Vapaa kuvaus

Kreationismi on vain ja ainoastaan Raamatun kahteen keskenään ristiriidassa olevaan luomisatuun perustuva uskomusoppi. Eli pelkkää tieteenvastaista huuhaata jota kreationistit valheillaan puolustavat.

Aloituksia

35

Kommenttia

708

1. "Mielipiteesi+ilman+perusteluja+saa+vain+vahvistuksen.+Ivaamisellesi+et+osoittanut+ainuttakaan+tietelistä+faktaa."Kas+kun+evoluutio+on+tieteellinen+fakta.+Yhtä+lailla+on+tieteellinen+fakta+että+Raamatun+kertomukset+luomisesta+ja+tulvasta+ovat+pelkkiä+satuja.+Ivaan+niitä+jotka+typeryyttään+ja+epärehellisyyttään+väittävät+näiden+Raamatun+satujen+olevan+totta+ja+esittävät+valheita+tieteellisistä+teorioita.+Ja+sinä+olet+yksi+näistä+epärehellisistä+typeryksistä+ROT.+Ivaamiseni+perustuu+siis+tieteellisiin+faktoihin."Tunnut+kaiken+lisäksi+olevan+ennustajaeukko,+joka+näkee+kristallipalostaan+harhoja.+Jos+mielikuvitus+on+tuota+tasoa,+ei+ihme+jos+uskoo+evoluutiosatuun."En+minä+todellakaan+usko+ääriuskovaisten+sepittämiin+evoluutiosatuihin+kuten+siihen+että+eliöiden+genomit+rappeutuvat.+Tieteen+faktat+eivät+ole+uskonasioita.+Kreationismiin+uskotaan+ja+vain+uskotaan+vaikka+se+on+tieteellisesti+osoitettu++pelkäksi+uskomukseksi.+Tieteelliset+teoriat+joko+hyväksytään+tai+falsifioidaan+objektiivisen,+tieteellisen+näytön+perusteella."https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5906570/""Hauskaa+tuossa+on+vain,+ettet+ymmärtänyt+tutkimuksesta+mitään.+Kuvittelet+Fisherin+teoreeman+korjauksen+tukevan+evo+uskontoasi.+"En+tietenkään+kuvittele+paperin+tukevan+mitään+"evo+uskoa".+Johan+minä+olen+moneen+kertaan+todennut++että+kreationistien+höpinät+luomisesta,+evouskosta,+evolutionisteista+ja+evoluutiosaduista+ovat+sitä+samaa+mielikuvituksen+tuotetta+Raamatullinen+tulva+tai+se+että+Alpit+ovat+suurimmaksi+osaksi+jäätynyttä+tai+kuivunutta+mutaa.Tunnustan+että+en+perehtynyt+paperiin+aluksi+tarkemmin++vaan+silmäilin+ainoastaan+abstraktin+ja+johtopäätökset.+Olen+väsynyt+pseudotieteellisiin+aivopiereskelyysi+linkittämiesi+tutkimusten+pohjalta.++Nyt+kun+katsoin+tarkemmin+niin+huomasin+että+paperin+kirjoittamiseen+on+osallistunut+ainakin++tunnettu+YEC-kreationisti.+Fisherin+teoreema+ei+ole+evoluutioteoria.+Eikä+edes+tieteellinen+teoria+vaan+teoreema,+joka+on+esitetty+matemaattisen+mallin+muodossa.+Teoreemaa+voi+luonnehtia+teorian+esiasteeksi.+Ko.+teoreema+on+laadittu+1930-luvulla+ennen+viimeisen+vuosikymmenten+tutkimustuloksia+molekyyli-+ja+evoluutiobiologian+sekä+genetiikan+tieteenalueilta.+Teoreema+on+tiedetty+puutteelliseksi+eikä+sen+varaan+ole+kehitelty+juurikaan+mitään.+Fisherin+teoreema+ei+ole+perusta+eikä+mikään+modernille+evoluutioteorialla+vaikka+kreationistit+epätoivoissaan+yrittävät+väittää."Tutkimus+vahvistaa+eliömaailman+rappeutumisen+matemaattisen+mallin."Ei+vahvista.++Heidän+simulaatiomallinsa+on+puutteellinen,+sisältää+virheitä+ja+outoja+olettamuksia:+http://theskepticalzone.com/wp/does-basener-and-sanfords-model-of-mutation-versus-selection-show-that-deleterious-mutations-are-unstoppable/Kyseinen+tutkimus+on+herättänyt+mielenkiintoa+ainoastaan+kreationistien+piirissä.+Silloin+tällöin+pääsee+potaskaa+vertaisarvioituihinkin+julkaisuihin.+Tutkimuksen+julkaisu+vertaisarvioidussa+foorumissa+on+vasta+alkutaival+tutkimuksen+tieteelliselle+arvioinnille.
  2. Toki+Jyrin+kaltaiset+herkkäuskoiset+hölmöt+ja+taikauskoiset+typerykset+luulevat+että+Mooses+on+ollut+olemassa+ja+kirjoittanut+itse+Mooseksen+kirjat,On+se+huvittavaa+että++on+olemassa+niin+typeriä+ihmisiä+kuin+Jyri.