Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. Ano/ktNämä+raitistuneet+holistit+ovat+olleet+vuosikymmeniä+raittiiden+sukulaisten+ja+tuttavien+sylkykuppeina.On+käytetty+häiläilemättä+hyväksi,+kun+juopolla+on+ollut++rahapula+ja+kaljanhimo.Kahvikekkereiden+pilkan-+ja+taivastelunaihe.Kun+tämä+juoppo+sitten+raitistuu,+se+ei+olekaan+välttämättä+hyvä+asia+näille+hienohelmoille+ja+yhden+viinilasin+lipittäjille.Nyt+raitistunut+holisti+näkee+uusin+silmin+nämä+itsensä+ylentäneet.Takaa+paljastuu+kaappijuoppoutta,+salarakkaita,+peliriippuvuuksia,+lääkeriippuvuuksia+ym.Ne+on+ollut+helppo+piilottaa,kerjäävän,+häpeävän+juopon+silmistä.Ei+ole+enää.Eihän+sitä+raitistunutta+kestä+kukaan+kun+se+näkee+naamio+taakse.Ja+on+oppinut+yhden+uuden+sanan+Ei.
  2. Ano+10:26Pitkän+avioliiton+jälkeen+aviopari+kyllästyy+riitelemään+ja+toinen+toisiinsa.Tehdään+sanaton+sopimus+vapaasta+liitosta.Mitä+lapsille+ei+tietenkään+kerrota.Molemmat+saavat+"kursseilla"+ja+"pikkujouluissa"seurustella+avoimin+mielin.Sitten+tuleekin+erotilanne.Yleensä+mies+lähtee+rakentamastaan+talosta+ripupussi+olkapäällä.Jäähän+exmadonnavaimo+sinne+asumaan+ja+hoitamaan+joskus+lastenlapsia.Mutta+kun+miehen+elämään+astuukin+nainen,+se+ei+sovikaan+exälle.Nyt+löytyykin+asiaa.Lapsikortti+on+paras.Ja+remonttia,+autohuoltoa+jne+jne.Mies+joka+oli+kaamea,+muuttuikin+yhtäkkiä+mukavaksi,+hyväksi+isäksi,+hyväksi+pappaksi.Naisesta+tehtiin+lortto,+miehen+iskijäTämä+tarina+voisi+jatkua+loputtomiin.Tuo+lortto+olin+minä.Olin+yhdessä+tuon+miehen+kanssa+20+vuotta.+Siitä+avioliitossa+9+vuotta.Tuoni+vei+miehen.