Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "+Minkäs+sille+voin,+että+en+ole+koskaan+muuta+ollut+se+mitä+niin+kauan+kuin+muistan.+"Kiitos+kommentistasi,+Torre.+Olet+siis+selvästikin+oppinut+homoksi+niin+varhain,+ettet+sitä+voi+muistaa.+Jumala+kuitenkaan+ei+luonut+ketään+homoksi.+"+Itse+en+ole+iki+kuuna+päivänä+maannut+miehen+kanssa+kuten+naisen+kanssa.+Tämä+on+totta."Kiva.+Olet+nyt+ainutlaatuisessa+asemassa.+Olet+maannut+sekä+naisen+että+miehen+kanssa.+Voit+nyt+kertoa+kaikille+totuuden+homoudesta+ja+selvittää+tämän+asian+lopullisesti.+Kerrot+vain+ne+tietämäsi+erot+naisen+ja+miehen+kanssa+makaamisen+välillä."+Maailma+ei+siitä+miksikään+mene,+jos+olen+avioliitossa+miehen+kanssa;+ehkä+vähän+parempi+kuitenkin.+Rakkaus+on+parempaa+kuin+viha+tai+välinpitämättömyys.+"Milloin+viimeksi+synti+on+maailmaa+parantanut?+No,+ehkä+voi+olla,+että+maailmasta+tulee+sitten+parempi,+kun+sinä+ja+aviomiehesi+joutuvat+kadotukseen,+mutta+sitä+kohtaloa+en+toivo+kenellekään.+Käänny+ja+tee+parannus+kun+vielä+voit.
  2. "+Taidettiin+tarkoittaa+"uudesti+syntymistä+ylhäältä",+että+kuka+siitä+mitään+ymmärtää."Kiitos+kommentistasi,+Torre.+Voi+olla,+että+tätä+tarkoitettiin.+Minä+vain+todistin,+että+kyseinen+jae+on+ymmärrettävissä+ja+sovellettavissa+esim.+homoliittoja+vastaan.+"+Ei+tarvitse+olla+suvaitsevainen,+jos+minäkin+olen+ollut+tällainen+niin+pienestä+pitäen+kuin+muistan.+Siis+voi+olla+yhtä+hyvin+synnynnäistä+kuin+mikä+muu+asia+muukin.+Syntymässä+sain+myös+siniset+silmät,+olen+oikeakätinen+sain+myös+auttavaisen+luonteen,+sekä+myös+kiukkua."Hyvä+kun+tuot+esille+rehellisesti+erään+tärkeän+asian.+Väite+homouden+synnynnäisyydestä+perustuu+pitkälti,+ellei+peräti+ainoastaan,+subjektiiviselle+tuntemukselle+eli+mutulle.+Siis+sille,+että+homo+sanoo+että+olen+ollut+tällainen+pienestä+pitäen.+"Pienestä+pitäen"+on+kuitenkin+eri+asia+kuin+"synnynnäinen".+Homon+oma+muistikuva+ei+ole+pätevä+todiste+synnynnäisyydestä.+Tieteellinen+tutkimus+ei+tue+käsitystä+homouden+synnynäisyydestä.+Sen+levittäminen+keskustelupalstoilla+on+pelkkä+valhe."+Tässä+oli+aiheena+avioliittoasiat,+jotka+tulivat+Suomeen+reilut+400+vuittan+naisen+ja+mihen+välisenä.+Historian+saatossa+ovat+sekä+homo-+että+heteroparit+eläneet+samalla+tavalla+yhdessä,+kunnes+avioliitossa+muutettiin+käytäntö.+Nyt+ollaan+taas+palattu+tasa-arvoon."Eli+ennen+elettiin+synnissä+ja+valheessa,+sitten+elettiin+vähän+aikaa+enemmän+Jumalan+tahtoa+noudattaen,+ja+nyt+taas+eletään+synnissä+ja+valheessa.+Olen+samaa+mieltä!+:)"+Raamatusta+ei+taida+löytyä+montaakaan+kohtaa+koskien+nykyaikaa."Ei+tietenkään.+Nykyaikahan+on+pelkkää+valhetta+valheen+päälle,+kuten+homoavioliittokin+todistaa.+Mutta+totuudesta+Raamatulla+on+paljonkin+sanottavaa.+Jumala+rakasti+maailmaan+niin+paljon,+että+antoi+ainokaisen+Poikansa,+jotta+yksikään,+joka+häneen+uskoo+ei+hukkuisi+valheiden+valtamereen+eikä+makaisi+miesten+kanssa+niin+kuin+naisten+kanssa+maataan,+koska+se+on+kauhistus+ja+iljetys.+Se+on+tämä+ikuinen+totuus,+joka+on+totta+nykyäänkin.+Eikä+meillä+ole+mitään+järkevää+perustetta+olla+noudattamatta+Jumalan+tahtoa+nykyaikanakin.+Maailma+varmasti+olisi+paljon+parempi+jos+näin+tapahtuisi+enemmänkin.
  3. Itse+asiassa+ei.+Tieteellinen+tutkimus+tukee+monin+tavoin+sellaista+käsitystä,+että+vanhempien+huumeiden+käyttö,+alkoholismi,+rikollisuus+jne.+vaikuttaa+erittäin+haitallisesti+lapseen.+Moni+ongelmallinen+käytösmalli+voi+peritytyä+pitkänkin+aikaa+suvussa.+Tämä+ei+ole+kovinkaan+kaukana+ajatuksesta,+että+Jumala+kostaa+isen+teot+jälkipolville.Ja+itse+asiassa+ei.+Raamatussa+ei+juuri+valittu+kansa+ottanut+onkeensa+tästäkään+Jumalan+kosto-varoituksesta,+vaan+jatkoi+syntien+tekemistä.+Aika+lailla+sama+juttu+silloin,+kun+nytkin+vaikka+Suomessa.Eikä+itse+asiassa+eikäkään.+Homous+tai+homoliittojen+hyväksyminen+ei+ole+missään+mielessä+lähimmäisen+rakkautta.+Ei+ole+nyt,+eikä+ole+koskaan+ollutkaan.+Ei+pidä+sekottaa+Jumalan+rakkautta+siihen+mitä+nykyään+pidetään+rakkautena,+eli+romanttis-seksuaaliseen+rakkauteen.+Ne+ovat+kaksi+eri+asiaa.
  4. ”+Anteeksi.+Minä+en+näe+sitä+homoseksuaalisena+tekona,+kun+"he+kävivät+väkivalloin+Lootin+kimppuun".+Se+on+jotain+aivan+muuta:+kun+se+tehtiin+vielä+sen+takia,+kun+Loot+oli+muuttanut+sinne+muukalaisena.+Olet+todella+sekaisin.+”Kiitos+taas+kommentistasi.+Kyllä+kontekstista+voi+päätellä,+että+Sodoman+miehet+halusivat+tehdä+Lootille+saman+kuin+Lootin+vieraille.+Kertomus+ei+sulje+automaattisesti+pois+tällaistakaan+tulkintaa.Samoin+Lootin+”muukalaisena”+oleminen+voi+pitää+sisällään+senkin+ajatuksen,+että+Loot+oli+jokseenkin+vanhurskas+mies+ollessaan+Abrahamin+sukulainen.+Tässä+vaiheessa+Loot+oli+jo+elänyt+Sodomassa+pidemmän+aikaa,+joten+aivan+uusi+asukas+hän+ei+Sodomassa+ollut,+mutta+ehkä+häntä+yleisesti+pidettiin+muukalaisena+sen+takia,+että+hän+ei+harrastanut+homoseksuaalisuutta,+kuten+kaupungissa+yleisesti+oli+tapana.+Ymmärtäähän+sen,+että+sellainen+ärsyttää.+Ärsyttäähän+nykyäänkin+jo+sekin,+jos+keskustelupalstoilla+väittää,+että+homous+on+synti.+”+Me+emme+tiedä+muuta+kuin+että+nämä+"makaamiset"+on+uudessa+Raamatussa+kuten+ne+on+muutenkin+ajateltu:+"Älä+yhdy".+Ei+tosiaan+kannata+enempää+spekuloida.+Vaimoni+ja+minä,+sekä+mieheni+teemme+aivan+eri+asiota:+mieheni+kanssa+emme+edes+yhdy.+Eli+se+ei+ole+meillä+"kuten+naisen+kanssa+maataan".”Ymmärrän+sen,+jos+sinä+et+halua+spekuloida+asialla,+joka+voi+kääntyä+sinua+vastaan.+Mielestäni+jo+pelkkä+seksuaalinen+himo+kahden+miehen+välillä+on+jotenkin+väärin,+koska+Raamatussa+kerrotaan,+että+vain+mies+ja+nainen+voivat+tulla+yhdeksi+lihaksi.+Jos+kysymykseni+sinun+makaamisista+nolostuttavat+sinua,+voin+kysyä+asiaa+yleisemmällä+tasolla:+kun+ollaan+sukupuoliyhteydessä,+tapahtuuko+sitä+ennen+tavallisesti+muuta+seksuaalis-väritteistä+koskettelua,+joka+liittyy+sukupuoliyhteyteen+jollain+lailla?”+Et+anna+järkevää+vastausta,+vaan+puhut+kunkin+"kokemuksesta",+että+voiko+ensimmäisten+ihmisten+hommia+pitää+avioliittona:+kuka+vallitsee+lintjua+ja+muita,+kuka+lisääntyy+koko+ajan.+Me+emme+ainakaan.+Onko+tuollainen+muka+Raamatun+antama+malli+miten+avioliitoissa+pitää+toimia?+Oletko+tosiaan+järjissäsi?”Ei,+vaan+sinä+nostat+aina+esille+sinun+kokemuksesi.+Jos+luomiskertomus+on+jäänyt+sinulle+epäselväksi,+voin+sanoa+että+itse+Jeesus+tulkitsi+luomiskertomuksen+juuri+sellaisena+mallina,+jota+voidaan+soveltaa+avioliittoon.+Olen+hänen+kanssaan+samaa+mieltä.Eläinten+vallitseminen+ei+välttämättä+ole+avioliiton+ehto.+Mutta+käsittääkseni+jokainen+ihminen+vallitsee+edelleenkin+eläimiä.+Ihmisethän+käyttävät+eläimiä+hyväkseen+ruokana,+eläimistä+saadaan+kaikenlaisia+raaka-aineita+ja+hyödykkeitä+jne.+Eli+jos+se+avioliiton+ehtona+olisikin,+se+ehto+on+helposti+täytetty.+Menee+vain+Heseen+tuplahampurilaiselle.+”+Kyse+oli+monen+vaimon+pitämisestä,+johon+Jumala+on+antanut+lain,+mutta+Jeesus+ei+puhu+aiheesta,+Paavali+antaa+paimenelle+ohjeen+olla+"yhden+vaimon+mies"+ja+kristityille,+että+kullakin+olisi+oma+puoliso.+Asiat+tosiaan+ovat+muutuneet:+VT+ei+koske+meitä.+Ei+tässä+ole+homon+asenne,+vaan+Jumalan+sanomiset.”Ai,+ensin+sanoit+että+se+on+ohje.+Nyt+se+onkin+jo+käsky.+Vanha+Testamentti+koskee+myös+meitä+vieläkin.+Kehoitus+olla+vähentämättä+ensimmäisen+vaimon+elatustakin+voi+olla+vielä+sinänsä+voimassa.+Se+kehoitus+on+vain+tarpeeton,+aina+kun+avioliitot+ovat+yksiavioisia,+kuten+alun+perinkin.+”+Homoseksuaalisuudesta+ei+puhuta+mitään+UT:ssa+kuin,+että+miesten+kanssa+makavaa+ei+peri+Jumalan+valtakuntaa;+se+koskee+kaikenlaisia+miehiä.+Myös+niitä+homoja,+jotka+makaavat,+mutta+ei+koske+lesboja.+Eli+täysin+samaa+kuin+mitä+Mooseksen+laki+sanoo.+”Unohdat+aina+Paavalin+Roomalaiskirjeen.+Unohdat+aina,+että+jos+mies+haluaa+maata+toisen+miehen+kanssa,+hän+on+todennäköisesti+homoseksuaali+mies.+Unohdat+taas+sopivasti+sen+kirjaimellisen+tulkinnan,+jonka+mukaan+jokainen,+joka+katsoo+naista+himoiten,+on+jo+tehnyt+hänen+kanssaan+huorin+sydämessään.+Se+siis+koskee+lesboja,+ja+se+on+juuri+Uudessa+Testamentissa.+Eli+kuten+tästä+huomataan,+jotta+voisit+perustella+asiaasi,+sinun+pitää+kätevästi+unohtaa+hyvin+monta+asiaa+koko+Raamatusta+ja+lisäksi+seksuaalisen+suuntauksen+määritelmän.+Juuri+näin+ateistit+usein+tekevätkin.+Siksi+ateistien+perustelut+eivät+oikein+vakuuta+ketään.