Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

2131

1. Joo, nukuppa sit siinä ku kuuluu jatkuva boink-boink-BOINK ja ripiti ripiti ripiti..

Nää mun kissat löytää hyvin usein myös kaikki rapisevat jutut just aamuyöllä, sen tuon sukkien saalistajan moikumisen lisäksi..

Kyllä ne osan yöstä myös nukkuu kiltisti sängyssä vieressä😃
  2. Jees, ihan en höyrähtäneenä kissaihmisenä hyväksyis tuotakaan, mut tää nyt ei ole oikee paikka vänkäämiselle,

Ja on mullakin ollut vapaana ja valvomatta ulkoilevia kissoja aikoinaan..

Kerran ku pyöräilin kaupasta kotiin, yks kissoista oli siinä pihalla jotenkin hämillään ja hieman peloissaankin olevan oloisena ja kävi välillä sadevesiastian vieressä sen alle kyttäämässä (sadevesiastian alla oli semmone betoninen rännikaivo tai millä nimellä niitä sanotaan..). Menin sit itekkin katsomaan että mikä sillä on siellä, nii sieltä kuulu terävää sähinää.
    Siinä vaiheessa nappasin kissan sisälle.

Aikani ku sit olin siinä saavin lähettyvillä katellu et mikä peto siellä onkaan, nii näätä! (tod näk. oli se kärppää isompi mun mielestä)
    Se luikki sit siitä matkoihinsa, ainakin vaikutti vahingoittumattomalta.

Toisen kerran tää samainen kissa ajoi pihaan sorsanpoikasen, sitäkin se tuntui vähän pelkäävän mutta jahdata piti kuitenkin..
    Minä nappasin linnun ämpäriin ja käytiin exän kanssa lähistöllä olevan isomman ojan reunustoilla kattelemassa löytyiskö emo-sorsa ja muu poikue sieltä, mut eipä näkynyt.. vietiin se yks, Ankkuliksi nimetty poikanen sit jokeen rantaruovikon suojiin josko se siellä pärjäis, ku ei sitä siihen lähistölle uskaltanut jättää ettei kissa jahtaa sitä taas pihalle, tai joku muu kissoista oikeasti nappaa ja tapa saaliikseen.

Mun nykyisistä kissoista toinen saalistaa mun sukkia😃