Voiko Jehovan todistajien soittamia puheluja estää?

Viime viikkojen aikana monet suomalaiset ovat saaneet puheluita Jehovan todistajilta. Tällaiset puhelut on voitu kokea samaan tapaan ikäviksi kuin muutkin puhelinmyyjien soittamat puhelut. Puhelu tulee yllättäen ja pyytämättä. Ja kun puhelun aiheena on voinut olla kuolema, puhelun aikana tai sen jälkeen on voinut olla aika outo olo. Toukokuun aikana Jehovan todistajat ovat harjoitelleet kokouksissaan puhelintyötä, ja aiheena on ollut mm. kuolema ja siihen liittyvät asiat.

Voiko puheluita estää?

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1221.html

121

5199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"puhelun aikana tai sen jälkeen on voinut olla aika outo olo."
      onko kysessä noituminen, mustamagia vai pahasilmä
      jonkunlainen etämanaus.

nyt odotan todella että soittaisivat

• Anonyymi

Eikä me mitään soiteta.

• Anonyymi

Vilkaise tuo "johanneksenpojan" etusivu!
        Uskomatonta miehistä paskaa! Isoilla kirjaimilla! (montako naista löydät kuvista?)

Voiko nykyaikana olla tuollainen käsitys asioista?
        Jos tuon paskan saa syötettyä suomalaiseen, niin suomalainen peruskoulu on epäonnistunut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskomatonta miehistä paskaa! Isoilla kirjaimilla! (montako naista löydät kuvista?)

Jos tuon paskan saa syötettyä suomalaiseen, niin suomalainen peruskoulu on epäonnistunut!

Montako pitäisi olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän noissa porukoissa nainen ole juuri missään asemassa, vaikene seurakunnassa tyyliin ja ukot johtaa, nainen ei voi mihinkään seurakunnan valittuun tehtävään osallistua, jopa lehtipöydässä on miehiä, nainen ei kelpaa siihenkään. Hyvin mielivaltainen uskonto, enkä puhu opettamisesta seurakunnassa vaan ei saa edes vaihtelemansakin avaimia, vaikka olisi kuinka innokas auttamaan asioissa. Siivoomaan kelpaa kokouksen jälkeen. Moi ja jos pitää rukouksen täytyy peittää päänsä jollain, aika moista nykyaikana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen p-n saa syötettyä suomalaisen peruskoulun käyneeseen. Haaratoimistojen päälliköille tarkoitetussa kirjassa Correspondence guidelines kirjoitetaan, että Jehovan todistajavanhempien pitää "korjata" koulujen antamaa opetusta kotona uskon oppien mukaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän noissa porukoissa nainen ole juuri missään asemassa, vaikene seurakunnassa tyyliin ja ukot johtaa, nainen ei voi mihinkään seurakunnan valittuun tehtävään osallistua, jopa lehtipöydässä on miehiä, nainen ei kelpaa siihenkään. Hyvin mielivaltainen uskonto, enkä puhu opettamisesta seurakunnassa vaan ei saa edes vaihtelemansakin avaimia, vaikka olisi kuinka innokas auttamaan asioissa. Siivoomaan kelpaa kokouksen jälkeen. Moi ja jos pitää rukouksen täytyy peittää päänsä jollain, aika moista nykyaikana

Ja yhä erilaisemmaksi vain menee. Sitä toistetaan koko ajan. Saisivatpa naiset olla poissa kokouksistakin, niin ei paremmin asiat voisi olla. En pidä kokouksista yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkoko sinne JT kokouksiin on naisten mennä? Minä olen lopettanut jo vuosia sitten. Pitäkööt miehet toisilleen tylsiä puheitaan. Onhan niitä jokunen äärivanhoillinen nainenkin, jotka siellä haluaa välttämättä olla. Mutta olkoon, jos haluaa. Minä voin paremmin ilman virkamiesmäisiä kokouksia. En jaksanut seurata ja kuunnella niitä millään. Joten miksi mennä niihin? Ja kun sieltä ei valmistu koskaan. Rollaattorin kanssakin pitää raahautua vapisevana paikalle kuuntelemaan Eduskunnan täysistunnon kaltaista unettavaa puurona tulevaa harmaitten virkamiesmäisten miesten puheita. Varmaannlähes jokainen istuu töissäkin jossakin harmaassa unettavassa virastossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei kiinnosta uskonto, jota täytyy käydä harjoittamassa pakolla jossakin seurakunnassa. Luen itse, ja se riittää minulle. On uskontoja, joissa naiset eivät edes saa käydä heidän palvontapaikoissa. Ainakin heillä on vähemmän näkyvyyttä. Se sopii minulle hyvin. Ei se mikään paratiisi ole, jos joutuu kokouksissa käymään. Orjamaista.

• Anonyymi

juu niin minäkin ootan!!et joku varttuneenpi todistaja nainen soittaisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei kiinnosta uskonto, jota täytyy käydä harjoittamassa pakolla jossakin seurakunnassa. Luen itse, ja se riittää minulle. On uskontoja, joissa naiset eivät edes saa käydä heidän palvontapaikoissa. Ainakin heillä on vähemmän näkyvyyttä. Se sopii minulle hyvin. Ei se mikään paratiisi ole, jos joutuu kokouksissa käymään. Orjamaista.

Älkää vaan sanoko, että ne virkamieskokoukset jatkuvat harmagedonin jälkeenkin. Se nyt vielä puuttuuisi! Puolitoista vuotta on saanut olla rauhassa niiltä kiduttavilta kokouksista, enkä kaipaa yhtään. Parempaan suuntaan menevä uudistus olisi se, että saa käydä jos huvittaa. Pakko ei ole. Silloin on jo paratiisista puolet saavutettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä me mitään soiteta.

No jos et sinä soittele, niin on niitä jotka soittelevat. Teikäläiset myöntävät sen itse tässä keskustelussa.

• Anonyymi

Lyön luurin korvaan, niin siitä pääsee eroon. En kai minä tuollaisia ala kuuntelemaan.

• Anonyymi

ja sen jälkeen numero estoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja sen jälkeen numero estoon.

Tuntemattoman kanssa ei huvita jaaritella ja vielä käännytysmielessä soittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntemattoman kanssa ei huvita jaaritella ja vielä käännytysmielessä soittaa.

On se kumma, tällä palstalla menee aina ateistien omat paskajutut läpi, toisilleen.
        Olette tyhmää sakkia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se kumma, tällä palstalla menee aina ateistien omat paskajutut läpi, toisilleen.
        Olette tyhmää sakkia!

Uskon että ihmisiä ahdistaa, kun esim vanhuksille aletaan soittelemaan eikä tiedetä varmasti millä asialla pohjimmiltaan ollaan. Voiko luottaa vai onko kyseessä huijari, joka vain soittelee uskovaisena. Miksi pitää tuputtaa uskoa näin tungettelevasti? Eikö voida vaikka julkaista lehdestä joku ajankohtainen hengellistä apua tarjoava Korona teemanumero ja jakaa sitä esim kirjeen kanssa postilaatikkoon jossa yhteystiedot, jos haluaa keskustella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olette tyhmää sakkia!

Vähän turhan monta juttua on sinultakin mennyt läpi :-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon että ihmisiä ahdistaa, kun esim vanhuksille aletaan soittelemaan eikä tiedetä varmasti millä asialla pohjimmiltaan ollaan. Voiko luottaa vai onko kyseessä huijari, joka vain soittelee uskovaisena. Miksi pitää tuputtaa uskoa näin tungettelevasti? Eikö voida vaikka julkaista lehdestä joku ajankohtainen hengellistä apua tarjoava Korona teemanumero ja jakaa sitä esim kirjeen kanssa postilaatikkoon jossa yhteystiedot, jos haluaa keskustella.

Samaa mieltä minäkin olen. Miksi ei jaeta vaikka kirjekuoressa materiaalia ja yhteystiedot, jos kiinnostaa. Saattaisi jopa kiinnostaa. Mutta ei soittamalla puhelimella tai ovikelloa.

• Anonyymi

Yrittävät kiertää sitä henkilörekisterin pito kieltoaan moisilla soittokieltojen kirjauksilla.
        Älkää sellaiseen vipuun menkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olette tyhmää sakkia!

Kun lyö yhdelle Jehovalle ja numerolle luurin korvaan... Yksi Jehova soittaa toisesta numerosta uudestaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olette tyhmää sakkia!

Jos ei halua jutella kanssasi, on hän ateisti?

• Anonyymi

JT eivät soittele mihinkään !!!!

Ei kannata valehdella, koska valeesta jää heti kiinni.

• Anonyymi

Ihmiset eivät yhtään saa huokaista. Nyt pitää tarttua luuriin, kun ei ovelle pääse.

• Anonyymi

Kyllä vaan soittelee ja ovat yhdessä kenttäpalvelusryhmissä zoomissa ja toiset kuuntelee kun vuorollaan soittelevat. Kertovat aluksi ihmisen nimen ja osoitteen ryhmälle. Tämä on fakta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vaan soittelee ja ovat yhdessä kenttäpalvelusryhmissä zoomissa ja toiset kuuntelee kun vuorollaan soittelevat. Kertovat aluksi ihmisen nimen ja osoitteen ryhmälle. Tämä on fakta.

Se tässä tilanteessa yleensäkin on se,että monet ellei kaikki JT:t, eivät halua, että heille soitetaan ja kaupotellaan lehtiä tai muuta soittamalla. Mutta itse tekevät toisille samaa, ja vielä käyvät ovikelloakin soittamassa, ja kauppaavat uskontoa. Eräs jt kertoi,että hän on pannut eston, että hän ei halua lehtimyyjien soittelevan.

• Anonyymi

Nykyajan puhelimilla voi estää kaikki epämääräiset puhelut.
      Itse en koskaan vastaa (fonectan kautta ilmiannettuihin) puheluihin.

Joten ladatkaa puhelimiinne niin se ilmiantaa kaikki tuntejmattomat puhelut.
      (tuo ei ollut sitten mikään mainos).

Jos haluatte vastata niin itse olen tehnyt näin:
      (Tekstiviestillä) " En voi vastata nyt kun olen täällä keskus-sairaalan
      suljetulla osastolla koska puhelimeni käyttö on rajattu".
      Sen jälkeen ei ole sama numero yrittänyt perääni soitellut.

• Anonyymi

En ole hoksannut ladata tuota, hyvä vinkki, latasin jo. Jospa siitä on apua. Ennen myyjien soitot loppui kokonaan kun teki suoramarkkinointikiellon, se oli voimassa kerrallaan muutaman vuoden. Nykyisin ei enää auta vaikka kuinka kieltää, tuntuu että ei päivää mene etteikö tulisi soittoja.

• Anonyymi

>Joten ladatkaa puhelimiinne niin se ilmiantaa kaikki tuntejmattomat puhelut.

Unohdit kertoa mitä pitäisi ladata.

• Anonyymi

Toi onkin hyvä käytäntö. Minä teen saman jutun.

• Anonyymi

Nykyisin useimmilla lapsilla on oma kännykkä. Soitto lapselle ja puhe esimerkiksi kuolemasta ja demoneista on vastuutonta pelottelua. Lapset olisi ehdottomasti jätettävä rauhaan kaikenlaisilta uskonnollisilta yhteydenotoilta. Tietysti vanhemmilla on vastuu lastensa suojelemiselta, mutta pitäisi myös soittelijoiden ymmärtää vastuunsa.

Myös vanhukset olisi jätettävä soittelun ulkopuolelle. Yksinäiset vanhukset ovat liian helppo kohde uskonnolliselle puhelinpommitukselle.

• Anonyymi

Jopo uhriutuu ja keksii ahdistumisen aihetta mistä tahansa, mikä koskee Jehovan todistajia. Sitten vetäytyy taka-alalle katsomaan kuinka muut ahdistusta teeskentelevät kirjoittelevat tänne pölhöjä.

Sivistyneellä ihmisellä on kaksi keinoa: ei vastaa tuntemattomiin numeroihin tai jos päättää vastata, käyttäytyy normaalin puhelinprotokollan mukaisesti. Jos haluaa keskustelun jatkuvan, voi osallistua siihen tai jos keskustelunaihe ei kiinnosta, puhelun voi päättää ystävällisesti eli samalla tavalla kuin heitä on lähestytty.

Puutteellinen tai epäonnistunut tapakasvatus on tullut esiin tämänkin työmuodon yhteydessä vastaajien käyttäytyessä kuin henkisen tasapainonsa menettäneet.

Puhelun aikana Jopolle tullut "outo olo" lienee jotain ihmiskontaktien vähäisyyden liittyvää ja voi olla seurausta liian yksipuolisen ajatusmaailman ylläpitämisestä. Avarakatseisuutta kehittämällä ja maailmankuvaa laajentamalla tällaisista pelkotiloista voi päästä eroon tai ainakin oireita lieventää.

• Anonyymi

Te sanotte että teitä tullaan vainoamaan lopun aikana.
        Miten kestätte niitä jos epäystävälliset ihmisetkin puhelimessa häiritsevät niin että täällä pitää heitä kutsua henkisen tasapainonsa menettäneinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te sanotte että teitä tullaan vainoamaan lopun aikana.
        Miten kestätte niitä jos epäystävälliset ihmisetkin puhelimessa häiritsevät niin että täällä pitää heitä kutsua henkisen tasapainonsa menettäneinä.

Niin, Jehovan todistajat odottavat että kaikkien pitäisi olla heille ystävällisiä vaikka itse opettavat että kaikki muut uskonnot tuhotaan.

• <<Jopo uhriutuu ja keksii ahdistumisen aihetta mistä tahansa, mikä koskee Jehovan todistajia. Sitten vetäytyy taka-alalle katsomaan kuinka muut ahdistusta teeskentelevät kirjoittelevat tänne pölhöjä.>>

Sinulla on sitten omintakeisia "ajatuksia". Mistä päättelet, että minä olisin ahdistunut?

Tämä juttu oli ns. "tilaustyö", joita on usein uutissivuillani. Sain yhteydenoton henkilöltä, jonka lähipiirissä oli kokemuksia näistä "mukavista" puheluista. Hän pyysi minua tekemään jutun aiheesta. Niinpä tein. Lainaan tähän vielä aikaisemmasta jutusta ihmisten kommentteja Jehovan todistajien soittamiin puheluihin. Saat päätellä niistä, ovatko puhelut pääsääntöisesti toivottuja vai ei:

* * * * *

Tässä on muutamia kommentteja netin keskustelupalstoilta Jehovan todistajien puheluista:

Kommentti 1:

Jehovan todistaja soitti äsken vaimolle.

"Moikka, täällä x x. En myy mitään enkä tee tutkimusta. Ajattelin vaan soittaa, että millaisia ajatuksia tämä nykytilanne herättää? Synkkiä vai valoisia?"

Näin kuulemma alko puhelu. Todella hämmentävää, että ovat alkaneet soitella ihmisille. Lähinnä hämmentää tuo tyyli, jolla tullaan tosi aggressiivisesti iholle. Toki onhan se vaikea kulkea nykyisin ovelta ovelle kun kaikkea rajotetaan.

On hienoa, että välitetään, mutta mun mielestä tuntemattoman puhelu lähinnä ahdistaa.

Kommentti 2:

Ei kyse ole välittämisestä, vaan saalistetaan mahdollisesti hätääntyneitä ihmisiä.

Kommentti 3:

Meille jättivät kirjeen postilaatikkoon. Kirjeessä oli mm. kysymyksinä "onko jumala viruksen takana" ja "mitkä ovat jumalan suunnitelmat maan suhteen" ja näihin jos haluaa vastauksen niin pitäisi liittyä heidän kirkkoonsa. Maailman opportunistisinta porukkaa; yrittäävät kuolemanpelkosia vanhuksia houkutella lupauksillaan. Kierompaa porukkaa saa hakea.

Kommentti 4:

Jos tuntemattoman puhelu ahdistaa, älä vastaa. Numeronkin saa hyvin helposti salaiseksi.

Kommentti 5:

Tämä ei ole vitsi: Jehovan todistaja (tai joku vastaava) soitti puhelimella ja halusi keskustella Raamatusta, koska ei voi enää kiertää ovelta ovelle.

Kommentti 6:

Siis mulle soitti myös muutama tunti sitten! Kiitin kohteliaasti soitosta ja päätin puhelun lyhyeen. Mutta sitä jäin kyllä ihmettelemään, että millä perusteella ja miten hän soittorekisterinsä muodostanut.

Kommentit on poimittu Redditistä ja Twitteristä.

• Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

<<Jopo uhriutuu ja keksii ahdistumisen aihetta mistä tahansa, mikä koskee Jehovan todistajia. Sitten vetäytyy taka-alalle katsomaan kuinka muut ahdistusta teeskentelevät kirjoittelevat tänne pölhöjä.>>

Sinulla on sitten omintakeisia "ajatuksia". Mistä päättelet, että minä olisin ahdistunut?

Tämä juttu oli ns. "tilaustyö", joita on usein uutissivuillani. Sain yhteydenoton henkilöltä, jonka lähipiirissä oli kokemuksia näistä "mukavista" puheluista. Hän pyysi minua tekemään jutun aiheesta. Niinpä tein. Lainaan tähän vielä aikaisemmasta jutusta ihmisten kommentteja Jehovan todistajien soittamiin puheluihin. Saat päätellä niistä, ovatko puhelut pääsääntöisesti toivottuja vai ei:

* * * * *

Tässä on muutamia kommentteja netin keskustelupalstoilta Jehovan todistajien puheluista:

Kommentti 1:

"Moikka, täällä x x. En myy mitään enkä tee tutkimusta. Ajattelin vaan soittaa, että millaisia ajatuksia tämä nykytilanne herättää? Synkkiä vai valoisia?"

Näin kuulemma alko puhelu. Todella hämmentävää, että ovat alkaneet soitella ihmisille. Lähinnä hämmentää tuo tyyli, jolla tullaan tosi aggressiivisesti iholle. Toki onhan se vaikea kulkea nykyisin ovelta ovelle kun kaikkea rajotetaan.

On hienoa, että välitetään, mutta mun mielestä tuntemattoman puhelu lähinnä ahdistaa.

Kommentti 2:

Ei kyse ole välittämisestä, vaan saalistetaan mahdollisesti hätääntyneitä ihmisiä.

Kommentti 3:

Meille jättivät kirjeen postilaatikkoon. Kirjeessä oli mm. kysymyksinä "onko jumala viruksen takana" ja "mitkä ovat jumalan suunnitelmat maan suhteen" ja näihin jos haluaa vastauksen niin pitäisi liittyä heidän kirkkoonsa. Maailman opportunistisinta porukkaa; yrittäävät kuolemanpelkosia vanhuksia houkutella lupauksillaan. Kierompaa porukkaa saa hakea.

Kommentti 4:

Jos tuntemattoman puhelu ahdistaa, älä vastaa. Numeronkin saa hyvin helposti salaiseksi.

Kommentti 5:

Tämä ei ole vitsi: Jehovan todistaja (tai joku vastaava) soitti puhelimella ja halusi keskustella Raamatusta, koska ei voi enää kiertää ovelta ovelle.

Kommentti 6:

Siis mulle soitti myös muutama tunti sitten! Kiitin kohteliaasti soitosta ja päätin puhelun lyhyeen. Mutta sitä jäin kyllä ihmettelemään, että millä perusteella ja miten hän soittorekisterinsä muodostanut.

Ai, kaikki muut yhteiskunnassa saavat välittää tietoa puhelimen kautta, mutta
        Jehovan todistajat eivät saa suorittaa Jumalan Valtakunnan julistusta!
        Teitä harmittaa, että todistajat löysivät uuden tavan välittää Raamatun sanomaa!
        Luulitte vahingoniloisesti, että heidät on vaiennettu.
        Lisäksi on maita, joissa puhelintyö ei ole mahdollista.
        Monissa niistä todistajille on varattu aikaa radiossa, niin että koko kansa kuulee kerralla!
        Mutta tehän sallitte sen vain turusille ja suontolaisille.
        Minulle ainakin ihmiset ovat olleet ystävällisiä niin ovilla kuin puhelimessa.
        Ollaan erottu ystävällisesti hymyillen ja hyvällä mielellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teitä harmittaa, että todistajat löysivät uuden tavan välittää Raamatun sanomaa!
        Monissa niistä todistajille on varattu aikaa radiossa, niin että koko kansa kuulee kerralla!

Paitsi meillä.
        Kun viimeeksi kävivät, ilmeisesti pari vanhinta, niin annoin heille sellaiset evästykset, ettei ole enää heille tullut mieleenkään ängetä tänne höpisemään satujaan.
        Jos yksi ihminen säälistä suhtautuu teihin ystävällisesti, niin todenmäköisesti 999 heittää teidät pihalle.
        Teidän julistuksellanne ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Pikemmiten saatanan."Olette isästänne perkeleestä".

• Anonyymi

<<Jopo uhriutuu ja keksii ahdistumisen aihetta mistä tahansa, mikä koskee Jehovan todistajia. Sitten vetäytyy taka-alalle katsomaan kuinka muut ahdistusta teeskentelevät kirjoittelevat tänne pölhöjä.>>

* * * * *

Kommentti 1:

Kommentti 2:

Kommentti 3:

Kommentti 4:

Kommentti 5:

Kommentti 6:

Rehellisyyden nimessä olisi tuotava esin, että vaikka aloitettaisiin kuolemalla, niin tarkoitus on tuoda esiin Raamatun kuvailema tiedottomuuden tilaa ja sen jälkeistä elämän toivoa.
        Mutta jos ei halua keskustella, niin ei yhteen lauseeseen voi koko asiaa sisällyttää.
        Saarnaaja 9:5 kuoleman tila
        Job 14:14,15 toivo herätyksestä elämään
        Jesaja 32:18 elämä Jumalan Valtakunnassa

Keväton aina aikaa, jolloin heikoimmat kuolevat.
        Korona-virus on lisännyt surua moniin perheisiin.
        Todistajilla on paljon myönteisiä kokemuksia puhelimella todistamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisyyden nimessä olisi tuotava esin, että vaikka aloitettaisiin kuolemalla, niin tarkoitus on tuoda esiin Raamatun kuvailema tiedottomuuden tilaa ja sen jälkeistä elämän toivoa.
        Mutta jos ei halua keskustella, niin ei yhteen lauseeseen voi koko asiaa sisällyttää.
        Saarnaaja 9:5 kuoleman tila
        Job 14:14,15 toivo herätyksestä elämään
        Jesaja 32:18 elämä Jumalan Valtakunnassa

Keväton aina aikaa, jolloin heikoimmat kuolevat.
        Korona-virus on lisännyt surua moniin perheisiin.
        Todistajilla on paljon myönteisiä kokemuksia puhelimella todistamisesta.

"Todistajilla on paljon myönteisiä kokemuksia." Ehkä 1/1000:sta.
        Onhan se sitten jo paljon jos 5000:sta on 5.
        Tuo on sitä vartiotorniretoriikkaa joka kuuluu viime vuosituhannelle. Ei se uppoa enää kehenkään. Olette myöhässä. Juna meni jo.
        Sano vaan suoraan, että suurin osa sanoo heti:" kiitos ja näkemiin. Meillä ei osteta mitään." Tai:" meillä jo uskotaan Jeesukseen". Tai:" menkää Pohjois- Koreaan saarnaamaan."
        Meillä sanotaan kaikille tuntemattomille soittajille heti:"EI !" Ja lyödään luuri kiinni.
        Ja jos pistilaatikkoon tulee epämääräisiä kirjeitä, ne revitään avaamatta.

• Anonyymi

* * * * *

Kommentti 1:

Kommentti 2:

Kommentti 3:

Kommentti 4:

Kommentti 5:

Kommentti 6:

Aloituksessasi et maininnut mitään "tilaustyöstä" tai kaverin kaverilta saamastasi juttuaiheesta. Tämähän on tuttua aiemmistakin tapauksista joissa vetäydyt provosoinnin jälkeen muiden selkien taakse vedoten siihen että "enhän minä, mutta noi muut". Kirjoituksesi lopussa on kysymys: "Voiko puheluita estää?" Sen perusteella esität siis ahdistunutta, puheluiden lopettamista toivovaa ihmistä. Eli teeskentelet jotta juttujasi lukevat perässävedettävät käynnistelisivät tuulettimiaan lantakasan äärellä.

Keräät siis erilaisilta keskustelualustoilta ("Twitter, Reddit") kommentteja jotka esittävät Jehovan todistajista pelkkiä negatiivisia asioita ja katsot oikeudeksesi välittää ne suoraan sivustosi täytteeksi piittaamatta siitä, pitääkö asia paikkaansa. Sitten vetäydyt "tilaustyön" ja "enhän minä sitä kirjoittanut"- tyyppisten selitysten taakse. Aika reilua.

Esimerkkinä voin käyttää julkaisemaasi kommenttia jonka tiedät itsekin vääräksi, mutta koska halusi on vahingoittaa kohdettasi et piittaa siitä. Kirjeen saanut ihminen väitti, että siinä olisi ehdollistettu tiedon saanti eli "jos haluaa vastauksen, pitäisi liittyä heidän kirkkoonsa". Kukaan todistaja ei tekisi niin. Lisäksi kirjoittaja väitti, että "yrittävät kuolemanpelkoisia vanhuksia houkutella lupauksillaan". Onko kirjoittaja itse "kuolemanpelkoinen vanhus" kun on saanut kirjeen? Tunteeko hän itse sellaisen? Onko ihmistä vaivaaviin kysymyksiin vastaaminen "lupauksilla houkuttelua"? Myönteisen asian (kirjeen saamisen) voi siis kääntää kielteiseksi asiaksi (valehtelemalla sen sisällön). Jos julkaisee tuollaisia juttuja ylläpitämänsä "uutiskanavan" kautta, pitää olla myös valmis tarkistamaan niiden oikeaperäisyyden, toimittaja Jopo.

Mutta ei, koska Jopon mielestä tarkoitus pyhittää keinot. Mitä kovemmin tuuletin pyörii ja mitä enemmän tavaraa sinne heitetään, sitä sakeampaa ilma on. Jopo seisoo tuulettimen takana ja ihailee aikaansaannoksiaan.

Itse asiaan palatakseni perustelet pakottavaa tarvetta julkaista tätä materiaalia sillä, että osaisin päätellä, onko puhelut "toivottuja". Ei kannata nähdä moista vaivaa pelkän päättelyn muodostamiseksi. Ihmiset yleisesti eivät ole kiinnostuneita hengellisyydestään ja siitä on kokemusta aiemminkin. Vaikka näkee sen vaivan, että menee ihmisen luokse ja tarjoutuu näyttämään Raamatusta vastauksen mihin tahansa ihmisen esittämään kysymykseen, se ei kiinnosta. Mikä olisi muuttunut, kun sama tehdään puhelimella? MUTTA aina joku haluaa keskustella ja ottaa asioista selvää ja se on syy jatkaa työn tekemistä. Sitä ei tehdä taputusten ja hurraahuutojen toivossa vaan siitä syystä, että Jeesuksen esimerkki ja saarnauskäsky velvoittavat siihen.

Kaikkia ei voi miellyttää. Yksi noista kommentoijista sanoi, että puhelimessa "tullaan tosi aggressiivisesti iholle"kysymällä mielipidettä. Toisissa mielipiteissä ovilla syyllistytään heti alussa "kieroon rakkauspommitukseen" kun ovella ei heti kerrota, mitä asia koskee vaan yritetään muodostaa keskusteluyhteys muuten, esimerkiksi kiinnittämällä huomiota ympäristössä näkyviin myönteisiin puoliin. Teki niin tai näin, aina jollain keittää. Ja Jopo julkaisee mielellään kaikkien negatiivisesti kirjoittavien mielipiteet "tilaustyönä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksessasi et maininnut mitään "tilaustyöstä" tai kaverin kaverilta saamastasi juttuaiheesta. Tämähän on tuttua aiemmistakin tapauksista joissa vetäydyt provosoinnin jälkeen muiden selkien taakse vedoten siihen että "enhän minä, mutta noi muut". Kirjoituksesi lopussa on kysymys: "Voiko puheluita estää?" Sen perusteella esität siis ahdistunutta, puheluiden lopettamista toivovaa ihmistä. Eli teeskentelet jotta juttujasi lukevat perässävedettävät käynnistelisivät tuulettimiaan lantakasan äärellä.

Keräät siis erilaisilta keskustelualustoilta ("Twitter, Reddit") kommentteja jotka esittävät Jehovan todistajista pelkkiä negatiivisia asioita ja katsot oikeudeksesi välittää ne suoraan sivustosi täytteeksi piittaamatta siitä, pitääkö asia paikkaansa. Sitten vetäydyt "tilaustyön" ja "enhän minä sitä kirjoittanut"- tyyppisten selitysten taakse. Aika reilua.

Esimerkkinä voin käyttää julkaisemaasi kommenttia jonka tiedät itsekin vääräksi, mutta koska halusi on vahingoittaa kohdettasi et piittaa siitä. Kirjeen saanut ihminen väitti, että siinä olisi ehdollistettu tiedon saanti eli "jos haluaa vastauksen, pitäisi liittyä heidän kirkkoonsa". Kukaan todistaja ei tekisi niin. Lisäksi kirjoittaja väitti, että "yrittävät kuolemanpelkoisia vanhuksia houkutella lupauksillaan". Onko kirjoittaja itse "kuolemanpelkoinen vanhus" kun on saanut kirjeen? Tunteeko hän itse sellaisen? Onko ihmistä vaivaaviin kysymyksiin vastaaminen "lupauksilla houkuttelua"? Myönteisen asian (kirjeen saamisen) voi siis kääntää kielteiseksi asiaksi (valehtelemalla sen sisällön). Jos julkaisee tuollaisia juttuja ylläpitämänsä "uutiskanavan" kautta, pitää olla myös valmis tarkistamaan niiden oikeaperäisyyden, toimittaja Jopo.

Mutta ei, koska Jopon mielestä tarkoitus pyhittää keinot. Mitä kovemmin tuuletin pyörii ja mitä enemmän tavaraa sinne heitetään, sitä sakeampaa ilma on. Jopo seisoo tuulettimen takana ja ihailee aikaansaannoksiaan.

Itse asiaan palatakseni perustelet pakottavaa tarvetta julkaista tätä materiaalia sillä, että osaisin päätellä, onko puhelut "toivottuja". Ei kannata nähdä moista vaivaa pelkän päättelyn muodostamiseksi. Ihmiset yleisesti eivät ole kiinnostuneita hengellisyydestään ja siitä on kokemusta aiemminkin. Vaikka näkee sen vaivan, että menee ihmisen luokse ja tarjoutuu näyttämään Raamatusta vastauksen mihin tahansa ihmisen esittämään kysymykseen, se ei kiinnosta. Mikä olisi muuttunut, kun sama tehdään puhelimella? MUTTA aina joku haluaa keskustella ja ottaa asioista selvää ja se on syy jatkaa työn tekemistä. Sitä ei tehdä taputusten ja hurraahuutojen toivossa vaan siitä syystä, että Jeesuksen esimerkki ja saarnauskäsky velvoittavat siihen.

Kaikkia ei voi miellyttää. Yksi noista kommentoijista sanoi, että puhelimessa "tullaan tosi aggressiivisesti iholle"kysymällä mielipidettä. Toisissa mielipiteissä ovilla syyllistytään heti alussa "kieroon rakkauspommitukseen" kun ovella ei heti kerrota, mitä asia koskee vaan yritetään muodostaa keskusteluyhteys muuten, esimerkiksi kiinnittämällä huomiota ympäristössä näkyviin myönteisiin puoliin. Teki niin tai näin, aina jollain keittää. Ja Jopo julkaisee mielellään kaikkien negatiivisesti kirjoittavien mielipiteet "tilaustyönä".

Jehovan todistajista pelkkiä negatiivisia asioita?
        Mutta kun tosiasiat osoittavat ettei teistä heru mitään positiivista.
        Kun kaikki luottamus on mennyt lahkoonne, ei voi odottaa muuta kuin negatiivista.
        Kerro yksikin positiivinen asia.
        Väitän, jos löytyy, niin se positiivisuus löytyy muistakin.
        Ja lopeta se marttyyriksi meneminen. Olet säälittävä tyyppi.

• Anonyymi

* * * * *

Kommentti 1:

Kommentti 2:

Kommentti 3:

Kommentti 4:

Kommentti 5:

Kommentti 6:

Eihän tuo nyt puhelinmyynniltä vaikuta, niin kuin journalisti jopo poika pulisee, liekö tuo sun "outo olo" johtuvan siitä että olet erotettu tai eronut Jehovista?

Hyvin onnetonta tutkivaa journalismia, voisi enemmänkin sanoa että propagandaa.

• Anonyymi

Hö. Vexikö se siellä?

Vai joku muu jiitee henkilö analysaattori tai kritiikki moralisaattori.

Ei sais pohtia ei. Eikä saisi kertoa, että jäi outo olo. Se on väärä tunne ja sitä ei saa tuntea, levittipä jehovat sitte mitä ihme juttua tahansa. Vika on AINA kuulijassa, jos tulee erikoinen olo.

Mulla tuli kans outo olo Jehovien pedofiili sotkuista ja uudesta sukupolvi opista, joka on aivan älyttömän päätön humpuukijuttu.

Seurauksena ero lafkasta ja sitä myötä tunnetut seuraukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo nyt puhelinmyynniltä vaikuta, niin kuin journalisti jopo poika pulisee, liekö tuo sun "outo olo" johtuvan siitä että olet erotettu tai eronut Jehovista?

Hyvin onnetonta tutkivaa journalismia, voisi enemmänkin sanoa että propagandaa.

"Outo olo" johtuu siitä,ettei ole aiemmin kokenut vapautuksen tunnetta.

• Anonyymi

* * * * *

Kommentti 1:

Kommentti 2:

Kommentti 3:

Kommentti 4:

Kommentti 5:

Kommentti 6:

Vai virus on lahkon puheenaihe.
        Aikoinaan oli HIV - virus.
        Se oli tehty Vartiotornissa todisteeksi uskonnon lopun ennustuksesta.
        Virheenä oli sanoa se rutoksi. Rutto on bakteertauti ja antibioottihoitoinen. Rutto on tosiaan Jeesuksen kertoma lopun ajan merkki. Ei virusvaivat.

Ja kun HIV on saanut lääkityksensä kristittyjen tutkijoiden työllä, on vartiotorni hiljaa, sen liikeidea on säikytellä onnettomuuksilla, sairauksilla ja laittaa takasivulle lahjoitus- ja testamenttausohjeet vartiotorniuskonnolle, vaan ei antaa lohdutusta, ei toivoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko nyt jo että teidän "jumalan valtakunnan julistus" on eksytystä, harhaoppia ja "väärä evankeliumi".
        Minä en ainakaan ollut ystävällinen ovella enkä puhelimessa. Latelin raamatunpaikkoja jotka todistavat, että ovat harhaoppi.
        Tuli sitten heille kiire bussille.
        Enemmistö ihmisistä on tietämättömiä, että olette harhaoppi ja kuka nyt ei tykkäis jos piha kehutaan tai auto, tai eteisen kynnysmatto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi meillä.
        Kun viimeeksi kävivät, ilmeisesti pari vanhinta, niin annoin heille sellaiset evästykset, ettei ole enää heille tullut mieleenkään ängetä tänne höpisemään satujaan.
        Jos yksi ihminen säälistä suhtautuu teihin ystävällisesti, niin todenmäköisesti 999 heittää teidät pihalle.
        Teidän julistuksellanne ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Pikemmiten saatanan."Olette isästänne perkeleestä".

Miksi sinä olet niin katkera ja vihainen? Onko sinulla paha olo ja oletko koskaan ajatellut, mistä se voisi johtua? Millainen lapsuus sinulla on ollut? Jotkut sanovat että jos lapsuudessa on kohdannut väkivaltaa omassa perheessä tai on tullut kohdelluksi jotenkin väärin, katkeruus kantaa läpi elämän ja purkautuu aina tilanteissa, joissa on mahdollista kohdistaa omaa patoutunutta vihan ja katkeruuden tunnetta.

Se on itse asiassa hyvä sinun kannalta, koska tavallaan se on terapeuttista, mutta toisaalta se aikaansaa sinulle, tai oikeastaan sen pitäisi aiheuttaa sinulle huonon omantunnon, koska olet kohdistanut vihasi syyttömiin tahoihin.

Joten neuvon sinua itsesi takia pyytämään anteeksi syyttömiltä, koska siten saat sisäisen rauhan ja hyvän mielen. Se auttaa jaksamaan eteenpäin huolimatta tällä hetkellä sinussa vallitsevasta pahuudesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä olet niin katkera ja vihainen? Onko sinulla paha olo ja oletko koskaan ajatellut, mistä se voisi johtua? Millainen lapsuus sinulla on ollut? Jotkut sanovat että jos lapsuudessa on kohdannut väkivaltaa omassa perheessä tai on tullut kohdelluksi jotenkin väärin, katkeruus kantaa läpi elämän ja purkautuu aina tilanteissa, joissa on mahdollista kohdistaa omaa patoutunutta vihan ja katkeruuden tunnetta.

Se on itse asiassa hyvä sinun kannalta, koska tavallaan se on terapeuttista, mutta toisaalta se aikaansaa sinulle, tai oikeastaan sen pitäisi aiheuttaa sinulle huonon omantunnon, koska olet kohdistanut vihasi syyttömiin tahoihin.

Joten neuvon sinua itsesi takia pyytämään anteeksi syyttömiltä, koska siten saat sisäisen rauhan ja hyvän mielen. Se auttaa jaksamaan eteenpäin huolimatta tällä hetkellä sinussa vallitsevasta pahuudesta

Sellaiset tyypit eivät ole syyttömiä jotka syöttää bulssittiä ovilla tai puhelimissa.
        Myöskään tuollaisilta aivokääpiöiltä en neuvoja ota.
        Ota aivosi pois narikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monesko tuoppi on menossa?

• Jehovien numero pistää eston päälle puhelimessa.On siellä asetukset.

• Anonyymi

Kun alkaa puhua härskejä juttuja soittajasta tai soittajan vaimosta, jne, niin yleensä puhelu loppuu nopeasti.

• Anonyymi

Tai sitten sanoo, että seuraavan kerran SAA soittaa 100 vuoden päästä. Esim.30.5.2120. klo.10.10.

• Anonyymi

Palsta täynnä saatanallista sakkia!

• Anonyymi

Sinä ainakin.

• Anonyymi

Ja varsinkin nuo Jehovan todistajat. He ovat isästään perkeleestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja varsinkin nuo Jehovan todistajat. He ovat isästään perkeleestä.

Niin kuin sinäkin

• Anonyymi

Tiedossani on että ainakin korson ja koivukylän seurakunnissa soitetaan prepaidin numeroista tuntemattomana. En tiedä mistä armon sisaret numeronsa saavat mutta luulen että ne on ostettu operaattoreilta. En tiedä miksi heille edes nnitä myydään.

• Anonyymi

Sisaret laitettu asialle. Mitähän ne veljet tekee? Kai ne pitää komiteaistuntoja?
        Alkuseurakunnassa kuten apostolit, hoitivat evankeliumin julistamisen. Sisaret hoitivat perheitään ja vähäosaisia.
        Tämäkin asia siis Jehovan todistajilla toisin.

• Anonyymi

Prepaid liittymien hankkimista ihan virallisesti ohjeistettiin.. miksiköhän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa sanoa myös sanoa:" fakjuu".
        Tepsii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahdotonta jäljittää minkä niminen tytsi soitti.
        Siksi viisainta on vain sanoa:" suksi kuuseen".

• Anonyymi

Veljet kantavat salkkujaan ne on täynnä paratiisin osakkeita.

• Anonyymi

EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIi tuo oli hyvä.

• Anonyymi

Kuka tahansa voi soittaa ns tuntemattomasta numerosta ja esiintyä jehovan todistajana,eikö haara toimisto ole ottanut tätä huomioon.

• Anonyymi

Silloin voi kysyä jotain Raamattuun liittyvää. Jehovan todistaja osaa vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin voi kysyä jotain Raamattuun liittyvää. Jehovan todistaja osaa vastata.

Moni muukin kuin Jehovan todistaja osaa vastata Raamattua koskeviin kysymyksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni muukin kuin Jehovan todistaja osaa vastata Raamattua koskeviin kysymyksiin.

Minun kokemukseni on, ettei Jehovan todistaja osaa useampaankaan kysymykseen vastata.
        Esim.
        Miksi te vietätte Herran ehtoollista jossa vain näytetään leipää ja viiniä? "Tässä sitä olis mutta kuka uskaltaa koskea"- tyyliin, kun Jeesus sanoi:" ottakaa siitä te KAIKKI ".
        Tai:" miksi käytte talosta taloon, kun Jeesus sanoi, älkää menkö talosta taloon?"
        Tai:" miksi uskotte että maata hallitaan taivaasta, kun raamattu sanoo, että maanpäällä?"
        Tai:" miksi uskotte, että valehdella saa( teokraattinen sodankäynti), eikä siitä joudu vastuuseen?"

• Anonyymi

Täällä Porissakin opastetaan käyttämään prepaid liittymiä käännytyspuheluissa.

• Anonyymi

Johanneksen poika kertoi että tiistain nettikokouksessa harjoiteltiin puhelinkenttää. Tyrmistyttävintä siinä oli että ihmisiä peloitellaan maailmanlopulla. Taitaa olla keinot vähissä saada uusia lampaita. Voisiko tätä kutsua jo ihmisten yksityiselämän ja yksityisensuojan törkeäksi loukkaukseksi ja pelotteluksi. Toivottavasti joku tekisi tästä tutkintapyynnön rikospoliisille.

• Anonyymi

Kun joku todistaja soittaa niin soittakaa haaratoimistoon ja yrittäkää käännyttää Ari Hakkarainen muslimiksi.

• Anonyymi

Kun siellä puhutaan pre paid puhelinlinjoista, niin se osoittaa pelkoa että joku kristitty saisi todistajarassukan osoitteen ja järjestäisi tälle ajan kuluessa valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosista, sellaista vanhoista opeista joiden olemassaolo nykyisin kiistetään, koskaan olleenkaan.

Mutta koska nuo vakopiot voivat avata todistajan silmiä ja vapauttaa hänet lahkon kahleista, niitä kopioita nimenomaan pitäisikin toimittaa, lähimmäisenrakkaudesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun siellä puhutaan pre paid puhelinlinjoista, niin se osoittaa pelkoa että joku kristitty saisi todistajarassukan osoitteen ja järjestäisi tälle ajan kuluessa valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosista, sellaista vanhoista opeista joiden olemassaolo nykyisin kiistetään, koskaan olleenkaan.

Mutta koska nuo vakopiot voivat avata todistajan silmiä ja vapauttaa hänet lahkon kahleista, niitä kopioita nimenomaan pitäisikin toimittaa, lähimmäisenrakkaudesta

Onko vakopiot vitamiini, mikä avaa silmät ja vapauttaa kahleista? Sekavasti selitit, avaa toki ajatuksiasi, ymmärrettävästi kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko vakopiot vitamiini, mikä avaa silmät ja vapauttaa kahleista? Sekavasti selitit, avaa toki ajatuksiasi, ymmärrettävästi kuitenkin.

Ota selvää.
        Hannah Jurvansuu on verrannut lahkon kirjaa Puhu perustellen käyttämällä Raamattua, niin, Raamattuun.
        Ethän pelkää Raamattua ja siten voit lukea ?

Kirja löyy googlella esim. Hakusanoilla: Hannah Jurvansuu jehovan

Pasi Turunen esittelee lahkon vartiotornisitaatein kirjassaan Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa. Todistajat eivät ole löytäneet yhtään virhettä kirjasta. Löytyy kirjastoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki uskonnot perustuvat kaksoisajatteluun. jossa tosiasioiden merkitys on hyvin pieni, jos sitäkään. Voit miettiä asiaa omalta kohdaltasi. Tiedät, että Jeesus vannoi palaavansa pian, vielä kuulijoidensa eläessä. Jäi palaamatta, mutta tästä huolimatta kristityt odottavat hänen paluutansa, sillä tosiasian myöntäminen kaataisi koko uskonnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki uskonnot perustuvat kaksoisajatteluun. jossa tosiasioiden merkitys on hyvin pieni, jos sitäkään. Voit miettiä asiaa omalta kohdaltasi. Tiedät, että Jeesus vannoi palaavansa pian, vielä kuulijoidensa eläessä. Jäi palaamatta, mutta tästä huolimatta kristityt odottavat hänen paluutansa, sillä tosiasian myöntäminen kaataisi koko uskonnon.

Kaikki silmät vielä kerran tulevat näkemään hänen paluunsa. Sinäkin jos olet silloin elossa. Saattaahan että olet silloin jo matojen ruokana.
        Mitä muuten mietit sinä päivänä kun kuolet?
        Tuleekohan Jeesus mieleesi?
        Vai huudatko kirouksia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki silmät vielä kerran tulevat näkemään hänen paluunsa. Sinäkin jos olet silloin elossa. Saattaahan että olet silloin jo matojen ruokana.
        Mitä muuten mietit sinä päivänä kun kuolet?
        Tuleekohan Jeesus mieleesi?
        Vai huudatko kirouksia?

Jeesuksen paluulupaus oli jullikka. Että se siitä.

• Anonyymi

Ei voi estää, kun soittavat yksityisestä numerosta.

• Anonyymi

Ne eivät keskustele, vaan pyrkivät alkamaan ns. rakkauspommituksen, avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan...
        Mutta jos ottaa puheeksi että heidän maailmanloppuvuotensa 1914 vahvistaneen pyramidin mittojen kantaja, pyramidi itse on vartiotornissa tunnustettu saatanan raamatuksi, ja että mikä ikuisuus odottaa siihen uskoen kuolleita ....
        Taikka että 1 Korintt. 10:25 kehottaa syömään veriruokia ....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne eivät keskustele, vaan pyrkivät alkamaan ns. rakkauspommituksen, avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan...
        Mutta jos ottaa puheeksi että heidän maailmanloppuvuotensa 1914 vahvistaneen pyramidin mittojen kantaja, pyramidi itse on vartiotornissa tunnustettu saatanan raamatuksi, ja että mikä ikuisuus odottaa siihen uskoen kuolleita ....

Joo. . .tämä on huomattu.
        Luin heille muutaman, heille "kinkkisen" raamatunpaikan niin sanoivat sitte, ettei tätä keskustelua kannata jatkaa.
        Semmosia ne on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs jos avaajan asunto on kuin sikolätti? Kehutaanko silloinkin asuntoa?

• Anonyymi

Minulla ei ole mitään kieltoa päällä.

• Anonyymi

Niin, piti jatkaa. Vaikka ei ole kieltoa, käyntejä on varmaan keskimäärin harvemmin kuin kahden vuoden välein. Pitäisikö asettaa kielto, niin silloin saisi useampia käyntejä ja vielä vanhimman tentattavaksi!

• Minulle on soittanut joku nuorehko Jehovan todistajaksi itsensä esitellyt mies kolme neljä kertaa.

Uskonnottomana tai agnostisena ateistina näitä asioita on tullut mietittyä ja olemme ihan hyvässä hengessä keskustelleet monista asioista.

Jos nämä asiat tuntuvat ahdistavilta tai omituisilta niin jollekin toiselle saattaa tulla epämukava fiilis mutta minua ei haittaa. Silloin kannattaa lopettaa lyhyeen ja sanoa reippaasti kiitos mutta ei kiitos.

• Anonyymi

Ei Jehovan todistajia pidä kohdella "silkki hansikkain". Ainoa oikea vastaustapa on"suksi kuuseen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jehovan todistajia pidä kohdella "silkki hansikkain". Ainoa oikea vastaustapa on"suksi kuuseen".

Käytöksesi tulkitaan vainoksi, mistä ne saa vain vettä myllyynsä. Parempi antaa niiden vain seota oppiensa selittelyn kanssa. Se saattaa herättää jopa halun ajatella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöksesi tulkitaan vainoksi, mistä ne saa vain vettä myllyynsä. Parempi antaa niiden vain seota oppiensa selittelyn kanssa. Se saattaa herättää jopa halun ajatella.

Sekoamisen vaaraa ei ole, viesti on hyvin yksinkertainen ja selkeä ja se on helppo perustella Raamatulla. Sen ymmärtämiseen ei tarvita titteleitä tai oppiarvoja koska "tämän maailman viisaus", joka pyrkii jatkuvasti vähättelemään Raamatusta löytyviä periaatteita ja ohjeita "on tyhmyyttä Jumalan silmissä" (1.Kor.3:19).

Mainitsemaasi ajatteluun tarvitaan sen näkökulman hyväksyminen että ihminen on vajavainen ja "tyhmä" ja tarvitsee Jumalan ohjausta ja normeja. Ilman tällaista ajattelupohjaa ihminen alkaa korostaa filosofioita ja teorioita joita ei löydy Raamatusta. Sinun mielestäsi "ajattelu" tarkoittaa sitä, että poistaa vakavasti otettavan tiedon ja viisauden lähdemateriaalista Raamatun pois. Sen jälkeen "ajattelua" ei enää tarvitakaan, koska välimallin hybridiuskoa ei ole olemassa vaan sitä joko uskoo Jumalaan ja haluaa toimia Raamatusta löytyvien normien mukaan tai sitten luottaa ihmisviisauteen sen eri variaatioissa.

Nykyihminen ei enää tiedosta, miten täydellisesti hänen elämänkatsomuksensa on sidoksissa erilaisiin ihmisen luomiin teorioihin. Näitä mielikuvia pystytään nykyään syöttämään jatkuvana virtana moninaisten mediapalvelujen kautta ja myös ns. korkeakoulutus perustuu täysin jumalkielteiseen opetuspohjaan. Opetuksen ihanteena teeskennellään olevan avoin suhtautuminen kaikkiin elämänkatsomuksiin mutta todellisuudessa koulutus vähättelee Jumalan osuutta kaikessa opetuksessa. Ei ihme, että mitä koulutetumpi henkilö, sitä varmemmin hän on ei kykene ajattelemaan Jumalaa todellisena koska vuosikausia jatkunut polarisoitu mielikuvahyökkäys on tehnyt tehtävänsä.

Nykyihminen ei pysty kyseenalaistamaan mitään eteentulevaa elämänkatsomukseen liittyvää tietoa tai väitettä koska asiat esitetään joko itsestäänselvyyksinä tai sitten vastakkainasettelun kautta jossa Raamattu esitetään vastenmielisenä vaihtoehtona. Asialähteinä Jumala ja Raamattu poistetaan tällaisissa yhteyksissä järjen vastaisina ja naurettavina. Kun ihminen kyllästetään tällaisella tietovirralla lapsesta saakka, on selvää, ettei hän lopulta kykene enää rationaaliseen näkökulmien tarkasteluun eli tasapuoliseen ajatteluun.

Jehovan todistajat haluavat ihmisten ottavan Raamatun sisällön vakavana ja luotettavana tietolähteenä ja kehottavat heitä lukemaan Raamattua arvostavasti. On omituista miten vihamielisesti tällaiseen valistamiseen ja myönteiseen toimintaan suhtaudutaan. Kyse on vaihtoehdon esiintuomisesta mutta jotkut suhtautuvat asiaan kuin pelokkaat eläimet, muristen, haukkuen ja hampaitaan näyttäen. Aivankuin heidän fyysinen koskemattomuutensa olisi uhattuna tai heikko itsetunto vaarassa.

Kielteinen vastaanotto ei provosoi todistajia. Päinvastoin ihmisten sivistymätön käytös on usein huvittavaa kun otetaan huomioon tilanne jossa ihminen kohtaa omalla reviirillään hyvää tarkoittavan ja fyysisesti vaarattoman lajitoverinsa. Tilanteesta kun voisi irrottautua myös sivistyneesti noudattaen hyvän käytöksen periaatteita. Ilmeisesti polarisoitunut elämänkatsomus tuottaa ajattelun rajoittuneisuuden lisäksi ongelmia elämänhallinnan suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoamisen vaaraa ei ole, viesti on hyvin yksinkertainen ja selkeä ja se on helppo perustella Raamatulla. Sen ymmärtämiseen ei tarvita titteleitä tai oppiarvoja koska "tämän maailman viisaus", joka pyrkii jatkuvasti vähättelemään Raamatusta löytyviä periaatteita ja ohjeita "on tyhmyyttä Jumalan silmissä" (1.Kor.3:19).

Mainitsemaasi ajatteluun tarvitaan sen näkökulman hyväksyminen että ihminen on vajavainen ja "tyhmä" ja tarvitsee Jumalan ohjausta ja normeja. Ilman tällaista ajattelupohjaa ihminen alkaa korostaa filosofioita ja teorioita joita ei löydy Raamatusta. Sinun mielestäsi "ajattelu" tarkoittaa sitä, että poistaa vakavasti otettavan tiedon ja viisauden lähdemateriaalista Raamatun pois. Sen jälkeen "ajattelua" ei enää tarvitakaan, koska välimallin hybridiuskoa ei ole olemassa vaan sitä joko uskoo Jumalaan ja haluaa toimia Raamatusta löytyvien normien mukaan tai sitten luottaa ihmisviisauteen sen eri variaatioissa.

Nykyihminen ei enää tiedosta, miten täydellisesti hänen elämänkatsomuksensa on sidoksissa erilaisiin ihmisen luomiin teorioihin. Näitä mielikuvia pystytään nykyään syöttämään jatkuvana virtana moninaisten mediapalvelujen kautta ja myös ns. korkeakoulutus perustuu täysin jumalkielteiseen opetuspohjaan. Opetuksen ihanteena teeskennellään olevan avoin suhtautuminen kaikkiin elämänkatsomuksiin mutta todellisuudessa koulutus vähättelee Jumalan osuutta kaikessa opetuksessa. Ei ihme, että mitä koulutetumpi henkilö, sitä varmemmin hän on ei kykene ajattelemaan Jumalaa todellisena koska vuosikausia jatkunut polarisoitu mielikuvahyökkäys on tehnyt tehtävänsä.

Nykyihminen ei pysty kyseenalaistamaan mitään eteentulevaa elämänkatsomukseen liittyvää tietoa tai väitettä koska asiat esitetään joko itsestäänselvyyksinä tai sitten vastakkainasettelun kautta jossa Raamattu esitetään vastenmielisenä vaihtoehtona. Asialähteinä Jumala ja Raamattu poistetaan tällaisissa yhteyksissä järjen vastaisina ja naurettavina. Kun ihminen kyllästetään tällaisella tietovirralla lapsesta saakka, on selvää, ettei hän lopulta kykene enää rationaaliseen näkökulmien tarkasteluun eli tasapuoliseen ajatteluun.

Jehovan todistajat haluavat ihmisten ottavan Raamatun sisällön vakavana ja luotettavana tietolähteenä ja kehottavat heitä lukemaan Raamattua arvostavasti. On omituista miten vihamielisesti tällaiseen valistamiseen ja myönteiseen toimintaan suhtaudutaan. Kyse on vaihtoehdon esiintuomisesta mutta jotkut suhtautuvat asiaan kuin pelokkaat eläimet, muristen, haukkuen ja hampaitaan näyttäen. Aivankuin heidän fyysinen koskemattomuutensa olisi uhattuna tai heikko itsetunto vaarassa.

Kielteinen vastaanotto ei provosoi todistajia. Päinvastoin ihmisten sivistymätön käytös on usein huvittavaa kun otetaan huomioon tilanne jossa ihminen kohtaa omalla reviirillään hyvää tarkoittavan ja fyysisesti vaarattoman lajitoverinsa. Tilanteesta kun voisi irrottautua myös sivistyneesti noudattaen hyvän käytöksen periaatteita. Ilmeisesti polarisoitunut elämänkatsomus tuottaa ajattelun rajoittuneisuuden lisäksi ongelmia elämänhallinnan suhteen.

"välimallin hybridiuskoa ei ole olemassa vaan sitä joko uskoo Jumalaan ja haluaa toimia Raamatusta löytyvien normien mukaan tai sitten luottaa ihmisviisauteen sen eri variaatioissa."

Tämä on hyvin mustavalkoinen asenne ja väärin siinäkin mielessä, että myös Jehovan todistajien oppi sisältää todella paljon järjestön tekemää tulkintaa ja rajanvetoa. Eivät Jehovan todistajat suinkaan noudata kaikkea, mitä Raamattu käskee tai kieltää, edes Uuden testamentin puolelta. Vartiotornin oppi on se, mitä viime kädessä pitää noudattaa, riippumatta siitä mitä Raamatusta löytyy tai ei löydy.

Todellisuudessa kaikki itseään kristittynä pitävät uskovat arvostavat Raamattua, mutta myös tulkitsevat sitä ja nojautuvat "ihmisviisauteen". Asenteesi on varsin ylimielinen ja kertoo lähinnä siitä, ettet tiedä mistä puhut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Sekoamisen vaaraa ei ole, viesti on hyvin yksinkertainen ja selkeä ja se on helppo perustella Raamatulla.

Onhan näitä. Oppine perusta, hatusta vedetty vuosi 1914, jonka selittelyketjun yksikään lenkki ei kestä tarkastelua. Seuranne verioppi, joka sallii käyttää pilkottua luovutusverta, mutta kieltää verenluovutuksen hylätyksi tulemisen uhalla. Karttamisoppi, joka vaatii hylätyksi tulemisen uhalla hylkäämään järjestönne todellisuuden tajunneen. Sitten on sinänsä Raamatulla perusteltavissa olevia uskomuksia, jotka kuitenkin ovat vastoin todellisuutta, kuten luomis- ja vedenpaisumusmyytit.

Noista ja monesta muusta et saa aikaiseksi kuin kiertelyä ja tyhjää selittelyä asian vierestä. Sekoilua. Eikö se kiusaa sinua?

>> Mainitsemaasi ajatteluun tarvitaan sen näkökulman hyväksyminen että ihminen on vajavainen ja "tyhmä" ja tarvitsee Jumalan ohjausta ja normeja.

Vartiotorni ei nyt vain ole Jumala, vaikka se niin mielellään sinä esiintyykin.

>> Ei ihme, että mitä koulutetumpi henkilö, sitä varmemmin hän on ei kykene ajattelemaan Jumalaa todellisena koska vuosikausia jatkunut polarisoitu mielikuvahyökkäys on tehnyt tehtävänsä.

Oletko ajatellut asian toista puolta, mikä vaikutus on lapsesta asti jatkuneella huuhaan syötöllä? Kultissannehan on demonisoitua kaikki sen tuottamaa huuhaata kyseenalaistava, jopa kulttinne tuottama "Jehovalta saatu" informaatio.

Korkeakoulutus opettaa kriittiseen ajatteluun, ja sehän on huuhaan pahin vihollinen. Jumalaakin voi arvioida kuten mitä muuta tahansa asiaa. On asioita, joilla voi selittää ilmiöitä, mutta joista ei ole havaintoa. Jumala, aivan kuin myös saunatonttu, voi selittää asioita ihmiselle, jolla ei ole muuta tietoa. Menepä puhumaan Jumalan säätelemistä taivaankannnen sadetusluukuista. Et sinäkään sellaisiin usko, mutta aikansa maailmankuvan jakaneelle Raamatun tarinoitsijalle ne olivat todellisuutta. Jos asian selitys ei edellytä yliluonnollisen mukaantuloa, miksi sellainen on otettava huomioon. Jos ilmiötä ei osata selittää, voidaan yksinkertaisesti myöntää tietämättömyys. Aukkojen jumalaan turvautuminen on typeryyttä.

>> Nykyihminen ei pysty kyseenalaistamaan mitään eteentulevaa elämänkatsomukseen liittyvää tietoa tai väitettä koska asiat esitetään joko itsestäänselvyyksinä tai sitten vastakkainasettelun kautta jossa Raamattu esitetään vastenmielisenä vaihtoehtona.

Ajattelepa kirjoittamaasi koskemaan omaa elämänkatsomustasi, jonka Vartiotorni on sinulle syöttänyt. Vartiotorni painottaa toistamiseen olemaan kyseenalaistamatta mitään sen esittämää. Se esittää asiat mustavalkoisina – järjestöllä on "totuus" ja lupiot valehtelevat aina. Todistajat ovat maailman onnellisin kansa, luopiot ja muut "totuuden" vastustajat ovat vastenmielisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Sekoamisen vaaraa ei ole, viesti on hyvin yksinkertainen ja selkeä ja se on helppo perustella Raamatulla.

Onhan näitä. Oppine perusta, hatusta vedetty vuosi 1914, jonka selittelyketjun yksikään lenkki ei kestä tarkastelua. Seuranne verioppi, joka sallii käyttää pilkottua luovutusverta, mutta kieltää verenluovutuksen hylätyksi tulemisen uhalla. Karttamisoppi, joka vaatii hylätyksi tulemisen uhalla hylkäämään järjestönne todellisuuden tajunneen. Sitten on sinänsä Raamatulla perusteltavissa olevia uskomuksia, jotka kuitenkin ovat vastoin todellisuutta, kuten luomis- ja vedenpaisumusmyytit.

Noista ja monesta muusta et saa aikaiseksi kuin kiertelyä ja tyhjää selittelyä asian vierestä. Sekoilua. Eikö se kiusaa sinua?

>> Mainitsemaasi ajatteluun tarvitaan sen näkökulman hyväksyminen että ihminen on vajavainen ja "tyhmä" ja tarvitsee Jumalan ohjausta ja normeja.

Vartiotorni ei nyt vain ole Jumala, vaikka se niin mielellään sinä esiintyykin.

>> Ei ihme, että mitä koulutetumpi henkilö, sitä varmemmin hän on ei kykene ajattelemaan Jumalaa todellisena koska vuosikausia jatkunut polarisoitu mielikuvahyökkäys on tehnyt tehtävänsä.

Oletko ajatellut asian toista puolta, mikä vaikutus on lapsesta asti jatkuneella huuhaan syötöllä? Kultissannehan on demonisoitua kaikki sen tuottamaa huuhaata kyseenalaistava, jopa kulttinne tuottama "Jehovalta saatu" informaatio.

Korkeakoulutus opettaa kriittiseen ajatteluun, ja sehän on huuhaan pahin vihollinen. Jumalaakin voi arvioida kuten mitä muuta tahansa asiaa. On asioita, joilla voi selittää ilmiöitä, mutta joista ei ole havaintoa. Jumala, aivan kuin myös saunatonttu, voi selittää asioita ihmiselle, jolla ei ole muuta tietoa. Menepä puhumaan Jumalan säätelemistä taivaankannnen sadetusluukuista. Et sinäkään sellaisiin usko, mutta aikansa maailmankuvan jakaneelle Raamatun tarinoitsijalle ne olivat todellisuutta. Jos asian selitys ei edellytä yliluonnollisen mukaantuloa, miksi sellainen on otettava huomioon. Jos ilmiötä ei osata selittää, voidaan yksinkertaisesti myöntää tietämättömyys. Aukkojen jumalaan turvautuminen on typeryyttä.

>> Nykyihminen ei pysty kyseenalaistamaan mitään eteentulevaa elämänkatsomukseen liittyvää tietoa tai väitettä koska asiat esitetään joko itsestäänselvyyksinä tai sitten vastakkainasettelun kautta jossa Raamattu esitetään vastenmielisenä vaihtoehtona.

Ajattelepa kirjoittamaasi koskemaan omaa elämänkatsomustasi, jonka Vartiotorni on sinulle syöttänyt. Vartiotorni painottaa toistamiseen olemaan kyseenalaistamatta mitään sen esittämää. Se esittää asiat mustavalkoisina – järjestöllä on "totuus" ja lupiot valehtelevat aina. Todistajat ovat maailman onnellisin kansa, luopiot ja muut "totuuden" vastustajat ovat vastenmielisiä.

- Pako ja vaikeneminen lienee kuitenkin yleisin reaktio.

• Anonyymi

Minulle on soittanut kolme kertaa EI Puhelinnumeroa, en ole vastannut. Äsken soitti ja vastasin haloo, ja sieltä tuli Jehovan todistajat blaa blaa blaa. Sanoin, että on pelottavaa katsoa puhelimen näyttöä ei puhelinnumeroa ja että ole ystävällinen Älä soita enää. Oli lohdullista lukea täältä, että joku muukin oli saanut omituisen puhelun, etenkin kun meidän perheessä on menossa hyvin hankala ja väkivaltainen perukirjoitus ja se jatkuu vielä. Meidän piti periä jotain, mutta saatamme joutua maksajien joukkoon. Tällaiset Ei puhelinnumeroa pitäisi saada kiellettyä tai jotenkin voida laittaa puhelimeen eston.

• Anonyymi

"Mikäli jostakin asuinalueesta tai taloyhtiöstä vastaava henkilö kieltää Jehovan todistajia käymästä alueella, julistajien tulee poistua viipymättä ja vanhinten tulee ottaa yhteyttä haaratoimiston lakiosastoon. Lakiosastoon tulee ottaa yhteyttä myös silloin, kun joku viranomainen pyrkii rajoittamaan palvelustamme."

Surullisenkuuluisa lakiosasto, sama jonne pedofiliarikokset pitää ilmoittaa poliisin sijaan. Ilmoitetaanko tässä tapauksessa poliisille, jos joku esim. liian ärhäkästi kieltää käymästä alueella tai jopa uhkailee? Kelpaako poliisin apu joissakin asioissa ja toisissa ei?

• Anonyymi

Puhelinhäiriköinti taitaa vaan kuvata tämän porukan hankalaa hupenevan kannatuksen tilaa. Hukkuvat tarttuu hädissään pienimpäänkin oljenkorteen.

• Anonyymi

”Puhelinhäiriköinti taitaa vaan kuvata tämän porukan hankalaa hupenevan kannatuksen tilaa. Hukkuvat tarttuu hädissään pienimpäänkin oljenkorteen.”

Älä kehtaa hyberboloida. Tuskinpa sua häiritsevät. Kuule, ei kannatus ole mihinkään hupenemassa. Sinä itse saatat hukkua tulevaisuudessa huomioksi vaankun puhut hukkumisesta. . Uskottomat eivät selviydy rajan paremmalle puolelle kun Harmagedon jysähtää niskaasi. Kannattaa siis miettiä hieman, ennenkuin avaa sanallisen arkkunsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Puhelinhäiriköinti taitaa vaan kuvata tämän porukan hankalaa hupenevan kannatuksen tilaa. Hukkuvat tarttuu hädissään pienimpäänkin oljenkorteen.”

Älä kehtaa hyberboloida. Tuskinpa sua häiritsevät. Kuule, ei kannatus ole mihinkään hupenemassa. Sinä itse saatat hukkua tulevaisuudessa huomioksi vaankun puhut hukkumisesta. . Uskottomat eivät selviydy rajan paremmalle puolelle kun Harmagedon jysähtää niskaasi. Kannattaa siis miettiä hieman, ennenkuin avaa sanallisen arkkunsa.

"Harmagedon jysähtää niskaan?"
        Ja Jehovan todistajien niskaan ensinnä.
        Hehän tässä ovat koko ajan häpäisseet Jehovan nimeä.
        Teidän kulttinne häviää kuin tuhka tuuleen.
        Mutta vielä on aikaa tehdä parannus.

• Anonyymi

Kenttäpalvelusta ei ole koskaan tehty ensisijaisesti ulkopuolisten takia tai käännynnäisten hankkimiseksi. Toki tämäkin näkökulma asiaan liittyy, mutta ensisijaisesti kyse on kontrollista: kenttäpalvelukseen osallistuminen ja sen raportointi vahvistavat Jehovan todistajien henkistä sidettä Vartiotorni-seuraan, antavat heille yhteenkuuluvuuden tunnetta ja lisäksi "säännöllisen" julistajan status (vs. epäsäännöllinen / toimeton) antaa todistajille kriteerin, jolla voi tunnistaa tosissaan mukana olevat ja luotettavat uskontoverit.

Jos puhelintyökin muuttuisi jostain syystä mahdottomaksi, esim. yleisen puhelinmarkkinointikiellon takia, sitten varmaan kirjoitettaisiin "todistuskirjeitä" satunnaisesti valituille ihmisille. Jotain pitää aina olla, vaikka vain muodon vuoksi.

• Anonyymi

Voi ei, miksi pitäisi estää kun Jehovan todistajat soittaa. Sehän olisi minulle piristävää, kun joku ilahduttaisi yksinäistä soitollaan. Ihan tarpeeksi puuduttavaa istua kyyköttää kotona katsellen vain töllöä. Mutta eipä ole kuulunut soittoja ei.

• Anonyymi

Ennen kannanottoa puhelukiellosta tulisi tietää, että lahkossa on
        -Raamattu väärennetty
        -Työkaluksi annettu valehtelu, lahkoslangilla "teokraattinen sodankäynti"
        -Lahko tuottaa Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän
        ja että
        1 korintt. 10:25 "Kaikkea, mitä teurashuoneessa myydään, syökäät"
        -siis myös veriruokia
        Koloss. 2:16 "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä "
        -Älköön siis myöskään vartiotorni, edes veriletun syömisestä

Ja miksi lahko kieltää verensiirron, nestemäisen elimen elinsiirron, ja sillä murhaa ihmisiä kieltäessään hoidon

• Anonyymi

juu ei kuulu ei!!itekin odotan ei vaan kuulu vaikka numeroni heillä tiedossa!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juu ei kuulu ei!!itekin odotan ei vaan kuulu vaikka numeroni heillä tiedossa!!

Ja ainahan voi sanoa:" pikku hetki" ja sitten laittaa luurin anusaukkonsa kohdalle ja töräyttää siihen p.i.i.i.i tkät ja kovaääniset töräytykset ja sitten sen päälle sanoo:" tässä on kaikki, mitä minä teistä ajattelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ainahan voi sanoa:" pikku hetki" ja sitten laittaa luurin anusaukkonsa kohdalle ja töräyttää siihen p.i.i.i.i tkät ja kovaääniset töräytykset ja sitten sen päälle sanoo:" tässä on kaikki, mitä minä teistä ajattelen.

Tuota on tullut tehtyä.

• Anonyymi

Kaikki tuttavat jotka ovat saaneet luurisaarnaa, ovat olleet negatiivisia kun jt myy uskoaan ja häiriköi päivää.

Kerran on tullut saarnapuhelu itselle. Oli herkullinen tilanne aloittaa esittämällä kiinnostunutta, ja pikkuhiljaa alkaa esittää omia ajatuksia kultin valehtelevista raamatun tulkinnoista. Lopuksi ilmoitin olevani erotettu ja vihaavani jt uskontoa.

• Anonyymi

Tuo olisi kieltämättä herkullinen tilanne. Itse en vastaa tuntemattomiin numeroihin ollenkaan (ellen erityisesti odota puhelua jostain), sillä kyseessä on lähes varmasti joku lehtikauppias, sähkönmyyjä tms. JT-lehtikauppiaita olisi kuitenkin mukava vedättää. Pyrkisin esimerkiksi ohjaamaan keskustelun vedenpaisumukseen ja ihmettelisin vähän tyhmänä, että miten kaikki eläinlajit mahtuivat sisään ja miksei mannerjäätiköistä löydy mitään merkkiä tapahtuneesta.

• Anonyymi

Voi teit surkeat vanhimmat Suhonen Rannikko ja kumppanit Koivukylän seurakunnasta. Antaisitte edes naisten levätä soitelkaa itse.

• Anonyymi

ei kuulu soittoi ei!!!

• Anonyymi

Jt julkisilla sivuilla on se yhteydenotto pyyntö nappi. Sinne vaan numeroo ni soittaavat 🤪

• Anonyymi

on jätetty monesti !!ei vaan kuulu ei!!

• Anonyymi

En tiedä voiko estää mutta en vastaa tuntemattomiin numeroihin ja jos vastaisinkin niin katkaisen tarvittaessa puhelun. En mä ala uskosta puhumaan, mulla on jo oma uskoni.

• Anonyymi

Jos ne jehovien touhut olisi järkeviä ja mielekkäitä, niin se aate myisi itse itsensä. Ei tarvisi kokoajan tyrkyttää milloin puhelimessa ja milloin ovella.

• Anonyymi

Siinäpä se. Hyvä tuote menee kaupaksi melkein itsestään. Riittää kun hieman vihjaa jossain ja puskaradiomainonta hoitaa loput. Tieto hyvästä tuotteesta leviää kyllä, "ai sinulla on tuollainen, minäpä hankin myös!"

Vartiotornin oppi ei tahdo mennä kaupaksi vaikka kuinka sitkeästi tyrkytetään ja tiedotusosasto, kuten julistajatkin "kenttäpalveluksessa", antavat valheellisen positiivisen kuvan. Siltikään tuote ei juuri houkuttele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se. Hyvä tuote menee kaupaksi melkein itsestään. Riittää kun hieman vihjaa jossain ja puskaradiomainonta hoitaa loput. Tieto hyvästä tuotteesta leviää kyllä, "ai sinulla on tuollainen, minäpä hankin myös!"

Vartiotornin oppi ei tahdo mennä kaupaksi vaikka kuinka sitkeästi tyrkytetään ja tiedotusosasto, kuten julistajatkin "kenttäpalveluksessa", antavat valheellisen positiivisen kuvan. Siltikään tuote ei juuri houkuttele.

Onneksi ihmiset ovat nykyaikana valistuneita. Kaikenlainen huuhaa ei enää uppoa.

• Tuskin voi, koska henkistyttetyt jt puhelut tulevat taivaan puhelinkeskuksen kautta. Ovathan he YHWH-sedän parhaaksi ja vilpittömämmäksi valitsema järjestö.

• Anonyymi

Jehova soitti mulle tänään. Kertoi yhden raamatun paikan. Puhuttiin siitä hetki. Ennen kuin luki sen kysyin miksi tekee tätä työtään. Ei kuulemma pääse taivaaseen vaikka puhuikin mun kanssa. Eikä kuulemma muutakaan hyötyä siitä saa. Ok. Juteltiin hetki ja lupasin että saa soittaa uudelleen kun kysyi sitä. Jälkeenpäin jäin miettimään että mitä hyötyä soittajalle tästä oli.

• Anonyymi

Kysy seuraavalla kerralla, tuhoaako Jumala kaikki, jotka eivät ole kuulleet Jehovan todistajien viestiä. Vastaus on varmasti kieltävä, koska se saisi Jumalan näyttämään huonolta. Kaikki jotka eivät ole viestiä saaneet, herätetään paratiisissa henkiin ja he saavat mahdollisuuden aloittaa oikealla jalalla. Mutta jos kaikki, jotka eivät ole viestiä saaneet, pääsevät automaattisesti paratiisin kokeilemaan mahkujaan, niin tällöinhän Jehovan todistajien ei missään nimessä kannattaisi levittää viestiään, jos he haluavat ihmisten varmemmin pääsevän paratiisiin.

Olen testannut todistajiin pari kertaa ja reaktio on aina ollut tyhjä tuijotus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy seuraavalla kerralla, tuhoaako Jumala kaikki, jotka eivät ole kuulleet Jehovan todistajien viestiä. Vastaus on varmasti kieltävä, koska se saisi Jumalan näyttämään huonolta. Kaikki jotka eivät ole viestiä saaneet, herätetään paratiisissa henkiin ja he saavat mahdollisuuden aloittaa oikealla jalalla. Mutta jos kaikki, jotka eivät ole viestiä saaneet, pääsevät automaattisesti paratiisin kokeilemaan mahkujaan, niin tällöinhän Jehovan todistajien ei missään nimessä kannattaisi levittää viestiään, jos he haluavat ihmisten varmemmin pääsevän paratiisiin.

Olen testannut todistajiin pari kertaa ja reaktio on aina ollut tyhjä tuijotus.

"Olen testannut todistajiin pari kertaa ja reaktio on aina ollut tyhjä tuijotus."

Ehkäpä todistaja tuossa keskittyy kaikin voimin ajatuspysäytykseen niin, ettei aivokapasiteettia riitä edes kasvonilmeille? Pahinta tuossa todistajalle on se, että hän tajuaa vastapuolella olevan pointtia, mutta ei kykene asiaa käsittelemään ja myöntämään.

• Anonyymi

Lyön luurin kiinni. Olen lukenut luopiosivuja vuodesta 2005 alkaen. Tiedän tästä lahkosta jo ihan tarpeeksi enkä ala heidän satuja kuuntelemaan.

• Anonyymi

Ihan pätevä toimintatapa tuokin. Hankkikoot kenttäaikansa jostain muualta. Ei tarvitse olla edes kohtelias ihmisille, jotka itse suhtautuvat toisiin moukkamaisesti (karttaminen). Toisaalta, jos haluaa itseään viihdyttää, voi keskustellakin ja yrittää nostaa jonkin aiheen esille.

• Anonyymi

Turusen kirjassa on loppuun sijoitettuna vartiotorniseuran päämajassa palvelleen todistajan, Randall Wattersin, jonka Jehova johti pois lahkosta, kirjoittamia kysymyksiä todistajille, jotka tarkoittavat saada ajattelemaan ja tajuamaan lahko-oppien ristiriitaisuuksia ja mahdottomuuksia.

• Anonyymi

Suoraan vaikeat asiat esille jos soittaa. Nehän haluaa jotain helppoa lätinää jossa vastaanottaja lähinnä kuuntelee ja esittää helppoja kysymyksiä. Tulostat nipun tekstiä luopio sivuilta valmiiksi niin löytyy jutun juurta.

• Anonyymi

Vastaan aina tuntemattomiin numeroihin:" ruumishuoneella, saisinko mittanne".
      Hiljaista on ollut langan toisessa päässä ja sitten:" piip. . .piip. . .piip."

• Anonyymi

Voisin sanoa että minäpä avaan nämä jp nettisivut niin keskustellaan ajankohtaisista uutisista ja luetaan niitä

• Anonyymi

Vieläkö taustalla on kuuntelemassa puhelua liuta muita todistajia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8580
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2449
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2251
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1995
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1390
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1147
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe