Valikko

Urheilijat

Keskustele suosikkiurheilijoista.

ALOITA UUSI KESKUSTELU


Keskustelut

12.04.2015
Nopeaa apua :)!
Moro! Elikkäs oon 20v mies ja mitat on 98kg/186cm eli ylimääräistä on aikas reippaasti : ( Nyt maanantaina alan käymään pitkästäaikaan salilla ja tälläinen ohjelma tarttui silmään. Treeni A Kyykky 3x5 Penkkipunnerrus 3x5 Maastaveto 1x5 Treeni B Kyykky 3x5 Pystypunnerrus 3x5 Soutu levytangolla 3x5 Viikko 1: Maanantai - Treeni A Keskiviikko - Treeni B Perjantai - Treeni A Viikko 2: Maanantai - Treeni B Keskiviikko - Treeni A Perjantai - Treeni B ja jatkuu noin eteenpäin. Ohjelman laatijan mukaan sopivien painojen valinta tehdään näin: Ensimmäisellä treenikerralla kussakin liikkeessä tehdään ensin tyhjällä tangolla ensin viitonen, ja tarvittaessa useampiakin sarjoja. Kun liikerata on kunnossa, lisätään painoa maltillisesti (liikkeestä ja harjoittelijan koosta riippuen, paljonko tämä tarkoittaa) ja tehdään taas kevyt viitonen. Tämän jälkeen toistetaan painon lisääminen tankoon ja uuden sarjan tekeminen niin monta kertaa kuin tarvitsee, että toistot hidastuvat. Ei siis tarvitse pierrä verta, vaan toiston hidastuminen riittää. Tämä on sopiva aloituspaino, ja tällä painolla voi tehdä jäljellä olevat sarjat joiden määrä riippuu liikkeestä. Kun tuo sopiva aloituspaino on nyt löytynyt, seuraavalla treenikerralla voidaan painoa lisätä hieman ja jatkossa kasvattaa aina treenistä toiseen. Onko tuossa ohjelmassa mitään järkeä kun painoa alan puottamaan ja kehoa muokkaamaan? Tiedän että samaan aikaan se on vaikeaa! Cardiota sitten välipäivinä??? vai palanko tuolla lailla loppuun nopeasti?? 3 kyykkyä viikossa on kumminkin aika paljon! ja mitä cardiota olisi paras tehdä? sali sijaitsee uimahallissa eli onko uinti hyvä tapa? toinen mikä kävi mielessä on rappusten kävely/hölkkä/loikkimen? tuossa viesressä on aikas näppärät hyppyrimäen portaat mitä voisi käydä kävelemässä! Kiitos avusta!
0
Urheilu ja kuntoilu > Urheilijat

Sivu /20