Vapaa kuvaus

Ihminen on juuri niin onnellinen kuin päättää olla.
— Abraham Lincoln

- meren äärellä asustava hitaasti askeltava persoona

- lähipiirin 'rakastama' anarkisti

Hokema: kevväämmällä

Aloituksia

86

Kommenttia

1181

  1. Hamas on terroristijärjestö. Sen toiminnassa ei ole mitään hyväksyttävää.
  2. Mikä, mikä täällä nyt haisee... Jaa, se olenkin minä.

    Hulvattomasti sanottu ! Olkoon hajuaistisi aina spesifi ja elämäsi sellainen, millaiseksi olet sen itse halunnut asettaa. Nyt puhun anarkismista: Anarkismissa on EHKÄ yksi suuri rakenteellinen vika... Itse en ole vielä vikaa tunnistanut ja panen suurimman painon sanalle EHKÄ. Se, mitä länsimainen nykymedia monasti pitää anarkismina, on minulle huliganismia. Anarkismin oheislonkeroineen, suurin "uhka" vallitsevaa järjestystä kohtaan, on se, että sitä ei mikään organisaatio tai menettely pysty hallitsemaan. Sitä kautta kuitenkin... alkaen naisasialiikkeen noususta länsimaissa... jatkuen kansalaistottelemattomuuden eri muotoihin... sitä kautta on tullut pyrkimys tasa-arvoon, inhimillisyyden tavoittelu, luonnon vitaliteetista huolestuminen, ja lähes kaikki se hyvä, mitä meillä nyt on länsimaisissa demokratioissa. Mikään yhteiskuntarakenne ei voi toimia anarkismin periaattein, ei nyt eikä jatkossa. Muutosvoiomana se on kuitenkin välttämätön.

    Evoluution ydin - taustasäteily - , tuo peruuttamattomia muutoksia perimään koko biosfäärissämme. Toimivimmat kombinaatiot saavat jatkumoa ja tähän perustuu mm. Telluksemme elinpiirin vitaliteetti. Ohjaus tullee muualta, mutta näillä edetään.

    Eläköön ihmisten erilaisuus. Se on rikkaus. Eläköön se tavoite, että on toisistaan poikkeavia kansanryhmiä omine uskomuksineen ja uskontoineen. Monimuotoisuus on rikkaus. Ei ole yhtään väärää uskontoa eikä puoluetta. Demokraattisissa yhteiskunnissa niiden välinen synergia toteutuu ämmä ja ääni periaatteella eli niin, että enemmistön ääni on se, mitä noudatetaan suurissa asioissa. Joku kysyy, miksi ämmä ja ääni ? Totuushan on se, että tuo provosoiva ilmaisu tarkoittaa pilvien laskettua sitä, että lähes joka ihminen on alkujaan naisen kasvattama, jopa Vladimir Putin, jota en henkilökohtaisesti olisi halunnut koskaan edes syntyneen.
  3. Kiitos :-)