Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1725

  1. harmi+sinänsä+et+miehet+harvemmin+käyttävät+ihonmyötäisiä+trikoopöksyjä,+ainakaan+julkisesti..tosin+siinä+voisi+paljastaa+sitä+etupuolen+anatomiaakin+sen+verran+et+heikommat+saisi+hengenahdistusta,
  2. "Jospa+länsinaiset+yhdistäisivät+voimansa+ja+äänekkäästi+vaatisivat+vaikka+täydellistä+burkhakieltoa+ja+länsitapojen+omaksumista+eurooppaan+tuleville+musliminaisille+sillä+varmaan+olisi+vaikutusta+mutta+ei+ne+sitä+tee,+miksiköhän?"Siten+niin+lisää+kieltoja.Minä+en+hyväksy+takapajuisia+tapoja+ja+uskomuksia,+mutta+en+myöskään+usko+että+niitä+millään+pakkokeinoilla+saadaan+kitkettyä.Burkhakielto+olisi+taas+vain+yksi+uusi+yritys+ruotia+miesten+käytöstä+naisten+kautta,+sitähän+on+nähty+jo+pitkälti+historiassa+et+miten+siinä+käy.."Kytätäämpä+naisia+vielä+vähän+lisää..."+Minä+en+myöskään+ymmärrä+sitä+kynnysmatto-meininkiä,+mitä+Suomessa+on+viime+aikoina+ollut.+Suurmoskeijahankkeet+ja+kaikki..+Mut+eikö+siellä+ollut+Sipilä+etunenässä+toivottamassa+kaikki+tulijat+tervetulleiksi?+Mut+se+Suomalaiseen+yhteiskuntaan+kotouttaminen+sitten+vähä+jäi..Mutta+tuota.+Miten+musliminaiset+olisi+Minulle+uhka+kollektiivisella+tasolla?Onko+länsimaisen+naisen+elämä+juuri+sen+vapaampaa?+En+millään+muotoa+tarkoita+että+se+olisi+lieventävä+seikka+muslimeiden+harjoittamiin+vääryyksiin,+"Että+kyllä+länsimaissakin..."+Mutta+eikö+myös+täällä+kytätä+kenen+kanssa+kukakin+naisoletettu+riiustelee?+Eikö+kommentoida+pukeutumista+&+muuta+ulkonäköä+paheksuvasti,+jopa+seksuaalista+häirintää+oikeuttavana+seikkana?+Eikö+halveksuta+"liian+miesmäistä"+käytöstä+&+ulkonäköä,+"kun+ei+enää+haluta+olla+Naisia/miellyttää+Miehiä"?
  3. Eräs+iäkkäämpi+sukulaiseni+sanoi+hyvin+tuosta+jossittelusta.+Hänen+puolisonsa+kuoli+varsin+lyhyessä+ajassa+sairautensa+toteamisesta+ja+hoitojen+aloittamisesta.+Kun+tämä+sukulaiseni+oli+sit+ollut+sairaalassa+hakemassa+puolisoltaan+jääneitä+vaatteita+ja+koruja,+mieli+täynnä+ajatuksia+siitä+et+veikö+nämä+hoidot+puolison+niin+huonoon+kuntoon+ettei+selvinnyt,+olisiko+ilman+hoitamista+elänyt+pidempään..+Hoitaja+oli+hänelle+sanonut,+että+jossittelu+ei+kannata.+Se+ei+tilannetta+muuta+ja+aiheuttaa+vain+lisää+mielipahaa.Tää+sukulainen+oli+sit+lastensa+kanssa+asiaa+pohtinut,+ja+tullut+siihen+tulokseen+et+tarpeeksi+pitkälle+jossittelemalla+päätyisi+siihen+ettei+hän+olisi+koskaan+edes+tavannut+puolisoaan,+eikä+heidän+lapsiaankaan+olisi+olemassa.Olen+pahoillani,+mutta+ihmettelin+vain+jyrkkää+suhtautumistasi+tähän.+Toisaalta+ymmärtäisin+kantasi+nyt+myös+siltä+puolen,+ettet+toivoisi+kenenkään+muun+joutuvan+samaan+tilanteeseen.En+toivoisi+minäkään,+mutta+maailma+ei+ole+täydellinen.+Enkä+usko+että+kukaan+aborttiin+päätynyt+on+sitä+kevein+sydämin+tehnyt.