Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita?
Pilvet leijaa, sadetta enteilee ja radiossa lupailivatkin.
Iloinen havainto tälle aamulle, pääskyset on tulleet ja Helluntai se niiden tulopäivä on vuosia ollut.
Kesähän se siitä tuli ja viikon päästä kesäkuuta alamme elää.
Kerron nyt mitä tämä aloittaja toivoo, jos se on jäänyt epäselväksi.
En anna mitään pakollista aihetta saatte keskustella mistä tahansa ja mikä tuntuu mielessä pyörivän (en koskaan) näinhän se on ollut koko ajan, se arjen elämä, tai eläminen yleensä on meille se turvallinen aihe.
Jospa tällä kertaa onnistuisi, pois kaikki riidan aiheet, ne on jopa kiellettyjä.
Olemme tavoiltamme, elämisen taidoissa kovin eri tasoilla ja siksi ymmärrän, että joskus kolahtaa, kun aivan tyhmiä kysellään, mutta sekään ei kiellettyä ole.
Joka kaiken osaa, hän neuvoo ja me osaamattomat yritetään oppia.
Ystävällisesti neuvoen tyhmempikin mukaan oppii ja taas te jotka kaiken tiedätte, voitte hymyhuulin tasoamme arvioida.
Otetaan vastaan kaikkea ja hyvin mielellään tällä tasolla mihin itsekukin ylettää.
Ymmärryskin vielä kaikkeen löytyy.
Iloisia voimme olla, että tämän kaltainen paikka on meille mahdollinen, mihin ajatuksiaan, osaamisiaan voimme purkaa ja vertaisapua asioiden hoitoon saada.
Nyt loppuun se iänikuinen toive, ei tulla viestiä kirjoittamaan toisia loukaten vaan intoa ja iloa tuottaen, se onnistuu vähäisilläkin taidoilla, jos oikein halua riittää.
Hyvää Helluntaita, jos ei heilaa helluntaina, ei koko kesänä, tyydyn kohtalooni;)
Nojatuoli !
219
2229
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sä voisit suksia tältä palstalta v*ttuun!
- Anonyymi00005
Ilmoitus viestistäsi tehty. Mikä on sinulla elämässäsi pielessä.?Hakeudu avun piiriin ennen kuin menee pahemmaksi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ilmoitus viestistäsi tehty. Mikä on sinulla elämässäsi pielessä.?Hakeudu avun piiriin ennen kuin menee pahemmaksi.
kuin myös
tarpeeksi monta ilmiantoa niin algorytmi puuttuu peliin eli robotti ruttunen poistaa viestin automaattisesti
- Anonyymi00002
"Kerron nyt mitä tämä aloittaja toivoo, jos se on jäänyt epäselväksi.
En anna mitään pakollista aihetta saatte keskustella mistä tahansa ja mikä tuntuu mielessä pyörivän (en koskaan) näinhän se on ollut koko ajan, se arjen elämä, tai eläminen yleensä on meille se turvallinen aihe.
Jospa tällä kertaa onnistuisi, pois kaikki riidan aiheet, ne on jopa kiellettyjä."
Annat lupia ja kiellät.Jopas nyt vaikeasti alkoi, mielelläni kieltäisin tuon eka viestin tapaiset, mutta en vain voi.
Minun lupaani ei kukaan kysy, ei ole tarkoituskaan, mutta noin suora kehotus ei ole mieleen, mitä ano 00001 toivoi, miten paljon oloasi helpottaisi jos poistuisin,.
Sinä jäisit kuitenkin huonon olosi tulkiksi ja olisi etsittävä toinen kohde huonon olosi purkamiseen.- Anonyymi00003
Noinko tuon Hil-lan viestin koet, Ano 10.04 ? Minusta kyse oli toiveista, ei määräyksistä ?
Eivätkö nuo esitetyt toiveet ole niitä, joita suurin osa (?) meistä tahtoisi tänne, minä ainakin.
Nämä pari ensimmäistä viestiä kuvasivat mielestäni aika hyvin palstan nykytilaa: haistattelua ja (tahallista?) väärinymmärtämistä. Sitäkö tahdotaan, tämäkö on sitä "keskustelua", mitä on peräänkuulutettu nimeämällä ennen muuta tunnistettavat kirjoittajat vääränlaisiksi, kuka mistäkin syystä.
Aina tahtoisi nähdä, että tällaiset vaiheet ovat ohimeneviä, mutta kun luin eilen palstan pitkäaikaisen ja arvostetun kirjoittajan viestin, taidan uskoa, että nyt on tosi kysymyksessä.
Onneksi Hil-la on vielä "toivossa väkevä". Hänen läsnäolonsa motivoi, antaa uskoa jatkoon.
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille,
demeter1 - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Noinko tuon Hil-lan viestin koet, Ano 10.04 ? Minusta kyse oli toiveista, ei määräyksistä ?
Eivätkö nuo esitetyt toiveet ole niitä, joita suurin osa (?) meistä tahtoisi tänne, minä ainakin.
Nämä pari ensimmäistä viestiä kuvasivat mielestäni aika hyvin palstan nykytilaa: haistattelua ja (tahallista?) väärinymmärtämistä. Sitäkö tahdotaan, tämäkö on sitä "keskustelua", mitä on peräänkuulutettu nimeämällä ennen muuta tunnistettavat kirjoittajat vääränlaisiksi, kuka mistäkin syystä.
Aina tahtoisi nähdä, että tällaiset vaiheet ovat ohimeneviä, mutta kun luin eilen palstan pitkäaikaisen ja arvostetun kirjoittajan viestin, taidan uskoa, että nyt on tosi kysymyksessä.
Onneksi Hil-la on vielä "toivossa väkevä". Hänen läsnäolonsa motivoi, antaa uskoa jatkoon.
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille,
demeter1Kenen pitkäaikaisen arvostetun viestiä nyt tarkoitat?
En ole vakikirjoittaja täällä, mutta sanonpa vaan, että ei ole sopivaa, että se sallitaan "mun kaverille", mutta tuolle toiselle.
Joku kehoitti painumaan v-----, okei ,se on rumasti sanottu, mutta paljon rumempaa on tekstiä on korppis saanut osakseen. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kenen pitkäaikaisen arvostetun viestiä nyt tarkoitat?
En ole vakikirjoittaja täällä, mutta sanonpa vaan, että ei ole sopivaa, että se sallitaan "mun kaverille", mutta tuolle toiselle.
Joku kehoitti painumaan v-----, okei ,se on rumasti sanottu, mutta paljon rumempaa on tekstiä on korppis saanut osakseen.En nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla paheksunnallasi, Ano 00003, tuossa toisessa kappaleessa.
Sille ei kai oikein mitään voi, että asiat näyttäytyvät eri valossa eri ihmisille.
demeter1 - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joku kehoitti painumaan v-----, okei ,se on rumasti sanottu, mutta paljon rumempaa on tekstiä on korppis saanut osakseen.Hillako mielestäsi vastaa näistä rumista kirjoituksista ketjuissaan? Onko hänellä valta kieltää tuollaiset alatyyliset kommentit?Mielestäni hän on useaan kertaan tuonut esille kuten tässä tuoreessakin aloituksessa mitä kirjoittajilta toivoo. Uskomatonta luulla että Hilla voisi millään tavalla vaikuttaa näiden ilkeilijöiden teksteihin ja ymmärrän erittäin hyvin että hän rauhaa rakastavana ei edes lähde tällaiseen leikkiin mukaan.
Näyttää siltä että vaikka Hilla mitä moitteisiinsa vastaa sillä ei ole mitään merkitystä.Joillakin nyt vaan pääkopasssan on syystä tai toisesta paha olo ja sitä yrittää kääntää esim. Hillan aiheuttamaksi. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat tuolla paheksunnallasi, Ano 00003, tuossa toisessa kappaleessa.
Sille ei kai oikein mitään voi, että asiat näyttäytyvät eri valossa eri ihmisille.
demeter1Etkä vastannut kysymykseeni.
Et ymmärrä vai et halua ymmärtää?
Etkö todellakaan ymmärrä sitä, että täällä toinen saa kirjoittaa vaikka mitä ilkeyksiä, eikä häntä toruta, kun taas toista ilkeyksien kirjoittajaa torutaan. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Etkä vastannut kysymykseeni.
Etkö todellakaan ymmärrä sitä, että täällä toinen saa kirjoittaa vaikka mitä ilkeyksiä, eikä häntä toruta, kun taas toista ilkeyksien kirjoittajaa torutaan.Hilla kuten muutkin täällä saa kirjoittaa tuntemuksiaan kuten esimerkiksi sinäkin.
Koita ymmärtää se. - Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joku kehoitti painumaan v-----, okei ,se on rumasti sanottu, mutta paljon rumempaa on tekstiä on korppis saanut osakseen.MdK on tuo pitkäaikainen vakikirjoittaja?
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
MdK on tuo pitkäaikainen vakikirjoittaja?
Ahaa eli nämä vakinaamat haluavat riitelyä.
Toivotaan, että kunnolla paukkuu.
Itse menen taas elämään liveen. Tässä oli parin viikon toipilasaika ja yritin sitä täällä kuluttaa. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ahaa eli nämä vakinaamat haluavat riitelyä.
Toivotaan, että kunnolla paukkuu.
Itse menen taas elämään liveen. Tässä oli parin viikon toipilasaika ja yritin sitä täällä kuluttaa.Boomereissa ilmoittanut. Ai mutta, siellähän ei palstasta puhuta :)
- Anonyymi00018
Anonyymi00008 kirjoitti:
Etkä vastannut kysymykseeni.
Etkö todellakaan ymmärrä sitä, että täällä toinen saa kirjoittaa vaikka mitä ilkeyksiä, eikä häntä toruta, kun taas toista ilkeyksien kirjoittajaa torutaan.No eiköhän näillä vuosikymmenillä ole opittu jo nämä torut tai torumattomuudet sietämään.
- Anonyymi00020
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joku kehoitti painumaan v-----, okei ,se on rumasti sanottu, mutta paljon rumempaa on tekstiä on korppis saanut osakseen.Korppis ansaitsee, Hil-la ei.
- Anonyymi00022
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hilla kuten muutkin täällä saa kirjoittaa tuntemuksiaan kuten esimerkiksi sinäkin.
Koita ymmärtää se.Oletan, että et tiedä mitä tarkoittaa sanat ”saa ja ei saa”, koska kukaan ei ole kieltänyt Hilaa eikä muitakaan.
- Anonyymi00028
Anonyymi00022 kirjoitti:
Oletan, että et tiedä mitä tarkoittaa sanat ”saa ja ei saa”, koska kukaan ei ole kieltänyt Hilaa eikä muitakaan.
No mitä tämä sitten tarkoittaa?
"Etkö todellakaan ymmärrä sitä, että täällä toinen saa kirjoittaa vaikka mitä ilkeyksiä, eikä häntä toruta, kun taas toista ilkeyksien kirjoittajaa torutaan."
Eikö toruminen nimenomaan tarkoita kiektämistä? - Anonyymi00064
Mitä ihmettä sinä saivartelet ?????!!!!!
- Anonyymi00009
Hei Hil-la!
Olemme tahtomattamme joutuneet "siedätyshoitoon".
Jos satumme joutumaan pahamaineiseen hoitopaikkaan, niin
emme ole saaneet lempeää kohtelua viime aikoina palstalla.
Minun profiilini levitettiin palstalla "hyötytarkoituksessa".
Ihmettelen vaan, että mikähän hyöty siitä on, laitonta se kuitenkin
oli. Ei minulta lupaa kyselty.
Hyvää helluntaita! Hil-lalle ja kaikille muillekin sopuisille keskustelijoille tsemppiä ja hyvää helluntaita. Toivon että tämä"pitkäaikainen vakikirjoittaja" harkitsee uudelleen päätöstään eikä jätä palstaa.
En minäkään aio kokonaan luovuttaa, mutta pysyttelen pääasiassa nyt omissa aloituksissani, joissa puhutaan kukista, mehiläisistä ja kevään kauneudesta :)- Anonyymi00013
No niin. Uusi varjoaloitus putkahti ja taas mennään.
Surkuhupaisaa tämä pitkäaikaisen vakikirjoittajan touhu. Tästä on tullut hänen spektaakkelinsa :))- Anonyymi00016
Ei kannata vastata siihen.
Riitaa haastaa vain. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei kannata vastata siihen.
Riitaa haastaa vain.Ei sitä iloa hänelle nyt enää suoda. Arki alkaa ja muut aherrukset.
- Anonyymi00019
Onhan Helluntai ja näkyy saaneen hengen päälleen😬
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Onhan Helluntai ja näkyy saaneen hengen päälleen😬
Ilmoittelen vaan viimeaikaisten ilkeilyjen ja häiriköintien takia, että
aion tehdä poliisi-ilmoituksen. Nyt saa riittää!
Minun oikeudentuntooni ei mahdu että joukko riidanhaluisia ihmisiä
haluaa tieten tahtoen pilata palstan kaikkein vanhimpien mahdollisuudet
kirjoitella rauhassa. Palstoilla on tilaa vaikka perustaa ikioma riitelypalsta.
Viimeinen tippa oli tuo profiilin levittäminen ja motiivina oli vielä "hyöty",
että repikää nyt haaskalinnut siitä, keksikää uutta reposteltavaa...
Olen yrittänyt saada viestiä Ylläpidolle. Ei onnistu. Se on poistettu
ainakin kymmenen kertaa, samoin vanhaan ketjuun laittamani viesti.
Poliisi on vielä jäljellä.
Sodassa elämme, rauhaa toivomme.
Hil-la ja kumppanit, pitäkää asemat! Emme taivu suunsoittajien ja
ilkeilijötten tahtoon.
/MdK - Anonyymi00040
Anonyymi00023 kirjoitti:
ilkeilijötten tahtoon.
/MdKJoka ikinen sana mitä Sinun Profiilissasi on luettavissa.
ON Sinun omaa tekstiäsi.
Kukaan ei niillä revittele ja SENSAATION sinä olet itse '
synnyttånyt.äSaat nyt sitä kuuluisuutta nitäolet jahtaamisesallisi Tellukalle aheuttanut! Se alkaa Sinusta
Olisit viisas, jo nyt ymmärtäisit!
Mutta odotamme turhaa,
läälkitystä emme voi määrätä, emmekä rajoittaa oikeuttasi kirjoittaa mitä haluat, toivomme toki, että kirjoitat sen, mikä on TOTTA! - Anonyymi00042
Anonyymi00023 kirjoitti:
ilkeilijötten tahtoon.
/MdKEtkö ymmärtänyt, että profiilisi näkyy kaikille eikä vain itselle?
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt, että profiilisi näkyy kaikille eikä vain itselle?
Kaikkien luettavaksi kai ne hänen viestinsä on tarkoitettukin avoimella keskustelupalstalla, vai onko hän jotenkin ymmärtänyt, että niitä näkee vain ylläpito ja muilla pitää olla hänen IP:nsä päästäkseen lukemaan ja vastaamaan.
Voi kun joku pysäyttäisi ajoissa, jos alan olla tuossa mallissa. - Anonyymi00048
Anonyymi00023 kirjoitti:
ilkeilijötten tahtoon.
/MdKMinä tein sen!
/MdK - Anonyymi00049
Anonyymi00040 kirjoitti:
Joka ikinen sana mitä Sinun Profiilissasi on luettavissa.
ON Sinun omaa tekstiäsi.
synnyttånyt.äSaat nyt sitä kuuluisuutta nitäolet jahtaamisesallisi Tellukalle aheuttanut! Se alkaa Sinusta
Mutta odotamme turhaa,
läälkitystä emme voi määrätä, emmekä rajoittaa oikeuttasi kirjoittaa mitä haluat, toivomme toki, että kirjoitat sen, mikä on TOTTA!Taatusti on ja provosoinnin voimalla tulee vahvaa tekstiä,
eli sana sanasta, kaksi parhaasta!
/MdK - Anonyymi00050
Anonyymi00043 kirjoitti:
Kaikkien luettavaksi kai ne hänen viestinsä on tarkoitettukin avoimella keskustelupalstalla, vai onko hän jotenkin ymmärtänyt, että niitä näkee vain ylläpito ja muilla pitää olla hänen IP:nsä päästäkseen lukemaan ja vastaamaan.
Voi kun joku pysäyttäisi ajoissa, jos alan olla tuossa mallissa.Palstakamu voisi hienovaraisesti tehdä tuon pysäyttämisen. Se olisi ystävänpalvelus. Eivät halua aikuisen ihmisen ajatusten kulkuun puuttua. Se olisi maalittamista. Miten me ihmiset ajatellaankaan eri tavalla. En uskoisi, että meillä on niin erilainen elämänkokemus.
- Anonyymi00058
Anonyymi00048 kirjoitti:
Minä tein sen!
/MdKMinkä sinä teit?
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Minkä sinä teit?
Käydä vilahti pskalla😅
- Anonyymi00085
Anonyymi00040 kirjoitti:
Joka ikinen sana mitä Sinun Profiilissasi on luettavissa.
ON Sinun omaa tekstiäsi.
Mutta odotamme turhaa,
läälkitystä emme voi määrätä, emmekä rajoittaa oikeuttasi kirjoittaa mitä haluat, toivomme toki, että kirjoitat sen, mikä on TOTTA!Täysi työ on oikaista ilkeilijäitten valheita,
Tuosta profiilin esillepanosta ihmettelen, että haluatteko te oikein
"ristiinnaulita" minut! Olenko ainut, jonka profiilia riepotellaan
tällä tavalla? - Laitontahan se on. Sen sain tietää eilen.
Ja ymmärrän nyt. kun yritin laittaa Ylläpidolle viestiä, niin se poistettiin
kerta toisensa jälkeen. Oli aivan selvää että poistaja ei halunnut yllä-
pidon tietävän mitään, mitä tällä palstalla "vastuullisetkin" henkilöt
puuhastelevat.
Ainoa vaihtoehto oli ottaa yhteyttä ihmisiin, joita ei ylipuhuta, joille
ei valehdella ja jotka huolehtivat siitä että totuus tulee esille.
Minä en aio ulvoa susien mukana.
/MdK - Anonyymi00188
loistavaa.....
- Anonyymi00021
Täällä alkaa näkyä eräillä kirjoittajilla ikääntymisen piirteitä.
Ikääntyminen vaikuttaa itsekontrolliin, itsekritiikkiin ja itsehillintään.
Ne kaikki pettävät.- Anonyymi00024
Senpä takia täällä ei tarvita nuorempia älykääpiöitä, vaan vanhat
haluavat olla omassa rauhassaan. - Anonyymi00025
"Aina tahtoisi nähdä, että tällaiset vaiheet ovat ohimeneviä, mutta kun luin eilen palstan pitkäaikaisen ja arvostetun kirjoittajan viestin, taidan uskoa, että nyt on tosi kysymyksessä.
Demeter1"
Anteeksi nyt, mutta jos tuo pitkäaikainen, arvostettu kirjoittaja tarkoittaa Mdk:ta,
Olen ällikällä lyöty.
Ne tekeleet, mitä mdk suoltaa, ei anna aihetta arvostamiseen.
Pelkkää muiden syyttelyä.
Hissikirjoittelua - Anonyymi00026
Kritiikki on pettänyt jo kauan. Täällä on ollut monta rekattu vastaan rekattu taistelua.
Nyt tämä Tellukan keissi näyttää olevan loputon. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
"Aina tahtoisi nähdä, että tällaiset vaiheet ovat ohimeneviä, mutta kun luin eilen palstan pitkäaikaisen ja arvostetun kirjoittajan viestin, taidan uskoa, että nyt on tosi kysymyksessä.
Demeter1"
Anteeksi nyt, mutta jos tuo pitkäaikainen, arvostettu kirjoittaja tarkoittaa Mdk:ta,
Olen ällikällä lyöty.
HissikirjoitteluaMdk kirjoittaa kivoja hauskoja juttuja ja tarinoita menneestä ajoista ja tapahtumista. Ja nykyisistäkin.
Pidän niistä. - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kritiikki on pettänyt jo kauan. Täällä on ollut monta rekattu vastaan rekattu taistelua.
Nyt tämä Tellukan keissi näyttää olevan loputon.Tellukka keissi pyörii niinkauan, kun sen alullepanija, Mdk, myöntää kirjoittaneensa täyttä soopaa.
Nähneensä unessa harhoja. - Anonyymi00030
Anonyymi00025 kirjoitti:
Demeter1"
Olen ällikällä lyöty.
HissikirjoitteluaTuota samaa kysyttiin jo aikaisemmin, Ano 00025, mutta en halunnut siihen vastata kun tuntui että pidettiin suurinpiirtein veistä kurkulla. Jotain rajaa sentään..))
Yritin kirjoittaessani välttää niitä virheitä, mistä täällä on huomauteltu. Ei nimiä, ei kiittelyä, ei tietojen "levittelyä". Sekään ei näköjään kelvannut.
Onko mahdotonta hyväksyä, että kaikki eivät - syystä tai toisesta - halua ottaa kantaa asiaan mitä eivät riittävästi tunne eivätkä siksikään tahdo lähteä maalittamiseen mukaan.
demeter1 - Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mdk kirjoittaa kivoja hauskoja juttuja ja tarinoita menneestä ajoista ja tapahtumista. Ja nykyisistäkin.
Pidän niistä.Satukirjoja on myynnissä, jos niistä pitää.
Samoin vitsikirjojakin. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Satukirjoja on myynnissä, jos niistä pitää.
Samoin vitsikirjojakin.Olivat vissiin 20 vuotta sitten hauskoja, siellä satutönössä. Nimeä en tiedä.
Siellä kirjoitettiin vain satuja ja tarinoita.
Nyt sitten pitäisi kertoa tosiasioita.
Ei oikein luonnistu. - Anonyymi00033
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mdk kirjoittaa kivoja hauskoja juttuja ja tarinoita menneestä ajoista ja tapahtumista. Ja nykyisistäkin.
Pidän niistä.Mun puolesta saa kirjoittaa niin paljon kuin lystää. Siitä ei ole kyse.
Jättäisi vaan sen Tellukan ja assistentin/teknikon MAALITTAMISEN. - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tuota samaa kysyttiin jo aikaisemmin, Ano 00025, mutta en halunnut siihen vastata kun tuntui että pidettiin suurinpiirtein veistä kurkulla. Jotain rajaa sentään..))
Yritin kirjoittaessani välttää niitä virheitä, mistä täällä on huomauteltu. Ei nimiä, ei kiittelyä, ei tietojen "levittelyä". Sekään ei näköjään kelvannut.
Onko mahdotonta hyväksyä, että kaikki eivät - syystä tai toisesta - halua ottaa kantaa asiaan mitä eivät riittävästi tunne eivätkä siksikään tahdo lähteä maalittamiseen mukaan.
demeter1Oletko uusi kirjoittaja?
- Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mun puolesta saa kirjoittaa niin paljon kuin lystää. Siitä ei ole kyse.
Jättäisi vaan sen Tellukan ja assistentin/teknikon MAALITTAMISEN.Arveletko että näillä jatkuvilla jankutuksilla aiheesta on vaikutusta?
- Anonyymi00036
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tellukka keissi pyörii niinkauan, kun sen alullepanija, Mdk, myöntää kirjoittaneensa täyttä soopaa.
Nähneensä unessa harhoja.Voi olla että teillä on odotellessa pitkä tie ja samalla pilaatte ikäihmisten Nojatuoliketjun .
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Arveletko että näillä jatkuvilla jankutuksilla aiheesta on vaikutusta?
Aina pitää vastata ja se johtaa jankuttamiseen, ei voi mitään.
Sulle vastaan, että maailmantappiin asti. - Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Voi olla että teillä on odotellessa pitkä tie ja samalla pilaatte ikäihmisten Nojatuoliketjun .
Eikö tämä pääjankuttaja ole reilusti yli 80 (siis tämä mdk)
- Anonyymi00041
Samaan kaavan langistuminen, samat terveiset ja samat tarinat,
uutta ei synny, kun ei pääse vanhoista tavoistaan ja tottumuksistaan eroon-
Vittunmaiosuus säilyy, ja korsorostuu kun alkaa seota ja toistaa samaa laulua, vaikka sekoitti asian ja sanat!
Jahti ei lopu, vaikka ei ole mitään jahdattavaakaan, kun uskoo uniinsa.
Meikäläinen ei viitso keroa uniaan, ja että väittäisin ne tosiksi, silloin tietäisin itsekin, että nyt on jotain vikaaaa, vikaaaaa, ja se vika on omassa päässä. - Anonyymi00044
Anonyymi00024 kirjoitti:
Senpä takia täällä ei tarvita nuorempia älykääpiöitä, vaan vanhat
haluavat olla omassa rauhassaan.Alle 80 vuotiaat ULOs!
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Alle 80 vuotiaat ULOs!
Sitten kaikille nikki ja ikäilmoitus.
- Anonyymi00046
Anonyymi00044 kirjoitti:
Alle 80 vuotiaat ULOs!
Juu ja palsta maksulliseksi ja pankkitunnuksilla sisään
ja sotu nikiksi ja sitten ollaan kusi sukassa.
Sitten hymistellään ja kiitellään. - Anonyymi00047
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tuota samaa kysyttiin jo aikaisemmin, Ano 00025, mutta en halunnut siihen vastata kun tuntui että pidettiin suurinpiirtein veistä kurkulla. Jotain rajaa sentään..))
demeter1Katsohan eka viestisi tässä ketjussa.
Kantaa näytit ottavan anon kirjoitukseen puolustaen ketjun aloittajan kommenttia. - Anonyymi00051
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tellukka keissi pyörii niinkauan, kun sen alullepanija, Mdk, myöntää kirjoittaneensa täyttä soopaa.
Nähneensä unessa harhoja.Jestas! Onhan se jo aikapäiviä sitten tullut selväksi. että
se oli koeajo ja teknikolla oli poika apurina kädenhuiskauksine
kaikkineen. Ja wi-fi meni kiinni Uudellamaalla. MdK ei ole
nähnyt soopaa, Tellu ei nähnyt mitään, kun kysyin eikö hän
ymmärtänyt lukemaansa, niin Tellukka vastasi ettei ole nyt
kärryillä. Jos joku nukkui niin se oli Telllukka! Ehkö Tellukka
oli eri tiloissa, eikä nähnyt mitä siellä kaukaloitten lähellä tapahtui.
Mutta minä näin paperivirran.
/MdK - Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Jestas! Onhan se jo aikapäiviä sitten tullut selväksi. että
/MdKMiten nyt, onko niitä poistosessioota näkynyt näytölläsi lisää viime aikoina?
Kerroit tuolla sellaisen olevan taas valmisteilla. - Anonyymi00053
Anonyymi00039 kirjoitti:
Eikö tämä pääjankuttaja ole reilusti yli 80 (siis tämä mdk)
On se. Ja elää ainakin 100-vuotiaaksi ja tulee kirjoittelemaan
täällä kauan.
/Mdk
PS Kun saisi vielä tuon nikkinsä menemään sinisenä läpi
kirjautuessa. - Anonyymi00055
Anonyymi00051 kirjoitti:
/MdKNyt on häntä jo kasvanut kieroon, juttu muuttuu, ehkä siletä viel
selviää loultakin, etä Tellukka ei ollut poistojen takana!
Täällähän voi kuka tahansa pyytää poistoja.Riippuu millä silmällä ylläpito katsoo poistettavaa tekstiä.
Mitäänkorvaamatonta on tuskin koskaan poistettu, ja kannattaa kirjoittaa teksti ensiiksi omiin tiedostoihin ja kopsata se sieltä, silloin KORvaamaton juttu jää omalle koneelle.
Minulle on se ja sama. jos poistuu, niin poistuu, olen kuitenkin kirjoittanut j a siten sanonut sanottavani. - Anonyymi00056
Anonyymi00045 kirjoitti:
Sitten kaikille nikki ja ikäilmoitus.
Riittää, että alle 80 vuotias tuntee itsensä täällä olevansa
Muka 80 vuotias ja
menee ikäryhmäänsä, ilman mitään nikkejäkin.
Minä en mene, kuten Poloma, joka taitaa kans olla alaikinen,
kirjoittaa 70 kymppisten sivuille samoja juttuja,
Olen pian 90 ja nikitön. - Anonyymi00057
Anonyymi00051 kirjoitti:
/MdKNäitkö kun siellä ylläpidossa tulostettiin jokaisen kommentit?
Vai mistä se paperivirta?
Niistä papereistako ne katsoi mitkä kommentit joutaa poistoon? - Anonyymi00060
👍 Osuma !
- Anonyymi00063
Anonyymi00057 kirjoitti:
Näitkö kun siellä ylläpidossa tulostettiin jokaisen kommentit?
Vai mistä se paperivirta?
Niistä papereistako ne katsoi mitkä kommentit joutaa poistoon?Teknikko luki mm paperiarkista viestin ja totesi: Siinäkään viestissä ei ollut mitään vikaa, mutta sinne se menee. Ja heitti arkin menemään. Arkki leijui hetken ilmassa ja putosi sitten
paperivirtaan. Olikohan se valtava laite, joka silppusi kaiken paperimäärän? Tellu voisi
tietää!
/MdK - Anonyymi00065
Anonyymi00063 kirjoitti:
Teknikko luki mm paperiarkista viestin ja totesi: Siinäkään viestissä ei ollut mitään vikaa, mutta sinne se menee. Ja heitti arkin menemään. Arkki leijui hetken ilmassa ja putosi sitten
paperivirtaan. Olikohan se valtava laite, joka silppusi kaiken paperimäärän? Tellu voisi
tietää!
/MdKOikeinko ylläpito printtaa paperille kaikki Suomi24:ään tulleet viestit?
Voi sitä paperin määrää niitten arkistossa kun jokainen viesti omalla paperillaan.
Montakohan viestiä näille kaikille palstoille tulenee päivittäin? - Anonyymi00069
Anonyymi00063 kirjoitti:
Teknikko luki mm paperiarkista viestin ja totesi: Siinäkään viestissä ei ollut mitään vikaa, mutta sinne se menee. Ja heitti arkin menemään. Arkki leijui hetken ilmassa ja putosi sitten
tietää!
/MdKIhanko tosissas olet ?
- Anonyymi00071
Anonyymi00063 kirjoitti:
tietää!
/MdKVoi näitö, nyt jo tyhminkin voisi tajuta, että mahdoton on mahdotonta.
"Mr Bean" on päässyt meille 80+ akoille ja ukoille kertomaan TIeteisromaanin kiemuroista!
Se on vasta syntymässä, Ensimmäinen ( I ) näytöskään ei ole muotoutunut yhteen muotoon, vaan vielä on liikkuvia osia, joita ei ole saanut oikeaan esitysmuotoon.
Ei ole vieläkään uskottavaa, joten annettaisko yrittää.
Aina uutta löytyy, ja aija entistä uskomattomampaa,
Paperi silppurilla Suomi 24. fi tuhoaa meidän aikaansaannoksiamme tulevassa "MR, Bean " Suomi24 uutuus esityksessä. Se onkin sitten uusi pääosa koko näytöksessä.
Kiittäkää, lisää on tulossa! - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Voi näitö, nyt jo tyhminkin voisi tajuta, että mahdoton on mahdotonta.
"Mr Bean" on päässyt meille 80 akoille ja ukoille kertomaan TIeteisromaanin kiemuroista!
Se on vasta syntymässä, Ensimmäinen ( I ) näytöskään ei ole muotoutunut yhteen muotoon, vaan vielä on liikkuvia osia, joita ei ole saanut oikeaan esitysmuotoon.
Ei ole vieläkään uskottavaa, joten annettaisko yrittää.
Aina uutta löytyy, ja aija entistä uskomattomampaa,
Paperi silppurilla Suomi 24. fi tuhoaa meidän aikaansaannoksiamme tulevassa "MR, Bean " Suomi24 uutuus esityksessä. Se onkin sitten uusi pääosa koko näytöksessä.
Kiittäkää, lisää on tulossa!Jos sä nyt käännät koko asian huumoriksi MdK, niin voit olla varma, että Nojatuoli tutisee liitoksissaan. Satusi ei syytteitä kumoa. Joku kirjoitti eilen aloittajalle painumisesta syntymäelimeen. Sinut voisi survoa kakkospesälle.
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Jos sä nyt käännät koko asian huumoriksi MdK, niin voit olla varma, että Nojatuoli tutisee liitoksissaan. Satusi ei syytteitä kumoa. Joku kirjoitti eilen aloittajalle painumisesta syntymäelimeen. Sinut voisi survoa kakkospesälle.
Edelliostä kommentti, johon vastasit, EI KIRJOITTANUT MDK:
Vaan aso joka ei koskaan rekkaudu!
Jos et käsittänyt asiaa, lopeta tähän MR. Bean asiaan kommentoimatta..
MDK on keronut olevansa Me Beanin esikuva,
Se selviä kun mluet häne profiilistaa!!!!
Aho joka ei koskaan rekkaa. En teeskntele olevani höpättäjä joka ei pysty luopumaan suuteistäämn Tellukkaa kohtaan..
Siinnehän jälet johtavat!
Että hän / MdK jopa näki - PaPERISILPPURIN Suomi24 toimistossa ja sinne syötettiin paperia!!! - Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Edelliostä kommentti, johon vastasit, EI KIRJOITTANUT MDK:
Vaan aso joka ei koskaan rekkaudu!
Jos et käsittänyt asiaa, lopeta tähän MR. Bean asiaan kommentoimatta..
MDK on keronut olevansa Me Beanin esikuva,
Se selviä kun mluet häne profiilistaa!!!!
Aho joka ei koskaan rekkaa. En teeskntele olevani höpättäjä joka ei pysty luopumaan suuteistäämn Tellukkaa kohtaan..
Siinnehän jälet johtavat!
Että hän / MdK jopa näki - PaPERISILPPURIN Suomi24 toimistossa ja sinne syötettiin paperia!!!Pyydän anteeksi! En ole hänen profiiliaan lukenut. Yön aikana oli ketjun viimeiseksi ilmestynyt teksti, että MdK:n ovat kirjoitukset on huumoria. Huumoriksi ei voi enää kääntää.
MdK:n voi survoa kakkospesälle, jos niin on. Muussa tapauksessa suksikoon suolle.
Kiitos, kun selvensit!
- Anonyymi00037
Toinen on oikea nojatuoli, toinen on pimeä nojatuoli, jonka synkkä istuin on vihan alttari
- Anonyymi00061
Kenen/keiden syytä on, että Nojatuoli on mennyt pilalle ?
Katsokaa peiliin ja olkaa ihmisiksi !
Lapsetkin osaa paremmin käyttäytymistavat. - Anonyymi00062
Nyt heittää päästä, kun jo poliisillekin ollaan ilmoitusta tekemässä.
Poliisia ei takuulla kiinnosta ikääntyneitten palstatappelut,
tukkanuottasillaolot.
Vanhuudenseniiliksihän sitä on vaarassa leimautua jos näistä erehtyisi
poliisille ilmoittamaan.- Anonyymi00066
Näkyy hänellä heittävän päästä muutenkin.
- Anonyymi00067
Meni kyllä yöunet. Millaiset vaatteet syytetyillä yleensä on? Huppari silmillä tai lehti naaman edessä vai ihan vain naama peruslukemilla? Entä jos pettää pokka.
Saako pieneläkeläinen ilmaisen oikeusavustajan?
Onneksi arkistossa on kaikki tallella eikä bitit menneet silppuriin. - Anonyymi00068
Ei nämä riitelyt ole sen arvoisia, että niitä kannattaa jatkaa.
Se, joka on riitelyn aloittanut voisi sen ymmärtää lopettaa ja jos ei
hänellä muuta antia ole palstalle kuin riitely hän voisi jättää palstan rauhaan.
Jos riitelyn aloittaja on joku tietty henkilö hänelle voi myös jättää
vastaamatta. Riitelijälle vastaaminen ei ole sen arvoista.
Ei jonninjoutava riitely näytä johtavan mihinkään, palsta vain on
mennyt pilalle mikä ei ole kellekään mukavaa eikä oikeudenmukaista
sen hyväntahtoiselle aloittajalle.- Anonyymi00070
Riitelyäkö?
Tämähän on sellaista humoristista mielikuvitusleikkiä, jota MdK on kaipaillut Kahvipirtin ajoilta.
Ei kainäistä kukaan tosissaan ole. Et vain ymmärrä huumoria. - Anonyymi00075
Anonyymi00070 kirjoitti:
Riitelyäkö?
Tämähän on sellaista humoristista mielikuvitusleikkiä, jota MdK on kaipaillut Kahvipirtin ajoilta.
Ei kainäistä kukaan tosissaan ole. Et vain ymmärrä huumoria.Kirjoitin tällä leimauksella tänä aamuna kommentin.
*********************************************************************************
Anonyymi00071
2026-05-25 07:57:53
"Mr Bean" on päässyt meille 80+ akoille ja ukoille kertomaan TIeteisromaanin kiemuroista!... jnedelleen-
Hänen , siis MdK. Mdk ( vanhan arvostettu kirjoitettu palstalla) mielikuvastaan jota edustaa Mr Bean.
Joku ? luulotautinen alkoi jo viisastelemaan ja väitti minua mdkkooksi, jota en silmissäni siedä tekstinäkkän.''
Kirjoitin asiasta kuinka se täällä kai nähdäön...
- Uskotteko, että Suomi24 silppuaa paperia ja hän näkee?-
Pitäkää uskonne ja tunkkinne!
Satte totisesti häneltä lisää lausuntoja,
mutta Minä en niitä kirjoita!
Ano joka ei koskaan rekkaa eikä ole rekattu! - Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kirjoitin tällä leimauksella tänä aamuna kommentin.
*********************************************************************************
Anonyymi00071
2026-05-25 07:57:53
"Mr Bean" on päässyt meille 80 akoille ja ukoille kertomaan TIeteisromaanin kiemuroista!... jnedelleen-
Hänen , siis MdK. Mdk ( vanhan arvostettu kirjoitettu palstalla) mielikuvastaan jota edustaa Mr Bean.
Joku ? luulotautinen alkoi jo viisastelemaan ja väitti minua mdkkooksi, jota en silmissäni siedä tekstinäkkän.''
Kirjoitin asiasta kuinka se täällä kai nähdäön...
- Uskotteko, että Suomi24 silppuaa paperia ja hän näkee?-
Pitäkää uskonne ja tunkkinne!
Satte totisesti häneltä lisää lausuntoja,
mutta Minä en niitä kirjoita!
Ano joka ei koskaan rekkaa eikä ole rekattu!Haluaako Uudenmaan mummo esiintyä minuna?
ja minä en ole uudenmaan mummona esiintynyt täällä enkä toisalla.!
Minunko # Unenmaan mummo # nyt halua kohdistaa koko SHOUN?
'En ole koskaan kirjoittanut tuolla nimellä. koska en ole uudelllamaalla, enkä Teknikko!
Ano joka ei rekkaa. - Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Haluaako Uudenmaan mummo esiintyä minuna?
ja minä en ole uudenmaan mummona esiintynyt täällä enkä toisalla.!
Minunko # Unenmaan mummo # nyt halua kohdistaa koko SHOUN?
'En ole koskaan kirjoittanut tuolla nimellä. koska en ole uudelllamaalla, enkä Teknikko!
Ano joka ei rekkaa.Jos tarkoitat, että 00079 on Uudenmaan mummo, niin hän ei ole.
Tuulta ja pilvistä on sää, huomenet kuitenkin tähän uuden viikon alkuun, sadetta kaivataan, ei kuitenkaan koko kesän ajalle.
Sää toimii niin kuin toimii ja samoin kirjoittajat nojatuolissa.
Kaikilla ei oikein säännöt ja hyvät tavat kuuluu elämään, anonyymin takaa rohkenee jokainen kirjoittaa vaikka mitä törkyä, mutta nimimerkillä ei tämä onnistuisi.
Pakkohan tämä kaikki on hyväksyä, vaikka joskus ihmettelee ylläpidonkin toimintaa noiden härskimpien viestien kohdalla.
Kiitos kuuluu kaikille anoille kuin rekatuille, joilla asiat oikeissa malleissa kulkee, eipä tästä enempää.
Katselen naapuritalo parvekkeella touhuavaa rouvaa
(liki 90 )pyykkiä levittää kuivamaan, varmaan onnellinen olostaan, kun jaksaa vielä asiansa hoitaa.
Näin täällä palastallakin, mikä on meille vanhoille tarkoitettu, voi onnea tuntea, että pystymme vielä yhteyksiä pitää toisiin saman ikäisiin.
On mukava kuulla miten arki ja elämä missäkin pyörii ja millä tapaa se sujuu.
Onnellista, että osaamme vielä ilmi tuoda ajatuksiamme, jos ei niin tämän ajan henkeen, mutta uskoen samanhenkisten asiat ymmärtävän
Aika kummalliselta tuntuu, kun ketjussa pilkataan vanhuksia ja kuitenkin tämä vaiva nimeltä vanhuus tulee jokaiselle, kenen vuodet siihen ehtii..
Ne ajat on ohi, milloin vanhuutta kunnioitettiin.
Nimettömänä rohkeus kasvaa ja ulos anti sen mukaan, jos pitäisi nimellä kirjoittaa siihenpä se kaiken ilkeyden purkaminen jäisikin.
Viimeisimmät vuodet on minunkin mieli kovettanut, en anna sanontojen mieltäni haavoittaa, vaikka kieltämättä joskus kirpaisee.
Kyllähän tänne kirjoittelu yhtä taiteilua narulla pysymisen tavoin on viime ajat olleet, aina moitittavaa löytyy.
Täksi viikoksi aika viileää on luvassa, mutta jospa sitten kesä oikeasti alkaisi ja kaikilla olisi mahdollista hyvästä lomasta nauttia.
Sanonta Urpona kylmä ja vielä Erkkikin uikuttaa, 18, toukokuuta se Erkin päivä, sen jälkeen sitten on hallat ohitettu.
Noita vanhoja sanontoja olisi mukava kuulla, viisauttakin niissä, iän myötä kertynyttä.
Minunkin mielessä paljon muistoja ajoista, jotka olen elänyt, etupäässä ne ovat myönteisiä, elämä vaan oli mitä oli, ei muuta osannut toivoakaan.
Nyt kaiken yltäkylläisyyden keskellä se ihminen mikä meissä elää, on useinkin hyvin onneton, mitä kuvastaa tämä viestittelykin.
Toivonkin kaiken ikävän unohtamista ja palataan siihen mieltä virkistävään, ehkä hyvää mieltäkin antavaan kertomaan arjesta ja sen sujumisesta.
Tänään siis toukokuun loppua tavoitamme ja Juhannus seuraava odotusten kohde ja kesä silloin on todellinen.
Jatketaan ja jaksetaan.- Anonyymi00077
Määrätyt rekatut haukkuu aina anonyymejä, mutta ovatko he niitä, jotka itse ilkeilevät puskasta (anonyyminä)?
Olen itse ollut joskus rekattu, mutta alkoi tympimään tämä anonyymien haukkuminen, joten siirryin haukuttaviin.
Käyn täällä tosi harvoin nykyisin, mutta aina sama meno on päällä.
Palstaahan sanotaan kaatopaikaksi, jossa voi kertoa elämästään satuja, riidellä, nälviä yms. - Anonyymi00086
Lyhyt raportti naapurista!
Kaikki hyvin, lämmin sää, nyt jo + 19º varjossa ja aurinko paistaa
pilvettömältä taivaalta.
Olen lähdössä naapureitten yhteiselle grillauslounaalle ja kahville
ennenkuin jokainen ottaa kesälomaa tapaamisista. Syksyllä pala-
taan tapaamisiin sisätiloissa.
Grillauspaikka on parhaimmillaan, kauneimman luonnon ympäröimä.
Valtavat hevoskastanjapuut kukkivat parhaillaan. Niitten kukat ovat
kuin sytytetyt kynttilät.
Moni on lukenut Theodor Kallifatidesin Kastanjapuun kylä, joka
ilmestyi 70-luvulla. Kallifatides on asunut täällä Ruotsissa -64 lähtien,
on 88 -vuotias. Tuli vaan mieleen kun kirjoitin kastanjapuista. Ja
että olemme asuneet suurinpiirtein yhtä kauan täällä naapurissa.
Naapureita on vaihtunut jonkun verran. Luonnollisen poistuman
kautta jne, Uusia naapureita on tullut tilalle ja on tilaisuus tavata
heitä. Meidän taloyhtiössä kehoitetaan tervehtimään naapureita.
Kaikkien hyväksyminen ja mukanaolo täytyy tuntua ja sen toivotaan
lisäävän viihtyvyyttä.
Viihtyisää päivän jatkoa!
/MdK
- Anonyymi00076
Eläkää tuolin leppoisassa tunnelmass ja nauttikkaa
#Arvostetun kirjoittajan# seurasta.
Tellukka syöttää paperia silppuriin; Ja te uskotte kaiken mitä hän kertoo!
Äpemiin!- Anonyymi00078
Minä uskon mitä Tellukka kertoo. Olenhan hänen "teknikkonsa". Kaikki syytökset joita MdK on Tellukasta esittänyt, koskee myös osin minua. Tähän asti olen ystävällisesti yrittänyt syytöksiä oikoa ja pyytänyt hänen palstakamujensa puuttumaan. Nyt alkaa kärsivällisyyteni on lakipisteessä. Toivon, että lopetat uhkailusi MdK ja valehtelusi/luulottelusi tai viet asian tutkintaan.
Minä tiedän, että kertomasi ei pidä paikkaansa niiltä osin mihin olet tekstejäni kopioinut.
Annoit tittelikseni teknikon, mutta olen tavan mummo Uudeltamaalta, jonka nettiyhteydet välillä sakkasi. - Anonyymi00081
Anonyymi00078 kirjoitti:
Minä uskon mitä Tellukka kertoo. Olenhan hänen "teknikkonsa". Kaikki syytökset joita MdK on Tellukasta esittänyt, koskee myös osin minua. Tähän asti olen ystävällisesti yrittänyt syytöksiä oikoa ja pyytänyt hänen palstakamujensa puuttumaan. Nyt alkaa kärsivällisyyteni on lakipisteessä. Toivon, että lopetat uhkailusi MdK ja valehtelusi/luulottelusi tai viet asian tutkintaan.
Minä tiedän, että kertomasi ei pidä paikkaansa niiltä osin mihin olet tekstejäni kopioinut.
Annoit tittelikseni teknikon, mutta olen tavan mummo Uudeltamaalta, jonka nettiyhteydet välillä sakkasi.Teknikko, joka näkyi ruudulla, oli mies. Hän oli se, joka sanoi teh-
neensä "koeajon". Varusteet olivat Uudellamaalla. Filmauspaikka
oli hämärä, Ja oli varmaan niitten printattujen viestien kopullinen
kaatopaikka.
Hän oli paikalla dokumentoimassa "Kommentteja katoaa"-ketjun
aikana. Oliko hän itse kirjoittanut aloituksen? Kuitenkin hän oli
kuvaamassa ja kommentoimassa ja hänenkommenttinsa ovat
tallessa, Niitä ei ole Suomi24:n toimesta voitu poistaa, kovista
yrityksistä huolimatta.
Kuinka selitätte, että minä (MdK) olen voinut kommentoida suorassa
lähetyksessä ja kirjoittamani tekstit ovat tallessa? Osan ehti Tellukka
poistattaa ja omat letkauttelunsa varsinkin. 93 poistoa, se on aika
hyvä luku!
Minä puhun totta ja te valehtelette ja yritätte pelastaa "kunniaanne, jos
sitä enää on hitunenkaan jäljellä.
/MdK - Anonyymi00083
"Tellukka syöttää paperia silppuriin; Ja te uskotte kaiken mitä hän kertoo!!"
Oletteko te alkaneet nähdä näkyjä?
Missä olen sanonut, että Tellukka syöttää paperia silppuriin?
Vuestissäni lukee sanatarkasti näin:
tietää!
Minulla ei ole harmainta aavistustakaan, millä tavalla viestienpoisto
tapahtuu, ovatko poistotilat edes saman katon alla, printataanko poistettavat
viestit, tarkistaako niitä enää kukaan? Ylläolevan hetken olen näkemäni
mukaab kuvannut ja poisheitetyn paperiarkin kohtalosta en tiedä.
Poistettu, asiallinen viesti.
/MdK - Anonyymi00084
Minä olen jokatapauksessa nainen jo iäkäs mummo. Minun tekstiäni oli jossain kopioissasi joita julkaisit palstalla syytteiden kera.
Totuus oli, että joku anonyymi neuvoi minua laittamaan wifin pois päältä, kun robotti? poisti tekstini. Sitä kokeilimme ha se toimi. Olen tämän selittänyt aiemminkin. Teksti oli ihan tavallinen kommentti toisessa ketjussa ja ihmettelin miksi poistui.
Olen todella uupunut noihin syytöksiin jopa IP -osoitteiden jakamisesta.
Laita MdK asia tutkintaan. Ylläpito löytää minut kyllä.
Kiitos teille, jotka yrititte pysäyttää. Kaikkea hyvää!
Uupunut ja turhautunut mummo Uudeltamaalta - Anonyymi00091
Anonyymi00078 kirjoitti:
Annoit tittelikseni teknikon, mutta olen tavan mummo Uudeltamaalta, jonka nettiyhteydet välillä sakkasi."Minun" teknikoksi nimittämäni henkilö oli mies. joka näkyi ruudulla.
Tellukan kanssa voin myös vaihtaa repliikkejä, mm. kun hän vastasi,
ettei ollut "kärryillä".
Tietysti luulin, että he kaksi tekivät yhteistyötä. Sinun läsnäolostasi
siinä tilaisuudessa en tiedä yhtään mitään.
/MdK
- Anonyymi00087
Luotsit voinevat omilla koneillaan kotona tehdä poistoja.
Heillä ollee "moderoinnin avaimet".
Muuhun tulokseen ei voi tulla, kun tämänkin palstan manipuloija
poisti minuuteissa 10-20 kommenttia illassa.
Siinähän pitää istua nenä näytössä kiinni koko ajan ja seurata
keskusteluketjua.- Anonyymi00088
Luotsin täytyisi olla työikäinen, vähintään alle 70 vuotias ja ulkopuolinen,
joka ei itse kirjoittele palstalla ja manipuloi keskustelua. - Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
joka ei itse kirjoittele palstalla ja manipuloi keskustelua.Stiina oliaina mukana l',aikka oli luotsio toisella nikillä,
- Anonyymi00092
Jotain hämärää noissa poistotoimenpiteissä on.
Ehkä uuden omistajan toimesta järjestettiin 6.9.25
tosissaan kokeilu ( eli "koeajo") ja kaikkea sattui tuon
illan ja alkuyön aikana.
Siihen ei hulluksi nimeäminen auta, jos sattuu olemaan
silminnäkijänä (MdK) koneellansa, kun alkaa tapahtua.
Koeajossa oli ilmeisesti viimeisen päälle hyvät varusteet.
Mahtoiko sen illan poistaja ja poistattaja olleet edes
tietoisia että on menossa pistokoe virheettömien viestien
poistosta?
/MdK - Anonyymi00097
Anonyymi00088 kirjoitti:
joka ei itse kirjoittele palstalla ja manipuloi keskustelua.Vanha liero ei saisi olla luotsi. Järjen pitäisi pelata vielä.
- Anonyymi00098
Anonyymi00092 kirjoitti:
illan ja alkuyön aikana.
poistosta?
/MdKKumma kun ei kukaan muu huomannut mitään "koeajoa" . . . . .
- Anonyymi00108
Anonyymi00092 kirjoitti:
illan ja alkuyön aikana.
poistosta?
/MdKKatso peiliin!
- Anonyymi00114
Anonyymi00092 kirjoitti:
illan ja alkuyön aikana.
poistosta?
/MdKLuuloja, luuloja luuloja.
- Anonyymi00132
Anonyymi00098 kirjoitti:
Kumma kun ei kukaan muu huomannut mitään "koeajoa" . . . . .
Tajunnet, että jos on kysymyksessä "koeajosta", se voi tarkoittaa ennalta
ilmoittamatonta pistokoetta, eikä se ole tarkoitettu yleiseksi tapahtumaksi,
tai edes henkilökunnan tietoon.
(Jos poliisi esim. tekee ratsian jonkun rikoksesta epäillyn luona, niin ei ne
varmaankaan ennakkoon ilmoittele asianomaiselle.)
Tällä kertaa oli koeajajilla kokematon apulainen, joka sattui jättämään
"portit auki" maailmalle pieneksi hetkeksi.
/MdK
En pidä mahdottomana että tuollaista voisi tapahtua, eikä minulla ole mitään syytä epäillä kertomasi todennäköisyyttä. Tekninen osaamisena mitä tule tietotekniikkaan on yhtä plus miinus nollaa.
Sen sijaan en ole varma T:n osuudesta tässä postojen ja manipuloinnin sirkuksessa. On totta että T. on kerännyt päälleen paljon huonoa karmaa palstakäyttäytymisellään, mutta mahdollista myös että hän on vapaaehtoisesti vetäytynyt syrjään ja keskittyy nyt tärkeämpiin asioihin elämässään. Epäilemättä hän kuitenkin lukee tätä keskustelua ja seuraa kommentoita, mahdollisesti osallistuu anonyyminä, vaikka sekään ei tunnu todennäköiseltä.- Anonyymi00093
Sinuna en arvostelusi Teen palstakäyttäytymistä.
Miten edes kehtaat? - Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Miten edes kehtaat?Paloma heittää vettä myllyyn.
Kierroksia MdK! - Anonyymi00096
Mainitsit tietotekniikan... Tietotekniikan alkuaikoina kulki
puhelinjohdot ja tietokoneliikenne samassa kaapelissa.
Jos soitti jollekin, joka oli tietokoneellansa, niin henkilö ei
kuullut puhelinsignaalia.
Poikani neuvoi, että on pidettävä kovaa melua herättääkseen
keneella istuvan huomiota.
Näin tein, kun olin matkalla ja soitin hotellista kotiin. Puhelimesta
kuului zzzzzzzz. Otin esille savikukon laukusta ja puhalsin siihen
niin että korvat menivät lukkoon. Poika vastasi puhelimeen!
Mutta käytävästä alkoi kuulua kovaa puheensorinaa, raotin ovea
ja minultakin kyseltiin, mikähän hälytys se oli.
Vastasin, että otin vaan poikaani yhteyttä Itäjöötanmaalle!
Joten en ole ensikertalainen kun tekniikka temppuilee!
/MdK - Anonyymi00099
Anonyymi00093 kirjoitti:
Miten edes kehtaat?Voitko perustella tuohtuneen epäoikeudenmukaisenn kommenttisi 00093 ?
- Anonyymi00100
Anonyymi00096 kirjoitti:
/MdKTuon kommentin 00096 sisältö ei ole tästä maailmasta.
- Anonyymi00102
Anonyymi00093 kirjoitti:
Miten edes kehtaat?Katso peiliin 00093 !
- Anonyymi00104
Katso peiliin!
- Anonyymi00105
Anonyymi00096 kirjoitti:
/MdKKatso peiliin!
- Anonyymi00106
Anonyymi00099 kirjoitti:
Voitko perustella tuohtuneen epäoikeudenmukaisenn kommenttisi 00093 ?
Katso peiliin!
- Anonyymi00109
Anonyymi00100 kirjoitti:
Tuon kommentin 00096 sisältö ei ole tästä maailmasta.
Tietotekniikka on kehittynyt sitten 90-luvun.
Ei sitä nykyajan nuoret voi kuvitellakaan, mitä kikkoja sai käyttää
"ennen vanhaan".
/MdK - Anonyymi00112
Anonyymi00093 kirjoitti:
Miten edes kehtaat?Annan tähän oman näkemykseni ja kokemukseni T:stä.
Kun tulin palstalle, niin T, oli kimpussani heti kuin "herhiläinen".
Ilmeisesti palstalla oli sopimus että "ruosut" pidetään matalana.
Kuulin myös T:n olevan ruosu, joten...?
Paloma on viisaasti pysytellyt syrjässä, kun lähitaistelua on käyty.
Minulle on aivan vieras käsite että asuinpaikallamme olisi merki-
tystä, saammeko kirjoitella palstalla vai ei. Isävainajan neuvoja
noudattaen: "Pidä puolesi, jos et sitä tee, niin sitä ei kukaan muu
sinulle valmiiksi tee!" ja minä olen yrittänyt pitää puoleni.
Sanankäyttö on koventunut, mutta se on provosoitu esille ja
siitä on kirjallista todistetta. T on joutunut edustamaan
Suomi24:stä saatua negatiivistä vaikutelmaa.
Nyt on noussut esille myös T:n parivaljakko, joka nähtävästi on
eräänlainen palstavalvoja. - Suomi24 on kuitenkin asettanut
pukin kaalimaan vartijaksi. Ylläpidolle on nimittäin turhaa mennä
valittamaan. Viestit ylläpidolle poistuvat välittömästi.
Pattitilanne. Toistaiseksi. Minut voi tietysti bannata, mutta se
pahentaisi vaan tilannetta.
Täytyy todeta että Sanna Ukkolan blogi vuodelta 2015
"Suomi24 - vihaa kellon ympäri" näyttää pitävän paikkansa tänäkin
päivänä.
Nyt ei ole vihan kohteena julkkikset, vaan aivan tavalliset ihmiset,
kuten vanhat eläkeläiset.
/MdK - Anonyymi00113
"Epäilemättä hän kuitenkin lukee tätä keskustelua ja seuraa kommentointia"
Siinä toinen, joka esittää luulojaan palstalla.
Esitä todisteet, että näin on muuten olet valehtelija. - Anonyymi00115
Anonyymi00112 kirjoitti:
Annan tähän oman näkemykseni ja kokemukseni T:stä.
Kun tulin palstalle, niin T, oli kimpussani heti kuin "herhiläinen".
Ilmeisesti palstalla oli sopimus että "ruosut" pidetään matalana.
Kuulin myös T:n olevan ruosu, joten...?
Paloma on viisaasti pysytellyt syrjässä, kun lähitaistelua on käyty.
Minulle on aivan vieras käsite että asuinpaikallamme olisi merki-
tystä, saammeko kirjoitella palstalla vai ei. Isävainajan neuvoja
noudattaen: "Pidä puolesi, jos et sitä tee, niin sitä ei kukaan muu
sinulle valmiiksi tee!" ja minä olen yrittänyt pitää puoleni.
Sanankäyttö on koventunut, mutta se on provosoitu esille ja
siitä on kirjallista todistetta. T on joutunut edustamaan
Suomi24:stä saatua negatiivistä vaikutelmaa.
Nyt on noussut esille myös T:n parivaljakko, joka nähtävästi on
eräänlainen palstavalvoja. - Suomi24 on kuitenkin asettanut
pukin kaalimaan vartijaksi. Ylläpidolle on nimittäin turhaa mennä
valittamaan. Viestit ylläpidolle poistuvat välittömästi.
Pattitilanne. Toistaiseksi. Minut voi tietysti bannata, mutta se
pahentaisi vaan tilannetta.
Täytyy todeta että Sanna Ukkolan blogi vuodelta 2015
"Suomi24 - vihaa kellon ympäri" näyttää pitävän paikkansa tänäkin
päivänä.
Nyt ei ole vihan kohteena julkkikset, vaan aivan tavalliset ihmiset,
kuten vanhat eläkeläiset.
/MdKHyvä MdK. Vuosi sitten tulit palstalle?
Aloitit heti kertoman mukaan tämän T:n keissin.
Sinulla on hyvä kestävyyskunto ja hyvät tukijoukot!
Onnittelen!
- Anonyymi00095
Törkeää!
Miten alas voikaan vajota.- Anonyymi00101
Katso peiliin.
- Anonyymi00103
Anonyymi00101 kirjoitti:
Katso peiliin.
Katso peiliin!
- Anonyymi00107
Anonyymi00103 kirjoitti:
Katso peiliin!
Katso peiliin!
- Anonyymi00130
Älä muuta viserrä! Suomi24:n edustaja vielä...
Kyllä se oli joku toinen joka lauloi itsensä suohon pitkään jatkuneella maalituksellaan ja ilkeilyllään. Karman laki toteutuu.
Minä en kuitenkaan ole kutsunut tänne ketään enkä yllyttänyt ketään mihinkään. Missään vaiheessa.- Anonyymi00110
Katso peiliin!
- Anonyymi00121
Ei sitten riittänyt sinulle ne kukat, mehiläiset ja kevään kauneus, vaan piti taas tulla lisää haastamaan riitaa tähän ketjuun.
Anonyymi00121 kirjoitti:
Ei sitten riittänyt sinulle ne kukat, mehiläiset ja kevään kauneus, vaan piti taas tulla lisää haastamaan riitaa tähän ketjuun.
Nyt palaan takaisin kukkien ja mehiläisten pariin. Oli pakki vain pistäytyä oikaisemassa nuo valheet. että olisin mukamas tuonut tänne apuvoimia boomereista.
Ja tuntui vähän kurjalta jättää Mdk yksin tulilinjalle, koska me kaikki muut olimme "viisaasti" valinneet puhua jostain muusta palstarauhan turvaamiseksi. Mutta eihän sekään mitään auttanut.- Anonyymi00134
Onko Tellukka suossa? Mistä tiedät?
- Anonyymi00135
Paloma.se01 kirjoitti:
Nyt palaan takaisin kukkien ja mehiläisten pariin. Oli pakki vain pistäytyä oikaisemassa nuo valheet. että olisin mukamas tuonut tänne apuvoimia boomereista.
Ja tuntui vähän kurjalta jättää Mdk yksin tulilinjalle, koska me kaikki muut olimme "viisaasti" valinneet puhua jostain muusta palstarauhan turvaamiseksi. Mutta eihän sekään mitään auttanut.Onko täällä boomereita mainittu. Et kohdistanut kommenttiasi siihen. Missä?
- Anonyymi00111
Sivulliset kärsivät tuosta M,P,T kolmiodraamasta. Nautitte varmasti.
- Anonyymi00116
Molempien henkistä tasapainoa sopii epäillä.
- Anonyymi00117
Onko tässä T-jutussa kyse siitä, että MdK ja Paloma epäilevät poistaneen kommentteja?
Hävisikö siinä jotain oleellista?- Anonyymi00118
Selvästi heillä on jotain hävinnyt peruuttamattomasti kumpaiseltakin.
Tilanne on vakava. - Anonyymi00120
Korven kauhu, jolla ei ole vuosiin päässä kulkenut oli se kommenttien poistattaja.
Luotsi kuuluisi olla työikäinen, jolla muisti vielä pelaa ja jolla ei olisi luonnesairauksia
ja joka ei kirjoittasi itse palstalle, jossa on luotsina. - Anonyymi00122
Anonyymi00120 kirjoitti:
Korven kauhu, jolla ei ole vuosiin päässä kulkenut oli se kommenttien poistattaja.
Luotsi kuuluisi olla työikäinen, jolla muisti vielä pelaa ja jolla ei olisi luonnesairauksia
ja joka ei kirjoittasi itse palstalle, jossa on luotsina.Minäkin muistelen, että Korppista epäiltiin poistajaksi.
Se oli silloin, kun Deme oli perunut tapaamisen.
Silloin Korppis ilmoitti miehen putoamisesta.
Hauskin minkä muistan oli se, että Korppis kertoi kirjojen lukijoiden kotien olevan sotkuisia 😀 - Anonyymi00124
Anonyymi00122 kirjoitti:
Minäkin muistelen, että Korppista epäiltiin poistajaksi.
Se oli silloin, kun Deme oli perunut tapaamisen.
Silloin Korppis ilmoitti miehen putoamisesta.
Hauskin minkä muistan oli se, että Korppis kertoi kirjojen lukijoiden kotien olevan sotkuisia 😀Ja että kirjojen lukijoilla ei ole OIKEAA elämää. Kirjoista etsii korviketta.
- Anonyymi00125
Anonyymi00124 kirjoitti:
Ja että kirjojen lukijoilla ei ole OIKEAA elämää. Kirjoista etsii korviketta.
Minulla on tai tuttava, joka tavatessamme ei osaa puhua muusta, kuin lukemista kirjoista.
- Anonyymi00127
Anonyymi00125 kirjoitti:
Minulla on tai tuttava, joka tavatessamme ei osaa puhua muusta, kuin lukemista kirjoista.
Sopisi hyvin noiden parin joukkoon, jotka eivät osaa kirjoittaa muusta kuin päivästään. Kirjasta tai itsestään, samaa settiä.
- Anonyymi00131
Anonyymi00124 kirjoitti:
Ja että kirjojen lukijoilla ei ole OIKEAA elämää. Kirjoista etsii korviketta.
Typerä väite.
- Anonyymi00119
Narsistitkin tarvitsevat lääkäriä, mutta pystyy harvoin läääkäri auttamaan,
koska heillä ei ole itsetiedostusta sairaudestaan - Anonyymi00123
Minusta Suomi24 voisi tyhjentää joka viikko kaikkien aloitusten tekstit. Joka viikko alkaisi "puhtaalta pöydältä".
Jos joku on mielestään kirjouttanut tänne ihmiskunnalle tai itselleen merkittäviä asioita, hän voi tallentaa ne omiin tiedostoihinsa.- Anonyymi00126
Olethan lukenut tältä palstalta, että suomi 24 tulostaa kaikki kaikki kommentit paperiarkeille.
Suomi 24 joutuisi palkkaamaan lisää henkilökuntaa, että saisivat kaiken sen paperimäärän siihen valtavaan silppuriin, jonka mdk näki viime syksynä. - Anonyymi00128
Anonyymi00126 kirjoitti:
Olethan lukenut tältä palstalta, että suomi 24 tulostaa kaikki kaikki kommentit paperiarkeille.
Suomi 24 joutuisi palkkaamaan lisää henkilökuntaa, että saisivat kaiken sen paperimäärän siihen valtavaan silppuriin, jonka mdk näki viime syksynä.Meneeköän se paperisilppu kierrätykseen mistä valmistetaan uutta paperia.
Tuli mieleen vessassa, että pyyhitäänkö tässä nyt jonkun arvokkaalla kommentilla. - Anonyymi00136
Anonyymi00128 kirjoitti:
Meneeköän se paperisilppu kierrätykseen mistä valmistetaan uutta paperia.
Tuli mieleen vessassa, että pyyhitäänkö tässä nyt jonkun arvokkaalla kommentilla.Hahhaa, kuolen nauruun.
Vessapaperiani tulevaisuudessa tulen katsomaan toisin silmin.
Menikö Ploman vai MdKn tärkeät kommentit päin persettäni. - Anonyymi00138
Anonyymi00128 kirjoitti:
Meneeköän se paperisilppu kierrätykseen mistä valmistetaan uutta paperia.
Tuli mieleen vessassa, että pyyhitäänkö tässä nyt jonkun arvokkaalla kommentilla.Pitäisikö oikein lakstiiveja hankkia.
Nyt on ilo asioida vessassa. - Anonyymi00142
Anonyymi00136 kirjoitti:
Hahhaa, kuolen nauruun.
Vessapaperiani tulevaisuudessa tulen katsomaan toisin silmin.
Menikö Ploman vai MdKn tärkeät kommentit päin persettäni.Niin se voi käytännössä olla.
Aiheesta on keskusteltu muuallakin palstalla:
"Anonyymi00009
2026-05-26 13:50:08
UUSI
Ja kaikki tulostetaan papereille, joista sittenn selaillaan mitkä menee silppuriin ja mitkä arkistoon.
Luotettavan näköjavainnon joku saanut ja ystävättärensä (entinen suuren keskustelualustan moderoija) vahvistanut, ettei ole mitään syytä epäillä sen paikkansa pitävyyttä,"
MdK ei tainnut nähdä näkyjä, kun kertoi paperiarkin lentäneen paperivirtaan.
Meniköhän virta Serlan paperitehtaalle?
/MdK
- Anonyymi00133
Tarmokasta tiistaita palstalaisille!
Olin aamulenkillä heti herättyäni. Luontokin teki heräämistään,
samoin luonnon olennot. Räksäpariskunta lenteli kuin sukkulat
ja palasivat pesällensä, vastapäätä penkkiä, jolla lepuutin
jalkojani. Tiesin, että poikaset olivat kuoriutuneet ja olivat suut
ammollaan odottamassa uutta ruoka-annosta. Ruokavarasto
näyttikin olevan lähellä, jalkapallokenttien reunassa oleva teko-
mäki. Sinne, mäen syrjään räksäpari sukelsi ja kohta takaisin
pesälle.
Sieluni silmin palasin kevääseen 1995, kun eräänä kevätaamuna
huomasin, että parvekkeeni on ”miehitetty”, räksien rakennus-
puuhat käynnissä. - Antaas kattoo, ajattelin.
Parin päivän päästä oli pesä valmis ja muniminen alkoi.
Muna päivässä, 7 kpl niitä tuli ja hautominen alkoi. Räksäpari
hautoi vuorotellen, mutta säksätys oli kova, kun naaras lähti
”lounaalle”. Uros tuli pesän reunalle, katseli aina hetken työ-
maatansa, istua räähähti hyvin rennosti munien päälle ja voin
kuvitella että ihmisuros vastaavassa tilanteessa kiroilisi itsek-
seen: …”toivottavasti ei kaverit näe, että olen joutunut akkain
töihin!”
Naaras lentää leuhahti pesälle ja uros häipyi kuin ammuttuna.
Naaras käänteli ensin munia, asettui sitten itse lämmikkeeksi
ja kohenteli asentoaan. Kun poikaset sitten kuoriutuivat, oli
naaras kuin kuka tahansa suurperheen äiti, höyhenet hieman
epäjärjesstyksessä iltamyöhällä, kun se nuokkui pesän reunalla.
Eräänä päivänä oli kova vesisade, eikä pesällä ollut kumpaakaan
vanhemmista. Säälin, että poikaset kastuvat ja menin varovasti
parvekkeelle, levitin päivänvarjon pesän suojaksi. Huomasin että
naaras ilmestyi naapuritalon katolle, eikä uskaltanut tulla pesälle,
kun näki oudon hökötyksen pesän päällä. Otin pois päivänvarjon
ja menin sisälle. Hetkessä lensi emo pesälle, asettui poikasten
suojaksi, levitti siipensä ja nosti nokkansa taivasta kohti. Vesi valui
kuin rännistä siipiä pitkin!
Olin kytkenyt tietokoneeseen videokameran ja zoomasin sen niin
lähelle pesää kuin mahdollista ja voin seurata räksien elämää livenä.
Aamulla herättyäni laitoin räksäohjelman päälle ja näin että pesässä
oli aamiaistarjoilu menossa. Siinä oli naapurin lapsille luonto-ohjelma,
kun soittivat ovikelloa ja kysyivät jos saisivat katsoa niitä lintuja.
Siistit vuokralaiset! Ajattelin alkuun, että parveke muuttuu lantalaksi,
mutta eipäs muuttunut. Luonto on järjstänyt tämän asian sillä tavalla,
että kun poikasille tuli ”iso hätä”, niin ne pyllistivät pesän reunaa kohti.
Peräpäästä tuli valkoinen pallo, aivan kuin olisi puhaltanut purkkaa,
joka venyi ja paukkui, vanhemmat ottivat pallot vastaan ja lensivät lastin
kanssa jonnekin.
Tarmosta puheenollen: Sämpylät on leivottu.
/MdKTarmosta puheenollen: olen saanut suuremman summan rahaa katoamaan pankkitililtäni. Tein juuri sopimuksen talon ulkoseinäremontista ja vintin lisäerityksestä.
Nyt brunssille :)- Anonyymi00137
Paloma.se01 kirjoitti:
Tarmosta puheenollen: olen saanut suuremman summan rahaa katoamaan pankkitililtäni. Tein juuri sopimuksen talon ulkoseinäremontista ja vintin lisäerityksestä.
Nyt brunssille :)Voi että on mahotonta. Olipas iso uutinen!
- Anonyymi00139
Anonyymi00137 kirjoitti:
Voi että on mahotonta. Olipas iso uutinen!
Pääsi samalle tasolle Korppiksen yskäköhä ilmoituksen kanssa.
- Anonyymi00140
Paloma.se01 kirjoitti:
Tarmosta puheenollen: olen saanut suuremman summan rahaa katoamaan pankkitililtäni. Tein juuri sopimuksen talon ulkoseinäremontista ja vintin lisäerityksestä.
Nyt brunssille :)Brunssille 14.22 ?
- Anonyymi00141
Paloma.se01 kirjoitti:
Nyt brunssille :)Kilpailutitko remontit ? Suomessa huijataan niin pirusti.
- Anonyymi00144
Paloma.se01 kirjoitti:
Nyt brunssille :)Eikös se pitänyt vasta huomenna tehdä?
- Anonyymi00145
Anonyymi00144 kirjoitti:
Eikös se pitänyt vasta huomenna tehdä?
IP-osoitteista
Suomi24 näkee jokaikisen kirjoittajan IP-osoitteen.
IP-osoite on kuin puhelinnumero, jonka voi tallentaa.
Suomi24:llä on osoittautunut olevan henkilöitä jotka väärin-
käyttävät saamaansa luottamusta ilkeilytarkoituksissa, mikä
on laitonta.
Kyseenalaista on myös se, että yritetään estää kontakti
Ylläpitoon. Se on jo vakava merkki, että annettua luottamusta
käytetään väärin, eikä haluta että Ylläpito saa tietää mitään.
Netiltä infoa IP-osoitteista:
IP-osoitteesi näkevät verkkosivustot, joiden palveluita käytät, verkko-
liikennettäsi välittävä internet-palveluntarjoaja sekä viranomaiset ja
kyberturvallisuusyhtiöt. [1, 2]
Tarkemmin tahot voidaan jakaa seuraaviin ryhmiin:
• Vierailemasi sivustot ja palvelut: Jokainen verkkosivusto,
sovellus ja verkkopalvelu näkee ja tallentaa laitteesi IP-osoitteen
pystyäkseen lähettämään tiedot (esim. verkkosivun) takaisin laitteellesi.
• Internet-palveluntarjoajasi (operaattori): Operaattorisi tietää aina
tarkalleen, minkä IP-osoitteen se on kulloinkin liittymällesi jakanut.
• Viranomaiset: Poliisi ja muut viranomaiset voivat tarvittaessa pyytää
operaattorilta tiedot siitä, kuka on ollut tietyn IP-osoitteen takana esi-
merkiksi rikostutkinnassa.
• Verkon ylläpitäjät: Esimerkiksi työpaikan tai koulun IT-tuki näkee
verkkoonsa yhdistettyjen laitteiden IP-osoitteet. [1, 2]
/MdK - Anonyymi00146
Anonyymi00141 kirjoitti:
Kilpailutitko remontit ? Suomessa huijataan niin pirusti.
Ei nyt ole aikaa sellaiseen, kun aamulenkillä näkyi naapureilla jo olevan rakennustelineret talojensa ympärillä.
Brunssikin meni myöhäiseksi korjaajia varatessa. - Anonyymi00147
Paloma.se01 kirjoitti:
Nyt brunssille :)Suomessa remontit maksetaan vasta niiden valmistuttua. Vain pieni ns. käsiraha etukäteen , jotta työ aloitetaan.
- Anonyymi00148
Anonyymi00146 kirjoitti:
Ei nyt ole aikaa sellaiseen, kun aamulenkillä näkyi naapureilla jo olevan rakennustelineret talojensa ympärillä.
Brunssikin meni myöhäiseksi korjaajia varatessa.Joo ja kainuun remontit jo valmiit, Tulee paineita.
Anonyymi00147 kirjoitti:
Suomessa remontit maksetaan vasta niiden valmistuttua. Vain pieni ns. käsiraha etukäteen , jotta työ aloitetaan.
;e maksamme puolet kun he aloittavat remontin heinäkuun alussa ja loput kun työ on valmis. Elikkä olemme tehneet sitovan sopimuksen työstä ja hinnasta, kaikki kustannukset mukaanluettuna.
- Anonyymi00149
Kesäkuuta kohta pukkaa, elo on kuin silkkiä vaan....!
En kilpailuttanut.
Sama paikallinen firma joka maalasi kattomme muutama vuosi sitten soitti ja tarjosi palvelujaan, olivat tekemässä remonttia samalla alueella ja me kutsuttiin tekemään arvio korjauksista, joita olin jo pitkään suunnitellut.
Tulivatkin heti jo samana päivänä ja allekirjoitimme sopimuksen ulkoseinien puuosien korjaamisesta ja maalaamisesta ja vintin eristyksestä. Mies oli sanonut että kyllä hän ostaa pitkät tikkaat ja maalaa itse, mutta en antanut lupaa. Kylällä on jo kaksi vanhempaa miestä pudonnut pitkiltä tikkailta ja heittänyt henkensä viimeisten viiden vuoden aikana ja minä luovun mieluimmin rahoistani kuin lutusestani.- Anonyymi00150
Iloiset huomenet naapurista!
Päivän energiabuusti on haettu aamulenkiltä ja varsinkin juuri
nyt tuntuu olo kevyeltä ja huokaisen helpotuksesta.
Kyllä se tästä....
Paloma kertoi talon ulkopuolen remontista. Se on ihana tunne, kun
työ on sitten valmis. Aivan kuin olisi uusi talo! Muistelen niitä aikoja,
kun poikani ja mina kahdestaan rakensimme "eläkeläiskuvöösin"
(lasitetun terassin) takapihalle ja sen päälle kattoterassin, kun talo oli
rinnetalo. Oi niitä aikoja!
Tämän päivän ohjelmassa on muun muassa mennä parkkipaikan toisella
puolella olevaan palvelutaloon ja auttaa vanhuksia ulkoilemaan, kun ei
ole riittävästi henkilökuntaa, että pyörätuolissa istuville olisi apua.
Meitä on muutamia senioreja, jotka olemme luvanneet tulla auttamaan.
Maailma on muuttunut, kun ajattelee että vankilassa olevat saavat
olla ulkoilemassa joka päivä, mutta jotkut vanhukset eivät ole olleet
ulkona kuukausiin, kun eivät omin voimin pääse ulos. Se tieto antaa
meikäläiselle puhtia yrittää jaksaa pitää itsensä liikuntakykyisenä niin
kauan kuin se on mahdollista.
On liian kaunis päivä tänään istua sisällä! Heti, kun tämän kirjoitin,
niin tuli mieleen naapurissa asunut "originaali", joka ei jäänyt istumaan
sisälle. vaan venytteli suutarinmökkinsä rappusilla aurinkoisena aamuna
ja iloitsi:
-Kaunis ilma ryypätä tänään!
Sateisina päivinä kuului mökistä tasaista naputtelua. Suutari teki töitä.
Toimitusaika saattoi venyä, jos kauniita päiviä riitti, ja lasten jalat ehtivät
kasvaa. Seurauksena saattoi olla että valmistuneet kengät eivät mahtu-
neetkaan jalkaan! - Teki hienoja kesäkenkiäkin, vahinko vaan jos mesta-
rilla oli jäänyt ryyppy päälle.
Lähin naapurimme oli myös suutari, "raivoraitis" ja teki hienoja saappaita.
Hän teki ns, "riukuvarsisaappaita", joitten varret voi kääntää kaksinkerroin.
Isällä oli sellaiset ja veljelle piti tehdä samanlaiset. Hän näytti pikkuisännältä.
Hil-la mainitsi kohta 90-vuotiaan naapurin, joka levitteli pyykkejä parvekkeella.
Rohkaiseva esikuva meille muille, liikkumisongelmaisille, että teemme yhteis-
kunnalle viimeisen palveluksen, jos selviydymme olostamme mahdollisimman
kauan itse.
/MdK - Anonyymi00151
Anonyymi00150 kirjoitti:
Kyllä se tästä....
ja iloitsi:
Isällä oli sellaiset ja veljelle piti tehdä samanlaiset. Hän näytti pikkuisännältä.
Hil-la mainitsi kohta 90-vuotiaan naapurin, joka levitteli pyykkejä parvekkeella.
kauan itse.
/MdKPssst! Hil-la, siivouspatrulli on kutsuttu paikalle! Sen takia täällä
on hilkaista.
Mutta jatketaan jutustelua.
Omat päivärutiinit ovat alulla, aamulenkki heitetty , aamiainen syöty
ja kohta lähden käymään kapungilla. On kampaajalla käynti, samalla
käyn keskustan putiikeissa katselemassa olisiko hinkua tehdä heräte-
ostoksia. Vaatteostoksia ei tarvitse tehdä näköjään. Viimeisinä kolme-
na keväänä olen ostanut uuden kesäleningin. Yhtäkään niistä en ole
vielä päälleni laittanut. Kun ei enää matkusta, eikä muutenkaan käy
missään erikoisissa paikoissa, niin vanhat klassikot eri asusteilla kelpaa-
vat vieläkin käyttöön.
Kun tulen kaupungilta, niin jatkan täällä kotona viikonlopun askareilla
tavalliseen tapaan.
Rauhaa nojatuoliin ja mieliin!
/MdK Anonyymi00151 kirjoitti:
Pssst! Hil-la, siivouspatrulli on kutsuttu paikalle! Sen takia täällä
on hilkaista.
vat vieläkin käyttöön.
tavalliseen tapaan.
/MdKKatsellaan, joko kaikki on sanottu, mikä mieltä painaa, siis se huolien määrä, mikäketjuun on ilmaantunut.
Olen aika paljon harmissani ylläpidon toimintaan, kai ne säännöt heilläkin pitäisi jotakin seurantaa vaativan.
Mikä sitten lienee sääntöjen mukaista heidän mielestä, minä kuitenkin kaipaisin siistimpää kielen käyttöä.
Olen muutenkin aivan ulalla viimeaikaisista keskustelun aiheista, joten kai on oltava vaan hissukseen.
Sitä sopua kaipaan ja perään joka ketjuun
Vähälle jää minunkin ostokset, niin vähän tarvetta ilmaantuu, pärjää entisillä, ei ehkä viimeistä muotia, mutta ei väliksikään.Anonyymi00151 kirjoitti:
Pssst! Hil-la, siivouspatrulli on kutsuttu paikalle! Sen takia täällä
on hilkaista.
vat vieläkin käyttöön.
tavalliseen tapaan.
/MdKBah humbug!
Kuten Roope Ankka sanoo alkuperäistekstissä.
Mun mustikkapiirakka meni pipariksi. Siis ei tullut pipariakaan, vaan iso sotku keittiöön. Pakastemustikat vuotivat pitkin peltiä. Töyte jäi liian löysäksi. Pullataikina ei kohonnut kunnolla viielässä keittiössä. Keitin mukamas kiisseliä ylijääneestä täytteestä, sain isonkattilallisen liisteriä. Tänään ei ole hyvä päivä leipomiseen. Olisikohan taivaankappaleet väärässä asennossa?- Anonyymi00152
Paloma.se01 kirjoitti:
Bah humbug!
Kuten Roope Ankka sanoo alkuperäistekstissä.
Mun mustikkapiirakka meni pipariksi. Siis ei tullut pipariakaan, vaan iso sotku keittiöön. Pakastemustikat vuotivat pitkin peltiä. Töyte jäi liian löysäksi. Pullataikina ei kohonnut kunnolla viielässä keittiössä. Keitin mukamas kiisseliä ylijääneestä täytteestä, sain isonkattilallisen liisteriä. Tänään ei ole hyvä päivä leipomiseen. Olisikohan taivaankappaleet väärässä asennossa?Vanhan leipurin vihje: Laita taikinapytty kylmään uuniin, luukku visusti kiinni,
niin se taatusti kohoaa, kun ei ole vetoa.
Terveisin
/MdK - Anonyymi00153
Hil-la kirjoitti:
Katsellaan, joko kaikki on sanottu, mikä mieltä painaa, siis se huolien määrä, mikäketjuun on ilmaantunut.
Olen aika paljon harmissani ylläpidon toimintaan, kai ne säännöt heilläkin pitäisi jotakin seurantaa vaativan.
Mikä sitten lienee sääntöjen mukaista heidän mielestä, minä kuitenkin kaipaisin siistimpää kielen käyttöä.
Olen muutenkin aivan ulalla viimeaikaisista keskustelun aiheista, joten kai on oltava vaan hissukseen.
Sitä sopua kaipaan ja perään joka ketjuun
Vähälle jää minunkin ostokset, niin vähän tarvetta ilmaantuu, pärjää entisillä, ei ehkä viimeistä muotia, mutta ei väliksikään.Kiva Hil-la kun tulit kurkkaamaan palstalle! Jospa rauha palautuu.
Asiahan on niin että, ylläpito ei toimi. Viestit ylläpidolle poistetaan
välittömästi. Nyt sinne on kirjoitusestokin.
Eli kun kissa on poissa, tanssii hiiret pöydällä. Aina vaan rohkeammaksi
tullaan, aletaan jopa tulkita Suomi24:n sääntöjä oman mielensä mukaan.
Joskus tullaan tien päähän siinäkin asiassa. Niin kävi nyt.
Olen pahoillani, että sinunkin nojatuoliasi on myllätty pohjajousia
myöten! Jatketaan kirjoittelua!
Terveisin
/MdK - Anonyymi00154
Anonyymi00153 kirjoitti:
Kiva Hil-la kun tulit kurkkaamaan palstalle! Jospa rauha palautuu.
Terveisin
/MdKHyvä, että edes joku taho asettaa kirjoitusestoon!!!
- Anonyymi00155
Anonyymi00153 kirjoitti:
Terveisin
/MdKKoittakaahan muistaa nyt se, että te mellastatte ilmaisella alustalla.
- Anonyymi00156
Anonyymi00153 kirjoitti:
Terveisin
/MdKNäet siis edelleen syyn muissa etkä itsessäsi lainkaan? Tuohan oli taas uusi riidankylvö.
- Anonyymi00160
Anonyymi00150 kirjoitti:
Kyllä se tästä....
ja iloitsi:
kauan itse.
/MdKTuo vanhusten ulkoiluttaminen onkin kätevä tapa valmistaa senioreja tulevaan, kun saavat käydä tutustumassa valmiiksi etukäteen ja vähitellen palvelutaloon ja sen muihin hoidettaviin.
Ei tule sitten shokkina uuteen paikkaan ja uusiin olosuhteisiin joutuminen. Tulee sellainen pehmoinen laskeutuminen hoitoon. - Anonyymi00162
Anonyymi00160 kirjoitti:
Tuo vanhusten ulkoiluttaminen onkin kätevä tapa valmistaa senioreja tulevaan, kun saavat käydä tutustumassa valmiiksi etukäteen ja vähitellen palvelutaloon ja sen muihin hoidettaviin.
Ei tule sitten shokkina uuteen paikkaan ja uusiin olosuhteisiin joutuminen. Tulee sellainen pehmoinen laskeutuminen hoitoon.Nämä ulkoilutettavat vanhukset olivat iloisia, puheliaita vanhuksia,
pahoittlivat vaan sitä etteivät itse jaksa pyörätuoliansa maastossa
liikuttaa, jos ei ole betonia alla, silloinkin on matka lyhyt.
Nyt saivat nähdä kukkivat puut ja pensaat, seurata lintujen puuhoa
lähempää kuin ikkunaruudun takaa.
Huomasin vaan, että siirtolaistaustaiset hoitajat näyttävät suhtautu-
van vanhuksiin luonnollisesti ja sydämellisesti. Heidän kulttuurinsa
on enemmän perhekeskeinen ja siihen sisältyvät myös isovanhemmat,
joita rakastetaan. Joku kertoikin kaipaavansa isovanhempiaan, jotka
ovat jääneet entiseen kotimaahan. Sen takia hoidokit korvaavat
kaipauksen omiin isovanhempiin.
/MdK - Anonyymi00163
Anonyymi00160 kirjoitti:
Tuo vanhusten ulkoiluttaminen onkin kätevä tapa valmistaa senioreja tulevaan, kun saavat käydä tutustumassa valmiiksi etukäteen ja vähitellen palvelutaloon ja sen muihin hoidettaviin.
Ei tule sitten shokkina uuteen paikkaan ja uusiin olosuhteisiin joutuminen. Tulee sellainen pehmoinen laskeutuminen hoitoon.Kuinka polvitukien ja välillä penkilläistumisten tarpeessa oleva vanhus voi mennä ulkoiluttamaan Vanhainkodin Vanhuksia.?
Satuilu ja empaattisuus jatkuu... mitähän vielä. - Anonyymi00182
Anonyymi00163 kirjoitti:
Kuinka polvitukien ja välillä penkilläistumisten tarpeessa oleva vanhus voi mennä ulkoiluttamaan Vanhainkodin Vanhuksia.?
Satuilu ja empaattisuus jatkuu... mitähän vielä.Ano 163:
Vielä kerran tiedoksi, että minulta ei keinot lopu, kun teen
itsestäni liikkumakykyisen. Olen kuvaillut täällä palstalla jopa
lääkärireissua tamineissani, kun lääkäri ilostui kekseliäisyydestäni
niin paljon, että unohti tutkia minut. Soitti sitten seuraavana aamuna
ja pyysi tulemaan takaisin vastaanotolle.
Että sellainen vastaus "Satuilu ja empaattisuus jatkuu" - viestiisi.
Iloa sinunkin päivääsi!
/MdK
- Anonyymi00157
Huomioithan, että ylläpito ei toimi välikätenä käyttäjien välisten erimielisyyksien selvittelyssä, eikä se voi estää häiriköintiä jälkikäteen.
- Anonyymi00158
Jos on kysyttävää
Ylläpito vastaa nimimerkille hänen sähköpostiosoitteeseensa - Anonyymi00200UUSI
Eipä tässä tapauksessa enää ylläpidon tarvitse kättä näyttää,
kun ei ennenkään ole järjestyksestä välittänyt.
Asia on nyt luotettavimmissa käsissä.
- Anonyymi00159
Poistopyyntöä voi jokainen ehdottaa sen kommentin yläreunan kolmen pisteen kohdalta, jota ehdottaa poistettavaksi. Siitä avautuu valikko, jossa Ilmoita ja siitä aukeaa vaihtoehdot minkä takia suosittelet kommentin poistettavan.
- Anonyymi00161
Vasta silloin ne kommentit menevät ylläpidon luettaviksi, kun ne on ilmoitettu poistoon.
Ei ne ”tiedoksiannot ylläpidoille” täältä kaikkien kymmenien-\satojenkintuhansien kommenttien joukosta päivittäin mene ylläpidon silmiin, jos joku itseään tärkeänä pitävä niin kuvittelee. - Anonyymi00167
Lukeneeko noita ilmoituksia kukaan. Ei ainakaan poisteta ilmoitettuja. Ihan yhtä tyhjän kanssa.
- Anonyymi00164
nostetaan ylös juttua, ettei tarviikaivaa 30 jutun alta!
- Anonyymi00165
No just, saat riidan nopeammin alkamaan.
Kiitos esiin nostamisesta.
Jotenkin on tunne, että rauhaa rakastaviakin löytyy ja tavan kirjoittelu voisi onnistua.
Kerron nyt (vaikka ei ketään kiinnostakaan) menen leikkauttamaan tukkani taas kerran, kasvaa mokoma, mutta kunossa ei milloinkaan.
Hyvä kuitenkin, että leikattavaa vielä on, kampaaja sanookin, että ihan paljon onkin, mutta tyypillistä suomalaisen hiuskuntoista ohutta, ja litteää.
Tilasin harjan jolla nyt pitäisi onnistua sen avulla aina somat kampaukset tehdä, ehkä onnistuukin muilla, tuskin kuitenkaan minun taidoilla.
Mitäpä ei nainen ulkonäkönsä parantamiseksi tekisikään;)
Olisi mukava käydä lukemassa kuulumisia ja elämän sujumista toisilta kirjoittajilta, yritetään ohittaa nuo vaikeimmat.
Arvostelevia mielipiteitä syntyy, mutta johan niihin on totuttu, jospa nyt oikein tosissaan unohtaisimme ne entiset, kaikille selviksi tulleet.
Muistan hyvin jo vuosia sitten alkaneet kiusan teot joidenkin kirjoittajien kohdalla, mutta en kättäni eteen saanut, sen varmaan kaikki jutut tietävät kirjoittajat tiesivätkin, oli vaan yksi tapa mollata minua, mutta olen yrittänyt unohtaa moiset.
Tuo ylläpidolle viestittely on kyllä tiedossa, muutaman kerran olen lähettänyt, mutta koskaan ei toivomiani ole poistettu, joten olkoon sekin asia unohduksissa.
Eipä mitään tämän kummempaa, jospa joku saisi oikeaa jutun alkua syntymään, hyvää viikonlopun ja myös koulujen loppumisten juhlintaan valmistautumista.- Anonyymi00168
Hil-la kirjoitti:
Kiitos esiin nostamisesta.
Jotenkin on tunne, että rauhaa rakastaviakin löytyy ja tavan kirjoittelu voisi onnistua.
Kerron nyt (vaikka ei ketään kiinnostakaan) menen leikkauttamaan tukkani taas kerran, kasvaa mokoma, mutta kunossa ei milloinkaan.
Hyvä kuitenkin, että leikattavaa vielä on, kampaaja sanookin, että ihan paljon onkin, mutta tyypillistä suomalaisen hiuskuntoista ohutta, ja litteää.
Tilasin harjan jolla nyt pitäisi onnistua sen avulla aina somat kampaukset tehdä, ehkä onnistuukin muilla, tuskin kuitenkaan minun taidoilla.
Mitäpä ei nainen ulkonäkönsä parantamiseksi tekisikään;)
Olisi mukava käydä lukemassa kuulumisia ja elämän sujumista toisilta kirjoittajilta, yritetään ohittaa nuo vaikeimmat.
Arvostelevia mielipiteitä syntyy, mutta johan niihin on totuttu, jospa nyt oikein tosissaan unohtaisimme ne entiset, kaikille selviksi tulleet.
Muistan hyvin jo vuosia sitten alkaneet kiusan teot joidenkin kirjoittajien kohdalla, mutta en kättäni eteen saanut, sen varmaan kaikki jutut tietävät kirjoittajat tiesivätkin, oli vaan yksi tapa mollata minua, mutta olen yrittänyt unohtaa moiset.
Tuo ylläpidolle viestittely on kyllä tiedossa, muutaman kerran olen lähettänyt, mutta koskaan ei toivomiani ole poistettu, joten olkoon sekin asia unohduksissa.
Eipä mitään tämän kummempaa, jospa joku saisi oikeaa jutun alkua syntymään, hyvää viikonlopun ja myös koulujen loppumisten juhlintaan valmistautumista.Olipa kiva huomata läsnäolosi, Hil-la ! Toiveikkaana olen monena aamuna käynyt tarkistamassa asiantilan ja tänään kaikki on tolallaan - tai ainakin voi toivoa, että on..))
En itsekään hallitse tätä nykyistä viestittelyä, en jaksa edes seurata sitä ja ymmärrän hyvin Ramoonan ratkaisun. Lähtökuopissa olen kai itsekin ollut, mutta olen ajatellut,
että niin pitkään kuin Nojatuoli on olemassa se kuitenkin edustaa minulle sitä mitä itse kirjoittelulta kaipaan, eli yritä jaksaa Hil-la, kaikesta vastahangasta huolimatta.
Paljon tekisi mieli sanoa, että jääköön toiseen kertaan..)) Olen lähdössä asioille joten "varmuuden vuoksi" toivotan kaikille hyvää päivää,
demeter1 - Anonyymi00170
Anonyymi00168 kirjoitti:
Olipa kiva huomata läsnäolosi, Hil-la ! Toiveikkaana olen monena aamuna käynyt tarkistamassa asiantilan ja tänään kaikki on tolallaan - tai ainakin voi toivoa, että on..))
En itsekään hallitse tätä nykyistä viestittelyä, en jaksa edes seurata sitä ja ymmärrän hyvin Ramoonan ratkaisun. Lähtökuopissa olen kai itsekin ollut, mutta olen ajatellut,
että niin pitkään kuin Nojatuoli on olemassa se kuitenkin edustaa minulle sitä mitä itse kirjoittelulta kaipaan, eli yritä jaksaa Hil-la, kaikesta vastahangasta huolimatta.
Paljon tekisi mieli sanoa, että jääköön toiseen kertaan..)) Olen lähdössä asioille joten "varmuuden vuoksi" toivotan kaikille hyvää päivää,
demeter1Piruillessani kävin nostamassa, ettei asia unohdu!
MDK lle kommnetoin samalla. - Anonyymi00175
Anonyymi00168 kirjoitti:
Olipa kiva huomata läsnäolosi, Hil-la ! Toiveikkaana olen monena aamuna käynyt tarkistamassa asiantilan ja tänään kaikki on tolallaan - tai ainakin voi toivoa, että on..))
demeter1Hyvää huomenta naapurista!
Pirteänä ja tarmokkaana heräsin tänäkin aamuna. Kaikki luut ehjänä,
ei luojan kiitos kolota mistään tänäkään aamuna, joten "ratsaille vaan"!
Meidän ikäisillä on tulevaisuus takanapäin. Jäljellä on muistot ja tämä
päivä, huomisesta emme tiedä mitään.
Meillä ei tarvitse olla enää erikoisia keskusteluaiheita, niitten alustusta,
puheenvuorojen jakoa ja kirjaamista. - Jokainen päivä tarjoaa meille eri
aiheita, arkipäivämme ja niitten ongelmat näyttävät varmasti kovin eri-
laisilta itse kullakin.
Itse olen aloittanut päiväni sillä tavallisella puolen tunnin lenkillä, peti-
vaatteet olen lennättänyt parvekkeelle ja lakanoitten vaihto kuuluu
päivän ohjelmaan. Pyykikone on käynnissä, joka on mielestäni elämän
paras keksintö ja apulainen. Kaukana on ne ajat, kun pyykit laitettiin
likoon päivää ennen varsinaista pesua. Pyykit jynssättiin tarkkaan pyykki-
laudalla, vaatekappale kerrallaan. Apuvälineenä juuriharja pahimpien
tahrojen poistoon. - Ja sitten valkopyykin keitto... ym. jälkitoimenpiteet.
Huh!
Eilen kävin kampaajalla ja paljon jäi hiustupsuja kampaajan lattialle.
Kysyin, eikö hiusjätteitä jalosteta mihinkään tarkoitukseen, kun olisi
aivan ilmaista materiaalia valtavasti, jos joku kierrättäisi ja keräisi jätteet.
Ei kuulmma ole. Nykyäänhän revitään vanhat vaatteetkin ja tehdään
niistä vaikka eristysmateriaalia.
Nyt on joka tapauksessa helppo kesäkampaus. Hil-la on samoissa aikeissa.
Kaupungilla oli kapeilla kujilla kesäravintoloissa paljon ihmisiä. Oli puheen-
sorinaa kaikilla maailmankielillä.
Kuulin kirkon tornista soitettavan kellopelillä "Laulelen kukkia kukkimaan"
(Idan kesälauluna tunnettu täällä meillä). Ex-mieheni soitteli Landskronan
kirkon tornista "Saako ottaa koiransa mukaan taivaaseen"! Koira on ihmisen
paras ystävä, uskollinen, aina iloinen nähdessään isäntänsä/emäntänsä, olipa
sitten oltu erossa viisi minuuttia tai koko päivä.
Tuli käytyä Cubuksessa ja ostin muutamia toppeja hellepäivien varalle.
Kampaaja ihastui Marimekko-"farkkujakkuuni", missä on vihreän eri
sävyisinä tunnetut Unikkokukat. Jakku on ikivanha, mutta se ei kulu
(ainakaan minun käytöllä) ikinä loppuun, mutta tykkään laittaa sen päälleni,
jos ilmat sallivat. Ja eilen oli helteinen mutta tuulinen päivä.
Nyt on pyykkikone luritellut sävelmän, joten tiedän, että valmista on.
Menenkin levittelemään pyykit kuivamaan ja teen kevyen siivouksen.
Täällä on äitienpäiväsunnuntai edessä.
Kirjoittelemisiin!
/MdK
- Anonyymi00166
Minun tukkani on alkanut harvenemaan päälaelta. Mitä tehdä?
Tuleekohan minusta kalju.Laita apunuttura. Kasvata pitkäksi, sido solmuksi kaikki tukka päälaelle ja kiinnittä siihen irrallinen apunuttura. Ns. scrunchie, niitä on myytävänä sekä pieniä että isoja, yleensä tekotukkaa.
- Anonyymi00173
Paloma.se01 kirjoitti:
Laita apunuttura. Kasvata pitkäksi, sido solmuksi kaikki tukka päälaelle ja kiinnittä siihen irrallinen apunuttura. Ns. scrunchie, niitä on myytävänä sekä pieniä että isoja, yleensä tekotukkaa.
Pienikokoisten ihmisten epätoivoinen keino yrittää näyttää pitemmältä nuo tötteröhatut, isot tupsut tai nutturat pään päällä😆
Anonyymi00173 kirjoitti:
Pienikokoisten ihmisten epätoivoinen keino yrittää näyttää pitemmältä nuo tötteröhatut, isot tupsut tai nutturat pään päällä😆
Heh! Olen pikemmin ylpeä pienestä ja sirosta varrestani, Revi siitä!
- Anonyymi00174
Oi, poistot toimii! Hienoa!
- Anonyymi00176
Joku epäili ettei poistopyyntöjä ja ilmoituksia lueta.
Kyllä luettiin.. Lukupiiriin kuului T, hänen teknikko poikansa Uudeltamaalta, josta myöskin mummo.
T poisti 93 kommenttia suorassa lähetyksessä, joka oli yksityislähetys ruotsinsuomalaisell ja jossa esiintyi vain poika ja T:n käsi. Mummo töppäsi ja hänen tekstinsä päätyivät yleiseen jakoon.
P:n langettama karma vei T:n tauolle. Botti sai potkut, koska oli hidas, pojasta ei tietoa, mummo perää yksinoikeutta teksteihinsä.
Ylläpito etsii Teetä Teen tilalle.
Pyyntöjen lukeminen ulkoistettu oikolukijalle, jolla ei toimivaltaa.
(Toimiiko poisto vielä, pieni testaus.)- Anonyymi00177
Onko Paloma noita?
Mitä loitsuja hän luki, että sai pahan karman lankeamaan Tellukan päälle? Anonyymi00177 kirjoitti:
Onko Paloma noita?
Mitä loitsuja hän luki, että sai pahan karman lankeamaan Tellukan päälle?Minulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa olin sitten noita tai näitä.
Sanon vaan kun aikansa herjaa toista ihmistä niin lopulta karma pitää ihan ilman loitsujakin huolta siitä että maailmankaikkeudessa säilyy harmonia ja tasapaino.- Anonyymi00178
Anonyymi00177 kirjoitti:
Onko Paloma noita?
Mitä loitsuja hän luki, että sai pahan karman lankeamaan Tellukan päälle?Kyllä on kovin tietoinen karman kerääntymistä juuri T:n kohdalla. (kommentissaan 25.5.2026)
Kenelle karma kuuluu, kuka kerää kekoa päänsä päälle.
Toteutuuko Murphyn laki? - Anonyymi00179
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa olin sitten noita tai näitä.
Sanon vaan kun aikansa herjaa toista ihmistä niin lopulta karma pitää ihan ilman loitsujakin huolta siitä että maailmankaikkeudessa säilyy harmonia ja tasapaino.Eli kun tarpeeksi kauan toivoo ja haluaa maahanmuuttajia Ruotsiin ja kaikkialle lisää, jonain päivänä paha karma iskee toivojaan. Sitähän tapahtuu, kyllä.
- Anonyymi00180
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa olin sitten noita tai näitä.
Sanon vaan kun aikansa herjaa toista ihmistä niin lopulta karma pitää ihan ilman loitsujakin huolta siitä että maailmankaikkeudessa säilyy harmonia ja tasapaino.Onko oikaisu jostakin asiasta/jutusta herjaamista?
Anonyymi00179 kirjoitti:
Eli kun tarpeeksi kauan toivoo ja haluaa maahanmuuttajia Ruotsiin ja kaikkialle lisää, jonain päivänä paha karma iskee toivojaan. Sitähän tapahtuu, kyllä.
Mutta edelleenkin, sillä asialla ei ole mitään minun kanssa tekemistä.
Minulla ei ole mitään erityistä maahanmuuttaja-agendaa. Maahanmuuttajataustaisten määrä ei ole minulle ratkaiseva kysymys kun lähden uurnille äänestämään. En ole kenenkää poliitikon juoksutyttö.- Anonyymi00185
Paloma.se01 kirjoitti:
Mutta edelleenkin, sillä asialla ei ole mitään minun kanssa tekemistä.
Minulla ei ole mitään erityistä maahanmuuttaja-agendaa. Maahanmuuttajataustaisten määrä ei ole minulle ratkaiseva kysymys kun lähden uurnille äänestämään. En ole kenenkää poliitikon juoksutyttö.No mutta, mitäs se tyttö nyt höpäjää?
- Anonyymi00186
Tuo mielikuva täytyy olla syksyltä. Sitten tuli uudet suunnat ja IP-osoitteet. Paperitulosteet ja silppurit. Toivottavasti nyt alkoi seesteinen jakso.
- Anonyymi00189
Luuletko että kiinnosta testisi.
Pyydä poistamaan kommenttisi, sittenhän näet!
Ylläpidossakin ollaan riemuissaan
Palvelimen omistajayhtiö nostaa tiliä mainostajilta, joka ainoasta te(k)stistäs.
Kuinka voit olla noin naivi. Naiivi, mutta ei pelkkä Lapsellinen! - Anonyymi00191
Anonyymi00189 kirjoitti:
Luuletko että kiinnosta testisi.
Pyydä poistamaan kommenttisi, sittenhän näet!
Ylläpidossakin ollaan riemuissaan
Palvelimen omistajayhtiö nostaa tiliä mainostajilta, joka ainoasta te(k)stistäs.
Kuinka voit olla noin naivi. Naiivi, mutta ei pelkkä Lapsellinen!Voi voi. Täällä on oikeus kaikilla satuilla. Ironiaa, parodiaa, sarkasmia ym.
Tyylisuunta on vapaa. Voi olla vaikka kakssuuntainen.
Minua ei pidättele mikään 😄
Odotas vaan, kun alan kopioida tekstejä, kopioi+liitä. Jos viitsin. Mietin vielä. Olen laiska.
Hyvä, että ylläpito saa mainosrahoja.
On meillä kaikilla paikka missä mellastaa. - Anonyymi00192
Anonyymi00191 kirjoitti:
Voi voi. Täällä on oikeus kaikilla satuilla. Ironiaa, parodiaa, sarkasmia ym.
Tyylisuunta on vapaa. Voi olla vaikka kakssuuntainen.
Minua ei pidättele mikään 😄
Odotas vaan, kun alan kopioida tekstejä, kopioi liitä. Jos viitsin. Mietin vielä. Olen laiska.
Hyvä, että ylläpito saa mainosrahoja.
On meillä kaikilla paikka missä mellastaa.Jep jep, ei tämä yksinoikeudella mdk lle ole!
- Anonyymi00203UUSI
Poistoista keskustellaan muuallakin:
"Anonyymi00009
2026-05-26 13:50:08
UUSI
Ja kaikki tulostetaan papereille, joista sittenn selaillaan mitkä menee silppuriin ja mitkä arkistoon.
Luotettavan näköjavainnon joku saanut ja ystävättärensä (entinen suuren keskustelualustan moderoija) vahvistanut, ettei ole mitään syytä epäillä sen paikkansa pitävyyttä,"
- Anonyymi00181
Paloma tuossa toisessa ketjussa herjaa ja nimittelee toista ihmistä lieroksi.
Sivistymätön ihminen.- Anonyymi00183
Paukauttaako noin suoraan ihmiskuntaan kuuluvaa eläinkuntaan kuuluvaksi.
- Anonyymi00184
Anonyymi00183 kirjoitti:
Paukauttaako noin suoraan ihmiskuntaan kuuluvaa eläinkuntaan kuuluvaksi.
On näköjään pakkomielle lieroihin.
Eikös ne madot luikerrelleet P:n mukaan jonkun palstalaisen päässä. Pää oli neliskulmainen television katsomisesta.
Ruosuilla on tuota näkemystä kanssakirjoittajista. - Anonyymi00190
Anonyymi00184 kirjoitti:
On näköjään pakkomielle lieroihin.
Eikös ne madot luikerrelleet P:n mukaan jonkun palstalaisen päässä. Pää oli neliskulmainen television katsomisesta.
Ruosuilla on tuota näkemystä kanssakirjoittajista.Se oli kyllä plomalta kaikkien aikojen moka. Haukkua nyt ala-arvoisesti ihmistä,
jota ei ollenkaan tunne muun muassa alkoholistiksikin, joka hakkaa vaimoaan tai
perhettään ja jolla päässä kulkee matoja ym. ym.
Ja raivokohtaus tuli kai vain siksi, kun ei ploma kyennyt myöntämään, että vastapuoli
oli oikeassa eikä hän itse. Hänellä on pakkomielle olla aina oikeassa joka asiassa. - Anonyymi00193UUSI
Anonyymi00190 kirjoitti:
Se oli kyllä plomalta kaikkien aikojen moka. Haukkua nyt ala-arvoisesti ihmistä,
jota ei ollenkaan tunne muun muassa alkoholistiksikin, joka hakkaa vaimoaan tai
perhettään ja jolla päässä kulkee matoja ym. ym.
Ja raivokohtaus tuli kai vain siksi, kun ei ploma kyennyt myöntämään, että vastapuoli
oli oikeassa eikä hän itse. Hänellä on pakkomielle olla aina oikeassa joka asiassa.Tuo rekattujen ylimielinen panettelu ja syyttely muita kohtaan pitää huolen siitä, että Nojatuoliin ei rauha tule.
Kuinka paljon on syyttömiä, jotka kokevat tulleensa loukatuiksi. He peräävät ja tulevat peräämään oikeutta. - Anonyymi00194UUSI
Anonyymi00193 kirjoitti:
Tuo rekattujen ylimielinen panettelu ja syyttely muita kohtaan pitää huolen siitä, että Nojatuoliin ei rauha tule.
Kuinka paljon on syyttömiä, jotka kokevat tulleensa loukatuiksi. He peräävät ja tulevat peräämään oikeutta.Ylimieliset ei edes osaa katsoa mikä on uusin nojatuoli, vaan kirjoittelevat vanhaan.
Onneksi sentään tämän vuotiseen, hehee - Anonyymi00195UUSI
Anonyymi00193 kirjoitti:
Tuo rekattujen ylimielinen panettelu ja syyttely muita kohtaan pitää huolen siitä, että Nojatuoliin ei rauha tule.
Kuinka paljon on syyttömiä, jotka kokevat tulleensa loukatuiksi. He peräävät ja tulevat peräämään oikeutta.Syytön, vaadi oikeuksia panetella ja syytellä rekattuja, tai niinhän sinä teetkin. Niin paljon niin paljon loukattuja, nouskaa rekattuja vastaan heitähän ei ole paljon vain kymmenkunta.
Hehheh - Anonyymi00196UUSI
Anonyymi00195 kirjoitti:
Syytön, vaadi oikeuksia panetella ja syytellä rekattuja, tai niinhän sinä teetkin. Niin paljon niin paljon loukattuja, nouskaa rekattuja vastaan heitähän ei ole paljon vain kymmenkunta.
HehhehSanoinko, että minä olen syytön? En sanonut. Lue tarkemmin ennen kuin tikahdut nauruun.
Se parhaiten nauraa, joka sisäistää lukemansa 😂😀😂
- Anonyymi00187
Hei täältä! Pötköttelin tuossa pedilläni ehkä tunnin verran valveilla päivällisen jälkeen. Sitten tunsin, että pitääpä nousta jotai puuhaamaan.
Jo aikaa sitten hankin liikkeestä ns. älypuhelimen. Selailin sen otsitto rivei; kaikkea kotoa ja maailmalta. Melkoisia akunkuluttajia näkyvät olevan. Laitoin sen lataukseen.
En ole koskaan vastannut siihen vielä.
Vanhan ajan pikku nokialainen on jota käytän. Älykapula on ikäänkuin harjoittelukäytössä toistaiseksi.
Ehkä on köpöteltävä tänään lähikauppaan. Käytän rollaattoria ohuen huimausvaaran takia. Olen aikanaan kirjoitellut tälläkin palstalla.
Nyt on jäänyt vähälle tämäkin harrastus.
Hillankin palsta on jo tuttu pitemmältä ajalta.
Heippa vaan eräältäkin nimimerkki Juutas Käkriäiseltä.Voi hyvänen aika, nyt sekoilen kaiken kanssa, no johtuu siitä, että en aina tiedä mikä ketju on tuorein, tarkkaan yritän alkamispäiviä katsella, mutta silti sekoan.
Voi miten tutulta tuntuu tuo kännykän kuin koneenkin kanssa sekoilu, olen apuakin saanut, mutta sekaisin silti asiat menee.
Hiemankin poiketen tutulta alueelta sekoilu alkaa, minulla vielä tapana painella poistoja ja lisäyksiä ymmärtämättä mitä tapahtuu.
Työkalurivin kanssa nyt vaikeuksia, haluaisin sitoa nämä tavalliset valmiiksi yläpalkkiin, mutta ei onnistu, sitten etsin historian tallenteesta ketjua ja painelen ketjuja esille ja sekoitan kaiken vieläkin enemmän.
Juutas Käkriäiselle tervehdys, kirjoitellaan vaan sekoillenkin ja ihmiset näitä koneita on keksinyt, kai sitä jotenkin mukana on pysyttävä, aikaa menee, mutta onneksi se ei ole kortilla.
Muistin, että demeterkin kävi jossakin ketjussa ja nyt sitten löytyi, mitenkähän moneen olenkaan kirjoittanut, antakaa sekoiluni anteeksi.
Pojan tytär sanoi käydessään selvittävän sotkut, kun loma alkaa ja koulut loppuu, sitä odotan.
Nyt sitten tähänkin loppuun onnittelut koulunsa lopettaville ja nauttikaa saavutusksista.- Anonyymi00197UUSI
Hil-la kirjoitti:
Voi hyvänen aika, nyt sekoilen kaiken kanssa, no johtuu siitä, että en aina tiedä mikä ketju on tuorein, tarkkaan yritän alkamispäiviä katsella, mutta silti sekoan.
Voi miten tutulta tuntuu tuo kännykän kuin koneenkin kanssa sekoilu, olen apuakin saanut, mutta sekaisin silti asiat menee.
Hiemankin poiketen tutulta alueelta sekoilu alkaa, minulla vielä tapana painella poistoja ja lisäyksiä ymmärtämättä mitä tapahtuu.
Työkalurivin kanssa nyt vaikeuksia, haluaisin sitoa nämä tavalliset valmiiksi yläpalkkiin, mutta ei onnistu, sitten etsin historian tallenteesta ketjua ja painelen ketjuja esille ja sekoitan kaiken vieläkin enemmän.
Juutas Käkriäiselle tervehdys, kirjoitellaan vaan sekoillenkin ja ihmiset näitä koneita on keksinyt, kai sitä jotenkin mukana on pysyttävä, aikaa menee, mutta onneksi se ei ole kortilla.
Muistin, että demeterkin kävi jossakin ketjussa ja nyt sitten löytyi, mitenkähän moneen olenkaan kirjoittanut, antakaa sekoiluni anteeksi.
Pojan tytär sanoi käydessään selvittävän sotkut, kun loma alkaa ja koulut loppuu, sitä odotan.
Nyt sitten tähänkin loppuun onnittelut koulunsa lopettaville ja nauttikaa saavutusksista.Älähän nyt Hil-la. Taisi olla niin, että me, alkaen Anosta 328/8.16, sekoilimme kun kirjoitimme vanhempaan ketjuun.
Itse ainakin ilmoittaudun syylliseksi. Tallella ovat kuitenkin kaikki "kuolemattomat ajatuksemme", ainakin toistaiseksi..))
demeter1 - Anonyymi00198UUSI
Anonyymi00197 kirjoitti:
Älähän nyt Hil-la. Taisi olla niin, että me, alkaen Anosta 328/8.16, sekoilimme kun kirjoitimme vanhempaan ketjuun.
Itse ainakin ilmoittaudun syylliseksi. Tallella ovat kuitenkin kaikki "kuolemattomat ajatuksemme", ainakin toistaiseksi..))
demeter1Toisaalta on hyvä, että "kuolemattomat ajatuksemme" ovat
tallella ainakin täällä Suomi24:llä.
Täällä on syytelty minua, että olisin "aloittanut" riitelyn.
Historian kirjat kertovat toista.
Rupesin etsimään, koska olen pitkän poissaolon jälken tehnyt
yrityksen palata palstalle. Se oli elokuussa -24.
Aloitukseni klo 8.42:57, "pää pölkyllä" klo 9.29:47, poistuin
ketjusta klo 12.2:46.
Uusi yritys vuotta myöhemmin heinäkuussa -25. Samaa rataa
on näihin saakka menty. Syylliset on helppo löytää, kun se päivä
tulee esille. Kiitos arkiston, jossa nämä kuolemattomat älyn-
väläykset ovat tallessa tuleville sukupolville. - Anonyymi00199UUSI
Anonyymi00198 kirjoitti:
Toisaalta on hyvä, että "kuolemattomat ajatuksemme" ovat
tallella ainakin täällä Suomi24:llä.
Täällä on syytelty minua, että olisin "aloittanut" riitelyn.
Historian kirjat kertovat toista.
Rupesin etsimään, koska olen pitkän poissaolon jälken tehnyt
yrityksen palata palstalle. Se oli elokuussa -24.
Aloitukseni klo 8.42:57, "pää pölkyllä" klo 9.29:47, poistuin
ketjusta klo 12.2:46.
Uusi yritys vuotta myöhemmin heinäkuussa -25. Samaa rataa
on näihin saakka menty. Syylliset on helppo löytää, kun se päivä
tulee esille. Kiitos arkiston, jossa nämä kuolemattomat älyn-
väläykset ovat tallessa tuleville sukupolville./MdK siis ylläolevan kirjoittaja.
- Anonyymi00201UUSI
Anonyymi00199 kirjoitti:
/MdK siis ylläolevan kirjoittaja.
Ja kerrot myös, että kaikki poistetaan.
Siis säilytetäänkö vai poistetaanko? - Anonyymi00202UUSI
Anonyymi00199 kirjoitti:
Vain Sinä uskot Näkyihisi!
Arkistot todistavat, että muut eivät niitä käsiä ja johtoja, eikä leijuvia viestejä nähnet!
Onneksi nämä Nojatuolinkin viestit jäävät Arkistoihin.
Vanhuus vja viisaus on täällä outo käsite!
Se ei näy kommneteissa, ei edes Arkistossa. - Anonyymi00204UUSI
Anonyymi00199 kirjoitti:
Hei,
Jälkikäteen " merkitty" lähettäjä.
Yllä oleva
Anonyymi00198
2026-05-30 14:19:18 viestisi ei mene Arkistoon nimelläsi!
- Anonyymi00205UUSI
Mitä jos asiasta jankkaava ja siitä kiinnostuneet avaisivat oman IP-ketjun ja mellastaisivat siellä ?
- Anonyymi00206UUSI
Kun Suomi 24 avasi Keskustelupalstat 2000- luvun alussa
niin jonkin aikaa näkyi jokaisen viestin vieressä IP-osoite.
Siitäkös möläkkä nousi, kun näki suoraan mistä numerosta
häirikköviestit ja ilkeilyt lähtivät.
IP-numerot piilotettiin aika nopeasti. Muistan erityisesti
Hajupojan, jolla oli väjintään 10 muuta nikkiä ja saattoi
väitellä itsensä kanssa.
/MdK
- Anonyymi00207UUSI
Ei kiinnosta pätkääkään IP jankutus, joka on jäänyt päälle jankuttajalle.
Lähes koko ketjua yhtä samaa ! Missä mättään ihmisellä ?- Anonyymi00208UUSI
Olisko mummot palstan kuplassa eksyneet todellisuudesta hieman?
- Anonyymi00209UUSI
Anonyymi00208 kirjoitti:
Olisko mummot palstan kuplassa eksyneet todellisuudesta hieman?
Se kuplassaan elävä IP: sekoilija on olluyn todellisuudesta kaukana jo pitkään!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233041Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122129Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.661978Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001833Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761563Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥391336Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141282Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265- 1111065
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151056