Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

248

Kommenttia

7361

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Vaalea triadi ja tumma triadi
    Tumma triadi mittaa narsismia (egoistista ihailua idealistisesta itsestä ja ominaisuuksista), machiavellismia (toisten hyväksikäyttöä oman edun tavoittelemiseksi) ja psykopatiaa (toisten tunteiden halveksuntaa). Nämä kolme osoittavat taipumusta katkeruuteen ja toisten hyväksikäyttöön.
    Henkilökuvion valoisan triadin osalta kantismin alueella korkeammat pisteet saaneet näyttävät taipuvan näkemään ihmiset ihmisinä, eivät keinona saavuttaa tavoitetta.
    Tutkimukseen osallistujat, jotka saivat korkeat pisteet humanismissa, ovat taipuvaisia arvostamaan ihmisarvoa ja ihmisten todellista arvoa. Lopuksi, korkeimmat pisteet ihmiskunnan uskossa saaneet ovat niitä, jotka uskovat ihmisten olevan luontaisesti hyviä.


    Translated with DeepL.com (free version)


    Arvosana-asteikko persoonallisuuden valoisalle triadille
    Persoonallisuuden pimeää triadia koskevan tieteellisen kirjallisuuden perusteella Scott ja hänen tiiminsä päättivät muuttaa asioita hieman. Pimeä triadi osoittautui hyödylliseksi käyttäytymisen ennustamisessa. Tästä syystä Scott ja hänen tiiminsä etsivät joukkoa ominaisuuksia ja piirteitä, jotka voisivat ennustaa sosiaalista käyttäytymistä ja käytöstä.
    Vaikka tämä käsite saattaa aluksi tuntua monimutkaiselta, paras tapa ymmärtää persoonallisuuden ominaisuuksien valoisa triadi on ajatella kolmea yksinkertaista lausetta:
    • ”Uskon, että useimmat ihmiset ovat hyviä.”
    • ”Tykkään kuunnella ihmisiä kaikista yhteiskuntaluokista.”
    • ”Kun puhun muiden kanssa, ajattelen harvoin sitä, mitä voin saada heiltä.”
    Tämä valoisa triadi koostuu 12 eri kysymyksestä. Vastaukset näihin kysymyksiin edustavat asteikkoa, joka vaihtelee ”täysin eri mieltä” -vastauksesta ”täysin samaa mieltä” -vastaukseen.
    Psykologiset näkökohdat
    Scottin ja hänen tiiminsä työn tuloksena on havaittu, että tietyt psykologiset näkökohdat liittyvät niihin, jotka arvostavat korkealle persoonallisuuden valoisan triadin asteikolla. Nämä ihmiset ovat yleensä:
    • Älyllisesti uteliaita.
    • Varmoja suhteistaan muihin.
    • Olla suvaitsevaisia muita ihmisiä kohtaan.
    • Olla vähäisessä tarpeessa tuntea olevansa muita ihmisiä parempia.
    • Olla nöyriä.
    • Olla miellyttäviä.

    Translated with DeepL.com (free version)

    Profilointi
    Tutkimustulokset ovat auttaneet luomaan profiileja valoisassa triadissa, vastakohtana pimeälle triadille. Valoisan triadin persoonallisuusprofiili liittyy ikääntyneisiin ihmisiin, erityisesti naisiin.
    Nämä ihmiset kokivat yleensä lapsuudessaan vähän epävarmuutta. Heillä oli kaikilla korkea hengellisyys, tyytyväisyys elämään, myötätunto ja empatia, ja he olivat avoimia.
    Tämän asteikon avulla psykologia on löytänyt hyödyllisiä positiivisia ominaisuuksia käyttäytymisen ennustamisessa tai interventio-ohjeiden laatimisessa. Tavoitteena on parantaa ihmisten ja heidän lähipiirinsä elämänlaatua.
    Joka tapauksessa tutkijat päättelevät, että pimeyden puuttuminen ei välttämättä tarkoita valon läsnäoloa. He sanovat, että valoisan ja pimeän triadin välillä on tietty riippumattomuus. Näin ollen he sopivat, että jokainen ihminen on ainutlaatuinen sekoitus valoa ja pimeyttä."

    Tässä nyt loputkin artikkelista AI: nkääntämänä.

    Vähän banaalisti voisin kiteyttää omat johtopäätökseni aforismilla siitä vanhasta intiaanista joka kertoi tarinan niistä kahdesta sudesta ja kumpaa kannattaa syöttää.
  2. Totta puhut, Deme1, muutamat rekatutu vielä sinnittelee, vaikka harventaneet käyntejään ja jotkut menneet pusikkoon, mikä on aivan ymmärrettävää. Painostus on ollut ankara. Mukavaa että olet vielä mukana keskusteluissa!

    Kyllä kai meihin paljon esillä oleviin väsyy ja mekin väsymme ja tarvitsemme lomaa aina silloin tällöin. Rekkaus kun ei tee meistä sen parempia eikä sen huonompia kuin muistakaan. Minulle kirjautuminen on ollut aina periaatekysymys, samoin kuvalline profiili. Moni tulkitsee väärin tarkoitusperäni eikä ne selittelemistä koskaan parane. On vain sellaine tunne kuin laulaisi itse itseään aibna vain syvemmälle suohon. (En vain ole sinut anonyymin kirjoituskulttuurin kanssa ; minulle tunnistettavuus ja vastuun kanto puheistaan on aina tärkeää,: johdonmukaista keskustelua ei synny "asioiden" kesken, vaan henkilöiden kesken. Palstan suurin heikkous on tosin sallia molemmat: rekattujen piiloutuminen anonymaattiin, anonyymien mahdollisuus peukuttaa ja halutessaan allekirjoittaa omat viestinsä vakikirjoittajan tai rekatun nimimerkillä hämäystarkoituksessa.
  3. femur, reisiluu