Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paloma.se.co
Minulla+ei+ole+yhtään+hyvää+syytä,+miksi+matkustaisin+Turkkiin.+Herättelin+keskustelua+aiheesta+matkailupalstalla,+mutta+sain+vihat+päälleni,+koska+kuulemman+monella+suomalaisella+on+toinen+asunto+Turkissa,+eikä+maassa+kuulemma+yhtään+mitään+vikaa,+vaan+hyvä+ja+halpa+maa+viettää+eläkepäiviä.+Ei+todellakaan+ole+se+minun+satumaani.
13.11.2017 08:00
Taikuritässä
Minä+epäilen+koko+tämän+uuden+viestienpoistoautomaatin+olevan+susi+ja+täältä+poistuu+tällä+hetkellä+paljon+enemmän+asiakirjoituksia+kuin+sitä+roskapostia.
13.11.2017 07:45
korpikirjailija
Ehdottomasti+sukellus+historiaan+tekee+terää+itse+kullekin.+Efesoksessa+en+ole+käynyt,+mutta+Samoksella+kyllä+tuli+käytyä.+Samoin+Knosseksen+palatsit+nähty+Kreetalla+yms.+Ne+ovat+mukavia+päiväreissuja,+kun+tekee+omaan+tahtiin+ilman+kiireitä.+Olen+käynyt+yli+kymmenen+kertaa+Kreetalla,+mutta+en+voi+mitenkään+sanoa+olevani+asiantuntija+tai+edes+tietäväni+paljon+kreetalaisesta+kulttuurista.+Jotenkin+se+on+jännittävää+nähdä+paikkoja,+joissa+ihmiset+ovat+asuneet+jo+tuhansia+vuosia+sitten.
13.11.2017 07:25
Eikös+se+ole+joku+austaraalialaisten+lomaparatiisi?+En+pelkää+pitkiä+lentomatkoja,+mutta+rajansa+kaikella+ja+sinne+taitaa+lentoajat+olla+jotain+20+tunnin+luokkaa.+Jos+noin+pitkäksi+aikaa+olisi+pakko+juuttua+lentokoneisiin,+valitsisin+mieluummin+Havaijin.+Balin+turvallisuusriskit+ja+mahdollinen+hirvittävä+jet+lag+mietityttäisivät+minua.
12.11.2017 10:15
Paljon+suomalaiset+tuntuvat+siellä+kiertelevän,+mutta+monelle+Via+Baltica+on+vain+nopea+väylä+Eurooppaan.+Olen+varmaan+ehkä+poikkeava,+mutta+tunnen+enemmän+sukulaisuutta+ruotsalaisia+kuin+virolaisia+kohtaan+ja+matkustankin+mieluummin+Ruotsiin.
12.11.2017 10:05
Kristiina23
Olen+tenhyt+matkaa+tuolla+samaisella+Runeberg-paatilla.+Tulee+todella+nostalginen+olo.+Samoin+Rauma+ja+sen+tori+ovat+minulle+tuttuja,+mutta+tunnetusti+porilais+syntyiset+eivät+ole+ylimpiä+ystäviä+heidän+kanssaan,+joten+en+rupea+kehumaan.+*hymyilee*
12.11.2017 09:52
Joo+joo,+toki+tuleehan+tänne+turisteja,+siitä+ei+ole+epäilystäkään.+Mutta+miten+suomalaiset+tekevät+niiden+eteen.+Lapissa+varmaan+on+panostettu+hieman+enemmän,+koska+on+monelle+elinkeino,+mutta+etelä-suomalaisena+kyllä+hävettää.+Porvoon+vanhassa+kaupungissa+on+yksi+vessa+ja+parhaimmillaan+käy+tuhansia+ihmisiä+vierailulla.+Kävelyreittini+sivuaa+tuota+jokirantaa+ja+silmiinpistävää+on,+kun+jopa+50+turistia+jonottaa+päästäkseen+vessaan.
Komiat+on+puitteet+Porvoossa,+rakastan+kävelyreissuja+varhaisena+aamuna+vanhaan+kaupungiin,+kun+kaupunki+vasta+heräilee.+Helppo+kuvitella+ihmisiä+ennenmuinoin+näille+samoille+kaduille+yli+700+vuotta+sitten.
12.11.2017 09:49
punamailanen
Dubai+tai+yleensäkään+arabimaat+eivät+ole+suosikkejani.+Keinotekoisia+kaupunkeja,+jotka+ovat+rakennettu+keskellä+hiekkaerämaata.+Jos+joku+tykkää+kuumuudesta,+niin+siitä+vaan.
12.11.2017 09:39
Eipä+ole+kokemusta+noista+lattiareikä+vessoista,+mutta+Gardajärveä+olen+kuullut+kehuttavan.+Eräs+paljon+matkustellut+ystäväni+sanoi+sen+jopa+olevan+paras+matkakohde+missä+hän+on+koskaan+käynyt.
Itse+en+ole+Tenerifalla+ajanut+koskaan+autolla,+jotenkin+hirvittää+se+teiden+kapeus+ja+kaupungeissa+liian+pienet+kadut+ja+parkkipaikat.+Moottoritiellä+sitten+taas+mennään+aivan+liian+kovaaa,+pelottavaa+liikennekulttuuria+ja+eri+kansalaisuuksien+käsitteet+ajamisesta+eroavat+paljon.
Entinen+neuvostoliitto+on+jäänyt+minulta+kokonaan+kokematta,+mutta+en+silti+usko+menettäneeni+juuri+mitään.+Makuasioita,+mutta+itse+menen+mieluummin+vaikka+Italiaan.
12.11.2017 09:37
Suomi+ei+ole+samanlainen+turistikohde,+eikä+koskaan+sellaiseksi+tulekaan.+Esimerkiksi+Porvoossa,+jossa+olisi+edellytykset+vaikka+millaiseen+ryntäykseen,+vanhassa+kaupungissa+suljetaan+liikkeet+klo+17+eivätkä+ne+ole+viikonloppuisin+auki,+vaikka+kaiken+maailman+turisteja+on+pilvin+pimein+rynkyttämässä+ovia+ja+kulkemassa+pitkin+katuja.+Parhaimmillaan+saattaa+olla+30+linja-autoa+parkeerattuna+vanhan+sillan+pieleen.
Olin+viime+kesänä+korkeatasoisessa+hotellissa+Kreetalla+ja+kyllä+ne+saksalaiset+edelleen+mättää+ruokaa+kasseihinsa+ja+lautasliinojen+sisälle+piiloon.+Säälittävää.
11.11.2017 09:30
Porvoossa+voi+oikein+tuntea+sen+historian+lehtien+havinan.
11.11.2017 09:20
Niilin+temppeleitä+on+näytetty+telkkarissa+sen+verran+paljon,+että+olisi+mukava+nähdä+omin+silmin.++Mutta+mieluummin+ilman+soltturyhmää+tai+aseistettuja+vartijoita.
Länsimaissa+sanotaan+usein,+että+viina+saa+ihmiset+hulluiksi.+Luxorissa+ei+kertomasi+mukaan+pitäisi+sitä+vaaraa+olla,+mutta+ei+siellä+silti+asu+yhtään+meitä+onnellisempia+tai+päästään+parempikuntoisia+ihmisiä?
11.11.2017 09:15
Tässä+oli+se+Heikunkeikun+viesti,+joka+ei+taatusti+ollut+sääntöjen+vastainen!
11.11.2017 09:09
Itselläni+saksan+kieli+taittuu+ihan+lukiopohjalta,+joten+ei+siis+kovin+hyvin,+mutta+ihmeen+ilahtuneen+hymyn+saa,+kun+tervehtii+aamulla:+Guten+morgen!
11.11.2017 09:08
Varmaan+koeajamaan+länsimetroa,+hehee.
11.11.2017 09:05
Joillakin+on+kuvitelma,+että+yhteinen+lomamatka+saattaisi+pelastaa+tai+parantaa+suhdetta.+Olen+varma,+että+matkoilla+tilanne+vasta+kärjistyykin.+Sen+verran+usein+kuunnellut+hotelleissa+tappelua+ja+huutoa.
11.11.2017 09:04
Ehkä+ne+on+vaan+niputettu+samaan+kategoriaan:+Marokko,+Algeria,+Tunisia+ja++Libya?+Käytän+kotimaassa+parturilikkettä,+jossa+on+tunisialainen+miesparturi+ja+hän+on+asunut+yli+kymmenen+vuotta+Suomessa+ja+puhuu+hyvää+suomea.+Hänen+mukaansa+tilanne+hänen+kotimaassaan,+kuten+myös+Libyassa+on+arvaamaton,+eikä+hän+suosittele+matkustamaan+kumpaankaan+paikkaan.+Maailmassa+on+kuulemma+niin+paljon+parempia+paikkoja.
11.11.2017 09:01
En+muuta+uusiin+maisemiin+muuta+kuin+väkisin,+kotona+on+hyvä+olla.+Etelään+lähtisin+ihan,+koska+tahansa+jos+joku+kustantaisi.
11.11.2017 08:54
En+minä+pysty+niitä+kansallisuuksia+erottamaan.+Kaikki+kaupantekijät+olivat+miehiä,+naisia+ei+näkynyt+edes+kahviloisaa.+Kiiluvasilmäisiä+miehiä,+jotka+eivät+osanneet+englantia+ja+jotka+lähtivät+perääsi+huutaen+solvauksiaan.
Parturissa+kun+olin+sheivaamassa+päätäni,+hän+alkoi+väkisin+myös+ajaa+partaani.+Sanoin,+ei,+ei...koska+olin+sen+itse+ajanut+tuntia+aikaisemmin.+Oli+pelottava+tunne,+kun+hän+isolla+vanhanaikaisella+partaveitsellä+ajoi+olemattoman+parran.+Ja+sen+jälkeen+jokin+ihmeellinen+kasvomaski,+jonka+aikana+hän+juotti+minulle+sitä+kuumaa+teetä,+vaikka+minulta+valui+hiki+solkenaan+jo+muutenkin.+Ei+se+koko+lysti+kallista+ollut,+mutta+harmitti+kuluttaa+toista+tuntia+elämästä+turkkilaisessa+parturissa.
11.11.2017 08:52
Eilen+juuri+katsoin+ohjelmaa+maan+pääkaupungista+Algerista+ja+ajattelin,+että+tuonne+en+koskaan+elämässäni+halua+mennä.+Pystyin+haistamaan+kaupungin+tuoksun+nenässäni+ja+kuulin+sen+tajuttoman+kovat+mölyäänet+korvissani,+äänet+jotka+ihmiset+aikaansaavat+huutamisellaan.
11.11.2017 08:45
12 / 66