Vapaa kuvaus

Keski-ikään ehtinyt muuten ihan tavallinen mies Varsinais-Suomesta, joka rakastaa vaatteet päällä uimista ja tapaisi mielellään uinnin merkeissä muitakin vaatteiden kastelusta pitäviä.

Aloituksia

0

Kommenttia

73

  1. Onpas+täällä+hiljaista.++Olen+uinut+suht+usein+mutta+ei+ole+ollut+aikaa+kirjoitella.+Mielenkiintoisia+juttuja+on+ollut,+ja+jos+olisin+saanut+suuni+auki,+olisi+yhdestä+ehkä+voinut+tulla+vielä+kiintoisampi.+Kesän+parhaan+vesisateen+missasin+koska+oli+saariståssa,+missä+ei+tietenkään+satanut,+eikä+minulla+olisi+ollut+sopivia+vaatteita+-+tai+olihan+minulla+gore-tex-asu+ja+-kengät,+mutta+se+on+toinen+juttu.+Vähän+myöhemmin+oli+sateinen+päivä,+piti+sataa+ihan+kunnollakin,+lähdin+vilppaasti+ulos+kun+huomasin+että+vettä+tulee.+Päällä+uudet,+uimattomat+vaatteet+kalsareista+kumisaappaisiin,+lähdin+kävelemään+läheiseen+rantapuistoon.+Näin+siellä+naisen+ulkoiluttamassa+koiraa,+heitti+lelua+koiralle+veteen,+joka+kävi+sen+hakemassa.+Tuumasin,+että+mukava+kesäsade,+mihin+nainen+vastasi+että+niin+on.+Sanoin,+että+mukava+vaihteeksi+antaa+sateen+kastella,+hän+vastasi+että+kyllä,+ei+haittaa+mitään...no,+siinä+kohtaa+juttu+meni+niitänäitä-osastolle,+olisi+pitänyt+hoksata+kysyä+tykkääkö+hän+kastella+vaatteensa+ja+ehkä+ehdottaa+uimistakin...no,+jatkoin+sittemmin+matkaa.Tuli+ne+ihan+uudet+vaatteetkin+uitettua,+keksin+että+saan+hienoja+kuvia+kun+kuvaan+itseäni+jalkoja+kohti+yläviistosta+vesitiiviillä+kameralla+"sarjatulella",+se+hetki+kun+laituri+jää+taakse,+vaatteet+ovat+yhä+kuivat+mutta+paluuta+ei+enää+ole...+Otin+myös+muissa+vaatteissa+vastaavia+kuvia.+Ehkä+vielä+voisi+ottaa+jos+on+lämpimiä+päiviä,+vesi+on+vielä++17.+Kävin+tänäänkin+uimassa,+mutta+koska+ilma+oli+viileä,+vedin+alle+keinokuitukerraston+ja+jalkaan+merinovillasukat,+muuten+kyllä+normaali+uimapuku.+Katsotaan+mitä+aamulla+keksitään,+kyllä+se+uimaan+pitää+vielä+päästä...märät+vaatteet+nyt+vain+ovat+niin+<3
  2. Nyt+on+ollutkin+useampi+oikein+mukava+uintikerta,+lisäksi+niitä+tavallisen+mukavia+aika+monta.+Viime+viikolla+kävin+uimassa,+siinä+oli+pari+noin+12-13-vuotiasta+poikaa+laiturilla,+katsoivat+kun+kävin++uimassa+ja+ylös+noustuani+yksi+kysyi,+että+miksi+kävin+vaatteet+päällä+uimassa,+mihin+vastasin+että+tykkään+uida+vaatteet+päällä.+Pari+päivää+myöhemmin+tulin+rannalle,+mentyäni+laiturille+pojat+olivat+siellä,+samanikäisiä+kolleja+oli+viisi.+Kysyivät+että+olinko+se+minä+joka+hyppäsi+vaatteet+päällä+uimaan+pari+päivää+sitten,+mihin+vastasin+myöntävästi.+Kysyivät+aionko+taas+hypätä,+sanoin+että+ehkä.+No+senhän+he+halusivat+nähdä,+mutten+pitänyt+mitään+kiirettä,+pari+kertaa+siinä+koittivat+yllyttääkin.+Sitten+he+kysyivät+saavatko+he+työntää+minut+mereen.+No+sehän+sopi.+En+tietysti+ihan+ilman+vastarintaa+mennyt,+ja+kun+lopulta+laiturin+reunan+yli+menoa+ei+voinut+estää,+sain+napattua+yhden+ranteesta+kiinni+jolloin+hänkin+tuli+veteen.Pari+päivää+myöhemmin+näin+kaksi+noista+pojista,+kysyivät+aionko+vielä+uida,+mutta+olin+jo+uinut+ja+olin+lähinnä+valuttelemassa+suurimpia+vesiä+pois+vaatteistani.Tänään+pukeuduin+lempiuimapukuuni,+vanhemmat+farkut+ja+huppari+ym.+ja+menin+melontakeskukselle+"ihan+vain+palloilemaan"+-+toki+tietäen+että+siellä+on+tänään+reskutusilta+eli+pelastautumisharjoitusilta.+Ajattelin+lähinnä+katsella+millä+varustuksella+porukka+lähtee+ja+olin+valmis+kyllä+lähtemään+jos+tilaisuus+suinkin+koittaisi.+No,+siinä+oli+käynyt+niin+että+ohjaaja+jonka+piti+harjoitus+vetää,+ei+päässytkään+ja+toinen+ohjaaja+jonka+piti+olla+apukouluttajana+otti+vetovastuun.+Hän+taas+bongasi+minut+seisoskelemasta+siinä+rannalla+ja+kysyi+voinko+lähteä+apulaiseksi+hänelle,+mikä+sopi+minulle+oikein+hyvin.+Muulla+porukalla+oli+varustuksena+märkäpukuja,+shortseja+ja+teknisiä+t-paitoja+yms.,+yhdellä+joka+oli+varsinaisesti+seuraamassa+tapahtumaa+oli+pitkät+tekniset+housut+ja+-paita+ja+sitten+meikäläinen,+farkut,+huppari+ja+Converset+:D++Lyhyen+teorian+jälkeen+lähdettiin+vesille,+otin+kajakin,+aukkopeiton,+kelluntaliivin+ja+melan+ja+lähdin.+Samantien+huomasin,+että+kajakin+pohjalla+oli+hieman+vettä+ja+farkkuni+kastuivatkin+hieman,+se+oli+vähän+kuin+lupaus+seikkailusta.Melottuamme+harjoituspaikalle,+paikkaan+jossa+tuuli+hieman+vähemmän+kuin+melontakeskuksen+rannassa,+ohjaaja+näytti+ensin+hieman+mallia,+sitten+yksi+harjoituksen+osallistujista+kaatui+vahingossa+ja+kävin+reskuttamassa+hänet.+Neuvoin+osallistujia+ja+seurasin+sivusta,+minulla+alkoi+tulla+kuuma+auringonpaisteessa+lähes+tyynessä+paikassa.+Toimitusta+seuraamassa+ollut+tyttökin+sitten+uitti+itsensä+ja+harjoitteli+pelastautumista,+sanoinkin+siinä+kohtaa+jollekin+että+mulla+on+sen+verran+kuuma+että+taidan+kastella+itsenikin.+Kysyin+tältä+tytöltä+haluaako+hän+reskuttaa+minut,+ja+siitä+se+sitten+läksi,+kajakki+nurin+ja+vaatteet+märiksi.+Homma+onnistui+hyvin+ja+ennenkuin+lähdimme+takaisin,+eräs+toinenkin+osallistuja+sai+auttaa+minut+ylös.+Takaisin+rannassa+joku+kommentoi,+että+kastelit+sitten+kuitenkin+farkkusi,+totesin+että+tällä+kelillä+se+on+ihan+puhdas+nautinto.+Kalustohuollon+jälkeen+kävin+vielä+melontakeskuksen+rannassa+uimassa,+siitä+kävelin+viereiselle+uimarannalle+ja+hyppäsin+vielä+mereen,+uin+hetken+ja+nousin+ylös.+Joku+nainen+kysyi+että+pulahdinko+tosiaan+vaatteet+päällä+äsken,+mihin+vastasin+hymyillen,+että+kyllä+vain.+Kerroin+kyllä+mitä+aiemmin+oli+tapahtunut+ja+myös+sen,+että+nautin+siitä+että+ylläni+on+märät+vaatteet.+Hyppäsin+vielä+uudestaan+uimaan,+koska+vesi+on+niin+taivaallisen+lämmintä.+Hetken+uiskentelin+vielä+ennenkuin+nousin+ylös,+kuivattelin+hetken+ja+lähdin+kotiin.+Koska+olin+aamullakin+uinut+vaatteet+päällä,+minulla+on+nyt+kaksi+vaatekertaa+kuivumassa.+Keskiviikkoaamuna+pääsee+seuraavan+kerran...
  3. Vaikka+paras+kesä+on+vielä+näkemättä,+uintia+on+tullut+harrastettua+kohtalaisen+usein.+Vesi+on+kuitenkin+vähintään+18-asteista,+joten+siellä+tarkenee+varsin+mukavasti.+Olen+ryhtynyt+uimaan+hiukan+enemmän+matkaa,+parhaana+päivänä+uin+reilun+kilometrin,+tosin+kahdella+eri+uintikerralla,+aamulla+350m+ja+illalla+700m,+siinä+toisin+sanoen+kastui+kahdet+vaatteet+ja+kengät+:)+Tuuli+hiukan+kyllä+kiusaa,+tänään+oli+ajatus+uida+700m+mutta+vasta-aallokkoon+se+on+sen+verran+epämukavaa+kun+koko+ajan+pitää+passata+ettei+joisi+kovin+paljon+itämerta,+että+se+jäi+350+metriin+ja+muutamaan+hyppyyn+laiturilta.+Samaten+tuulesta+johtui+että+oli+pakko+vaihtaa+kuivat+vaatteet,+vaikka+ajatus+olikin+lähteä+fillarilla+kaupungille+asioimaan+märät+vaatteet+päällä.+Ehkä+sekin+päivä+tänä+kesänä+vielä+koittaa,+olisi+kiva+saada+olla+yksi+päivä+kokonaan+märät+vaatteet+päällä,+saisi+välillä+käydä+kastelemassa+lisää+etteivät+ne+kuivu...oioi.+Sen+verran+ahkerasti+olen+uinut,+että+aina+on+jotain+vaatteita+kuivumassa+vielä+siinä+vaiheessa+kun+seuraavat+läpimärät+vaatteet+laitetaan+kuivumaan...Pari+päivää+sitten+olin+biitsillä+uimassa,+siihen+tuli+ryhmä+tyttöjä,+iältään+jostain+15+ja+18+vuoden+väliltä.+Uivat+siinä+"normaalisti",+olin+itse+vedessä+ja+uin+kohti+laituria+heidän+ollessaan+jo+vedessä.+Tarkkaavaisina+huomasivat+ja+kysyivät+onko+minulla+vaatteet+päällä.+Vastasin+myöntävästi+ja+heillä+oli+ihan+hauskaa.+Yksi+nousi+ylös+ja+puki+päälleen+lyhyen+mekon+ja+hupparin,+hetken+päästä+toinen+houkutteli+hänet+laiturille+ja+tönäisi+veteen+:D+Hyppäsin+myös+veteen+ja+nauroimme,+että+hauskempi+näin+kun+ei+yksin+tarvitse+uida+vaatteet+päällä.+Tyttö+nousi+kuitenkin+pian+ylös,+riisui+hupparinsa+ja+puristi+siitä+enimmät+vedet.Nyt+odottelen+lämmintä+kesäsadetta,+minulla+on+aivan+uudet+kirkkaansiniset+Hai-kumisaappaat+ja+uusi+sininen+Fruit+of+the+Loom+Premium-huppari+jotka+odottavat+pääsyä+veteen.+Se+olisi+hauskinta+tehdä+niin+että+sade+ensin+kastelisi+ja+sitten+rannalle...mietin+pitäisikö+sittenkin+vielä+tilata+uudet+Levi's+501:t+mutta+taitaa+nuukuus+voittaa.+Tai+en+tiedä...
  4. Sanoista+tekoihin,+päälle+keinokuitualushousut,+merinovillakerrasto,+ykkös-uintiverkkarit,+termosukat,+vihreä+Rukan+sadeasu+ja+mustat+Tretorn-kumisaappaat.+Mukaan+mustat+kelluntaliivit,+pipo,+hanskat+ja+kamera.+Rannalle+päästyäni+puin+kelluntaliivin+päälle,+pipo+päähän+ja+huppu+sen+päälle,+tietysti+naru+aika+tiukkaan.+Hanskat+käteen+ja+hyp...hä,+täällä+on+joku.+Uimavalvoja+oli+tullut+oikein+hyvissä+ajoin+töihin,+no+eipä+se+sinänsä+haittaa,+hän+touhusi+toisessa+päässä+rantaa+omiaan.+Yleensä+olen+tullut+uimavalvojien+kanssa+tutuksi,+mutta+en+tunnistanut+häntä+viime+vuonna+olleeksi+joten+päätin+tehdä+homman+vähän+hillitysti+enkä+sitten+hypännyt+veteen+laiturilta+vaan+kävelin+rauhallisesti+kunnes+kelluin+liivien+varassa.+Vesi+alkoi+tietenkin+heti+valua+sadeasun+sisään+kastellen+kaiken+alla+olevan,+myös+saappaisiin+valuva+vesi+tuntui+jälleen+ihanalta.+Aika+nopeasti+tosiaan+huomasi,+että+sisällä+oleva+vesi+lämpenee+ja+vedessä+on+mukava+kellutella+tällä+vaatetuksella.+Olisinko+parikymmentä+minuuttia+uinut+ennenkuin+päätin+lähteä+pois,+otin+muutaman+kuvan+ja+kiipesin+laiturille,+riisuin+liivit,+pipon+ja+hanskat,+laitoin+ne+muovikassiin+ja+kävelin+kotiin.++Kotona+sitten+riisuin+sadeasun+ja+koin+aivan+välttämättömäksi+saada+kaataa+kumisaappaista+vedet+verkkareiden+päälle,+kevyesti+kumille+tuoksuva+merivesi+-+oioi.Pitää+tutustua+tämän+vuoden+uimavalvojiin+jonain+lämpimänä+päivänä+kun+uin+normaalimmassa+varustuksessani.+He+ovat+aina+suhtautuneet+positiivisesti+asiaan,+jotkut+ovat+itsekin+kertoneet+pitävänsä+vaatteet+päällä+uimisesta.+Olisipa+vain+meidän+biitsillä+muitakin+vaatteet+päällä+uivia+-+tai+kyllähän+tämän+kaupungin+ja+lähiseudun+muillekin+rannoille+pääsen+kulkemaan,+jos+vain+uintikaveri+sattuu+löytymään.Rekisteröin+muuten+tunnukseni,+sitä+kautta+saa+halutessaan+yhteyttä+:)
  5. Jos+haluatte,+voitte+tulla+jakamaan+kokemuksia+kanssamme+toiseen+keskustelusäikeeseen:+http://keskustelu.suomi24.fi/t/14821803/vaatteet-paalla-uinti-2017Mitä+enemmän+vaatteiden+kastelusta+pitäviä+suomalaisia+tapaamme,+sitä+hauskempaa.+Meitä+on+kuitenkin+rajallisesti,+"sosiaaliset+normit"+istuvat+niin+tiukassa+että+moni+epäröi+toteuttaa+itseään,+vaikka+ei+vaatteiden+kastelemisessa+mielestäni+ole+yhtään+mitään+pahaa.+Siinä+ei+vahingoiteta+itseä,+toisia,+ei+välttämättä+edes+niitä+vaatteita.+Joillekin+kyseleville+olen+vastannut+syyksi+vaatteissa+uintiin+sen,+että+elämä+on+liian+lyhyt+siihen+etteikö+tekisi+niitä+asioita+mistä+pitää.+Minä+nyt+rakastan+märkiä+vaatteita,+joku+muu+jotain+muuta.