Vapaa kuvaus

Ihminen on juuri niin onnellinen kuin päättää olla.
— Abraham Lincoln

- meren äärellä asustava hitaasti askeltava persoona

- lähipiirin 'rakastama' anarkisti

Hokema: kevväämmällä

Aloituksia

86

Kommenttia

1181

  1. Minä+pyydän+anteeksi.+Luin+tekstisi+liian+ylimalkaisesti.
  2. Nykyään+mainitsemasi+suorittavaa+työtä+on+vähän.+Automatisaatio+ja+informaatioteknologian+sovellukset+ovat+näet+vähentäneet+perinteistä+raadantaa+oleellisesti.+Mainitsemaasi+orja-+eli+paarialuokkaa+ei+enää+tarvita,+sille+ei+ole+enää+sosiaalista+eikä+toiminnallista+tilausta.+Sitä+vastoin+ekijöiltä+edellytetään+innovatiivisuutta+ja+yhteistoimintakykyä,+jos+nimittäin+halutaan+tulosta.Tokihan+on+lusti+heiluttaa+ruoskaa+raatajain+vaikeroidessa,+mutta+kun+se+ei+ole+koskaan+ollut+kovin+tehokas+tapa+ylläpitää+menestyvää+yritystä.+Sitä+paitti+-jos+olen+oikein+ymmärtänyt-,+työntekijöitä+ei+kuulemma+saa+enää+edes+ruoskia...+Sinun+ihannetyömaasi+on+1800-luvun+junaratatyömaa,+jossa+valtaosa+tekijöistä+menehtyy+työtaakan+tiimellyksessä+ja+vain+vahvimmat+selviytyvät,+jos+selviytyvät.+Sinulle+sekin+on+ihan+sama,+kunhan+projekti+etenee+säädetyssä+aikataulussa.Hyvä+yritysjohtaja+on+laivansa+luotsi,+ei+kippari.+Hyvä+yritys+kun+ei+kipparia+kaipaa.+Raa-an+nokkaan+joutaa+moinen+reliikki.Niin+muuttuu+maailma+eskoseni,+niin+muuttuu.Fokus+pitää+nyt+kuitenkin+siirtää+tärkeimpään,+eli+lajimme+selviytymistaisteluun.+Muutoin+sukupuutto+syö+lastenlastenlastemme+elinmahdollisuudet.+Vain+se+on+tärkeää,+eli+siis+ihmiskunnan+vaellus+kohti+kestävää+kehitystä.+Jos+yksilö+on+varakas+ja+käyttää+varojaan+omaksi+hyödykseen,+hän+väistämättä+kuormittaa+luontoa+siten,+että+hänen+henkilökohtainen+ympäristöjalanjälkensä+on+vahvasti+punaisella.+Jokikinen+kaltaisensa+punapaise+tulee+puhkaista+ja+talloa+maan+tomuun.+Kellään+ei+ole+oikeutta+tuhota+luontoa+kohtuuttomasti,+ei+kellään.Tasa-arvo+on+se,+mikä+on+saavutettavissa+ja+tulee+saavuttaa,+mikäli+mielimme+selviytyä.+Globaalisti.+Terrorismi+ja+muu+yhteiskunnallinen+haittaliikehdintä+kumpuaa+aina+poikkeuksetta+pohjimmiltaan+epätasa-arvon+synnyttämästä+tyytymättömyydestä.Ugh,+olen+taas+puhunut,+muut+sdaa+selittää+:-)
  3. En+tunnusta,+en+;-)