Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. Ano+8:52Tuttu+on,+tai+ainakin+vielä+jokin+aika+sitten+luulin+niin.Enpäs+tiennyt+mitä+on+ukolla+mielessä.Ei+sateet+haitanneet+minua.Hoitoiraa+kylläkin.Kun+yli+60+kg+pistää+hanttiin,+ei+tule+mitään.Lenkki+jäi+lyhyeksi.
  2. 66vee/75+vee💒
  3. KtKeskussairaala+on+paikka+missä+toimii+päivystys+yötä+päivää.Jos+kotiin+tilataan+lanssi,+potilaat+viedään+aina+ensin+keskussairaalaan,+päivystykseen.Siellä+lääkärit+tutkivat+ja+tekevät+arvion.Jos+sairaalahoitoa+tarvitaan,+hänet+lähetetään+kaupunginsairaalaan.Erikoishoitoa+vaativat+jäävät+keskussairaalaan.Kotiin+lähetetään+moni.Riippuen+aina+missä+potilas+on+kirjoilla,+missä+hän+asuu.Kun+ollaan+kaupunginsairaalassa,+siellä+on+vuodeosastot,+sekä+kaupungin+alueiden+omat+lääkärit.Itä,+länsi+jne.+Kaupunkilaiset++on+jaoteltu+eri+paikkoihin,+riippuen+missä+asuu.Itse+en+kuulu+kaupunginsairaalan+piiriin,+koska+asun+pohjoispuolella.Olen+eri+sairaalan+piirissä.Nyt+jälleen+rouvasta.Mitä+tehdä?Sairaalan+henkilökunta+juoksee+kiireisinä+kahvilassa+hakemaan+annoksensa,+syödäkseen+sen+jossainPyörätuolissa+istuu+paljon+ihmisiä.Sairaalassahan+on+yleisesti+ottaen+ihmiset+huonokuntoisia.Mutta+koronan+myötä+väki+on+vähentynyt+huomattavasti.Kun+kahvilassa+ei+voi+istua,+eikä+oleskella,+ihmiset+menevät+labrasta+tai+kuvantamisesta+suoraan+koteihinsa.Hoitajat+odottivat+ilmeisesti+puhelinsoittoa+lääkäriltä+ja+siis+toimintaohjeita.Kuka+lääkäri+hänet+ottaa+vastaan,+riippuen+missä+hän+asuu?Mitään+toimenpiteitä+kahviossa+ei+tehty+eikä+tehdä.Mitään+tietoja+he+eivät+kertoneet.Ainoa+minkä+kuulin,+oli+että+rouva+ei+ole+kotikuntoinen,+hänen+paikkansa+on+sairaalassa.Jos+minä+esimerkiksi+pökertyisin+kaupunginsairaalan+aulaan,+ja+pystyisin+viimeisillä++voimillani+sanomaan+asuinpaikkani,+minut+vietäisiin+lanssilla+keskussairaalaan.Siellä+katsottaisiin+tilanne.Vietäisiin+ehkä+omaan+sairaalaan,+jos+olisi+tarvetta.Tässä+jälleen+lyhyt+katsaus+perusturvamme+erittäin+monimutkaisesta+käytännöstä+sairaalaelämässä.Moni+kaupunkilainen+on+täysin+ymmällä+näistä+järjestelyistä.Ennen+tämä+oli+huomattavasti+suoraviivaisempaa.Olen+yhdeksän+vuotta,+edesmenneen+mieheni,+edesmenneen+äitini+ja+halvaantuneena+veljeni+kera+tutustunut+tähän+monimutkaiseen+ja+byrokraattiseen+järjestelmään.Voisin+melkein+kirjoittaa+gradun.
  4. Ano+18:12Jos+ihmiset+välittäisivät+toisistaan,+maailmassa+olisi+helpompaa+elää.