Vapaa kuvaus

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Tulikärpästen polku-julkistamistilaisuus 7/05, klo 12:00 Kulttuurikulmassa, Liisankatu 19, Helsinki. Tervetuloa!

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

194

Kommenttia

5891

1. En tiedä muiden tarkkaa ikää, mutta itse olen "alaikäinen", kuitenkin lähempänä jo 80 kuin 70, Eliaana kuuluu myös tähän nuorempaan porukkaan täällä. Muista en silleentiedä , mutta jos me jotka olemme 75-82 vuiosien välillä siirtyisimme 70plussiin, niintänne ei kovin montaa kirjoittajaa jäisi.

Kun kirjoitin "alemmista ryhmistä tulleista" viittasin kylläkin koko joukkoon anonyymejä, poliittisesti motivoituneita anonyymejä tai rekattuja, jotka kirjoittavat tänne anonyymeinä, jotka haluavat saada samanlaisen otteen tästä osiosta kutenovat jo ottaneet 70 plussista.

Tällähän on ollut paljon vähemmän etnonationalisteja ja valtaosa kirjoittajista ovat täällä koska emme ole kiinnostuneet poliittisesta sanasodasta.
  2. Heh, minulle mahtuvat sekä äitini että mummoni vaatteet päälle, mutta vaikka komeron perimmäisessä sopukassa roikkuukin jokunen äidin leninki, en niitä käytä, en heitä menemään, koska ovat rakkaita muistoja, mutta eivät oikein ole tyyliäni.

Ramoonan kuvaus oman vaatehuoneensa sisällöstä sopii suurelta osaltaan omaani, paitsi että ulkoiluvaatteita ei ole kovinkaan moneen eri tarkoitukseen. Kotona ja kaupassa pidän mielelläni pillifarkkuja ja neuletunikoita, kesäisin mekkoja ja shortseja ja toppeja tai t-paitoja. Jakkupukuja minulla ei edes ole eikä leukarusettipuseroita, mutta pari kotelomekkoa ja niihin passaavat lyhyet jakut on "tilaisuuksiin".

En ole koskaan ollut erityisesti kiinnostunut käsitöistä, mutta olen kutonut yhden vauvan nutun, joka vauvalla, nyt jo iso mies, oli kerran päällä, valokuvausta varten :) no se siitä. Vaatteita en ole koskaan ommellut sitten kouluajan, kun äiti sai tehdä moneenkertaan purkamani kotitalousesiliinan lopulta valmiiksi. Olisi ollut toso noloa ellen olisi saanut päästötodistusta, koska minulta puuttui kotitalousesiliina.

Sheiniltä ja Temulta en tilaa kamaa, koska paitsi että kuvat harvoin vastaavat tuotetta, joka löytyy paketista, niin niiden vaihtaminen ja palauttaminen on hankala. Olen tilannut joskus, vuosia sitten ja etenkin vaatteet eivät ole ole olleet minulle sopivia, vaikka koko on oikea ja sitten laatu ei ole vastannut odotustani.

Mustia leninkejä kaapissa on kaksi, yksi kesähautajaisiin ja toinen talvihautajaisiin. Talvihautajaisiin ostin pitkän "mammamakkara" untuvatakin, koska hautausmaa talvella on kylmä ja kolkko paikka. Mietin voisinko laittaa sen päälle arkkuun...

Nykyisin ostan harvoin mitään vaatteita, komerot, kaapit ja säilytystilat pursuavat "rättejä" (geneerinen nimeni kaikelle vaatekamalle) ja pitäisi viedä säkeittäin kierrätykseen.