Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimenomaan,+on+tavallaan+ikään+kuin+valmis+lähtemään.
07.10.2017 11:51
Tuo+pitkän+ja+terveellisen+elämän+vouhotus+on+mielestäni+saavuttanut+huippunsa,+kun+hiukan+reilu+10-vuotiaat+alkavat+käydä+kuntosaleilla+ja+treenat+mahdollisimman+hyvän+kunnon+eteen.+Tottakai+terveellisesti+pitää+elää,+mutta+en+usko+pelkästään+pitkän+iän+tuovan+onnea+kenellekään.+Ainakin+itselleni+on+kaikkein+tärkeintä+elää+sellaista+elämää,+mitä+itse+haluan+kenenkään+sanelematta+tai+puuttumatta+tekmisiini.
Jouduin+läheltä+seuraamaan,+kun+ihminen+oli+kymmenen+viieistä+vuotta+elämästään+sängyssä,+ei+tuntenut+häntä+vierailuilla+katsomassa+käyneitä+ihmisiä,+ei+pystynyt+itse+suomään,+ei+käymään+vessassa.+Hautajaisessa+monet+sanoivat,+että+oli+varmasti+helpotus+päästä+pois.+Omasta+mielestä+taisi+olla+enemmän+helpotus+läheisille,+ei+tuo+ihminen+tiennyt+enää+vuosiin+mitään+siitä.
07.10.2017 11:46
Siinä+on+sitten+mukava+hyräillä+kappaletta+-+Lapin+kesä.
07.10.2017 11:38
Älä+nyt+iso+mies+viitsi+aina+valittaa.
07.10.2017 11:33
*hymyilee*
Olet+niin+oikeassa,+kaikki+täältä+lähtevät+tavalla+tai+toisella,+eikä+reklamointia+seuraa.
Silti+siihen+oystyy+vaikuttamaan,+kuten+missä+aikoo+viettää+viimeiset+vuodet+ja+mitä+puuhastellen.+Jotkut+painavat+töitä+hamaan+loppuun+saakka,+siihen+ei+minusta+ainakaan+ole.+Minä+siirryn+eläkkeelle,+en+joudu.
07.10.2017 11:33
Ehkäpä+menekin?+Ja+jos+menen,+tiedän+kenellä+on+ollut+vaikutus+asiaan.
07.10.2017 11:27
Minulla+on+vain+yksi+lähiomainen,+poikani.+En+missään+tapauksessa+haluaisi+jättää+näin+ikävää+asiaa+hänen+päätettäväkseen,+vaan+tiedän+olevan+hänelle+helpoitus,+kun+tietää+miten+toimia.
07.10.2017 11:24
Älä+nyt+pilaa+hyvin+alkanutta+keskustelua.+Minäkin+jopa+suostuin+vastaamaan+sinulle+ihan+asiallisesti+arvostelematta+sinun+aivokapasiteettiasi.
07.10.2017 11:22
Olen+niin+huono+Suomen+matkailun+suhteen,+että+en+ole+käynyt+Pyhätunturilla+tai+Karhunjuomalammella,+enkä+tiedä+mitään+niiden+kauneudesta.
Hiljainen+lähtö+olisi+myös+meikäläisen+toivomuslistalla.+Väkivaltainen,+kivulias+tai+kuten+joskus+saa+lukea...pitkän+sairauden+murtamana+tuntuu+erittäin+julmalta.+Palataan+siis+ensimmäiseen+viestiisi,+toivottavasti+sydän+vaan+pysähtyy.
07.10.2017 11:10
Hän+sai+elää+viimeiset+vuodet+kotonaan,+vasta+vähän+ennen+lähtöä+joutui+hoivakotiin.+Yksin+vanha+mies+eleli,+mutta+viisi+vuotta+ennen+kuolemaa+alkoi+tapailla+naista.+Kysyi+minultakin,+että+enkai+tykkää+huonoa+ja+vastasin,+että+olen+hänen+puolestaan+onnellinen.
Ehkä+nämä+omat+mietteeni+juontavat+siitä,+kun+ei+oikein+tiedä+mitä+tekisi+ison+talon+suhteen.+Toisaalta+ei+sitten+taas+haluaisi+viettää+viimeisiä+vuosia+kerrostalossakaan.+Pohdintaa.
07.10.2017 11:02
En+tiedä+voiko+näin+sanoa,+mutta+kirjoitan+silti...kaunis+kuolema.
07.10.2017 10:42
Tiesin+tämän+ikäluokan+ihmisten+ainakin+soskus+miettineen+asia,+siksi+tämä+joka+ei+todellakaan+ole+mitenkään+ajankohtainen+kohdallani.
Tuo+asioiden+hoitaminen+tuntuu+minullekin+välttämättömältä,+haluaisin+sen+niin,+että+läheisilleni+jäisi+mahdollisimman+vähän+hoidettavia+asioita.
En+myöskään+ole+tehnyt+hoitatahtoa+tai+mitään+elintestamenttia.+Varmaan+niitä+juttuja,+jotka+monet+siirtävät+tuonnemmaksi.+Ei+kuolemaa+tarvitsekaan+pelätä+ja+uskon+ihmisen+tietävän+sen+hieman+etukäteen.+Ainakin+isäni+sanoi+koko+elämänsä:+"Kyllä+tästä+selvitään".+Vähän+ennen+kuolemaa+hän+kuiskasi+minulle:+"En+usko+selviäväni+enää".
07.10.2017 10:42
Olen+miettinyt+myös+hautaamista,+että+miten+haluaisin+sen+tapahtuvan,+muuten+sen+asian+päättää+joku+muu.
07.10.2017 10:36
En+minäkään,+se+tuntui+tavattoman+brutaalilta+tavalta+lähteä.+Mutta+sitten+taas+voisin+muuttaa+etelänmeren+kauniille+saarelle+ja+katsoa+viimeiseksi+näkymäkseni+ihastuttavaa+auringonlaskua.
07.10.2017 10:33
Yritin+saada+mahtumaan+koko+skaalan+mahdollisimman+lyhyeen,+enkä+sen+vuoksi+eritellyt+ja+alkanut+jaaritella+kaikesta+esi-isitämme+lähtien.
Euthanasia+kuuluu+ehdottomasti+osana,+siihen+miten+ihmiset+haluavat+kuolla.
07.10.2017 10:31
Korjaan+oman+virheeni,+en+tiedä+miten+Antti+taipui+Ansiksi,+mutta+Antista+oli+siis+kyse.
Toinen+mielenkiintoinen+tapahtuma+oli,+kun+luin+eräästä+kovasta+puolukanpoimijasta.+Hän+toivoi+viimeiseksi+marjareissukseen+sellaista,+että+karhu+yllättäisi+ja+söisi+hänet.+Jonka+jälkeen+otso+tallustelisi+ympäri+metsää+ja+kakkisi+hänen+jäänteensä+ympäri+metsää.
07.10.2017 10:27
Tuo+on+ehdottoman+hyvä+tapa+lähteä.+Menee+illalla+nukkumaan+ja+aamulla+sinua+ei+enää+ole+tässä+maailmassa.+Luin+Hollannissa+tapahtuvista+eutanasia+testamenteistä,+eikä+sekään+mielestäni+ole+huono+asia.+Kuoleman+sairaan+ihmisen+pitäisi+saada+päättää+asiasta,+jos+hän+on+muuten+ymmärryksessä?
07.10.2017 10:21
Ei+itse+asiassa+ole+kopio,+vaan+ihan+ainutkertainen+aloitus.+Minulla+on+tapana+miettiä+surullisia+ja+melankolisia+asioita.
07.10.2017 10:18
Itse+asiassa+tämän+keskustelun+aiheen+kehitteleminen+alkoi+jo+niin+kaukaa,+siitä+kun+kerroit+Anssi+Majanlahden+kuoleen.+Mietin+että+ei+se+välttämättä+ole+huono+asia,+vaikka+kuolisi+nuorempanakin,+jos+kuolee+niin+äkillisesti+ettei+edes+itse+sitä+huomaa.
Kamalinta+olisi+virua+pitkät+ajat+muiden+hoidettavan+ja+sääliteltävinä.
07.10.2017 10:15
Sielu+leijuvat+ja+aiheesta+lukemissani+kirjoissa+ruumiiseensa+palanneet+kertovat+leijuvansa+irti+kehostaan.
Ei+ruumista+voikaan+auttaa,+mutta+esimerkiksi+tapaan+miten+ruumis+haudataan+voi+vaikuttaa.
07.10.2017 10:14
33 / 66