Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Irvokas
profiilit
Irvokas
Irvokas
Vapaa kuvaus
Aloituksia
44
Kommenttia
814
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+nyt+oli+semmoinen+loogisen+ajattelun+testi.+Eikä+nyt+poikkeuksellisen+älykäs.+Se+oli+aika+helppo+testi+mielestäni.+Melkein+olivat+jo+ilmoittamassa+yliopistoon+tosin.+En+tiedä+mitä+sieniä+olivat+syöneet.+:D
Joskus+tein+jonkun+tieteen+kuvalehden+testin,+mistä+sain+muistaakseni+146+tulokseksi.+En+kyllä+vakuuttunut+siitäkään+testistä+vaikka+väittivät+sen+olevan+joku+tarkkakin+testi.+Myöhemmin+syksyllä+sitten+testataan+sitä+lisää+oikein+virallisesti.+Samalla+kun+katsotaan+onko+minulla+ADD.+Joutuu+taas+tekemään+juttuja,+että+muut+saavat+tietää+asioita.+
En+ole+sitä+kyllä+koskaan+sen+kummemmin+ajatellut.+Olen+vain+minä+ja+teen+omanlaisia+juttujani.
14.06.2019 00:25
En+ole+fyysikko.+Virallinen+koulutushan+minulla+on+Ajoneuvoasentaja.+Tämä+on+vain+harrastus+ja+yleistä+pohdintaa.+;)
14.06.2019 00:18
Maan+aiheuttaman+vetovoiman+vaihtelusta+eri+alueilla?+Voit+tietysti+sanoa+tuon+saman+vielä+kolmannen+kerran,+mutta+voit+toki+korjata+ja+kertoa+omankin+näkemyksesi+mikä+olisi+se+oikea+termi.+:D
14.06.2019 00:17
?+En+ole+varma+mitä+tuolla+tarkoitat.+Esimerkiksi+päiväntasaajalla+se+on+9.8322+m/s^2+ja+Pohjoisella+jäämerellä+9.8337+m/s^2.+Sillä+erolla+siis+tarkoitin,+että+tuo+luku+vaihtelee.+(Erotus)+Voi+olla+että+käytin+vähän+väärää+termiä+siinä.
14.06.2019 00:08
Historiaankin+näkee+jatkuvasti.+Vaikka+kirjoitamme+tietokoneella,+niin+valo+meidän+käsistämme+on+jo+tapahtunut+ennen+kuin+näemme+sen.+Vaikka+kyseessä+onkin+erittäin+pieni+aika.
Ihmisethän+on+aika+alkeellisia+aistien+kanssa.+Linnut+näkevät+ultraviolettia.+Käärme+aistii+lämmön+kauempaakin.+Koirat+havaitsevat+syöpää+hajuaistillansa.+Jne+jne.
Double+Slit+Experiment+on+mielenkiintoinen+testi.+Lopputulos+riippuu+siitä,+onko+siellä+mukana+havaitsin+laite.+Havaitsija+häiritsee+testiä+läsnäolollaan.+En+muista+miten+se+käyttäytyi+silloin+kun+sitä+testiä+seurattiin.+Kuitenkin+pääpointtina+oli+se+mitä+sanoit.+Toisella+tapaa+toimii+kuin+aallot+ja+toisella+tavalla+kuten+partikkelit.
14.06.2019 00:05
Eipä+se+maapallokaan+ihan+pyöreä+ole.+Sain+kuulla+kanssa+tästä+painovoima+eroista+muutama+vuosi+sitten.+Suomessa+ainakin+pidetään+sitä+9,81m/s^2+laskutoimituksissa+vakiona.
https://www.newscientist.com/article/dn24068-gravity-map-reveals-earths-extremes/
14.06.2019 00:00
Temporal+Vortex.+My+inner+nerd+is+awakening.+:D+
https://youtu.be/o4k72iqolT4?t=47
13.06.2019 23:57
Se+on+aika+pelottava+ajatus+sinänsä.+:S
13.06.2019 23:45
Kyllähän+tuo+ajatus+aika+hyvin+onnistuu.+Tyhjyydessä+ei+ole+edes+sitä+tyhjyyttä.+Full+Blank+Mode.+Niin+sanotusti.
13.06.2019 23:44
Kiinalaiset+siinä+vissiin+onnistui+tietääkseni.+Tuossa+yksi+uutinen.+Photonin:+https://www.npr.org/2017/07/14/537174817/scientists-teleport-a-photon-into-space?t=1560456685985
Tuota+ajatellut+kanssa,+kun+Star+Trekissä+teleporttaavat+ihmisiä.+Hajottavat+atomi+tasolle+ja+kopioivat+kaiken+sen+tiedon+ja+uudelleen+rakentaa.+Niin+on+aikamoista+massamurhaa,+sehän+on+vain+kopio+siitä+siirrettävästä+henkilöstä.
13.06.2019 23:11
Tuosta+en+tiennytkään+että+ne+kiihdyttivät+hiukkasen+valoa+nopeammaksi.+Pitääkin+tutkia+asiaa.+Kiitos+tästä.+:)
Eikös+ne+jo+kiinalaiset+jo+teleportannut+kiertoradalle+atomin.
Niin+aika+on+suhteellista+juu.+Painovoimaan+verrannollista.+Lentokone+mikä+kiertää+korkealla,+niin+kello+kulkee+eri+tahtiin.+Itselleen+se+aika+kuitenkin+kulkee+samalla+tavalla.+Mustassa+aukossa+oleva+henkilö+voi+nähdä+kuinka+universumin+tapahtumat+vilisevät+nopeasti.
Maapallollakaan+ei+ole+tuo+9,807m/s^2+aina+vakio+joka+paikassa.+Sinänsä+vekkulia.+:)
Avaruuskin+laajenee,+tai+ainakin+jossain+vaiheessa+laajeni+valoa+nopeammin.+Mutta+avaruuden+sisällä+se+valonnopeus+on+rajallinen.+Jos+vaikka+universumin+rajalla+lähetetään+viesti+valonnopeudella,+se+ei+välttämättä+koskaan+saavuta+universumin+toista+laitaa.+Jostain+luin+että+laajenemisen+nopeus+vieläkin+kiihtyisi.+
Miksi+siis+universumi+itsessään+ei+piittaa+valonnopeudesta.+Olen+ajatellut+sen+laajenevan+samoin+kuin+ilmapallon+tyhjiössä.+Ei+ole+mitään+mikä+estäisi+sen+laajentumista,+niin+ei+tarvitse+niin+paljon+voimaa+siihen+laajenemiseen+itsessään.+(Paine-ero)
Nämä+on+näitä+kevyitä+pohdintoja+tälleen+iltaisin.+:D
13.06.2019 23:04
Sitä+sitten+arvuutella,+onko+se+hyvä+vai+huono+asia.+:)
Ei+itsekkään+oikein+osaa+sellai+kyselemällä+kysellä,+ei+tunnu+jouhevalta.+Sitä+sitten+kun+yleisesti+höpöttelee+asioista+niin+siinä+oppii+tuntemaan+toista+ja+voi+samalla+tiedustella+asioista+ohimennen.++Kyselee+vaikka+päivän+kuulumisia+ja+sitä+kautta+saa+sitten+selville+vaikka+mitä+toinen+tykkää+huseerata,+:)
Tapaaminenhan+on+yleensä+se+paras+vaihtoehto+kanssa.+Siinä+tulee+se+toisen+olemus+ja+"asenne"+paremmin+esiin.+Tekstistä+hankala+sinänsä+päätellä+minkälainen+toinen+sitten+oikeasti+on.
12.06.2019 15:21
Eipä+ole+koskaan+ollut+semmoisia.+Oletkohan+vahingossa+lukenut+omia+vanhoja+tekstejäsi?+:D
12.06.2019 11:33
Hyvää+päivää.+Juuh,+saa+kysyä.+:)+Koitan+vähän+tiivistää,+tässä+muutamana+vuotena+ollut+kaikenlaista.
Olin+hitsarina+about+kahdeksan+vuotta,+sitten+hajosi+käsi.+Ei+kestä+rasitusta+pahemmin.+Kaksi+vuotta+meni+sairaslomalla+ja+menin+sitten+AMK:iin+opiskelemaan.+Tieto-+ja+viestintätekniikkaa.+Alkoi+rintakivut+eikä+saa+öisin+aina+nukuttua,+niin+ei+pysynyt+koodaus+hallinnassa+eikä+muutenkaan+oppinut+haastavimpia+matemaattisia+asioita.+Iski+masennus+siinä+samalla.+Nykyään+ranteetkin+alkavat+särkemään+aika+helposti.+Jos+vaikka+koneellakin+kirjoittaa+pitempään,+leipoessa+ne+oikein+turpoaa+jonkin+verran.+Niin+ei+välttämättä+tule+sopimaan+tuo+koodaus+homma+senkään+takia.+
Olin+juuri+pari+viikkoa+ammatillisessa+kuntoutusselvityksessä.+Missä+sitten+mietittiin+ja+pohdittiin+mitä+voisi+vielä+tehdä.+Meinasin+jotain+eläintenhoitoalaakin+yhtenä+vaihtoehtona,+pidän+luonnosta+ja+elämistä.+Ei+tarvitsisi+se+linja+aikaisempaa+koulutusta.+Mutta+sitten+on+nuo+ranteet.+
Realistisin+idea+olisi+käydä+nyt+lukio,+saada+sieltä+hyvät+paperit.+Hakea+sitten+yliopistoon+arkeologi+linjalle.+Sain+jostain+logiikkatestistäkin+täydet+pisteet,+niin+senkin+takia+jo+suosittelivat+tuota.+Arkeologiassa+saa+olla+ulkonakin+ja+voi+pohtia+villejäkin+teorioita+menneisyyden+tapahtumista.+:)+Historia+kanssa+kiinnostaa.+Lukion+aikana+voi+sitten+vielä+miettiä+paremmin+sitä+linjaa+mihin+hakee.+Fyysikko+tai+astronomi+voisi+olla+kanssa+yksi+vaihtoehto.+Tulee+muutenkin+pohdittua+noita+asioita+laajalla+mittakaavalla.
12.06.2019 11:31
Sitä+varten+jätin+ne+julkiseksi.+Saa+selailla+ja+katsoa+minkälainen+ihminen+olen.+Mitä+sitä+turhaan+itseään+salailemaan.+
Ei+se+kovin+yleinen+tapa+ole.+Tätä+kevätkautta+olen+itsekkin+ihmetellyt,+että+mitä+tapahtuu.+Olen+muutamaan+mielenkiintoiseen+ihmiseen+törmännyt+ja+naiset+iskee+silmää+ja+ovat+erittäin+ystävällisiä.+Kaippa+se+alkukesä+pistää+hormoonit+hyrräämään.
Sen+kyllä+voin+sanoa,+että+sitten+jos+ja+/+tai+tulee+ihminen+vastaan+kehen+voisi+panostaa.+Niin+olen+kuin+koira.+Uskollinen,+vaikka+keppiäkin+tulisi+välillä.+Kaikki+otetaan+vastaan+jos+sitoudutaan.+Hyvät+ja+huonot+asiat.+Se+on+sitten+se+koko+paketti.
Ymmärrän+kyllä+jos+asia+vaivaannuttaa+tai+tekee+kiusalliseksi.+Kenenkään+kanssa+en+ole+vielä+edes+tavannut.+Kuten+olen+maininnut,+niin+on+harva+ihminen+edes+kuka+herättää+vahvoja+tunteita.+Sen+takia+olen+vaikka+valmis+matkaamaan+toiselle+puolelle+Suomea,+josko+vaikka+sitä+tapaisi+semmoisen+ihmisen+kenen+kanssa+oikeasti+tuntisi+olonsa+kotoisaksi+ja+herättää+erittäin+syviä+tunteita+puolin+ja+toisin.+Sitoudun+harvoin,+mutta+vahvasti.
Kello+rupeaa+olemaan+jo+aika+paljon,+joten+toivotan+hyvää+yötä+tähän+väliin.+:)+Mitä+sitten+meinaatkin,+niin+toivotan+jokatapauksessa+hyvää+kesän+jatkoa,+onnellisuutta+ja+menestystä+teille.+:)
12.06.2019 01:15
Juuh+se+on+aika+selvää,+että+olet+sidoksissa+sinne.+Lapsi+ja+todennäköisesti+lapsen+isä+ja+lapsen+kaverit.+Sinun+vanhemmat+ja+muut+sukulaiset.+Ym+ym.
Miten+tämän+nyt+sanoisi.+Tuossa+aikaisemmin+yhtä+henkilöä+kutsuin+kanssa+"kaffelle".+Sitä+joku+ihminen+sanoi+että+asuu+varmaan+jossain+Utsjoella.+Totesin+siihen+ja+totean+nyt+tähänkin.+"Eipä+oikeastaan+haittaisi+ollenkaan+:)"+Eipä+se+kaffekutsu+kuitenkaan+johtanut+edes+tapaamiseen.
Nyt+tietenkin+voi+saada+semmoisen+huithapeli+kuvan+meikäläisestä.+Mutta+jos+mikään+asia+ei+ole+mihinkään+tapaamiseen+edes+johtanut,+niin+ei+sitä+sellai+sitoudu+henkilöön.+Harvoin+edes+ihastun+kehenkään.+Voin+sanoa+suoraan,+että+en+tunne+muuta+kuin+mielenkiintoa+vasta.+Vaikutat+hyvältä+ja+mukavalta+ihmiseltä.+Tapaamisen+arvoiselta.+:)
12.06.2019 00:36
Näin+se+on.+Ei+itsellä+niin+väliä,+kaikenlaista+jo+kokenut+ja+tietää+asioista.+Osaa+suhtautua+niihin.+Lapsella+vielä+kaikki+edessä+ja+katselee+muutenkin+maailmaa+viattomin+silmin.+Sitä+pitää+kannustaa+tietenkin.+Mikään+ei+ole+pahempaa,+kuin+latistaa+heti+nuorena.
Vaikutat+kanssa+hyvältä+ihmiseltä.+Missä+päin+Suomea+asut+jos+saa+udella?+Eikä+se+etäisyys+haittaa,+ainakaan+minua.+En+ole+tällä+hetkellä+sidoksissa+mihinkään+sinänsä.+Verkko-opintoina+olisi+lukio+suoritettavana+tässä+elokuusta+alkaen.
Eikä+tässä+nyt+vielä+kuitenkaan+olla+mitään+sen+suurempia+sopimassa.+:)+Kyllähän+sitä+voisi+"kaffella"+käydä+joku+kaunis+päivä,+niin+sanotusti.+Vaikka+sitten+olisikin+matkaa+vähän+enemmänkin.++Näkisi+sitten,+että+sopiiko+ne+kemiat+vai+ei.+Jos+ei+sovi,+niin+no+harm+done.+Tuleepahan+matkusteltua+ja+nähtyä+maisemia.+Ei+siinä+mitään+menetäkkään.+:)
12.06.2019 00:06
Se+on+ihan+ok+ja+ymmärrettävää.+Ei+siinä+vaiheessa+paljon+eletä+teltassa.+Pitää+kuitenkin+antaa+se+suoja+ja+turva+jälkikasvulle.+
Itse+olen+ajatellut+että+en+todennäköisesti+tule+lasta+tekemään,+mutta+ei+sitä+koskaan+tiedä.+Olen+semmoinen+persoona,+että+mikään+ei+koskaan+kuitenkaan+ole+pois+suljettua.+Elämä+ja+maailmankatsomus+saattaa+muuttua+ajan+myötä.
Mutta+kyllähän+lapsien+kanssa+toimeen+tulen+silti.+Ollut+avustajana+erinäisissä+tapahtumissa+pikkuveljen+kautta.+Sinänsä+voisi+olla+paljonkin+opetettavaa+erinäisiin+asioihin.+Vähän+totuttelua+se+tietenkin+vaatii.+Kuten+jokaisen+vastaantulevan+ihmisen+kanssa.
11.06.2019 23:42
Onhan+ne+perheenjäseniä+kuitenkin.+:)++Ei+välttämättä+yhtä+samanarvoisia,+mutta+kuitenkin.+Koiralle+pitää+olla+se+alfa+asema,+kun+ovat+laumaeläimiä.+Se+on+hyvä+että+energiaa+riittää,+tykkäsin+omasta+koirasta+kanssa.+Kun+oli+se+oma+pää+ja+mennä+touhotti+sinne+ja+tänne+paljon.
Niin,+mitä+ymmärsin+niin+Sulla+on+myös+lapsi?+Se+voi+olla,+että+ei+ihan+teltassa+silloin+asuta+kyllä.
11.06.2019 23:29
Sama+kanssa.+Ennemmin+asun+sitten+teltassa+kuin+kerrostalossa.+Suunnitellut+kanssa+teltan+hommaamista+ja+vaeltamista+viikoksi+tai+pariksi+johonkin+meren-+/+järvenranta+seutuun.
Katsoin+vähän+tietoa+tuosta+rodusta.+Ihana+nallukka.+:)+On+kyllä+komean+kokoinen+koira.++Tuleeko+vielä+innokkaana+syliin?+:D
11.06.2019 23:00
5 / 41