Lorun loppu?

epi-crsis

Mistä tietää, milloin on aika luovuttaa? Olen ihan kriisissä tunteitteni ja koko elämäni kanssa, vaikka osaan antaa vaikutelman jostain ihan muusta... Minä f#@king dumm-ass menin kertomaan tunteistani hyvälle ystävälleni, johon olen ollut auttamattoman rakastunut jo pitkän aikaa. Luulin, että jotain molemminpuolista oli ilmassa, enkä enää kestänyt sitä kiusoittelua ja monitulkintaista viestintää, joka antoi ymmärtää paljon, muttei sitten kuitenkaan ollut ilmeisesti yhtään mitään.

Tulin selkein sanoin tyrmätyksi. Ei siinä mitään, eipä mulla tarkemmin ajateltuna ole enää mitään, miksi muhun kannattaisi jonkun tunteitaan uhrata. Mutta en vain ymmärrä, kun nämä tunteet eivät kuole millään. Olen kaikin tavoin yrittänyt turruttaa itseni ja suunnata energiani johonkin muuhun. Olen yrittänyt vihatakin, mutta en pysty siihen. Tässä ei ole kyse ihan kevyestä asiasta. En ole kokenut mitään näin pysäyttävää, vaikka olen ollut naimisissa (eronnut) ja lapsikin on.

Kaikilla tarinoilla on tietysti oma kulkunsa, mutta tekisi hyvää kuulla teidän muiden selviytymiskertomuksia tai ylipäätään kertomuksia siitä, mihin olette päätyneet suurten tunteittenne kanssa. Yritän kirjoittaa viimeistä lukua, mutta se tuntuu liian väkivaltaiselta päätökseltä... :'(

14

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+16

      Aika auttaa. Tunnemyrkyssä ei kannata tehdä mitään suuria päätöksiä - ei ainakaan mitään viimeisiä lukuja. Ihmisen on lupa surra, kun siltä tuntuu. Petetyksi, jätetyksi ja torjutuksi tuleminen ei tunnu koskaan hyvältä. Puhu asiasta ja sure aikasi. Joku kaunis päivä huomaat, että voit taas paremmin ja aurinko näyttäytyy.

    • kokemusta on

      Näin ei saisi sanoa, mutta joku itsestään epävarma voi vaikka säikähdyksissään tehdä täystyrmäyksen. Tosipaikan tullen ei uskallakaan myöntää, että kyllä, niin minäkin olen sinuun yhtä rakastunut. Tähän voi tosiaan aika auttaa, ystäväsi luultavasti lähestyy sinua sulateltuaan asiaa jonkin aikaa. Voihan olla, että todellisia tunteita ei olekaan, mutta uskon että tulette vielä puhumaan asioista.

      Voisin kuvitella, että jos olisin itse muutama kuukausi aiemmin saanut tunnustusta ystävältäni, johon olen ihastunut, olisin saattanut pelästyä ja torjua. Näin tavallaan olen tehnytkin. Ja nyt harmittaa.. ja mietin uutta tilaisuutta, jossa voisin korjata asian.

      Ole vaan ylpeä, kun kerroit tunteistasi, se oli ihan oikein ja rohkeaa. Moni jänistää ja rakkaustarinat jäävät syntymättä. Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, anna itsesi tuntea surua, kaipausta ja rakkautta, ehkä niihin vielä vastataan. Olet kertonut tunteistasi, ihastuksesi tietää ne nyt, ja voi tosiaan olla, että aikansa sulateltuaan niitä tuleekin puolitiehen vastaan. Jos teillä tosiaan on ollut jotain välillänne.

      • 16+11

        Uusi tilaisuus tulee, jos niin tahdot. Korjaa tilanne, jos se on korjattavissa.


    • 11+13
    • lololzzz

      Niin ei tuohon ole mitään mystistä parannusta muuta kuin aika. Tuollainen synkkyys ja epätoivo ja onneton olo saattaisi olla suhteellisen hedelmällinen jos omaa mitään luovaa puolta itsessään. Miksi ei purkaisi sitä sellaiseen toimintaan. Kaikessa kuitenkin on positiivisetkin puolet ja vaikka nyt tuntuu että muserrut kaiken alle niin kyllä noistakin jää jotain hyvääkin käteen.

      Tsemii

    • Peilistänäkeetaka
    • ***

      Ei siihen auta muu kuin aika. Aikansa suree ja sitten kaunis päivä huomaakin ihastuneensa jihonkin toiseen.

      Mulla on itseasiassa samanlaista. Tällä hetkellä suren jo kolmatta vuotta kin tulin jätetyksi vaikka ensin sain ihan päinvastaista palautetta. Aikaisemmin kun olin todella rakastunut ja sain myös ristiriitaista kaikua ja lopulta minut taas lempattiin, siihen meni myös muutama vuosi surressa..

      Kokemuksesta voin sanoa, että suree sen aikansa ja sitten se helpottaa pikkuhiljaa. Vaikka koko maaioma tuntuisi mustalta ja tekisi mieli kuolla niin ei kannata uhrata koko elämää sellaiselle joka ei sua rakastanut tai ei ollut valmis rakastamaan. Elämäsi on arvokkaampaa.

      Yritä kääntää tuo surusi voitoksi. Joskus kulman takana voikin olla tosi suurta. Jos on luova niin synkkyys voi olla suuri voimavara kuten esim.uudelle opiskelulle tai harrastukselle.

      Tsemppiä sulle myös. Tiedän miltä tuntuu itkeä yksin ja miettiä kuinka se toinen olisi ollut niin ihana ja tuntui juuri siltä oikealta. Yhtenä päivänä huomaatkin että ehkei se niin ollut.

      Itselläni joskus tehoaa se, että toisesta miettii huonoja asioita ja sitä ettei oltaisikaan sovittu yhteen ja että se toinen on ihan idiootti kun jätti.

      Jos tuntuu, että haluaisi vaan käpertyä peiton alle itkemään, niin tee niin. On parempi, että antaa luvan itselleen surra kuin patoaa kaiken sisälleen.

      Voimia sinulle:)

    • 8 + 12

      Sinähän voit nyt juosta sen miehen syliin tuskissasi, niinhän te bisset aina teette jos ette saa vastakaikua naiselta. Keskity vain siihen lapseesi ja unohda "villit kuviot".

      • RouvaXXX

        Olethan muistanut ottaa lääkkeesi? Myös bissellä käynti saattaa auttaa pahimpiin oireisiin. ;-)


    • epi-crisis

      Kiitos kaikille vastauksista. Aikaa kai minäkin olisin tarjonnut vastaukseksi jollekin vastaavassa tilanteessa tuskailevalle. Tuntuu vain niin kohtuuttomalta, että ihmisiltä menee elämästä paljon hukkaan surusta toipumisessa, ja kun ei sitä voi edes nopeuttaa. Kukaan ei tietenkään voi ketään itseensä rakastuttaa, mutta toivoisi ihmisten miettivän, kuinka oikeasti vakavat seuraukset toisen tunteilla leikkimisellä voi olla.

      Niin ja tiedoksi vielä, että tarkoitin sillä viimeisen luvun kirjoittamisella sisäistä pohdintaani siitä, pitäisikö mun lakata tapaamasta tätä ystävääni. Tavallaan haluaisin, mutta joku haraa vastaan. Olen ennenkin ollut vähän vastaavssa tilanteessa. Silloinkaan en päässyt irti, mutta jälkeenpäin ajatellen niin sen kuuluikin mennä. Ehkä odotan vielä, vaikka tuskaa sekin on...

      Surusta saa kyllä voimaa ja sehän siinä hullua onkin, että vaikka olen niin pettynyt elämään ja ihmisiin, pystyn sillä energialla pitämään yllä hyvän elämän kulissia. Ketä tässä huijataan?!

      • .---.

        Tulin heti onnellisemmaksi tuollaisessa tapauksessa, kun tajusin mistä kaikesta oli kyse.
        Hyväksyin koko asian. Hyväksyin tunteeni ja sen miksi tunsin siten miten tunsin koko tilanteen jälkeen. Annoin itselleni anteeksi.

        Tajusin miten itsekäs olin ollut. Rakensin kuvitteellisia pilvilinnoja mitkä lopulta romahtivat. Olin siis itsekäs, mikä tarkoitti, että halusin toiselta jotain. Vastakaikua tunteisiin jne.
        Ymmärsin, ettei se ollut rakkautta, vaan yleisesti tuntemaa "rakkautta", vaikkakin voimakasta, mikä on silti egon johdattelemaa. Ei sitä puhdasta, aitoa ja epäitsekästä, mitä sinäkään et selvästi tuntenut, koska jälkitilanne on tuollainen.

        Torjuminen ei sattunutkaan Minuun, vaan egooni. Ego kokee aina kolauksen, koska se haluaa aina jotain, mutta kun se ei sitä saa, esim. "tunteilleen vastinetta", se säröää.

        Ensin minäkin yritin suunnata huomioni muualle, turruttautua jne. Mutta huomasin sen olevan vain pakenemista. Silloin oli parempi kohdata se itsekkyys ja tunnustaa kaikki ne tunteet itselleni ja hyväksyä miten asiat menivät tai miten ne nyt ovat. Annoin tuntea sen hetkisen tunteen koko skaalan ja oli hyvä vaan antaa tulla kaikki.
        Päästin irti surusta koska huomasin etten saa siitä mitään hyvää. Surusta ei ikinä saa mitään positiivista voimaa, päinvastoin. Silloin huijaisit vain itseäsi mikä on aika sairasta ja voi oikeasti johtaa fyysisiinkin sairauksiin pidemmän päälle.

        Ehkä yrität etsiä jotain ulkopuoleltasi jos kerta olet ollut vasvaavissa tilanteissa ollut. Voit kysyä itseltäsi miten aina joudut sellaisiin tilanteisiin? Mitä haet niistä?

        Ajasta se ei ole kiinni, vaan siitä, onko valmis haluamaan päästää surusta irti. Sen voi tehdä nyt.


    • Rakastansilti

      Mun oli pakko kaivaa tälläinen vanha viesti esiin.
      Mulle kävi just näin. Ystäväni vihjaili vaikka kuinka kuinka on kääntynyt naisiin päin ja kuinka minä olen se oikea. Ja minä hölmö ihastuin. Kaikkea on tapahtunut, lähennyimme ja välillä etäännyimme. Olemme kuitenkin usein lähekkäin, halimme ja pussaamme.
      Mutta kun tunnustin tunteeni, niin toisella ei niitä ole. Sellaisia. Ystävän rakkautta. Kyllä se aika kova isku oli. Edelleen olemme yhtä läheiset, mutta minä suren sitä, että hänellä ei tunnetta ole. Vaikka joka ilta saan muistutuksen kuinka rakas olen.
      Mitä tämä on?

      • Nimim.KokemustaOn

        Useimmat heterot ovat uteliaita ämmiä, jotka nauttivat lesbolta saamastaan ihailusta, mutta kun suhteen pitäisi syventyä, he alkavat perääntyä. Mutta tykkäävät roikottaa, eivät sano suoraan juuta eikä jaata. Kusipäitä siis.


      • Rakastansilti

        Niin, onhan se reilua jos ystävä muuttuu uteliaaksi ämmäksi ja sitten kun ollaan tietyssä pisteessä niin peräännytään...noh minkäs teen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe