Trust perintätoimistosta kokemuksia?

Sattuuko kellään olemaan mitään kokemuksia, huonoja tai hyviä, kuopiolaisesta Trust-perintätoimistosta? http://www.trustperinta.fi

Tuolta on myyjä ollut useampaan kertaan yhteydessä puolentoista kuukauden aikana. Haluaisivat saada kaikki meidän myyntilaskutuksen kiertämään heidän kauttaan. Ideana että silloin he hoitavat mahdolliset perintätoimet myös.

Myyjäkaveri on sinällään ollut täysin asiallinen koko ajan, eikä liian päällekäyvä. Sen verran kyllä tässäkin pikkukello heräsi, että tämä kaveri sanoi että hänellä olisi parikin asiakasta jotka pikaisesti tarvitsisivat (yllättäen) juuri sellaisia palveluja kuin me myymme. Koetin kysellä tarkemmin, muutamia yksinkertaisia asioita joihin pystyy lonkaltakin vastaamaan. Mutta siinä vaiheessa hän meni heti lukkoon, sanoi että sori vaan nytpä hänellä ei ole paperit tässä mukana. Eikä muista asiakkaiden nimiä tai toimialojakaan lainkaan mutta koettaa muistaa etsiä kun piipahtaa omalla konttorillaan.

Meidän puolelle vaan soitoista huolimatta emmittiin sopimuksen tekemisen kanssa. Silloin Trustilta soittikin joku korkeampi henkilö, olisiko ollut markkinointipäällikkö Kuopiosta tms.

Tuon puhelun aikana alkoikin heräillä jo muunlaiset fiilarit. Kaveri vaan veenytti ja jatkoi ja jatkoi puhelua, ja jähnäsi ja selitti lisää ja lisää. Joku tuon hemmon tyylissä alkoi kilkattaa kelloa, että tässä kannattaa nyt olla varuillaan. Tuo veivari koettaa nyt sondeerata ja onkia ja hakea jotakin aukkoa miten hyötyä meikäläisestä.

YTJ:stä löytyy tieto että heidän firmansa on aika tuore, perustettu 2008. Viimeisin tilinpäätöstieto on 31.07.2009, siis melkein parin vuoden takaa. Kotisivulta ei löydy tietoja henkilökunnan määrästä eikä juuri muutakaan infoa ole.

Yhteistyökumppaneina luetellaan Nordea ja Asiakastieto. Mutta nehän nyt ovat melkein minkä tahansa tahansa firman "kumppaneita", jos firmalla on tili Nordeassa. Trust väittää että heillä olisi 6000 asiakasta, ja ovat "nopeimmin kasvava alan yritys Suomessa."

Löysin viitteitä Suomi-24:n keskusteluryhmistä että Trust olisi mainosspämmännyt useisiin ryhmiin ilmoituksiaan. Lukuisat linkit johtivat poistettuihin ilmoituksiin. Spämmereitä kartan kaikin mahdollisin keinoin, varsinkin kotimaisia joiden roskapostimäärä senkuin lisääntyy.

Ainakin yhden kaverini firma sanoo että vakavasti harkitsevat kokeilla laskujensa perityttämistä tuota kautta ja toinenkin sanoi harkitsevansa vakavasti. Piti 1,90€/lasku alv hintaa niin edullisena(?). Mutta ei lopulta ollut varma että mitä siihen oikein sisältyy, kuuluuko postimaksu ja perintä myöskin.

Itse en ole tällä hetkellä yhtään vakuuttunut, minkään koijareiden kanssa ei viitsisi alkaa aikaansa haaskata. Mutta voi toki johtua omasta yleisestä penseydestä perintäfirmoja kohtaan. Yleensä niiden kanssa joutuu asioimaan vain kun joku huijarifirma laittaa valelaskujansa perintätoimiston kautta perintään.
Saattaa toki olla aivan asiallinenkin koko firma, mene tiedä.
Ilmianna
Jaa

97 Vastausta



Meillä oli viime joulukuussa aikomuksena ottaa koeluonteisesti käyttöön Trustin laskutus- ja perintäpalvelu. Netin kautta tuli avaamista varten sopimus jossa kysyttiin firman osoitteet, Y-tunnukset, pankkitilinumerot jne. ja kaikki nämä annettiinkin. Sen sijaan lomakkeella kysyttyä henkilötunnusta ihmettelimme, että mihin tarkoitukseen tällaista nyt tarvitaan.
Ilmoitimme että emme ole tottuneet tällaisissa yhteyksissä henkilötunnuksia kenellekään ilmoittelemaan, vaan oikeustoimihenkilönä osakeyhtiön tiedot sellaisenaan pitäisi riittää. Tuli täysi hiljaisuus, eivät koskaan enää palanneet asiaan, emmekä mekään palanneet. Laskutamme paperilla ja verkolaskuilla edelleenkin.
Ilmianna
Jaa
sen verran on kokemusta että annoin heille perittäväksi pari laskua.kait ne yritti kovasti periä mutta lopulta velallien riitautti laskut ja trust perintä lopetti hommat!
ihan tyhjää laittaa mitään perintään,kannattaa viedä saatavat samantien käräjäoikeuteen.
perintäfirmat ottavat helpon rahan ja jos tulee joskus tosipaikka ni nostavat kädet pystyyn!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
>perintäfirmat ottavat helpon rahan ja jos tulee joskus tosipaikka
>ni nostavat kädet pystyyn!

Ainakin meillä tuollainen Intrum Jusitian punaisella leimalla leimattu maksukehoituslasku saa jonkin verran lisävipinää maksajiin. Myös Intrumin itsensä aloittamat perintätoimet tuovat kohtuuhyvin maksutuloksia. Suunnilleen yksi heidän perimänsä lasku on jäänyt saamatta viimeisen 3 vuoden aikana, oli sellainen puoliammattilaiskonna ostajapuolena.

> ihan tyhjää laittaa mitään perintään,kannattaa viedä saatavat samantien
> käräjäoikeuteen.

Tämä on totta, ja varsinkin jos on kyse isommista laskuista. Jos normaalit perintäkirjeet eivät auta, niin perintätoimistoista harvoin on juurikaan (järkevän hintaista..) lisäapua.
Kaverin firma haki pari vuotta sitten n. 13.000 euron saataviaan suoraan käräjäoikeuden kautta, ja voittikin jutun. Velallinen maksoi lopulta osissa koko kyseisen rahasumman, viivästyskorkoineen ja oikeuskuluineen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minua ainakin tökkii koko Trust. Asiakkaat suuttuvat tiukasta perinnästä. Jos saan itse laskun joka on laskutettu Trustin kautta, niin vaihdan toimittajaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
JoriJori kirjoitti:
Minua ainakin tökkii koko Trust. Asiakkaat suuttuvat tiukasta perinnästä. Jos saan itse laskun joka on laskutettu Trustin kautta, niin vaihdan toimittajaa.
Kannatta muistaa , että perintätoimistoilla ei ole yhtään enempää valtaa kuin yrittäjällä itsellä.Eli voi itse lähettää huomautuksen/perintäkirjeen ja jos velallinen ei sitä maksa ainoa mahdollisuus on hakea saatavaan ensin käräjaoikeuden päätös ja sen jälkeen ulosottoon. Ulosottopäätöksen hakeminen on aika helppo toimenpide , eikä siitä kannata maksaa ´´rosvoille``
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
JoriJori kirjoitti:
Minua ainakin tökkii koko Trust. Asiakkaat suuttuvat tiukasta perinnästä. Jos saan itse laskun joka on laskutettu Trustin kautta, niin vaihdan toimittajaa.
Tiukka perintä?? toi firma ei saa perittyä mitään, vähän kun velallinen reklamoi ni homma jää siihen, ei ees vastaa viesteihin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
> Heidän tarkoitus on kerätä nopeesti rahaa kassaan ja välittämättä
> siitä saadaanko koskaan toimeksiantajan pääomaa kerättyä pois.

Eivätkö nuo siis hoida huonosti maksavien asiakkaiden perimistä, vaan keräävät rahat vain "helpoilta", hyvin maksavilta asiakkailta?
Vai mitä tuo kommentti tarkemmin ottaen tarkoittaa?

Yhdellä tutulla oli lokakuun lopulla ollut Trust pari viikkoa käytössä, ja ainakin *siinä vaiheessa* sanoi että kaikki toimii niinkuin pitääkin. Mutta ei tainnut vielä olla pidempiaikaista kokemusta, ja juuri noista mainitsemistasi huonoista puolista sitten. En ole itse sen perästä kehdannut enää kysellä, että vieläkö kaikki skulaa.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Mulla on ollut Trust käytössä jo muutaman vuoden ja olen tyytyväinen. Se on edullinen ja helppokäyttöinen.
Perintä on tehokasta, mutta jos pitää sopia jostain maksuista ja aikatauluista asiakkaiden kanssa, se toimii myös. Virheitä sattuu kaikille, mutta tähän asti kaikki on korjattu, jos on ollut jotain korjaamista.
Suosittelen.
Ilmianna
Jaa
>>Mulla on ollut Trust käytössä jo muutaman vuoden ja olen tyytyväinen. Se on edullinen ja helppokäyttöinen.>>

Millaista kauppaa teet, kuluttajakauppaako vai busines-busines kauppaa? Entä laskujen koko, onko luokkaa 50 euron kertalaskuista kyse, vaiko 2.000€ luokkaa olevista kaupoista?

Kyselen siksi kun kaverini käytti erästä toista laskutuspalvelufirmaa, ei Trustia, ja heidän kauttansa varsinkin kuluttajille menevien muutaman satasen laskujen hoidossa oli paljon virheitä ja valituksia.

>>Virheitä sattuu kaikille, mutta tähän asti kaikki on korjattu, jos on ollut jotain korjaamista.>>

Minkä tyyppisiä virheitä teillä on esiintynyt? Onko asiakkaita vaikka alettu perimään liian aikaisin, ts. virheellisin perustein, vai minkä tyypin virheitä teillä on tullut eteen?

Asiakkaat ovat toisinaan hyvinkin herkkänahkaisia silloin jos saavat aiheettomaksi osoittautuvan, perintätoimiston logolla ja leimoilla varustetun vaativasävyisen perintäkirjeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olen käyttänyt monta vuotta ja homma toimii hienosti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tätähän tämä aina on..syön hatullisen sitä ittiänsä jos löydätte asian missä ei olisi mielipiteitä jakavia kommentteja.

Itse tei soppari Trust.in kanssa n.kk sitten ja ensimmäiset verkkolaskut heidän kauttansa ovat tulleet perille eli so far so god...toki n.90% asiakkaistani on vakiasiakkaita (yrityksiä) joten laskuliikenne totuttua ja varmaa.

Tuo heidän verkkolaskutusohjelmansa on ainakin parempi ja monipuolisempi kuin aiemmin käyttämäni pankin palvelu lisäksi muita erinomaisia taloushallinnon tms.palveluja tuosta löytyy..niistä sen enempää.

tähän asti pelkkää hyvää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
So far so GOD!!!! Hahah. Muutenkin, opettele, hyvä 'talonmiäs', kirjoittamaan äidinkieltäsi paremmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Olen hieman utelias mm. tuosta TRUST -perintätoimistosta.

Aika suureelliselta toiminta näyttää toimiakseen julkisesti vain PL -osoitteessa.

Tilittääkö perintätoimistot muuten heti maksut toimeksiantajalleen saatuan perittyä ne riistettävältä kuten kai pitäisi?

Kuopiossahan toimii kai myös tuo Finnveran perintäyksikkö, pitääkö paikkaansa?

Kukahan lienee TRUST -perintätoimiston pääosakasomistajat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Aika suureelliselta toiminta näyttää toimiakseen julkisesti vain PL -osoitteessa."

Niin no voihan se olla varotoimi. Voi olla jonkin verran perintätoimistoon tyytymättömiä henkilöitä, jotka sitten voisivat tehdä ilkivaltaa tai tulla räyhäämään toimiston henkilökunnalle. Toki sen osoitteen saa selville halutessaan kuka tahansa, mutta parempi varmasti pitää matalaa profiilia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Trust Perintä- sijaitsee Käsityökadulla. Asemalta kun lähdet Käsityökatua (sitä rännikatua aseman edessä) niin n.50 m vasemmalla on keltainen kaksikerroksinen toimistotalo. Sen 1.kerros on Trust Perinnän, Talent Oy:n, Vakuus.fi:n tilat. (SAMA OMISTAJAKAKSIKKO noissa kolmessa yrityksessä) Yläkerrassa on Konsulttitoimisto Seppo Hoffren.

Trust Perintä, samat kaksi miekkosta omistavat Talent-nimisen firman, joka pyörittää nettihakemistoja: mm. Hakemistokeskus, metallihaku, apteekkihaku, rakennushaku jne.. Sitten heillä on myös Suomen yrityshaku Oy. Ulkoistettu myynti myy "näkyvyyttä" hakemistoihin nettiin ja jos joku yrittäjä "ämpyilee" laskun maksussa, niin se kiikutetaan ikiomaan perintätoimistoon ja laskut alkaa kotiutua. Kätevää, eikö totta?

Voisi kuvitella että Trust Perintä ei ole kovin objektiivinen arvioimaan laskujen oikeellisuutta kun samat omistajat periivät netti"näkyvyyttä" omalla perintätoimistollaan. Minun mielestäni tämä ei ole reilua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Törmäsin tähän keskusteluun vahingossa ja tekee mieli kertoa isäni tarina. Isäni on kohta eläkeiässä ja siirtymässä eläkkeelle.

1990-luvulla isälläni oli rakennusyritys toiminimellä, pääasiassa isäni teki töitä Kuopion alueella.

Minä olin mukana joskus apumiehenä, en ole rakennusalan ammattilainen, mutta tein tuolloin töitä mitä pystyin tekemään. Eli maalaushommia, purkuhommia, kattoremppaa jne.

Se mikä jäi isäni hommista mieleen oli ainainen tappelu laskuista asiakkaiden kanssa, muutaman kerran homma meni jopa oikeuteen asti, hääppösin tuloksin.

Sanoin aina isäukolleni, että miksi et tee kirjallista sopimusta ja kattavaa selvitystä työn kuluista?

Isäni sanoi että hän luottaa asiakkaisiin ja on huono paperiasioissa muutenkin, suullinen sopimus oli isälläni. Isäni teki laskut Excelillä.

Mielestäni asiakkaat käytti hyväkseen juuri tätä isäni heikkoutta suulliseen sopimukseen. Eihän se noin paljon voi maksaa?? EN MAKSA! EN USKO!!

Isäni kävi monta kertaa esim. isännöitsijällä kysymässä rahoja ja siinä oli monesti tappelu lähellä saatavista. Valheita valheiden perään tuli vastaukseksi.

Nyt jos voisin neuvoa isääni, sanoisin heti että anna laskusi hoidettavaksi toiselle yritykselle. Harmi ettei 1990-luvulla ollut tietoa tämmöisistä palveluista kuin Trust tai vastaavista? Jos oli, niin niistä ei vielä tiedetty?

Juttuni pointti on siis se, että jos olet yrittäjä, älä yritä yksin tehdä kaikkea. Lisäksi asiakkaat eivät usko, jos saavat sinusta ja sinun laskuista epäammattimaisen kuvan, vaikka olisit kuinka ammattilainen.

t. Sivusta seuraaja!
Ilmianna
Jaa
>Se mikä jäi isäni hommista mieleen oli ainainen tappelu laskuista
>asiakkaiden kanssa, muutaman kerran homma meni jopa oikeuteen asti,
>hääppösin tuloksin.

Perintätoimistosta sinällään ei ole mitään apua tai hyötyä, jos joku toimitusurakka menee oikeuteen saakka. Siinä perintätoimisto omine sanomisineen ei tuo mitään lisäpainoarvoa oikeussaliin.

>Sanoin aina isäukolleni, että miksi et tee kirjallista sopimusta ja kattavaa
>selvitystä työn kuluista?

Riittävän yksityiskohtainen kirjallinen sopimus on aina tärkeä. Ja jos rahasummat ovat suuria niin se on myös likimain pakollinenkin nykyisten rakennusvirheiden ja kanteiden aikana.

>Mielestäni asiakkaat käytti hyväkseen juuri tätä isäni heikkoutta suulliseen
>sopimukseen. Eihän se noin paljon voi maksaa?? EN MAKSA! EN USKO!!

Kirjallinen sopimus kannattaa tehdä etukäteen, se on selvää.

>Nyt jos voisin neuvoa isääni, sanoisin heti että anna laskusi hoidettavaksi >toiselle yritykselle.

Jos rakennustyön toimituksen laatu menee riidaksi ja oikeuteen saakka, niin sillä ei ole mitään merkitystä lähettikö alkuperäisen laskun ko. yrittäjä itse vaiko Perintäfirma. Vain selkeän, etukäteen tehdyn toimitussopimuksen sisällöllä on merkitystä.

>Harmi ettei 1990-luvulla ollut tietoa tämmöisistä palveluista kuin Trust tai
>vastaavista? Jos oli, niin niistä ei vielä tiedetty?

Aika monella on jo vuosikymmeniä ollut käytössä Laskutusohjelmat, joilla saa siistit, yksilöidyt, erittelevät ja hyvännäköiset laskut tulostettua paperille. Tai lähetettynä Verkkolaskuna sähköisesti

Kun tuo on laskutuksen puolelta ollut jo aikapäiviä olemassa ja hoidossa, niin mitä lisäarvoa sen päälle näkisit Trustin käytön tuovan?

> Juttuni pointti on siis se, että jos olet yrittäjä, älä yritä yksin tehdä kaikkea.

Tämä on ihan hyvä neuvo kaiken kaikkiaan. Jos joku tekee halvemmalla ja paremmin kuin itse tekisit, niin miksi suotta rääkätä itseään.

Laskun tekeminen on kuitenkin simppeliä hommaa. Ja monelle yrittäjälle myös mieluisa työvaihe, kun näkee oman tekemisensä muuttuvan rahaksi.
Siksi ainakaan niitä paremman näköisiä laskuja ja itse tekemistä pienemmillä kustannuksilla tuskin saa aikaiseksi laskutuksen välikäden kautta toimimalla.

>Lisäksi asiakkaat eivät usko, jos saavat sinusta ja sinun laskuista >epäammattimaisen kuvan, vaikka olisit kuinka ammattilainen.

Mihin tällä kaiken kaikkiaan pyrit viittaamaan? Niiden laskujen ulkoasuunko?
Onko Trustin kautta ulos lähtevät laskut jotenkin vieläkin siistimmän ja paremman näköisiä kuin vaikka Verkkolaskutuksen kautta lähetetyt sähköiset laskut?
Ilmianna
Jaa
Tuli ongelmia Trust perinän kanssa, vaikka emme tilanneet firmalle palveluja heiltä, niin alkoi saapua laskuja, soitettiin puhelimella laskunmaksamisen perään ja nyt saapui jo uhkauslasku. Emme ole maksaneet näitä valelaskuja, joten varsinaista rikosta ei ole päässyt tapahtumaan. Jos olisi, täyttäisimme rikosilmoituksen. http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/rikosilmlomake

Nyt kuitenkin täytimme vain Kuluttajaviraston valaleskuilmoituksen. Jospa siitä olisi apua, jos mahdollisimman moni täyttäisi samantyyppisestä huijauksesta sinne: https://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin213642&SID=adf3c9cc-a0f0-4be2-bff6-733be68e1c8b

Lisää tietoa huijauksista ja ennaltaehkäisystä: www.kuluttajavirasto.fi/Page/927847bd-77fd-4d78-908a-5746df4115bd.aspx
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
uneasyhappinesin linkistä löytyy kolmen eri firman nimeä ja ei ole sattumaa että kaikki nämä firmat omistaa samat kaksi miekkosta Kuopiosta.. ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
> Nyt kuitenkin täytimme vain Kuluttajaviraston valaleskuilmoituksen. Jospa
> siitä olisi apua, jos mahdollisimman moni täyttäisi samantyyppisestä
> huijauksesta sinne:

Kuluttajansuojalaki koskee vain yksityisiä ihmisiä ei yrityksiä.

Samoin Kuluttajavirasto ei ota minkäänmoista kantaa YRITYKSEN lähettämään valelaskuilmoitukseen tai mihinkään muihinkaan tavaroiden tai palveluiden ostamisen asiohin. Tämäkin virasto palvelee ja opastaa vain kuluttajia.

Siksi jos yritys on tekemässä kannetta vaikak valelaskujen lähettämisestä, pitää yrityksen tehdä se suoraan poliisiasemalle, rikosilmoituksena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Meillä ollut käytössä reilun vuoden laskutuspalvelu. Toiminut loistavasti ja vain hyviä kokemuksia on.
Ilmianna
Jaa
Pari vuotta hoitanut laskutuksen trustin kautta. Ei valittamista.
Ilmianna
Jaa
Asiakkaani sai Trustin perintäkirjeen. Pääoma 1200 e ja kulut 500 e!!!! Onkohan tämä aivan reilua meininkiä? Sanoi selvittävänsä yhtiön taustat ja kytkökset perinpohjin. Katsotaan kauanko Trust pelittää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lain mukaan yli 1000 euron laskuun liittyen:

1: maksumuistutus; kulu saa olla max. 5 eur/kpl.
2: maksuvaatimus nro 1; kulu saa olla max. 50 eur/kpl.
3: maksuvaatimus nro 2; kulu saa olla max. 25 eur/kpl.
korkoa saa kertyä niin kauan, että lasku on maksettu.

Näiden jälkeen sitten homma voidaan viedä käräjille, josta tulee omat perintä- ja oikeudenkäyntikulunsa lisää.

Jos oletetaan, että laskua ei ole viety käräjille, niin:

500 eur - 5 eur - 50 eur - 25 eur = 420 eur

Korkoa on siis kertynyt 420 eur. Jos lasketaan päiväkohtainen korko 1200 euron potille ja jos vuotuinen korko on ollut 8,5%, niin päivää kohti korkoa on kertynyt:

1200 x 0,085 / 365 = 0,27945 eur

Nyt lasketaan, montako päivää lasku on myöhässä:

420 eur / 0,27945 = 1503

Jos lasku on siis ollut 1503 pv eli reipas 4 vuotta myöhässä eikä mukana ole oikeudellista perintää tai muita extreme-perintäkuluja, tuo on täysin laillinen ja kohtuullinen summa. Jos 500 eur sen sijaan mainittiin heti ensimmäisessä kirjeessä, kyseessä on pöyristyttävä petos.

Tämä ihan talousmatemaattisena "tietoiskuna".
Trustin perinnästä tai mainitsemastasi asiasta en sen enempää muuta tiedä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
> Asiakkaani sai Trustin perintäkirjeen. Pääoma 1200 e ja kulut 500 e!!!!

Moneskohan kirje se jo oli tuota samaa laskua koskien?

Jos oli ensimmäinen, niin silloin viissatasen kulut ovat aika pöyristyttävät.

Mutta jos oli puolen vuoden viivästyskorot jo päällä, niin kyllähän se alkaa hakata korkoa ja kulua tuollaista(kin) vauhtia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No eihän nää oo mitään ku vertaa tollaseen Perintätoimisto Pakote -tyyliseen "yritykseen". Millainen ihminen palkkaa tällasia perintähommiin? Sairasta. Noi Trustit ja muut on sentään vielä ihmishenkeä kunnioittavia..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Huh huh, kylmiä heppuja tosiaan https://sites.google.com/site/perintatoimisto/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Varoitan vakavasti kyseisestä firmasta!
Ilmianna
Jaa
HUONOA KOKEMUSTA PERINTÄTOIMISTOSTA; YLISUURET PERINTÄMAKSUT JA PERINTÄÄ YRITETÄÄN MONEN KUUKAUDEN JÄLKEEN UUDESTAAN!!!!!!!
Ilmianna
Jaa
Tuo Trustin yritysrakenne tai paremminkin yrityssekasotku näyttää olevan juuri tyypillinen sellainen sotkuiseksi tehty "Group", jonka kanssa vältän olla missään liiketoiminnallisissa tekemisissä.
http://www.trustkapital.fi/fi/yritys/konserni

http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2143429&kielikoodi=1&tarkiste=14B872231403F706D23E18AD85683CD5DADC880E&path=1547;1631;1678

Liikevaihtoa sanotaan olleen viime vuonna 1.8 milj. € ja siitä tulosta tehty 300.000€ edestä. Toivottavasti edes verottaja kykenee ja osaa hakea omansa pois tuolta sotkun keskeltä.
Ilmianna
Jaa
Suomihan on tunnetusti kateellisten ja katkerien ihmisten maa.

Myönnän että saan itsekin perintäfirmoilta kirjeitä,mutta niin saavat myös asiakkaanikin jotka ovat jopa valtakunnallisia suuryrityksiä joten samassa p*skassa tässä tarvotaan.Tämä yhteiskunnan älytön hektisyys ja kaikkinytheti ajaa itse kunkin ongelmiin 7 päivän maksuehtoineen..mihin helvettiin tässä on kiire.
Ilmianna
Jaa
> 7 päivän maksuehtoineen..mihin helvettiin tässä on kiire.

No jos itse saat tukkureiltasi samanlaisia 7 pv maksuajalla olevia laskuja, niin millaisella maksuajalla itse sitten myyt tavaraa eteenpäin?
Tarjoatko kaikille "30 pv nto 14 pv -2%" maksuaikoja ihan vakiosti vai?

Nykyisillä sähköisillä laskutusmenetelmillä lkun toimitaan, niin laskun kyllä EHTII hyvin maksaa 7 päivänkin aikana. Mihin kummaan itse tarvitset sitä aikaa, että saat makuuttaa laskujasi 10 päivää lisää työpöydälläsi?

Pankithan on eri juttu, niistä saa lainaksi rahaa, jos rahoitusta olet varastollesi ja hankinnoillesi tarvitsemassa.
Ilmianna
Jaa
Et tajunnut sitten yhtikäs mitään...mitä tarkoitin.

Jos kaikki maksaisimme ajallaan ja samoilla ehdoilla niin tämä kaikkihan olisi kaikille paljon helpompaa..esim eräs valtakunnallinen firma vaatii sopimuksessaan 21 pvän maksuehtoa heitä laskuttavilta firmoilta kun taas toinen vaatii että lasku olisi heillä 5 pvän kuluessa eli ottavat omatoimisesti alennusta yli meneviltä päiviltä..tässä on kuule monenmoista toimijaa joten tälläinen pk yritys on suurin kärsijä pienine puskureineen.
Ilmianna
Jaa
Niinpä sain Trust Perinnästä laskun nikopoint tupakasta kyselin y-tunnusta laskun lähettäjältä eli nikopointin ei ollut mitään tietoa että semmoinen toimeksianto.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
olen käyttänyt ko firmaa, ei mitään negatiivista sanottavaa,
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Parilla eri firmallani käytän Trustin tarjoamaa ohjelmistoa ja palveluita. Olen ollut täysin tyytyväinen heidän palveluihin.
Ilmianna
Jaa
me laitoimme perintään laskun... mites kävi... vastapuoli oli iso firma yli 200 henkilöä töissä... meillä 2.... sehän rupesi nuolemaan "tulevan" asiakkaan perset.. eli meillä oli täysi oikus perintään ja jouduttiin kuitenkin maksaan itse kaikki perintäkulut .. uskomatonta toimintaa...ei helvetti..
Ilmianna
Jaa
Nimimerkillä, Viimeinen Keisari ja ko. firman pääomistajat ovat feispuukissa kavereita.Fakta!
Ilmianna
Jaa
Meille ko. firma lähetellyt laskuja ennen kuin edellisen eräpäivä mennyt ja kun MUISTUTUSLASKU maksettu ENNEN ERÄPÄIVÄÄ, silti perintälaskuja lähetellään edelleen ja lopulta TRATTA, vaikka lasku maksettu jo aikoja sitten.
Ilmianna
Jaa
No niin, johan on keskustelu.. päätelköön tuolta kuka mitäkin.. aika tylsää provosointia ja johdatettu keskustelu toisiin svääreihin .... Meillä Yrittäjinä kyseisen putiinkin laskutuspalvelu ollut käytössä kohta puolivuotta ja voin sanoa että säästää aikaa ja rahaa.. hintahan muodostuu pelkästään toteutuneisiin kustannuksiin. Meidänkään asiakkaat eivät ole ymmärtäneet että lasku joka tipahtaa heidän luukustaan EI OLE PERINTÄLASKU vaan normilasku (eivät ole osanneet lukea xxxx/ laskutuspalvelu) Meidän tapauksessa ei ole ollut mitään epäselvyyksiä eikä laskutusvirheitä... niitähän valvoo loppuksi kirjanpitäjä.. ja jos ASIAKKAANA olet maksanut laskusi ajoissa niin siitähän ei mitään huomautuksia lähetetä, koska rahathan kirjautuvat suoraan ja nollaavat "saldon". Ainoastaan typerät ihmiset uskovat tämän ketjun provosoijia. Jokainen joka on käyttänyt tätä palvelua TIETÄÄ että homma toimii ihan niinkuin pitää ja rahat saapuvat jos asiakas on halukas maksamaan. Tiedän paljon ikävimpiäkin velkomiskeinoja. Ja jos nyt jotain häiritsee ihmiset jotka tätä businestä tekee kuten nähtävästi aika monta ( tai sitten vaan pelkäästään yhtä) niin mitä sitten, homma pelaa juuri niinkuin kertovat. Tämä sopparihan ei perustu mihinkään aikaan vaan jos jossain vaiheessa emme halua lähettää asiakaslaskujamme kyseisen firman kautta niin emme tule saamaan perässä mitään aiheettomia aiheettomin perustein maksettavaa laskua. Voin oikeasti suositella tätä systeemiä, helpottaa oikeasti yrittäjän arkea eikä kuitenkaan velvoita mihinkään. Laittaisin numeron mutta tännehän ei uskalla koska täällä on turhan agressiivisia kirjoittajia jotka eivät oikeasti tiedä tai ole käyttäneet YRITTÄJINÄ tätä ohjelmaa.
Ilmianna
Jaa
>>Meidänkään asiakkaat eivät ole ymmärtäneet että lasku joka tipahtaa heidän luukustaan EI OLE PERINTÄLASKU vaan normilasku (eivät ole osanneet lukea xxxx/ laskutuspalvelu)>>

Kaverin firma otti tuollaisen käyttöön vuosi sitten kesällä. Kyse ei kuitenkaan ollut Trustista vaan turkulaisesta P-P Group Oy (nimeä tässä lyhennetty, mutta turkulaiset tietävät mistä firmasta on kyse) nimisestä perintäfirmasta.

Noissa laskuissa tosiaan suurimpana näkyy P-P Group Oy firman nimi ja logo. Jossakin alhaalla pienellä fontilla näkyi kaverini oman firman nimi. Itsekin ihmettelin kaverin laskujen ulkonäköä kun ensimmäisen kerran tuollaisen näin.

>>Jokainen joka on käyttänyt tätä palvelua TIETÄÄ että homma toimii ihan niinkuin pitää ja rahat saapuvat jos asiakas on halukas maksamaan.>>

Totta kai ne silloin tulee jos asiakas on halukas maksamaan. Mutta kun usein eivät ole. Juuri siksihän näitä perintätoimistoja välissä olevina laskuttajina käytetään. Kaverin firmalla oli jatkuvasti epäselvyyksiä laskutuspalvelun kautat menneissä maksuissa. Rästiin kertyi viime syksyn aikana 5000...6000€ edestä epselviä laskuja, osittaissuorituksia, hyvityksiä jne.
Saatavasumma oli vain kasvamaan päin koko ajan. Perintä ollut mitenkään tehokkaan tuntuista. Eikä kaverin firmalle tullut tietoa jos jonkun laskut olivat alkaneet mennä pitkisi, ja uusi tavaramyynti olisi ollut syytä lopettaa tällöin välittömästi, vaan myytiin tavaraa edelleen luottokelvottomallekin.

Joulukuun alkupuolella kaveri päätti lopullisesti päättää P-P:n kanssa olleen laskutuspalvelun, ja alkoi taas laskuttaa itse suoraan asiakkaitaan.

Tilanne kuulemma alkoi selkiytymään välittömästi. Asiakkaat alkoivat maksaa ajallaan laskujaan, ja kaikenlaiset epäselvyydet loppuivat.

Kaveri sanoi että maksuhalukkuutta ilmeisesti nosti se että näkivät hänen PK-firmansa nimen, ja hänen oman henkilönimensä ja puhelinnumeronsa laskulla. Aikaisemmin asiakkaat olivat mieltäneet että isoksi mielletyn laskuttajafirma P-P:n nimellä kulkevien laskujen suoritusta saattoi rahapulassa lykätä. Mutta nyt kun laskulla näkyi tutun yrittäjän nimi, niin ymmärrettiin että laskut on maksettava tuollaiselle, itsen kanssa samanlaiselle pikkufirmalle ajallaan.
Ilmianna
Jaa
Olin pari vuotta asiakkaana ja alku näyttikin liian hyvältä. Nyt saan vielä vuoden päästäkin laskuja siitä, että olen vastaanottanut laskun Trust Kapitalilta, joka on tullut heidän omaan "vastaanotetut verkkolaskut" järjestelmään. Tästä perivät 0,24€ ja laskutuslisän 1,9€. Pieniähän ovat summat, mutta jotenkin kiero järjestelmä. Tämäkin lasku olisi voinut tulla kotiovelle eikä minnekään heidän omaan "vastaanotetut verkkolaskut"-järjestelmään, josta joutuu maksaan. Eli, he laskuttavat minua siitä, että minun verkkolaskuihin on tullut heidän lasku. Höpö homma....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hei haloo jos olet aktivoinut verkkolaskujen vastaanoton ja ilmoittanut haluavasi verkkolaskuna heidän laskunsa niin samanlailla kun mikä tahansa muukin ostolasku niin menee siitä kulu, eikai nyt järjestelmä rekisteröi sen mukaan kuka lähettäjänä. Meidän yrityksessä kyseinen laskutus ollut käytössä 1,5.v, vaikka alkuun epäilin toimintaa niin on se osoittautunut positiiviseksi. Myyntilaskuja meiltä lähtee n.180 ja ostolaskuja käsittelemme n.240 /kk ja tämä systeemi on helpottanut meitä paljon. Olemme olleet tyytyväisiä myös siihen et tarpeen vaatiessa voimme soittaa henkilön tänne neuvomaan paikanpäälle ilman kuluja. Etenkin alkuun oli hyvä asia. Miettikääpäs kuinka moni firma tarjoaa tällaista palvelua ja vielä maksutta!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tepi2 kirjoitti:
Hei haloo jos olet aktivoinut verkkolaskujen vastaanoton ja ilmoittanut haluavasi verkkolaskuna heidän laskunsa niin samanlailla kun mikä tahansa muukin ostolasku niin menee siitä kulu, eikai nyt järjestelmä rekisteröi sen mukaan kuka lähettäjänä. Meidän yrityksessä kyseinen laskutus ollut käytössä 1,5.v, vaikka alkuun epäilin toimintaa niin on se osoittautunut positiiviseksi. Myyntilaskuja meiltä lähtee n.180 ja ostolaskuja käsittelemme n.240 /kk ja tämä systeemi on helpottanut meitä paljon. Olemme olleet tyytyväisiä myös siihen et tarpeen vaatiessa voimme soittaa henkilön tänne neuvomaan paikanpäälle ilman kuluja. Etenkin alkuun oli hyvä asia. Miettikääpäs kuinka moni firma tarjoaa tällaista palvelua ja vielä maksutta!!
Hei, haloo, nii mut eihän mulla ollu enää tunnuksia vuoden aikana koko systeemiin enää kun irtisanoin sopimuksen ja lasku oli kilahtanu verkkolaskuna. Miten olisin päässyt edes näkemään ko. laskun... Nyt on tilitoimiston takana systeemi, eikä tuo hinta ollut kohtuuton edes. Trust peri enemmän laskuista väliä mitä nykyinen tilitoimistoni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Voihan urpojen urpot ja teidän perintäkulut .... Meillä on perintälaki joka määrittää kulut... lukekaa jos ette ole vielä ymmärtäneet lukea... ja kun tätä ketjua lukee niin ymmärrän hyvin miksi huudetaan ja räyhätään ..... jokainen osaa lukea mutta se ymmärtäminen on sitten toinen juttu ...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Paras perintätoimisto,mitä olemme käyttäneet. Olen pari kertaa tavannut johtohenkilöitä, asiallisia kavereita. En vaihtaisi entiseen perintätoimistoon!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuttu yrittäjä laskutti Trustin kautta, mutta lopetti kun liian moni asiakas suuttui heidän yliagressiiviseen perintään. Jos asiakkaan lasku oli viivästynyt muutamankin päivän, niin heti lähti karhukirje jossa korot ja lisämaksut, ja sitten lisämaksuille lisämuistutuksia ja lisämuistutuskuluja vaikka kuinka..

Parempi olisi käyttää jotain muuta firmaa laskutuksessa, jonka bisnesmalli ei perustu asiakkaiden "kiusaamiseen". Asiakkaiden pitäminen on tärkeämpää kuin parin päivän viive maksuissa. Monet muut firmat esim tarjoaa ilmaisen sähköpostimuistutuksen ennen kuin alkaa lisämaksut pyöriä.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ostaa laskutettavat velaksi ja pesee kätensä jos ei onnistu. Epäilyttävää toimintaa!
Ilmianna
Jaa
Totta sanot. Rahojen saamatta jäämisen riski on aina asiakkaalla itsellään. Trust ei ota edes osaakaan tällaisesta tappiosta itse kantaaksensa.

Helpot laskutukset saa itsekin hoidettua, mutta ne hankalat maksamattomat ketkut sitten??? Trustista tai vastaavista ei ole tuohon mitään apuja.
Ilmianna
Jaa
Meillä ollut käytössä internet palvelintilan ja käännöspalveluiden myyntiä tekevällä yrityksellä Trust nyt nelisen vuotta.

Käyttöliittymä: pääsee useilta eri paikkakunnilta käsiksi
Käyttöliittymä: suoritukset kohdistuu automaattisesti, ei tartte itse seurata laskun maksua kuten jos käyttää vain yksinkertaista laskutusohjelmaa (ennen oli helpostilasku.fi web-versio)
Hyvä raportointi
Edullinen. Ei kk-maksua, vain laskujen kpl määrästä pieni raha, ja viivekorotkin tilittyy meille (isoissa saatavissa hyödyllinen)
- Terhakkuus pikkusummien perintään. Lähettävät laskun kaikista yli YHDEN EURON saatavista!
Asiakkaiden maksukäyttäytyminen paranee merkittävästi, kun oppivat että "ton noitten laskun jos jättää maksamatta tulee perästä 1,08€ korkolasku"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja vielä täsmennyksenä edelliseen: Perintätoimi on ollut jäännösten keräilyä joskus tai jouluna, Trust LASKUTUS palvelu on meille ollut se toimiva ratkaisu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
> Meillä ollut käytössä internet palvelintilan ja käännöspalveluiden
> myyntiä tekevällä yrityksellä Trust nyt nelisen vuotta.

Saattaa sopia juuri teidänlaiselle toimialalle. Mutta ei sovellu millekään tavaramyyntiä suorittavalle ja omaa varastointia/varastonvalvontaa tai valmistusta ym. tekevälle firmalle. Niille nuo Trustin aika alkeelliset laskutustoiminnot ovat aivan toivottomia.

> - Terhakkuus pikkusummien perintään. Lähettävät laskun kaikista
> yli YHDEN EURON saatavista!
> Asiakkaiden maksukäyttäytyminen paranee merkittävästi, kun oppivat
> että "ton noitten laskun jos jättää maksamatta tulee perästä 1,08€ korkolasku"

Siis alkajaisiksi olet keksivinään Trustista yhden pikku negatiivisen jutun? Kun pipertävät asiakkaitanne raivostuttaakseen laskun 1 eur saatavistakin.

Mutta saman tien käännät senkin asian jo voitoksi ja eduksi. Että nyt asiakkaat tosiaan maksaa, kun tulee piperryksistäkin korkolasku.

Minun kokemus on, että vanhat asiakkaat ja asiakassuheten EI PIDÄ tuollaisesta tavarantoimittajan ylimielisyydestä. Usein asiakas suuttuu jostakin aika pienestä kinasta, jonka kokee tavarantimittajan ylimielisyydeksi, ja siirtyy asiakkaaksi jonnekin toisaalle.

Käy tavarantoimittajalle vähän niinkuin Stubbin Kokoomukselle, että mielletään Suomen ylimielisimmäksi puolueeksi.

Siinä mielessä Trust, ja kaikki nuo muutkin samanlaiset "virkamiesperintätoimistot" ovat vihonviimeisiä tahoja toimimaan herkässä asiakasrajapinnassa. Itse en päästäisi noita sorkkimaan meidän asiakkaille euron laskuja, ja muuta roskavaivaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Trust kapital: 500 euron laskusta 190 euron perintäkulut. Lasku maksettu jo ennen perintälaskun saapumista, perintätoimet aloitettu juuri laskun maksupäivänä. Kätevää ja vähintäänkin kohtuullista.

Väkisinkin aiheuttaa hallaa myös Trust Kapitalia käyttävälle yritykselle vaikka ei suoranaisesti heidän vika olekaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Esimerkki:

Eräässä aluehallintoviraston käsittelemässä tapauksessa perintätoimisto oli toimittanut elinkeinonharjoittajalle pääomaltaan 1210,24 euron suuruista saatavaa periessään yhden maksuvaatimuksen, jossa perintätoimisto oli vaatinut 167,00 euron suuruisia perintäkuluja. Kuluttajasaatavien osalta velalliselta olisi saanut periä maksuvaatimuksesta 50 euroa pääomaltaan saman suuruisen saatavan osalta.

Perintätoimisto ei ollut esittänyt selvitystä siitä, kuinka paljon työtä kysymyksessä olevan perintätoimen hoitamiseksi oli mahdollisesti tehty perintäkirjeen laatimisen ja lähettämisen lisäksi. Aluehallintovirasto katsoi, että perintäkuluja voitiin pitää kohtuuttomina, kun perintätoimenpiteenä oli ollut ainoastaan yhden maksuvaatimuskirjeen lähettäminen."

https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/taloushallinto-ja-maksut/maksut-ja-maksaminen/perinta-317194
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hurjaa touhua kirjoitti:
Trust kapital: 500 euron laskusta 190 euron perintäkulut. Lasku maksettu jo ennen perintälaskun saapumista, perintätoimet aloitettu juuri laskun maksupäivänä. Kätevää ja vähintäänkin kohtuullista.

Väkisinkin aiheuttaa hallaa myös Trust Kapitalia käyttävälle yritykselle vaikka ei suoranaisesti heidän vika olekaan.
"Esimerkki:

Eräässä aluehallintoviraston käsittelemässä tapauksessa perintätoimisto oli toimittanut elinkeinonharjoittajalle pääomaltaan 1210,24 euron suuruista saatavaa periessään yhden maksuvaatimuksen, jossa perintätoimisto oli vaatinut 167,00 euron suuruisia perintäkuluja. Kuluttajasaatavien osalta velalliselta olisi saanut periä maksuvaatimuksesta 50 euroa pääomaltaan saman suuruisen saatavan osalta.

Perintätoimisto ei ollut esittänyt selvitystä siitä, kuinka paljon työtä kysymyksessä olevan perintätoimen hoitamiseksi oli mahdollisesti tehty perintäkirjeen laatimisen ja lähettämisen lisäksi. Aluehallintovirasto katsoi, että perintäkuluja voitiin pitää kohtuuttomina, kun perintätoimenpiteenä oli ollut ainoastaan yhden maksuvaatimuskirjeen lähettäminen."

https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/taloushallinto-ja-maksut/maksut-ja-maksaminen/perinta-317194
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko kellään vertailupohjaa siitä, mitä muut perintätoimistot vaativat asiakkansa 500 euron laskusta perintäkuluja?
Ilmianna
Jaa
Hyvin on toiminut, ei valittamista. Kustannuksetkin ovat täysin sitä mitä on luvattu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eihän kukaan edellä mitään kustannuksista ole valittanutkaan. Ne varmaan ovat sen mitä on sopimusta tehtäessä sovittu.

Nuo asiakakille menevät tarpeettomat karhut, ja jostakin euron laskusta hirmu perintäkulut jne. Näitä asioitahan nuo Trustin palveluja koskevat napinat ovat koskeneet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yritykselläni nyt 1 vuoden ollut Trust-palvelut käytössä ja olen tosi tyytyväinen.Laskutuksen pohjat selkeitä ja niissä voi itse päättää asiakkaalle tulevan eräpäivän,lähetetäänkö kehotus automaattisesti vai tiedustellaanko ensin yrittäjältä.Yrittäjän on vaan muistettava tai kuka laskut kirjaa sinne,niin laitta rasti oikeaan kohtaan.Yksikään kehotuslasku tai perintä ei ole lähtenyt ennenkuin henkilökohtaisesti hyväksyn lähteekö vaiko eikö lähde.Todella hyvä ottaa koosteet kirjanpitoon tilitoimistolle.Paljon on omaa työtä säästynyt,joskin onhan niilä lähetetyillä laskuilla hintaa,myös sähköisesti lähtevillä.Mutta jos laskee postikulut,paperit,musteet ja oman ajan,kun itse tein ennen kaikki,niin melekin on /0 kaikilla perintäfirmoilla on ylisuuret perintäkulut jos laskut sinne saakka menee,ei Trust tee siinä poikkeusta....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Esimerkki:

Eräässä aluehallintoviraston käsittelemässä tapauksessa perintätoimisto oli toimittanut elinkeinonharjoittajalle pääomaltaan 1210,24 euron suuruista saatavaa periessään yhden maksuvaatimuksen, jossa perintätoimisto oli vaatinut 167,00 euron suuruisia perintäkuluja. Kuluttajasaatavien osalta velalliselta olisi saanut periä maksuvaatimuksesta 50 euroa pääomaltaan saman suuruisen saatavan osalta.

Perintätoimisto ei ollut esittänyt selvitystä siitä, kuinka paljon työtä kysymyksessä olevan perintätoimen hoitamiseksi oli mahdollisesti tehty perintäkirjeen laatimisen ja lähettämisen lisäksi. Aluehallintovirasto katsoi, että perintäkuluja voitiin pitää kohtuuttomina, kun perintätoimenpiteenä oli ollut ainoastaan yhden maksuvaatimuskirjeen lähettäminen."

https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/taloushallinto-ja-maksut/maksut-ja-maksaminen/perinta-317194
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
> Laskutuksen pohjat selkeitä ja niissä voi itse päättää asiakkaalle tulevan
> eräpäivän,lähetetäänkö kehotus automaattisesti vai tiedustellaanko ensin yrittäjältä.

Mitä laskutuspohjia tuossa tarkoitat? Onko kyse tästä TrustPointista jota ne mainostaa, "Näppäile laskutustiedot TrustPointiin - me huolehdimme laskujen tulostuksesta ja postituksesta."

Ei sovellu ainakaan meille tuollainen niiden nettiversio. Omien laskurivien naputtelu nettiin, koska meillä on materiaalivirtojen ja varastojen valvonta hoidettava myös.

Jollekin konsulttitoimistolle saattaa sopia, joka myy pelkkää ilmaa, eli omia pehmeitä lupauksiansa. Mutta ei sovi valmistavalle tai varastoivalle firmalle tuollainen juttu.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
>> JOS EI OIKENE LÄHIPÄIVINÄ, TEEN RIKOSILMOITUKSEN.

No ei se siitä mihinkään oikene, eikä poliisit sinun rikosilmoitusta mitenkään ala tutkimaan. Pakko niiden on ilmoitus vastaanottaa, mutta ei se johda minnekään. Lakikirjaan kirjattua lakia ei ole rikottu.

Tehokkainta on kun reklamoit suoraan sille tavarantoimittajallesi. Sanot että ostat jatkossa muualta, jos lasku jää tällaiseksi.

Tilanne on kohtuuton, jos alkuperäistä laskua ei ole koskaan tullutkaan, eikä toisaalta asiasta voi selvitä jollakin normaalilla 5 eur huomautuslaskun veloituksella.

Tällaisissa tilanteissa nuo kaiken maailman välissä olevat Trustit ja laskuttajatoimistot ovat hankalia ja joustamattomia. Tavarantoimittajakaan ei saa kohtuutonta laskua peruttua. Korkeintaan voi itse maksaa sen Trustille, mutta jonkun se on joka tapauksessa heille maksettava.
Ilmianna
Jaa
"Narsisti puolestaan ei välttämättä ole väkivaltainen eikä piittaamaton, mutta hän on lipevä, niljakas ja sosiaalisista normeista piittaamaton hyväksikäyttäjä. Narsistilla on vääristynyt käsitys itsestään. Narsisti on kuin musta aukko, joka imee toisista ihmisistä tunteita, energiaa ja voimaa antamatta mitään tilalle. Hän petkuttaa, huijaa ja käyttää heitä hyväkseen. Hän elää itseään varten. Hän tarvitsee jatkuvaa ihailua, kehumista ja saada olla huomion keskipisteenä. Ja jos joku asettuu hänen kanssaan poikkiteloin, hän kostaa aina - joko suoraan tai epäsuorasti, joko puhumalla pahaa tästä, vainoamalla tätä tai vaikkapa häväistyskirjoituksin. Narsistilla on tunteet, mutta hänen tunne-elämänsä on hyvin jäsentymätön ja kehittymätön. Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivällä on suuruusharhainen kuvitelma omasta ainutlaatuisuudestaan ja kyvyistään. He kuitenkin vaativat paljon huomiota ja ihailua. Heidän ihmissuhteensa kärsivät empatian puutteesta, kateudesta ja ylimielisyydestä. Toisin kuin psykopaatiksi, narsistiksi ei synnytä: narsistinen persoonallisuushäiriö alkaa yleensä kehittyä varhaisaikuisuudessa."
1
Ilmianna
Jaa
Meidän yritys on lopettanut jo monen sellaisen yrityksen kanssa yhteistyön, joka käyttää trustia. Syy tähän on yksinkertainen: jos laskun eräpäivä on venynyt pari päivää, sieltä tulee heti monen kympin sanktio. Kaikissa muissa tapauksissa tulee vain ystävällinen muistutus ja se aina riittää, ja yhteistyö jatkuu kyseisen yrityksen kanssa.

Että kenen etu on käyttää noin akressiivista laskutuspalvelua?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Juuri näin, en itsekään eikä yrityksenikään käytä enää niiden yritysten palveluita jotka käyttää Trustia.

Trust aiheuttaa asiakassuhteiden katkemista !!!!
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
TrustEiOleLuotettava kirjoitti:
Juuri näin, en itsekään eikä yrityksenikään käytä enää niiden yritysten palveluita jotka käyttää Trustia.

Trust aiheuttaa asiakassuhteiden katkemista !!!!
Lopetin juuri pitkäaikaisen asiakassuhteen ko. firman vuoksi. Aivan järjetöntä, että jo maksetusta laskusta aletaan perimään ja uhkailemaan. Ymmärtäisin, jos lasku olisi maksamatta ja sitä JOUDUTTAISIIN karhuamaan!!
Lopetan kaikki asiakassuhteet, joissa ko. firma hoitaa laskutusta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Suosittelen ennemmin http://www.validius.fi/
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja yllätys yllätys... toimintaa johtaa Trustilta kenkää saanut entinen toimitusjohtaja...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
2 VASTAUSTA:
Jokainen tietää keneen tuolla narsistilla viitataan...
Viimesen päälle ällö tyyppi...
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
NO SHIT! Tänne voisi porukka heitellä kokemuksia tuosta pellestä...Jos saataisiin tiedotusvälineetkin kiinnostumaan tuon rikollisen touhuista...Aika näyttää...Tuskinpa on todistajista ainakaan puutetta...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yksityisen autolainan kanssa todella nihkeää...piti voida maksaa suurempiakin summia pois kuin kuukausi-erä...mutta sepä olikin liian vaikeaa tälle yhtiölle. Monia turhia puheluita heille sekä autokauppiaalle. Eivät osaa edes laskea kuinka paljon koroissa on säästynyt kun laina lyhentynyt nopeammin.
Ilmianna
Jaa
Olen tämän ennekin laittanut tänne.
Laskutuspalvelu ja perintätoimisto ovat yksi ja sama.
Samat henkilöt ovat taustalla.
Karpolla olisi asiaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"Laskutuspalvelu ja perintätoimisto ovat yksi ja sama.
Samat henkilöt ovat taustalla.
Karpolla olisi asiaa."

Miten niin? Mitä järkeä laittaa näin epämääräisiä heittoja tänne?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Siinä mitään epämääräistä ole.

https://www.finder.fi/Perintätoimistoja/Trust Kapital Group TKG Oy/Kuopio/yhteystiedot/1935155
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitä tuosta? Mikä on pointtisi? Koita nyt avata heittoasi niin et täysijärkisetkin tajuavat mitä lässytät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuopiolaiset saa unohtaa, ovat mitä ovat.

Onneksi toimialani on sellainen jossa rahat tulee kaupan käynnin jälkeen heti suoraan tilille, ainut mihin pitää varautua on veronmaksukyky.

Reaali taloudessa yrittäminen on ....hirveää. Siis ei kiitos.
Ilmianna
Jaa
Nyt ajavat ferrarilla omistajat
Ilmianna
Jaa
"Esimerkki:

Eräässä aluehallintoviraston käsittelemässä tapauksessa perintätoimisto oli toimittanut elinkeinonharjoittajalle pääomaltaan 1210,24 euron suuruista saatavaa periessään yhden maksuvaatimuksen, jossa perintätoimisto oli vaatinut 167,00 euron suuruisia perintäkuluja. Kuluttajasaatavien osalta velalliselta olisi saanut periä maksuvaatimuksesta 50 euroa pääomaltaan saman suuruisen saatavan osalta.

Perintätoimisto ei ollut esittänyt selvitystä siitä, kuinka paljon työtä kysymyksessä olevan perintätoimen hoitamiseksi oli mahdollisesti tehty perintäkirjeen laatimisen ja lähettämisen lisäksi. Aluehallintovirasto katsoi, että perintäkuluja voitiin pitää kohtuuttomina, kun perintätoimenpiteenä oli ollut ainoastaan yhden maksuvaatimuskirjeen lähettäminen."

https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/taloushallinto-ja-maksut/maksut-ja-maksaminen/perinta-317194
Ilmianna
Jaa
>> Kannatta muistaa , että perintätoimistoilla ei ole yhtään enempää valtaa kuin yrittäjällä itsellä.Eli voi itse lähettää huomautuksen/perintäkirjeen ja jos velallinen ei sitä maksa ainoa mahdollisuus on hakea saatavaan ensin käräjaoikeuden päätös ja sen jälkeen ulosottoon. >>

On noilla perintätoimistoilla sikäli hitostikin enemmän valtaa, että ne voi vaikka vain yhden huomautuslaskun lähetettyään laittaa firmasi nimen Kauppalehden protestilistalle.

Ei auta mitään että alkuperäinen laskusaatava taas oli protestoitu tavarantoimittajan kanssa jo aikaisemmin, jos toimitus on ollut vaikka puutteellinen. Perintäfirma tulee peliin vasta tämän jälkeen, ja lähettelee omat kirjeensä.

Perintätoimiston ei tarvitse lähettää kirjettään edes kirjattuna, eikä tarvitse pystyä todistamaan että velallinen on tuota karhukirjettä ikinä edes saanut. On niitä lähetetty vanhentuneisiin osoitteisiin, eikä velallinen ole kirjettä saanut.

Nykyinen laki sallii sen että AVI:n vahvistama suomalainen perintätoimisto voi tosiaan ilmoittaa firmasi nimen vaikka sen yhden laskun perusteella Protestilistalle. Oma firma häväistynä protestilistalla, se olo on aika kelju kokemus
Ilmianna
Jaa
Seppo Hoffrenin toimistojen kanssa en tule olemaan missään tekemisissä koskaan. Siellä kerran oli pieni erimielisyys laskun summasta joka ei vastannut palvelun sisältöä. Kyse oli pienestä mutta asian ratkaisu tapahtui niin, että sanomastani lauseesta otettiin sopivat sanat eli ei koko lausetta, joka käänsi sanomiseni lähes päinvastaiseksi eli kieltäytymiseksi vaikka niin en sanonyt ja sen jälkeen minulla ei ollut mitään mahdollisuutta sanoa asiaan mitään. Tuon perusteella Hoffren vei laskun perinttoimistonsa kautta perintään ja siinä oli vielä melkoinen perintäkulu lisäksi. Kun olin silloin työtön niin he käytti sitä hyväksi kun tiesi ettei minulla ollut mahdollisuutta oikeuteen lähteä, siis mahdollisuutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
>> Kyse oli pienestä mutta asian ratkaisu tapahtui niin, että sanomastani lauseesta otettiin sopivat sanat eli ei koko lausetta, joka käänsi sanomiseni lähes päinvastaiseksi eli kieltäytymiseksi vaikka niin en sanonyt ja sen jälkeen minulla ei ollut mitään mahdollisuutta sanoa asiaan mitään. Tuon perusteella Hoffren vei laskun perinttoimistonsa kautta perintään ja siinä oli vielä melkoinen perintäkulu lisäksi.>>

Puhut bullshittiä jos koetat tuossa väittää että jonkin puhelinnauhoitteen perusteella sinut on saatu täysin voimattomaksi ja mykäksi puolustamaan itseäsi.

Puhelinnauhoitteella ei ole ollut tuossa juridisessa mielessä mitään merkitystä. Mikään myyntifirma Suomessa ei ole vetänyt kuluttajaa oikeuteen puhelinnauhoitteen perusteella, että se nauhoite muka toimisi jonkinlaisena juridisena todisteena puhelintilaamisen asiassa.

Se sinun nauhalle sanomasi oli tässä tapauskessa merkityksetöntä. Se merkityksellinen asia oli siinä, että ET REKLAMOINUT KIRJALLISESTI kun perintätoimisto lähetti sinulle perintävaatimuksensa.

Tässä kohtaa sinun olisi pitänyt reagoida, reklamoida. Noin et ole ilmeisesti tehnyt, ja juttu on päässyt sinun kannaltasi huonoon jamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kokemuksesta voin sanoa, että jos asiakkaasi joutuvat maksamaan heidän kauttaan perintäkuluja, jotka ovat suuremmat kuin itse lasku, niin kyllä menetät asiakkaasikin. Jotain outoa on siinäkin, että nimi vaihtuu alvariinsa.
Ilmianna
Jaa
Yrityssaatavien perintäkulujen kohtuullisuudesta

"Vaikka perintälain kuluttajasaatavia koskevia perintäkulujen
enimmäismääriä ei sovelleta yrityssaatavien perintään,
aluehallintovirasto on ratkaisuissaan katsonut, että niillä on merkitystä
arvioitaessa perintäkulujen kohtuullista määrää. Mikäli yrityssaatavaa
koskevasta maksuvaatimuksesta vaaditaan moninkertaisesti enemmän
kuin vastaavasta maksuvaatimuksesta kuluttajasaatavassa,
perintätoimiston on esitettävä perusteet tälle. "

" Saatavan suuruuden huomioon ottaminen ei merkitse sitä,
että perintäkulut voitaisiin määrätä kaavamaisena osuutena saatavasta.
Saatavan suuruus vaikuttaa lähinnä siten, että saatavan ollessa pieni on
perintäkulujen määränkin laskettava. Saatavan määrän kasvu ei
puolestaan aiheuta automaattisesti kohtuulliseksi katsottavien
perintäkulujen määrän kasvua. "

https://www.avi.fi/documents/10191/111919/Artikkeli+yrityssaatavien+perintäkuluista+(pdf, 52+kt)/31829e45-8917-4ec2-9908-98a5946e9180
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tiedote 19.6.2017

https://www.avi.fi/web/avi/tiedotteet-perintatoimistoille#.WXReeojyiUk
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älkää vaan sotkeutuko tuohon puljuun
Ilmianna
Jaa
Kannattaa tutustua sarjayrittäjiin Petri Siltakoski ja Petri Tukiainen. Aikas monella näkyy löytyvän järkkyä kokemusta.
Ilmianna
Jaa
Mä oon käyttäny Ropo Kapitalin (entinen Trust) laskutuspalvelua vuodesta 2009. Ei oo muuta kuin positiivista sanottavaa. Luo vaan laskut noiden verkkopalvelussa, se lähettää ne (paperi/sähköposti/verkkolasku) itse ja valvoo että suoritukset tulee. Jos suoritusta ei tule niin muikkarit lähtee automaattisesti, ne laskut menee perintään automaattisesti ja jos vieläkään rahoja ei näy niin asiat etenee trattaan/oikeuteen/ulosottoon automaattisesti. Prosessiin voi puuttua itse missä kohtaa vaan jos haluaa. Jos asiakkaan lasku menee protestoitavaksi asti niin senkin voi vielä valita itse että kirjataanko siitä asiakasyritykselle maksuhäiriö vai ei.

Muistutuslaskujen määrää/aikataulua pystyy säätämään itse ja myös asiakaskohtaisesti jos haluaa. Voi myös määrittää jonkun asiakkaan että sen laskut pysyy perinnän ulkopuolella.

Kuukauden lopuksi toi Ropon palvelu osaa lähettää kaiken tarvittavan materiaalin kirjanpitäjälle automaagisesti.

Kustannukset tästä lystistä on joitakin kymmeniä senttejä per lasku, mun laskumäärillä joitakin kymppejä kuussa. Päälle tulee perintäkulujen alvit (jos jotain perittävää on ollut) ja haastehakemusten kulut jos joku asia on mennyt oikeuteen asti.

Ei tulis kyllä mieleenkään edes yrittää firman pyörittämistä ilman tuota tai vastaavaa palvelua. Ykskään asiakas ei oo tästä mieltänsä pahoittanut. Kerron aina uusille asiakkaille että käytän laskutuspalvelua, jos et pysty maksamaan laskuja eräpäivälleen niin oo yhteydessä laskutuspalvelun asiakaspalveluun ja sovi jotain niin sulta ei oteta rahoja pois. Jos mun asiakas ehdottaa maksusuunnitelmaa niin ne tulee maililla hyväksyttäväksi että onko ok. Kaikki maksaa laskunsa suunnilleen aikataulussa kun ne tietää että perästä kuuluu aika haipakkaan jos laskujen maksaminen venyy. Oletusarvosesti toi Ropo odottaa laskun eräpäivästä 14 pv ennen kuin se tekee mitään.

Näppituntumalta väittäisin että Ropo on (yritys)perintäkulujen puolesta huomattavasti kohtuullisempi kuin esim. Intrum Justitia. Muistutuskirjeiden kulut on jotain kymppiä tai kahta, sitten jos laskut menee perinnässä "pitkäksi" oikein kunnolla niin kyllä nääkin ottaa rahat ihan surutta pois. Ja niin pitääkin. Ennen vuotta 2009 käytin Intrum Justitian vastaavaa laskutuspalvelua ja siitä muutama asiakas vähän hermostui kun jo ensimmäisen muikkarin kulut oli aika kovat. En tiedä mikä niillä on meininki nykyään, silloin aikoinaan 2009 vaihdoin Intrumista Ropoon (Trustiin) jo pelkästään siksi että se IJ:n palvelun käyttöliittymä oli ihan käsittämättömän huono.

Myyntilaskutuksen lisäksi käytän Ropon luotonvalvontaa seuraamaan keskeisiä asiakkaita. Toi on hyvin simppeli, syöttää vaan y-tunnukset mitä seurataan ja Ropolta kolisee sitten välittömästi mailia jos asiakasyrityksen luottotiedoissa tai maksutavassa (paydex-indeksi) tapahtuu muutoksia. Toi on osoittautunu kullanarvoiseksi, pysyy koko ajan kartalla että mitä asiakasyrityksissä tapahtuu ja pystyy sitten reagoimaan nopeasti jos tarve vaatii.
Ilmianna
Jaa
Lisään vielä että mun hommille on aika tyypillistä että asiakasyritykselle tarvii lähettää kuukausittain tai vaikka 3 kk välein saman suuruinen lasku, esim. joku laitevuokra tai osamaksukauppa. Tossa toi Ropon laskutuspalvelu loistaa, syöttää sinne kerran esim. että lähetetään asiakasyritykselle X joka kuun ensimmäinen päivä tonnin lasku vuoteen 2037 asti. Niin sieltä ne laskut lähtee sitten omia aikojaan just silloin kun pitää. Ja palvelu vahtii että rahat tulee. Onhan toi kätevää, ja taas vapautu vähän lisää omaa työaikaa tehdä jotain oikeasti järkevää.
Ilmianna
Jaa
>> Tossa toi Ropon laskutuspalvelu loistaa, syöttää sinne kerran esim. että lähetetään asiakasyritykselle X joka kuun ensimmäinen päivä tonnin lasku vuoteen 2037 asti. >>

Tavalliset pari..kolmesataa euroa maksavat laskutusohjelmat osaavat tehdä ihan samanlaisia toistuvia kk-laskuja, ja lähettää ne vaikka e-laskuina maksajalle. Oudon kuuloinen sopimus sinulla, jos vuodesta 2017 vuoteen 2037 pysyy maksut ihan saman suuruisina. Se parin satasen ohjelmakin osaa toki sellaiset tehdä.

>> Niin sieltä ne laskut lähtee sitten omia aikojaan just silloin kun pitää. Ja palvelu vahtii että rahat tulee. >>

Onhan tällaisessa laskutuksessakin huomautuksia ja karhulaskuja lähetettävä.

Juuri näiden liian kovakouraisten ja tylyjen ja karhulaskujen ja niistä perittävien virheellisten viivästyskorkojen ym. vuoksi moni on lopettanut laskutuspalvelu. ja asiakassuhteensa Trustin kanssa. Tai mikä helvatan Rospo tai Rohmo se nykyään onkaan.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Trust perintätoimistosta kokemuksia?

Sattuuko kellään olemaan mitään kokemuksia, huonoja tai hyviä, kuopiolaisesta Trust-perintätoimistosta? http://www.trustperinta.fi

Tuolta on myyjä ollut useampaan kertaan yhteydessä puolentoista kuukauden aikana. Haluaisivat saada kaikki meidän myyntilaskutuksen kiertämään heidän kauttaan. Ideana että silloin he hoitavat mahdolliset perintätoimet myös.

Myyjäkaveri on sinällään ollut täysin asiallinen koko ajan, eikä liian päällekäyvä. Sen verran kyllä tässäkin pikkukello heräsi, että tämä kaveri sanoi että hänellä olisi parikin asiakasta jotka pikaisesti tarvitsisivat (yllättäen) juuri sellaisia palveluja kuin me myymme. Koetin kysellä tarkemmin, muutamia yksinkertaisia asioita joihin pystyy lonkaltakin vastaamaan. Mutta siinä vaiheessa hän meni heti lukkoon, sanoi että sori vaan nytpä hänellä ei ole paperit tässä mukana. Eikä muista asiakkaiden nimiä tai toimialojakaan lainkaan mutta koettaa muistaa etsiä kun piipahtaa omalla konttorillaan.

Meidän puolelle vaan soitoista huolimatta emmittiin sopimuksen tekemisen kanssa. Silloin Trustilta soittikin joku korkeampi henkilö, olisiko ollut markkinointipäällikkö Kuopiosta tms.

Tuon puhelun aikana alkoikin heräillä jo muunlaiset fiilarit. Kaveri vaan veenytti ja jatkoi ja jatkoi puhelua, ja jähnäsi ja selitti lisää ja lisää. Joku tuon hemmon tyylissä alkoi kilkattaa kelloa, että tässä kannattaa nyt olla varuillaan. Tuo veivari koettaa nyt sondeerata ja onkia ja hakea jotakin aukkoa miten hyötyä meikäläisestä.

YTJ:stä löytyy tieto että heidän firmansa on aika tuore, perustettu 2008. Viimeisin tilinpäätöstieto on 31.07.2009, siis melkein parin vuoden takaa. Kotisivulta ei löydy tietoja henkilökunnan määrästä eikä juuri muutakaan infoa ole.

Yhteistyökumppaneina luetellaan Nordea ja Asiakastieto. Mutta nehän nyt ovat melkein minkä tahansa tahansa firman "kumppaneita", jos firmalla on tili Nordeassa. Trust väittää että heillä olisi 6000 asiakasta, ja ovat "nopeimmin kasvava alan yritys Suomessa."

Löysin viitteitä Suomi-24:n keskusteluryhmistä että Trust olisi mainosspämmännyt useisiin ryhmiin ilmoituksiaan. Lukuisat linkit johtivat poistettuihin ilmoituksiin. Spämmereitä kartan kaikin mahdollisin keinoin, varsinkin kotimaisia joiden roskapostimäärä senkuin lisääntyy.

Ainakin yhden kaverini firma sanoo että vakavasti harkitsevat kokeilla laskujensa perityttämistä tuota kautta ja toinenkin sanoi harkitsevansa vakavasti. Piti 1,90€/lasku alv hintaa niin edullisena(?). Mutta ei lopulta ollut varma että mitä siihen oikein sisältyy, kuuluuko postimaksu ja perintä myöskin.

Itse en ole tällä hetkellä yhtään vakuuttunut, minkään koijareiden kanssa ei viitsisi alkaa aikaansa haaskata. Mutta voi toki johtua omasta yleisestä penseydestä perintäfirmoja kohtaan. Yleensä niiden kanssa joutuu asioimaan vain kun joku huijarifirma laittaa valelaskujansa perintätoimiston kautta perintään.
Saattaa toki olla aivan asiallinenkin koko firma, mene tiedä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta