Miksi kirjoittaa jukkisista tai yksityisistä ihmisista pahaa?
Onko arvosteltavien elämä huonompaa vai parempaa kuin arvostelijan?
Usein panetteluissa vedotaan luettuihin tietoihin. Yksi lisätty oma väärä sana tai lause johtaa luetun väärään tulkintaan.
Miksi muistella vanhoja kiistoja pahalla, miksi ei voi unohtaa ja antaa anteeksi?
Oppia ikä kaikki sanotaa?
Kehittyykö ihminen vuosien myötä, vai kokemusten, erehdysten ja oivallusten kautta.
"Vanheneminen on siirtymistä intohimosta myötätuntoon."
Kirjailija Albert Camus
Keskity hyvään!
146
851
Vastaukset
Nyt vaatii pienen miettimisen, kuinka vastaisin sinulle noihin kysymyksiisi.
Haluan kuulla sinun kuulumisesi mielenkiinnolla ja vaikka et sitä huomaa, tunnen olevani hieman "Kainuulaine" ja ymmärrän osin sinua.
Onhan se hieman harmi, että nämä vanhat mielipiteet kummittelee täällä edelleen, mutta ainakin minä olen muuttunut paljon, enkä enää kirjoittaisi sitä, jossa arvostelin sinun "Löhöävän" Nojatuoliin ja mitä siitä seuraas´?Tunnet olevasi osin kainuulainen, ja ymmärtäväsi minua.
Kainuulaisia kuvataan omaperäisinä, vaatimattomina, puheliaina, sosiaalisina ja sisukkaina ihmisinä.
Vaatimattomuus no, jaa.
Kainuulaiseen ihmiskuvaan liittyy myös tietynlainen köyhyys.
Kainuulaisten kotiseuturakkaus on vahvaa. Kainuulainen haluaa asua kotiseudullaan ja palata sinne, jos vain mahdollisuudet siihen löytyvät.
Mieheni on juurtunut kainuuseen, kuin myös minäkin.
Löysitkö yhteisiä juuria? Mistä päin olet itse kotoisin, oletko palannut juurillesi? Oletko tyytyväinen elämääsi?korpikirjailija kirjoitti:
Tunnet olevasi osin kainuulainen, ja ymmärtäväsi minua.
Kainuulaisia kuvataan omaperäisinä, vaatimattomina, puheliaina, sosiaalisina ja sisukkaina ihmisinä.
Vaatimattomuus no, jaa.
Kainuulaiseen ihmiskuvaan liittyy myös tietynlainen köyhyys.
Kainuulaisten kotiseuturakkaus on vahvaa. Kainuulainen haluaa asua kotiseudullaan ja palata sinne, jos vain mahdollisuudet siihen löytyvät.
Mieheni on juurtunut kainuuseen, kuin myös minäkin.
Löysitkö yhteisiä juuria? Mistä päin olet itse kotoisin, oletko palannut juurillesi? Oletko tyytyväinen elämääsi?Olen tyytyväinen elämääni ja olen kotoisin Pohjoiskarjalasta, josta muutin Hesaan jo ekakerran 11-v, jolloin olin tätini järjestämässä "lapsenlika" hommissa, tosin vain hetken.
Kävin sitten kouluani loppuun Kiteellä, mutta rippikoulun kävin Herttoniemen kirkossa ja muut opinnot Hesassa.
Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.- Anonyymi00016
Kristiina23 kirjoitti:
Olen tyytyväinen elämääni ja olen kotoisin Pohjoiskarjalasta, josta muutin Hesaan jo ekakerran 11-v, jolloin olin tätini järjestämässä "lapsenlika" hommissa, tosin vain hetken.
Kävin sitten kouluani loppuun Kiteellä, mutta rippikoulun kävin Herttoniemen kirkossa ja muut opinnot Hesassa.
Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.Kristiina23
"Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.
Aika outo tapa kirjoittaa.
Ensin mainitaan, että henkilö on muuttunut.
Sitten muistaa ikivanhan lausahduken vuosien takaa, mitä Korppis on tokaissut.
Eikö ne vanhat asiat todellakaan vaivu unholaan.
Muuten, rumasti sanottu tuo Korppikselta.
Enpäs ole ennen kuullut. Anonyymi00016 kirjoitti:
Kristiina23
"Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.
Enpäs ole ennen kuullut.Et ole ennen kuullut, tässä esim. lauseesta joka on otettu irti asiayhteydestä. Et ole menettänyt mitään
- Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kristiina23
Enpäs ole ennen kuullut.Näinhän se aina menee, luulen että saavat riitelyn halunsa tyydytettyä netissä ylläpitäen vanhoja sanoja jotka usein irroitetaan lauseesta ja muuttavat muotoaan .
Kas kun ei ole riitakumppania kotona .
Moni on näillä palstoilla yrittänyt vaalia ystävyydellistä henkeä , mutta näihin ei vaikuta mikään. Jostain aina naukuvat . Siksi itsekkin katselen hyvin harvoin näitä palstoja , kun ei tavallisella järjellä voi ymmärtää näitä riidan harjoittajia. Jos kertoo vaikka jostain asiasta että sen voi tehdä niin tai näin, niin kuorossa huudetaan että tuo yrittää opettaa meitä. Normaali ihminen ei niin ajattele edes , joten muutama kiva ihminen täällä kyllä on jotka kirjoittavat kivasti , vaan ” emännät” ovat heti halkeamaisillaan halusta laittaa riita pystyyn .ei ole aikuisten touhua sellainen . Niille ei kannata edes vastata. - Anonyymi00113UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kristiina23
Enpäs ole ennen kuullut.SI ollut rumasti sanottu ,monessa paikassa on ilmaisuja jotka vaikuttavat toisten silmissä pahalta. Mutta tämäkin jo otti jMuistutti vanhasta, vaan todiste ettei palsta tule koskaan muuttumaan . Ei tule ole,aan kehitystä eteen päin kun on muistutettava asioita , vaikka toimen on yrittänyt ihan vaan rehellisesti tehdä aloituksen.
Niin että palsta tulee olemaan loppuun asti riitaa harrastavien palsta ei muuta kun juhla Mokka kuppi koneen viereen ja sitten hattuilemaan toisillenne.
Avutonta porukkaa.
- Anonyymi00001
Aika monella on halu löytää haastetta kirjoitukseen, provosoida. Jos kaikki vain kertoisivat julkisuudessa olevista henkilöistä hyvää, ketju jäisi aloitukseen ja muutamaan kannanottoon.
Mutta odotahan kun kirjoittaa yhden poikkipuolisen sanan, johan tulee pitkä ketju. Siinä saan oikein purkaa kaiken myrkyn sisuksistaan kirjoitukseen.
Ykkösen Itse asiassa- tv-ohjelmassa haastateltiin filosofi Timo Airaksista. Hän sanoi että filosofi ei koskaan ole toisen filosofin kanssa samaa mieltä, vaan vastaus alkaa: Onhan se niinkin Mutta...
On sitten ihmisiä, jotka panevat hanttiin vaikka sanoisi mitä, aina on joku vastaväite, aika outoja. En tiedä mitä heidän sielussaan liikkuu, asuuko peräti piru. Yhdessä ryhmässä joissa liikun, on yksi sellainen. Hän on rasittava.- Anonyymi00002
Niin, tuon pitkän "sivulauseen" myötä tarkoitin sanoa, että En tiedä, miksi ihmiset....
Tuo on totta, mitä kirjoitit. Provosointi saa aikaan kiivaita keskusteluita, mutta ihmettelen mikä ärsyttää ja saa kommentoimaan ilkeästi jos kirjoittaa elämän tapahtumista asiallisesti, osoittaa tyytyväisyyttä ja kiitollisuutta elämästään.
No, lähden kohta purkamaan paljon aikaani vienyttä taidenäyttelyäni. Olen hyvilläni saamastani kokemuksesta se on auttanut minua ymmärtämään vastakohtaisia- ja samanhenkisiä ihmisiä.
Ei ole pahuutta ensin on lähdettävä itsestä.- Anonyymi00041
korpikirjailija kirjoitti:
Tuo on totta, mitä kirjoitit. Provosointi saa aikaan kiivaita keskusteluita, mutta ihmettelen mikä ärsyttää ja saa kommentoimaan ilkeästi jos kirjoittaa elämän tapahtumista asiallisesti, osoittaa tyytyväisyyttä ja kiitollisuutta elämästään.
No, lähden kohta purkamaan paljon aikaani vienyttä taidenäyttelyäni. Olen hyvilläni saamastani kokemuksesta se on auttanut minua ymmärtämään vastakohtaisia- ja samanhenkisiä ihmisiä.
Ei ole pahuutta ensin on lähdettävä itsestä.Itsesi kehumista sinun "kiitollisuutesi" on. Olen niin kiitollinen, kun minusta tuli Suuri Taiteilija.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Itsesi kehumista sinun "kiitollisuutesi" on. Olen niin kiitollinen, kun minusta tuli Suuri Taiteilija.
Kiitollinen olin, että uskalsin tuoda esille töitäni vuosikymmenten varrelta ja sain palautetta mikä innosti jatkamaan.
- Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Itsesi kehumista sinun "kiitollisuutesi" on. Olen niin kiitollinen, kun minusta tuli Suuri Taiteilija.
Kato noinhan tämä ressukka taas väänti ihan vaan asiallisen tekstin. Se kertoo kaiken hänestä mutta ei siitä josta kirjoittaa
Pikkukylä syndrooma
- Anonyymi00003
Osoitatko sanasi palomalle?
Hän sanoi, että poliitikkoja saa haukkua.
Ja niin hän tekikin.Sanoma oli kaikille suunnattu. Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. Vaikeeta se lie kun sanomisia vedetään esiin kuolleiden ruumiidenkin yli.
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.- Anonyymi00004
Sanoma oli kaikille suunnattu. Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. Vaikeeta se lie kun sanomisia vedetään esiin kuolleiden ruumiidenkin yli.
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.Tellukkaa minäkin olen kaipaillut ja tekee pahaa nuo parin tyypin puheet ja karman lanhetukset.
Amalla on aloituksia palstalla. - Anonyymi00005
Sanoma oli kaikille suunnattu. Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. Vaikeeta se lie kun sanomisia vedetään esiin kuolleiden ruumiidenkin yli.
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.No, en muistele vanhoja.
Paloma kirjoitti kommenttinsa eilen.
Hän on aika suvaitsematon ihminen.
Suvaitsee vain heitä, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
No, en muistele vanhoja.
Suvaitsee vain heitä, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä.Sama henkilö taidat olla kaikkien nimimerkkien takana!
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sama henkilö taidat olla kaikkien nimimerkkien takana!
Näkyykö IP?😅
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sama henkilö taidat olla kaikkien nimimerkkien takana!
En ole kirjoittanut koskaan kirjautuneena enkä nimimerkillä.
Mietinkin tässä, että voisin keksiä itselleni nimimerkin. - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
En ole kirjoittanut koskaan kirjautuneena enkä nimimerkillä.
Mietinkin tässä, että voisin keksiä itselleni nimimerkin.Nora
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.Vastaan nyt vain Sinulle ; ei kommenttini Rydmanista ei ollut mitenkään valittu. Aika spontaani ilmaisu miehistä jotka lähentelevät pikkutyttöjä ja tarjoavat heille aljoholia. Minulla on erittäin alhainen sietokyky pikkutyttöjen taputtelijoihin.
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.- Anonyymi00017
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?."Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. "
Palomalla on tapana kommentoida heti, ja pieleen meneen.
Voisi pikkusen hengähtää ja vasta sitten kirjoittaa.
Eikä aina silloinkaan kannattaisi. - Anonyymi00018
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näkyykö IP?😅
Älä leikilläskään enää mainitse sitä IPtä
Antaa mennä muistojen joukkoon. - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. "
Eikä aina silloinkaan kannattaisi.Sun kantsii kuitenkin hoidella ja miettiä vain omat kommentointisi.
- Anonyymi00023
Paloma.se01 kirjoitti:
Vastaan nyt vain Sinulle ; ei kommenttini Rydmanista ei ollut mitenkään valittu. Aika spontaani ilmaisu miehistä jotka lähentelevät pikkutyttöjä ja tarjoavat heille aljoholia. Minulla on erittäin alhainen sietokyky pikkutyttöjen taputtelijoihin.
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.Mitä tulee viimeiseen kappaleesi niin taitaapa olla taas vain sinun keksimääsi.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mitä tulee viimeiseen kappaleesi niin taitaapa olla taas vain sinun keksimääsi.
En ollut paikalla, mutta muistelen lukeneeni että 14 teini-ikäistä tyttölasta kertoi Ville-sedän epäasiallisesta käyttäytymisestä heitä kohtaan.
- Anonyymi00024
Paloma.se01 kirjoitti:
En ollut paikalla, mutta muistelen lukeneeni että 14 teini-ikäistä tyttölasta kertoi Ville-sedän epäasiallisesta käyttäytymisestä heitä kohtaan.
Eihän tuosta ollut kyse tuossa. Etkö osaa edes omaa tekstiäsi lukea?
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sun kantsii kuitenkin hoidella ja miettiä vain omat kommentointisi.
Joo olen sitä mieltä, että Wille avasi koko kansalle kesän. Laulamalla puhtaasti Suvivirren, säestämättä.
Antaa vanhojen asioiden olla.
Yritetään rakentaa uutta vanhoille raunioille. Suomi tarvitsee uutta verta uusiin innovaatioihin.
Nuoria miehiä ja naisia tarvitaan.
Tietoa ja taitoa varmasti riittää.
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa. - Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Joo olen sitä mieltä, että Wille avasi koko kansalle kesän. Laulamalla puhtaasti Suvivirren, säestämättä.
Yritetään rakentaa uutta vanhoille raunioille. Suomi tarvitsee uutta verta uusiin innovaatioihin.
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa.Willeä ei tarvita.
- Anonyymi00029
Paloma.se01 kirjoitti:
Muistat aivan oikein ja Willen tavat olivat olleet kokoomuksen salaisuus.
Maksettiinko vai uhkailtiinko ne 14 hiljaisiksi ? - Anonyymi00042
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.Kommentistasi huomaa, ettet lue koskaan kenenkään muitten kommentteja.
Luettelet vain omia "saavutuksiasi" itseäsi kehuaksesi. - Anonyymi00043
Paloma.se01 kirjoitti:
Vastaan nyt vain Sinulle ; ei kommenttini Rydmanista ei ollut mitenkään valittu. Aika spontaani ilmaisu miehistä jotka lähentelevät pikkutyttöjä ja tarjoavat heille aljoholia. Minulla on erittäin alhainen sietokyky pikkutyttöjen taputtelijoihin.
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.Juuri poliitikkoja, jotka ovat päässeet korkeaan asemaansa äänestäjien ansiosta
on syytä erikoisesti kritisoida. - Anonyymi00044
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. "
Eikä aina silloinkaan kannattaisi.Mikä tuokin pösilö kainuusta on sanomaan kenen kommentit on "huonosti
valittuja" ? - Anonyymi00045
Anonyymi00025 kirjoitti:
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa.Se on laskelmoiva liero eikä mikään "kesänavaaja".
- Anonyymi00046
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.... vanhat sanomiset - sinun ja paloman - pitäisi unohtaa ?
- Anonyymi00047
Paloma.se01 kirjoitti:
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.Olen samaa mieltä. Ainakin 2 x tyttöjä vanhempi tyttöjen klähmijä - setämies -
ei voi ikinä saada hyväksyntääni.
Nimenomaan poliitikoilta saa vaatia korkeaa moraalia ja heitä saa arvostella. Anonyymi00005 kirjoitti:
No, en muistele vanhoja.
Suvaitsee vain heitä, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä.Suvaitsevaisuus käsitteenä osoittaa kykyä ymmärtää, sietää ja kunnioittaa toisten ihmisten erilaisia mielipiteitä, elämäntapoja, uskontoja tai kulttuureja, vaikka ne poikkeaisivat OMISTASI tai jopa herättäisivät sinussa vieroksuntaa.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Eikä aina silloinkaan kannattaisi.Hyvä neuvoo ketjuun osallistujille voisimme jokainen pikkusen hengähtää ja vasta sitten kirjoittaa.
Anonyymi00025 kirjoitti:
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa.Leijonatkin lauloivat suvivirren voiton jälkeen.
" Suomi tarvitsee uutta verta uusiin innovaatioihin.
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa."
Olen samaa mieltä.
Tiesithän, että kuusi Suomen maajoukkue-pelaajaa ovat pelannut Korven jääkiekkoseura Hokissa.Anonyymi00042 kirjoitti:
Kommentistasi huomaa, ettet lue koskaan kenenkään muitten kommentteja.
Luettelet vain omia "saavutuksiasi" itseäsi kehuaksesi.Luen kaikki ketjuun osallistujien kommentit.
Esimerkiksi keskustelut Rydmanista olen lukenut, kukapa olisi elämässään puhdas pulmunen ollut. Kokoomus menetti älykkään edustajan.- Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
... vanhat sanomiset - sinun ja paloman - pitäisi unohtaa ?
No niin kuule pitäisi, mutta miten sinunkin elämäsi siitä muuttuisi jos et saisi ilkeillä miillä vanhoilla sanomisilla .
Sinunlaisesi ne vasta ovatkin rasite palstalla jonne ei moni voi tulla edes kun näkee että pari kolme riidan haastajaa on aina vauhdissa. .
Panee ajattelemaan että syythän näillä tietysti on kun jauhavat vuosikausia. Samaa asiaa.
Syy on esim,ilkeyttein kanssa että heillä on huono itseluottamus jota paikkaillaan netissä leikkimällä kovista eräältä kuulemma yöunetkin oli menny kun ei saanut tahtoaan lävitse ” kamppailussa” jonka nimi on ” minä olen oikeassa” hyi hitsi näiden kanssa
- Anonyymi00009
Taas on 2 julkkista kuollut:
Jutta Zilliacus (Rkp), 100 v.
Esa Pulliainen (Agents), 69 v.
Rauha heille.- Anonyymi00010
Lenita se vaan porskuttaa, mutta vetäytyi julkisuudesta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Lenita se vaan porskuttaa, mutta vetäytyi julkisuudesta.
Tosiaan. Kuinkahan se täti jakselee? No, mitäpä se meille kuuluu.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tosiaan. Kuinkahan se täti jakselee? No, mitäpä se meille kuuluu.
Tuli mieleen Teija Sopanen. Etsin netistä ja on kuollut jo v. 2011.
- Anonyymi00022
Ostin 70-luvulla LPn kun se ilmestyi, Tuomari Nurmio ja Köyhien Ytävät. Pulliainen on kitaristina siinä, tosi klassikko.
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ostin 70-luvulla LPn kun se ilmestyi, Tuomari Nurmio ja Köyhien Ytävät. Pulliainen on kitaristina siinä, tosi klassikko.
Olen kuunnellut häntä live-keikoilla aika monta kertaa. Kuunnellut, ihastellut ja ihmetellyt. Surullista, että kitara lakkasi soimasta. Tai no, ehkä se soi paremmin taivaan kotona.
- Anonyymi00011
Minkäs ihminen luonteelleen voi.
- Anonyymi00019
Luonnetta voi koulia. Tai ainakin tapojaan, ajatteluaan, asenteitaan ... voi pohtia ja koettaa muuttaa paremmiksi / positiivisemmiksi. Olet sellainen, kuin miksi omat ajatuksesi sinut tekevät.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Luonnetta voi koulia. Tai ainakin tapojaan, ajatteluaan, asenteitaan ... voi pohtia ja koettaa muuttaa paremmiksi / positiivisemmiksi. Olet sellainen, kuin miksi omat ajatuksesi sinut tekevät.
Hieno kommentti, varsinkin tuo viimeinen lause.
Oli vauhdikas toukokuu. Joka päivä olen ottanut ettoset päivällisen jälkeen, niin nytkin.
Purin näyttelyn, auto oli lastattu täyteen tavaraa kun ajelin mökille. Palautin keramiikkajäniksen pihlajan viereen kannon nokkaa, maahiset portaille, sammakon kanssa. Taulut jäi vielä asettamatta paikoilleen pitkin pirttiä, ehkäpä huomenna saavat paikkansa kun nyt vihdoin ja viimein pääsen aloittamaan mökkikesää.
Kotiin tyhjensin loppulastin, suihkulähde jäi puutarhaan, korppikotka on vielä possun ja kilpikonnan kanssa pehmusten keskellä Rustan isoissa kasseissa.
Taiteilija Sivellin pääsi oman kotitalon ateljeseen väliaikaisesta porrasterassi- ateljeestaan.
Ystävystyin yhteen taiteilijanaiseen, meillä oli paljon yhteistä. Hänen kanssa suunnittelimme mm. nukkekotinäyttelyä.
Hurjan hauskoja mielikuvitusleikkeja syntyi näyttelyvieraitten kanssa. Esim. tauluni joka esittää pommitettua Cazaa jatkuin tarinana esineissä sen ympärillä, yhdessä eteenpäin pieni keramiikkapatsas muuttui Cazan pakolaisiksi ja terassilla viiniä nauttiva keramiikkateos juhli kaoksen keskellä kuten me runsauden keskellä elävät.
Korppikotka silmäili menoa lakikirjaan tuijottaen.
Lapsenmielinen elämä on hauskempaa. Naivistisen taiteen näyttely aloittaa kesäkuun Taidevaltatie Toivon tiloissa.
Olen mukana yhdistyksessä ja tapahtumia riittää. Olen kuitenkin päättänyt pitää taukoa kiireestä lämmittää rantasaunan kesäkauden alkajaiseksi.
Iloa iltaanne.- Anonyymi00015
Voisikohan olla niin, että kaiken pahanpuhumisen suurimpana pontimena on suomalaisten kansantauti numero yksi: k a t e u s .
- Anonyymi00040
Ei se ole kansantauti. Se koskee vain osaa suomalaista.
- Anonyymi00061
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ei se ole kansantauti. Se koskee vain osaa suomalaista.
Yeap, s u u r i n t a "osaa suomalaisista".
- Anonyymi00021
Minä en usko, että täällä aiemmin riidelleet pystyvät täysin unohtamaan menneet ja kirjoitella sulassa sovussa. Jännite on aina ja sen huomaa sivustakin. Pieniä piikkejä, ivaa.
Toisaalta voi olla näennäisesti hyvää pataa ja pitää kilpenä, kun kohde on vaihtunut.- Anonyymi00033
Kestojyrääjä leikki nyt "hyvää ihmistä2.
- Anonyymi00026
Puhut asiaa Korpikirjailija. Minäkin asuisin mielelläni syntymäkodissani Vieremällä kuin täällä kalsassa kerrostalokaksiossa Hyrylässä etenkin näin alkukesällä.
Meitillä oli pieni maatila, tai isälläni oli.
Siitä on pieni perintöosa saatu ja jo kulutettukin. Siellä maalla ei saanut puhua potaskaa naapurista. Mummoni oli kova komentamaan ihmisten tavoille.
ent. korven Juuso. Vanhoja kiistoja ei todellakaan kannattaisi jauhaa, niinkuin täällä näyttä tapahtuvan.
Itse en niin tee, koska olen sitä mieltä, että kivirekien perässä vetäminen on turhan raskasta ja lisäksi hyödytöntä.
Tuosta elämän huonommuudesta tai paremmuudesta ajattelen, että luuloa on suurin osa.
On maallisesti rikas tai köyhä tai siltä väliltä, jokaisella on omat ristinsä kannettavana.
Mitä tulee ihmisen kehitykseen, jokainen voi kehittyä henkisesti, kaikki on itsestä kiinni.
Eli jos olet avoin, etkä lukitse itseäsi uskomuksiin, voit löytää elämästä mitä vain mielen avaruutta.
Korppis, luin mielenkiinnolla kuvaustasi näyttelystäsi. On hienoa, että tässäkin iässä ihminen uskaltaa, oli varmaan ´´kynnystä´´ Sinullakin.
Täällä muutama vuosi sitten, eräs tehtaanjohtaja jäi eläkkeelle.
Hän elvytti vanhan mielitekonsa, eli rupesi maalaamaan tauluja.
Sitten laittoi näyttelyn pystyyn.
Kävin siellä, upeaa todella hienoja maalauksia, joissa oli myös sukuidea.
Kuinkahan paljon on näitä ´´pöytälaatikkoluovia´´ ihmisten vaan pitäisi tuoda julki oma osaavuutensa. (tälläkin palstalla)
Ja myös nämä ilkiöarvostelijat, jotka eivät mistään mitään tiedä, pitäisi myös pystyä ohittamaan.Kiitos Eliina hyvästä yhteenvedosta aloituksen kysymyksiin.
Oikein osuit, kyllä kynnys oli korkea, mutta kun sen kynnyksen ylitin se kannatti.
Aloitan maalausten tekemisen uudella mielenkiintoisella menetelmällä jahka mökille muutan.
- Anonyymi00030
Itse kestojyrääjä ja manipuloija heittäytyi kaksinaamaiseksi teeskentelijäksi.
- Anonyymi00031
"Miksi muistella vanhoja kiistoja pahalla, miksi ei voi unohtaa ja antaa anteeksi?"
Pyydä ensin anteeksi ! - Anonyymi00032
Aloittaja on kehittynyt koko ajan - taaksepäin.
Omahyväisyys ja itsekehut senkun lisääntyy.- Anonyymi00034
Sehän sai lähtöpassit 70 palstalta, kun sen kieroiluihin kyllästyttiin siellä
ja pluikahti tänne "piiloon" itseään kehumaan.
- Anonyymi00035
Hän teki kaikkensa hajottaakseen Nojatuolin ja aiheuttaakseen skismaa.
Sai jopa pari naiiveinta ja "sokeinta" mukaan peliinsä.- Anonyymi00038
Kolme rekattua antoi korven kauhun jymäyttää itseään.
- Anonyymi00036
Kestojyrääjä yrittää nyt leikkiä "hyvää ihmistä".
Hän on itse todennut:
"Tämä on minun palstani ja minä jyrään täällä. Itkekää ja rukoilkaa armoa".Olen ymmärtänyt jyräystermin positiivisen vaikutuksen.
Olet jäänyt jyrän alle omassa mielikuvituksessasi. Mutta huutoa jyrän alta voi hyödyntää paremmin, hyvää mielikuvitusta kannattaa kehittää.
Tiedä miten hyväksi fiktuon kuvaajaksi onnistuisit kehittymään.- Anonyymi00051
korppis kirjoitti:
Olen ymmärtänyt jyräystermin positiivisen vaikutuksen.
Olet jäänyt jyrän alle omassa mielikuvituksessasi. Mutta huutoa jyrän alta voi hyödyntää paremmin, hyvää mielikuvitusta kannattaa kehittää.
Tiedä miten hyväksi fiktuon kuvaajaksi onnistuisit kehittymään.Ei kukaan ole jyräsi alle jäänytkään, vaikka olet yrittänyt vuosikausia jyrätä muita.
Varmaan, koska olet niin "hyvä" ihminen .... ? - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei kukaan ole jyräsi alle jäänytkään, vaikka olet yrittänyt vuosikausia jyrätä muita.
Varmaan, koska olet niin "hyvä" ihminen .... ?Voi olla, että täällä on paljon heitä jotka eivät Jyrästä välitä!
Kaikilla samat oikeudet.
Jyrä yrittää hallita toisen Jyrän avulla ja kolmas kehuu molempia.
Draamaa riittää ja Kolmbian politiikkakin on tuloillaan pää aiheeksi!Mahtavaa!On meillä valioporukkaa.
Ovat matkusteleet ja tietävät kaikesta kaiken.
P ja K vahvistettuina parilla kolmella istuvalla, kai tiedät missä kohtaavat useimmiten.
Tyhmä minuus ei viihdy aloituksessa, Herran Rauhaa, sanottiin ennen aina kun poistuttiin paikalta, jonne muita jäi! - Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Voi olla, että täällä on paljon heitä jotka eivät Jyrästä välitä!
Kaikilla samat oikeudet.
Jyrä yrittää hallita toisen Jyrän avulla ja kolmas kehuu molempia.
Draamaa riittää ja Kolmbian politiikkakin on tuloillaan pää aiheeksi!Mahtavaa!On meillä valioporukkaa.
Ovat matkusteleet ja tietävät kaikesta kaiken.
P ja K vahvistettuina parilla kolmella istuvalla, kai tiedät missä kohtaavat useimmiten.
Tyhmä minuus ei viihdy aloituksessa, Herran Rauhaa, sanottiin ennen aina kun poistuttiin paikalta, jonne muita jäi!Minä pidin jossain vaiheessa D:tä tolkun ihmisenä. Keskustelutaitoisena. Siirtynyt täysin päiväkirjamerkintöihin ja piruiluihin.
Onneks on kesä.
- Anonyymi00037
Ei sillä kantti kestä myöntää ilkeyksiään ja pyytää anteeksi.
- Anonyymi00039
Niin että olet nyt sitten alkanut tuntea yhä enemmän myötätuntoa
itseäsi kohtaan vai ?Kyllä olen, Myötätunto on myös itseensä kohdistuvaa: itsemyötätunto tarkoittaa ystävällistä ja armollista suhtautumista omaan itseensä.
Jos sinulla on hyvä olla, läheisilläsikin on- Anonyymi00065
korppis kirjoitti:
Kyllä olen, Myötätunto on myös itseensä kohdistuvaa: itsemyötätunto tarkoittaa ystävällistä ja armollista suhtautumista omaan itseensä.
Jos sinulla on hyvä olla, läheisilläsikin onKyllä läheisyenkin hyvä olo muuta tarvitsee kuin suvun vanhuksen hyvän olon. Elleivät ole jotenkin sinusta riippuvaisia henkisesti ja taloudellisesti. Ei yhden olo, niin paha tai hyvä, onneksi ratkaisevasti vaikuta muihin paitsi tietysti jos on alaikäisiä vanhemmista riippuvaisia huollettavia lapsia . Lapsilla ja heidän jälkeläisillään on oma elämä aikuisiällä, onat omista syistä johtuvat hyvät ja pahat olot, sairaudet, tpimeentulohuolet jne.
Minulla on paljon sairautta ja muita huolia, mutta se ei läheisten oloon vaikuta, tietysti auttavat ja huolehtivat, mutteivat voi huonosti, vaikkaminä voin huonosti. Onneksi en ole ratkaiseva heidän hyvinvoinnilleen. Anonyymi00065 kirjoitti:
Kyllä läheisyenkin hyvä olo muuta tarvitsee kuin suvun vanhuksen hyvän olon. Elleivät ole jotenkin sinusta riippuvaisia henkisesti ja taloudellisesti. Ei yhden olo, niin paha tai hyvä, onneksi ratkaisevasti vaikuta muihin paitsi tietysti jos on alaikäisiä vanhemmista riippuvaisia huollettavia lapsia . Lapsilla ja heidän jälkeläisillään on oma elämä aikuisiällä, onat omista syistä johtuvat hyvät ja pahat olot, sairaudet, tpimeentulohuolet jne.
Minulla on paljon sairautta ja muita huolia, mutta se ei läheisten oloon vaikuta, tietysti auttavat ja huolehtivat, mutteivat voi huonosti, vaikkaminä voin huonosti. Onneksi en ole ratkaiseva heidän hyvinvoinnilleen.Tunnet, että sairaudestasi ja huolesi eivät vaikuta läheisiisi, vaikka auttavat ja huolehtivat.
No, ei kai kukaan voi huonosti jos pystyy auttamaan ja huolehtimaan.
Ei auttaminen vaikuta kenenkään hyvinvointiin, päinvastoin.
- Anonyymi00048
Vetoava otsikko ja aloitus kerätä osallistujia.
2-3 kommenttia malttoi laittaa ja sitten päiväkirjamerkintä minäminäminä...- Anonyymi00049
Menehän tuonne kiittelyketjuun, niin näet vielä enemmän näitä päiväkirjamerkintöjä.
Siellä riitelijätkin saa synninpäästön kera kiitosten.
Nyt ylös ulos ja metrolle. - Anonyymi00081UUSI
Ehkä tämän kommenttisi ansiosta, hän yritti eilen kommentoida.
Huomenta uuteen viikkoon@
Huomenta korvesta@
Vettä on satanut joten toiveeni toteutui. Mökin vuorimäntyistutukset ja ruohikko saivat kaipaamansa määrän vettä. Katsoin sääennusteen ja hyvältä näyttää viikonloppu.
Hyvältä tuntui myös Suomen jääkiekkokulta, ottelua seurasin pikkutunneille asti.
Nyt on syytä tuulettaa yhdessä "Hyvä me".
Urheilussa ja muissakin menestyksen
huumassa otamme käyttöön ilmaisun HYVÄ ME.
Opetellaan myös sanomaan HYVÄ MINÄ. Kun itsellä on hyvä olo siitä hyötyy muutkin.
Nyt palaan alkuun ja alan vastailemaan kommentteihinne. Osan ohitan yhteisen hyvän vuoksi.
Lueskelin läpi kirjoitukset, sain aloituksen aiheeseen liittyviä hyviä vastauksia ja sitten niitä jotka eivät vastanneet kysymyksiin vaan reakoivat esittämäni kysymyksen lailla.Aloituksesi kehoitukseen keskittyä hyvään:
mielestäni keskityn hyvään joka ainut päivä. Kauniiseen, lempeään ja huolehtivaan. Vaalin puolisoani, perhettäni, ystävyyksiäni, puutarhaani, kotiani ja yleensäkin ihmissuhteitani, koska minulle ihmiset joista välitän on suurin aarteeni maan päällä ja muista en tiedä.
Uskon että sinä teet paljolti ihan samoin.
En kuitenkaa pysty kääntämään päätäni pois, katsomaan sivuun, välttämään pahan huomioimista ja ummistamaan silmäni mielenrauhani takia. Siitä ominaisuudesta ei ole minulle mitään hyötyä, pikemmin harmia. En myöskään pysty karsinoimaan hyvä ja pahoja asioita esim. poliitikoissa tai julkisuuden henkilöissä siten että jos joku laulaa kauniisti, niin se että se on saalistaja ei häiritsisi esteettistä nautintoani.Paloma.se01 kirjoitti:
Aloituksesi kehoitukseen keskittyä hyvään:
mielestäni keskityn hyvään joka ainut päivä. Kauniiseen, lempeään ja huolehtivaan. Vaalin puolisoani, perhettäni, ystävyyksiäni, puutarhaani, kotiani ja yleensäkin ihmissuhteitani, koska minulle ihmiset joista välitän on suurin aarteeni maan päällä ja muista en tiedä.
En kuitenkaa pysty kääntämään päätäni pois, katsomaan sivuun, välttämään pahan huomioimista ja ummistamaan silmäni mielenrauhani takia. Siitä ominaisuudesta ei ole minulle mitään hyötyä, pikemmin harmia. En myöskään pysty karsinoimaan hyvä ja pahoja asioita esim. poliitikoissa tai julkisuuden henkilöissä siten että jos joku laulaa kauniisti, niin se että se on saalistaja ei häiritsisi esteettistä nautintoani.Kirjoitin tuonne ylemmäksi perusteluni julkkisten tekemisiin, mutta kuten ano 13.43 kirjoitti julkkiksissa on myös ihmisiä jotka eivätkuulu.
Mielenrauhaan he eivät voi järkyttää niin kauan kun olen heihin yhteydessä vain median lööppien välityksellä.
Minua on syytetty tunteettomuudesta. Välinpitämättömänä suojelen itseäni liialta pelon lietsonnalta.- Anonyymi00052
Paloma.se01 kirjoitti:
En kuitenkaa pysty kääntämään päätäni pois, katsomaan sivuun, välttämään pahan huomioimista ja ummistamaan silmäni mielenrauhani takia. Siitä ominaisuudesta ei ole minulle mitään hyötyä, pikemmin harmia. En myöskään pysty karsinoimaan hyvä ja pahoja asioita esim. poliitikoissa tai julkisuuden henkilöissä siten että jos joku laulaa kauniisti, niin se että se on saalistaja ei häiritsisi esteettistä nautintoani.Oi, että teitä on kaksi NIIN HYVÄÄ ihmistä !!!
Pelkkää hyvyyttä olette mielestänne täälläkin levittäneet ...? - Anonyymi00054
korppis kirjoitti:
Kirjoitin tuonne ylemmäksi perusteluni julkkisten tekemisiin, mutta kuten ano 13.43 kirjoitti julkkiksissa on myös ihmisiä jotka eivätkuulu.
Mielenrauhaan he eivät voi järkyttää niin kauan kun olen heihin yhteydessä vain median lööppien välityksellä.
Minua on syytetty tunteettomuudesta. Välinpitämättömänä suojelen itseäni liialta pelon lietsonnalta.EVVK.
- Anonyymi00056
Anonyymi00052 kirjoitti:
Oi, että teitä on kaksi NIIN HYVÄÄ ihmistä !!!
Pelkkää hyvyyttä olette mielestänne täälläkin levittäneet ...?Voi luoja, kun itseään viisaaksi luuleva pönttö jaksaa kehua itseään.
Korvetar ovat täysin sokea itselleen "kaikessa hyvyydessään" HAHHAHHAAAAA.
Vain hänen omahyväisyytensä ja itserakkautensa ylittää hänen tyhmyytensä. Anonyymi00056 kirjoitti:
Voi luoja, kun itseään viisaaksi luuleva pönttö jaksaa kehua itseään.
Korvetar ovat täysin sokea itselleen "kaikessa hyvyydessään" HAHHAHHAAAAA.
Vain hänen omahyväisyytensä ja itserakkautensa ylittää hänen tyhmyytensä.Ratkotko sudokuja, mikä on tasosi ja kauanko kestaa ratkoa hard tai difficult.
Minulle tosi helppoja.- Anonyymi00060
Paloma.se01 kirjoitti:
En kuitenkaa pysty kääntämään päätäni pois, katsomaan sivuun, välttämään pahan huomioimista ja ummistamaan silmäni mielenrauhani takia. Siitä ominaisuudesta ei ole minulle mitään hyötyä, pikemmin harmia. En myöskään pysty karsinoimaan hyvä ja pahoja asioita esim. poliitikoissa tai julkisuuden henkilöissä siten että jos joku laulaa kauniisti, niin se että se on saalistaja ei häiritsisi esteettistä nautintoani.Ahdasta tuollainen joko tai ei elo/karsinointi.
Minun ei tarvitse hyväksyä, eikä pitää tämän kyseisen miehen tekosista, minun ei tarvitse kuunnella hänen laulamistaan, mutta minä VOIN sanoa, että hän osaa laulaa. - Anonyymi00063
korppis kirjoitti:
Ratkotko sudokuja, mikä on tasosi ja kauanko kestaa ratkoa hard tai difficult.
Minulle tosi helppoja.Sudokut on henkisesti köyhien ihmisten hupia
- Anonyymi00068
korppis kirjoitti:
Ratkotko sudokuja, mikä on tasosi ja kauanko kestaa ratkoa hard tai difficult.
Minulle tosi helppoja.Sudokut on tylsiä , pelkkää mekaanista rutiinia. Älykkäälle niissä ei ole haastetta.
- Anonyymi00069
Anonyymi00052 kirjoitti:
Oi, että teitä on kaksi NIIN HYVÄÄ ihmistä !!!
Pelkkää hyvyyttä olette mielestänne täälläkin levittäneet ...?Toinen antaa tuolla neuvoja naisen kaljun päälaen kampauksiin. Muovihäkkyrä pään päälle. Karvalipis taitaa kesällä ollakkin liian kuuma.
- Anonyymi00070
Paloma.se01 kirjoitti:
En kuitenkaa pysty kääntämään päätäni pois, katsomaan sivuun, välttämään pahan huomioimista ja ummistamaan silmäni mielenrauhani takia. Siitä ominaisuudesta ei ole minulle mitään hyötyä, pikemmin harmia. En myöskään pysty karsinoimaan hyvä ja pahoja asioita esim. poliitikoissa tai julkisuuden henkilöissä siten että jos joku laulaa kauniisti, niin se että se on saalistaja ei häiritsisi esteettistä nautintoani.Mekaikki vaalimme noita asioita itsestäänselvinä, emme palstoilla todistellen miten hyviä olemme. Voihan joillain omaisuutta olla kaiken lisäksi, siellä taustalla ettei ihan lempeän luonteen varassa tarvitse vaalia. Ja eiköhän aikuiset pärjää ilman erityisiä vaalimisia, tasaveroisina.. Tietysti vanhuksien nuorempien taholta kuuluu saada vaalimista noin yleisesti, tilanteen mukaan.
- Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ahdasta tuollainen joko tai ei elo/karsinointi.
Minun ei tarvitse hyväksyä, eikä pitää tämän kyseisen miehen tekosista, minun ei tarvitse kuunnella hänen laulamistaan, mutta minä VOIN sanoa, että hän osaa laulaa.Sinulla on hyvä asenne.
- Anonyymi00050
Miksi kirjoittaa jukkisista tai yksityisistä ihmisista pahaa?
Julkisuuden henkilöt ovat julkisuudessa ja siellä on ihmisiä, jotka eivät sinne kuulu tai ovat päässeet julkisuuteen esim.rikoksen kautta ym. Miksi heitä ei saisi kritisoida? Julkisuudessa puhutaan paljon pas.kaa kuten esim. persuministerit, pakkohan ne on korjata
Onko arvosteltavien elämä huonompaa vai parempaa kuin arvostelijan?
Miksi edes vertailla?!
Usein panetteluissa vedotaan luettuihin tietoihin. Yksi lisätty oma väärä sana tai lause johtaa luetun väärään tulkintaan.
Näinhän se on, mitäs sitten?!
Miksi muistella vanhoja kiistoja pahalla, miksi ei voi unohtaa ja antaa anteeksi?
On asioita, joita ei voi unohtaa mutta niitä voi olla ajattelematta. Minä en anna anteeksi murhaajille!
Oppia ikä kaikki sanotaa?
Niimpä kai!
Kehittyykö ihminen vuosien myötä, vai kokemusten, erehdysten ja oivallusten kautta.
Ihminen kehittyy elämänsä aikana kokemusten kautta, mihin suuntaan se on sitten eri asia
JOillakin on, joillakin ei - Anonyymi00053
Lässyn lässyn korven kauhu. Mitähän seuraavaksi .... ?
- Anonyymi00055
Ketä kiinnostaa jonkun tuppukyläläisen julkkisten puolustelu ?
Ei tasan ketään. - Anonyymi00057
Luuleeko se, että julkkikset tarvitsevat hänen puolustelujaan ?
- Anonyymi00062
Voi hyvä ihme, hän teki itsestään virallisen Suomen julkkisten puolustajan.
Keitäköhän turhia julkkiksia se alkaa puolustaa ?
- Anonyymi00058
Tällaisia aloituksia syntyy, kun "iso hihna on heittänyt pois päältä", jos
ihminen alkaa Jumalaksi muita neuvomaan on menettänyt ajatustensa hallinnan.Hyvää iltaa@
Älä tee mitään sellaista mistä kirjoitan ja mitä teen vaan kuuntele omaa sisintäsi, tee sitä mitä haluat.- Anonyymi00064
Älä juttele jumalista niin kauan, kun lukemisen ymmärtäminen on tuota luokkaa. Vai estääkö se oma hihnasi ymmärtämisen.
- Anonyymi00067
Onhan hän ollut velkaneuvojanakin .
- Anonyymi00059
Ei yllätys telaketjumörssäriltä.
- Anonyymi00066
Aloitus on niin tekopyhää kuin olla voi aloittajan oman palstakäyttäytymisen
huomioonottaen.Lopuksi kysyn sinulta, joka suhtauduit
aloitukseeni negatiivisesti ja kommentoit rumasti henkilöäni.
Onko elämäsi huonompaa vai parempaa kuin minun?
Oletko mielestäsi parempi ihminen kuin minä?
Hyvää Yötä!- Anonyymi00083UUSI
Lopuksi kysyn sinulta, joka suhtauduit
aloitukseeni negatiivisesti ja kommentoit rumasti henkilöäni.
Onko elämäsi huonompaa vai parempaa kuin minun?
Oletko mielestäsi parempi ihminen kuin minä?
Hyvää Yötä!"!Oletko mielestäsi parempi ihminen kuin minä?!"
Kyselee Korppis!
Voi Luojani, en koskaan uskaltaisi tunnustaa moista, mutta en kysele sitä täältäkään. Itse sen tiedän. - Anonyymi00110UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
"!Oletko mielestäsi parempi ihminen kuin minä?!"
Kyselee Korppis!
Voi Luojani, en koskaan uskaltaisi tunnustaa moista, mutta en kysele sitä täältäkään. Itse sen tiedän.Stupid cow, pistää ihmisiä paremmuusjärjestykseen luullen itse olevansa
ykkössijalla.
- Anonyymi00073UUSI
Aloitus on typerä.
- Anonyymi00080UUSI
Siihen nähden se on typerä, että se on tehnyt palstakiusaaja.
- Anonyymi00076UUSI
Se poistatti jo kommentin kiireesti. Buahhahah.
- Anonyymi00077UUSI
Oletko sinäkin jo luulosairas?
- Anonyymi00078UUSI
Oishan se kornia, jos muitten kiusaaja alkaisi esittää "viatonta enkeliä"
ohjeistaen muita "keskittymään hyvään". - Anonyymi00079UUSI
Rehellistä anteeksipyyntöä häneltä on turha odottaa
eikä se kuittaisi sitä vuosien "uurastusta" millä hän on palstaa
pilannut jyräämällä muita ja manipuloimalla palstaa
ja kaiken päälle käynyt ylläpitoon kantelemassa muista kuin pahainen kakara,
kun olisi kuulunut mennä itseensä ja lopettaa muitten jyrääminen. - Anonyymi00082UUSI
Huomenta@
No, En saanut vastauksia kysysyksiini, mutta
positiivista päivää, lähden aamukahvin keittoon.
Korppis- Anonyymi00085UUSI
EVVK.
Eteenpäin@
Elämäsi voi olla helpompaa kuin minun. Voit keskittyä itseesi ilman vastuita muista. Tai vierelläsi on huolehtiva kumppani.
Minulla on langennut arkipäivien sujumisen vastuu myös iäkkäästä puolisostani.
Sen vastuun tietävät vain he jotka ovat saman kokeneet.
Suuri taiteilija joku taivasteli. Taiteen tekeminen auttaa minua jaksamaan arjen keskellä. Kesäpaikassa puuhastelu samoin, mutta tämä kesä voi olla viimeinen. Olen nyt panostanut kesäpaikkani yleisilmeeseen, on helpompi myydä kun sen aika tulee.
Tämä aloitus on valmistunista intohimoista myötätuntoon. Tänä keväänä tulee 20-vuotta kun aloitin kirjoittelemaan palstalla. Alkuvuodet olivat sopuisia keskusteluita. Galleria antoi mahdollisuuden tutustua paremmin eri ikäisiin kirjoittajiin, mutta gallerian muutosten jälkeen ei palstakeskustelu ollut enää samaa kuin ennen.
On sanomattakin selvää, että ilkeyttä ei kukaan voi sietää. Vuodet vierivät, muistot pettävät, riitojen syyt ovat muissa.
Olen matkalla.- Anonyymi00084UUSI
"Sen vastuun tietävät vain he jotka ovat saman kokeneet."
Niinpä niin. "Pirrekin" työnteli miestään rullatuolilla ja sinä nimesit hänet zompieeksi! Anonyymi00084 kirjoitti:
Niinpä niin. "Pirrekin" työnteli miestään rullatuolilla ja sinä nimesit hänet zompieeksi!Ajat ja tilanteet muuttuvat.
Ajassa ajelehtii eteemme asioita, jotka varmaan olisi ollut paras jättää sanomatta/tekemättä.
Mutta muistaakseni Pirre on esiin tuonut, että tuo zombi-asia on hänen puolestaan loppuun käsitelty, joten ei liene mitään syytä sitä täällä enää viljellä.- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Niinpä niin. "Pirrekin" työnteli miestään rullatuolilla ja sinä nimesit hänet zompieeksi!Miten jaksat tuon aina muistaa.
Unohda jo! - Anonyymi00103UUSI
Tuhertaminen ei ole taidetta. Taitavat pitää sinua pilkkanaan.
- Anonyymi00104UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Miten jaksat tuon aina muistaa.
Unohda jo!Jonkun äitivainaalle kauhutar suositteli joululahjaksi hygieniahaalareita.
Voiko ihmistä pahemmin loukata ? - Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00104 kirjoitti:
Jonkun äitivainaalle kauhutar suositteli joululahjaksi hygieniahaalareita.
Voiko ihmistä pahemmin loukata ?Joo ja se suositteli myös mustia Tenavaippoja. Mitä pyörii ko. ihmisen päässä ?
- Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00104 kirjoitti:
Jonkun äitivainaalle kauhutar suositteli joululahjaksi hygieniahaalareita.
Voiko ihmistä pahemmin loukata ?Pupupuku on joissain tapauksissa vallan paikallaan ja oikein hyvä asia, jos tahtoo pitää ympäristönsä siistinä ja edes välttävän hygienisenä.
Puututaan nyt tähänkin.
Aloitus on varsin hyvä ja kyseenalaistaa oman asennoitumisemme eri elämänvaiheissa ja miksi olisi paljon mukavampaa näillä elämän loppumetreillä yrittää alkaa rakentamaan sitä seesteisyyttä, jolta on hyvä alkaa sitten siirtymävaihe tuntemattomaan.
Minunkin kannattaisi ehkä opettelemaan tyytyä siihen että en pysty vaikuttamaan oikeastaan mihinkään, vain ihan vähän oman elämäni pieniin kuvioihin jos niihinkään.
Olen ollut koko elämäni valmis ottamaan kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, käsittelemään hankaliakin asioita ja katsomaan hahmottamaani totuutta suoraan silmiin. En osaa hyistellä enkä oikeastaan olla edes hiljaa silloin kuin oikeastaan se olisi parasta omalta kannaltani. En kuitenkaan arvostele enkä pahoita tahallani kenenkään yksityishenkilön, tutun tai tuntemattoman mieltä. Julkisuuden valokeilassa oleville, kansan valitsemille poliitikoille on taas aivan eri kriteerit: on lähes velvollisuutemme osoittaa poliitkioille mitä mieltä olemme heidän tekemisistään, koska he edustavat meitä ja olemme valinneet heidät eduskuntaan ajamaan koko kansan etua, noiin köyhien kuin rikkaiden ja kaikkien siltä väliltä.
Ville Rydman on käyttänyt hyväkseen asemaansa ja ulkonäköään, karismaansa ja lahjakkuuttaan väärin ja moraalisesti arveluttavalla tavalla ja hän on asettanut itse itsensä sellaiseen asemaan, jossa häntä voi arvostella ankarastikin.- Anonyymi00087UUSI
Onko sinulla edes Suomen kansalaisuutta, niin että voit äänestää eduskuntavaaeissa?
Jos haluat kertoa poliitikolle mitä mieltä olet hänestä, sinun on parasta lähettää hänelle sähköpostia.
Täältä hän ei sitä mielipidettä tule lukemaan.
Sinun sanavalintasi kertoo enemmän sinusta itsestäsi kuin mollaamastasi henkilöstä.
Nora - Anonyymi00088UUSI
Luen parast'aikaa ansioituneen toimittajan Mari Mannisen kirjaa journalismista
nimeltään "Niin totta kuin osaa".
https://vastapaino.fi/sivu/tuote/toimittaja-kertoo-niin-totta-kuin-osaa/5346416
Kirjassa on analyyseja mm. äärioikeistosta akselilla Orban-Trump-PS.
Laitaoikeisto yrittää tappaa journalismin Suomesta.
Se on ominut kikkoja Trumpilta ja Orbanilta.
Wille Rydmankin on ohimennen mainittuna kirjassa eikä hänestä ketkään muut
ajattele mitään positiivista kuin toiset persut, jotka ovat "sokeita", aivopestyjä ja täysin kykenemättömiä kriittisyyteen.
Persun äänestyskäyttäytymistä ei johda järki vaan ihmisviha.
Kun päätös on tehty tunteella ei sitä järkipuheella pysty muuttamaan,
varsinkaan, kun persut eivät olleet paikalla, kun järkeä jaettiin.
Tyhjällä tilalla on taipumus täyttyä. Sinne uppoaa PS:n valhepropaganda helposti. - Anonyymi00090UUSI
Kirjoitat:
"Puututaan nyt tähänkin."
Johan olet aiemmin puuttunut. Jauhat samaa, kuin kahvimylly.
Kyllähän sinä olet täällä muitakin suomalaisia haukkunut, ei yksin politiikkoja. - Anonyymi00091UUSI
Kun PS ilmaantui poliittiselle kartalle sen jälkeen Suomessa ei ole niinkään
enää kysymys oikeistosta ja vasemmistosta, vaan totuuden ja valheen välillä.
PS edustaa valhetta. - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00087 kirjoitti:
Onko sinulla edes Suomen kansalaisuutta, niin että voit äänestää eduskuntavaaeissa?
Jos haluat kertoa poliitikolle mitä mieltä olet hänestä, sinun on parasta lähettää hänelle sähköpostia.
Täältä hän ei sitä mielipidettä tule lukemaan.
Sinun sanavalintasi kertoo enemmän sinusta itsestäsi kuin mollaamastasi henkilöstä.
NoraKeksi persu 00087 parempia argumentteja, jos itseäsi huomattavasti älykkäämmän
kommentoijan haluat teilata. Oma kommenttisi ei oikeastaan kerro vähäisestäkään
älykkyydestä. - Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Kirjoitat:
Kyllähän sinä olet täällä muitakin suomalaisia haukkunut, ei yksin politiikkoja.Kritisoinut, persu, kritisoinut ! Asiallinen kritiikki ei ole haukkumista.
Persuna et ole itse koskaan kyennyt kirjoittamaan mitään muuta palstalle kuin
jatkuvia kieltoja, ettei persuista saa kirjoittaa mitään (koska niistä ei ole mitään hyvää kirjoitettavaa) ja mollaat itse ala-arvoisesti muita kommentoijia
sekä 80 että 70 palstalla.
Jokaisella on mielipiteen oikeus, sinullakin, suo se muillekin. - Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Kritisoinut, persu, kritisoinut ! Asiallinen kritiikki ei ole haukkumista.
Persuna et ole itse koskaan kyennyt kirjoittamaan mitään muuta palstalle kuin
jatkuvia kieltoja, ettei persuista saa kirjoittaa mitään (koska niistä ei ole mitään hyvää kirjoitettavaa) ja mollaat itse ala-arvoisesti muita kommentoijia
sekä 80 että 70 palstalla.
Jokaisella on mielipiteen oikeus, sinullakin, suo se muillekin.Kielsinkö häntä jostakin? En.
- Anonyymi00102UUSI
Anonyymi00095 kirjoitti:
Kielsinkö häntä jostakin? En.
Persu ei ymmärrä edes omaa kirjoitustaan :D
- Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Kirjoitat:
Kyllähän sinä olet täällä muitakin suomalaisia haukkunut, ei yksin politiikkoja.Se on sinun tulkintasi, luet kommentteja kuin "piru raamattua"
päästäksesi ilkeilemään kommentoijaa. - Anonyymi00111UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Keksi persu 00087 parempia argumentteja, jos itseäsi huomattavasti älykkäämmän
kommentoijan haluat teilata. Oma kommenttisi ei oikeastaan kerro vähäisestäkään
älykkyydestä.Voisitko miettiä, mistä ja mitä kertovat kirjoittamasi, kahelisti katkaistut rivit. Älykäs kirjoittaa täysiä rivejä eikä katko niitä järjettömästi.
- Anonyymi00096UUSI
Demareissa ahdistellaan reilummin.
Siellä naisia lyödään kuin vierasta sikaa.
Vitsin varjolla tietenkin.- Anonyymi00101UUSI
PS:llä on eniten rikoksista tuomittuja listoillaan ja nimenomaan väkivaltarikoksista.
Persun ei kannata syytellä ketään muita, osuu nimittäin omaan nilkkaan. - Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00101 kirjoitti:
PS:llä on eniten rikoksista tuomittuja listoillaan ja nimenomaan väkivaltarikoksista.
Persun ei kannata syytellä ketään muita, osuu nimittäin omaan nilkkaan.SDPn puolueenjohdossa on mukana kissan tappanut ja tekonsa kuvannut ihminen.
- Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00101 kirjoitti:
Persun ei kannata syytellä ketään muita, osuu nimittäin omaan nilkkaan.Kyllä persuilla on alkeellista älyäkin vaativia rikoksia. Nehän on monesti
pöllineet hyväntekeväisyyteen annettuja rahoja ja köyhille lahjoitettuja pullia ! - Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00114 kirjoitti:
Kyllä persuilla on alkeellista älyäkin vaativia rikoksia. Nehän on monesti
pöllineet hyväntekeväisyyteen annettuja rahoja ja köyhille lahjoitettuja pullia !Vuoden 2017 kuntavaaleissa perussuomalaisten riveissä oli ehdolla murhasta ja murhan yrityksestä elinkautiseen vankeuteen tuomittu, sittemmin armahdettu mies. Puolueen edustajat perustelivat asiaa sillä, että henkilö oli sovittanut rangaistuksensa.
PS:n rikostuomiot yleisesti: Puolueen ehdokkaat ovat toistuvasti nousseet esiin erilaisten rikostuomioiden, kuten pahoinpitelyjen tai kiihottamisten, tilastoissa. Esimerkiksi vuoden 2023 eduskuntavaaleissa perussuomalaisilla oli eniten rikostuomioiden saaneita ehdokkaita.
- Anonyymi00097UUSI
Kuinka moneen kertaan se oma mielipide on kerrottava?
Onko niitä yksi vai yhdeksänkymmnetä.
Taitaa olla lukematon mielipidemääre, kun ei se selöiä yhdellä sanomisella,
Jatkakaa, ehkä saatte toisistanne joskus selvää.
Tämä kun näyttää Haku ammunnalta! Hyvää iltaa....Kirvesvartta...@
En kuvitellut, että aloitus kiinnostaa persuja, demareita, kokoomusta jne. No TV.stä toki olen seurannut vanhusten kohtelua käsittäviä taisteluita, mutta, mutta...hyvään keskittymistä en löydä kommenteista.Niimpä, se on ihan sama, vaikka tekisi tuon aloituksen tuosta kirveenvarresta, niin kohta alkaa nimittely ja ikivanhojen asioiden vatkaaminen.
Persut ja demarit sekaan joukkoon.
Kaunis Suomen kesä on aluillaan. Luulisi sen ihmismieliin tuovan iloa ja hyvää mieltä.- Anonyymi00117UUSI
Jatka teeskentelyäsi.
- Anonyymi00116UUSI
Nyky tapoja narsisti kun ei osaa kun arvostella totuus on vieras käsite edes
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505297Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.863108Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3121691Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751254Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831227Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391134- 1331116
Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611105- 1711084
- 49954