Vapaa kuvaus

Ateisti, humanisti ja vastuullisuuteen pyrkivä hedonisti.

Aloituksia

18

Kommenttia

2759

1. <<Humalahakuinen+juominen+ja+huumeet+lisäävät+aineiden+käyttäjien+onnellisuutta+...>>Jos+se,+että+ryhdyt+huùmeriippuvaiseksi+lisää+yhteisösi+onnellisuutta,+niin+miksi+et+ryhdy?+Etkö+tahdo+yhteisöllesi+hyvää?<<Sukupuolinen+vapaus+mahdollistaa+seksuaalisen+nautinnon+hankkimisen+monilla+eri+tavoilla.+Ovatko+kaikki+ne+tavat+hyviä?>>Uskovaisten+suhde+seksuaalisuuteen+on+usein+traumatisoitunut,+mutta+yleisemminkin+kaikki+vapaus+tuo+myös+vastuun.+Ei+sekään+että+saamme+ja+voimme+valita+vapaasti+mitä+syömme,+johda+pelkästään+positiivisiin+seuraamuksiin+kansanterveydelle+tai+ympäristölle,+jos+emme+tee+vastuullisia+valintoja.+Vastuulliset+valinnat+lisäävät+pitkäjänteisesti+yhteisön+onnellisuutta+ja+vähentää+kärsimystä+ja+siksi+vastuullisuus+on+moraalisesti+oikein.Lähtökohtaisesti+kahden+(tai+useamman)+aikuisen+vapaaehtoisuuteen+perustuva+seksuaalinen+kanssakäyminen++on+näiden+ihmisten+asia.+Jos+pidät+siitä,+että+vaimosi+piiskaa+sinua+korkeavartisiin+nahkasaappaisiin+pukeutuneena+ja+vaimosi+haluaa+niin+tehdä,+niin+mitä+pahaa+siinä+olisi?+Tämä+vain+esimerkkinä.Ei+laki+kiellä+orgioita+tai+polyamorisia+suhteita.+Eikä+taida+Raamattukaan+yksiselitteisesti+kieltää+moniavioisuutta.
  2. Raamattu+kertoo+liiton+uudistamisesta+2.+Mooseksen+kirjassa+luvussa+34,+joka+alkaa:"1+Herra+sanoi+Moosekselle:+"Tee+kaksi+entisten+kaltaista+kivitaulua,+niin+minä+kirjoitan+niihin+sanat,+jotka+olivat+entisissä+tauluissa,+niissä,+jotka+sinä+murskasit.2+Tee+ne+valmiiksi+aamuun+mennessä,+nouse+aamulla+Siinainvuorelle+ja+jää+vuoren+huipulle+odottamaan+minua."Sitten+seuraa+liiton+ehtoja+kuten+esimerkiksi:"11+Noudata+tarkoin+niitä+käskyjä,+jotka+minä+sinulle+nyt+annan,+niin+minä+karkotan+sinun+tieltäsi+amorilaiset,+kanaanilaiset,+heettiläiset,+perissiläiset,+hivviläiset+ja+jebusilaiset.12+Varokaa+tekemästä+mitään+liittoa+sen+maan+asukkaiden+kanssa,+johon+olette+matkalla.+Jos+liittoudutte+heidän+kanssaan,+te+joudutte+heidän+pauloihinsa.+13+Repikää+maahan+heidän+alttarinsa,+murskatkaa+heidän+kivipatsaansa+ja+hakatkaa+poikki+heidän+asera-+paalunsa*.+[Asera-paalu+edusti+kanaanilaisten+jumalatarta.]14+Älkää+kumartako+mitään+muuta+jumalaa,+sillä+Herra,+joka+on+kiivas+Jumala,+ei+suvaitse+muita+jumalia+rinnallaan.+""18+"Vietä+happamattoman+leivän+juhlaa+ja+syö+happamatonta+leipää+seitsemänä+päivänä,+kuten+olen+sinua+käskenyt,+säädettyyn+aikaan+abib-kuussa,+sillä+siinä+kuussa+sinä+lähdit+Egyptistä.+"Lopuksi+annetaan+vieläkatitsan+keitto-ohje+ja+kerrotaan,+että+nämä+käskyt+kaiverrettiin+kivitauluihin:"26+"Tuo+joka+vuosi+peltosi+ensimmäisistä+antimista+parhaat+Herran,+Jumalasi,+pyhäkköön.+"Älä+keitä+karitsaa+emänsä+maidossa."+27+Herra+sanoi+Moosekselle:+"Kirjoita+muistiin+nämä+käskyt,+sillä+ne+ovat+sinun+ja+Israelin+kanssa+tekemäni+liiton+ehdot."+28+Mooses+viipyi+vuorella+Herran+luona+neljäkymmentä+päivää+ja+neljäkymmentä+yötä+syömättä+ja+juomatta.+Ja+hän+kirjoitti+tauluihin+liiton+ehdot,+nuo+kymmenen+käskyä."Tietenkin+kun+Raamatussa+lukee,+että+"noudata+tarkoin+käskyjä+jotka+sinulle+NYT+annan"+ja+ohjelistan+jälkeen+"Kirjoita+muistiin+NÄMÄ+käskyt",+niin+kunnon+uskova+lukee+rivien+välistä,+että+Mooses+kirjoitti+kivitauluihin+ihan+eri+käskyt+kuin+mistä++tässä+34.+luvussa+kerrotaan.
  3. Ainakin+minä+olen+opiskellut+filosofisessa+tiedekunnassa,+joten+miksi+filosofia+ei+olisi+tiedettä?+Jos+haluat+ymmärtää+filosofian+ja+etiikan+/+moraalin+(moraalifilosofian)+suhdetta+niin+lue+vaikka+Airaksisen+tai+Niiniluodon+kirjoituksia.