Helluntailiike ja harhaopetus

DoctorT

Kirjoitukseni Paavo Järvisen toiminnan sietämisestä helluntailiikkeessä on poistettu!

HARHAOPETUS sallitaan ja tämä on hirveää, aivan kauhistuttavaa. Miten ihmisten hengellinen manipulointi ja pahoinpitely sallitaan!

Tutkikaa ja arvioikaa itse, mikä henki Järvisen toimia määräittää!

83

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikali

      Muistaakseni palstan seriffi on selvin sanoin ilmoittanut ettei hän tule hyväksymään ihmisten nimeltä mainitsemista. Sellaiset viesti hän on tulee poistamaan joissa jonkun henkilön nimi mainitaan.
      Sinun kirjoituksessasi mainitsit Järvisen nimen negatiivisessa mielessä. Sitä ei ylläpito eikä seriffi taida sietää. Ei ole kysymyksessä toiminnan hyväksyminen. Kysymyksessä on nimen mainitseminen ja näin sääntöjen rikkominen. Siksi luulen että viestisi on poistettu.
      Uskon tämänkin ketjun tulevan poistetuksi.

      • On lupa arvostella..

        Vai että sellaista on palstan seriffi ilmoittanut "ettei hän tule hyväksymään ihmisten nimeltä mainitsemista. Sellaiset viesti hän on tulee poistamaan joissa jonkun henkilön nimi mainitaan".

        Huh huh. Vanhan testamentin profeetat mainitsivat nimeltä Jumalan vastustajia, Jeesus nimitti kuningas Herodesta ketuksi ja fariseuksia kyykäärmeiden sikiöiksi (kansan ollessa paikalla ja nähden keille Jeesus sanansa osoitti), Pyhä Henki ilmaisi nimeltä petollisen Ananiaan ja Safiran, Pietari sanoi selvästi Jeesuksen kavaltajan kohtalon ja Paavali kertoi nimeltä harhaopettajista.

        Nyt ei saa siis enää tehdä niinkuin profeetat, Jeesus ja apostolit tekivät. Ei ainakaan helluntaisuuden sisällä. Puhujat tulee pitää koskemattomina ja arvostelun yläpuolella. Ei nimiä julkisuuteen. Maailman puolella on reilumpi meininki; saa arvostella julkiksia, politikkoja, ministereitä ja presidenttiäkin nimeltä mainiten.

        Niin pimeää ei ole ettei sitä kerran Jumalan valo paljastaisi. Hävetkää helluntailaiset. Se mitä nyt piilottelette ja salaatte, se kerran julki julistetaan.

        Minä en tunne Järvistä, mutta nimimerkki DoctorT ilmaisee oman kantansa henkilöön. Jos kumoat raamatullisen oikeuden arvioida ja koetella sanan julistajaa niin ehkä kuitenkin Jumalan sanan kieltäenkin tunnustat Suomen perustuslaissa säädetyn oikeuden esittää omat mielipiteensä asioista ja henkilöistä. Vai kiellätkö kummatkin?


      • jaikali
        On lupa arvostella.. kirjoitti:

        Vai että sellaista on palstan seriffi ilmoittanut "ettei hän tule hyväksymään ihmisten nimeltä mainitsemista. Sellaiset viesti hän on tulee poistamaan joissa jonkun henkilön nimi mainitaan".

        Huh huh. Vanhan testamentin profeetat mainitsivat nimeltä Jumalan vastustajia, Jeesus nimitti kuningas Herodesta ketuksi ja fariseuksia kyykäärmeiden sikiöiksi (kansan ollessa paikalla ja nähden keille Jeesus sanansa osoitti), Pyhä Henki ilmaisi nimeltä petollisen Ananiaan ja Safiran, Pietari sanoi selvästi Jeesuksen kavaltajan kohtalon ja Paavali kertoi nimeltä harhaopettajista.

        Nyt ei saa siis enää tehdä niinkuin profeetat, Jeesus ja apostolit tekivät. Ei ainakaan helluntaisuuden sisällä. Puhujat tulee pitää koskemattomina ja arvostelun yläpuolella. Ei nimiä julkisuuteen. Maailman puolella on reilumpi meininki; saa arvostella julkiksia, politikkoja, ministereitä ja presidenttiäkin nimeltä mainiten.

        Niin pimeää ei ole ettei sitä kerran Jumalan valo paljastaisi. Hävetkää helluntailaiset. Se mitä nyt piilottelette ja salaatte, se kerran julki julistetaan.

        Minä en tunne Järvistä, mutta nimimerkki DoctorT ilmaisee oman kantansa henkilöön. Jos kumoat raamatullisen oikeuden arvioida ja koetella sanan julistajaa niin ehkä kuitenkin Jumalan sanan kieltäenkin tunnustat Suomen perustuslaissa säädetyn oikeuden esittää omat mielipiteensä asioista ja henkilöistä. Vai kiellätkö kummatkin?

        Tuo sheriffin kirjoitus jossa hän kertoi poistavansa ketjut joissa mainitaan henkilöitä nimeltä oli naulattuna tällä palstalla muutaman viikon ajan. Ei kai kukaan ole sitä jäänyt huomaamatta?

        Sitten huomauttaisin että Sheriffi ei ole helluntailainen.


      • Jaikali!

        Tuollaista ei voi palstan seriffi lupailla, kun kyse oin julkisuuden henkilöstä, joka itse nimellä tulee esiin uskonasioissa.

        Lakia ei sentään seriffikään voi rikkoa.


    • Totuus on tämä:

      Tältä palstalta poistuu kirjoitukset, joissa arvostellaan ja koetellaan valheopettajia. Pahinta on se, että poistoja vaati totuudesta eksyneet helluntailaiset koska he rakastavat eksyttäjiä, niitä, jotka puhuvat heille mieluisia ja tekevät heidän mielestä ihmeitä.

      • tietoa kaipaava

        No kerroppa nyt mitä harhaopetusta olet kuullut!


    • huikauhiaa

      "Muistaakseni palstan seriffi on selvin sanoin ilmoittanut ettei hän tule hyväksymään ihmisten nimeltä mainitsemista. Sellaiset viesti hän on tulee poistamaan joissa jonkun henkilön nimi mainitaan."

      Täysin järkyttävä sääntö!

      Mitäs jos politiikasta puhuttaisiin niin,että henkilöiden nimiä ei mainittaisi koskaan? Hauskaa varmaan olisi.

      Normaali elämässä kun joku julkisesti sanoo tai opettaa jotakin,oli puhe sitten oikein tain väärin,niin on täysin luonnollista,että henkilön nimikin mainitaan muutenhan keskustelu käy täysin järjettömäksi kaikin tavoin.

    • Paavoa kannustamaan

      Paavo Järvinen on Jumalan palvelija!
      Hän on saanut tehtävänsä Jumalalta.
      Eivät parjaajat voi sitä muuttaa.

      • Ulalla

        Niin mitä tämä Järvinen on sitten tehnyt kun häntä näin parjataan?
        Jonku synnin vai. Vai onko syytön ja muuten vain kiusataan.


      • Smok

        yhdyn tähän, olen tavannut kerran Paavon ja mielestäni hän oli erittäin nöyrä Jumalan palvelija. Olen kuunnellut jonkin hänen saarnansa myös, enkä kykene havaitsemaan mitään sellaista mikä ei olisi Raamatun mukaista, tosin en ole hirveästi häneen tutustunut.


    • juttututtu

      Henkilö, joka kertoo saaneensa näkynsä ym. tietonsa Jumalalta on kyllä varmasti halukas, että hänen nimensä on julkisesti esillä. Lienee aika harvinaista näin suora tiedon siirto ihmisen ja Jumalan välillä. Koska todistettavasti puhutun ja toteutuneen ilmoituksen välillä on selkeä ristiriita, niin jokainen voi päätellä mistä virhe voisi johtua.

    • body

      Jos joku sanoo saaneensa jotain Jumalalta, puhuu kyllä puppua, sillä se on sielunelämän pohjavirtausta.

      Historia on osoittanut että vallanhimoiset ihmiset vetävät aina taustatuekseen jumaluuden.
      Heitä ei saisi arvostella, ja jos arvostelee, arvostelee Jumalaa.

      • Axel 2

        Tämä ominaisuus kuuluu luontaisesti myös narsisteille kuten nicciä "teapot"
        käyttävälle henkilölle.
        Muutama muukin täällä kuuluu samaan kastiin. Huomaatte sen heidän kirjoituksistaan.


      • Nimenomaan !
        Axel 2 kirjoitti:

        Tämä ominaisuus kuuluu luontaisesti myös narsisteille kuten nicciä "teapot"
        käyttävälle henkilölle.
        Muutama muukin täällä kuuluu samaan kastiin. Huomaatte sen heidän kirjoituksistaan.

        Nimim. teapothan kuuluu heihin, jotka ovat uskonkasvussaan
        kypsempiä Jumalan lapsia, kuin monet muut tällä palstalla ja
        minkä huomaa hänenkin kirjoituksistaan.

        Siunausta vain teapotille ja monille muille Jumalan naisille ja
        miehille, jotka kirjoittavat puhdasta totuutta tälläkin palstalla !


      • huhhuhuu

        Miten perustelet ettei se ole Jumalaltaa ? Mistä tiedät että se on sielunelämän pohjavirtausta? Vaatii melkoista pokkaa lähteä väittäämään asioita joista ei ymmärrä mitään !!
        Sitäpaitsi historia osoittaa paljon muutakin. Kannattaa tutustua historiaan hieman laajemmin.


      • PJPJPJPJPJ

        Onko PJ koskaan sanonut, ettei häntä saa arvostella, empä usko ja en ole edes kuullut sellaista täälläpäin. PJ oli vuosia kainuussa ja en / emme huomanneet hänen toimissaan poikkeamia Raamatun sanasta.

        PJ on suorapuheinen uskova hellarisaarnaaja ja rohkea, toisin kuin moni muu.


      • ettekö tiedä
        Nimenomaan ! kirjoitti:

        Nimim. teapothan kuuluu heihin, jotka ovat uskonkasvussaan
        kypsempiä Jumalan lapsia, kuin monet muut tällä palstalla ja
        minkä huomaa hänenkin kirjoituksistaan.

        Siunausta vain teapotille ja monille muille Jumalan naisille ja
        miehille, jotka kirjoittavat puhdasta totuutta tälläkin palstalla !

        teapothan on sheriffi. Ja hän on rasisti ym ym. Kammoaa ja pelkää kaikkea normaaliakin. Kaiketi ollut vaikeat tai ristiriitaiset kotiolot. Jotain kummaa kuitenkin täytyy taustalta löytyä jos ei sitten ole niin että on miettinyt liikaa asioita ja siksi tullut tuommoiseksi.


    • DoctorT

      Minkä tehtävän Järvinen on saanut Jumalalta? Ilmestystiedonko?

      Jumalan Pyhä Henki EI TOIMI, KUTEN JÄRVINEN TOIMII ihmisiä osoitellen ja ennustellen! PYHÄ HENKI ei toimi niin ja kun Hän ei toimi niin, niin se mitä Järvinen harjoittaa, ei ole JUMALALTA SAATUA!

      • sh.

        Koska olet lääkäri niin tuskin sinun tarvitsisi korostaa kirjoituksiesi osia tolppakirjaimin. Kyllä me tavalliset ihmiset ymmärretään muutenkin. En ole törmännyt vielä epikriisiin, jossa lääkäri on korostanut tekstiään isoja kirjaimia käyttäen. Mielipiteestäsi tässä "Järvisen asiassa" olen kanssasi samaa mieltä.


      • Yksi yli muiden
        sh. kirjoitti:

        Koska olet lääkäri niin tuskin sinun tarvitsisi korostaa kirjoituksiesi osia tolppakirjaimin. Kyllä me tavalliset ihmiset ymmärretään muutenkin. En ole törmännyt vielä epikriisiin, jossa lääkäri on korostanut tekstiään isoja kirjaimia käyttäen. Mielipiteestäsi tässä "Järvisen asiassa" olen kanssasi samaa mieltä.

        Se on outoa tässä saarnaajassa että hän ilmoittaa ja puhuu paljon tupakanpolton synnistä, se on vain yksi pahe ihmiselle, miksi jotkut seurakunnat nostaa yhden asian muiden yläpuolelle ja korostaa sitä. En ole kuullut hänen puhuva mässäilyn synnistä, esimerkiksi tai muista riippuvaisuuksista. Vai onko tämä vain yhden seurakunnan korostus.


      • korkea ajatus

        RE:
        DoctorT
        20.4.2011 19:51

        Sullekin: luuletko, että tunnet Pyhän Hengen toiminnan puitteet niin, että voit varmuudella sanoa noin, kuin sanoit?

        Sinähän ajattelet tuntevasi Jumalan perin pohjin.

        " Niin paljon korkeampi, kuin taivas on maata, niin paljon korkeampi on minun tieni teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne., sanoo Herra "


      • heh!!!
        Yksi yli muiden kirjoitti:

        Se on outoa tässä saarnaajassa että hän ilmoittaa ja puhuu paljon tupakanpolton synnistä, se on vain yksi pahe ihmiselle, miksi jotkut seurakunnat nostaa yhden asian muiden yläpuolelle ja korostaa sitä. En ole kuullut hänen puhuva mässäilyn synnistä, esimerkiksi tai muista riippuvaisuuksista. Vai onko tämä vain yhden seurakunnan korostus.

        Doctor T lääkäri, heh hee!!!
        Tuleeko silloin automaattisesti lääkäriksi jos on hoidossa muutamia kuukausia vuodesta lataamossa. D T on itse kirjoittanut aikoinaan toisella palstalla olevansa mielenterveyden ongelmien vuoksi sairaseläkkeellä trukkikuskin hommista.
        Ei ole näköjään hoidot auttaneet kun taas tuota samaa valhetta syöttää.


    • DoctorT

      Sh. tämä ei olekaan epikriisi, vaan sairaskertomus, jossa halutaan huomioitavan tärkeimmät ! Kaikki eivät näköjään ymmärrä eksytystä, sillä Siion oli täynnä väkeä. Hurraava ja hihhuloivaa väkeä, se teki murheelliseksi ja huolestuneeksi, kuinka hengellisesti sairastunutta väki olikaan. Sekä, kuinka monta vielä sairaampaa oli tilaisuuden jälkeen.

      Ihmettelen, missä ovat ja olivat hengelliset lääkärit, siis he, joiden tehtäviin kuuluu raittiuden vaaliminen, hengellisen raittiuden. Kaikensorttiset muut häiriköijät yhteiskunta hoitaa. Kuka hoitaisi hengellisen puoskaroinnin? KUKA?

      • Olet kenties ollut

        Järvisen kokouksissa? Saitko hänen kauttaan kehoituksen parannukseen jossain asiassa vai mikä mahtaa olla syynä
        sille, että mustamaalaat häntä tällä palstalla? Oletko itse
        kenties niitä, joka mieluummin kuuntelisit korvasyyhyyn
        saarnaamista, kuin kehoitusta parannuksentekoon ?


      • Suu suppuun

        Kun olit paikalla, niin mikset ilmoittanut sitä suoraan Järviselle. Nyt täällä selän takana "asiantuntija sankarit" huutelevat.


    • DoctorT

      Hänellä ei ollut mitään sanottavaa, ja erityisesti PYHÄ HENKI ei yhtynyt tyhjään puheeseen.

      Jos mies kertoo valojen vilkkuvan päässään, niin täytyy olla huolissaan! Hän ei voi minua parannukseen kehoittaa, koska on eri hengen vaikutuksessa kuin minä. Olin valmistautunut sulkemaan hänen suunsa Raamatun sanalla.

      Hän on HARAHAOPETTAJA, Jumalan työn vihollinen ja turmelija.

      • Smok

        Doctor T, ennen kuin rupeat muita mustamaalaamaan. Muistele mitä Jeesus sanoi, kun fariseukset sanoivat, että hänessä on beelsebulin henki.
        Voin omakohtaisena kokemuksena sanoa, että kaikkea ei kannata sanoa mitä ajattelee.


    • juttututtu

      Kuulun itse yli tuhannen jäsenen surakuntaan ja keskusteluissa on tullut esille monasti kysymys " miksi kukaan ei puutu ilmiselvään hengelliseen puostarointiin?" Tiedän, että suuri joukko ihmisiä on samaa mieltä kuin DoctorT.

    • Kristuksenlammas

      Kerronpa jotain mitä minulle tapahtui ihan oikeasti.Olen uskovainen kaveri ja en kuulu helluntaiseurakuntaan,mutta käyn mielelläni kuulemassa sanaa Vapaakirkossa ja Helluntaiseurakunassa.Olen tunnustanut Jeesuksen Herrakseni muutaman vuoden ja elämäni on muuttunut täysin.Nyt nään ihan eritavalla sen taistelun mikä käydään henkivalloissa ja lihani on saanut sellaista kyytiä etten meinaa sitä kestää.Tilanteeni on ajanut minut kiinni kaksin käsin Jeesukseen,en kestä hetkekään turvaamatta Jeesukseen,olen riippuvainen hänen rakkaudestaan ja kiitollinene hänen pelastustyöstä jonka minäkin syntinen olen saanut omakseni.Vaikka on kovaa on mahtava olla Kristuksen oma.

      Olen käynyt Paavo Järvisen kokouksissa muutaman kerran ja haluan kertoa rehellisesti kokemuksistani.Ensinmäinen kokemus:Olin tyttäreni kanssa armonlahjojen illassa,jos rukoiltiin armonlahjoja niitä kaipaaville.Tilaisuuden lopuksi sai mennä rukoitavaksi jotta sais armonlahjoja.Me menimme rukoiltavaksi ja seurakunnan paimen kysyi minkä armonlahjan haluisitte,meitä kiinosti saada paljon ja keralla,siispä pyysimme parantamisen armonlahjaa.Itselleni kyllä tuli voimakas tunne että Herra anttaa mitä parhaaksi katsoo ja niin kävi.Parantamisen armonlahjaa ei tullut,mutta aloin nähdä näkyjä,yleensä vain lyhyitä mielettömän tarkkoja välähdyksen omaisia näkyjä.Niitä on tullut yleensä pitkien rukousjaksojen tai kiitosrukousten tai ylistämisen jälkeen ja ne ei palvele yleensä minua vaan jotain tuntemaani ihmistä.Ensinmäiset näkyni on toteutunut ja asian omaiset ovat vahvistaneet tapahtuneeksi,osa on vielä toteutumatta, mutta mahdollisia tapahtuvaksi.Näyt ovat olleet sellaisia mistä minulla ei ole ollut mitään mahdollisuutta tietää ja ne ovat tulleet minulle pyytämättä niin kuin ex Pääministerille faxit.Joten ei ne ainakaan minusta ole.

      Toinen kokemukseni noin kahden kuukauden takaa:Olin pitkään kärsinyt voimakkaasta ahdistuksesta,väsymisestä ja uupumisesta.Tuntui vaikka rukoilisin ja kiittäisin Herra hän ei kuule.Tunsin itseni niin syntiseksi ettei Herra minua kuule vaikka kuinka häntä huudan apuun.Sitten yhtenä unettomana yönä rukoilessani sain vapautuksen taakoistani,ikään kuin pyhähenki olisi laskeútunut minun päälleni ja Jeesus otti taakkani kantaakseen.Oli mahtava saada vapautus,niin hirveät oli taakat kantaa.

      Kun kerroin uskonveljeljilleni tapahtuneesta he ilotsivat kanssani ja eräs mainitsi että parin päivän päästä on Paavo Järvisen kokous naapuriseurakunnassa,joten päätimme lähteä sinne.Matkalla kokoukseen päätimme vaimon kanssa rukoilla että vahvista sinä Herra tämä "vapautus",niin kuin sinulla on usein tapana.Kokous meni ylistys hengessä etten päin ja tunsimme pyhänhegenläsnä oloa.Lopuksi Paavo alkoi profetoida ihmisille ja yhtä äkkiä hän katsoi minuun ja sanoi juuri sinä.Ja sanoi näin:Nyt sinä saat vapautuksen,sinä pääset niistä valtavista taakoistasi ja vaikeuksille tulee piste.

      Minä sain vahvistuksen että minä olen nyt vapaa taakoistani´ja Jeesus kantaa ne.Mutta vaikeuksille tulee piste.Ei ole vielä toteutunut ja minun vaikeudet ovat kuin Jobin vaikeudet käsittämättömiä ja paljolti järellä selittämättömiä.Nyt odotamme kiitäen ja rukoillen että piste tulee ja me pääsemme mahdottomilta tuntuvista vaikeuksista.

      Mielestäni on vaarallista arvostella pyhähengentyötä Paavo on vain välimies ja antaa kunnia Herralle.Paavo sanoo hän ei paranna mitään,vaan se on Herra.Kiitos Herralle,hän tapaa sanoa.

      • Kristuksenlammas

        Vielä lisäisin tämän:Väärä ei anna kunnia Jeesukselle


      • Sorrowman55

        Kuullostaa tietäjähengeltä, vaara ilmeinen. Tietäjähenki pöyhkeilee näyillä ja on mieltynyt enkelien palvelemiseen josta tässä ei vielä mainintaa.


    • DoctorT

      Arvoisa Kristuksenlammas! Huomauttaisin ensiksikin, että persoonasta Pyhä Henki, käytetään SUURIA alkukirjaimia.

      Sana varoittaa menemästä kaikkien käsien alle! Valitettavasti olet johdatettu harhaan ja olet tullut osalliseksi siitä hengestä, jossa Järvinen huseeraa. Paha juttu.

      Kun ystäväni kanssa menimme tuohon Siionin tilaisuuteen, emme uskaltautuneet ilman Jeesuksen Veren suojelua!

      Paavo ei paranna mitään, eikä tee muutenkaan Herran töitä. Teot jäljittelevät Jumalan töitä, eihän ne muuten harhaoppina kansaan uppoaisikaan.

      Tänään tulee kyetä erottamaan henget.

      • Kristuksenlammas

        Aivan tein virheen Pyhän Hengen kanssa,toki kuuluu käyttää ISOJA kirjaimia se ei tosin tee minusta väärähenkistä.

        (-olet tullut osalliseksi siitä hengestä, jossa Järvinen huseeraa. Paha juttu)

        Aika voimakas syytös.Itse olen kipuilut toistuvasti minulle tulleista profetioista ja niiden oikeilisuudesta.Niistä myöhemmin ehkä lisää.

        Mutta minäpä asetan vuorostaan testin sinulle.Niemeäppä joitain oikea henkisiä evankelistoja ulkomailta ja kotimaasta.

        Syytöksesi Paavoa kohtaan vaatii todisteita,mihin perustat väitteesi.


      • valelekurillekysymys

        Kerro nyt asiantuntijana mikä tuo henki on nimeltään kun tunnut tietävän. Paavo ei paranna ketään eikä hän sitä väitäkään. Miksi yleensä käyt tilaisuuksissa missä on mielestäsi väärä henki.


    • Niko.

      Aloittaja olisi minun mielestäni velvollinen sanomaan mikä kyseisen henkilön opetuksessa on väärää, kun kerran moisia väitteitä esittää!

      Ilman että antaa painoarvoa väitteilleen ja sanoillee, ei minusta tulisi olla mitään perustetta sanoa ketään harhaopettajaksi.

      Jos näin sanoo, on velvollinen osoittamaan sitten myös sen harhan!

    • DoctorT

      Se on yksinkertaista! Ensiksikin harjaantua erottomaan oikea väärästä, on raamatullinen ohje hengelliseen kasvuun. Ehkä 45 vuotta uskossa ja opissa on jotakin tartuttanut.

      Henkien erottamisenarmolahja, lienettekö kuulleet moisesta?

      Paavo julistaa ILMESTYSTIETOA, tutkikaa googlesta mitä se on! Hän esittää itseään, korottaa Paavo Järvistä toimillaan ja tempuillaan. "Päässäni vilkkuu valot", kuten hän sanoi Siionissa, ei ole Pyhän Hengen aikaansannosta!

      Tai ennustelu; Nyt murtuu, eikä mitään erikoista tapahtunut. VALTATEOLOGISTA on liikkua salissa ihmisiä osoitellen, TIETÄJÄHENGEN tuotosta. PYHÄ HENKI SAATA IHMISTÄ KIUSALLISEEN JA NOLOON TILANTEESEEN.

      Vieläkö perusteluita. Tutkikaa Sanaa ja huomatkaa aika, jossa elämme. Nousee vääriä profeettoja, villitsijöitä, toisen hengen ja evankeliumin julistajia, jotka eksyttävät joap valitutkin. Paavo Järvisen toiminta on juuri tätä!

      Miksi seurakunnat sallivat tämän saastutuksen tapahtuvan saleissaan? Siksi, että uhrikoppaan sataa, vaikka Järvinen laskuttaakin tonnin luokkaa per kokous!!!!

      Näin pitää tapahtua ja sitten tulee Hän, joka on Ylösnoussut!

      • metsäänmennytpuhe

        Minusta esim, jos profetoiminen menee niinkutsutusti vikaan jonkin julistajan taholta, on päivänselvää että tällaisen julistajan jutut on silloin kevyeksi havaittu, eli kannattaa unohtaa hänen sanansa ja turha sen jälkeen kuunnella, en tunne Järvisen osalta asiaa enkä tässä häntä tarkoita vaan yleisellä tasolla.


      • valelekurille

        Tutki sinä vaan googlea (pienellä alkukirjaimella) niin menet yhä enemmän metsään. Raamatusta löytyy totuus. Olet hienosti saavuttanut 45-vuoden uskonvaelluksen eikä vielä hengenhedelmistä tietoakaan, arvostelun lahja kyllä toimii. Sanassa sanotaan myös rakkauden kylmenemisestä lopunaikoina ja niitä penseitä tuntuu riittävänkin ... Järvinen ei laskuta tonninluokkaa per kokous ! Lopeta valehtelu kun et tiedä asioista yhtään mitään !


      • capiche
        metsäänmennytpuhe kirjoitti:

        Minusta esim, jos profetoiminen menee niinkutsutusti vikaan jonkin julistajan taholta, on päivänselvää että tällaisen julistajan jutut on silloin kevyeksi havaittu, eli kannattaa unohtaa hänen sanansa ja turha sen jälkeen kuunnella, en tunne Järvisen osalta asiaa enkä tässä häntä tarkoita vaan yleisellä tasolla.

        Oletko unohtanut, että Paavali opetti profetoinnin olevan tässä ajassa vajavaista. Koska ihminen näkee Jumalan totuuksia "kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin" niin joskus voi tulla vääriä tulkintoja. Se ei tarkoita, etteikö henkilö haluaisi vilpittömästi kuulla Jumalalta tai että hänen kauttaan tulevat profetiat eivät jossain toisessa tapauksessa toteutuisi. Täydellisyyttä voi odottaa vasta tuonpuoleisessa.


    • Kristuksenlammas

      Erotan kyllä henkivaltoja ja siksi kyselenkin ketkä ovat mielestäsi oikea henkisijä julistajija.

      Tietäjähenestä Pyhä Henki minua jatkuvasti varottaa.Mutta tietääkseni se ei paranna ihmisiä.Paavo julistaa parannuksesta ja parantuvista ihmisistä koko ajan,eihän tälläistä voi tehdä mikäli ne ei tapahdu.Kiinnihän siitä jää.

      Nousee vääriä profeettoja, villitsijöitä, toisen hengen ja evankeliumin julistajia, jotka eksyttävät jopa valitutkin.Tuskin kaikki ovat vääriä.Voisitko edelleen vasta ja nimetä oikea oppisia.

      Minulle on Paavon profetia että vaikeuksille tulee piste se mittari,jolla minä seuraan tapahtuu vai ei.Jotta saa siunauksen pitää olla kelvollinen,mutta mehän olemme kelvottomian ja vajaita.

      Syytämisen lisäksi pitää pystyä todistamaan kaatteetomat lupaukset..Ramatussahan sanotan äläusko pahaa todistusta ellei siitä ole useampi todistus ja niitä edelleenkin kaivataan.

      • Inhottava realisti

        Todellisuudessa masennuksiisi ja muihin oireisiisi auttaisi maallinen apu paljon enemmän kuin helluntailaisten kanssa huseeraaminen.

        Kukaan "julistaja" ei ole sen oikeampi kuin toinenkaan. "Henkivallat" on ihmisten keksimä käsite, joka saa ihmiset kuvittelemaan mitä erilaisimpia dramaattisilta kuulostavia asioita.

        Jos näet "näkyjä" pitkien rukousjaksojen jälkeen - kuten sanoit - siinä ei mitään ihmeellistä ole. Olisi pikemminkin outoa, mikäli ET reagoisi siihen kaikkeen painolastiin ja henkiseen kuormaan, jota omien sanojesi mukaan tunnet.

        Loputon syyllisyyden tunteminen ja henkisten kuormien kantaminen ei tee hyvää kenellekään. Jos ympärilläsi olisi vastuullisia ihmisiä, Sinulle suositeltaisiin muutakin apua kuin julistusten kuuntelemista.


      • Kristuksenlammas
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Todellisuudessa masennuksiisi ja muihin oireisiisi auttaisi maallinen apu paljon enemmän kuin helluntailaisten kanssa huseeraaminen.

        Kukaan "julistaja" ei ole sen oikeampi kuin toinenkaan. "Henkivallat" on ihmisten keksimä käsite, joka saa ihmiset kuvittelemaan mitä erilaisimpia dramaattisilta kuulostavia asioita.

        Jos näet "näkyjä" pitkien rukousjaksojen jälkeen - kuten sanoit - siinä ei mitään ihmeellistä ole. Olisi pikemminkin outoa, mikäli ET reagoisi siihen kaikkeen painolastiin ja henkiseen kuormaan, jota omien sanojesi mukaan tunnet.

        Loputon syyllisyyden tunteminen ja henkisten kuormien kantaminen ei tee hyvää kenellekään. Jos ympärilläsi olisi vastuullisia ihmisiä, Sinulle suositeltaisiin muutakin apua kuin julistusten kuuntelemista.

        ....Henkivallat" on ihmisten keksimä käsite, joka saa ihmiset kuvittelemaan mitä erilaisimpia dramaattisilta kuulostavia asioita.

        Näin minäkin ajattelin ennen,mutta olin sokea,kun annoin elämäni Jeesukselle tulin näistä hyvin tietoiseksi.



        .....Jos näet "näkyjä" pitkien rukousjaksojen jälkeen - kuten sanoit - siinä ei mitään ihmeellistä ole. Olisi pikemminkin outoa, mikäli ET reagoisi siihen kaikkeen painolastiin ja henkiseen kuormaan, jota omien sanojesi mukaan tunnet.

        En usko että paineilla on tekemistä näkyjen kanssa koska olen saanut ennenkin niitä.Paremminkin uskon että nöyrtyessäni ne tulevat Ne ovat hyvin tarkkoja henkilökohtaisia ja ne ovat suureksi osaksi toteutunut jo.En voi alkaa todistamaan niitä todeksi koska ne ovat luottamuksellisia ja olen niistä vaitiolovelvollinen.

        ....Loputon syyllisyyden tunteminen ja henkisten kuormien kantaminen ei tee hyvää kenellekään. Jos ympärilläsi olisi vastuullisia ihmisiä, Sinulle suositeltaisiin muutakin apua kuin julistusten kuuntelemista.

        Jeesukselle saan kuormani antaa hän on ne kantanut ja ole saanut kokea mahtavaa vaputusta.Kiitos Jeesus


    • Pakis.

      Erotan kyllä henkivaltoja ja siksi kyselenkin....etkä ovat mielestäsi oikea henkisijä julistajija.

      Tietäjähenestä Pyhä Henki minua jatkuvasti varottaa.....Voisitko edelleen vasta ja nimetä oikea oppisia.

      Nousee vääriä profeettoja, villitsijöitä, toisen hengen ja evankeliumin julistajia, jotka eksyttävät jopa valitutkin...,mutta mehän olemme kelvottomian ja vajaita.
      kenelle?

      Syytämisen lisäksi pitää pystyä todistamaan kaatteetomat lupaukset.


      Onkohan tällä henkilöllä jotain vaikeuksia?

      • Karitsanlammas

        ...,mutta mehän olemme kelvottomian ja vajaita.
        kenelle?

        Herran edessä me olemme vajaita,minä ainakin,vain hänessä on pelastus.Röyhkeyttä ja ylimieleisyyttä kyllä näin lopun aikoina löytyy itsekultakin

        ....Onkohan tällä henkilöllä jotain vaikeuksia?

        Voin kertoa ettei vaikeuksista ole pulaa ja uupumksestani johtueni voi tulla artiklointi virheitä.Jeesus on kantanut tähänkin päivään ja hän on turvani.


      • Pakis.
        Karitsanlammas kirjoitti:

        ...,mutta mehän olemme kelvottomian ja vajaita.
        kenelle?

        Herran edessä me olemme vajaita,minä ainakin,vain hänessä on pelastus.Röyhkeyttä ja ylimieleisyyttä kyllä näin lopun aikoina löytyy itsekultakin

        ....Onkohan tällä henkilöllä jotain vaikeuksia?

        Voin kertoa ettei vaikeuksista ole pulaa ja uupumksestani johtueni voi tulla artiklointi virheitä.Jeesus on kantanut tähänkin päivään ja hän on turvani.

        Kaikillahan on vaikeuksia, se kuuluu elämään. Vaikeudet voi voittaa ilman näkymätöntä Henkeäkin. Mutta jos rukous auttaa joitakuita, niin se on ok. kun ei tee sillä rukouksella muille hallaa. (ei älä käännyttämään muita samaan tunnetunnetilaan)

        Rukoushan on tavallaan kamalan itsekästä: rukoillaan vain kun itsellä on 'sielullinen' hätä.


      • Pakis.
        Karitsanlammas kirjoitti:

        ...,mutta mehän olemme kelvottomian ja vajaita.
        kenelle?

        Herran edessä me olemme vajaita,minä ainakin,vain hänessä on pelastus.Röyhkeyttä ja ylimieleisyyttä kyllä näin lopun aikoina löytyy itsekultakin

        ....Onkohan tällä henkilöllä jotain vaikeuksia?

        Voin kertoa ettei vaikeuksista ole pulaa ja uupumksestani johtueni voi tulla artiklointi virheitä.Jeesus on kantanut tähänkin päivään ja hän on turvani.

        ps unohtui

        >Herran edessä me olemme vajaita,minä ainakin,vain hänessä on pelastus.<

        Herra (jos sellainen Henki on olemassa) on ikävä Herra, kun aiheuttaa luomilleen ihmisille kelvottoman ja arvottoman tunteen.

        Epäilen, että sen arvottomuuden tunteen on saanut aikaiseksi jokin muu tekijä kuin Kaikkivaltias Maailman Henki. Sitä Jumalaa saa huutaa kuolemaansa asti, jos ei selvitä omassa päässään sotkuja ja niiden alkulähteitä.


      • sivuseikka
        Pakis. kirjoitti:

        Kaikillahan on vaikeuksia, se kuuluu elämään. Vaikeudet voi voittaa ilman näkymätöntä Henkeäkin. Mutta jos rukous auttaa joitakuita, niin se on ok. kun ei tee sillä rukouksella muille hallaa. (ei älä käännyttämään muita samaan tunnetunnetilaan)

        Rukoushan on tavallaan kamalan itsekästä: rukoillaan vain kun itsellä on 'sielullinen' hätä.

        pakis

        >> Rukoushan on tavallaan kamalan itsekästä: rukoillaan vain kun itsellä on 'sielullinen' hätä. > Kaikillahan on vaikeuksia, se kuuluu elämään.


    • On jopa Raamatussa maininta jos et varoittaa Paavo Järvisestä niin on vaara että päädyt samaan paikan kun harhaopettajat!

      2. Tim. 4:2

      saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

      Hes 33
      3 ja jos hän näkee miekan tulevan maan kimppuun ja puhaltaa pasunaan ja varoittaa kansaa,
      4 ja joku kuulee pasunan äänen, mutta ei ota varoituksesta vaaria, ja miekka tulee ja ottaa hänet pois, niin hänen verensä tulee hänen oman päänsä päälle:
      5 hän kuuli pasunan äänen, mutta ei ottanut varoituksesta vaaria; hänen verensä tulee hänen päällensä. Jos olisi ottanut varoituksesta vaarin, olisi hän pelastanut sielunsa.
      6 Jos taas vartija näkee miekan tulevan, mutta ei puhalla pasunaan eikä kansa saa varoitusta, ja miekka tulee ja ottaa pois jonkun sielun heistä, on hän otettu pois synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin vartijan kädestä.
      7 Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.

    • Varo Varottaja

      Sinä Savis olet varottanut kaikkia suomen kristittyjä kaikista evankeliumin julistajista ja heidän opeistaan. Sinä olet nyt vapaa varottamisen vastuusta. Mene rauhaan!

    • Minä olen ollut

      useamman kerran Paavo Järvisen kokouksissa ja hänen
      kauttaan tulleet profetian / tiedon sanat, ovat pitäneet
      paikkansa.

      Hän julistaa parannuksesta ja pelastuksesta ja hänen
      kaltaisiaan julistajia saisi olla nykyään useampiakin.
      Hän ei tuo itseään esille, vaan on tavallinen ihminen
      ja nöyrä Jumalan palvelija.

      Tv7:ltä on nähtävissä videoita hänen kokouksistaan ja
      eräässä niistä - viimevuoden lokakuulla pidetyssä
      kokouksessa - hän kertoo näystään, jonka oli saanut
      ja joka koski maapallon kallistumista, joka nyt tapahtui
      Japanin maanjäristyksen seurauksena.

      Aloituksen tekijää kehoittaisin olemaan varovaisempi
      arvosteluissaan.

    • no - more

      Oma kokemukseni on Järvisestä : harvinaisen ahdistava julistaja (sekin kyllä kävisi,jos ei vaikuttaisi feikiltä).

      Ekalla kerralla kävin vain katsomassa:kova oli show.

      Tokalla kerralla Järvisen saarna ja henk.koht. profetia meni läpi,koska Paavon lähestymistapa oli sellainen "kuulijoilta luulot pois"-tyylinen.

      Kolmas kerta herätti epäilykset:sama "luulot pois"- saarnaustyyli,mutta huomasin lisäksi,että Paavo heitti jengille upimähkään samat "profetian sanat",kuin mitä oli mullekin heittänyt ja vieläpä samoilla äänen painotuksilla ja tunnelatauksilla.Uppoo moneen ensikertalaiseen ja myös Paavon komppaajaan,kuin veitsi voihin.

    • Minä en ole

      huomannut tuollaista, mitä kirjoitit, että "Paavo heitti jengille
      umpimähkään samat "profetian sanat" kuin mitä olis - sulle heittänyt - tai jollekin toiselle. Paavon julistus kun osuu kohti
      ja tuo ilmi sen, mistä on tehtävä parannus ja niin sen pitää
      ollakin ja kyllä vain on monien kohdalla osunut oikeaan sanoissaan, kuin profetioissaankin.

    • "Ei jokainen...."

      Doctor T:n kirjoituksia seuranneena olen todennut hänen arviointinsa terveellä ja raamatullisella tavalla tehdyksi. Järvistä en lähemmin tunne, tai pikemminkin en ole katsonut tarpeelliseksi käydä hänen tilaisuuksissaan. Riittävän selvyyden antavat hänen tilaisuuksissaan käyneet. He kertovat epämääräisistä ”ihmeistä"; tiedonsanoista ja ilmestyksistä, joilla Järvinen arvuuttelee sopivia henkilöitä yleisön joukosta. Eikä ole erikoista, että tiettyä yliluonnollista tietämistä tai muita ilmiöitä tilaisuuksissa olisi, mutta se ei ole minkäänlainen osoitus Raamatun Jumalan toiminnasta.

      Olemme varmaankin kaikki yhtä mieltä, että nykyisin on valtavasti eksytystä ja samaan aikaan Jeesuksen nimeä käytetään ja puhutaan Pyhästä Hengestä enemmän kuin ehkä koskaan. Kuitenkin, miksi niin vähän kirkastetaan ristiinnaulittua Kristusta, niinkuin Paavali teki (1 Kor 2:2? Jumalan Henki vaikutti niin suurella voimalla tämän heikkouttaan korostavan miehen kautta, että kuulijoiden omatunnot heräsivät valtavan synnintunnon seurauksena ja he murtuivat tunnustamaan syntinsä ja tekemään parannuksen. Silloin he kokivat ihmeellisen vapautuksen syyllisyydestä ja rangaistuksesta ja sellaisen vapautuksen voi vain ristiinnaulittu ja ylösnoussut Vapahtaja antaa.

      Toinen Jeesus ja toinen Henki menee ristiä edemmäs. Niitä julistetaan myös Raamattu kädessä ja samaa sanavarastoa käyttäen. Silloin Jeesus korostetaan ihmeidentekijänä, joka parantaa sairaudet, antaa iloa ja vapautta elämään eikä synnistäkään enää ole ongelmaa, kun ne ovat anteeksi annetut. Toinen Jeesus antaa enemmän. Hän antaa ihanamman evankeliumin, (1 Kor. 4:8). Elämä ei olekaan sellaista pettymysten ja kärsimysten ketjua, kuin se oli Paavalilla ja Jumalan työtä tekevillä tai Häntä seuraavilla. Toisessa evankeliumissa armo on itsestäänselvyys ja siinä ei opita tuntemaan osallisuutta Kristuksen kärsimyksiin sekä kasvamaan kuuliaisuudessa niin, että Kristus saisi meissä muotoa, sillä ei liha sellaista halua.

      Toinen Henki antaa korkeata hengellisyyttä, voittoisaa ja loistavaa kristillistä elämää, armolahjoja ja ”voimaa” tehdä ihmeitä ja merkkejä. Tällaisesta Jeesus varoittaa (Mt 7:21-23 "Ei jokainen, joka sanoo minulle....")
      Ja ihmeitä ei langennut maailma tarvitse. Se ei usko vaikka joku nousisi kuolleista (Luuk. 16:32) Tarvitaan ihmeitä suurempi voima ennenkuin kadotettu ihminen pelastuu. Se on ristin voima (1. Kor. 1:24). Ristin voima annetaan Paavalin julistaman Jeesuksen seuraajille, jotta nämä selviävät vaikeuksien kautta. Ei Kristustakaan vapautettu kärsimyksistä, vaan hän sai voimaa kestää ne.

      --------------------------


      Ps. Jos ”Kristuksenlammas” kertoo saavansa Pyhältä Hengeltä varoituksia tietäjähengistä, on syytä ottaa vakavasti. Mikäli yhtään osaat rukoilla ohjausta miten erottaa henget ja saada rakkautta totuuteen, niin toimi.
      Karta Järvistä tai muita hänen kaltaisiaan ”opettajia” sekä pyri vapautumaan heidän levittämistä opeista tai hengistä

    • Myös näin

      Paavon profetiat ovat menneet joskus hyvin, hyvin tarkasti nappiin.

    • perämela

      No höpö höpö ettäkö Paavo olisi joku harhaopettaja.

      Ei ole, Paavon opetukset ovat hyvin perusevankeliumia, eikä hän mikään opettaja olekkaan, vaan evankelista, jolla on tuolalinen lisälahja, mikä sennimi sitten olisikaan.

      Harhaopettajia saa metsästää ihan muualta.

      mutta noillakin eväillä voidaan inostua joskus liikaa joskus liian vähän, ei ihmine ole Jumala vielä pitkään aikaan, eikä ole sitä koskaankaan, mutta terveeseeen kristilliseen eloon Paavo ohjaa kuulijoitaan, suurempi ongelma on ihmisissä, jotka ovat aina jotain erikoista vailla, ja luulevat että joku Paavo voi kertalaakista korjata heidän ihmisyytensä, hengellisyytensä, taloutensa ja mieshuolensa.

      siinä sitä on tautia julistajalla pysyä raittiina hengessä kaiken tuon keskellä.

      • Aika on paha !

        --jolla on tuolalinen lisälahja--

        Hylätään ne 'lisälahjat' ja palataan Raamatun terveen ilmoituksen perustukselle, jossa lisälahjoista ei mitään mainita.

        Eksytys raivaa tietä sinne, missä ei tunneta Kirjoituksia eikä Jumalan voimaa. Pysytään Sanassa.


    • DoctorT

      Paavo julistaa ILMESTYSTIETOA ja LISÄKSI RASITETTU TIETÄJÄHENGELLÄ!

      Jos nappiin menee, se ei ole mikään tae Pyhästä Hengestä. Kokonaisuus ratkaisee ja kyky erottaa henget. Viittaan viime keväiseen päivitykseeni hänen julistuksestaan, se ei ollut yli 10 vuodessa raittiimmaksi muuttunut.

      Tiedän hlön, joka on joutunut elämässään todella vaikeuksiin Paavon käsien alla useasti vierailtuaan. Oli aluksi sitä mieltä, että Paavo on ihan ok, kunnes alkoi tajuta, ettei tämä ole tervettä. Nyt en ole hänestä kuullut, mutta putosi hirvittävään hengelliseen pimeyteen!

      Minun ei tarvitse muuttaa käsitystäni Paavo Järvisestä. TV 7 kanavalla hän touhuaa rahankeruussa, muusta en tiedä. Ei ainakaan mistään päin kuulu, että olisi syntynyt pysyvää, näkyvää ja koettavaa uutta hengellistä elämää! Aika selkeä merkki sekin.

      • koetellaan mistä

        Doktori T, kun sinä olet henkeä täynnä, niin olisithan voinut rukoilla ja sitoa sen tietäjä hengen siellä tilaisuudessa, näinhän se Paavalikin teki , vai ? Olen kuullut erään toisenkin, "entisen noidan näin tekevän", eikä siellä tapahtunut mitään sitten.


      • KTS (Ei kirj.)
        koetellaan mistä kirjoitti:

        Doktori T, kun sinä olet henkeä täynnä, niin olisithan voinut rukoilla ja sitoa sen tietäjä hengen siellä tilaisuudessa, näinhän se Paavalikin teki , vai ? Olen kuullut erään toisenkin, "entisen noidan näin tekevän", eikä siellä tapahtunut mitään sitten.

        Olis ainaskin seurakunnan vahtimestari saanu hommia.
        "Päällystakkinne on jo heitetty pihalle"...:D


    • 80-luvulla

      Minulle tämä saarnamies sanoi kun olin langennut syntiin, että Pyhä Henki on jättänyt minut minut ja etten voi koskaan enää pelastua ja alttarilla ajoi pahaa henkeä minusta pois. Elin toivottomana ja masentuneena vuosia, kunnes muutama vuosi sitten sain uudistua uskossa. Saarnaaja ei ole Jumala vaikka Hänen edustajanaan itseään pitävätkin.Kaikkea ei pidä uskoa mitä ihminen saarnapöntön takaa sanelee. Minä uskoin ja olin menettää mielenterveyteni.

      • perämela

        En voi uskoa että kukaan saarnamies sanoo noin että et voi pelastua enää koskaan.

        kyse on jostain väärinkäsityksestä taikka mistä lie.

        ei Jumala mikään pikkumainen sadisti ole joka katsastaa ihmistä yhtenään ja aina on jossain ruostetta.

        Jumala on pitkämielinen, ja kärsivällinen., eikä soisi että yhtään kukaan hukkuu.

        Jumala on ammttimainen pelastaja niinkauan kuin ihmiskunnalla on armonaika.


    • DoctorT

      Pyhä Henki on todella sävyisä ja herkkä. Hän ei koskaan lyö ihmistä, vaikka olisi nuhtelunkin paikka. Pyhä Henki edustaa rakastavaa Isää ja Poikaa.

      Järvinen edustanee menestys-ja valtateologiaa ja mitä kaikkea muuta saastaa! Pyhä Henki EI VALTUUTA osoittelemaan ihmisiä sormella; sinä ruskeatakkinen siinä, tai juuri sinä siinä ja koko yleisö näkee ja kuulee, mitä tämä noita luettelee.

      Evankeliumi hänen puheissaan on vain siksi, että kuulija saataisiin uskomaan hänen valheensa. Harhaoppisen toimintatapa on juuri tuollainen. Ellei ole henkien erottamisenlahjoja ja niiden rohkeita käyttäjiä, viedään ihmisiä hengelliseen pimeyteen. Tätä J'rvinen on tehnyt jo liian pitkään, eikä liike ole asiaan puuttunut! Niinkuin ei niin moneen muuhunkaan vahingolliseen.

      • tode*

        tällä kertaa ikäänkuin samoissa tunnelmissa doctorin kanssa.


      • Alkeet

        DoctorT, sinulle tiedoksi: Pyhä Henki ei valtuuta myöskään ketään mollaamaan Jumalan palvelijaa. Onkohan PJ kehoittanut sinua parannuksen tekoon kun noin pahaa kitinää pidät :) Niin ja miksi et aja sitä väärää henkeä pois kun kerran tunnistat sen? Sinun kirjoituksesi ovat vain kateellisen ja katkeroituneen ihmisparan ruikutusta.


    • DoctorT

      Kirjoitan juuri kuten hengessäni olen tuntenut. Huomaathan, että tilaisuuksien välillä oli reipas 10 vuotta!!!

      Tiedän ja taisin mainittakin, että PJ julistaa ILMESTYSTIETOA!

      Matka on harjaannuttanut minut ja monet erottamaan oikean väärästä, kuten UT kehottaakin! Siksi voin ja uskallan sanoa asiat niinkuin ne ovat. En kateudesta, vaan armoituksesta ja kutsumuksesta!

      Harhaopettajia niin PJ kuin Marko Selkomaa, Martti Kallionpää, Tuppurainen ja tappurainen, niitä Markku Koiviston seuralaisia.

    • juhlilla ollut

      Eräänä kesänä Keuruun juhannuskonferenssissa Paavo Järvinen piti puheen.Siinä puheessaan hän mainitsi jotenkin näin,että kun nyt pääsin tänne puhumaan sitten puhutaan,koska ei hän tämän puheen jälkeen häntä enää tänne pyydetä puhumaan.Olikohan se puolitoista vuotta sitten kun istuin O Haaviston rukousteltan vieressä olevassa penkissä Paavon vierellä totesin hänelle,"ei ne tosiaankaan ole laskeneet ennää sua tänne puhumaan".Ei siellä porukassa taideta totuuksia kuunnella enää .On tullut muuta ohjelmaa tilalle.Koska Järvinen tämän vaistosi kyllä hän on profeetta minun mielestäni.

      • Te eksytte.


    • Oikaisuksi

      Tämän aloituksen alta tuolta ylempää poimittua

      -------
      Kristuksenlammas 24.4.2011 17:01
      ....Henkivallat" on ihmisten keksimä käsite, joka saa ihmiset kuvittelemaan mitä erilaisimpia dramaattisilta kuulostavia asioita.
      -------

      Tuo väittämä on väärä. Oikaisu on siis paikallaan. Raamattu opettaa hengistä ja henkivalloista monin paikoin. Jeesus sai ristillä pahuuden henkivalloista voiton.

      "Minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat...voi eroittaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme". Muistaakseni Roomalaiskirjeen 8:nen luvun loppujakeet.

    • aglius

      En minä näkisi että PJ on mikään harhaopettaja.

      en ole sellsita koskaan tuntenut häntä kuullessani.

      kerran kysin häneltä että mitä arvelet sellaisita sanoista kuulijalle joista hän ei välttämättä mitään ymmärrä eikä hyödy ?

      no, en tiedä, minulle ei enempää kerrota eikä anneta. sanon senminkä näen tai kuulen siinä kaikki.

      ajattelin vastausta ja totesin, että noin se voipi olla. Jos Jumala näyttää asiasta vain jotain nurkkaa tai selkäpuolta niin paha siihen on mennä omiaan lisäämään.
      palvelusvirkoja on monenlaisia, ja niinkauan kuin ne pysyvät sellaisina ilman että aletaan vetää jotian omaa roolia, ne ovat ilmeisen raittiita.

    • Jumala ei jätä

      Edellämainittu puhuja yritti ajaa minusta pahaa henkeä pois alttarilla. Sanoi vielä puheessaan, että josta Pyhä Henki on lähtenyt se ei voi enää pelastua. 20 v nuorelle. Elin masentuneena vuosia kunnes sain uudistua uskossani. Puhui siis omiaan, ei ollut PH jättänyt vaan oli yhä sydämessäni.

      • PahatPapitNeKaataa

        Taisi saarnaaja puhua vain omasta puolestaan. Näitä helppoheikkikaatajia/ tiedonsanaurpoja on saatana lähettänyt Jumalan luvalla vanhurskauden palvelijoiksi naamioituneina. Jyvät ja luste erotetaan kun Herra Jeesus pian saapuu.


    • aglius

      Raamatussa sanotaan asiasta mm;

      4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

      Mutta ei tätä jokaiseen harharetkillä kulkevaan pidä soveltaa, eikä saa soveltaa, muuten menee pieleen ja voijohtaa todella Sanan tilaankin.

      jae 6 selvittää mistä on ysymys, eli kyse on totaalisesta luopumisesta jossa tietoisesti poljetaan Jeesusken veri jalkoihin ja häpäistään julkisesti yhä uudelleen.

      ELi oikein on P saattanut ilmoittaa mitä on kirjoitettu, mutta väärässä paikassa ja väärille ihmisille.

    • ylistänJeesustani

      Itellä samat ajatukset ollut kuin doctorilla tästä Paavosta.
      Yhen kerran hänen kokouksessaan ja kun hän osoitti jotakin ihmistä sormella ja sanoi hälle jotakin, niin pelästyin että aikookohan se kohta mullekkin sanoa jotakin siinä kaikkien kuullen.
      Olen ehkä sitten herkempi kuin joku muu, mutta mitä olen tullut tuntemaan Jeesusta enemmän, niin en pidä tuollaista toimintaa oikeana.
      Jeesus ei nolaa eikä häpäse ketään varsinkin jos on ihminen joka on sellaista jo saanut elämässään kokea.
      Myös mikä häiritsee vaikka ei saisi mennä henkilökohtaisuuksiin mutta Paavon ilme. Ei näy eikä välity millään tavalla sitä Jeesuksen rakkautta, silmissä eikä hymyssä.
      Tämä vain nyt oma mielipide.

      • saviseutulainen

        Tässä takavuosina luin erään luonnehdinnan - mistä luinkin - Paavo Järvisestä ja se kuului näin:
        HENGELLINEN HELPPOHEIKKI.

        Omin silmin ja korvin näin ja kuulin eräässä TV7:n lähettämässä ohjelmassa, oli taltioitu jostakin helluntaiseurakunnasta, kun P.Järvinen puheensa/saarnansa jälkeen heittäytyi "lupsakkaaksi" ja todella - helppoheikkimäiseen tyyliin loihe lausumaan reteästi jotensakin näin: " Ja nyt alkakaahan kaivella kuvettanne, niitä lompuukeja esiin, ja annetaan kitsastelematta Herran työhön, iloista antajaahan ... jne."

        "Myös mikä häiritsee vaikka ei saisi mennä henkilökohtaisuuksiin mutta Paavon ilme. Ei näy eikä välity millään tavalla sitä Jeesuksen rakkautta, silmissä eikä hymyssä.
        Tämä vain nyt oma mielipide."

        Ystävä Jeesuksessa Kristuksessa, näin on myös minun mielipiteeni laita k.o. "profeetasta".


    • DoctorT

      Rullatkaapa ylöspäin,olen siellä tuonut käsitykseni useaan kertaa selkeästi esiin Paavo Järvisestä. Eikä vuosienkaan jälkeen ole tarvetta niitä fiilailla.

      Mistään ei ole kuulunut mitään uutta. Siellä mainitsemani hlö, joka PJn käsien alla usein vaivoissaan kävi, on jo kotona Herransa luona. Sairaana ja taistelujen jälkeen hän kuolivuoteellaan sai takaisin levon, sen jonka kadotti PJn ja kaikensorttisten rohoveettojen käsittelyssä.

      Ei tarvitse muuttaa...eikä ole tarvinnut. Näitä pettureita on pilvin pimein!

    • Arvoitsija

      Paavo Järvinen - doktort. On aivan selvää että Paavo on hengen miehiä ja tohtori on fariseus.

      Nyt on arvioitu😨

      Asia hoidettu.

      • 1.Kor.1-18

        Paavo Järvinen on hengen miehiä, mutta eksytyksen hengen.
        .
        http://elavatkivet.fi/index.htm
        .
        Tämän lahkon sivuilta löytyvät linkit muun muassa Kenneth Haginin perillisten rhema.org -sivustolle ja Livets Ordiin.
        .
        Marko Selkomaa, Paavo Järvinen, Timo Närhi ja "yllätys yllätys" Patrick Tiainen sekä Heikki Hilvo jakavat tulevalla viikolla juopumistaan.
        .
        Parantumisia? Vain hetkellisiä kuvitelmia.
        Yksikään ei parane; koskaan ei löydy todisteita näiden parantajien jäljiltä. Kuinka voisikaan löytyä, sillä heitä kiinnostaa vain raha, raha ja raha.
        .
        Tässäkin valekarismaattisessa yhteisössä on selvä opillinen linkitys Kenneth Haginiin, mutta "hengestä juopunut" ei siitä välitä tai varoita.
        .
        Marko Selkomaa, Paavo Järvinen ja Timo Närhi ovat siirtyneet palvomaan henkeä, joka kadottaa. Tiainen on koko ajan palvonut tätä "kotkaa". Löydätte lisää tietoa tästä "kotkasta" ja sen valheista, jos vain avaatte silmänne tai pyydätte Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa avaamaan sokeutuneet silmänne. Uskallatteko?
        .
        https://www.youtube.com/watch?v=BbKAlMHoCpQ
        .
        http://www.kristitynfoorumi.fi/petosJC.htm
        .
        Tai voitte hakea esimerkiksi hakusanoilla Rick Joyner The Final Quest, jos ette usko tai uskalla mennä edellä mainituille sivustoille.

        .
        Jesaja 29:9-10 (KR1933/38)
        Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
        Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.

        .
        Siunausta.


    • ihmistenoppeihinväsynyt

      Niin mua jäi ihmetyttämään että kun se eräs henkilö meni sinne eteen rukoiltavaksi niin he kysyivät että minkä armolahjan mies haluaisi? Minä kun aina luulin että jumala jakaa armolahjat niin kuin haluaa ja ei hän kadu armolahjojaan... mutta että me sitten vain valitsemme kuin apteekin hyllystä on kyllä vähän outo meininki minusta... tääl kokkolassa on ainaki tiainen saanu paljon sekaannusta aikaan ja juu on tosi outoja noi manifestaatiot että kannattaa kyllä mennä sanaa kohti eikä hakea elämään tunne pauhua ja voi käydä huonosti tuolla tiellä. Eikös se herran henki ollut siinä hiljaisessa vienossa tuulen henkäyksessä ei ukkosmyrskyissä ymv... rauha sydämmeen löytyy hiljaisuudesta siellä jumala sulle puhuu sanassa ja rukouksessa ei missään ihmisten shoussa... herätys...

      • capiche

        Jumala antaa lahjat oman tahtonsa mukaan. Mutta Paavali kyllä myös kehotti seurakuntalaisia tavoittelemaan parhaimpia lahjoja. Ks. alla

        1 Kor 12:

        4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama. 5 Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama. 6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama. 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi. 8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, 9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, 10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. 11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.


        31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja!


      • ihmistenoppeihinväsynyt

        Niinhän siellä lopussa lukee että henki jakaa niin kuin parhaaksi näkee? Mutta että ihmiset kysyy että minkä lahjan haluat olenko ainoa joka näkee tässä ristiriidan? Miksihän se sanotaan noin jos me itse voitaisi vaan valita niin ok minä ottasin ne kaikki parantaisin sairaat ja profetoisin ja selittäisin jne... kuka tyytyisi vain viisausen jakamiseen ym kun voisi valita vaikkapa voimalliset teot ymv... kukapa sitä sanaakaan sitten viitsisi enää opettaa tai lukea kun olisi ihmeet ja merkit joita koko maailma seuraisi... sitä minä vaan että kuka on se ihminen joka kysyy että minkä armolahjan sinä haluaisit ja asettuu pyhän hengen saappaisiin... sillä kyllähän pyhä henki tietää minkä armolahjan jumala haluaa antaa vai miten tämä pitäisi ottaa vastaan? En minä halua ketään mustamaalata ihmettelen vain... en tiedä ymmärrätääkö kukaan mitä tarkoitan...


      • pisnismiespaavo
        ihmistenoppeihinväsynyt kirjoitti:

        Niinhän siellä lopussa lukee että henki jakaa niin kuin parhaaksi näkee? Mutta että ihmiset kysyy että minkä lahjan haluat olenko ainoa joka näkee tässä ristiriidan? Miksihän se sanotaan noin jos me itse voitaisi vaan valita niin ok minä ottasin ne kaikki parantaisin sairaat ja profetoisin ja selittäisin jne... kuka tyytyisi vain viisausen jakamiseen ym kun voisi valita vaikkapa voimalliset teot ymv... kukapa sitä sanaakaan sitten viitsisi enää opettaa tai lukea kun olisi ihmeet ja merkit joita koko maailma seuraisi... sitä minä vaan että kuka on se ihminen joka kysyy että minkä armolahjan sinä haluaisit ja asettuu pyhän hengen saappaisiin... sillä kyllähän pyhä henki tietää minkä armolahjan jumala haluaa antaa vai miten tämä pitäisi ottaa vastaan? En minä halua ketään mustamaalata ihmettelen vain... en tiedä ymmärrätääkö kukaan mitä tarkoitan...

        Paavo Järvinen on järjestänyt kaupallisia armolahjakoulutuksia. Ei niihin päässyt köyhä mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe