Vapaa kuvaus

Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.

Aloituksia

10

Kommenttia

345

  1. Niinkö et sitten vaivautunut lukemaan tuota alinta vertailua, poco on puolet sinun puhelimen hinnasta, mutta laatu lähes samalla tasolla, vertailun vuoksi etsi saman hintainen poco tai xiaomi silloin puhelimesi jää toiseksi... eli siis xiaomin valmistaa laadukkampia puhelimia edullisempaan hintaan.
  2. On sinulla poika taas jutut, mutta olen samaakin mieltä, suomalainen sosiaalipuoli on liian kattava, ja passivoiva... mutta kuitenkin, suomea ja usaa ei voi mitenkään verrata, suomessa on kerätty työssäkäyviltä veroja yhteiskunnan tarjoamien palveluiden rahoittamiseen toisesta maailman sodasta lähtien, mutta voimakkaammin 60 luvulta alkaen, usassa ei veroja kerätä näiden rahoittamiseen juurikaan, palkkataso on korkeampi sekä verojen maksuvähäisempää kuin suomessa.

    Hyvinvointi valtiota ollaan ajamassa alas, kuitenkin tämä olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten, jokaisella ihmisellä on itsestään vastuu, mutta jotenkin hauskasti asia meni siihen että ihmiset kuvittelevat että yhteiskunnalla on heistä vastuu... ei ole vaan yksiköllä itsellään, joka tilanteessa.

    Meillä 60 luvulla syntyneillä on elämänarvot vielä kondiksessa, ensimmäistä kertaa suomen historiassa mitä uudempaan sukupolveen sinä kuulut, sen vähäisemmät mahdollisuudet on onnistua elämässäsi, mitä tuon onnistuminen sitten tarkoittaakin.

    Kela ja sen etuudet puoltavat täysin paikkaansa, määräaikaisesti, mutta suomessa on ihmisiä jotka eivät ole koskaan olleet töissä, elävät sillä mitä sosiaaliapuna saavat, tyytyvät vähään, monet eivät osaa valmistaa ruokaa, edes keittää vettä, elämän hallinta on täysin hukassa, samoin vuorokausirytmi... 12 vuotias sairastuu masennukseen kun ei enää jaksa, elämäänsä... yrittää päättää päivänsä... näin ei voi jatkua, se on selvää... ensi kevään on eduskuntavaalit mieti tarkkaan ketä äänestät, ja ketä et äänestä, sillä seuraavan kahdeksan vuoden aikana määritellään suomen tulevaisuus, käytä kuitenkin äänesi.
  3. Älä yritä syöttää sanoja suuhuni, sain että en ota kantaa Senssun juttuihin, enkä ole sanonut luottavani niihin, sanoin vain että hänen juttunsa on huomattavasti loogisempia kuin sinun juttusi.

    Jos saa 400 aivotärähdystä on varmaa että aivot eivät siitä tykkää, ja jokainen aiheuttaa pienen hiussuonen verenvuodon, joka johtaa yleensä dementiaan... tai johonkin muuhun aivojen rappeutumissairauteen, joo elokuva oli hangover II ja Mike Tyson hänellä oli selkeitä aivojen rappeutumissairauden oireita.

    Minulla on aina ollut huono kielipää mutta erittäin hyvä olen ollut matemaattisesti, L tasoa. Mikä on sinänsä outoa koska ne on aivoalueella samassa paikassa, mutta todennäköisesti luki on sen aiheuttanut, että kielellinen oppiminen on ollut hyvin vaikeaa... änkytin alakoulussa joka sekin on asiaan vaikuttanut, ja minua kiusattiin siitä, jonkin verran...

    Sinä arvostelet voimakkaasti minun elämätapaa, minä ihmettelen sinun, outoa kehut olevasi hyväkuntoinen, miksi annat iskujen vahingoittaa aivojasi sinä olet kuitenkin asiasta tietoinen et sinä niin tyhmä ole.

    Ihmettelen myös tuota sinun matemaattista lahjakkuuttasi, Senssu on aijannut tänne eläkekortin samoin minä olemme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, sitten sinä hölmö ehdotit että olen laittanut veljeni eläkekortin, on epätodennäköistä että olisimme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, vielä epätodennäköisempää on se että minä ja veljeni olisimme syntyneet samana päivänä mutta eri vuonna, se on jo täysin mahdotonta.

    Mitä taas tulee Senssuun uskon että hän on rakennusmestari, siksi että minun käsitykset asiasta ja henen kertomansa menevät varsin hyvin yhteen, taas sinun kertomasi...

    Otan pienen esimerkin, otit kantaa koiriini kun sanoin että thaimaan pystykorva on vaarallinen koira, jos sinulla on thai vaimo, olisit kysynyt häneltä...

    Toinen esimerkki, kultakorujen pitoisuus.... sinä aijasit kuvan tänne kilosta kultaa, säestit sen kertomalla huimia juttuja, sitten et kuitenkaan tiennyt että thaimaassa myyty kulta on 23/24karaattista, tietysti saat muutakin, väitit vastaan ettei siitä voi koruja tehdä, kun se on pehmeää... tämänkin olisit voinut tarkastaa vaimoltasi, jos sinulla sellainen on, nimittäin jossain hänen kuvassa oli nimenomaan 23/24 kaulakoru... kaulassa...

    Sitten on vielä iso joukko muitakin töppäyksiä, se mitä olet kertonut ei vaan käy yhteen kokemusteni kanssa ja olen tottunut luottamaan kokemukseeni....

    Olen yrittänyt ymmärtää tuota sinun ehdotonta tarvetta heittää herjoja koko ajan, asian tekee ikäväksi se että sinä keksit niitä päästäsi, milloin mitäkin... ulkoruokintaa, eroja, köyhyyttä, tyhmyyttä, lihavuutta... nuo eivät ole aivan terveen merkki... mutta kuten sanoin jatka vaan, tuskin sinua tyhmempi olen missään tapauksessa.