Vapaa kuvaus

2Lesken

Aloituksia

467

Kommenttia

6302

1. PulaanVeljeni+on+halvaantunut+ja+siksi++avustettava.Hän++asuu+kunnallisessa,+ympärivuorokautisessa+tehostetussa+palvekodissa.Puettava,+pestävä,+nostettava+pyörätuoliin.Onneksi+hän+syö+itse.Käyn+kaksi+kertaa+viikossa+avustamassa+häntä+ihan+vapaaehtoisesti.Aamusella+hän+ajaa+partansa+kun+lyön+koneen+käteen.Hoitajat+ajavat+parran+suihkupäivinä+ja+leikkaavat+kynnet.Haen+ulkovaatteet+valmiiksi+kun+vien+ulos.Hoitajat+pukevat+päiväasun.Joskus+valvon+kylppärissä+hampaiden+ja+kasvojen+pesua.Yleensä+hoitaja+tekevät+tämän.Lounaan+jälkeen+puen+ulkovaatteet+hänen+päälleen++ja+lähdetään+joko+kanttiiniin,++kauppakeskukseen++tai+äitiämme+katsomaan+toiseen+palvelukotiin,+taxilla.Kauppakeskuksesta+ostetaan+hedelmiä+ja+sokeroimattomia+juomia.Hänelle+jää+tuloistaan+120€/kk+käyttörahaa.Sillä+makaetaan+lääkkeet,+taksit+ja+limsat.Olen+anonut+18+matkaa/+kk+virkistysajoon.Omavastuu+on+3.30€/+suuntaansa.Vien+välillä+termarilla+kahvia+ja+pullat+mukana+äidilleni.Siskoni+tuo+myös+tarjottavaa,+kun+on+paikalla.Äitimme+asioita+hoitaa+kolmas+siskoistani.Kun+tullaan+takaisin+reissulta,+riisun+veljeni++ulkovaatteet+ja+nosturin+avulla+kippaan+hänet+vuoteeseen.Löytyy+ruutia,+vieläHaen+päiväkahvit+ja+lääkkeen+oleskelutilasta.Varaan+parturiajan.Tilaan+taksin+seuraavaa+reissua+varten.Hoidan+älykännyllä+jotain+virallisia+asioita.+Olen+epävirallinen+edunvalvoja.Palaveraan+joinakin+päivinä+hoitajien+kanssa+asukkaan+terveydentilasta.
  2. siiliEks+tykkää