Noudattavatko he yli 10 ihmisten kokoontumiskieltoa? Tai kokoontuvatko he valtakunnan saleihin huomenna? Tai johonkin konventtiin?
Kun eivät muitakaan lakeja noudata. Noudattavatko silloin tuota asetusta?
Noudattavatko Jehovan todistajat
2
116
Vastaukset
Näyttää vahvasti siltä, että Jehovan todistajat noudattavat hallituksen asettamia rajoituksia nyt koronaviruspandemian aikana. He eivät kokoonnu yli 10 hengen ryhmissä. Siitä kiitokset Suomen haaratoimistolle.
Jehovan todistajat ovat ottaneet käyttöön Zoom-sovelluksen, jolla voi osallistua kokouksiin etänä. Julkaisin tästä aihesta jutun äskettäin:
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1199.html
Etäkokouksissa on kuitenjub yksi epäilyttävä kohta, josta Antero Syrjänen kirjoitti Kotimaa24-blogissaan. Lainaus:
Nyt kun Jehovan todistajien kokoontumiset on koronaviruksen johdosta peruttu, tärkein ei ole heiltäkään unohtunut. Ja se on vähemmän yllättäen raha. Jehovan todistajat lahjoittavat uskonnolliselle järjestölleen rahaa perinteisesti seurakunnan kokouksissa. Valtakunnansaleilla on lahjalaatikoita eri tarkoituksia varten, joihin Jehovan todistajien odotetaan antavan rahaa säännöllisesti. Seurakunnan kokouksissa käydään säännöllisesti läpi lahjoitustilannetta ja pyydetään lahjoittamaan lisää, mikäli rahaa uupuu - ja sitähän uupuu. Vapaaehtoisesti, tietenkin.
- - -
Nyt kun seurakunnan kokoukset on koronaviruksen takia peruttu, viimeisin tempaus oli pyytää todistajia suorittamaan lahjoitukset tilisiirrolla. Jehovan todistajilla ei ole rahankeräyslupaa, jolloin toiminta saattaa olla jopa lainvastaista.
https://www.kotimaa24.fi/blogit/jehova-jumalan-pienuus-ja-raha/- Anonyymi
Rahankeräyslupa pitäisi olla, vaan ei ole. Ainoastaan uskonnollisten kokoontumisten yhteydessä saa kerätä "kolehdin", riippumatta siitä, nimitetäänkö sitä kolehdiksi vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349