Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+vaan+itsellesi+kommentistasi.+Tarkoitin+sanoa,+että+Jumala+tarjoaa+Hyvää+Sanomaa+kaikille.+Mutta+hän+rakastaa+vain+niitä,+jotka+uskovat+häneen.+Uskovaiset+hän+pelastaa.+Uskottomat+hän+tuomitsee+kadotukseen.+Eli+alussa+Jumala+rakastaa+kaikkia.+Mutta+lopuksi+Jumala+rakastaa+vain+niitä,+jotka+uskovat.+Ajatus+että+Jumala+kaikkia+ihmisiä+alussa+ja+lopussa+on+hiukan+outo.+Kadotukseen+tuomitseminen+ei+kuulosta+rakkaudelta,+mutta+jos+uskottomatkin+pääsisivät+taivaaseen,+se+kuulostaisi+epäoikeudenmukaiselta.+Se+myös+tekisi+Jeesuksen+ristinkuolemasta+tarpeetonta.Mutta+mitäs+minä+näistä+todella+tiedän.+Kunhan+höpisen+ajankulukseni+mitä+mieleen+sattuu+tulemaan.+:)
  2. Kiitos+kommentistasi,+Torre."+Ei+meilläkään+ole+minkäänlaista+sukupuoliyhteyttä.+Olemme+avioliitossa.+YMMÄRRÄTKÖ?+"Ei+selibaatti+tee+homoavioliitosta+luonnollista.+Luonnollista+on+vain+miehen+ja+naisen+välinen+liitto.+Ja+hassua+kyllä,+se+liitto+on+täysin+luonnollinen+vaikka+mies+ja+nainen+olisivat+selibaatissakin.+"En+tiedä+varmaan+sitä,+jos+juutalaisilla+oli+avioliitto.+VT+ei+siitä+ainakaan+mitään+kerro.+Suomeen+ja+Eurooppaan+ne+tulivat+kirkkovihkimisinä.+"Käsittääkseni+juutalaisilla+kuitenkin+oli+avioliitto.+Avioliittoja+oli+varmasti+olemassa+jo+ennen+kuin+Mooseksen+ensimmäinen+kirja+kirjoitettiin.+Useat+netti-sivustotkin+sanovat,+että+avioliitto+on+suunnilleen+yhtä+vanha+kuin+ihmiskunta."+Kaikki+on+kuule+ihan+konkretiaa.+Muu+on+huuhailua.+Ei+ainakaan+sukupuolisiin+suuntauksiin+käy+muu+kuin+konkretia.+Mikä+vimma+sinulla+on+esittää+järjettömiä?+Minusta+sanottiin+jo+koulussa,+että+puhun+vähän,+mutta+aina+asiaa.+En+osaa+olla+vitsikäs.+"Olen+pahoillani+ja+pyydän+anteeksi.+Minä+selvästikin+kiusaan+sinua+tahallani+ja+sinulle+tulee+paha+mieli.+Se+ei+ollut+tarkoitukseni.+Pitäisihän+sinun+tietää,+että+Suomi24+on+aika+-+miten+sen+nyt+sanoisin+-+suorasanaisten+ihmisten+keskustelupalsta.+Ehkä+sinun+pitäisi+etsiä+joku+toinen,+juuri+sinulle+sopiva+foorumi.+Onkohan+Kevätpörriäisellä+keskustelupalstaa?+:)Sukupuolisen+suuntauksen+määritelmät+kylläkin+vain+sekoittavat+sinua.+Minä+olen+suhteellisen+johdonmukaisesti+väittänyt,+että+esim.+ukkomies+(+naisen+kanssa+naimisissa+oleva+mies+)+ei+voi+olla+hetero,+jos+hän+makaa+sinun+kanssasi.+Eli+tässä+asiassa+minä+menen+konkreettiset+teot+edellä+niin+kuin+menee+Jumalakin:+seksuaaliset+teot+kahden+miehen+kesken+ovat+kiellettyjä.+Rangaistus+tulee+ensisijaisesti+niistä."+Minä+olin+20+v+naimissa+naisen+kanssa.+Löysimme+toisemme+uskovien+kirjekerhosta.+Sitten+huomasimme+käyvämme+samoissa+hengellisissä+tilaisuuksiissa.+Ja+hänellä+oli+ihana+ääni+puhelimessa.+Mutta+ei+mikään+auttanut.+En+muuttunut.+"Ja+nyt+et+enää+edes+yritäkään.+Olet+lopettanut+koputtamisen,+vaikka+oven+takana+Jeesus+odottaa+kärsivällisesti+käsi+kahvalla+ja+ajattelee:+"+Voi+sitä+Torrea.+Selkä+meni+rikki+ja+hän+vaihtoi+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnottomaan.+Ja+sitten+se+vielä+kiusaa+kaikkia+minun+opetuslapsianikin+keskustelupalstoilla+yötä+päivää,+aivan+kuin+olisi+vainoharhaisen+manian+kourissa.+Totisesti,+totisesti+voi+sitä+Torrea!+Koputtaisi+nyt+edes+kerran.+Alkaa+tässä+jo+käsikin+puutua+60:n+vuoden+odottelun+jälkeen..."+:)
  3. "+Heh.+Paavalin+alueella+oli+avioliitot+vasta+Paavalin+jälkeen.+Tiedämme+Raamattuun+lisättyjä+asioita+ja+muutettuja.+Suomessakin+avioliitto+on+ollut+vasta+reilut+400+vuotta.+"Kiitos+vielä+kerran+kommentistasi.+Raamatussa+kylläkin+käytetään+ihan+sanaa+"avioliitto".+Esim.+Matt.19:10+"Opetuslapset+sanoivat:+"Jos+avioliitto+merkitsee+miehelle+tätä,+on+parempi+olla+menemättä+naimisiin."Onko+tässä+nyt+edelleenkin+jotain+hämärää?+Luulisi+sen+nyt+olevan+selvää,+että+avioliitto+on+ollut+olemassa+jo+Vanhan+Testamentin+aikoina.+Sinä+puhut+jostain+muusta+nyt,+eli+kirkkovihkimisistä+kenties?"+En+todellakaan+tiedä+mitä+Paavali+sitten+tarkoitti.+Hän+kertoo+siitä+miten+vaihdetaan.+Kuka+niin+tekee+pysyvästi?+Sinä+taas+panit+omat+ajatukset+homojen+ja+lesbojen+ajatuksi.+En+minä+ainakaan+ole+ajatellut+kuten+sinä.+Kuulostaa+omituiselta.+Oletko+ollenkaan+järjissä?+"Aika+täydellisesti+sinäkin+parodioit+ihmistä,+jonka+älyllinen+kehitys+on+jäänyt+alle+kouluikäisen+tasolle.+Eli+esität+ihan+pokkana,+että+et+ymmärrä+minkäänlaista+abstraktia+tai+käsitteelistä+ajattelua,+vaan+tulkitset+kaiken+aina+hyvin+konkreettisesti.+Vaihtamisen+ei+tarvitse+olla+pysyvää.+Kyllä+homoudestakin+voi+parantua.+Ainakin+sen+verran+ettei+enää+makaile+miesten+kanssa.+Jumalalle+kaikki+on+mahdollista.+Hän+voi+auttaa.+"+Homot+ja+lesbot+eivät+mieti+lasten+tekoa:+se+on+muiden+hommaa."Kyllä+muuten+miettivät+varsin+monet:+"+Voi+ei!+Jos+olen+lesbo+tai+homo,+en+koskaan+voi+saada+omia+lapsia+enkä+perustaa+oikeaa+perhettä!"+Sitten+he+tekevät+itsemurhan.+Ei+kaikki,+mutta+jotkut."+Jumala+ei+ole+puhunut+mitään+homo-tai+lesbopareista;+oletko+järjetön!+Eikä+mitään+luonnottomista+suhteista."Jos+kerran+on+luonnoton+sukupuoliyhteys,+niin+on+luonnoton+suhdekin.+Eikös+tämän+ymmärrä+jo+naapurin+Rähköläkin.
  4. "+Roomalaiskirje+voi+tuomita+vaikka+mitä,+mutta+ensimmäisenä+tulee+ajatuksiin+biseksuaalinen+käyttäytyminen.+Tuskin+heterokaan+homoksi+muuttuu,+jos+tekee+vähän+muutakin.+Hetero+ei+vaihda+olemaan+homoseksuaali.+En+tunne+yhtään+tapausta."Kiitos+taas+kommentistasi.+Roomalaiskirjeessä+ei+vaihdetakaan+seksuaalista+suuntausta,+vaan+yksi+tarkoitus+vaihdetaan+toiseen.+Jumalan+jokaiselle+ihmiselle+luoma+luonnollinen+tarkoitus+on+mies+ja+nainen+parina.+Homo+ei+ota+tätä+vakavasti+vaan+vaihtaa+sen+omien+himojensa+mukaiseen+"tarkoitukseen".+Homot+ja+lesbot+ajattelee:+"+Enpä+teekään+kuten+vehkeitteni+perusteella+olisi+luonnollista,+vaan+teenkin+sydeämn+häpeällisen+himoni+perusteella+luonnonvastaisesti,"++Siinä+se+vaihtaminen+tapahtuu.Jokainen+lapsikin+joka+tietää+mistä+vauvat+tulevat,+tietää+mikä+tarkoitus+on+isän+pippelillä+ja+äidin+pimpalla.+Homo+ja+lesbotkin+tietävät,+he+vain+vaihtavat+sen+luonnottomaan."+Sinulla+on+paha+tapa+panna+omia+ajatuksiasi+Raamatun+henkilöiden+suuhun.+Jumala+ei+ole+kieltänyt+mitään,+vaikka+yhden+kerran+puhuu+vaimon+ottamisesta:+jos+otat+sen+toisenkin+vaimon.+Ei+siinä+ole+kieltolausetta+muille+parisuhdemuodoille."Mutta+Jumalahan+on+selvästi+kieltänyt+homoparit+ja+lesboparit.+Nehän+ovat+juuri+niitä+luonnottomia+parisuhdemuotoja.+"+Minä+en+ole+vaatinut+homopareille+kirkkohäitä,+mutta+olen+sanonut,+että+jos+Raamatusta+katsoo,+niin+siellä+ei+ole+minkäänlaisia+kirkkohäitä.+Siksi+olisi+aivan+sama+vaikka+homoparejakin+vihittäisiin."Kirjoitin++"te+suvaitsevaiset".+Olepa+tarkkana,+Torre.+Ei+kaikki+kirjoitukset+koske+aina+vain+sinua.+Jos+homovihkimiset+on+sinulle+se+ja+sama,+niin+olet+silloin+ainakin+jonkinlainen+suvaitsevainen,+kun+kerran+suvaitset+sen,+etkä+kiellä."+Sinun+tapasi+panna+niitä+ajatuksiasi+muiden+suuhun+ei+tee+sinusta+minkään+keskustelun+voittajaa.+Sinä+luulet+itsestäsi+liikoja.+"Sehän+oli+selvästi+vain+parodiaa.+Etkö+ymmärrä+huumoria+edes+silloin+kun+erityisesti+sanon,+että+se+oli+vitsi?+Rentoudu+vähän,+hyvä+mies.+Kyseessä+on+vain+sinun+sielusi+pelastus+ikuiselta+kadotukselta.+:)
  5. "+Mielenkiintoista+tuo+sinun+tapasi+tulkita+Raamattua+ihan+oman+agendasi+mukaisesti.+"Kiitos+kommentistasi,+mummomuori.+Kivaa+jos+on+mielenkiintoista.+:)"+Teet+tämän+ihan+omasta+päästäsi,+sillä+Raamatussa+ei+tästä+ole+halaistua+sanaa.+"Kyllä+se+muutakin+on+kuin+omaa+päätä.+Tämä+ei+ollut+ensimmäinen+Sodoman+miesten+homoraiskaus,+koska+siihen+halusivat+osallistua+kaikki+nuoretkin+miehet.+Aivan+kuin+se+olisi+ollut+kaupungin+miesten+tapa+jo+pitempäänkin.+Loot+taas+oli+selvästikin+asunut+kaupungissa+ainakin+noin+15-20+vuotta,+koska+hänellä+oli+kaksi+tytärtä+miehineen+eikä+vaimosta+mainita+mitään+ennen+Sodomaan+muuttoa.+Loot+ei+ollut+enää+vain+vieras+muukalainen,+vaan+tunnettu+ja+rikas+Sodoman+asukas.+Miten+Loot+sitten+oli+siellä+muukalainen?+Vanhurskas+ei-juutalaisessa+kaupungissa?+Ehkä+juuri+sen+takia,+että+hän+oli+vanhurskas+eikä+harrastanut+Sodoman+moraalittomia+seksisyntejä,+kuten+homoseksuaalisuutta.+Kaupungin+miesten+vihahan+johtui+hallinnan+alle+joutumisen+pelosta.+Oliko+kyseessä+juuri+se+Jumalan+hengellinen+hallinta,+jonka+alle+Loot+oli+vapaaehtoisesti+alistunut+Abrahamin+kanssa+ollessaan,+en+tiedä.+Mutta+niinpä+nykyäänkin+on.+Täällä+kun+Jumalan+vallasta+puhuu,+siitä+suututaan.Raamatussa+on+kohtia,+joissa+Sodamaan+liitetään+nimenomaan+seksuaaliset+synnit+:+Juudaksen+kirje+6-7+(+luonnonvastaiset+himot+)+ja++2.+Pietarin+kirje+2:6-7+(+jumalattomien+riettaus+).+Tämä+taustatieto+yhdistettynä+kaikkien+Sodoman+miesten+"haluun"+maata+miesten+kanssa+kertoo+omaa+karua+kertomaansa."+Kun+nimimerkki+”Sodomasta”+27.4.2018+10:44+on+tuonut+sen+ainoan+kohdan,+jossa+Raamattu+puhuu+millainen+kaupunki+se+oli+(…)"+"Ja+nimimerkki+”Sodomanopetus”+27.4.2018+10:47+tekee+myös:+”Kertomuksen+tarkoitus+on+olla+moraalinen+opetus+itsekkyydestä+ja+vieraanvaraisuudesta,+mutta+ei+homoudesta.”Ainoan+kohdan?+Esitin+jo+kaksi+muuta+kohtaa.+Niitä+on+vielä+enemmänkin+kuin+mainitsemani.+Vieraanvaraisuuden+puutteen+takia+tuhotaan+koko+kaupunki+ihmisineen...+Kuulostaa+epätodennäköiseltä.+Onko+siitä+edes+kuolemantuomiota+määrätty+Raamatussa+missään?+Homoudesta+nimittäin+on.+Ja+aviorikoksesta,+insestistä,+epäjumalanpalveluksesta+ja+eläimiin+sekaantumisesta,+joita+myös+ehkä+oli+Sodomassa,+vaikka+itse+teksti+viittaa+vain+homouteen."+Eräänlainen+perussynti?+Olen+sitä+ikäluokkaa,+että+ylpeyttä+pidettiin+erittäin+pahana+syntinä+–+kaikille."En+ole+sanonut+etteikö+olisi+paha+synti+kaikille.+Ja+homot+kai+lasketaan+mukaan+"kaikkiin",+eikö+totta.+Minä+vain+yritän+pysyä+aiheessa."+Meistä+kaikkia+varoitetaan+riippumatta+seksuaalisuudestamme.+Sinä+itse+olet+rakentanut+mielikuvan,+jota+alat+jo+itsekin+ilmeisesti+pitää+totena?+Ei,+homoseksuaalisuus+ei+sen+enempää+kuin+aseksuaalisuus+tai+heteroseksuaalisuus+tai+biseksuaalisuus,+ilmennä+näitä+kaikkia.+"Olen+samaa+mieltä,+että+meitä+kaikkia+varoitetaan+seksuaalisuudesta+riippumatta.+Mutta+on+hyvä+havaita,+että+meitä+varoitetaan+myös+meidän+seksuaalisuudesta+riippuen.+Miehen+ja+naisen+välinen+seksi+on+sallittua+vain+uskollisessa+avioliitossa+lapsineen+ja+aviopuolisoiden+kunnioituksineen+jne.+Seksi+samaa+sukupuolta+olevien+kesken+on+kategorisesti+kiellettyä+aina.+Ja+homoseksuaalisuuden+ytimessä+on+juuri+ylpeys.+Ei+kunnioiteta+Jumalaa+ja+hänen+luomistyötä,+vaan+omia+himoja.+Ja+ytimessä+on+myös+mm.+Roomalaiskirjeen+mukaan+Jumalan+tahdon+vastainen+luonnoton+sukupuoliyhteys+ja+epäjumalan+palvonta.+Nämä+eivät+ole+lähtokohtaisesti+heteroseksuaalisuuden+ytimessä.+On+siis+aivan+oikein+sanoa,+että+homoseksuaalisuus,+ei+heterous,+ilmentää+näitä+kaikkia.++"+Sinä+unohdat+aina,+että+kyse+on+raiskauksesta,+jossa+ei+ole+kyse+mistään+seksin+tarpeesta.+Kyse+on+vihasta!"Pelkistät+nyt+liikaa.+Kun+mies+raiskaa+naisen,+on+siinä+kyse+myös+seksin+tarpeesta,+ei+ainoastaan+vihasta.+Ja+onhan+joillain+naisilla+jopa+raiskaus-fantasioitakin.+En+tiedä+onko+homomiehilläkin,+mutta+enpä+ihmettelisi+yhtään+jos+olisi.+Eli+käsityksesi+raiskaudesta+on+varsin+yksioikoinen+ja+harhaanjohtava+eksklusiivisuudessaan.+Kuten+sekin,+että+esittää+Sodoman+synniksi+vain+vieraanvaraisuuden+puutteen,+kun+kyseessä+on+selvästikin+monen+synnin+muodostama+isompi+kokonaisuus,+jossa+homoseksuaalisuudella+on+oma+roolinsa."+Sinä+itse+nyt+lankeat+tekemään+juuri+noin!"Mutta+mitä+minä+siis+unohdan?+Tietenkään+en+koko+ajan+rinnasta+eri+seksuaalisia+suuntauksia+ikään+kuin+ne+olisivat+tasa-arvoisia+ja+samanlaisia,+kun+ne+kerran+eivät+sitä+ole+Jumalankaan+mukaan.Muista+siteeraamistasi+Raamatun+kohtien+"unohtamisista"+esitin+jo+vastaperustelun.+Voit+jatkossakin+huoletta+heittää+mitä+tahansa+Raamatun+kohtia+eteeni+ja+kysyä+miksi+en+sitä+ole+muistanut+homokeskustelussa.+Koitan+parhaani+mukaan+antaa+kohtuullisen+järkevän+vastauksen.+Eihän+tämä+mitään+rakettitiedettä+ole,+vaan+aika+yksinkertainen+ja+selkeä+asia+kaiken+kaikkiaan.