaari perheineen ja omakotitaloineen, mutta sen aika ei ole juuri nyt. Hyvin usein samanikäistenkin suhteet päättyvät eroon, joten olemme päättäneet nauttia suhteestamme niin kauan kuin tarkoitettu on, katsokoon muut ja puhukoon muut... Olemme kuitenkin vapaita ja aikuisia ihmisiä, joten suhteemme ei loukkaa ketään. Kehotan kaikkia muitakin yksinkertaisesti vain nauttimaan onnestaan niin kauan kuin se kestää, koska mikään eikä kukaan ole ikuinen...


      • Tirlittan 60v
        2+16 on 18 kirjoitti:

        Olen kypsässä iässä oleva nainen, ja minulla on huomattavasti nuorempi poikaystävä. Ikäero on niin iso, että meillä ei oikeasti ole mahdollisuutta onnistua, mutta tällä hetkellä olemme hyvin onnellisia yhdessä. Ulkopuoliset paineet käyvät varmasti jossakin vaiheessa liian suuriksi, meitä siis todellakin katsotaan eikä todellakaan ihaillen, vaikka joskus niinkin on tapahtunut. Jos olemme yhdessä esim. baarissa, niin heti, kun hän selkänsä kääntää, ikäiseni ja vanhemmat miehet tulevat juttusille, koska kukaan ei usko, että emme ole äiti ja poika, tai työkavereita. Seuraavaksi alkaa poikaystävän iän arvailu (hän näyttää muutaman vuoden ikäistään vanhemmalta ja minä samoin hieman nuoremmalta), mutta siitä huolimatta ikäero näkyy selvästi.

        Minusta on mielenkiintoisinta, että nimenomaan ikäiseni miehet ovat "vastaan" suhdettamme, kun taas naiset kannustavat nauttimaan elämästä. Hänen ystävänsä ovat ihmetelleet asiaa, mutta hyväksyvät minut niin kuin ystävien kuuluukin. Myös minun ystäväni ja lapseni hyväksyvät hänet. Sekä hänen että minun ystäväni ovat esittäneet saman kysymyksen, eli mitä sinä häneltä saat? Mitä me sitten saamme toisiltamme? Aitoa rakkautta, huolenpitoa, hyviä keskusteluja ja uusia näkökulmia, hyvää seksiä, hauskanpitoa yhdessä, tavallista arkea, kotitöitä tai muuta yhteistä tekemistä.. samoja asioita kuin muutkin toisiinsa rakastuneet tai ihastuneet ihmiset.

        Poikaystäväni on aivan ihana, häntä ei hävetä liikkua kanssani ja hän uskaltaa näyttää tunteensa: pitää kädestä kaupassa käydessämme ja uskaltaa suudella vaikka kassajonossa. Ikäero vaivaa enemmän minua, häntä se ei ainakaan näytä vaivaavan. Olen pohtinut paljon, voiko suhteestamme olla hänelle haittaa tulevaisuudessa.. ehkä nuoremmat naiset ajattelevat hänessä olevan jotain "vikaa", kun on seurustellut huomattavasti vanhemman naisen kanssa. Hänellä on ollut samanikäisiäkin naisia, olen ensimmäinen huomattavasti vanhempi nainen, kenen kanssa hän on seurustellut. Hän ei ole tarkoituksella etsinyt "äitiä" itselleen, enkä minäkään ole tarkoituksella etsinyt nuorempaa miestä, näin vain kävi. Jossain vaiheessa on kuitenkin erottava, koska hänen täytyy saada elää se tavallinen elämänkaari perheineen ja omakotitaloineen, mutta sen aika ei ole juuri nyt. Hyvin usein samanikäistenkin suhteet päättyvät eroon, joten olemme päättäneet nauttia suhteestamme niin kauan kuin tarkoitettu on, katsokoon muut ja puhukoon muut... Olemme kuitenkin vapaita ja aikuisia ihmisiä, joten suhteemme ei loukkaa ketään. Kehotan kaikkia muitakin yksinkertaisesti vain nauttimaan onnestaan niin kauan kuin se kestää, koska mikään eikä kukaan ole ikuinen...

        Itselleen vain muutaman vuoden kumppania etsiessä, ei ikäero haittaa. tai suhde on alkanut molempien ollessa melko nuoria. Ongelmia syntyy, kun yli kuusikymppisenä naisena rakastuu yli 10 vuotta nuorempaan mieheen ja päin vastoin. Edessäpäin naisella on vain vanhuus ja eläkeikä ja miehellä vielä seksuaalisesti vireitä vuosia ja myös työvuosia jäljellä. Jos molemmat, nainen ja mies etsivät loppuiän kumppania, tilanne on vaikeampi. Tiedän pariskunnan, joka ainakin näyttää ulospäin hyvin epäsuhtaiselta, vaikka ikäeroa ei olisikaan kovin paljoa, nainen vaikuttaa 65 vuotiaalta, mies 50 ikäiseltä. Avioituivat silti pitkän avoliiton jälkeen. Mieleen tulee kuitenkin, entä sitten kun nainen on 75vuotias ainakin viestittää olemukseltaan siten ulospäin ja mies vasta 60. Tietysti jos mies etsii vain kotia ja nainen lasta itselleen suhde toimii vielä vanhanakin.Nainen on vielä ulkonäöltään miestään paljon vaatimattomampi, vaikka ikäeroa ei ottaisi huomioon. Mitä kumpikin etsii liitolta?
        Kuinka kauan ja mitä roolia seksuaalisuus näyttelee ko. suhteessa? Minkä ikäisenä mies vielä kaipaa seksiä ja entä nainen? Herättääkö nainen mitään seksuaalisia tunteita miehessä 70 iässä vaikka olisi kymmenen vuotta nuoremmankin näköinen? Vastatkaa!


      • Seksiä vanhanakin
        Tirlittan 60v kirjoitti:

        Itselleen vain muutaman vuoden kumppania etsiessä, ei ikäero haittaa. tai suhde on alkanut molempien ollessa melko nuoria. Ongelmia syntyy, kun yli kuusikymppisenä naisena rakastuu yli 10 vuotta nuorempaan mieheen ja päin vastoin. Edessäpäin naisella on vain vanhuus ja eläkeikä ja miehellä vielä seksuaalisesti vireitä vuosia ja myös työvuosia jäljellä. Jos molemmat, nainen ja mies etsivät loppuiän kumppania, tilanne on vaikeampi. Tiedän pariskunnan, joka ainakin näyttää ulospäin hyvin epäsuhtaiselta, vaikka ikäeroa ei olisikaan kovin paljoa, nainen vaikuttaa 65 vuotiaalta, mies 50 ikäiseltä. Avioituivat silti pitkän avoliiton jälkeen. Mieleen tulee kuitenkin, entä sitten kun nainen on 75vuotias ainakin viestittää olemukseltaan siten ulospäin ja mies vasta 60. Tietysti jos mies etsii vain kotia ja nainen lasta itselleen suhde toimii vielä vanhanakin.Nainen on vielä ulkonäöltään miestään paljon vaatimattomampi, vaikka ikäeroa ei ottaisi huomioon. Mitä kumpikin etsii liitolta?
        Kuinka kauan ja mitä roolia seksuaalisuus näyttelee ko. suhteessa? Minkä ikäisenä mies vielä kaipaa seksiä ja entä nainen? Herättääkö nainen mitään seksuaalisia tunteita miehessä 70 iässä vaikka olisi kymmenen vuotta nuoremmankin näköinen? Vastatkaa!

        Olen nainen, joten en voi antaa miehen näkökulmaa seksuaalisuuteen, mutta tiedän ainakin yhden 70-vuotiaan leskirouvan, jolla on 20 vuotta nuorempi varattu rakastaja. En ole nähnyt rakastajaa, mutta rouva ei todellakaan ole mikään kaunotar yleisen kauneuskäsitteen mukaan (tai mistä minä tiedän, kauneushan on katsojan silmässä). Kyseessä on siis pelkkä seksisuhde, joten kai tämä rakastaja sitten jotain näkee vanhassa rouvassa, vaikka kotona on samanikäinen vaimo. Rouva myös sanoi, että ei millään huolisi itsensä ikäistä, koska niistä ei ole sängyssä mihinkään. Tiedän myös noin kymmenen vuotta yhdessä olleen pariskunnan, jossa mies on 30 ja vaimo 60 eikä mies kuulemma millään vaihtaisi nuorempaan. Vanhempien ihmisten seksuaalisuudesta ei kai ole kovin paljon tutkittua tietoa, vaikka varsin mielenkiintoinen aihe sekin on. Seksuaalisuushan on yksilöllistä kaiken ikäisillä, täytyy vain löytää kumppani, jonka kanssa halut käyvät yksiin. Onhan niitä pihtaavia nuoriakin, sekä miehiä että naisia ainakin näiden nettijuttujen perusteella ja omistakin kokemuksista sen tietää. Itse olen oppinut nauttimaan seksistä vasta täytettyäni 40 vuotta ja aina vaan paranee. Nyt osaa jo vaatia eikä tyydy mihin tahansa niin kuin silloin nuorempana. Jostain olen myös lukenut, että aktiivinen seksin harrastaminen vähentää myös naisten vaihdevuosioireita, en tiedä onko tutkittua tietoa vai huuhaata, mutta kannattaa kokeilla.


      • Elän NYT!
        Tirlittan 60v kirjoitti:

        Itselleen vain muutaman vuoden kumppania etsiessä, ei ikäero haittaa. tai suhde on alkanut molempien ollessa melko nuoria. Ongelmia syntyy, kun yli kuusikymppisenä naisena rakastuu yli 10 vuotta nuorempaan mieheen ja päin vastoin. Edessäpäin naisella on vain vanhuus ja eläkeikä ja miehellä vielä seksuaalisesti vireitä vuosia ja myös työvuosia jäljellä. Jos molemmat, nainen ja mies etsivät loppuiän kumppania, tilanne on vaikeampi. Tiedän pariskunnan, joka ainakin näyttää ulospäin hyvin epäsuhtaiselta, vaikka ikäeroa ei olisikaan kovin paljoa, nainen vaikuttaa 65 vuotiaalta, mies 50 ikäiseltä. Avioituivat silti pitkän avoliiton jälkeen. Mieleen tulee kuitenkin, entä sitten kun nainen on 75vuotias ainakin viestittää olemukseltaan siten ulospäin ja mies vasta 60. Tietysti jos mies etsii vain kotia ja nainen lasta itselleen suhde toimii vielä vanhanakin.Nainen on vielä ulkonäöltään miestään paljon vaatimattomampi, vaikka ikäeroa ei ottaisi huomioon. Mitä kumpikin etsii liitolta?
        Kuinka kauan ja mitä roolia seksuaalisuus näyttelee ko. suhteessa? Minkä ikäisenä mies vielä kaipaa seksiä ja entä nainen? Herättääkö nainen mitään seksuaalisia tunteita miehessä 70 iässä vaikka olisi kymmenen vuotta nuoremmankin näköinen? Vastatkaa!

        Huomenna voi rakkaasi jäädä auton alle ja entäs sitten?? Syöpäkin voi yllättää ja viedä mennessään??
        Eiköhän se elämä kannata elää tässä ja nyt, eikä jappasta sitä asiaa, kumpi lähtee ensimmäiseksi sinne vanhainkotiin? :)))))


      • Vapauta itsesi
        Tirlittan 60v kirjoitti:

        Itselleen vain muutaman vuoden kumppania etsiessä, ei ikäero haittaa. tai suhde on alkanut molempien ollessa melko nuoria. Ongelmia syntyy, kun yli kuusikymppisenä naisena rakastuu yli 10 vuotta nuorempaan mieheen ja päin vastoin. Edessäpäin naisella on vain vanhuus ja eläkeikä ja miehellä vielä seksuaalisesti vireitä vuosia ja myös työvuosia jäljellä. Jos molemmat, nainen ja mies etsivät loppuiän kumppania, tilanne on vaikeampi. Tiedän pariskunnan, joka ainakin näyttää ulospäin hyvin epäsuhtaiselta, vaikka ikäeroa ei olisikaan kovin paljoa, nainen vaikuttaa 65 vuotiaalta, mies 50 ikäiseltä. Avioituivat silti pitkän avoliiton jälkeen. Mieleen tulee kuitenkin, entä sitten kun nainen on 75vuotias ainakin viestittää olemukseltaan siten ulospäin ja mies vasta 60. Tietysti jos mies etsii vain kotia ja nainen lasta itselleen suhde toimii vielä vanhanakin.Nainen on vielä ulkonäöltään miestään paljon vaatimattomampi, vaikka ikäeroa ei ottaisi huomioon. Mitä kumpikin etsii liitolta?
        Kuinka kauan ja mitä roolia seksuaalisuus näyttelee ko. suhteessa? Minkä ikäisenä mies vielä kaipaa seksiä ja entä nainen? Herättääkö nainen mitään seksuaalisia tunteita miehessä 70 iässä vaikka olisi kymmenen vuotta nuoremmankin näköinen? Vastatkaa!

        Ota läpyt pois ohimoilta, aukaise silmät ja korvat, kuuntele ja katsele avoimin mielin, jämähtämättä omaan ahtaaseen kuoreen, kangistumatta omaan kaavamaiseen rajoittuneisuuteen ... Sillä viisiin se, ja kaikki muukin, matkalla selviää.


    • ...

      Olen seurannut tätä keskustelua mielenkiinnolla. Aika kirjavaa on kommentointi.

      Ketjun aloittajalle haluaisin sanoa, että me "nuoremmat" miehet olemme rakastuneet teihin ihan teidän vuoksi.

      Henkilökohtaisesti en piittaa paskaakaan muiden katseista ja mielipiteistä. Rakastan naisystävääni ja uskon, että myös Sinun miehesi rakastaa sinua.

      Ikäeroa meillä on yli 8 vuotta (41-50)

      • mietinpä vain

        Kyllä ihmiset parisuhdetta muodostaessa miettivät monia asioita sen rakkauden lisäksi. Vaikka kuinka rakastaa, täytyy punnita myös muita seikkoja vaikkapa alkoholismia, väkivaltaisuutta, seksuaalista yhteensopivuutta, taloudellisia seikkoja, arvomaailmaa, lapsia miksei siis myös ikäeroa. Tulevaisuuttakin täytyy miettiä, eihän kukaan voi elää missään asiassa vain hetkessä, ottaahan ihminen vakuutuksia, säästää eläkettä, ottaa velkaa, näissäkin asioissa katsotaan vähän pidemmälle. Se mitä nyt teet, vaikuttaa elämänlaatuusi vielä vanhoina päivinäkin, jos ne sinulle suodaan. Aito rakkaus ei myöskään ole itsekästä, lastaankin rakastava vanhempi miettii asioita myös lapsen kannalta. Sekoitetaanko täällä nyt himo, rakkaus ja rakastuminen?


      • jodlaaaaa
        mietinpä vain kirjoitti:

        Kyllä ihmiset parisuhdetta muodostaessa miettivät monia asioita sen rakkauden lisäksi. Vaikka kuinka rakastaa, täytyy punnita myös muita seikkoja vaikkapa alkoholismia, väkivaltaisuutta, seksuaalista yhteensopivuutta, taloudellisia seikkoja, arvomaailmaa, lapsia miksei siis myös ikäeroa. Tulevaisuuttakin täytyy miettiä, eihän kukaan voi elää missään asiassa vain hetkessä, ottaahan ihminen vakuutuksia, säästää eläkettä, ottaa velkaa, näissäkin asioissa katsotaan vähän pidemmälle. Se mitä nyt teet, vaikuttaa elämänlaatuusi vielä vanhoina päivinäkin, jos ne sinulle suodaan. Aito rakkaus ei myöskään ole itsekästä, lastaankin rakastava vanhempi miettii asioita myös lapsen kannalta. Sekoitetaanko täällä nyt himo, rakkaus ja rakastuminen?

        Oletteko koskaan ajatellu oikeasti. esim: mies 60 ja nainen 30.
        Taitaa helvetti olla irti kun mustasukkaisuus iskee vanhalle ukolle tai ikä toisinpäin.
        Käyttääkö se 30 v sitä 60:stä kaupassa,sairaalassa, tyttö/poika bileissä.....Taatusti ei käytä!


      • Helwatan helwatta
        jodlaaaaa kirjoitti:

        Oletteko koskaan ajatellu oikeasti. esim: mies 60 ja nainen 30.
        Taitaa helvetti olla irti kun mustasukkaisuus iskee vanhalle ukolle tai ikä toisinpäin.
        Käyttääkö se 30 v sitä 60:stä kaupassa,sairaalassa, tyttö/poika bileissä.....Taatusti ei käytä!

        Tooota, miksi kummankaan pitäisi käyttää toista missään ? Kummatkin kykenevät käymään ihan itse. Ihmiset ovat pariutuessaankin erillisiä, yksilöllisiä, itsekseen liikkuvia ja ajattevia suhteen osia, joilla on lupa, jopa ihan velvollisuus itseään kohtaan olla, mennä, tehdä ja toteuttaa omaa minäänsä riippumatta toisen olemassaolosta ja iästä oli se miten päin vain.


      • julkkisbongari
        jodlaaaaa kirjoitti:

        Oletteko koskaan ajatellu oikeasti. esim: mies 60 ja nainen 30.
        Taitaa helvetti olla irti kun mustasukkaisuus iskee vanhalle ukolle tai ikä toisinpäin.
        Käyttääkö se 30 v sitä 60:stä kaupassa,sairaalassa, tyttö/poika bileissä.....Taatusti ei käytä!

        Liimatainenkin Katri-Helenaa ulkona....


      • lady Kouvolasta
        julkkisbongari kirjoitti:

        Liimatainenkin Katri-Helenaa ulkona....

        Mun mies ystäväni on lähes 30 v vanhempi .
        Itse olen alle 25 v, asia nyt on vain niin että en ole saanut töitä ja ruoka on loppu.
        Asumistanikaan en pysty itse maksamaan.
        Miksi en käyttäisi tilaisuutta hyväkseni jos joku n.50v äijänkääkkä on valmis uskomaan mun valheita rakkaudesta. Luonnossa hoidan ns elämisen .
        Syy ei ole minun !!!!!!!!!!


      • nainen44v
        Helwatan helwatta kirjoitti:

        Tooota, miksi kummankaan pitäisi käyttää toista missään ? Kummatkin kykenevät käymään ihan itse. Ihmiset ovat pariutuessaankin erillisiä, yksilöllisiä, itsekseen liikkuvia ja ajattevia suhteen osia, joilla on lupa, jopa ihan velvollisuus itseään kohtaan olla, mennä, tehdä ja toteuttaa omaa minäänsä riippumatta toisen olemassaolosta ja iästä oli se miten päin vain.

        Missä mielessä se parikyt vuotta nuorempi mies on parempi 40 v naiselle kuin oman ikäinen tai muutaman vuoden nuorempi? Älkääkä helvatussa sanoko, että nuorilta miehiltä saa parempaa seksiä ja jaksavat kauemmin. Eivät raukat edes ymmärrä ilman opettamista, mitä naiselle tehdään.
        Mitä vanhempi puu, sitä kovempi oksa. Seksi nelikymppisen miehen kanssa mahtavaa.
        Joo, 14 v nuorempi itseänikin vonkaa, mutta sanoin hänelle, että kahtelehan poika ihan oman ikäisiä tyttöjä.


      • Hah !
        lady Kouvolasta kirjoitti:

        Mun mies ystäväni on lähes 30 v vanhempi .
        Itse olen alle 25 v, asia nyt on vain niin että en ole saanut töitä ja ruoka on loppu.
        Asumistanikaan en pysty itse maksamaan.
        Miksi en käyttäisi tilaisuutta hyväkseni jos joku n.50v äijänkääkkä on valmis uskomaan mun valheita rakkaudesta. Luonnossa hoidan ns elämisen .
        Syy ei ole minun !!!!!!!!!!

        Kyllä, syy on no. vain sinun. Nimesi on loinen, ei "lady".


      • Nuori parempi!
        nainen44v kirjoitti:

        Missä mielessä se parikyt vuotta nuorempi mies on parempi 40 v naiselle kuin oman ikäinen tai muutaman vuoden nuorempi? Älkääkä helvatussa sanoko, että nuorilta miehiltä saa parempaa seksiä ja jaksavat kauemmin. Eivät raukat edes ymmärrä ilman opettamista, mitä naiselle tehdään.
        Mitä vanhempi puu, sitä kovempi oksa. Seksi nelikymppisen miehen kanssa mahtavaa.
        Joo, 14 v nuorempi itseänikin vonkaa, mutta sanoin hänelle, että kahtelehan poika ihan oman ikäisiä tyttöjä.

        Mitäs tuut höpiseen, jos ei edes kokemusta nuorista miehistä!
        Kyllä se mies lähestyttyään 50v lopettaa ne esileikit kokonaan ja lykkää sen heiveröisesti seisovan mulkkunsa äkkiä sinne loveen ja nylkytys alkaa. Suuhygieenia on unohtunut tuon ikäisillä ukoilla jo kokonaan ja koura rouhii vaan vähä persettä. Suuseksiäkään ei enää lopussa saa, kun on kiire kuorsaamaan ja selkäkin kipee. hohhoijaa!
        Itse vaihdoin nuorempiin ihan sen takia, että ne pojat ne jaksaa pussailla ja harrastaa kähmintää kunnolla ennen aktia. Ja mulkku seisoo koko ajan!


      • ukot saa maksaakkin.
        Hah ! kirjoitti:

        Kyllä, syy on no. vain sinun. Nimesi on loinen, ei "lady".

        Mitäs ne sitten on nämä äijäkkeet, jotka raahaa niitä thaityttöjä tänne kotiorjuuteen?
        Perverssejä hyväksikäyttäjiäkö?
        Eiköhän ne nekin tytöt rahaa saatuaan ja seksin vanhan miehen kanssa äklöttäväksi todettuaan,lähde litomaan.


      • Yöäk !
        ukot saa maksaakkin. kirjoitti:

        Mitäs ne sitten on nämä äijäkkeet, jotka raahaa niitä thaityttöjä tänne kotiorjuuteen?
        Perverssejä hyväksikäyttäjiäkö?
        Eiköhän ne nekin tytöt rahaa saatuaan ja seksin vanhan miehen kanssa äklöttäväksi todettuaan,lähde litomaan.

        Thaitytöt tulevat erilaisesta kulttuurista, jossa miehellä on erilainen arvo ja status kuin nykyaikaisella Suomineidolla. Thaikku ei varmastikaan ole rakastavinaan, jos ei kerran rakasta, itsensähän voi antaa 'käytettäväksi' muutenkin. Luonteen kierous tai jonkin sortin vajaus kolahtaa ilmoituksesta: "... on valmis uskomaan mun valheita rakkaudesta ...". Hyi h-i millaista inhimillisyyttä ja ihmisyyttä "lady" onkaan pullollaan.


      • rumat itkee
        Yöäk ! kirjoitti:

        Thaitytöt tulevat erilaisesta kulttuurista, jossa miehellä on erilainen arvo ja status kuin nykyaikaisella Suomineidolla. Thaikku ei varmastikaan ole rakastavinaan, jos ei kerran rakasta, itsensähän voi antaa 'käytettäväksi' muutenkin. Luonteen kierous tai jonkin sortin vajaus kolahtaa ilmoituksesta: "... on valmis uskomaan mun valheita rakkaudesta ...". Hyi h-i millaista inhimillisyyttä ja ihmisyyttä "lady" onkaan pullollaan.

        oot vaan kade, kun et itse kelpaa tuollaisena minkäänikäiselle?


      • Söpöläinen
        rumat itkee kirjoitti:

        oot vaan kade, kun et itse kelpaa tuollaisena minkäänikäiselle?

        "Kateus vie kalatkin vedestä." Tiedätkö mitä se tarkoittaa ? Mulla on kaikki kotona.


    • 30+

      kun teillä ei tunnu olevan edes ongelmia asian suhteen.
      Itse rakastuin taannoin yhdeksän vuotta vanhempaan naiseen eli m26 ja n35
      Muutettiin yhteen ja mentiin naimisiin. Vaimoni suvusta kukaan ei koskaan hyväksynyt minua ja mitään muuta syytä emme keksineet kun ikäeron.
      Minusta kehiteltiin toinen toistaan hurjempia valheita, puhuttiin selän takana pahaa, välteltiin ja olin vain toi ukkos jne jne.
      Kaikki kärjistyi monilta osin tämän painostuksen takia liian suureksi mikä ilmeisesti heillä oli tarkoituskin ja mielenterveys alkoi järkkymään yhdellä jos toisella kiusan takia joten ainoa ulospääsy piinasta oli ero ja pois muuttaminen.
      Ei se ollut helppoa silloin mutta saivatpahan piinaamalla sen minkä halusivat. On jopa outoa kun pari uutta suhdettani mukaanlukien nykyisessäkin suhteessa kaikki kumppanin sukulaiset pitävät minusta ja haluavat tavata ja jutella ja pyytää mukaansa ulkomaille yms menoihin ja tapahtumiin mielellään.
      Ehkä ennakkoluulot ei toisille ole niin kovat silloin kun kumppanini ovat olleet lähes itseni ikäisiä 27-33.

      • Lady Kouvolasta

        onko minun vika jos vanhemmat miehet elättää n. 20 naista?????
        Meidän paikkakunnan ladyt osaa tämän homman loistavasti. Hah hah


      • Lady Kouvolasta
        Lady Kouvolasta kirjoitti:

        onko minun vika jos vanhemmat miehet elättää n. 20 naista?????
        Meidän paikkakunnan ladyt osaa tämän homman loistavasti. Hah hah

        itse olet loinen, kateellinen.
        Selvinpäin touhutaan , eikä me pelkästään Kouvolassa, Lahdessa ja ympäristössä on vanhenevia kääkköjä jotka ovat taivasissa saadessa nuorta naista ...hah hah..


      • Timo poo
        Lady Kouvolasta kirjoitti:

        itse olet loinen, kateellinen.
        Selvinpäin touhutaan , eikä me pelkästään Kouvolassa, Lahdessa ja ympäristössä on vanhenevia kääkköjä jotka ovat taivasissa saadessa nuorta naista ...hah hah..

        "Kouvolan Laydeihin"

        Ja täytyy sanoa että olen loppu elämän vaikka ilman naista jos ei muita maailmassa ole!

        Kusettajia ja elätettäviä kaikki !


      • ...
        Timo poo kirjoitti:

        "Kouvolan Laydeihin"

        Ja täytyy sanoa että olen loppu elämän vaikka ilman naista jos ei muita maailmassa ole!

        Kusettajia ja elätettäviä kaikki !

        Kait se ikäero voi toimia kumminpäin vaan...? Ei kait se tuomittavaa oo, kumpi on nuorempi, kumpi vanhempi. Ja keskenäähän noista elämänarvoista sovitaan, ei kaikki edes halua lapsia.

        Mun mielestä ap on rohkea, itte en pystyis, oon liian sovinnainen.

        Mutta siihen "sopivaan" ikäeroon ei tosin varmaan löydy sääntöä. Mulla oli ihan helevetin lapsellinen 5v vanhempi ukko, ei kasvanu lapsien tekemisen jälkeenkään. Nykyään sillä on 22 vuotta nuorempi (mies45) nainen ja luulenpa heidän vallan olevan samalla aaltopituudella... =)


      • ;D
        ... kirjoitti:

        Kait se ikäero voi toimia kumminpäin vaan...? Ei kait se tuomittavaa oo, kumpi on nuorempi, kumpi vanhempi. Ja keskenäähän noista elämänarvoista sovitaan, ei kaikki edes halua lapsia.

        Mun mielestä ap on rohkea, itte en pystyis, oon liian sovinnainen.

        Mutta siihen "sopivaan" ikäeroon ei tosin varmaan löydy sääntöä. Mulla oli ihan helevetin lapsellinen 5v vanhempi ukko, ei kasvanu lapsien tekemisen jälkeenkään. Nykyään sillä on 22 vuotta nuorempi (mies45) nainen ja luulenpa heidän vallan olevan samalla aaltopituudella... =)

        tekevät lapsia ja sitten siinä onkin lastentarha!


      • 45.................

        Niissä onkin pitelemistä. Aika vahva itsetunto ja keskinäinen suhde pitää olla, jotta ympäröivän maailman asenteet ei syö suhdetta. Toistaiseksi tämä on toiminut hyvin, mutta en jotenkin alussa osannut varustautua siihen, että tämä suhde jatkuisi pikku tapailua enemmän. No, tässä sitä nyt sitten kuitenkin ollaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe