Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Pulma+on+se,+että+Raamattu+ei+ole+lääketieteen+oppikirja.+Ihmisen+seksuaalisuus+on+monimutkainen+palapeli+ja+sen+rakennetta+ei+kyllä+Raamatun+ohjein+muuteta."Kiitos+kommentistasi.+Näin+kevyenä+alkuvitsinä+heitän,+että+on+mielenkiintoista+kuinka+tunnut+yhdistävän+homoseksuaalisuuden+lääketieteeseen+ja+flunssaan.+Aivan+kuin+alitajuisesti+ajattelisit+että+homous+on+sairaus.+:)Olen+samaa+mieltä,+että+ihmisen+seksuaalisuuden+syntyyn+vaikuttaa+moni+asia.+Mutta+heteroseksuaalisuus+pitää+sisällään+aika+luontevasti+mm.+lisääntymisen,+perheen+perustamisen,+isyyden+ja+äityiden,+suvun+ja+sitä+kautta+myös+yhteiskunnan+ja+valtion+rakentumisen.+Tässä+mielessä+heteroseksuaalisuus+on+aina+luonnollinen+ja+selkeä+asia.+Vaikka+emme+tietäisikään+tarkkaan+miten+heteroseksuaalisuus+syntyy,+se+on+silti+luonnollinen+ja+hyvä+ja+tarpeellinen+asia+ihmiskunnalle.+Tämän+takia+meidän+ei+tarvitse+edes+tietää+miten+heteroseksuaalisuus+syntyy.+Se+ei+ole+ongelma,+vaan+lahja+Jumalalta.Homoseksuaalisuus+sen+sijaan+on+ongelma.+Se+on+synti+ja+Jumalan+tahdon+vastaista.+Nykyään+syitä+etsitään,+jotta+voitaisiin+osoittaa,+että+homous+olisi+jotenkin+hyväksyttävissä.+Voi+olla,+että+homouden+syntyä+ei+kohta+taas+saa+edes+tutkia+ollenkaan,+koska+sateenkaari-väki+pelkää,+että+tiede+(+vahingossa+)+löytääkin+homoudelle+parannuskeinon.+Silloin+gay-väki+hupenisi+nopeasti,+sillä+kukapa+järkevä+ihminen+haluaisi+olla+onneton,+masentunut,+seksi-obsessiivinen+ja+itsemurhainen+homo+tai+lesbo.Mutta+näennäiset+"syyt"+homoseksuaalisuuteen+ovat+nykyaikana+tietenkin++monimutkaisia.+Jokaisella+homolla+ja+lesbolla+on+omat+ainutkertaiset+syynsä+omille+vääristymilleen+ja+kehityshäiriöilleen.+Sen+takia+homoseksuaalisuuden+synnylle+on+annettu+monta+eri+selitystä+ja+lisää+keksitään+koko+ajan.++Jos+loppujen+lopuksi+mitään+selvyyttä+asiaan+ei+edes+saadakaan,+se+johtunee+siitä,+että+valheita+voi+kehittyä+loputtomasti,+mutta+totuuksia+on+vain+yksi.Käytännössä+kukaan+ei+pakota+ketään+homoksi+itseään+luulevaa+tekemään+homoseksuaalisia+tekoja.+Se+on+aina+valinta.+Homot+vain+eivät+halua+ottaa+vastuuta+omista+teoistaan.+Heteroseksuaalisuus+on+totuus+ja+homous+on+sen+vääristymä.+Homous+on+vain+valhetta+valheen+perään.+Mutta+hyvä+puoli+on,+että+Jeesus+voi+antaa+homouden+synninkin+anteeksi+ja+johdattaa+kaikki+homot+ja+lesbot+totuuden+valoon,+niin+sanoakseni.+Jeesus+pelastaa+kaikki+ihmiset,+jotka+tekevät+syntiä,+ja+jotka+pyytävät+syntejään+anteeksi+Jeesukselta.+Tässä+mielessä+asiat+ovat+hyvin."Kerrohan:+jos+Sinulla+on+pitkittynyt+flunssa,+etsitkö+apua+Raamatusta?+Jos+et,+miksi+et?+Kyllä+seksuaalisuus+kuitenkin+on+monimutkaisempi+asia+kuin+flunssa?+"Joo,+en+minä+Raamattua+lue+kuin+lääketieteen+opusta.+Mutta+en+minä+kyllä+pyydä+apua+sairauksiini+sateenkaari-ajattelijoiltakaan.+Ihan+lääkäriin+menen.+Toisaalta+homous+kun+on+synti,+niin+se+ei+ole+vain+lääketieteellinen+ongelma.+Se+on+ennen+kaikkea+hengellinen+ongelma+ja+toisekseen+yhteiskunnallinen+ongelma.+Yhteiskunnan+rakenteiden+purkaminen+niin+perustavalla+tasolla+kuin+sukupuolisuus,+seksuaalisuus,+perhe+ja+avioliitto,+voi+aiheuttaa+erittäin+suurta+vahinkoa+meille+kaikille+kansana+ja+yhteiskuntana+ihan+maallisellakin+tasolla.+Eikä+se+Jumalakaan+hyvällä+katso,+kun+kaikkia+näitä+hyviä+ja+kauniita+Jumalan+lahjoja+ylenkatsotaan+ja+halveksitaan.
  2. "Nyt+et+oikein+ymmärtänyt.+Ei+keskusteluissa+ole+opettajia,+vaan+lähtökohtaisesti+tasavertaisia+ihmisiä,+jotka+hyvässä+lykyssä+voivat+oppia+toisiltaan.Jos+haluat+keskustella+vain+Kolmiyhteisen+Jumalan+kanssa+–+miten+ihmeessä+se+sitten+tapahtuukin+–+ja+saarnata+kaikille+muille,+mitä+teet+näissä+_keskusteluissa_?+Tämä+oli+kysymys+eikä+kielto+–+natsat+nääs+ei+sellaiseen+riitä.+"Kiitos+kommentistasi.+Kyllä+tietysti+oppia+voi+ilman+opettajaakin.+Olisi+kai+pitänyt+laittaa+opettaja+lainausmerkkeihin,+mutta+kun+toisaalta+Jeesuskin+oli+nimenomaan+opettaja,+ilman+lainausmerkkejä,+niin+annoin+mennä+ilman,+siinä+luulossa+että+sanomani+on+tarpeeksi+selvästi+ilmaistu.Kristinuskossa+tasavertaisuus+on+hiukan+hankala+käsite.+Tavallisesti+Raamatussakin+Jumala+on+se+joka+sanoo+totuuden+ja+ihminen+on+se+jonka+pitäisi+totella.+Jumala+ei+tässä+mielessä+ole+ollenkaan+tasavertainen+tai+-arvoinen.+Ihmiset+sen+sijaan+ovat+keskenään+tasa-arvoisia,+siis+suhteessa+Jumalaan,+siten+että+kaikille+on+samat+säännöt+ja+Jumalan+vaatimukset+riippumatta+sukupuolesta,+rodusta,+taloudellisesta+asemasta+jne.+Jos+uskoo+Jeesukseen+niin+pelastuu.+Jos+ei+usko+niin+ei+pelastu.Tästä+keskustelupalstasta+on+sanottava,+että+olin+siinä+luulossa,+että+luterilaisuus-palstalla+uskovaiset+tai+yleensä+kristityt+keskustelisivat+asiallisesti+luterilaisuudesta,+Raamatusta+ja+kristinuskosta+yleensä.+Varsin+nopeasti+tuli+selväksi,+että+tänne+kirjoittaa+enemmän+ateisteja+ja+suvaitsevaisia,+kuin+"oikeita"+uskovaisia.+Tämän+takia+keskustelut+ovat+enemmänkin+jonkinlaista+alkeellista+harhaoppien+torjuntaa+minun+taholtani.+Tai+"harhaoppien".+Kyllä+täällä+muutamia+hyviä+tyyppejä+on+ja+kyllä+minä+heiltä+olen+saanut+hyviä+vinkkejä+ja+ideoita.+Varsinkin+silloin,+kun+he+ajattelevat+samalla+tavalla+kuin+minä+ja+Jumala.+Mutta+heitä+on+aivan+liian+vähän+eivätkä+he+roiku+täällä+jatkuvasti.+Itsekin+pidän+välillä+kuukausien+taukoja.+Eihän+täällä+kukaan+järkevä+ihminen+jaksa+päivästä+toiseen+vängätä+itsestäänselvyyksiä.+:)
  3. 5-0.+:)
  4. "Eli+jos+ei+tuota+kirkunaa+oikein+kuule,+kuten+minäkään+en,+ei+ole+ihan+kelpo+ihminen+sinun+lähes+jumalallisen+viisautesi+kanssa+keskustelemaan.+Saarnaamistasi+kuuntelemaan+toki+kaikki+kelpaavat.+"No,+myönnän+että+tässä+kyllä+on+ristiriita.+Olen+kyllä+huomannut,+että+sinun+keskustelutekniikkasi+ei+aina+ole+ihan,+no,+noi+sun+jutut+on+joskus+vähän+alkeellisia.+Puutut+johonkin+sivuasiaan+tai+yksityiskohtaan,+tai+sitten+vain+väität+että+toinen+on+väärässä.+Tai+sitten+vain+leimaat+vastapuolen.Mutta+älä+huoli,+en+minä+koko+kesää+täällä+aio+viettää.+On+paljon+muutakin+mukavampaa+tiedossa.Saarnaamista+minä+en+ole+vielä+edes+harkinnutkaan.+:)