Vapaa kuvaus

Entinen Jehovan todistaja. Seurakunnan sisäpuolella 31 vuotta. Erotettiin vuonna 2006 "ajatusrikosten" takia.

Internet-sivut:

http://johanneksenpoika.fi/
http://exjt.org/
https://www.facebook.com/johanneksenpoika/?ref=bookmarks
https://www.youtube.com/channel/UChAqCMasAtzldTm_xEQi8Rw/videos
http://mediapinta.fi/isbn/978-952-236-198-1

Aloituksia

256

Kommenttia

226

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. <<En+tässä+yhteydessä+viljelisi+käsitettä+järjestön+"alasajo"!>>Väitätkö,+että+käytin+väärin+sanaparia+"ajettiin+alas",+kun+kerroin+Jehovan+todistajien+toiminnan+supistamisesta?Ei+jonkin+asian+"alas+ajo"+tarkoita+toiminnan+lopettamista.+Otetaan+yksi+esimerkki+Aamulehden+uutisesta+vuodelta+2017:"Paperiliiton+määräämä+ylityökielto+on+johtanut+paperikoneen+alasajoon+UPM:n+Tervasaaren+tehtaalla+Valkeakoskella+lauantaiaamuna.+Erikoispaperia+valmistavalla+koneella+on+vahva+tilauskanta."Paperikone+ajettiin+alas,+se+pysäytettiin,+mutta+ei+se+tarkoittanut,+että+toiminta+olisi+lopetettu.+Lakon+takia+kone+pysäytettiin.+Usein+tällaisten+pysäytysten+aikana+voidaan+tehdä+esim.+huolto-+ja+korjaustöitä.+Sitten+kun+lakko+on+ohi,+paperikone+käynnistetään+uudelleen.Toinen+esimerkki.+Tekniikka+ja+Talous+-lehti+kertoi+vuonna+2012+näin:"Olkiluodon+ydinvoimala+ajettu+alas+-+yllättävä+vesivuoto+generaattorissa."Ei+tuossakaan+tapauksessa+ydinvoimalaa+lakkautettu.+Sen+toiminta+pysäytettiin,+ongelmat+korjattiin,+jonka+jälkeen+se+käynnistettiin+uudelleen.Samoin+on+Jehovan+todistajien+suhteen.+Toiminta+ajettiin+alas,+mutta+ei+sitä+lopetettu.+Alasajon+aikana+voidaan+näperrellä+muilla+asioilla,+kun+konventteja+ei+ole,+valtakunnansaleilla+ei+pidetä+kokouksia+eikä+perinteistä+kenttäpalvelusta+ole.+Voidaan+tehdä+puhelin-+ja+kirjetyötä,+voidaan+katsoa+nauhoitettuja+konventtiohjelmia+kotona+yms.+Sen+jälkeen,+kun+koronaviruksen+aiheuttama+epidemia+on+ohi,+Jehovan+todistajien+toiminta+palaa+ennalleen.+Ja+kokousten+järjestäminen+valtakunnansaleilla+jatkuu,+konventteja+pidetään+ja+ovikelloja+soitetaan.Kävivätkö+Aamulehti+ja+Tekniikka+ja+Talous+"ylikierroksilla",+kun+ne+kertoivat+paperikoneen+ja+ydinvoimalan+alasajosta?+Voit+itse+tarkstaa,+mitä+suomenkielessä+tuo+termi+tarkoittaa.
  2. <<Millaista+liikettä+ajatusmaailmassa+lienee+kun+päivästä+toiseen+hakee+pelkästään+negatiivista+sanottavaa+jostain+ryhmästä+josta+on+aikoja+sitten+poistunut.>>Et+ehkä+tiedä,+että+nettisivuston+ylläpidosta+tuli+itselle+eläkepäivien+harrastus.+Siinä+oli+monen+asian+vaikutusta,+mutta+erityiskiitos+siitä,+että+aikoinaan+nettisivuston+perustin,+menee+Beteliin+Jukka+Ropposelle.+Hänen+"jämäkkä"+suhtautuminen+minuun+inspiroi+minut+perustamaan+nettisivut.+Onneksi+kävi+näin.+Kun+olen+näitä+sivuja+vuosien+ajan+ylläpitänyt,+huomasin,+että+minun+olisi+pitänyt+aikoinaan+valita+ammattini+toisin.+Olisin+halunnut+näin+jälkikäteen+olla+toimittaja+jossain+suuressa+mediassa.+Mutta+voi+tätä+harrastuspohjallakin+tehdä.+Tämä+on+kiinnostavaa+työtä.Joku+kerää+postimerkkejä,+joka+harrastaa+sukellusta,+joka+vuorikiipeilee...+Harrastuksia+on+monenlaisia.+Minun+pääasiallinen+harrastukseni+on+nettisivut.+Tavoitan+vuosien+mittaan+valtavan+määrän+ihmisiä.+Minulla+on+ollut+myös+ilo+ja+etu+tässä+asemassa+tavata+valtava+joukko+merkittäviä+ja+kiinnostavia+ihmisiä.+Kirjailijoita,+tutkijoita,+kansanedustajia,+ministereitä+ym.+Ilman+nettisivuja+en+olisi+näin+"rikas".+Ja+kymmenet+kaupalllisen+median+toimittajat+ovat+tehneet+kanssani+yhteistyötä.+Olen+antanut+muutaman+juttuvinkin+medioilla,+mutta+viime+aikoina+on+käynyt+myös+toisin+päin.+Olen+saanut+juttuvinkkejä+kaupallisen+median+toimittajilta.+Heille+suuri+kiitos+tästä!Veikko+Leinonen+on+sanonut+minulle+suoraan,+että+hän+seuraa+säännöllisesti+nettisivujani.+Hän+myös+mainitsi+seuraavansa+Cedarsia.+Jos+Betelin+johtoporras+seuraa+sivujani,+se+osoittaa+sen,+että+niissä+on+jotain+kiinnostavaa.+Tosin+Leinosen+Veikko,+joka+on+muuten+mukava+ihminen,+väitti+minun+olevan+"valemedia".+Kun+pyysin+yksilöimään+joitakin+valeita,+hän+ei+pystynyt+mainitsemaan+yhtäkään.Minä+ihmettelen,+miksi+sinä+Suomi24-palstalla+käyt+henkilöden+kimppuun,+etkö+kykene+keskustelemaan+itse+asioista?
  3. <<Matti+Liljeqvist+kirjassaan+Torni+ja+temppeli+kirjoittaa+että+Jumalan+nimeä+ei+ole+koskaan+tarkoitettu+lausuttavaksi+muodossa+"Jehova".++Jatkaen+että+juutalaiset+Raamatun+kopioijat+olivat+yhdistäneet+kaksi+sanaa+-+toisesta+konsonantit+ja+toisesta+vokaalit.>>Nähtävästi+et+lainkaan+lukenut+tämän+sivun+liitteenä+olevaa+PDF-dokumenttia.+Nimittäin+siellä+murskataan+tämä+käsitys.+Tutkielmassa+kerrotaan+mm.+näin:"Väite+Jehovan+hybridimuodosta+perustuu+siihen+olettamukseen,+että+masoreetit+olisivat+korvanneet+tetragrammin+oikeat+vokaalit+sanan+adonai+vokaaleilla+hataf+patah,+holam+ja+qamats.+Ja+koska+konsonantin+jod+י+alla+ei+voi+heprean+kieliopillisista+syistä+olla+vokaalia+hataf+patah,+he+olisivat+sen+sijaan+merkinneet+siihen+vokaalin+sheva.+Näin+oltaisiin+saatu+muoto+יְוֹהָה+jehovah.+Tälle+väitteelle+ei+ole+muuta+tukea+kuin+se,+että+juutalaiset+käyttivät+korvaavia+ilmauksia+lukiessaan+tetragrammin+tekstistä.+Sitä+ei+voi+todistaa,+että+näin+on+todella+tapahtunut."Tutkielmasta+löytyy+nimen+Jahve+kritiikkiä.+Se+perustuu+mm.+heprean+kielioppiin.+Tässä+ote:"Murskaavimmat+todisteet+Jahve-nimelle+antaa+kuitenkin+heprealaiset+masoreettiset+käsikirjoitukset.+Kun+etsitään+sen+vokaaleja+patah,+sheva+ja+segol,+törmätään+yllättävään+seikkaan.+Näitä+Jahve-muodon+vokaaleja+ei+löydy+tetragrammeista,+ei+teoforisista+nimistä+eikä+edes+nimen+lyhennetystä+muodosta.+Toisin+sanoen,+mikään+masoreettisissa+käsikirjoituksissa+ei+viittaa+edes+epäsuorasti+siihen,+että+nämä+olisivat+Jumalan+nimen+oikeat+vokaalit+(ks.+taulukot+kaikista+tetragrammien+eri+muodoista+Leningradin+ja+Aleppon+koodekseissa)."Nämä+olivat+vain+pieniä+otteita+laajasta+tutkielmasta.Suosittelen+käyttämään+maltillisia+sanamuotoja+tämän+aiheen+yhteydessä+ennen+kuin+on+perehtynyt+asiaan.+Tätä+aihetta+joutuu+tutkimaan+melko+pitkään,+mutta+toisaalta+siihen+saa+myös+suhteellisen+helposti+käsityksen+lukemalla+kokonaan+läpi+tämän+PDF-dokumentin,+johon+on+linkki+tekstisivulta:https://johanneksenpoika.fi/uutiset_a20/nimitutkielma_19012020/Jumalan-pyhä-nimi.pdf