Vapaa kuvaus

Aloituksia

44

Kommenttia

814

1. Suosittelen+kertomaan+sen+hänelle+itselleen.+Ei++kovin+helposti+täällä+tuntemattomana+kulje+tuo+viesti,+eikä+jää+sitten+arvailujen+varaankaan.+Todennäköisesti+arvostaisi+viestiä,+eikä+siinä+mitään+oikeastaan+menetäkkään.+:)
  2. Hyvää+huomenta.+Sen+huomannut,+että+ihmiset+tekevät+kaikenlaista+mikä+on+niin+sanotusti+porukassa+hyväksyttävää.+Vaikka+onkin+sitten+vääriä+tekoja.+Se+sitten+korostuu+vielä+enemmän+nuorella+iällä.+Porukkaan+on+helpompi+kuulua+kuin+olla+erilainen.+Miehenaluilla+on+tietenkin+se+näyttämisen+ja+pätemisen+tarve+kova.+Ihminen+on+kuitenkin+laumaeläin+osittain.Samantapaiseen+ketjuun+vastasin+aikaisemminkin.+Lainaan+vähän+sieltä+ja+tätä+kun+lisää+miettisin+niin+jatkoa+sitten+tuon+lainauksen+alapuolella."Olin+kiusattu+Ala-+ja+Yläasteella+sekä+pari+vuotta+ammattikoulussa.+Haukuttiin,+piestiin,+kuristettiin+ja+tavaroita+pöllittiin.+Vaikutti+varmaankin+näin+myöhemmin+ajatellen+etten+tule+provosoiduksi+juuri+ollenkaan,+on+pitkät+hermot+ja+jos+joku+meuhkaa+niin+tulee+lähinnä+naureskeltua+vain,+että+mitä+se+riehuu.+Kostamaan+en+lähtisi.+Olihan+se+silloin+nuorena+rankkaa,+mutta+näin+jälkikäteen+ajatellen+oli+ehkä+parempi+olla+kiusattu+kuin+kiusaaja."Olin+aika+hintelä+nuorena,+en+ole+vieläkään+mikään+semmoinen+lihaskimppu.+Mielenkiinnot+oli+kanssa+lapsena+vielä+semmoiset+"nörttimäiset".+Oli+Amigaa+ja+D&D+sun+muuta+ja+sitten+vilkas+mielikuvitus+ja+aivotoiminta+vielä+siihen.+Ujo+ja+sulkeutunutkin+vielä+silloin.Ammattikoulussa+tapahtui+jotain+kolmannen+vuoden+alussa.+Siellä+parina+ekana+vuotena+oli+ne+pahimmat+kiusaamiset,+osa+porukasta+jäi+sen+jälkeen+pois.+Kolmantena+vuotena+muistan+elävästi+kun+yksi+tyyppi+kiusasi+ja+haukkui+minua+homoksi+tunnin+alussa,+niin+vinkkasin+vain+silmää+ja+totesin+että+siellä+on+vessa+vapaa+jos+hän+haluaa+munaa+perseeseensä.+(Olen+siis+hetero)+Tuli+varmaankin+itselle+semmoinen+naksahdus,+että+ei+jaksa+enää+välittää.+Se+tapahtui+melkein+ihan+yhdessä+yössä,+voisi+sanoa.+Sen+jälkeen+en+ole+enää+ottanut+itseeni+ollenkaan.Eniten+sapettaa+ehkä+yläasteen+äidinkielen+opettaja.+Oli+semmoinen+uskonnollinen,+kohta+eläkkeelle+jäävä+täti+opettajana+silloin.+Innoissani+kirjoittelin+avaruusolentojen+hyökkäyksestä+vieraalta+planeetalta+ja+kuvailin+kaikenlaista+futurista+teknologiaa+silloin+jo.+Plasmakiväärejä+esimerkiksi.+(Oli+90-lukua,+X-Files+kulta-aikaa)+Sitten+kun+oli+kiusattu+ja+muutenkin+silloin+heikko+itsetunto,+niin+opettaja+antoi+nelosen+siitä+aineesta.+(4-10+asteikolla)+Muistan+vieläkin+selvästi+punakynätekstin+"Ei+tuommoisia+ole+olemassakaan,+Näistä+ei+kuulu+kirjoitella."+Ja+aihe+oli+vielä+vapaa+valintainen+siihen.+Se+tappoi+sitten+kirjoittelu+innon+tosi+pitkäksi+aikaa+ja+semmoisten+tuntemattomien+pohdinnan.+Tosin+se+opetti+sitten+kannustamaan+muita,+ettei+lytätä+toista+vaikka+olisi+kuinka+korkealentoinen+asia.+Se+tappaa+luovuuden+ja+latistaa+mielikuvituksen+helposti.Se+on+hyvää+viikonloppua!