Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Mutta+eihän+piispat+voi+päättää+asiaa,+joka+ei+ole+kirkkolain+mukainen.+Kirkkolaissahan+ei+ole+määritelty+vihittävien+sukupuolta.+Ihan+yhtä+hyvin+piispat+voisi+lopettaa+naispappeudenkin."Tuskin+kukaan+älykäs+ihminen+uskoo,+että+kirkkolaissa+on+aikanaan+jätetty+määrittelemättä+vihittävien+sukupuolet+sen+takia,+että+se+myöhemmin+mahdollistaisi+samaa+sukupuolta+olevien+kirkkohäät.+Eiköhän+asia+ole+selvä+Raamatun+perustella+mitä+on+tarkoitettu,+ilman+että+tarvitsee+erikseen+kirjata+kirkkolakiin.+Tietenkin+nyt+on+helppoa+olla+jälkiviisas+ja+sanoa,+että+selkeä+Raamatun+avioliittomalli+olisi+kannattanut+kirjata+myös+kirkkolakiin.Raamatun+perusteella+voisi+myös+naispappeudenkin+lopettaa.+Ja+niin+pitäisikin+tehdä.
  2. "+Olisin+tietenkin+toivonut,+että+olisit+ymmärtänyt+olla+kyselemättä+toisten+seksielämästä,+kun+et+jaa+omiakaan+henkilökohtaisia+asioita+ja+ylipäätään+toisen+seksielämän+kyseleminen+on+aika+epähienoa,+vaikka+toinen+olisikin+avoin+ja+rehellinen."Kiitos+kommentistasi.+Jos+aiheeseen+liittyvät,+niin+saat+toki+minulta+kysyä+henkilökohtaisia+asioita.+Ja+niinhän+sinä+teitkin.+Aikaisemmin+kysyit+minulta+minun+rakkaudestani,+lakkaanko+rakastamasta+jos+rakkauttani+ei+oteta+vastaan+jne?+Myös+se+oli+henkilökohtainen+kysymys+ja+sellaiseksi+selvästi+tarkoitettu.+Ja+sellaistakin+saa+minulta+kysyä.+Enkä+minä+pidä+sinua+epähienona+ollenkaan.Mutta+vastaaminen+on+jokaisen+oma+päätös.+Ja+vaikka+paljastinkin+joitain+intiimejä+yksityiskohtia+(+kuten+"naisen+useat+rajut+orgasmit"+),+en+tietenkään+voi+vaatia+muilta+samanlaisia+paljastuksia.+Itse+asiassa+toivon+ja+rukoilen+ettei+Torre+tekisi+yhtään+paljastusta.+Niiden+lukemiseen+tarvitaan+enemmän+viinaa+kuin+mitä+minulla+nyt+on+jääkaapissa."+Aina+ei+ole+pakko+johdattaa+avointa+ja+rehellistä+kertomaan+liikaa,+varsinkin+kun+molemmat+tiedämme,+miten+avoin+ja+rehellinen+täällä+lynkataan.+Olen+hivenen+pettynyt...+"Älä+ole+aina+noin+myrtsi+ja+negatiivinen+ihminen.+Ole+mieluummin+reipas+ja+iloinen!+Tämä+on+kuitenkin+anonyymi+kaikille+avoin+keskustelupalsta.+On+siinä+hyviäkin+puolia.+Ihmiset+voivat+olla+täysin+rehellisiä+ilman+lynkkauksen+pelkoa.+Ei+kaikkia+vastauksia+tarvitse+lukea+tai+ottaa+tosissaan.+Tämä+on+vapaa+maa.
  3. "+En+ole+kiinnostunut+kristinuskosta+sinänsä.+Minua+kiinnostaa+vain+se+miten+maailmassa+voi+olla+ihmisiä+jotka+edelleen+uskovat+vanhoihin+satukirjoihin.+Ja+jos+jokainen+saa+kaikki+tekemänsä+synnit+anteeksi+niin+sitten+ei+ole+mitään+väliä+paljonko+syntiä+tekee.+On+siis+ihan+turhaa+syyttää+jotakuta+syntien+tekemisestä+jos+taivaaseen+pääsee+riippumatta+siitä+onko+tehnyt+syntiä+vai+ei."Kiitos+kommentistasi.+Minun+mielestä+sinä+selvästi+olet+paljon+kiinnostuneempi+kristinuskosta,+kuin+täällä+keskustelevat+ihmiset+keskimäärin.+Normaalisti+täällä+keskustellaan+lause+kerrallaan,+mutta+sinulla+on+kappaletolkulla+kysymyksiä+kristinuskosta.+Ja+ne+ovat+vieläpä+aika+hyviäkin+kysymyksiä,+ihan+tärkeistä+perusasioista+lähtien!+Selvästikään+kristinusko+ei+ole+sinulle+täysin+yhdentekevä+asia.+Se+on+hyvä.Ja+idea+on+siis+se,+että+syntiä+ei+saa+tehdä.+Mutta+jos+sattuu+tekemään,+niin+sen+voi+saada+anteeksi,+jos+katuu+ja+pyytää+Jeesukselta+anteeksi.+Se+on+tosi+nerokas+tsydeemi."Itsehän+sen+sanoit:+jumala+antaa+kaikki+synnit+anteeksi+jopa+elämän+mitaisen+ateismin+"Kyllä,+jos+katuu+aidosti.+Tärkeintä+ei+siis+ole+sinun+syntiesi+määrä+tai+laatu,+vaan+vain+katumuksesi+määrä+ja+laatu.+Se+joka+paljon+syntiä+tekee,+saa+isomman+armonkin.+Ylistetty+olkoon+Jumala!"+Aijjaa,+onko+siis+olemasa+jotakin+henki-tunteita+jotka+poikkeavat+jotenkin+näistä+maallisista-tunteistani?+Jos+olisi,+niin+olen+varma+että+"henki-tunteeni"+ajattelisivat+samoin+uskonnoista+kuin+"maaliset-tunteeni"."Mielestäni+maalliset+asiat+ovat+enemmän+pelkkää+tunnetta+ja+hengelliset+asiat+ovat+enemmän+järkeä.+Paitsi+syntien+katuminen+on+selvästikin+hengellinen+tunne.+Ehkä+niitä+on+muitakin.+Hengellinen+ilo,+kiitollisuus,+ylistys+ja+sellaiset."+Ja+kukas+sen+kielletyn+puun+ja+puhuvan+käärmeen+meni+sinne+luomaan?+Ajattele+jos+jumala+ei+olisi+luonut+sitä+puuta+tai+käärmettä+maailmassa+ei+olisi+syntiä.+Jumala+syyttää+omasta+virheestään+ihmisiä.+Tai+tarkemmin+naista.+"Mutta+emmehän+mekään+tässä+kivasti+juttelisi,+jos+Jumala+ei+olisi+ensin+luonut+maailmaa.+Ajattelepa+sitä,+hyvä+veli.+Minusta+se+on+ihan+hyvä+juttu+ja+positiivinen+asia."Niin+hän+pystyy+siihen+muttei+tee+sitä.+Miksei?+Jos+jumala+poistaisi+maailmasta+kaiken+pahuuden+kaikki+maailman+ihmiset+uskoisivat+häneen+minä+mukaanlukien.+Mutta+hän+mielummin+antaa+ihmisten+kiduta+ja+lähettää+heidät+sitten+helvettiin+kun+he+eivät+usko+häneen.+Jumala+on+joko+kaikkivaltias+tai+armollinen+muttei+molempia."Jumala+on+vaatimaton.+Hän+todennäköisesti+on+poistanut+maailmasta+hyvin+paljon+pahaa,+mutta+ei+ole+vain+kertonut+siitä+meille.+Ja+tavallaan+Jumala+on+jo+poistanut+paljon+pahaa+maailmasta,+kun+uhrasi+oman+poikansa+ristillä.+Hän+kuoli+sinunkin+syntiesi+takia.+Ajattele+kuinka+paljon+iljettävää+ateismia+on+siinä+sovitettu.+Ainakin+pari+rekkalastillista!+:)Eli+kyllä+Jumala+on+poistanut+paljon+pahaa+maailmasta.+Sinä+et+vain+näe+sitä.+Ehkä+et+haluakaan.+Se+on+surullista.+Ja+jos+et+näe+tätä+nyt,+miten+sitten+näkisit+sen+jos+kaikki+loppukin+paha+olisi+poissa?+Eikös+sekin+ole+vähän...ristiriitaista?+:)Kyllä+minä+sen+ymmärrän,+että+nykyaikana+media+on+täynnä+kaikenlaista+terrorismia,+incel-iskuja,+sotia+ja+sairauksia.+Ja+lisäksi+vaikka+Suomikin+on+maailman+tasa-arvoisin+maa,+niin+silti+joka+päivä+lehdet,+radio,+tv+ja+blogit+ovat+tulvillaan+negatiivista+asennetta+ruokkivia+uutisia:+ei+ole+naisilla+vielä+sitä+tai+tätä,+eikä+ole+tuotakaan+ja+sekin+voisi+olla+paremmin.+Tämä+on+silkkaa+kiittämättömyyttä.+Mutta+älä+sinä+Kimmo+ole+naismainen.+Ole+mies!+Ota+vastuuta+omasta+elämästäsi+ja+omista+tunteistasi.+Sinä+pystyt+siihen,+jos+vain+olet+vahva+ja+jämerän+suoraselkäinen+uros.+Jumalahan+loi+miehen+ensin+ja+naisen+vasta+myöhemmin+miehen+apulaiseksi.+Jumala+on+siis+sinun+puolella+tässä+asiassa+ja+oikeastaan+vähän+vaatiikin+sinulta+enemmän+sen+takia."+Uskonnoilla+on+enemmän+negatiivisia+seurauksia+kuin+positiivisia.+Maailma+olisi+paljon+parempi+jos+uskontoja+ei+olisi+olemassakaan.+Älykkyyden+kasvaessa+ateismi+yleistyy.+Jännää+eikö?+"Enpä+olisi+ihan+varma+tuosta+negatiivisten+seurausten+enemmyydestä.+Tuollaista+voi+olla+vaikea+mitata.+Sama+koskee+väitettä,+että+maailma+olisi+parempi+ilman+uskontoja.+Onko+sitä+koskaan+testattu+käytännössä,+muuta+kuin+Neuvostoliitossa,+Maon+aikaisessa+Kiinassa+tai+nykyisessä+Pohjois-Koreassa?+Ei+ainakaan+minun+korviini+kuulosta+hirveän+lupaavalta+tuommoiset+uskonnottomat+utopiat.Älykkyys+ei+käsittääkseni+voi+varsinaisesti+kasvaa.+Ainakaan+paljoa.+Puhut+ilmeisesti+koulutuksen+määrän+kasvusta.+Se+tietenkin+johtaa+ateismin+kasvuun,+koska+monet+yliopistot+ovat+vähintäänkin+arvovapaita+ellei+suorastaan+anti-uskonnollisia.+Mutta+onhan+se+kyllä+jännää.+:)
  4. "+Käsitykseni+jumalasta+on+negatiivinen+sillä+jumala+ei+ole+antanut+yhtäkään+syytä+että+se+olisi+positiivinen.+Raamatusta+voit+lukea+kuinka+väkivaltainen+ja+julma+jumalasi+on.+"Kiitos+kommentistasi.+Ilmeisesti+meillä+on+nyt+vähän+erilainen+suhtautuminen+asioihin.+Itse+olen+aina+ollut+iloinen+ja+positiivinen+ihminen.+Pyrkinyt+löytämään+hyvän+ja+kauniin+kaikesta.+Ja+onhan+sitä+paljon,+aivan+yltäkylläisesti.+Minä+en+syytä+Jumalaa+omista+kielteisistä+tunteistani,+vaan+ymmärrän+että+ne+ovat+minun+tunteitani.+Minähän+ne+tunnen+ja+minun+elämäänihän+ne+vaikeuttavat,+ei+Jumalan.Mutta+ehkä+olet+liian+nuori+ja+kokematon+ottaaksesi+vastuuta+itsestäsi."+Olen+kyllä+rukoillut,+kun+huomasin+ettei+se+vaikuttanut+tai+muutanut+mitään+niin+lopetin+sen.+Uskoon+tulon+jälkeen+sulkeaa+pois+kaikki+negatiiviset+asiat+raamatusta+tai+kristinuskosta+eikä+suostu+hyväksymään+tosiasioita.+Jos+epäillä+yhtä+osaa+raamatusta+voi+samantien+epäillä+koko+kristinuskoa.+"Kannattaa+rukoilla+vaikka+Isä+meitä.+Se+tehoa+paremmin+kuin+"anna+mulle+koiranpentu+synttäriksi"+-tyyppinen+itsekeskeinen+rukoilu.+Tai+siis+enhän+minä+tiedä,+miten+juuri+sinä+olet+rukoillut,+mutta+vain+päättelen+jotain+siitä,+jos+rukous+ei+ole+tehonnut.+Tai+sitten+et+rukoillut+tarpeeksi+pitkään.+Ei+se+heti+ekasta+kerrasta+aina+nappaa.Noista+lopuista+lauseista+en+oikein+saa+selvää.+Voitko+kirjoittaa+ne+uudestaan+vähän+ymmärrettävämmin?"+Raamattu+on+maailman+ristiriitaisin+kirja.+Vaikka+niinkin+simppeli+juttu+kuin+että+ketkä+saapuivat+Jeesusksen+haudalle.+(...)+"No+siis+Evankeliumit+ovat+tietenkin+poikkeus.+:)Ei+vaineskaan.+Vakavasti+puhuen+mainitsemasi+kohdat+eivät+ole+ristiriitoja,+vaan+epätarkkuuksia.+Ja+voimmehan+me+varmuudella+sanoa+ainakin+Maria+Magdaleenan+olleen+siellä.+Todennäköisintä+lienee+että+naisia+oli+viisi.+Evenkeliumien+aikaisessa+kulttuurissa+nainen+ei+saanut+edes+liikkua+yksin+ulkona,+varsinkaan+aamuyöllä.+Tällä+tavalla,+järkeä+käyttäen,+kaikki+pienet+ristiriidat+ratkeavat+käden+käänteessa."Aika+kummaa+että+armollinen+ja+hyvä+jumala+määrää+näin.+Varsinkin+kun+kymmenessä+käskyssä+kielletään+tappaminen.+Kuuluukohan+tämä+siihen+00.01%+raamatun+ristiriidoista+jotka+eivät+ole+vain+näennäisiä?+"Ei,+kyllä+tämä+on+ihan+sitä+99,99+prosenttia.+Todennäköisyyskin+jo+puhuu+sen+puolesta.+Kyllähän+nyt+ihmisillä+pitää+olla+laki+ja+järjestys,+ettei+rikolliset+saa+ihan+vapaasti+kunnon+ihmisiä+hakata+ja+tappaa.+Homouden+syntikin+on+niin+massiivinen+synti,+että+kuolemanrangaistus+siitä+oli+varsin+armollinen+ja+hyvä+tuomio+aikoinaan.+Ristiriitaa+ei+ole+kymmenen+käskyn+suhteen,+sillä+"älä+tapa"+tarkoittaa,+että+ihminen+ei+saa+tappaa+omin+päin+ketään.+Pitää+olla+Jumalan+"suostumus"+tappamiseen."+Nin+kuka+tahansa+voisi+copy-pastata+minkä+tahansa+raamatun+ristiriidoista.+Jos+raamatussa+ei+olisi+ristiriitoja+se+ei+olisi+mahdollista.+"Jos+hiukan+loppukevennyksenä+toteaisin+tähän,+että+näyttää+se+copy-pastaaminen+onnistuvan+vaikkei+Raamatussa+ristiriitoja+olekaan.+:)
  5. "Niin+onhan+se+raamatun+luku+tosi+vaikeaa+kun+ei+ymmärrä+mitä+siellä+lukee.+Aina+kun+raamatusta+löytyy+joku+ristiriita+niin+perustellaan+ettei+se+olekkaan+niin+tärkeää.+Jos+tottelet+yhtä+raamatun+käskyä+niin+tottelet+niitä+kaikkia..+Et+voi+vain+valita+niitä+jotka+saavat+sinut+näyttäytymään+jotenkin+paremmalta+kuin+muut.+Jumala+on+julma+ja+väkivaltainen+ja+raamattu+sekä+kristinusko+täynnä+ristiriitoja+ja+puutteita."Kiitos+kommentistasi.+Sieluni+on+surullinen+puolestasi.+Käsityksesi+Jumalasta+on+kovin+negatiivinen.+Olet+ilmeisesti+kärsinyt+paljon+ja+ehkä+syytät+siitä+Jumalaa.+Tai+sitten+omatuntosi+on+erityisen+herkkä+kaikelle+sille,+minkä+koet+jotenkin+julmaksi+tai+väkivaltaiseksi.Sinunkin+kannattaisi+ensin+vaikka+rukoilla+Jumalaa.+Sen+jälkeen+Raamatun+ymmärtäminen+on+paljon+helpompaa.+Tavallisesti+viimeistään+uskoon+tulon+jälkeen+ymmärtää,+että+noin+99,99+prosenttia+kaikista+niin+sanotuista+ristiriidoista+ovat+vain+näennäisiä.+Raamattu+on+siis+poikkeuksellisen+johdonmukainen+ja+ristiriidaton+kirja.+Varsinkin+ottaen+huomioon,+että+sen+kirjat+on+kirjoitettu+niin+pitkällä+aikavälillä+ja+kirjoittajia+on+ollut+niin+monta.+Sille+ei+voi+olla+muuta+selitystä+kuin+se,+että+Jumala+itse+on+jotenkin+ollut+mukana+siinä."Kerro+nyt+vielä+että+nämäkin+säännökset+koskevat+vain+muutamaa+ihmistä+eikä+suinkaan+kaikkia:+(...)+"Et+kai+todella+luule,+että+tuollainen+pyyntö+on+kohtuullinen?+Minullahan+kestäisi+jo+pelkästään+tuon+rimpsun+lukemisessa+minuuttitolkulla,+saati+siihen+vastaamisessa+tuntitolkulla.+Ymmärrän+innokkuutesi+saada+selvyyttä+näihin+asioihin,+mutta+on+sinullakin+joku+velvollisuus+ottaa+itse+asioista+selvää.++Kyllä+Raamattua+voi+copy-pasteta+kysymyksesi+sekunneissa+kuka+tahansa+ja+sanoa+sitten,+että+selitäpä+tuo.
  6. "+Eli+voin+elää+ihan+hyvin+ateistina+koko+elämäni+sitten+hieman+katua+niin+pääsen+heti+taivaaseen.+"Kiitos+taas+kommentistasi.+Hienoa+huomata,+että+olet+niin+vilpittömän+kiinnostunut+kristinuskosta.+Valitettavasti+on+vastattava+kysymykseesi+kahdella+eillä.+Ensimmäinen+ei:+ei+riitä,+että+kadut+hieman,+vaan+katumisen+tulee+olla+aitoa.+Mutta+jos+katuminen+on+aitoa,+silloin+saat+anteeksi+kaikki+tekemäsi+synnit,+jopa+koko+elämän+mittaisen+ateismisi,+niin+mahdottomalta+kuin+se+kuulostaakin.+Toinen+ei:+et+voi+elää+tietoisesti+Jumalan+tahdon+vastaisesti+sillä+oletuksella,+että+kadut+hieman+sitten+ennen+kuolemaasi.+Etpä+sinä+voi+tietää+milloin+se+päivä+koittaa.+Lisäksi+elinikäinen+tietoinen+Jumalan+kieltäminen+voi+muodostua+niin+syvälle+sieluusi+juurtuneeksi+tavaksi,+että+et+ehkä+pääse+siitä+eroon+kun+tarvetta+olisi.+Miksi+ottaa+tarpeeton+riski?"+Kyllä+minusta+ihan+hyvältä+se+kirkosta+eroaminen+edelleenkin+tuntuu.+Eikä+sillä+ole+väliä+uskonko+jumalaan+vai+en+pääsen+silti+taivaaseen."Ihmisen+omat+tunteet+eivät+aina+ole+se+paras+mittari+kun+puhutaan+näistä+kristinuskon+asioista.+Maalliset+tunteet+voivat+johtaa+harhaankin."+Niin+koska+jumala+ei+tule+koskaan+poistamaan+maailmasta+kaikkea+pahuutta.+Hän+joko+pystyy+siihen+muttei+halua+tai+haluaa+muttei+pysty.+Jumala+on+joko+kaikkivaltias+tai+armollinen+muttei+molempia.+Ei+ole+mitään+väliä+kuinka+paljon+syntiä+teenkään.+Saan+kaikki+synnit+anteeksi.+"Jumala+on+jo+kerran+kokeillut+miten+sujuu+ihmisen+elämä+maailmassa+jossa+ei+ole+pahaa,+kun+loi+Eedenin+ihanan+paratiisin+ja+Aatamin+Eevansa+kanssa.+Ja+kuinkas+sitten+kävikään?+Nainen+taas+pilasi+hyvän+piknikin!Ja+esittämiesi+näennäisten+ristiriitojen+luominen+on+kovin+kypsymätöntä.+Ne+voivat+olla+loogisia,+mutta+eivät+tavoita+hengellisen+todellisuuden+syviä+korkeuksia.+Sitäpaitsi+ne+ovat+aika+helppoja+kumota.+Tietenkin+Jumala+on+kaikkivaltias.+Hän+siis+pystyy+poistamaan+maailman+pahuuden+tai+pystyy+olemaan+poistamatta,+hän+voi+haluta+sitä+tai+olla+haluamatta,++ja+olla+lisäksi+kaikissa+tapauksissa+armollinen,+koska+hän+on+kaikkivaltias.+"+Oletko+sinäkin+itsekkäänä+ensin+pelastanut+itsesi+sitten+vasta+toiset?+Eiköhän+sekin+ole+jonkun+mukaan+syntiä.+"Kyllä+se+itsekästä+on.+Mutta+sellaisia+ihmiset+juuri+ovat+ennen+pelastumistaan:+kurjia+syntisiä+ja+itsekkäitä+ihmisiä.+Mutta+on+siinä+muutakin.+Itsensä+pelastamiseen+voi+sentään+itse+vaikuttaa+suorasti,+mutta+eipä+välttämättä+ole+helppoa+pelastaa+muita.+Erityisen+vaikeaa+luulisi+toisten+pelastamisen+olevan,+jos+itse+ei+ole+pelastettu.+Miten+hän+silloin+mistään+mitään+edes+tietäisi?+En+ole+kuullut,+että+kukaan+ateisti+olisi+koskaan+ketään+toista+ihmistä+auttanut+tulemaan+uskoon.+Eikös+se+olisi+vähän+hassuakin,+jos+niin+tapahtuisi,+koska+ateistit+eivät+usko+Jumalaan+ja+ajattelevat,+että+uskoon+tuleminen+on+huono+asia.Eikä+hengenpelastajakaan+voi+täysin+olla+välittämättä+omasta+hengestään.+Jos+hän+hukkuu,+silloin+hukkuu+se+uimataidotonkin,+joka+piti+pelastaa.
  7. "+Miten+selibaatti+on+luonnollinen+heteroilla,+mutta+ei+homojen+avioliitossa?+Pakko+taas+sivistää:+suuri+osa+homopareista+ei+ole+yhdynnässä.+Näin+ei+ole+heteroilla.+"Kiitos+taas+aktiivisesta+kommentoinnistasi,+Torre.+En+minä+sanonut,+että+selibaatti+on+luonnollinen+heteroiden+avioliitossa,+vaan+sanoin+että+heteroiden+liitto+on+luonnollinen,+vaikka+mies+ja+nainen+olisivat+selibaatissakin.+Miehen+ja+naisen+liitto+on+aina+luonnollinen.+Oli+se+sitten+selibaattinen+tai+seksikäs,+se+ja+sama,+liittona+se+on+luonnollinen,+koska+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisiaan+varten.Homoavioliitto+on+luonnoton+aina+silloin+kun+siinä+on+kaksi+miestä+tai+kaksi+naista+keskenään.+Liiton+luonnonvastaisuus+tulee+siitä+että+liitossa+olevat+ihmiset+ovat+samaa+sukupuolta."+Meille+avioliitto+on+kun+joku+vihkii.+Raamatussa+ei+vihitä."Itse+asiassa+luin+juuri+eilen+jonkun+suomenkielisen+artikkelin,+jossa+sanottiin,+että+Suomessa+on+"aina"+ajateltu,+että+avioliitto+on+ensisijaisesti+kahden+ihmisen+(+lisään:+miehen+ja+naisen+)+välinen+henkilökohtainen+sitoumus,+joka+vain+käydään+vahvistamassa+julkisesti+kirkon+vihkimistilaisuudessa+tai+maistraatissa.+Tuskin+sinäkään+ajattelet,+että+kaksi+toisilleen+täysin+vierasta+ihmistä+voidaan+vain+vihkiä,+ja+sen+jälkeen+se+olisi+jotenkin+täysin+oikea+avioliitto+niille+ihmisille.+Avioliitto+on+oikea+ja+todellinen+vasta+sitten+kun+molemmat+ovat+siihen+vapaaehtoisesti+sitoutuneita.+Se+on+se+avioliiton+todellinen+pohja+(+miehen+ja+naisen+lisäksi+)."Minä+en+ketään+kiusaa,+vaan+kerron+miten+asiat+on.+"Uskon+kyllä,+että+olet+vilpittömästi+juuri+tuota+mieltä.+Sinä+vain+kerrot+miten+asiat+on.+Ilmeisesti+tiedät+miten+asiat+on,+koska+muuten+et+voisi+kertoa+miten+asiat+on.+Joten+kerropa+nyt+se,+mikä+ero+on+siinä+kun+makaa+miehen+kanssa+verrattuna+siihen,+että+makaa+naisen+kanssa.+Olet+sanonut,+että+sinä+makaat+miehen+kanssa+eri+tavalla,+mutta+et+ole+kertonut+mikä+siinä+on+erilaista.++Älä+kiusaa+meitä,+vaan+kerro+vaan+miten+asiat+on.