Numball
Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia10 aloitusta · 345 kommenttia
- tuolta löytyy tietoa koronasta, katso intian alue ja siirrä aikajanaa miten tauti on siellä kehittynyt, https://www.bing.com/covid
- Tämä on hyvin mielenkiintoinen asia, jota olen aikani kuluksi hiemaan selvitellyt, jo kriisin alkuajoista päätin että en välitä lainkaan tartuntojen määrästä vaan ainoastaan kuolleiden lukumäärästä, tämä hajonta on liian suurta joka suuntaa että tässä on jotain hämärää, vorona virus ei käyttäydy kuten aikaisemmat vaikkapa isorokko, tuhkarokko käyttäytyy, epidemilogiassa käytetään ns. r lukua joka kertoo miten tartuttava jokin virus on, tuhkarokolla se on 19 joka on katastrofi ihmiskunnalle, isorokolla huomattavasti pienempi, sarsilla ja mersillä noin 6, tällä viruksella covid 19 noin 2.22 kausiflunssalla 2.62 joten siis kausiflunssa on vaarallisempi.
Eräs oudompia viruksen leviämisalueita on intian alue, se on mantere, joka on hyvin laaja siellä on muutamia mielenkiintoisia havaintoja, siellä on koko maa sairastunut yhdellä kertaa ilman selvää epidemia keskusta, sinänsä outoa, yleensä epidemia alkaa yhdestä paikasta ja leviää sitten lähialuelle, ja siitä eteen päin, intiassa näin ei kuitenakan ole.
alkaa vaikuttaa sille että tämä on keksitty juttu, tulee vaan mieleen kuka tästä hyötyy eniten. - Et ole minä olen, voin vakuuttaa. sinä olet vain halpa kopio
- jep näin on mutta hieman liian kuumaa mutta onneksi joka iltainen sadekuuro auttaa asiaa, puutarha sai eilen taas hieman tuta, kun hieman myrskysi...tuossa 4-5 välillä.
- Et ole poju, minä olen Thaimaassa. Sinä olet vain heikkotasoinen kopio, suomen savosta, valtion mielisairaalasta, niuankaupunginosasta, ainoa matkasi on lähimmälle 7/11 siis r-kioskille saatettuna, pakettiautolla jossa lukee valtion mielisairaala ja resupetteri et erota edes i ja j toisistaan, reppana.
Poika minä en tiedä tykkäätkö olla, minä tykkään varmasti, Thaimaassa.... - Mutta kuitenkin aito ja alkuperäinen ei halpa kopio jossa l vaihtuu i, reppana.
The Original NumBall - Lopeta jo reppana, toki ymmärrän että kaltaisesi kulkuväline on vanha mopo, mutta muista että olet vain halpa kopio, ja kopio ei ole kovin pitkä ikäinen
The Original NumBall
ps. luota vain alkuperäiseen. - terve Senssu.
Vaimoni yritti vaihtaa thaikortin suomessa suomalaiseen ei onnistunut, itse opetin hänentä että pääsi ajokokeesta läpi, kaveri kävi kääntämässä thaiksi testin kysymykset, ja oli ilmeisesti kertonut oikeat vastaukset.
Thaimaassa tilanne oli sitten huomattavasti vaikempi, minä sain thaikortin trafin todistuksella helposti, samalla todistuksella vaimo ei saannut koska hänellä oli aikaisemmin thaikortti, vedottiin milloin mihinkin, aloin jo kyllästymään, viimeisin urputus oli se että trafin todistuksessa pitää olla etusivulla vaimon valokuva, sitähän ei siinä ole, joten skannasin todistuksen ja liitin siihen valokuvan, homma meni sitten heittämällä läpi.
Taitaa aika olla umpitollolle aika vaikeaa, kun noita kopiotunniksia nousuu pilvin pimein... hauskaa on kuitenkin se että sininen muuttuu harmaaksi ylläpidon toimesta, aika hörhöjä nämä reppanat. - Et sinä ole, minä olen...
- maksat sakot suoraan poliisille, vaan korttisi tai passisi takavarikoidaaan, viedään kulkuneuvon laatat, ja menet kiltisti maksamaan sakot poliisilaitokselle, yhden kerran olen päässyt niin että annoin 500 baht poliisille, ja jatkoin matkaa...
Vaimoni ajaa ns. thaimaalaisittain, ja saa ainakin saman verran sakkoja vuodessa kuin minä koko aikana, hän katsoo vaan vihaisesti poliisiin, kiroaa jotain thaimaan kielellä, ja menee maksamaan sakot poliisilaitoselle, häneltä ei ole koskaan otettu korttia, eikä saanut virhepistetä, odottaa kiltisti vuoroaan... ja maksaa sakon, saa vielä aina alennusta maksuista 500 baht maksusta maksaa puolet korkeintaan 2/3 osaa, sit se kehuu kovaan ääneen että mukavaa kun poliisi antaa alennusta... - Thaimaassa ei ole mopoja kuten palstalla on kerrottu kaikki on moottoripyöriä alkaen 90cc, sinulla pitää olla suomalainen moottoripyörän ajokortti, ja kansainvälinen ajokortti tällä yhdistelmällä voit ajaa Thaimaassa 90 vrk, sen jälkeen sinun pitää anoa Thaiajokortti.
Thaiajokortin myöntää kuljetus ja liikennevirasto toimipisteestään, tarvitset lääkärin todistuksen, osoitetodistuksen ja rajusti seikkailu mieltä, sinun pitää läpäistä tietokonetesti joka on englanninkielinen, ei kauhean vaikea, ensimmäinen kortti on kaksi vuotta toinen viisi vuotta, tämä hieman vaihtelee muutama vuosi sitten ensimmäinen kortti oli vuosi toinen kaksi kolmas viisi vuotta. kortti myönnetään syntymäpäivääsi asti joko kaksivuotta tai viisi vuotta, jossain toimistoissa katsotaan vielä liikenneturvallisuus videoita, lisäksi on etäisyysmittaus, ja ns. liikennevalo testi.
Toinen vaihtoehto millä saat kortin on tilata trafilta ajokorttitodistus, täällöin sinun ei tarvitse tehdä tuota tietokone koetta se on omalla tavalla haastava, mutta pakkotehdä jos sinulla ei ole moottoripyörän ajokorttia suomessa. - Ihokosketusta odottavan aika näyttää käyvän pitkäksi, ja valta-osa sinisistä harmaantuu, sellaista se on umpitollon elämä...
The Original Numball - Mikä vauva on ole asiasta tietoinen, olen liian vanha isäksi, minulla on jo lapsenlapsia.
- Ei ole tarpeen lentää mihinkään, eikä umpitollollakaan mutta suunta olisi toinen, ihokontakti maksullinen on tärkeää resulle.
- Sairaus vain pahenee, umpitollo.
The Original Numball - Terve Senssu, ilmeisesti kirjoitukseni thaimaan matkailun kiristyvistä vaatimuksista, on liikaa umpitollolle aiheittaa myös 2010 passin kopio sekä sekä auton leijuva kartta, jotka ovat selkeitä kopiota, pitkäaikainen ihokosketuksen puute näyttää sekoittavan reppanan pään totaalisesti, suomen savossa.
- Näyttää voivan,
- Eikö hän eilen ollut minun kaksoispersoona, niin ne mielipiteet muuttuu kuin tuulensuunta, yhtä nopeasti ja varmasti, kyllä tuo kopio on aina kopio, ja ompitollon tekosia.
- Kiitos kun esiinnyt minuna, reppana.
- Sinulla poju ei ole navaraa minulla on..., myös salasana vaihdettu...