Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Elän+tällä+hetkellä+tuota+kuvailemaasi+laiskistumisen+aikaa,+ehkä+juuri+siksi+aloin+pohtia+tällaista+ja+mieleeni+tuli+ikäviä+asioita.+En+haluaisi+olla+vielä+loppusuoran+kalkkiviivoilla,+vaan+koen,+että+elämällä+on+vielä+paljon+annettavaa+minulle.
Olen+minä+jo+miettinyt+useamman+vuoden+sitä+mitä+kaikkea+eläkkeellä+tulen+touhuamaan.+Paljon+suunnitelmia,+saa+nähdä+mitä+laitan+toteutukseen.+Mielestäni+ei+kannata+alkaa+pitää+samanlaista+kalenteria+minkä+mukaan+työelämässä+pakosti+joutuu+elämään.
08.08.2017 11:05
Tämän+viestin+sanoma+ei+tavoittanut+minua.
08.08.2017 11:00
En+minäkään+nyt+päivittäin+pelosta+värise,+että+mikä+sairaus+minuun+iskee.+Mutta+kyllä+välillä+krempat+ja+kummalliset+olotilat+mietityttävät,+varsinkin+kun+suvussani+on+melko+huono+ennuste+sairauksien+suhteen.+Enimmäkseen+nautin+elämästä+täysillä,+tällä+hetkellä+lomamatkan+tuomasta+kutinasta.+Elämä+on+ihmisen+parasta+aikaa+vai+miten+sen+Nykäs-Matin+suuri+viisaus+menikään.
08.08.2017 10:59
Työt+pitää+tehdä,+tottakai+ja+liikuntaa+harrastaa,+mutta+penään+kohtuuden+perään.
Tiedän+etteivät+kaikki+pääse+nauttimaan+eläkepäivistään+tai+nauttivat+niistä+vain+hyvin+vähän+aikaa.+Sen+vuoksi+jään+eläkkeelle+heti,+kun+mahdollisuus+tarjoutuu+ja+olen+siinä+mielessä+onnellinen+iän+ollessa+minulle+60+vuotta.
08.08.2017 10:52
Sorry,+en+tiennyt+tämän+olevan+jo+kuudes+aloitus+aiheesta.+Minäkin+inhoan+jatkuvaa+toistoa.
08.08.2017 10:48
Sinäkin+Brutukseni+et+halua+myöntää+vielä+olevasi+vanha,+ymmärrän.+Toisaalta+alle+kolmekymppisten+mielestä+kaikki+yli+kuusikymppiset+ovat+vanhoja,+jos+samaa+asiaa+kysyy+kuusikymppisiltä,+he+eivät+ole+samaa+mieltä.
08.08.2017 10:46
En+tiennyt+sinun+olevan+noin+herkkä,+että+koet+pilkan+teoksi+sen,+kun+joku+kysyy+peltottaako+olla+vanha.
08.08.2017 10:41
Sinä+maalailet+minulle+ruusuisia+tulevaisuuden+kuvia.+Minäkin+haluan+kuluttaa+aikaani+mukavasti+tsillailen.+Suunnittelematta+pitkälle+eteenpäin+ja+tekemällä+vain+sitä+mikä+tuntuu+hyvältä.
08.08.2017 09:51
Läheisten+ihmisten+välittäminen+sinusta+ja+sinun+huolenpito+läheisistäsi+ovat+itselleni+kaikkein+merkittävintä+koko+elämässä.+En+edes+ole+kovin+sosiaalinen,+mutta+tiedän+ettei+ihmisen+ole+hyvä+olla+yksin+ja+kuinka+ihmisellä+voikaan+olla+ikävä+toisen+luo.+Olen+kokenut+sen.
08.08.2017 09:48
Ei+huono+idea.+Itsellä+on+pakko+tehdä+asiat+nykyään+heti,+jos+on+jokin+hoidettava+tai+muistettava+juttu.+Ei+voi+enää+lykätä+tai+siirtää+parempaan+ajankohtaaan+myöhäisemmäksi.+Sitä+parempaa+hetkeä+ei+koskaan+tule,+vaan+kaikki+asiat+unohtaa,+eikä+niitä+tule+koskaan+hoidettua.
08.08.2017 09:37
Vastoinkäymiset+luultavasti+opettavat+siihen,+että+ihan+mitä+tahansa+voi+tapahtua,+käydä+tai+sattua.+Eikä+kukaan+meistä+täysin+terveinä+täältä+lähde.+Joskus+lukenut+yli+80-vuotiasta,+joilla+ei+kuulemma+edes+ole+mitään+lääkettä+määrätty.+Voi+olla+näin,+mutta+poikkeus+vahvistaa+säännön.+Kyllä+minun+tutuillani+kaikilla+on+jotain+kremppaa+ja+lääkkeitä,+toisilla+enemmän+toisilla+vähemmän.
08.08.2017 09:33
Totta,+vuodet+kuluvat+yhä+nopeammin.+Hyvä+kun+kerkiää+mukaan.+Jokainen+aamu+nousen+itsumaan+sängyn+laidalle+ja+kuulostelen,+että+mihin+paikkaan+sitä+mahtaa+tänään+sattua.
Itselläni+on+myös+tuo+sama+rasite+suvun+vanhin.+Kuten+siskoni+sanoi,+sinä+olet+nyt+suvun+päämies.
"Joka+päivä+yritän+kerätä+taskut+täyteen+ilon+ja+onnen+aiheita,+ettei+sitten+kun+viimeisen+kerran+elämä+pakottaa+hyppäämään,+tarvitsisi+tyhjin+taskuin+hypätä".+Tämä+oli+niin+hienosti+ja+kaunisti+sanottu,+että+nousen+seisomaan+ja+kummarran+sanoillesi.+Kiitos.
08.08.2017 09:30
Tämänpäivän+nuoret+ovat+pääsääntöisesti+mahtavia+ja+fiksuja+tyyppejä,+tykkään.+Eikä+haittaa,+vaikka+jossain+liikkeissä+jopa+teititellään,+ulkomailla+tunnen+itseni+todelliseksi+herrasmieheksi,+kun+kutsuvat:+"Sir".
Kyllä+minäkin+varmaan+menen+sellaiseen+työnantajan+järjestämään+tilaisuuteen+eläkkeelle+siirtyville+ja+järjestän+kunnon+6-kumppis+juhlat.+Oikein+sellaiseen+-+the+final+countdown+-henkeen.
08.08.2017 09:25
Ehdottomasti+samaa+mieltä.+Varsinkin+tiukkaa+ja+rajoitteista+elämää+viettävät+vanhenevat+ennen+aikojaan.+Elämän+pitäisi+olla+joka+päivä+uusi+ja+suuri+seikkailu.
08.08.2017 09:20
Muistan+isovanhempiani,+jotka+vanhenivat+arvokkaasti+ja+hissukseen.+Nykyajan+trendi+tuntuu+olevan,+että+kaikkien+pitää+laihduttaa+ja+harrastaa+jotain+fitness+urheilua+tjn.+On+armeliasta+myös+hyväksyä,+että+ei+kerta+kaikkiaan+pysty+lisäämään+liikuntaa+tai+ettei+kannata+hankkia+kuntosalikorttia,+koska+ei+siellä+kauheassa+metelissä+kuitenkaan+tule+käytyä.
Sitten+taas+kulttuuriin,+lukemiseen+ja+musiikkiin+uppoutuminen+kannattaa+aina,+eikä+vaadi+mitään+fyysistä+huippukuntoa.+Kaikki+liikuntaa+vähemmän+harrastavat+eivät+suinkaan+ole+sohvaperunoita.
08.08.2017 09:15
Kadehdittavalta+tuntuu+positiivinen+asenteesi.+Itsellä+kaikenlainen+liikuntaan+liittyvä+vain+vähenee+koko+ajan.+Päivittäisissä+kävelylenkeissä+on+aivan+riittävästi+ja+niidenkin+jälkeen+ovat++lihakset+kipeänä.
Jälkikasvuni+ja+tämän+kavereiden+seurassa+tuntuu+hyvältä,+vaikka+tiedän+heidän+ajattelevan,+että+olen+jo+vanha+mies.
08.08.2017 09:00
Onneksi+siinä+ohjelmassa+mainittiin,+että+kaikkein+eniten+vaikuttaa+pääseekö,+joutuuko,+määrätäänkö+tai+pakotetaanko+eläkkeelle.+Itselle+se+on+suuri+riemun+päivä,+joten+en+usko+tarvitsevani+sopeutumiskursseja,+hehee.
Eniten+itseäni+harmittaa,+kun+ei+enää+jaksa+samalla+tavalla+mitä+nuorempana.+Voimat+vähenevät+ihan+selvästi.
Minä+takaan+ja+allekirjoitan,+että+meikäläisellä+ei+lippu+liehu+puolitangossa+heti+eläköitymisen+jälkeen.+Minulla+on+paljon+tekemistä+ja+vielä+enemmän+suunnitelmia.+Aioin+ihan+oikeasti+nauttia+eläkkeestä+kuin+loputtoman+pitkästä+kesälomasta.
08.08.2017 08:55
Vanhalta+tuntuu+myös+täällä,+vaikka+ei+ole+vielä+edes+eläkkeellä.+Katselin+sunnuntaina+ohjelmaa,+jossa+keskusteltiin+vanhenemisesta+ja+eläköitymisestä+ja+siinä+painotettiin,+että+pitää+varautua+siihen+hetkeen,+kun+lopettaa+työelämässä.+Sekin+rupesi+mietityttämään,+kun+ajattelin+ihan+vaan+olla+ja+nauttia+eläkkeestäni.
08.08.2017 08:30
Kesälomani+alkoi+ja+kovin+kylmältä+tuntui+aamukävely+tänään.+Luonto+on+kyllä+vihreänä,+mutta+muuten+on+syksyn+tuntua.+Sen+vuoksi+varasin+matkan+etelään,+haluan+takuuvarmaa+aurinkoa+lomallani.
08.08.2017 08:27
Sen+verran+haluan+tarkentaa,+että+missään+ei+ollut+mainintaa+ensirakkauden+olevan+se+paras+tai+oikea.+Yhdestä+elämän+rakkauksista+vaan+muotoutuu+se+paras.
25.06.2017 14:10
42 / 66