Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

248

Kommenttia

7361

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tuota minäkin olen ihmetellyt että miten me yleensäkin selvittiin hengissä ja pärjättiin ennen älykännyköitä ja nettiä, whats appia ja meseä, kun ei tiedetty edes missä mennään ja kuka mitäkin puuhaa ja missä puolella maailmaa huitelee.

    Whats app ryhmän, johon kuuluu lähin perhe ja sitten tarpeen mukaan muitakin aktivoimme päivää ennen kuin porukat lähtevät matkalle; seuraamme reaaliajassa matkustajien elämää jo ennen lentokentälle lähtöä Sitten seuraa muutaman tunnin uutispimennys, ellei ole välilaskuja ja sitten valokuvat hotellihuoneesta, aamiaislautasesta, katuelämää, ostoksia jne mitä nyt milloinkin matkustajat tekevät lomamatkallaan ja sitten taas kotiinlähtö ja paluu turvallisesti. Ne jotka ovat jääneet kotiin kertovat väliin kotimaan kuulumiset, sään ja mitä haluavat tuliaisiksi. Meidän nuoruudessamme ei mitään raportoitu, mentiin vain ja sitten kerrottiin, kun joskus tultiin kotiin ja tavattiin .
    Aika hienoa, mutta vähän hektistä myös.

    Nyt minultakin on askel vähän hidastunut, mutta yritän pysyä mukana, Katselen valokuvia ja kuvaan itsekin mielelläni muidenottamia kuvia, mutta mitään himoa pitemmille matkoille ei ole enää. Olen kyllä sitä mieltä että vanha ihminen kaipaa muutakin kuin rauhaa, siis vaihtelua, virikkeitä ja viihtyisiä hetkiä rakkaiden ja ystävien parissa, muttaennen kaikkea mielenrauhaa. Itselleni taas ei tunnu kaaos enää sopivan, kaipaan ennakolta odotettua, rutiineja, järjestystä ja turvallisuutta.
  2. Jatketaanpa tuohon edelliseen, kun jotenkin kotoisenoloista kerrontaa. Pienen lenkin tein minäkin ja vaihdoin lippiksen tupsumyssyyn, joka peittää korvatkin. Puhalteli sen verran kolkonviileästi kaakosta, että oli saatava korvat peittoon. Aurinko lämmitti, mutta ei niin paljon enää.
    Päivän pääurakkana jääkaapin siivous ja pakastelokaren sulattaminen. Kaikenlaista purkin ja purnukanpohjaa, joista ennen parastata-päiväys on ummessa, mutta poiskaan ei ole raskinut heittää... ongelmana se että teennämä tällaiset työt normaalisti talvella kun voin nostella pakasteet ja kylmätavarat verannan pöydälle, jossa ne pärjäävät muutaman tunnin, nyt ulkolämpötila on kymmenisen astetta ja onneksi on toinen, pieni jääkaappi jossa on pakasteosasto ja arkkupakastin (sekin piripintaan täytetty nyt.
    (Heh, mies tuli auttamaan irroittelemaan jäitä pakastelokerosta...ei voi sanoa että jokainen tekee mitä osaa, me tässä iässä osaamme kyllä jo aika paljon, mutta lomitamme toinen toisiamme)
    Ruotsin televisiossa hallituspuolueen johtaja ja demarien johtaja keskustelivat, mutta minulta jäi katsomatta. Aamun Facessa oli tulikivenkatkuine vastinensosiaalisihteeriltä, joka sanoi että Uffen jutut olivat valheita valheiden päälle pinottuna, mitä tulee toimeentulotuen myöntämiseen ja millä perusteilla; prosessi on monimutkainen ja tuet eivät kasaudu pinoon, kuten hallitus väittää, ja se mitä jää kunkaikki vähennykset on tehty ei ole niin suuri että kannattaisi missään nimessä jättäytyä elämään niiden varaan.
    Joopa, nyt takaisin "hellan ja nyrkin väliin". (Mies kanteli juuri valtavan kuorman jäätä ulos ovesta vihanneslaatikossa. )
  3. Ihminen, joka ei ajattele järkevästi, vaan reagoi tunteiden (pelon, vihan, epäluottamuksen, vastenmielisyyden,jne. pohjalta; etupäässä negatiivisten tunteiden pohjalta ja perustelee valintojaan ja mielipiteitään populistiilla valmiiksisyötetyillä latteuksilla mukamas isänmaallisuudesta, jonka he sekoittavat nationalismiin perinteisistä arvoista, jotka he sekoittavat taantumukseen, ja osittain vain pelkoon muutoksen edessä, joka on väistämätöntä, että kehitys menisi eteenpäin-. Sen sijaan he (Turning Point USA: tapaan) haluavat kiertaa ajan akselia sata vuotta taaksepäin: aikaan joka oli fasismin, kansallissosialismin, rasimin ja vainon kasvukautta.