Vapaa kuvaus

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Tulikärpästen polku-julkistamistilaisuus 7/05, klo 12:00 Kulttuurikulmassa, Liisankatu 19, Helsinki. Tervetuloa!

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

196

Kommenttia

5900

1. Minäkin olen miettinyt mistä moinen vihamielisyys oikein johtuu, kun mielestäni en ole yrittänyt saada riitaa aikaa kenenkään kanssa. Johtuuko se siitä, että minun suomalaisuuteni kyseenalaistetaan (eiole mikään vaatimus palstalle kirjoittamiseen :), vai sekö että koska asun muualla minun ei katsota olevan oikeutettu ilmaisemaan ajatuksiani mitä tulee suomalaisuuteen, Suomea koskeviin asioihin (sekään eiole mitenkään kiellettyä ja monesti etäisyys auttaa juuri tarkastelemaan asioita hieman eri perspektiivistä.

Ideologisset syyt eivät voi olla ainoat; mpnet palstalle kirjoittavat ovat ns. pehmeiden arvojen puolustajia, arvoliberaaleja ja tietenkin juuri siksi perussuomalaisten kirjoittajien hampaissa, mutta miksi erityisesti minä?

Alaikäisyyteni, ulkosuomalaisuuteni ja sitten se että vaikka minullakin on ongelmia ja huolia lähinnä terveyteni kanssa, niin olen tyytyväinen elämääni, avioliitossa terveen, hyväkuntoisen miehen kanssa, jonka tapasin juuri eläkkeelle päästyäni ja etenkin ehkä se että löysin uutta elämäniloa ja tarkoitusta arkipäivään kirjoittamisesta ja julkaisemisesta.

"Miksi yleensäkään nousta aamulla sängystä, kun kaikki on jo tehty ennen? on joku sanonut. Olen löytänyt sen syyn: minulla on vielä pari kirjaa kirjoittamatta ja elämä ei ole koskaan ollut parempaa kuin se on juuri nyt.
    Mutta siitä en saisi kai kertoa.

En todellakaan ole mikään hienostelija, joksi joku minua väittää. Toisaalta minulle ei suotaisi mitäänhyvää tai aineellistakaan menestystä, koska "Tarhatäti" ja yksinhuoltaja ei olisi saanut pärjätä elämässä, minulla ei saisi olla varaa mihinkään ja olen surkuteltava ja sääliteltävä vanha nainen.

En taida jaksaa nyt kuitenkaan alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan: antaa niiden nyt vaan pyöriä, minä ratsasastan ohi ja hymähdän: täällä on pari, kolme kappaletta kirjoittajaa jotka tuntevat minut ja tietävät että mikään tuo mollaaminen eikä parjaaminen perustu todellisuuteen. Nuo asenteet, ennakkoluulot ja mielipiteet asuvat vain parin anonyymin kiejoittajan korvien välissä, ja kuten tavataan sanoa, kertovat enemmän hänestä itsestään, kuin vihansa kohteesta.

"Eteenpäin, sanoi mummo lumessa" tai sanotaanko joenrannan liejuisessa rantavedessä.
    Hyvää päivänjatkoa.
  2. On.